abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:31:24 #141
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69877336
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:30 schreef Siniti het volgende:

[..]

Van welke koninklijke familie stam jij af?
Hey, ik spreek altijd in meervoud! Ik en mijn imaginaire vrienden (en m'n pa zal dit ook wel leuk vinden gezien hij gek is van oorlogs films)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:36:20 #142
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_69877533
Net in de bioscoop The Hangover gezien! Ik heb nog nooit zo hard gelachen in de bioscoop!
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:30:07 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69881946
Tyson (2008, VS, James Toback)

Intigrerend portret over Mike Tyson. Die verrassend openhartig is. Als de film een ondertitel zou hebben dan zou het "De man achter het monster" zijn. Tyson is zelf constant aan het woord. Regisseur Toback is al jarenlang een vriend van Tyson. Er is dus geen enkele poging om objectief te zijn. Dat maakt niet uit, maar moet je natuurlijk wel in je achterhoofd houden als je ernaar kijkt.
De film maakt op meerdere momenten gebruik van dubbele of zelfs drie-dubbele splitscreen gecombineerd met dubbele geluidstracks, die over elkaar heen lopen. Waardoor een wat chaotisch gevoel wordt opgewekt. Een beetje zoals het geheugen van Tyson werkt (waarschijnlijk).
De film heeft heel veel archiefbeelden van o.a. een hele jonge Tyson en zijn grote gevechten. Maar het mooiste gevecht uit de film is van Mike Tyson tegen zijn tranen als hij over zijn jeugd en eerste trainer Cus D'Amato praat.
cijfer: 7

Gimme Shelter (1970, VS, Albert Maysles & David Maysles & Charlotte Zwerin)
Wat een tourregistratie van the Rolling Stones met als hoogtepunt het gratis concert op het einde had moeten worden, verandert in een document over een groot keerpunt in de Amerikaanse culturele geschiedenis, de moord van Hunter tijdens Altamont Speedway Free Festival door een Hell's Angel.
Als documentairemaker droom je natuurlijk ervan dat onverwachts belangrijks zich afspeelt voor het oog van je camera. Helemaal als je net als hier alleen maar registreert en verder geen commentaar enz. levert. Bij deze documentaire gebeurde het en de makers begrepen dat. Ze bouwen hun documentaire om het verschrikkelijk moment heen. In het begin focust de docu zich nog voornamelijk op de Stones, concerten van hen en de voorbereidingen voor het gratis concert. Maar als die dag eenmaal begonnen is, worden de Stones steeds meer bijfiguren in het hele gebeuren. Wat begint als een vrolijke choas verandert langzaam aan in een nachtmerrie. Je voelt de spanning opbouwen gedurende de dag, vooral vanaf het moment dat de Hell's Angels ten tonele verschijnen. Je voelt dat het onvermijdelijk is dat er iets erg gaat gebeuren.
Die Hunter had natuurlijk wel een pistool. En van het incident zelf zie je maar weinig. Maar het gaat ook meer om heel de opbouw ernaar toe. De constante gevechten tussen de Angels en de hippies. Daarin zie je hoe dit het moment was dat het gedaan was met de vrijheid, blijheid van de jaren '60 en de wereld harder werd of in de woorden van wijle Hunter S. Thompson de figuurlijke "high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back"
cijfer: 7.5
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:04:58 #144
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69883186
The Trial,1962, Orson Welles

Orson Welles noemde dit zelf zijn beste film.. ik heb tot nu toe pas 2 van zijn films gezien (Citizen Kane en deze) en deze liggen voor mij beiden op het zelfde niveau..
Deze verfilming van het boek van Kafka is surrealistisch, duister en wekt op momenten een ongemakkelijk gevoel op, een gevoel dat wat er ook gebeurd het systeem je altijd zal verslaan..
vooral Welles schitterd als the advocate..
Toch blijf ik met een gevoel achter van wat moet ik hier nou mee.. en dat is miss wel de kracht van de film maar ook de zwakte...

een 7.5
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 10 juni 2009 @ 07:26:03 #145
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69886480
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 00:04 schreef Tha_Bartman het volgende:
The Trial,1962, Orson Welles

Orson Welles noemde dit zelf zijn beste film.. ik heb tot nu toe pas 2 van zijn films gezien (Citizen Kane en deze) en deze liggen voor mij beiden op het zelfde niveau..
Deze verfilming van het boek van Kafka is surrealistisch, duister en wekt op momenten een ongemakkelijk gevoel op, een gevoel dat wat er ook gebeurd het systeem je altijd zal verslaan..
vooral Welles schitterd als the advocate..
Toch blijf ik met een gevoel achter van wat moet ik hier nou mee.. en dat is miss wel de kracht van de film maar ook de zwakte...

een 7.5
Een andere bekende van hem, Touch of Evil is een misdadig slechte film een belediging voor alles en iedereen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:47:32 #146
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69888532
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 07:26 schreef Lambiekje het volgende:
Een andere bekende van hem, Touch of Evil is een misdadig slechte film een belediging voor alles en iedereen.
http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDB

ik ben nu door mijn "verzameling" Welles films heen dus vandaag is waarsch Brazil aan de beurt zodat ik ook alles wat ik heb van Gilliam gezien heb en dan gaan we door met de rest van de collectie
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_69888811
Street Kings

De schrijver van Training Day (inderdaad, die topfilm met Denzel), heeft deze film geregisseerd. Dat belooft wat, dacht ik! Helaas, wat bij Training Day allemaal precies in orde was, zat er bij deze film precies naast.

Detective Tom Ludlow is het favorietje van Captain Jack Wander, en lost allerlei vervelende klusjes op buiten de regels om. De crime scene wordt wat omgebogen zodat alles helemaal legaal lijkt, terwijl er op snelle manier een schurk is gestraft buiten de rechtzaal om. Keanu ziet er niet echt stoer uit in politie-outfit, waardoor het imago van lulletje en lieverdje wordt versterkt en ik eigenlijk geen sympathie kreeg voor de hoofdrolspeler. Op een gegeven moment wordt zijn collega vermoord waar hij bij staat, en alle bewijzen wijzen in zijn richting. Dan begint hij langzaam te twijfelen aan de betrouwbaarheid van zijn team en barst de hel los.

Met het verhaal op zich is niks mis, maar alles ligt er zo dik bovenop. Met als toppunt wanneer ze op een kerel jagen die verstrikt raakt in het prikkeldraad, en ze dit gesprek voeren:
"what do they call you?"
"quickie"
"well, huh, not quick enough!"

Ik hou toch meer van de grapjes waar je goed voor op moet letten denk ik. Ik dacht even dat er iets geniaals in de film verwerkt zat doen de hoofdrolspeler in het hol van de leeuw belandde en op de achtergrond een aquarium te zien was waar een dode haai in dreef. Prachtig detail, dacht ik! Maar toen werd het aquarium ineens onderwerp van een scene en was de subtiliteit er weer helemaal uit.

Ja, de subtiliteit is wat ik miste.

Omdat ik de tweede helft toch benieuwd werd naar het einde, en ik me misschien geergerd, maar niet verveeld heb krijgt de film wel een voldoende. Een 6,3. (IMDB: 7).
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:04:46 #148
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69892863

High Noon (1952)

Na de wat tegenvallende The Searchers ben ik doorgegaan met deze western. Eniszins rechtoe rechtaan verhaal en wellicht ook wat voorspelbaar maar absoluut een briljante film, die ook in 2009 nog altijd even scherp aandoet. Veel verrassende kleine plotontwikkelingen. Buiten de serie spaghetti westerns van Morricone is dit voor mij de ultieme western. Gary Cooper in een prachtige rol, Aanrader.

8,5/10
Overal verstand van.
pi_69894759
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dan is Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ook echt een aanrader. Het is Koreaans, maar laat je daardoor niet afschrikken. Want qua manier van film lijkt het heel veel op SPR en BoB.
Heb je nog meer van dit soort films of soort gelijke toppers?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:51:54 #150
255078 Luc12
don van vliet
pi_69896694
Beetje ziek veel films aan het kijken lately, sinds gistermorgen:

Les dames du Bois de Boulogne (Bresson)
Dial M for Murder (Hitchcock)
Do the Right Thing (Spike Lee)
On the Waterfront (Elia Kazan)
Swamp Water (Jean Renoir)
The Royal Tenenbaums (Wes Anderson)
www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
pi_69897647
Gisteravond stuk gezien van The Deer Hunter, tot het stuk waar Stan die laarzen wilde lenen. Kan niet wachten tot ze naar Vietnam gaan. Vanavond kan ik pas de rest zien .
pi_69900395
Geweldige film The Deer Hunter. Ge-wel-dig.

Wat vind je trouwens van Stan? Gespeeld door John Cazale, die in totaal maar in 5 films heeft gespeeld
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:54:47 #153
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69900803
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:51 schreef Luc12 het volgende:
Beetje ziek veel films aan het kijken lately, sinds gistermorgen:

Les dames du Bois de Boulogne (Bresson)
Dial M for Murder (Hitchcock)
Do the Right Thing (Spike Lee)
On the Waterfront (Elia Kazan)
Swamp Water (Jean Renoir)
The Royal Tenenbaums (Wes Anderson)
On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!
Overal verstand van.
pi_69900867
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:54 schreef macondo het volgende:

[..]

On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!
Inderdaad toch wel beste rol van Marlon Brando die ik so far heb mogen aanschouwen
pi_69901573
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:42 schreef Siniti het volgende:
Geweldige film The Deer Hunter. Ge-wel-dig.

Wat vind je trouwens van Stan? Gespeeld door John Cazale, die in totaal maar in 5 films heeft gespeeld
Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnames .
pi_69901704
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:14 schreef boskameel het volgende:

[..]

Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnames .
The Godfather 1/2 - Fredo Corleone
The Conversation - Stan
Dog Day Afternoon - Sal

Jammer genoeg nergens echt in de spotlights, maar hij was zo verschrikkelijk briljant... Ook als je het commentaar van andere acteurs/regisseurs over hem leest, is lyrisch een understatement.
pi_69902820
Ik heb "The Godfather" nog nooit gekeken . Staan al een hele poos op mijn schijf. Misschien van het weekend deel 1 eens kijken.

En eventueel "The Conversation" ook nog .

De synopsis van Dog Day Afternoon staat me ook wel aan .
quote:
Brooklyn, New York, 22 augustus 1972. Net voor de middagsluiting overvallen Sonny en Sal een bank. Langer dan tien minuten mocht de overval niet duren, maar er zit niet genoeg geld in de kluis en de politie staat sneller voor de deur dan voorzien zodat de gangsters met hun gijzelaars ingesloten zitten. In de volgende uren ontbrandt een ware zenuwoorlog. Intussen is ook de pers gearriveerd en staan tientallen kijklustigen zich te verdringen voor het bankgebouw.
pi_69902861
Het zijn alle vijf pareltjes
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:52:42 #159
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69906967
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:47 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDB

ik ben nu door mijn "verzameling" Welles films heen dus vandaag is waarsch Brazil aan de beurt zodat ik ook alles wat ik heb van Gilliam gezien heb en dan gaan we door met de rest van de collectie
Tja om die 8.4 ben ik hem gaan kijken...

Ik heb nog nooit zo zitten ergeren aan een film. Weaver heeft hier een rol dat zonder enig twijfel de slechste rol allertijden is terwijl hij een goede rol neerzet in Duel.

Echt elk aspect van de film is slecht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:01:08 #160
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69907309
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:04 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

High Noon (1952)

Na de wat tegenvallende The Searchers ben ik doorgegaan met deze western. Eniszins rechtoe rechtaan verhaal en wellicht ook wat voorspelbaar maar absoluut een briljante film, die ook in 2009 nog altijd even scherp aandoet. Veel verrassende kleine plotontwikkelingen. Buiten de serie spaghetti westerns van Morricone is dit voor mij de ultieme western. Gary Cooper in een prachtige rol, Aanrader.

8,5/10
Kijk dan ook Howard Hawks zijn antwoord op High Noon: Rio Bravo. Geniale film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')