abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2009 @ 23:26:05 #101
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69812349

Freeway (1996)
Wat een superrol van Reese Witherspoon als 15jarige sletterige trailertrashgirl Vanessa Lutz. Haar hoerige moeder en handtastelijke stiefvader worden opgepakt, zij moet naar een tehuis. Ze ontsnapt, krijgt auto pech en wordt geholpen door Bob Wolverton (Kiefer Sutherland) wie I5-killer blijkt te zijn. Op het moment van dat ze het ontdekt is er een aan een schakeling van excessief van haar kant, grof taalgebruik, gedrag en alles. Ernstig over de top, maat mèn wat is dat een superrol.

whehe iemand heeft de gehele film met plaatjes online gezet. Keuze genoeg waar je bitchy Reese kan bekijken.

Een zeer geslaagde roodkapje vertolking. Letterlijk

cijfer 8 / imdb 6.7

[ Bericht 13% gewijzigd door Lambiekje op 07-06-2009 23:37:20 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_69815454
The Butterfly Effect 2
Eigenlijk gewoon The Butterfly Effect 1, maar dan een stuk slechter. Een heel stuk slechter. Alles wat goed aan deel 1 was, is hier eigenlijk slecht. Grootste probleem zijn de verschrikkelijk flat characters en het slechte verhaal.
3/10
  maandag 8 juni 2009 @ 08:15:25 #103
255078 Luc12
don van vliet
pi_69816685
quote:
Op zondag 7 juni 2009 22:50 schreef Tha_Bartman het volgende:
The curious case of Benjamin Button

intrigerende film, duurt soms wat lang, maar wist me toch te boeien met de goede muziek en acteerprestaties.. een film die waneer je er over nadenkt vele diepere lagen voor ieder individueel kan hebben...

een 8

Misschien wel de slechtste Brad Pitt-film die ik ooit gezien heb.
www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
  maandag 8 juni 2009 @ 09:46:11 #104
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69818107
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:15 schreef Luc12 het volgende:

dan heb jij zeker nooit:
Ocean's twelve of Troy gezien zeker

maar ieder zijn ding he...
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 8 juni 2009 @ 09:53:31 #105
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69818255
quote:
Op maandag 8 juni 2009 08:15 schreef Luc12 het volgende:

[..]

Ga dan eens héél snel Cutting Class kijken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_69820883
Milk

Omdat 'ie zo veel in de belangstelling was, toch maar eens gekeken. Ik hou alleen niet zo van biografische films. Deslaniettemin wel een meeslepend verhaal met goed acteerwerk van Sean Penn. Maar omdat het gewoon niet mijn stijl qua films is, toch maar een 7.
  maandag 8 juni 2009 @ 11:37:02 #107
255078 Luc12
don van vliet
pi_69821018
Chinatown

Eindelijk gekeken. Best een meesterwerkje, alhoewel ik bij een bescheiden 8/10 blijf. Film met een geweldige soundtrack, wekt zeer veel spanning op die zonder muziek nooit gecreëerd had kunnen worden. Weer een glansrol van Jack Nicholson en ook zeker de bloedje mooie Faye Dunaway. Een echte milf, alhoewel dat nogal cru is, gezien de plot van de film.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer mensen die iets leuks te zeggen hebben over Chinatown?
kalm doch hysterisch.
  maandag 8 juni 2009 @ 11:38:43 #108
255078 Luc12
don van vliet
pi_69821073
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik besef me dat er nog slechtere Brad Pitt-films bestaan haha, maar zoveel heb ik er nou ook weer niet gezien. Hij was lollig in Burn After Reading, goed in Se7en, briljant in Fight Club, maar verder ben ik geen enorme fanboy.
kalm doch hysterisch.
pi_69821648
10 items or less

Een acteur (gespeeld door Morgan Freeman) heeft al vier jaar geen rol meer gespeeld, maar bereidt zich nu voor op een film van een kleine beginnende productiemaatschappij. Hiervoor moet hij zich verdiepen in een kleinschalige supermarkt. Hier ontmoet hij Scarlet, een pittige en snauwerige, doch indrukwekkende leuke en mooie dame die in achter de kassa staat in de 10 items or less lane. Door samenloop van omstandigheden zitten de hele dag met elkaar opgescheept en bereidt de acteur Scarlet voor op het sollicitatiegesprek van haar leven.

Lijkt een simpel verhaal, en dat is het ergens ook. De scenes zijn soms lang, toch heb ik me geen seconde verveeld. Leuke muziek, goede dialogen en prachtstukjes van scenes. Uiteindelijk leidt de dag nergens toe, behalve dat beide personages zich realiseren wat ze het belangrijkst vinden in het leven. Dit alles op zeer luchtige wijze verteld, met soms een serieus sausje.

Het allerbeste aan deze film is dat je hem moet downloaden.

(geen spoilers!)

De aftiteling wordt vergezeld door (ik denk) de outtakes, waarvan sommige erg grappig, ik was erg prettig verrast en geef de film dan ook een 8. (IMDB: 6,8)

PS Ik vind Paz Vega nu al leuker dan Penelope!
  maandag 8 juni 2009 @ 12:05:49 #110
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69821938
Jaaa 10 items or less is 1 van mijn favo films!
pi_69822020
Daarom heb ik hem ook gekeken
  maandag 8 juni 2009 @ 12:50:49 #112
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69823051
Fired up (2009) gezien.

Eindelijk weer eens zo'n typische komedie voor mij
En dit keer was het wel lachen. Verhaal is wat dun, ( 2 football dudes gaan naar cheerleading kamp ipv football camp waar 300 chicks rondlopen ) maar de grappen zorgen er voor dat het watchable blijft. Een komedie die toch nog wel boven het gemiddelde van zaadlose klote amerikaanse tiener films komt!

8.0

Sarah Roemer
Molly Sims

Trailer
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69842441
quote:
Op maandag 8 juni 2009 09:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

2,50 bij de Free Record Shop ! ik twijfelde nog, maar besloot toch op mijn 25e niet meer zo'n fan te zijn die ALLES wil zien van Brad of Leo of George
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_69842486
saving private ryan
pi_69842579
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:56 schreef TheFrankey het volgende:
saving private ryan
En wat vond je ervan? Word anders een droog opsom topic als iedereen alleen de naam van de film neerzet
  maandag 8 juni 2009 @ 22:35:42 #116
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69844505
Beyond the Valley of the Dolls (1970, VS, Russ Meyer)
De film heeft een groovy jaren 70 (eind jaren 60) sfeertje met een hippe soundtrack. Maar het verhaal over een meisje en haar vrienden, die gecorrumpeerd worden door de showbizz figuren in de boze grote stad LA, is wel heel cliché en voorspelbaar. Maar Russ Meyers regie weet de film niet te redden. Ook de groot aantal tieten doen dit niet. Het acteerwerk was ook erg matig.
Leuk feitje is dat het is geschreven door de beroemde filmcriticus Roger Ebert.
cijfer: 5.5

Le boucher (The Butcher) (1970, Fr, Claude Chabrol)
Goede psychologische thriller met een mooie spanningsopbouw. Terwijl er in het rest van het dorp lijken worden gevonden, blijft de film gefocust op zijn hoofdrolspelers. De film richt zich dan ook meer op de effecten van de moorden op de hoofdrolspelers, dan op het oplossen daarvan. Dit is een film waar niet de vraag "Wie was het?" maar de vragen "Wie weet wat?" "Wat denken ze?" centraal staan.
De film maakt ook op een goede manier gebruik van een onheilspellende score. Waardoor scenés waarin niks bijzonders gebeurd toch spannend worden. Zo is er een scene waarin zij gewoon over het schoolplein loopt, maar door de muziek krijg je het idee dat er ondertussen iets erg gebeurd.
cijfer: 8

Als voorbereiding op Terminator Salvation de andere delen gekeken:
The Terminator (1984, VS, James Cameron)
Ik had deel 1 nog nooit van begin tot eind gezien. Maar hij stelde zeker niet telleur. Gewoon een zeer gave scifi-actie film.
cijfer: 8

Terminator 2: Judgment Day (1991, VS, James Cameron)
Deze blijft toch ook verschrikkelijk gaaf.
cijfer: 8.5

Terminator 3: Rise of the Machines (2003, VS, Jonathan Mostow)
Dit derde deel viel me heel erg mee. Dit keer is het een vrouwelijke Terminator, die jacht maakt op een 20-jarige Connor en nieuwe vriendin. Beetje zonde vond ik dat er verder niet gebruikt wordt gemaakt van dat het dit concept. Ik had eigenlijk wel een verwacht dat een vrouwelijke Terminator wat subtieler te werk zou gaan, en een verleidingscene had ik ook wel verwacht. Maar ook vrouwelijke Terminator schieten er gewoon op los, om haar doel te bereiken. Daardoor is het wel iets meer van hetzelfde als in de vorige delen, maar nog steeds vermakelijk.
Wat wel jammer is als je de film zo snel achter elkaar kijkt, is hoe duidelijk je ziet dat Arnie ouder is geworden.
cijfer: 7.5

Onder het motto beetje laat dan nooit, mijn top 10 van de 21 films( waarvan 18 voor het eerst) die ik in mei zag.

1. Paris, Texas (1984, Dl, Wim Wenders) 9
2. The Grapes of Wrath (1940, VS, John Ford) 8.5
3. Patton (1970, VS, Franklin J. Schaffner) 8
4. ]Soom (Breath) (2007, ZK, Ki-duk Kim) 8
5. Star Trek (2009, VS, J.J. Abrams) 8
6. Se, jie (Lust, Caution) (2007, Ch, Ang Lee) 8
7. Chocolate (2008, Thailand, Prachya Pinkaew) 8
8. Au revoir les enfants (1987, Fr, Louis Malle) 8
9. The Princess Bride (1987, VS, Rob Reiner) 7.5
10. Sciuscià (1946, It, Vittorio De Sica) 7.5

De films uit mei, die ik niemand aan zou raden zijn:
3. Ratcatcher (1999, VK, Lynne Ramsay) 5
2. El topo (1970, Mex, Alejandro Jodorowsky) 3.5
1. S. Darko (2009, VS, Chris Fisher) 3
  dinsdag 9 juni 2009 @ 00:14:40 #117
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69848700
Tideland

een vreemd duister verhaal over een klein meisje wat ver opgaat in haar eigen fantasiewereld in haar dramatische jeugd... er hangt een aparte sfeer over heel de film, hij is soms eng,soms grappig, maar altijd vreemd.
De film bevat een hoop verwijzingen naar Alice in Wonderland, waar het verhaal uiteraard ook iets weg van heeft. De film heeft een langzame opbouw en naar mijn mening duurde hij soms net te lang...

ik weet niet goed wat ik van de film moet denken.. maar Gilliam zei zelf al: "many moviegoers will hate Tideland, others will love it, and some just won't know what to think about it."
ik behoor netjes tot de laatste groep

cijfer een 6.5
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_69850916
quote:
Op zondag 7 juni 2009 18:49 schreef macondo het volgende:

[..]

Over Kingsly zijn de meningen verdeeld, maar ik vond het ook een hele goede film. Naar boek van Roth.
Ik vond Penelope Cruz & Ben Kingsley een supersexy koppel in de film, heerlijk!
het boek heb ik niet gelezen.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:38:39 #119
22273 Dizer
Save the beard!
pi_69854252
Terminator Salvation - 8.5

Ik vond hem wel goed. Erg vermakend. Dat er nou niet echt een diepgang in zit, tjah who cares. Wat verwacht je nou ven een film over robots T1 & 2 hebben bewezen dat ze leuke films zijn zonder diepgang... nu weer!
Terminator 3 vond ik baggerslecht. Maar Salvation maakt het voor mij een waardige opvolger. Sam Worthington was verdomd goed gecast. Christian Bale had wat mij betreft eruit gemogen.

En dan de verassing van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Friends don't let friends remain beardless...
pi_69854676
He's Just Not That Into You

Wel een vermakelijke romantische comedy

ImdB: 6,5
Mijn cijfer: 7,0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')