abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:12:00 #81
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_69764279
Vannacht Insomnia met Al Pacino pas gezien.
Veel te laat natuurlijk. Erg sterke film ( remake).
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:14:17 #82
255078 Luc12
don van vliet
pi_69764326
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, ik vond er geen reet aan . Wel knap dat je van een Antonioni-werk kunt genieten . Bij zijn films denk ik heel vaak in het begin "Nou dit gaat nog wel hoor", maar tegen het eind zucht ik uit verveling.
Noem eens wat van je favoriete regisseurs, kijken of we wat gemeen hebben.
www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:20:19 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69764466
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:14 schreef Luc12 het volgende:

[..]

Noem eens wat van je favoriete regisseurs, kijken of we wat gemeen hebben.
Hitchcock, Woody Allen, Tarkovsky, Kurosawa. Van de Italianen is Sergio Leone natuurlijk baas.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:26:30 #84
255078 Luc12
don van vliet
pi_69764589
Zozo, die vind ik allemaal ook wel enorm vet.

Ik schud je de hand!
kalm doch hysterisch.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 11:28:04 #85
255078 Luc12
don van vliet
pi_69764617
Maar favoriete regisseurs zijn trouwens:

Stanley Kubrick
David Lynch
Alfred Hitchcock
Akira Kurosawa
Jean-Luc Godard
Robert Bresson
Ingmar Bergman

etc.
kalm doch hysterisch.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:04:47 #86
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_69766952
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, ik vond er geen reet aan . Wel knap dat je van een Antonioni-werk kunt genieten . Bij zijn films denk ik heel vaak in het begin "Nou dit gaat nog wel hoor", maar tegen het eind zucht ik uit verveling.
Uit opluchting dat die weer is afgelopen en uitgekeken.
pi_69775489
Kom net bij "I Love You, Man" vandaan; prima 'heb toch niks verder te doen vandaag' film. Paul Rudd weer lekker droog, en die gast uit How I Met Your Mother kan blijkbaar meer dan één karaktertje neerzetten
  zaterdag 6 juni 2009 @ 23:17:40 #88
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69783052
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 11:04 schreef Luc12 het volgende:
Wel prima, ik twijfel nog of ik het als 8 of 9 ga wegzetten op IMDb, maar het werd godverdomme tijd dat ik wat Antonioni ging zien, ongelofelijk dat ik nog geen andere films van hem heb gezien. Ik ga van de week ook Zabriskie Point en L'Avventura kijken denk ik.

De plot van Blow-up vind ik wel mooi, een moord zien via toevallige foto's, deed me enigzins denken aan Rear Window, een geweldig Hitchcock-klassieker. Bovendien is Blow-up geschoten tijdens een typische periode, vol van Franse new-wave, je ziet dat Antonioni daar op in speelt, met al die leuke meisjes en zelfs Jane Birkin. David Hemmings vind ik verder een beetje een arrogant mannetje die de rol een klein beetje opblaast tot arrogante proporties. Ik hou sowieso niet van fotografen die denken dat ze hogere kunst bedrijven. Op het goede moment op klik drukken kan iedereen ben ik van mening.

Meer mensen die de film gezien hebben?
Ik weet niet waar je woont. Maar er draaien in verschillende filmhuizen op het moment een Michelangelo Antonioni Retrospectief. Uitstekend moment dus om meer te gaan kijken. Zelf ga ik ook naar L'Aventurra. Ik vond Blow Up ook geweldig.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 juni 2009 @ 23:52:48 #89
862 Arcee
Look closer
pi_69783880
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:42 schreef Guppi het volgende:
Yes Man
Ik vond deze scène geweldig.

Verrassend leuke film.

Oh, trouwens: Jim Carrey.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_69785349
Disgrace
Aparte film, maar viel best in de smaak hierzo.. John Malkovich
7.0/10

coco avant chanel
was, door de trailers, erg benieuwd naar deze film..
maar hij viel mij toch wat tegen..
je ziet veel van 'coco' maar weinig van hoe zij aan chanel is verbonden (m.a.w.: hoe chanel precies ontstaan is) , maar gezien de titel is het wel logisch...
Audrey Tautou speelt de rol van coco trouwens erg goed imho
7,5/10

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 07-06-2009 01:13:02 ]
pi_69785969
La Grande Bouffe (1973)

Dit is werkelijk waar de meest weerzinwekkend en misselijkmakende film die ik ooit van mijn leven gezien heb. En toch vind ik het een meesterlijke film. .

Het duurde trouwens even eer ik door kreeg dat het niet ging om seksverslaafden op een afkicktripje maar om mensen die zich dood wilden eten.
pi_69789744
Speed Racer Andy Wachowski & Larry Wachowski, 2008
Viel me niks tegen deze film, ondanks dat ik er niet veel positiefs over had gehoord. Het verhaal mag geen naam hebben, maar visueel gezien is het een prima film. Erg kleurrijk en overdreven en dat is in dit geval een prima combinatie. Daarnaast ook nog een gezonde dosis humor, met name door het jonge broertje en zijn aapje. Vond de film alleen wel wat aan de lange kant. Heeft overigens ook zeker meerwaarde om deze film op blu-ray te kijken. 7.0
  zondag 7 juni 2009 @ 12:06:54 #93
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69789821
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:03 schreef Hulkio het volgende:
Speed Racer Andy Wachowski & Larry Wachowski, 2008
Viel me niks tegen deze film, ondanks dat ik er niet veel positiefs over had gehoord. Het verhaal mag geen naam hebben, maar visueel gezien is het een prima film. Erg kleurrijk en overdreven en dat is in dit geval een prima combinatie. Daarnaast ook nog een gezonde dosis humor, met name door het jonge broertje en zijn aapje. Vond de film alleen wel wat aan de lange kant. Heeft overigens ook zeker meerwaarde om deze film op blu-ray te kijken. 7.0
Het constant 360's maken is gewoon waanzin.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_69793479
Elegy

Ik heb me wel vermaakt
Ben Kingsley is trouwens een held.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_69793654
Kundun
Mooie film, al is het wel erg duidelijk een statement tegen China.
7/10
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 15:34:51 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_69795900
The Cell 2
Thriller

Seriemoordenaar ontvoert meisjes, vermoordt ze en brengt ze daarna weer tot leven (met zo'n reanimeerapparaat). Een van zijn oud slachtoffers kan, nadat ze van de moordenaar is ontsnapt, in zijn gedachten kruipen en helpt de FBI met de seriemoordenaar vinden.

Op zich wel een goed verhaal, maar er wordt bar slecht geacteerd en de special effects zijn ook dramatisch. Waarom het de Cell 2 heet snap ik ook niet helemaal, ik vond deze film weinig gemeen hebben met de originele The Cell. Beetje gemiste kans film.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 7 juni 2009 @ 15:38:31 #97
52357 Lambiekje
pi_69796025
The Color of Money (1986)
Eddie Felson (Paul Newman) een oude rot in de pool wereld ziet Vincent (Tom Cruise) spelen. Hij wil hem wel de trucs van hustling bijbrengen maar Vincent is eigenwijs.

Fwoooei wat heeft Tom Cruise toch een ziekelijke flair.

Een goed vervolg op de The Hustler (1961), waar Eddie Felson zelf de jonge hond was.

cijfer 7 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 7 juni 2009 @ 18:49:45 #98
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69802099
quote:
Op zondag 7 juni 2009 14:14 schreef Miam het volgende:
Elegy

Ik heb me wel vermaakt
Ben Kingsley is trouwens een held.
Over Kingsly zijn de meningen verdeeld, maar ik vond het ook een hele goede film. Naar boek van Roth.
Overal verstand van.
  zondag 7 juni 2009 @ 20:19:19 #99
52357 Lambiekje
pi_69805314
XX/XY (2002)
Coles (Mark Ruffalo) heeft een driehoek verhouding met Sam (Maya Stange) en Thea (Kathleen Robertson).
Ze klooien wat aan maar zoals het altijd gaat verwaterd vriendschappen. 10 jaar later ontmoet Coles per ongeluk weer Sam. Ze spreken weer af maar accepteerd de huidige vriendin het.

Ach standaard filmpje.

cijfer 6 / imdb 6.1
  zondag 7 juni 2009 @ 22:50:12 #100
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69811150
The curious case of Benjamin Button

intrigerende film, duurt soms wat lang, maar wist me toch te boeien met de goede muziek en acteerprestaties.. een film die waneer je er over nadenkt vele diepere lagen voor ieder individueel kan hebben...

een 8

Postal

miss 2 of 3 leuke grappen in deze gameverfilming en daar is eigenlijk alles mee gezegd.. slecht geacteerd, geen plot.. en vele minder entertaining dan het spel

een 3
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')