Misschien wel de slechtste Brad Pitt-film die ik ooit gezien heb.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:50 schreef Tha_Bartman het volgende:
The curious case of Benjamin Button
intrigerende film, duurt soms wat lang, maar wist me toch te boeien met de goede muziek en acteerprestaties.. een film die waneer je er over nadenkt vele diepere lagen voor ieder individueel kan hebben...
een 8
dan heb jij zeker nooit:quote:Op maandag 8 juni 2009 08:15 schreef Luc12 het volgende:
Misschien wel de slechtste Brad Pitt-film die ik ooit gezien heb.
Ga dan eens héél snel Cutting Class kijken.quote:Op maandag 8 juni 2009 08:15 schreef Luc12 het volgende:
[..]
Misschien wel de slechtste Brad Pitt-film die ik ooit gezien heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer mensen die iets leuks te zeggen hebben over Chinatown?www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
Ik besef me dat er nog slechtere Brad Pitt-films bestaan haha, maar zoveel heb ik er nou ook weer niet gezien. Hij was lollig in Burn After Reading, goed in Se7en, briljant in Fight Club, maar verder ben ik geen enorme fanboy.quote:Op maandag 8 juni 2009 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ga dan eens héél snel Cutting Class kijken.
2,50 bij de Free Record Shopquote:Op maandag 8 juni 2009 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ga dan eens héél snel Cutting Class kijken.
En wat vond je ervan? Word anders een droog opsom topic als iedereen alleen de naam van de film neerzetquote:
Ik vond Penelope Cruz & Ben Kingsley een supersexy koppel in de film, heerlijk!quote:Op zondag 7 juni 2009 18:49 schreef macondo het volgende:
[..]
Over Kingsly zijn de meningen verdeeld, maar ik vond het ook een hele goede film. Naar boek van Roth.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Friends don't let friends remain beardless...
Vond je Cruz niet wat oud om een studente te spelen? Ik iig wel. Cruz speelt verder fantastisch en ziet er heel appetijtelijk uit. Maar toch ze is 34 en haar karakter ergens in de 20.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 06:49 schreef Miam het volgende:
[..]
Ik vond Penelope Cruz & Ben Kingsley een supersexy koppel in de film, heerlijk!
het boek heb ik niet gelezen.
Ik verwachtte een mooi tweestrijd tussen prof en leerling, maar werd eigenlijk meer getrakteerd op een karakterstudie van Marcello. Helaas raakte ik niet betrokken met het verhaal en de hoofdrolspelers, zodat ik met een lichte kater achterbleef. Naar mijn gevoel ging de film na een okeeje climax-scene ook te ver en overbodig door. Cijfer: 6quote:Marcello Clerici reist naar Parijs om professor Quadri, een antifascistisch leider die naar Frankrijk verbannen is, te vermoorden. Marcello was vroeger zijn leerling en nu moet Marcello het vertrouwen van Quadri winnen en hem in een valstrik van de volgelingen van Mussolini laten lopen.
Hoezo klopte dat niet dan?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:04 schreef macondo het volgende:
The Searchers (1956)
Western met John Wayne. Viel toch tegen, tijdspanne klopt af en toe niet (jaren blijken voorbj te viegen)
Verhaaltechnisch kan het allemaal wel, maar als kijker zou je het toch op moeten vallen als ze vijf jaar op pad zijn. Af en toe wordt het gezegd in de film, maar ik raakte daar steeds door verbaasd omdat de beelden dat helemaal niet suggereerden.quote:
Nou, ik vond het leeftijdsverschil tussen beide wel erg duidelijk, dus eigelijk heb ik daarquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vond je Cruz niet wat oud om een studente te spelen? Ik iig wel. Cruz speelt verder fantastisch en ziet er heel appetijtelijk uit. Maar toch ze is 34 en haar karakter ergens in de 20.
De neger matroos dat is een waar gebeurd verhaal. Die heeft het dus ook kunnen navertellen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:18 schreef Falco het volgende:
Il Conformista
[..]
Ik verwachtte een mooi tweestrijd tussen prof en leerling, maar werd eigenlijk meer getrakteerd op een karakterstudie van Marcello. Helaas raakte ik niet betrokken met het verhaal en de hoofdrolspelers, zodat ik met een lichte kater achterbleef. Naar mijn gevoel ging de film na een okeeje climax-scene ook te ver en overbodig door. Cijfer: 6
Pearl Harbor
Ik had al wat verhalen gehoord hoe dramatisch deze film is, maar ja ik ging me er toch maar eens wagen.
Ik had Michael Bay aangeraden zich te beperken tot leuke lollerfilms zoals Armageddon in plaats van zich te wagen aan groteske onzin zoals dit. De combinatie driehoeksverhouding - heldhaftige oorlogsscenes werkt niet en het meest abominabele is wel het script. Ongelooflijk wat een onzin werd er uitgekraamd her en der. Toppunt is dat tijdens de aanval van de Jappen op Pearl Harbor een in het water spartelende matroos jammert: "Waarom schieten ze op ons?".
Deze film kan trouwens tot leuke discussies leiden in hoeverre je historische onwaarheden mag verwerken in een film. Cijfer: 4
Oh ja! Die heb ik jaaaaaren geleden als opdonder eens gezien, is me altijd een beetje bij gebleven. Maar eens opnieuw kijkenquote:Op zondag 7 juni 2009 23:26 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Freeway (1996)
Wat een superrol van Reese Witherspoon als 15jarige sletterige trailertrashgirl Vanessa Lutz. Haar hoerige moeder en handtastelijke stiefvader worden opgepakt, zij moet naar een tehuis. Ze ontsnapt, krijgt auto pech en wordt geholpen door Bob Wolverton (Kiefer Sutherland) wie I5-killer blijkt te zijn. Op het moment van dat ze het ontdekt is er een aan een schakeling van excessief van haar kant, grof taalgebruik, gedrag en alles. Ernstig over de top, maat mèn wat is dat een superrol.
whehe iemand heeft de gehele film met plaatjes online gezet. Keuze genoeg waar je bitchy Reese kan bekijken.
Een zeer geslaagde roodkapje vertolking. Letterlijk
cijfer 8 / imdb 6.7
Ik heb hem ook gezien en ik vond het einde nogal een anti-climax (wát een suf einde), maar het verschil in leeftijd tussen die twee is groot genoeg om het geloofwaardig te makenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vond je Cruz niet wat oud om een studente te spelen? Ik iig wel. Cruz speelt verder fantastisch en ziet er heel appetijtelijk uit. Maar toch ze is 34 en haar karakter ergens in de 20.
En het einde dan? Ze moesten echt koste wat kost een positief einde eraan zien te breienquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:37 schreef Dizer het volgende:
[..]
De neger matroos dat is een waar gebeurd verhaal. Die heeft het dus ook kunnen navertellen.
Die coordinator die door die ghostbuster gespeeld werd was ook een waar gebeurd verhaal.
Die ene generaal die een boek aan het lezen is of zo en de ander die op de golfbaan zat en opeens begint de aanval is ook een waar gebeurd verhaal
de rest was verzonnen.
Vond de film redelijk ok. Als je de liefdesverhaal bullshit eruit haalt, was het wel een hele goede film geweest...
excuses, opnieuwquote:Op maandag 8 juni 2009 21:57 schreef Siniti het volgende:
[..]
En wat vond je ervan? Word anders een droog opsom topic als iedereen alleen de naam van de film neerzet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doen we ook meteen even BOB
Band of Brothers
Niet echt een film..... meer een tv serie maar toch
Met recht het beste stukje 2e wereldoorlog tv dat ik ooit gezien heb. Dat deel met die vliegtuigen in aflevering 2 is werkelijk beangstigend. Brrrr
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2009 18:56:22 ]
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:55 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
excuses, opnieuw
Saving Private Ryan
Geweldige film, hij blijft goed ondanks dat ik hem al een aantal keer heb gezien.
Vorige keer dat ik hem zag 9/10 en nu 8/10, dat komt door Band of Brothers. Nou is het niet direct te vergelijken maar het onderwerp en manier van filmen etc is hetzelfde echter vind ik Band of Brothers echt meeslepend en bij vlagen had ik het gevoel (geholpen door mijn surround systeem) dat ik daar echt aanwezig was.Dan is Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ook echt een aanrader. Het is Koreaans, maar laat je daardoor niet afschrikken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doen we ook meteen even BOB
Band of Brothers
Niet echt een film..... meer een tv serie maar toch
Met recht het beste stukje 2e wereldoorlog tv dat ik ooit gezien heb. Dat deel met die vliegtuigen in aflevering 2 is werkelijk beangstigend. BrrrrWant qua manier van film lijkt het heel veel op SPR en BoB.
Je bent een held, die gaan we vanaaf even zienquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan is Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ook echt een aanrader. Het is Koreaans, maar laat je daardoor niet afschrikken.Want qua manier van film lijkt het heel veel op SPR en BoB.
Van welke koninklijke familie stam jij af?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent een held, die gaan we vanaaf even zien![]()
Hey, ik spreek altijd in meervoud! Ik en mijn imaginaire vriendenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:30 schreef Siniti het volgende:
[..]
Van welke koninklijke familie stam jij af?
Een andere bekende van hem, Touch of Evil is een misdadig slechte film een belediging voor alles en iedereen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:04 schreef Tha_Bartman het volgende:
The Trial,1962, Orson Welles
Orson Welles noemde dit zelf zijn beste film.. ik heb tot nu toe pas 2 van zijn films gezien (Citizen Kane en deze) en deze liggen voor mij beiden op het zelfde niveau..
Deze verfilming van het boek van Kafka is surrealistisch, duister en wekt op momenten een ongemakkelijk gevoel op, een gevoel dat wat er ook gebeurd het systeem je altijd zal verslaan..
vooral Welles schitterd als the advocate..
Toch blijf ik met een gevoel achter van wat moet ik hier nou mee.. en dat is miss wel de kracht van de film maar ook de zwakte...
een 7.5
http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDBquote:Op woensdag 10 juni 2009 07:26 schreef Lambiekje het volgende:
Een andere bekende van hem, Touch of Evil is een misdadig slechte film een belediging voor alles en iedereen.
Heb je nog meer van dit soort films of soort gelijke toppers?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan is Tae Guk Gi: The Brotherhood of War ook echt een aanrader. Het is Koreaans, maar laat je daardoor niet afschrikken.Want qua manier van film lijkt het heel veel op SPR en BoB.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |