Hey, ik spreek altijd in meervoud! Ik en mijn imaginaire vriendenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
Van welke koninklijke familie stam jij af?
Een andere bekende van hem, Touch of Evil is een misdadig slechte film een belediging voor alles en iedereen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:04 schreef Tha_Bartman het volgende:
The Trial,1962, Orson Welles
Orson Welles noemde dit zelf zijn beste film.. ik heb tot nu toe pas 2 van zijn films gezien (Citizen Kane en deze) en deze liggen voor mij beiden op het zelfde niveau..
Deze verfilming van het boek van Kafka is surrealistisch, duister en wekt op momenten een ongemakkelijk gevoel op, een gevoel dat wat er ook gebeurd het systeem je altijd zal verslaan..
vooral Welles schitterd als the advocate..
Toch blijf ik met een gevoel achter van wat moet ik hier nou mee.. en dat is miss wel de kracht van de film maar ook de zwakte...
een 7.5
http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDBquote:Op woensdag 10 juni 2009 07:26 schreef Lambiekje het volgende:
Een andere bekende van hem, Touch of Evil is een misdadig slechte film een belediging voor alles en iedereen.
Heb je nog meer van dit soort films of soort gelijke toppers?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan is Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ook echt een aanrader. Het is Koreaans, maar laat je daardoor niet afschrikken.Want qua manier van film lijkt het heel veel op SPR en BoB.
On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:51 schreef Luc12 het volgende:
Beetje ziek veel films aan het kijken lately, sinds gistermorgen:
Les dames du Bois de Boulogne (Bresson)
Dial M for Murder (Hitchcock)
Do the Right Thing (Spike Lee)
On the Waterfront (Elia Kazan)
Swamp Water (Jean Renoir)
The Royal Tenenbaums (Wes Anderson)
Inderdaad toch wel beste rol van Marlon Brando die ik so far heb mogen aanschouwenquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:54 schreef macondo het volgende:
[..]
On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!
Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnamesquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:42 schreef Siniti het volgende:
Geweldige film The Deer Hunter. Ge-wel-dig.
Wat vind je trouwens van Stan? Gespeeld door John Cazale, die in totaal maar in 5 films heeft gespeeld
The Godfather 1/2 - Fredo Corleonequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:14 schreef boskameel het volgende:
[..]
Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnames.
quote:Brooklyn, New York, 22 augustus 1972. Net voor de middagsluiting overvallen Sonny en Sal een bank. Langer dan tien minuten mocht de overval niet duren, maar er zit niet genoeg geld in de kluis en de politie staat sneller voor de deur dan voorzien zodat de gangsters met hun gijzelaars ingesloten zitten. In de volgende uren ontbrandt een ware zenuwoorlog. Intussen is ook de pers gearriveerd en staan tientallen kijklustigen zich te verdringen voor het bankgebouw.
Tja om die 8.4 ben ik hem gaan kijken...quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:47 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDB
ik ben nu door mijn "verzameling" Welles films heendus vandaag is waarsch Brazil aan de beurt zodat ik ook alles wat ik heb van Gilliam gezien heb
en dan gaan we door met de rest van de collectie
Kijk dan ook Howard Hawks zijn antwoord op High Noon: Rio Bravo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:04 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
High Noon (1952)
Na de wat tegenvallende The Searchers ben ik doorgegaan met deze western. Eniszins rechtoe rechtaan verhaal en wellicht ook wat voorspelbaar maar absoluut een briljante film, die ook in 2009 nog altijd even scherp aandoet. Veel verrassende kleine plotontwikkelingen. Buiten de serie spaghetti westerns van Morricone is dit voor mij de ultieme western. Gary Cooper in een prachtige rol, Aanrader.
8,5/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |