abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69897647
Gisteravond stuk gezien van The Deer Hunter, tot het stuk waar Stan die laarzen wilde lenen. Kan niet wachten tot ze naar Vietnam gaan. Vanavond kan ik pas de rest zien .
pi_69900395
Geweldige film The Deer Hunter. Ge-wel-dig.

Wat vind je trouwens van Stan? Gespeeld door John Cazale, die in totaal maar in 5 films heeft gespeeld
  woensdag 10 juni 2009 @ 15:54:47 #153
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69900803
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:51 schreef Luc12 het volgende:
Beetje ziek veel films aan het kijken lately, sinds gistermorgen:

Les dames du Bois de Boulogne (Bresson)
Dial M for Murder (Hitchcock)
Do the Right Thing (Spike Lee)
On the Waterfront (Elia Kazan)
Swamp Water (Jean Renoir)
The Royal Tenenbaums (Wes Anderson)
On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!
Overal verstand van.
pi_69900867
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:54 schreef macondo het volgende:

[..]

On the waterfront, wat een schitterende film met een briljante Marlon Brando. Aanrader!
Inderdaad toch wel beste rol van Marlon Brando die ik so far heb mogen aanschouwen
pi_69901573
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 15:42 schreef Siniti het volgende:
Geweldige film The Deer Hunter. Ge-wel-dig.

Wat vind je trouwens van Stan? Gespeeld door John Cazale, die in totaal maar in 5 films heeft gespeeld
Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnames .
pi_69901704
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:14 schreef boskameel het volgende:

[..]

Ken verder nog geen films van hem. Ik las wel dat hij tijdens het filmen al kanker had, en dat hij was overleden net na de opnames .
The Godfather 1/2 - Fredo Corleone
The Conversation - Stan
Dog Day Afternoon - Sal

Jammer genoeg nergens echt in de spotlights, maar hij was zo verschrikkelijk briljant... Ook als je het commentaar van andere acteurs/regisseurs over hem leest, is lyrisch een understatement.
pi_69902820
Ik heb "The Godfather" nog nooit gekeken . Staan al een hele poos op mijn schijf. Misschien van het weekend deel 1 eens kijken.

En eventueel "The Conversation" ook nog .

De synopsis van Dog Day Afternoon staat me ook wel aan .
quote:
Brooklyn, New York, 22 augustus 1972. Net voor de middagsluiting overvallen Sonny en Sal een bank. Langer dan tien minuten mocht de overval niet duren, maar er zit niet genoeg geld in de kluis en de politie staat sneller voor de deur dan voorzien zodat de gangsters met hun gijzelaars ingesloten zitten. In de volgende uren ontbrandt een ware zenuwoorlog. Intussen is ook de pers gearriveerd en staan tientallen kijklustigen zich te verdringen voor het bankgebouw.
pi_69902861
Het zijn alle vijf pareltjes
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:52:42 #159
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69906967
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:47 schreef Tha_Bartman het volgende:

[..]

http://www.imdb.com/title/tt0052311/ -> en toch een 8.4 op IMDB

ik ben nu door mijn "verzameling" Welles films heen dus vandaag is waarsch Brazil aan de beurt zodat ik ook alles wat ik heb van Gilliam gezien heb en dan gaan we door met de rest van de collectie
Tja om die 8.4 ben ik hem gaan kijken...

Ik heb nog nooit zo zitten ergeren aan een film. Weaver heeft hier een rol dat zonder enig twijfel de slechste rol allertijden is terwijl hij een goede rol neerzet in Duel.

Echt elk aspect van de film is slecht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 10 juni 2009 @ 19:01:08 #160
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69907309
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:04 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

High Noon (1952)

Na de wat tegenvallende The Searchers ben ik doorgegaan met deze western. Eniszins rechtoe rechtaan verhaal en wellicht ook wat voorspelbaar maar absoluut een briljante film, die ook in 2009 nog altijd even scherp aandoet. Veel verrassende kleine plotontwikkelingen. Buiten de serie spaghetti westerns van Morricone is dit voor mij de ultieme western. Gary Cooper in een prachtige rol, Aanrader.

8,5/10
Kijk dan ook Howard Hawks zijn antwoord op High Noon: Rio Bravo. Geniale film.
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:01:34 #161
57047 macondo
pi_69917941

Che, Part one

Deze film van Soderbergh valt toch tegen. Meeste zaken kloppen, het acteerwerk is goed, de sfeer klopt en de beelden zijn mooi. En Del Toro overtuigt als Che. Helaas heeft deze film in mijn optiek teveel last van dezelfde kwaal als Fidel : teveel nodeloos gepraat en gespeech. De gevechten zijn weer te warrig zodat je niet precies weet wat er gaande is. Al met al onevenwichtig en zonder visie. Als je geen keuzes maakt dan dijt het inderdaad al snel uit naar een vier uur durende film (waarvan dit de eerste twee waren).

6,5/10 (IMDB 7,5/10)
Overal verstand van.
pi_69918076
Wanted

Actiefilm waarin Wesley (James McAvoy) erachter komt dat zijn vader een huurmoordenaar was.
Ik vond hem maar matig.

ImdB: 6,9
Mijn cijfer: 6,5
  donderdag 11 juni 2009 @ 10:45:37 #163
57047 macondo
pi_69927341
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:05 schreef Butterfly91 het volgende:
Wanted

Actiefilm waarin Wesley (James McAvoy) erachter komt dat zijn vader een huurmoordenaar was.
Ik vond hem maar matig.

ImdB: 6,9
Mijn cijfer: 6,5
Het is een waanzinnige actie film met fantastische beelden. Het verhaal zit iets anders in elkaar overigens. De film is vaak ietsje over de top, kon hem zelf goed waarderen.
Overal verstand van.
pi_69928209
Ik ook, en je bent de eerste die het met me eens is, gezellig!
  donderdag 11 juni 2009 @ 11:10:41 #165
22273 Dizer
Save the beard!
pi_69928249
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 11:09 schreef Guppi het volgende:
Ik ook, en je bent de eerste die het met me eens is, gezellig!
Mag ik de tweede zijn? Vond het ook een puikfilm!
Friends don't let friends remain beardless...
pi_69928877
Dat ietsje over de top vond ik zeker. Hij was ook zeker niet slecht integendeel, maar omdat ik heel veel positieve reacties had gehoord had ik er meer van verwacht.
Matig is dan het verkeerde woord, tegengevallen na al die positieve reacties is beter.

[ Bericht 21% gewijzigd door Butterfly91 op 11-06-2009 11:35:17 ]
pi_69931193
Commando (1985)

Sja, wat moet ik hier nu van zeggen. Arnold in de rol van rambo. Ene shot zie je hem schieten, andere shot zie je tegenstanders neervallen, verhaal is dunner dan wc-papier. Leukste stukjes vond ik toch wel de verbazing die de vrouw had over het macho optreden van Arnold. En uiteraard een aantal semi intellectuele quotes van onze arnold wat de film net die voldoende geeft

5.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:51:51 #168
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69931970
Autopsy (2008)
Rare C-horor. Stel vrienden hebben autopech. Ze komen uit bij een raar verlaten ziekenhuis waar 1 zuster en paar doctors werken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 4.5 / imdb 5.3

College (2008)
Drie highschool gasten gaan college campus. Daar worden ze zeg onderworpen aan een ontgroening.
Djsss die gast met de bril wat een ubernerd.
Veel kots, tieten, poep en andere vulgariteit en ondermatse grappen.

cijfer 4.5 / imdb 4.3
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_69932309
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Commando (1985)
[ afbeelding ]

Sja, wat moet ik hier nu van zeggen. Arnold in de rol van rambo. Ene shot zie je hem schieten, andere shot zie je tegenstanders neervallen, verhaal is dunner dan wc-papier. Leukste stukjes vond ik toch wel de verbazing die de vrouw had over het macho optreden van Arnold. En uiteraard een aantal semi intellectuele quotes van onze arnold wat de film net die voldoende geeft

5.5
beste komedie ooit
  donderdag 11 juni 2009 @ 13:25:17 #170
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69933378
Serenity (2005, VS, Joss Whedon)

Toen ik Serenity toen die uitkwam zag, vond ik het al een hele gave en goed scifi film. Nu ik de serie Firefly ook heb gezien, is die nog beter. Ten eerste is het verhaal nu makkelijker te volgen (Hoewel je de film ook best alleenstaand kan kijken). Maar nog belangrijker de emotionele impact was dit keer veel hoger. "I'm a leaf on the wind"
cijfer: 8.5

The Wrestler (2008, VS, Darren Aronofsky)

Over hoe de pracht rol van Mickey Rourke hem op het lijf geschreven is, is nu wel voldoende gezegd en heb ik weinig aan toe te voegen.
Ik vond het een hele goede film. Het grootste gedeelte van de film had ik hem op een 8 staan. Maar op het einde waren er twee dingen waardoor het cijfer toch 1/2 punt hoger uitvalt. Ten eerste waren de twee uur om voorbij voordat ik het door had. Ten tweede wist de film me meer te raken dan ik dacht. Mijn oogjes begonnen nat te worden op het einde.
cijfer: 8.5
pi_69934190
The Curious Case Of Benjamin Button

Vanochtend gekocht en gezien. mooi hoor!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_69934746
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 12:51 schreef Lambiekje het volgende:
College (2008)
Drie highschool gasten gaan college campus. Daar worden ze zeg onderworpen aan een ontgroening.
Djsss die gast met de bril wat een ubernerd.
Veel kots, tieten, poep en andere vulgariteit en ondermatse grappen.

cijfer 4.5 / imdb 4.3
Die film is eigenlijk de 4.5 nog niet waard. Waardeloze bagger was dat op die chick van die dikke na. The Hang over en Fired up waren dan wel leuke verassingen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 11 juni 2009 @ 14:28:29 #174
57047 macondo
pi_69935781

Shadow of a doubt (1943)

Lichtelijk oubollige Hitchcock met een evenwel schitterende Teresa Wright (zie foto) in de hoofdrol. Blijft een mooie mevrouw, hoewel ze op latere leeftijd nauwelijks meer in grote films gespeeld heeft. Het verhaal zit goed in elkaar, heeft de tand des tijds redelijk doorstaan maar kan er niet heel enthousiast over worden.

7/10
Overal verstand van.
pi_69938082
Memento Christopher Nolan, 2000
Pas de tweede keer dat ik deze film zie, maar weet wel zeker dat er nog meerdere kijkbeurten zullen volgen. Christopher Nolan laat bij zijn eerste Hollywood productie meteen zien dat hij over zeer veel talent beschikt. Samen met zijn broer schreef hij dit briljante script. Het verhaal zelf is misschien niet speciaal, maar de gekozen vertelstructuur is dat zeker wel. Daarnaast is het acteerwerk ook prima, weinig rollen maar sterke vertolkingen. 8.5
  donderdag 11 juni 2009 @ 21:20:57 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69952393
The Lady Eve
Leuke romcom met een sullige Henry Fonda en een bitchy Stanwyck. De grapjes waren niet om te schaterlachen maar hadden wel een leuke variatie tussen hippe oneliners en slapstick. De film moet het meer hebben van de relatie tussen de twee hoofdrolspelers, die alle kanten opvliegt. Best leuk om te volgen . Cijfer: 7,5

Eyes Wide Shut
Vaag, vreemd, vunzig en freaky, die laatste film van Kubrick! Hee-eel erg traa-aag vooral, maar wat een wereldrol voor en door Tom Cruise. Bij tijd en wijle heel fascinerend, ook het spel met Nicole Kidman. Dat doet ie toch weer goed. Die Oost-Europeaanse kostuumverhuurder was overigens een welkome komische noot en daarbij had Eyes Wide Shut gelukkig ook een bevredigend einde. Anders was het doorbijten door al die traagte voor niks geweest. Waarschijnlijk moet deze film nog tien jaar extra krijgen om op juiste waarde geschat te worden, net zoals men dat destijds zei van 2001: ASO. Cijfer: 7

Collateral
Nog maar een film opgezet van Tom Cruise. Dit was echter meer automatische piloot-werk van hem, Jamie Foxx als taxichauffeur maakte meer indruk. Jammer dat de film steeds ongeloofwaardiger wordt met als dieptepunt de metroscene.
En met Collateral is mijn to-see-lijst van films met meer dan 50.000 votes naar 150 geslonken . Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_69954766
Brotherhood of war (2004)

Prima oorlogsfilm met als verhaal de binding tussen 2 broers en hun familie. Had uiteraard veel links naar saving private ryan, maar dat deed de film wel ten goede. Hoorde vooral dat veel mensen commentaar hadden op het zoetsappige van de film, vond dat persoonlijk reuze meevallen.

1 van de betere films die ik in 2009 gezien heb iig.

8.5
oh ja, lonewolf danku
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:15:13 #178
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69954957
Brother Bear

Niet de beste dinsey film ooit.. maar mooi verhaal, goed getekend, leerzaam (zoals elke disney film) en leuke bijkarakters in de vorm van de elanden

een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:21:11 #179
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_69955247
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:11 schreef sitting_elfling het volgende:

oh ja, lonewolf danku
Graag gedaan.
  donderdag 11 juni 2009 @ 23:59:55 #180
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69959292
Young Frankenstein

Een van Mel brooks' legendarische komedies.. deze film parodieert alle frankenstein films uit de vroege hollywood periode..
Veel leuke grappen.. maar ook veel grappen die tegenwoordig verloren gaan.. al met al een vermakelijke komedie

een 7
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')