quote:
quote:Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt.
Ik heb hem net ook gezien, maar ik snapte er helemaal niks vanquote:Op zondag 31 mei 2009 23:47 schreef Gorro het volgende:
Le boucher (Claude Chabrol, 1970)
[ afbeelding ]
Wat sprak je zo aan in deze film?quote:Op maandag 1 juni 2009 20:50 schreef Flitspaal het volgende:
Mijn top 10 over mei 2009:
4. Ondskan (2003) Mikael Håfström 8,6
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:
17 Again
Ik verwachtte tiener trash pulp met semi achtige sexuele grapjes en giegelende puber chicks. Ik kreeg toch wat anders te zien. Het concept van een ouder iemand in een jonger lichaam was best grappig uitgewerkt. Dat redt de film ook, en die dude met al dat geld die op hopeloze manier die andere chick probeert uit te vragen. Allemaal niet hoogstaand maar als je echt niks anders te doen hebt was de film nog net die voldoende waard.
6.
Twilight
Je verwacht tiener puber trash semi romatische bagger en dat krijg je ook. Pulp, valt dan ook niet uit te zien. Echt zon' film voor tieners waarvan je denkt dat hij nu wel leuk is, maar over een jaar of 5 zie je hem terug en vraag je je af wat er goed aan was.
2.5
Hoe kóm je aan dit soort films?![]()
bij nader inzien toch maar een 2.
Sja, deze films zijn jammer genoeg vrij popie jopie onder de tiener brigade die dit land en andere landen kent. Ik dacht, eens even proberen!quote:
Ik vond de characters Pierre en Dahlen erg sterk. De spanning wordt mooi opgebouwd en gaat met tamelijk geleidelijke bewegingen omhoog en omlaag.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 00:43 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Wat sprak je zo aan in deze film?Heb 'm een tijdje geleden gezien maar werd er niet door weggeblazen.
Net gezien en ik kan me in je review vindenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:42 schreef Guppi het volgende:
Yes Man
[ afbeelding ]
Hoewel ik enigszins kan begrijpen dat bepaalde individuen haar als een slechte actrice bestempelen word ik altijd blij van Zooey Deschanel.Het is haar hoofd, en dat ze altijd van die absurde rollen speelt (behalve in de happening
).
Ik had eigenlijk lage verwachtingen van deze film, maar heb me prima vermaakt. Ja, Jim Carrey doet zijn kunstje weer, en is ineens oud geworden. Maar goed, dat kunstje vermaakt me al jaren prima, dus ook deze keer weer!
In het kort het verhaal (omdat ik denk dat de meesten het al kennen): gescheiden man leeft vooral binnenshuis en gaat geen uitdaging meer aan. Door een soort YES-goeroe die hij iets te serieus neemt komt hij in een positie waarin hij op ALLES ja zegt, en maakt hierdoor de raarste dingen mee. Daarnaast ontmoet hij een meisje, maar gaat zij het op prijs stellen dat hij haar alleen heeft leren kennen doordat hij ja moést zeggen?
De redbull scene was de enige scene waarom ik weer met tranen in mijn ogen heb gezeten, van het lachen welteverstaan, en die ik ook drie keer heb teruggespoeld. Verder een feelgoodmovie waarna je lekker blij kunt gaan slapen.
7,3
(IMDB 7,1)
(en hoe ik bij die 7,3 kom? 7 vind ik te laag, maar 7,5 te hoog)
Nou het valt echt wel mee hoor. Door een treinstoring was ik maar naar de Bios gegaan paar maanden terug. Ik was eigenlijk verrast. een gewaagde combo liefdeselement met vampieren. Voor de doelgroep en wat het uitbeeld is het gewoon goed te noemen. Cinmatografisch was het ook best aangenaam.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 15:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Twilight
[ afbeelding ]
Je verwacht tiener puber trash semi romatische bagger en dat krijg je ook. Pulp, valt dan ook niet uit te zien. Echt zon' film voor tieners waarvan je denkt dat hij nu wel leuk is, maar over een jaar of 5 zie je hem terug en vraag je je af wat er goed aan was.
2.5
bij nader inzien toch maar een 2.
Ik vergeleek het toch meer met andere vampier achtige films die ik heb gezien zoals underworld en van helsing, ook al kun je het niet helemaal vergelijken. Dat soort films trekt me meer.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:56 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou het valt echt wel mee hoor. Door een treinstoring was ik maar naar de Bios gegaan paar maanden terug. Ik was eigenlijk verrast. een gewaagde combo liefdeselement met vampieren. Voor de doelgroep en wat het uitbeeld is het gewoon goed te noemen. Cinmatografisch was het ook best aangenaam.
Slecht is toch echt heel iets anders. Kijk naar Pledge This! bv. dat is pas slecht.
Ga ik zeker doenquote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:15 schreef macondo het volgende:
[..]
www.whatiwatch.net
Wel bijhouden wat je kijkt!
Gaat iets niet helemaal goed daar geloof ik. Waardering van een 0.0?quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:03 schreef Roi het volgende:
Emma Blank was voor mij de matigste film deze maand! Beste was Let The Right One In.
Mei
Films
72. [ afbeelding ] Little Dieter Needs to Fly (Werner Herzog, 1997) :: 8.0
73. [ afbeelding ] De laatste dagen van Emma Blank (Alex van Warmerdam, 2009) :: 6.5
74. [ afbeelding ] X-Men Origins: Wolverine (Gavin Hood, 2009) :: 7.0
75. [ afbeelding ] Ricky (François Ozon, 2009) :: 7.0
76. [ afbeelding ] The Day the Earth Stood Still (Robert Wise, 1951) :: 7.5
77. [ afbeelding ] Plane Crazy (Walt Disney, 1928) :: 8.0
78. [ afbeelding ] Sunshine Cleaning (Christine Jeffs, 2008) :: 7.2
79. [ afbeelding ] Fight Club (David Fincher, 1999) :: 9.0
80. [ afbeelding ] Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Ki-duk Kim, 2003) :: 0.0
81. [ afbeelding ] Star Trek (J.J. Abrams, 2009) :: 0.0
82. [ afbeelding ] Qi lin zhang (Ti Tang, 1973) :: 0.0
83. [ afbeelding ] Butch Cassidy and the Sundance Kid (George Roy Hill, 1969) :: 0.0
84. [ afbeelding ] Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008) :: 0.0
Series
85. [ afbeelding ] Extras - Season 1 (Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2005) [ afbeelding ] :: 0.0
86. [ afbeelding ] The Office - Season 3 (Greg Daniels, Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2005) :: 7.5
Statistieken
Totaal 13 films (maandgemiddelde: 16.8) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 12.
Totale speelduur: 1248 min.
Aantal films / series herzien: 1.
Best beoordeeld: Fight Club (9.0, 2de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: De laatste dagen van Emma Blank (6.5).
Media-verdeling
[ afbeelding ] 6.
[ afbeelding ] 6.
[ afbeelding ] 3.
Tsja, het waren echt verschrikkelijke kutfilms.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:31 schreef macondo het volgende:
[..]
Gaat iets niet helemaal goed daar geloof ik. Waardering van een 0.0?
Hé is dat niet met een van de Cosby kids!?quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
What .. the ... fuck !
GEWELDIG! 10!
nee natuurlijk niet .. 2.5![]()
Je moet eens overstappen op slechte Japanse monstermoviesquote:Op woensdag 3 juni 2009 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
What .. the ... fuck !
GEWELDIG! 10!
nee natuurlijk niet .. 2.5![]()
Het kan slechter hoor. Kijk maar eens naar de Zeemeerman.quote:Op woensdag 3 juni 2009 15:28 schreef LoveProfusion het volgende:
Ik heb gisteravond Spion van Oranje gezien en dit vind ik echt 1 van de slechtste films die ik ooit van mijn leven heb gezien. Ik vind niet gauw een film slecht en kan me vaak nog wel vermaken maar TERING wat was dit een klotefilm. Najib Amali was fucking irritant en hij en Jennifer Hoffman voegden eigenlijk niks toe aan het verhaal want alle actie werd immers door Paul de Leeuw gedaan.
Nelly Frijda vond ik dan wel weer heel mooi spelen en er echt mooi uitzien als oude vrouw.
Een paar grappige scenes met Patty Brard die door de lucht vloog en Plien..dat waren de enige keren dat ik kon lachen maar voor de rest zoog deze film wel zooooo slecht.
Blij dat ik toendertijd nooit met Tim Oliehoek het bed heb gedeeeld want ik zou me doodschamen.
Geef me dan eens een tip! Mijn kennis over japanse films is vrij nihilquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:32 schreef Falco het volgende:
[..]
Je moet eens overstappen op slechte Japanse monstermovies.
en zie je de parallellen al met onze huidige maatschappij?quote:Op donderdag 4 juni 2009 03:33 schreef Siniti het volgende:
1984
Indrukwekkende film over het proces van brainwashen.
8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overal verstand van.
quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:49 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Oldboy (2003)
Deze Koreaanse film met overweldigend mooie beelden en bruut geweld kon mij aanvankelijk niet echt bekoren. Het ziet er mooi uit maar het verhaal kon ik niet echt goed volgen. Misschien ook omdat ik sommige Koreaanse namen niet uit elkaar kon houden. Uiteindelijk bleef de film lang hangen, dus misschien moet ik mijn cijfer verhogen. Ook speelt mee dat bepaalde concepten uit Korea wat minder belangrijk zijn voor mij als westerling (de clou en de consequenties).
7/10aan je uitleg te lezen heb je er idd weinig/niets van begrepen, nog maar eens kijken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yep het is erquote:Op woensdag 3 juni 2009 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geef me dan eens een tip! Mijn kennis over japanse films is vrij nihil![]()
En lambiekje, ik heb geen idee, zou zo maar kunnen.
Zeker wel, maar gelukkig nog niet in zulke extreme mate als in de filmquote:Op donderdag 4 juni 2009 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en zie je de parallellen al met onze huidige maatschappij?
Alle werken waarin Godzilla of Gamera in voorkomt, zijn sowieso de moeite waard.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Geef me dan eens een tip! Mijn kennis over japanse films is vrij nihil![]()
Tja, flamen kunnen we allemaal. Als je ons zou willen verblijden met een toelichting zouden we je allemaal dankbaar zijn.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:54 schreef catfish het volgende:
[..]
aan je uitleg te lezen heb je er idd weinig/niets van begrepen, nog maar eens kijken?
Je weet dat je me hier lage imdb cijfer achtige films adviseert right?quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Alle werken waarin Godzilla of Gamera in voorkomt, zijn sowieso de moeite waard.
Enkele tips:
Godzilla vs. Mechagodzilla (1974)
Gamera vs. Guiron
Time of the Apes is ook een leuk werkje.
En ik maar denken dat de UK stevige anti-piracy wetten heeftquote:Op vrijdag 5 juni 2009 14:18 schreef SeLang het volgende:
tvp
Ik gebruik dit topic vaak om te bepalen wat ik ga downloaden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6/10
Wat vond je ervan?quote:
Ja, ik vond er geen reet aanquote:
Noem eens wat van je favoriete regisseurs, kijken of we wat gemeen hebben.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, ik vond er geen reet aan. Wel knap dat je van een Antonioni-werk kunt genieten
. Bij zijn films denk ik heel vaak in het begin "Nou dit gaat nog wel hoor", maar tegen het eind zucht ik uit verveling.
Hitchcock, Woody Allen, Tarkovsky, Kurosawa. Van de Italianen is Sergio Leone natuurlijk baas.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:14 schreef Luc12 het volgende:
[..]
Noem eens wat van je favoriete regisseurs, kijken of we wat gemeen hebben.
Uit opluchting dat die weer is afgelopen en uitgekeken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:11 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, ik vond er geen reet aan. Wel knap dat je van een Antonioni-werk kunt genieten
. Bij zijn films denk ik heel vaak in het begin "Nou dit gaat nog wel hoor", maar tegen het eind zucht ik uit verveling.
Ik weet niet waar je woont. Maar er draaien in verschillende filmhuizen op het moment een Michelangelo Antonioni Retrospectief. Uitstekend moment dus om meer te gaan kijken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:04 schreef Luc12 het volgende:
Wel prima, ik twijfel nog of ik het als 8 of 9 ga wegzetten op IMDb, maar het werd godverdomme tijd dat ik wat Antonioni ging zien, ongelofelijk dat ik nog geen andere films van hem heb gezien. Ik ga van de week ook Zabriskie Point en L'Avventura kijken denk ik.
De plot van Blow-up vind ik wel mooi, een moord zien via toevallige foto's, deed me enigzins denken aan Rear Window, een geweldig Hitchcock-klassieker. Bovendien is Blow-up geschoten tijdens een typische periode, vol van Franse new-wave, je ziet dat Antonioni daar op in speelt, met al die leuke meisjes en zelfs Jane Birkin. David Hemmings vind ik verder een beetje een arrogant mannetje die de rol een klein beetje opblaast tot arrogante proporties. Ik hou sowieso niet van fotografen die denken dat ze hogere kunst bedrijven. Op het goede moment op klik drukken kan iedereen ben ik van mening.
Meer mensen die de film gezien hebben?
Het constant 360's maken is gewoon waanzin.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:03 schreef Hulkio het volgende:
Speed Racer Andy Wachowski & Larry Wachowski, 2008
Viel me niks tegen deze film, ondanks dat ik er niet veel positiefs over had gehoord. Het verhaal mag geen naam hebben, maar visueel gezien is het een prima film. Erg kleurrijk en overdreven en dat is in dit geval een prima combinatie. Daarnaast ook nog een gezonde dosis humor, met name door het jonge broertje en zijn aapje. Vond de film alleen wel wat aan de lange kant. Heeft overigens ook zeker meerwaarde om deze film op blu-ray te kijken. 7.0
Over Kingsly zijn de meningen verdeeld, maar ik vond het ook een hele goede film. Naar boek van Roth.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:14 schreef Miam het volgende:
Elegy
Ik heb me wel vermaakt
Ben Kingsley is trouwens een held.
Misschien wel de slechtste Brad Pitt-film die ik ooit gezien heb.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:50 schreef Tha_Bartman het volgende:
The curious case of Benjamin Button
intrigerende film, duurt soms wat lang, maar wist me toch te boeien met de goede muziek en acteerprestaties.. een film die waneer je er over nadenkt vele diepere lagen voor ieder individueel kan hebben...
een 8
dan heb jij zeker nooit:quote:Op maandag 8 juni 2009 08:15 schreef Luc12 het volgende:
Misschien wel de slechtste Brad Pitt-film die ik ooit gezien heb.
Ga dan eens héél snel Cutting Class kijken.quote:Op maandag 8 juni 2009 08:15 schreef Luc12 het volgende:
[..]
Misschien wel de slechtste Brad Pitt-film die ik ooit gezien heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer mensen die iets leuks te zeggen hebben over Chinatown?www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
Ik besef me dat er nog slechtere Brad Pitt-films bestaan haha, maar zoveel heb ik er nou ook weer niet gezien. Hij was lollig in Burn After Reading, goed in Se7en, briljant in Fight Club, maar verder ben ik geen enorme fanboy.quote:Op maandag 8 juni 2009 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ga dan eens héél snel Cutting Class kijken.
2,50 bij de Free Record Shopquote:Op maandag 8 juni 2009 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ga dan eens héél snel Cutting Class kijken.
En wat vond je ervan? Word anders een droog opsom topic als iedereen alleen de naam van de film neerzetquote:
Ik vond Penelope Cruz & Ben Kingsley een supersexy koppel in de film, heerlijk!quote:Op zondag 7 juni 2009 18:49 schreef macondo het volgende:
[..]
Over Kingsly zijn de meningen verdeeld, maar ik vond het ook een hele goede film. Naar boek van Roth.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Friends don't let friends remain beardless...
Vond je Cruz niet wat oud om een studente te spelen? Ik iig wel. Cruz speelt verder fantastisch en ziet er heel appetijtelijk uit. Maar toch ze is 34 en haar karakter ergens in de 20.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 06:49 schreef Miam het volgende:
[..]
Ik vond Penelope Cruz & Ben Kingsley een supersexy koppel in de film, heerlijk!
het boek heb ik niet gelezen.
Ik verwachtte een mooi tweestrijd tussen prof en leerling, maar werd eigenlijk meer getrakteerd op een karakterstudie van Marcello. Helaas raakte ik niet betrokken met het verhaal en de hoofdrolspelers, zodat ik met een lichte kater achterbleef. Naar mijn gevoel ging de film na een okeeje climax-scene ook te ver en overbodig door. Cijfer: 6quote:Marcello Clerici reist naar Parijs om professor Quadri, een antifascistisch leider die naar Frankrijk verbannen is, te vermoorden. Marcello was vroeger zijn leerling en nu moet Marcello het vertrouwen van Quadri winnen en hem in een valstrik van de volgelingen van Mussolini laten lopen.
Hoezo klopte dat niet dan?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:04 schreef macondo het volgende:
The Searchers (1956)
Western met John Wayne. Viel toch tegen, tijdspanne klopt af en toe niet (jaren blijken voorbj te viegen)
Verhaaltechnisch kan het allemaal wel, maar als kijker zou je het toch op moeten vallen als ze vijf jaar op pad zijn. Af en toe wordt het gezegd in de film, maar ik raakte daar steeds door verbaasd omdat de beelden dat helemaal niet suggereerden.quote:
Nou, ik vond het leeftijdsverschil tussen beide wel erg duidelijk, dus eigelijk heb ik daarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vond je Cruz niet wat oud om een studente te spelen? Ik iig wel. Cruz speelt verder fantastisch en ziet er heel appetijtelijk uit. Maar toch ze is 34 en haar karakter ergens in de 20.
De neger matroos dat is een waar gebeurd verhaal. Die heeft het dus ook kunnen navertellen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:18 schreef Falco het volgende:
Il Conformista
[..]
Ik verwachtte een mooi tweestrijd tussen prof en leerling, maar werd eigenlijk meer getrakteerd op een karakterstudie van Marcello. Helaas raakte ik niet betrokken met het verhaal en de hoofdrolspelers, zodat ik met een lichte kater achterbleef. Naar mijn gevoel ging de film na een okeeje climax-scene ook te ver en overbodig door. Cijfer: 6
Pearl Harbor
Ik had al wat verhalen gehoord hoe dramatisch deze film is, maar ja ik ging me er toch maar eens wagen.
Ik had Michael Bay aangeraden zich te beperken tot leuke lollerfilms zoals Armageddon in plaats van zich te wagen aan groteske onzin zoals dit. De combinatie driehoeksverhouding - heldhaftige oorlogsscenes werkt niet en het meest abominabele is wel het script. Ongelooflijk wat een onzin werd er uitgekraamd her en der. Toppunt is dat tijdens de aanval van de Jappen op Pearl Harbor een in het water spartelende matroos jammert: "Waarom schieten ze op ons?".
Deze film kan trouwens tot leuke discussies leiden in hoeverre je historische onwaarheden mag verwerken in een film. Cijfer: 4
Oh ja! Die heb ik jaaaaaren geleden als opdonder eens gezien, is me altijd een beetje bij gebleven. Maar eens opnieuw kijkenquote:Op zondag 7 juni 2009 23:26 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Freeway (1996)
Wat een superrol van Reese Witherspoon als 15jarige sletterige trailertrashgirl Vanessa Lutz. Haar hoerige moeder en handtastelijke stiefvader worden opgepakt, zij moet naar een tehuis. Ze ontsnapt, krijgt auto pech en wordt geholpen door Bob Wolverton (Kiefer Sutherland) wie I5-killer blijkt te zijn. Op het moment van dat ze het ontdekt is er een aan een schakeling van excessief van haar kant, grof taalgebruik, gedrag en alles. Ernstig over de top, maat mèn wat is dat een superrol.
whehe iemand heeft de gehele film met plaatjes online gezet. Keuze genoeg waar je bitchy Reese kan bekijken.
Een zeer geslaagde roodkapje vertolking. Letterlijk
cijfer 8 / imdb 6.7
Ik heb hem ook gezien en ik vond het einde nogal een anti-climax (wát een suf einde), maar het verschil in leeftijd tussen die twee is groot genoeg om het geloofwaardig te makenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vond je Cruz niet wat oud om een studente te spelen? Ik iig wel. Cruz speelt verder fantastisch en ziet er heel appetijtelijk uit. Maar toch ze is 34 en haar karakter ergens in de 20.
En het einde dan? Ze moesten echt koste wat kost een positief einde eraan zien te breienquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
De neger matroos dat is een waar gebeurd verhaal. Die heeft het dus ook kunnen navertellen.
Die coordinator die door die ghostbuster gespeeld werd was ook een waar gebeurd verhaal.
Die ene generaal die een boek aan het lezen is of zo en de ander die op de golfbaan zat en opeens begint de aanval is ook een waar gebeurd verhaal
de rest was verzonnen.
Vond de film redelijk ok. Als je de liefdesverhaal bullshit eruit haalt, was het wel een hele goede film geweest...
excuses, opnieuwquote:Op maandag 8 juni 2009 21:57 schreef Siniti het volgende:
[..]
En wat vond je ervan? Word anders een droog opsom topic als iedereen alleen de naam van de film neerzet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doen we ook meteen even BOB
Band of Brothers
Niet echt een film..... meer een tv serie maar toch
Met recht het beste stukje 2e wereldoorlog tv dat ik ooit gezien heb. Dat deel met die vliegtuigen in aflevering 2 is werkelijk beangstigend. Brrrr
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2009 18:56:22 ]
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:55 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
excuses, opnieuw
Saving Private Ryan
Geweldige film, hij blijft goed ondanks dat ik hem al een aantal keer heb gezien.
Vorige keer dat ik hem zag 9/10 en nu 8/10, dat komt door Band of Brothers. Nou is het niet direct te vergelijken maar het onderwerp en manier van filmen etc is hetzelfde echter vind ik Band of Brothers echt meeslepend en bij vlagen had ik het gevoel (geholpen door mijn surround systeem) dat ik daar echt aanwezig was.Dan is Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ook echt een aanrader. Het is Koreaans, maar laat je daardoor niet afschrikken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doen we ook meteen even BOB
Band of Brothers
Niet echt een film..... meer een tv serie maar toch
Met recht het beste stukje 2e wereldoorlog tv dat ik ooit gezien heb. Dat deel met die vliegtuigen in aflevering 2 is werkelijk beangstigend. BrrrrWant qua manier van film lijkt het heel veel op SPR en BoB.
Je bent een held, die gaan we vanaaf even zienquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan is Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ook echt een aanrader. Het is Koreaans, maar laat je daardoor niet afschrikken.Want qua manier van film lijkt het heel veel op SPR en BoB.
Van welke koninklijke familie stam jij af?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent een held, die gaan we vanaaf even zien![]()
Hey, ik spreek altijd in meervoud! Ik en mijn imaginaire vriendenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
Van welke koninklijke familie stam jij af?
Een andere bekende van hem, Touch of Evil is een misdadig slechte film een belediging voor alles en iedereen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:04 schreef Tha_Bartman het volgende:
The Trial,1962, Orson Welles
Orson Welles noemde dit zelf zijn beste film.. ik heb tot nu toe pas 2 van zijn films gezien (Citizen Kane en deze) en deze liggen voor mij beiden op het zelfde niveau..
Deze verfilming van het boek van Kafka is surrealistisch, duister en wekt op momenten een ongemakkelijk gevoel op, een gevoel dat wat er ook gebeurd het systeem je altijd zal verslaan..
vooral Welles schitterd als the advocate..
Toch blijf ik met een gevoel achter van wat moet ik hier nou mee.. en dat is miss wel de kracht van de film maar ook de zwakte...
een 7.5
http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDBquote:Op woensdag 10 juni 2009 07:26 schreef Lambiekje het volgende:
Een andere bekende van hem, Touch of Evil is een misdadig slechte film een belediging voor alles en iedereen.
Heb je nog meer van dit soort films of soort gelijke toppers?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan is Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ook echt een aanrader. Het is Koreaans, maar laat je daardoor niet afschrikken.Want qua manier van film lijkt het heel veel op SPR en BoB.
On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:51 schreef Luc12 het volgende:
Beetje ziek veel films aan het kijken lately, sinds gistermorgen:
Les dames du Bois de Boulogne (Bresson)
Dial M for Murder (Hitchcock)
Do the Right Thing (Spike Lee)
On the Waterfront (Elia Kazan)
Swamp Water (Jean Renoir)
The Royal Tenenbaums (Wes Anderson)
Inderdaad toch wel beste rol van Marlon Brando die ik so far heb mogen aanschouwenquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:54 schreef macondo het volgende:
[..]
On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!
Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnamesquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:42 schreef Siniti het volgende:
Geweldige film The Deer Hunter. Ge-wel-dig.
Wat vind je trouwens van Stan? Gespeeld door John Cazale, die in totaal maar in 5 films heeft gespeeld
The Godfather 1/2 - Fredo Corleonequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:14 schreef boskameel het volgende:
[..]
Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnames.
quote:Brooklyn, New York, 22 augustus 1972. Net voor de middagsluiting overvallen Sonny en Sal een bank. Langer dan tien minuten mocht de overval niet duren, maar er zit niet genoeg geld in de kluis en de politie staat sneller voor de deur dan voorzien zodat de gangsters met hun gijzelaars ingesloten zitten. In de volgende uren ontbrandt een ware zenuwoorlog. Intussen is ook de pers gearriveerd en staan tientallen kijklustigen zich te verdringen voor het bankgebouw.
Tja om die 8.4 ben ik hem gaan kijken...quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:47 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDB
ik ben nu door mijn "verzameling" Welles films heendus vandaag is waarsch Brazil aan de beurt zodat ik ook alles wat ik heb van Gilliam gezien heb
en dan gaan we door met de rest van de collectie
Kijk dan ook Howard Hawks zijn antwoord op High Noon: Rio Bravo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:04 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
High Noon (1952)
Na de wat tegenvallende The Searchers ben ik doorgegaan met deze western. Eniszins rechtoe rechtaan verhaal en wellicht ook wat voorspelbaar maar absoluut een briljante film, die ook in 2009 nog altijd even scherp aandoet. Veel verrassende kleine plotontwikkelingen. Buiten de serie spaghetti westerns van Morricone is dit voor mij de ultieme western. Gary Cooper in een prachtige rol, Aanrader.
8,5/10
Het is een waanzinnige actie film met fantastische beelden. Het verhaal zit iets anders in elkaar overigens. De film is vaak ietsje over de top, kon hem zelf goed waarderen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:05 schreef Butterfly91 het volgende:
Wanted
Actiefilm waarin Wesley (James McAvoy) erachter komt dat zijn vader een huurmoordenaar was.
Ik vond hem maar matig.
ImdB: 6,9
Mijn cijfer: 6,5
Mag ik de tweede zijn? Vond het ook een puikfilm!quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef Guppi het volgende:
Ik ook, en je bent de eerste die het met me eens is, gezellig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 4.5 / imdb 5.3
College (2008)
Drie highschool gasten gaan college campus. Daar worden ze zeg onderworpen aan een ontgroening.
Djsss die gast met de bril wat een ubernerd.
Veel kots, tieten, poep en andere vulgariteit en ondermatse grappen.
cijfer 4.5 / imdb 4.3Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
beste komedie ooitquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Commando (1985)
[ afbeelding ]
Sja, wat moet ik hier nu van zeggen. Arnold in de rol van rambo. Ene shot zie je hem schieten, andere shot zie je tegenstanders neervallen, verhaal is dunner dan wc-papier. Leukste stukjes vond ik toch wel de verbazing die de vrouw had over het macho optreden van Arnold. En uiteraard een aantal semi intellectuele quotes van onze arnold wat de film net die voldoende geeft
5.5
quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Serenity (2005, VS, Joss Whedon)
cijfer: 8.5
Die film is eigenlijk de 4.5 nog niet waard. Waardeloze bagger was dat op die chick van die dikke na. The Hang over en Fired up waren dan wel leuke verassingenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:51 schreef Lambiekje het volgende:
College (2008)
Drie highschool gasten gaan college campus. Daar worden ze zeg onderworpen aan een ontgroening.
Djsss die gast met de bril wat een ubernerd.
Veel kots, tieten, poep en andere vulgariteit en ondermatse grappen.
cijfer 4.5 / imdb 4.3
Sommige beweren dat Kubrick om deze film is omgelegd omdat hij zo typerend het presidenten masturbatie-feest van de Skull & Bones heeft verfilmd. Daar waren waarschijnlijk de elites niet van gediend.quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:20 schreef Falco het volgende:
Eyes Wide Shut
Vaag, vreemd, vunzig en freaky, die laatste film van Kubrick! Hee-eel erg traa-aag vooral, maar wat een wereldrol voor en door Tom Cruise. Bij tijd en wijle heel fascinerend, ook het spel met Nicole Kidman. Dat doet ie toch weer goed. Die Oost-Europeaanse kostuumverhuurder was overigens een welkome komische noot en daarbij had Eyes Wide Shut gelukkig ook een bevredigend einde. Anders was het doorbijten door al die traagte voor niks geweest. Waarschijnlijk moet deze film nog tien jaar extra krijgen om op juiste waarde geschat te worden, net zoals men dat destijds zei van 2001: ASO. Cijfer: 7
TRU is verderopquote:Op vrijdag 12 juni 2009 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Sommige beweren dat Kubrick om deze film is omgelegd omdat hij zo typerend het presidenten masturbatie-feest van de Skull & Bones heeft verfilmd. Daar waren waarschijnlijk de elites niet van gediend.
Gisteren ook naar The Hangover geweest en ben het hier volkomen mee eens. Ook dat de band uit Old School nog even voorbij kwam op het laatst vond een erg geslaagde aktie.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:33 schreef Hulkio het volgende:
The Hangover Todd Phillips, 2009
Kijk dit is nou echt een zeer geslaagde komedie, een van de beste van de afgelopen jaren zelfs! Todd Phillips bewees al met Old School een goede komedie af te kunnen leveren, maar The Hangover is daar de overtreffende trap van. Zelden een komedie gezien waarin de grappen elkaar in zo’n hoog tempo opvolgen, de film vliegt dan ook voorbij. Kwam met tranen in de ogen de zaal uit lopen, mede omdat de aftiteling echt briljant is. Niks is taboe en de film is zeker R-rated. De acteurs zetten hun rollen prima neer en dragen daarmee bij aan het succes van de film. Echt een dikke aanrader! 8.0
Welke zijn dat?quote:Op maandag 15 juni 2009 12:45 schreef Hulkio het volgende:
Appaloosa Ed Harris, 2008
Vermakelijke moderne western, maar toch zeker een stukje minder dan de andere westerns die de afgelopen tijd verschenen.
Oke, nu is je filmkeuze voor mij toch echt helemaal afgedaan Elfling. Eerst vond ik het nog wel grappig, maar nu niet meer. Crash een 4,5 geven.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Crash (2004)
[ afbeelding ]
Wil te graag over komen als een goede film. Film is erg overdone, muziek is niet mijn smaak. Sandra bullock die uitglijdt op die trap ( what are the odds? ). Alleen die 2 dudes in die grote SUV konden soms wel een glimlach op mijn gezicht toveren.
4,5
Zelfs als je daar niet van houdt is Crash nog een slechte film.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oke, nu is je filmkeuze voor mij toch echt helemaal afgedaan Elfling. Eerst vond ik het nog wel grappig, maar nu niet meer. Crash een 4,5 geven.
"Wil te graag overkomen als een goede film"? Waar slaat dat op? Het IS een goede film. Maarja, als bij jou een goede film is "lekkere wijven" en foute poep-plas grappen, ja, dan is dit inderdaad geen goede film.
crash is ook gewoon een politiek correcte zeikfilm.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oke, nu is je filmkeuze voor mij toch echt helemaal afgedaan Elfling. Eerst vond ik het nog wel grappig, maar nu niet meer. Crash een 4,5 geven.
"Wil te graag overkomen als een goede film"? Waar slaat dat op? Het IS een goede film. Maarja, als bij jou een goede film is "lekkere wijven" en foute poep-plas grappen, ja, dan is dit inderdaad geen goede film.
Oke, laat ik dan toch maar even uit leggen waarom ik deze film niet zo goed vond..quote:Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Ben het met je reactie eensquote:Op maandag 15 juni 2009 20:19 schreef Falco het volgende:
Ik zei ruim anderhalf jaar geleden ongeveer hetzelfde over Crash.
Een MIN 7 zal je bedoelen. Dit is een film die linea directa in de vuilnisbak thuis hoort. Dit is een wanstaltig slecht. Dit is het niveau Glen & Glenda en Plan 9, Manos: Hand of Fate.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
The League of Extraordinary Gentlemen (2003)
[ afbeelding ]
Geinige film die de comic books ere aandoet qua verhaal en GFX. Tis allemaal wat zoetsappig, mina is een lekker wijf![]()
en Sean Connery speelt op de automatische piloot. Al met al geinige avonturen film die relatief snel voorbij was
7
Crash laat heel goed zien waarom vooroordelen slecht zijn en nergens op gebaseerd zijn. Het laat een spiegel zien.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oke, laat ik dan toch maar even uit leggen waarom ik deze film niet zo goed vond..
Overkomen als een goede film inderdaad. Ik bedoel daarmee te zeggen dat alles erg geforceerd over komt. De film barst van de toevalligheden en ongeloofwaardig sentiment. Bij sommige momenten dat verhaallijnen bij elkaar kwamen was dat echt tenenkrommend! Van subtiliteit is geen absoluut geen sprake!![]()
Alles is knetterhard aangedikt en omgeroerd met een sentimenteel sausje. Het verliest zijn geloofwaardigheid om cliché na cliché weer te duiken op een andere cliché. En dat moraal over hoe goed of slecht mensen kunnen zijn, weten we zo langzamer hand wel.
Deze film forceert hetgeen wat het wil zeggen, en de onderwerpen die het aan de man wil brengen. En een 4.5 vind ik dan ook nog redelijk. Het is een typische zoetsappige film waar je van houdt, of absoluut niet tegen kunt.
Wat heeft de film dan wel te bieden aan ons film liefhebbers? Een sterrencast waarvan niemand de echte ruimte krijgt om zijn eigen capaciteiten aan het grote publiek te laten zien. Met speelt op de automatische piloot. Men ziet een aantal stijlvolle beelden in combinatie met soms heroïsche en tranentrekkende muziek, soms wat afgewisseld met een bombastische melodie om het nog wat dramatischer aan te dikken. De film had echt wel potentie om een goede film af te leveren. Zeker! Maar op deze manier pretendeert het veel te veel zodat de film zijn doel mijlen ver voorbij schietDat deze film dan ook 5! oscars heeft weten te winnen, geeft alleen maar toe hoe ver ik naast mijn conclusie zit en dat ik geen reet verstand heb van films.
Nee, crash doet het niet voor me!! Crash![]()
En kom dan niet aan met het feit dat ik toevallig zaadloze komedies leuk vind. Ik heb nu eenmaal een volledig andere smaak. Overigens verbaas ik me er over dat een film als Crash hoger gewaardeerd wordt dan Magnolia of Babel! Maarja, zoals ik al vermeldde, ik ben geen film kenner.
Klopt dat laat Crash heel goed zien en dat zeg maar ontelbaar veel keren gedurende de film alsof een taart in je gezicht wordt geduwd.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Crash laat heel goed zien waarom vooroordelen slecht zijn en nergens op gebaseerd zijn. Het laat een spiegel zien.
De vieze handtastelijk agent. de over ijverig hypercorrecte jonge agent. Hoe zaken totaal omgedraait kunnen worden. Waar je in het begin totale disrespect voor hebt met slechte 1 handeling omgeturnt kan worden door andere handeling. Deze film is meer dan terecht een 8 waard.
Vooroordelen zijn slecht, ja dat wisten we nog niet, dat dat alleen oeverloos moet worden herhaald in een geromantisseerd sausje van 2 uur is me wat overdone. En zoals gezegd, Crash is echt een film waar de meningen behoorlijk uit elkaar lopen. Of je vind het erg goed en je houdt van die manier, of je vind er geen fuck aanquote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Crash laat heel goed zien waarom vooroordelen slecht zijn en nergens op gebaseerd zijn. Het laat een spiegel zien.
De vieze handtastelijk agent. de over ijverig hypercorrecte jonge agent. Hoe zaken totaal omgedraait kunnen worden. Waar je in het begin totale disrespect voor hebt met slechte 1 handeling omgeturnt kan worden door andere handeling. Deze film is meer dan terecht een 8 waard.
Mja ik en geen smaak, ik vond hem eigenlijk niet zo goed (!lolquote:Op maandag 15 juni 2009 23:18 schreef Siniti het volgende:
Oh ik heb trouwens ook Superbad gezien.
En ik vond hem warempel fucking grappigEen van de weinige teen-movies waarin het echt is gelukt goede grappen te maken, wat een verademing was dit zeg.
8/10
Tja, ik moet toch toegeven dat je een enigszins aparte, afwijkende filmsmaak hebtquote:Op maandag 15 juni 2009 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja ik en geen smaak, ik vond hem eigenlijk niet zo goed (!lol), ik ga hem spoedig maar weer eens herzien
volgens mij had ik hem destijds een 5 ofzo gegeven.
De reden dat ik superbad niet leuk vond was ook de reden waarom ik Role Models niet zo leuk vond. Christopher Mintz-Plasse is niet bepaald mijn favo-acteurquote:Op maandag 15 juni 2009 23:25 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tja, ik moet toch toegeven dat je een enigszins aparte, afwijkende filmsmaak hebt
Niet gezien Role Models, maar ik vond Mintz-Plasse toch erg goed als Mclovinquote:Op maandag 15 juni 2009 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De reden dat ik superbad niet leuk vond was ook de reden waarom ik Role Models niet zo leuk vond. Christopher Mintz-Plasse is niet bepaald mijn favo-acteur
wassup gangsta`s?quote:Op maandag 15 juni 2009 23:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Niet gezien Role Models, maar ik vond Mintz-Plasse toch erg goed als Mclovin
Ik vond die scenes waarin Seth alcohol wilde kopen in die winkel en eerste 3 plannen in zijn gedachte voor zich zag echt briljantquote:Op maandag 15 juni 2009 23:42 schreef Timo20 het volgende:
[..]
wassup gangsta`s?!!! prachtig
![]()
![]()
[ afbeelding ]![]()
your name`s McLovin`?
![]()
![]()
Over films en smaak valt altijd te twisten. Vaak denk ik echter dat Sitting Elfling een grapje maakt met zijn films, door stelselmatig hele slechte puberkomedies te gaan kijken en dan ook nog verbaast een laag cijfer geeft. Als hooggewaardeerde films dan een 4,5 krijgen en flauwe komedies die niemand leuk vind een 8 krijgen van SE, zou je bijna getrol vermoeden. Gelukkig is dat niet het geval en is het allemaal oprecht - maar je zou bijna gaan twijfelen..quote:Op maandag 15 juni 2009 23:25 schreef Siniti het volgende:
[..]
Tja, ik moet toch toegeven dat je een enigszins aparte, afwijkende filmsmaak hebt
Haha dat heb ik ook weleens overwogen, maar dan zou hij wel een heel consistente troll zijnquote:Op maandag 15 juni 2009 23:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Over films en smaak valt altijd te twisten. Vaak denk ik echter dat Sitting Elfling een grapje maakt met zijn films, door stelselmatig hele slechte puberkomedies te gaan kijken en dan ook nog verbaast een laag cijfer geeft. Als hooggewaardeerde films dan een 4,5 krijgen en flauwe komedies die niemand leuk vind een 8 krijgen van SE, zou je bijna getrol vermoeden. Gelukkig is dat niet het geval en is het allemaal oprecht - maar je zou bijna gaan twijfelen..
Zenks, die proposition kende ik nog niet, is wel al 4 jaar oud zie ik.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:47 schreef Hulkio het volgende:
[..]
3:10 to Yuma
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
The Proposition
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 6.3
[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 16-06-2009 20:44:24 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Oh ik ben zeker geen trol. Die zaadlose komedies kan ik gewoon erg goed waarderenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:43 schreef Lambiekje het volgende:
De grote vraag is dan wel goede film vindt sitting_elfling dan ook goed?
Zeg maar een soort van indicatie of het toch niet echt een troll is om leuk te doen van zie mij eens goede films slecht waarderen en slechte films buitensporig hoog.
Want je hebt ze die een 1 voor Godfather geven een 10 voor Hottie & The Nottie. Maar gelukkig worden die troll-votes niet meegenomen in de Top250/Bottom100
Nothing But The Truth de gehele titel zegt me niets. Dus van een hype-titel kunnen we niet spreken. Ik heb deze nu dan in de queue gezet om te kijken waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh ik ben zeker geen trol. Die zaadlose komedies kan ik gewoon erg goed waarderen, het zijn alleen niet echt films om in je uppie te kijken.
Ik kan ook wel een aantal films opnoemen die de menigte (7.5 of hoger op IMDB) ook goed vindt die ik zelf ook goed vond. Bijna iedereen hier weet dat ik True Romance erg leuk vindt, Brotherhood of war is een erg goede film, nogmaals bedankt lonewolf
. The Man Who Shot Liberty Valance is appetijtelijk. Nothing But The Truth is ook een erg goede film
En ga zo maar door, smaken verschillen nu eenmaal. Crash vond ik nu echt geen fuck aan, zelfde als bijv. de Titanic of City of God of Big Lebowski. En ik zal daarin echt niet de enige zijn. Ze krijgen geen 1 of 2, maar ook niet hoger dan een 6
Ik vind Nothing But The Truth zelf gewoon een erg goede film, en inderdaad niet echt een getypte film maar ook niet een heel slecht cijfer op IMDB. Big Lebowski is gewoon niet mijn soort humor net zoals Burn After Reading, wel geinig maar meer ook niet. Godfather kon ik overigens wel gemakkelijk uitzittenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nothing But The Truth de gehele titel zegt me niets. Dus van een hype-titel kunnen we niet spreken. Ik heb deze nu dan in de queue gezet om te kijken waar je het over hebt.
Big Lebowski ?!!! tjeuh dat ga je niet menen.
Titanic dat je dat noemt. Dat is toch gewoon een standaard romantisch filmpje en heeft een eerlijke 7. Want dat beroerd is het nu echt niet. Dat Titanic 1 dag in het bestaan van IMDB op #1 heeft gestaan komt lauter door chicks die gestemt hebben.
Oke eerlijk toegegeven ik kan Godfather niet aan. Wat een ultrasaaie verhandeling.
Nee ik heb geen 1 gegeven en ook geen 10 voor Paris Hilton![]()
Oh een hoe zie je een film als 12 Angry Men of Cinema Paradiso?
Welnee, het gaat om hoe fantastisch die hele ramp in beeld is gebracht.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef Lambiekje het volgende:
Titanic dat je dat noemt. Dat is toch gewoon een standaard romantisch filmpje en heeft een eerlijke 7. Want dat beroerd is het nu echt niet. Dat Titanic 1 dag in het bestaan van IMDB op #1 heeft gestaan komt lauter door chicks die gestemt hebben.
Echt waar? Ik vond het echt een rampzalig slecht script. Echt verschrikkelijk. Idee was heel leuk, acteurs waren niet slecht, maar dat scriptquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:54 schreef dyonvbaal het volgende:
Ik heb vanavond gekeken: Seven pounds
Wat een ontzettend mooie film. Jammer genoeg hou ik niet van films die redelijk langzaam zijn. Dus af en toe wat moeite met blijven kijken. Maar heb hem niet afgezet en vond em uiteindelijk echt geweldig...
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind Nothing But The Truth zelf gewoon een erg goede film, en inderdaad niet echt een getypte film maar ook niet een heel slecht cijfer op IMDB. Big Lebowski is gewoon niet mijn soort humor net zoals Burn After Reading, wel geinig maar meer ook niet. Godfather kon ik overigens wel gemakkelijk uitzitten![]()
Voor Cinema Paradiso moet je wel de Directors Cut hebben. 50minuten extra wat het verhaal extra dimensie geeft. Ik ken niet veel Italiaanse films maar deze is zonder enige twijfel in mijn top10 van films terecht gekomen.quote:En die 2 films die je noemde zet ik in de wachtlist en je zult eind deze week even horen wat ik er van vindt
Welke ken je ... want Pledge This en The Hillz is echt een ramp. HottieNottie dat viel voor haar doen nog best wel meequote:Overigens geef ik films met paris wel gewoon een keiharde 1
Hé had je deze toch maar bekeken omdat ik sitting_elfling vroeg wat hij van deze film zou vinden. Want het is toch wel typisch dat deze paar uur na mijn vraag bekeken isquote:Op woensdag 17 juni 2009 02:25 schreef kingmob het volgende:
12 Angry Men
[ afbeelding ]
Ik blijf me verbazen hoelang ik het kijken van dit soort films uitstel. Deze stond denk ik al een jaar op me te wachten, alles vertelde me dat ik hem vet zou vinden en toch had ik geen 'zin'.
Ik kan kort zijn, hij verdient zijn plek tussen de topfilms. Een lesje "wat maakt een film" wmb. Goede, geloofwaardige dialogen en karakters, met veel ontwikkeling. Ik vind de ontknoping van het verhaal zelf enigszins ongeloofwaardig qua realisme, maar het doet geen afbreuk aan het verhaal als geheel. Aan de hand van een rechtzaak wordt ons wat bijgebracht over recht en vooral vooroordelen. Daar kan Crash nog een puntje aan zuigen
Mijn cijfer: met gemak een 9
Imdb: 8.9
Heb je de 1953 versie gezien.?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Welnee, het gaat om hoe fantastisch die hele ramp in beeld is gebracht.
Ik moet hem dus ook maar zien ijkt mequote:Op woensdag 17 juni 2009 08:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hé had je deze toch maar bekeken omdat ik sitting_elfling vroeg wat hij van deze film zou vinden. Want het is toch wel typisch dat deze paar uur na mijn vraag bekeken is![]()
Ik had overigens ook hetzelfde. Hoog in Top250. Gekocht. En maar laten liggen en liggen. Toch maar aangewaagd. Wat je zegt met gemak een 9.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Cijfer: 7
Twilight
Die Kirsten Stewart is een leuk meisje, maar ze kan deze film niet dragen. Twilight is best saai, tam en langzaam. Als je de synopsis hebt gelezen, zit je gewoon de nodige en onnodige plotontwikkelingen door te worstelen tot het moment dat eindelijk duidelijk is dat die Edward McCullen een vampier is. Daarna wordt de film niet veel beter en biedt het weinig nieuws onder de vampier- en actiehorizon. Die Zweedse film Let the Right One In vond ik dan wel wat beter, zeker qua sfeer. Deze film heeft onbegrijpelijk allerlei MTV Movie Awards (waaronder Best Fight en Best Kiss) in de wacht gesleept. Cijfer: 5<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
Dat is toch niet onbegrijpelijk? Puberawards voor een puberhype?quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:31 schreef Falco het volgende:
Deze film heeft onbegrijpelijk allerlei MTV Movie Awards (waaronder Best Fight en Best Kiss) in de wacht gesleept.
Jeugd van tegenwoordigquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is toch niet onbegrijpelijk? Puberawards voor een puberhype?
Nee, dat was echt toeval, ik had hem de dag daarvoor al gekekenquote:Op woensdag 17 juni 2009 08:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Hé had je deze toch maar bekeken omdat ik sitting_elfling vroeg wat hij van deze film zou vinden. Want het is toch wel typisch dat deze paar uur na mijn vraag bekeken is![]()
Ik had overigens ook hetzelfde. Hoog in Top250. Gekocht. En maar laten liggen en liggen. Toch maar aangewaagd. Wat je zegt met gemak een 9.
niet geheel..quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:53 schreef FireFox1 het volgende:
Ik schaam me diep om dit te zeggen, maar ik heb gisteren pas voor het eerst Schindler's list gekeken.
[ afbeelding ]
Een zeer indrukwekkende film over de vervolging van Joden. Goede keus van Spielberg om de film geheel in zwart/wit te verfilmen. Dit gaf toch dat extra diepgang die de film helemaal te goede kwam.
9,5 (imdb 8,9)
Het jasje van dat meisje tochquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:48 schreef mschol het volgende:
[..]
niet geheel..
1 rode draad (naja, draad...)
nee die engelsman is een ubersukkel.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Forgetting Sarah Marshall (2008)
[ afbeelding ]
My kind of movie, komedie die wel grappig is, en ja Kunis en Bell zijn adorablemaar er wordt ook gewoon goed, sort off goed in gespeeld
, die engelsman is een held.
8
Klinkt interessant. Hopelijk is ie in de videotheek te vinden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:05 schreef Gorro het volgende:
(#456) Distant Voices, Still Lives (Terence Davies, 1988)
[ afbeelding ]
Prachtige film die het best te omschrijven valt als de kitchen-sink variant van Tarkovsky's Zerkalo. Net als die film bestaat hij uit een verzameling herinneringen van de regisseur, in dit geval Terence Davies. Net als in het echte geheugen worden veel van de herinneringen getriggerd door muziek. De structuur van herinneringen maakt de film wel wat lastig te volgen. We krijgen steeds flarden uit de geschiedenis van het gezin te zien en langzamerhand ontstaat daardoor een beeld van ze. De prachtige verstilde compositities van de statische cameras zorgen er voor dat de film een geheel eigen stijl creëert, die mij vanaf het begin wist te grijpen. ****½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack Nicholson is in absolute topvorm en zet één van zijn beste rollen ooit neer.
cijfer: 8.5
Il conformista (The Conformist) (1970, It, Bernardo Bertolucci)
Marcello wil het liefst doodnormaal zijn. Hij wil zich compleet conformeren naar de wensen van de maatschappij, een deugdzaam leven met een brave vrouw, kindje en een baan bij de overheid. De grote vraag is natuurlijk waarom wil Marcello dit zo graag? Waarom die hang naar veiligheid en zekerheid? Is hij bang voor zijn ware aard als hij zich niet geschikt naar het gangbare keurslijf? Een flashback naar een trauma in zijn jeugd geeft een beetje antwoord op die vraag.
cijfer: 8
Entre les murs (The Class) (2008, Fr, Laurent Cantet)
Ik ben geen leraar (na het zien van deze film zal ik dat ook niet snel worden) en de laatste keer dat ik een klaslokaal van binnen zag is nu ook al 8 jaar geleden, maar toch laat deze film volgens mij een realistisch beeld zien van hoe het er tegenwoordig aan toe gaat in de moderne multiculturele school. De film is Frans, maar dezelfde problemen spelen hier ook. De problemen met de verschillen in cultuur tussen de leraar en de leerlingen en leerlingen onderling. De problemen van de leraar, die zijn autoriteit probeert te behouden maar ondertussen ook als een moderne leraar in discussie gaat met zijn leerlingen. De problemen die ontstaan door het verschil tussen de hoogopgeleide leraar en de laagopgeleide ouders en kinderen.
Dit alles in een film, die het midden houdt tussen fictie en documentaire. De kracht van de film zit hem erin dat de film nooit partij kiest. Zowel van de kinderen als van leraar Francois worden de goede als slechte eigenschappen getoond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Stacy Keach was sowieso niet al te best op dreef, wel erg houterig en afstandelijk. Het eerste half uur is echter zeer vermakelijk (met de hoerenvan o.a.) en Scott'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vond ik ook mooi. Maar aan de andere kant, Scott zou een dialoog met een poepluier nog interessant kunnen maken.
Al met al een 6De Narcis van Gabon
Ik heb hem ook pas in mei voor het eerst gezien, hoorquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:53 schreef FireFox1 het volgende:
Ik schaam me diep om dit te zeggen, maar ik heb gisteren pas voor het eerst Schindler's list gekeken.
[ afbeelding ]
Een zeer indrukwekkende film over de vervolging van Joden. Goede keus van Spielberg om de film geheel in zwart/wit te verfilmen. Dit gaf toch dat extra diepgang die de film helemaal te goede kwam.
9,5 (imdb 8,9)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit alles doet niks af aan de leuke performance van Song Kang Ho, die elke scene steelt.
cijfer: 5.5
Martyrs (2008, Fr, Pascal Laugier)
Als ik na het kijken niet meteen kan gaan slapen, maar eerst nog een uur een beetje moet zappen voordat ik naar bed durf, dan doe je je werk goed als horrorfilm. Dat ik niet kon slapen kwam ten eerste doordat de film ouderwets griezelig eng en spannend was. Ten tweede omdat vooral de tweede helft ziekmakend afschuwelijk is. Maar niet op de goedkope martelporno manier die je tegenwoordig wel vaker ziet. Deze film is niet alleen gore om het gore zijn. Maar wil de kijker echt laten zien hoe afschuwelijk het is. Ik denk dat de film typisch een product is van de Dutroux/Fritzl tijd, waarin we leven. Maar ook zegt de film iets over religie en welke grote rol lijden speelt in het christendom.
De film wisselt bovendien constant van richting, waardoor die nooit inzakt of saai wordt.
quote:Martyrs (2008, Fr, Pascal Laugier)
[ afbeelding ]
Als ik na het kijken niet meteen kan gaan slapen, maar eerst nog een uur een beetje moet zappen voordat ik naar bed durf, dan doe je je werk goed als horrorfilm. Dat ik niet kon slapen kwam ten eerste doordat de film ouderwets griezelig eng en spannend was. Ten tweede omdat vooral de tweede helft ziekmakend afschuwelijk is. Maar niet op de goedkope martelporno manier die je tegenwoordig wel vaker ziet. Deze film is niet alleen gore om het gore zijn. Maar wil de kijker echt laten zien hoe afschuwelijk het is. Ik denk dat de film typisch een product is van de Dutroux/Fritzl tijd, waarin we leven. Maar ook zegt de film iets over religie en welke grote rol lijden speelt in het christendom.
De film wisselt bovendien constant van richting, waardoor die nooit inzakt of saai wordt.
Dit vond ik persoonlijk ook meer een film om juist niet een trailer van te zien, want in de bios kwam deze trailer vaak voor. Vandaar dat ik ook bijna elke grap al kende voordat ik de film volledig heb gezien. Het was leuk, maar zeer zeker niet legendarisch goed.quote:Op zondag 21 juni 2009 02:39 schreef RuneRose het volgende:
The Hangover Hij viel me wat tegen. Afgaande op de trailer had ik een fantastische komedie verwacht, helaas waren de momenten in de trailer ook direct de leukste momenten. De film had moeite mijn aandacht vast te houden en bijzonder grappig vond ik het dus ook niet. Hier en daar nog wel een glimlach, maar zo veel plezier als de andere mensen in de zaal had ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |