On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:51 schreef Luc12 het volgende:
Beetje ziek veel films aan het kijken lately, sinds gistermorgen:
Les dames du Bois de Boulogne (Bresson)
Dial M for Murder (Hitchcock)
Do the Right Thing (Spike Lee)
On the Waterfront (Elia Kazan)
Swamp Water (Jean Renoir)
The Royal Tenenbaums (Wes Anderson)
Inderdaad toch wel beste rol van Marlon Brando die ik so far heb mogen aanschouwenquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:54 schreef macondo het volgende:
[..]
On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!
Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnamesquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:42 schreef Siniti het volgende:
Geweldige film The Deer Hunter. Ge-wel-dig.
Wat vind je trouwens van Stan? Gespeeld door John Cazale, die in totaal maar in 5 films heeft gespeeld
The Godfather 1/2 - Fredo Corleonequote:Op woensdag 10 juni 2009 16:14 schreef boskameel het volgende:
[..]
Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnames.
quote:Brooklyn, New York, 22 augustus 1972. Net voor de middagsluiting overvallen Sonny en Sal een bank. Langer dan tien minuten mocht de overval niet duren, maar er zit niet genoeg geld in de kluis en de politie staat sneller voor de deur dan voorzien zodat de gangsters met hun gijzelaars ingesloten zitten. In de volgende uren ontbrandt een ware zenuwoorlog. Intussen is ook de pers gearriveerd en staan tientallen kijklustigen zich te verdringen voor het bankgebouw.
Tja om die 8.4 ben ik hem gaan kijken...quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:47 schreef Tha_Bartman het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDB
ik ben nu door mijn "verzameling" Welles films heendus vandaag is waarsch Brazil aan de beurt zodat ik ook alles wat ik heb van Gilliam gezien heb
en dan gaan we door met de rest van de collectie
Kijk dan ook Howard Hawks zijn antwoord op High Noon: Rio Bravo.quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:04 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
High Noon (1952)
Na de wat tegenvallende The Searchers ben ik doorgegaan met deze western. Eniszins rechtoe rechtaan verhaal en wellicht ook wat voorspelbaar maar absoluut een briljante film, die ook in 2009 nog altijd even scherp aandoet. Veel verrassende kleine plotontwikkelingen. Buiten de serie spaghetti westerns van Morricone is dit voor mij de ultieme western. Gary Cooper in een prachtige rol, Aanrader.
8,5/10
Het is een waanzinnige actie film met fantastische beelden. Het verhaal zit iets anders in elkaar overigens. De film is vaak ietsje over de top, kon hem zelf goed waarderen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:05 schreef Butterfly91 het volgende:
Wanted
Actiefilm waarin Wesley (James McAvoy) erachter komt dat zijn vader een huurmoordenaar was.
Ik vond hem maar matig.
ImdB: 6,9
Mijn cijfer: 6,5
Mag ik de tweede zijn? Vond het ook een puikfilm!quote:Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef Guppi het volgende:
Ik ook, en je bent de eerste die het met me eens is, gezellig!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 4.5 / imdb 5.3
College (2008)
Drie highschool gasten gaan college campus. Daar worden ze zeg onderworpen aan een ontgroening.
Djsss die gast met de bril wat een ubernerd.
Veel kots, tieten, poep en andere vulgariteit en ondermatse grappen.
cijfer 4.5 / imdb 4.3Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
beste komedie ooitquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Commando (1985)
[ afbeelding ]
Sja, wat moet ik hier nu van zeggen. Arnold in de rol van rambo. Ene shot zie je hem schieten, andere shot zie je tegenstanders neervallen, verhaal is dunner dan wc-papier. Leukste stukjes vond ik toch wel de verbazing die de vrouw had over het macho optreden van Arnold. En uiteraard een aantal semi intellectuele quotes van onze arnold wat de film net die voldoende geeft
5.5
quote:Op donderdag 11 juni 2009 13:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Serenity (2005, VS, Joss Whedon)
cijfer: 8.5
Die film is eigenlijk de 4.5 nog niet waard. Waardeloze bagger was dat op die chick van die dikke na. The Hang over en Fired up waren dan wel leuke verassingenquote:Op donderdag 11 juni 2009 12:51 schreef Lambiekje het volgende:
College (2008)
Drie highschool gasten gaan college campus. Daar worden ze zeg onderworpen aan een ontgroening.
Djsss die gast met de bril wat een ubernerd.
Veel kots, tieten, poep en andere vulgariteit en ondermatse grappen.
cijfer 4.5 / imdb 4.3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |