Zaterdag:
Hollow ManDe eerste en tot nu enige keer dat ik deze film heb gezien was een paar jaar geleden op tv. Daarna niet meer gezien, tot nu. Sinds een tijdje heb ik de blu-ray in huis en dus vond ik het gisteren tijd om `m eens aan een herhaling te onderwerpen.
M`n mening die ik had na de eerste kijkbeurt blijft overeind. Een hele toffe, vermakelijke actie film die vooral overeind wordt gehouden door Kevin Bacon is geweldig is in de hoofdrol (voor zover dat hoofd niet verdwenen is) en de briljante special effects. Wel zijn er iets teveel cheesy en corny one-liners, wat een beetje jammer is.
Maar over het algemeen een zeer degelijke actie film die ook bij de tweede kijkbeurt overeind blijft.
IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
The HangoverEindelijk weer eens een oprecht grappige, tot op het hilarische af, comedy. En dat werd ook weer eens tijd, na de afgelopen jaren overspoeld te zijn met ultiem flauwe films die slechts dachten grappig te zijn maar daar jammerlijk in faalden.
Gelukkig slaagt The Hangover daar wel in, met vlag en wimpel zelfs. Een hoog tempo en slim script zijn de basis. De film begint met the day after the night before, en niet zoals we vaak zien met gewoon de bachelor party en dan maar de gebeurtenissen netjes op een rijtje afwerken. Todd Phillips pakt het slim aan door z`n personages, en dus ook z`n publiek, te laten gissen naar dat wat er is gebeurd op die zo uit de hand gelopen bachelor party. Samen met de personages gaan we als publiek op zoek naar wat er is gebeurd. Erg slim.
Wat ook knap is, is dat het personage waar de film eigenlijk om draait (Doug) maar een hele kleine rol heeft,terwijl het hier toch de hoofdrol betreft.
Dan heb je natuurlijk wel een goede cast nodig die zijn werk naar behoren doet. Gelukkig zit ook dat snor. Je zou verwachten dat zoals gewoonlijk de outcast van de groep de show steelt. Voor een klein deel is dat ook wel zo. Zach Galifianakis als Alan is geweldig maar wat mij betreft wordt de show gestolen door Ed Helms, die als de nerderige dokter (maar eigenlijk alleen maar tandarts) Stu. Een super rol.
Het hoge tempo zorgt ervoor dat je eigenlijk constant in een deuk ligt en dat de mindere grappen eigenlijk niet zo opvallen.
Heerlijk om dus eindelijk weer eens een echt leuke comedy te zien die daarbij ook nog slim is en niet verzuipt in de flauwe pis en poep grappen met een hoog lach-of-ik-schiet gehalte.
Deze zou zo maar eens hoog in het favorieten lijstje van dit jaar kunnen komen.
IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
En gisteren afgekeken:
Seinfeld - season 6Het blijft een geweldige serie. Briljante dialogen, geweldige personages (ook de bijrollen zijn super) en opnieuw een groot aantal hilarische afleveringen.
Super
9,0/10