quote:
Wat vond je ervan?
L'enfant sauvage (The Wild Child)Tijden geleden had ik van Truffaut Les Quatre Cents Coups gezien, een best goede film over een miskende jongen. Ook deze is erg de moeite waard: een verwaarloosd kind wordt uit het bos opgepikt en naar Parijs overgebracht. Aldaar probeert Prof. Itard (Truffaut zelf) hem dingen die mensen gewoon zijn, bij te brengen. Het lijkt me dat opvoeding en onderwijs thema's zijn die Truffaut vaak gebruikt vanwege zijn eigen moeilijke jeugd. L'enfant sauvage laat heel geleidelijk zien hoe Victor van een wild beest verandert in een jongen, die toch menselijk is. Soms een beetje van hetzelfde (net als de muziek), maar het hele leerproces is fascinerend om te zien. Mooi filmpje

. Cijfer: 8
A Night at the OperaHumor van het niveau "Alles wat je vindt, moet je naar de politie brengen". Dit is echt verschrikkelijk gedateerd en zwaar ongrappig. Een paar knappe scenes (die los van de film nog best oke zouden zijn) zorgen er voor dat deze film niet nog lager uitvalt in score. Ik doel dan bijvoorbeeld op die scene, waarbij de Marx Brothers en het halve scheepspersoneel op elkaar gepakt zitten in een veel te kleine kajuit. Cijfer: 4,5
Terminator SalvationRedelijk geslaagde film over het immer toffe Terminator-concept. In het begin vergaap je je aan de prachtig gefilmde actiescenes en kaal woeste landschappen. Na een tijdje werd ik het harde actiegeweld wel meer beu. Het flitsende en het lukrake explosiegeweld maakte steeds minder indruk. Het acteerwerk was wel oke, alhoewel sommige vrouwelijke rollen wel heel slecht waren. Aan de andere kant moet je ook geen diepzinnig drama verwachten. Al met al toch een okeeje film. Deel 2 blijft uiteraard het sterkst. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>