abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70023720
The Godfather. Eindelijk eens gekeken. Vond het qua duur wel meevallen. Zo leek de film geen haastklus, en kon alles goed worden weergegeven. Wat een verhaal. En Marlon Brando speelt echt geniaal. Evenals Al Pacino natuurlijk.

Enige waar ik me aan stoorde, is dat ik aan het begin moeite had met de personages, Alles en iedereen lijkt op elkaar, en dan ook nog al die Italiaanse namen enzo. Soms dacht ik, huh wie was dat ook alweer .

Deel 2 ga ik deze week (of anders vanavond) kijken . Of anders Dog Day Afternoon.
pi_70024380
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:45 schreef Hulkio het volgende:
Appaloosa Ed Harris, 2008
Vermakelijke moderne western, maar toch zeker een stukje minder dan de andere westerns die de afgelopen tijd verschenen.

Welke zijn dat?
  maandag 15 juni 2009 @ 14:31:12 #203
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_70025069
Threads(1984)

"Zo", dacht ik. "Ik ga 'ns lekker met een zak chips een typische jaren '80 rampenfilm wegkijken!"
Veel chips heb ik echter niet gevreten, want de film bleek een rauw en spijkerhard karakter te hebben. Het gaat over een nucleair conflict in de Koude Oorlog, en de rampzalige gevolgen daarvan op o.a het maatschappelijk leven in de regio Sheffield, Verenigd Koninkrijk. Qua filmstijl hangt Threads tussen een documentaire en een 'gewone' film. Feitelijk betreft het een horrorfilm, maar dan op een realistische manier. Beoordeling: 9 / 10.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_70025601
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:08 schreef fliert het volgende:

[..]

Welke zijn dat?
3:10 to Yuma
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
The Proposition
  maandag 15 juni 2009 @ 16:24:10 #205
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70029142

Hooligans / aka Green Street Hooligans (2006)

Geen ijzersterk verhaal, maar verder een goede en geweldadige film over voetbal hooligans. Amerikaanse Harvard drop-out (een hobbit) beland door omstandigheden in de beruchte aanhang van West Ham United. De film is qua kleding en sfeer een vrij accurate afspiegeling van de werkelijkheid, en ook de clubs (West Ham United en Millwall) zijn niet toevallig gekozen. De ICF aanhang van West Ham United was indertijd daadwerkelijk bekend. Het verhaal is niet heel sterk, maar voldoende.

7,5/10

Bride Flight (2009)

Hooligans moet je niet met je vriendin kijken, en deze film juist weer wel. Soort van Stellenbosch achtige film over emigranten in de jaren vijftig in Nieuw Zeeland. De sleutelrol is weggelegd voor Waldemar Torenstra en het gaat hem goed af. Genoeg boerenlul uitstraling om het geloofwaardig te maken, genoeg charmes om de dames in de film te betoveren. Toch kon ik me tijdens de film niet genoeg inleven, het interesseerde mij maar matig wat er gebeurde met de hoofdrolspeelsters. Onderhoudend.

6,5/10

Lola Rennt
Stond al lang op mijn verlanglijstje. Te lang, eigenlijk. Stuwende techno onder het geren van roodharige Lola door de stad. Het bleek overigens een korte film te zijn met slechts 80 minuten. De montage en verhaalopbouw zijn echter nog steeds bijzonder na al die jaren. Staat tegenwoordig niet meer in de top 250 van IMDB, maar het scheelt niet veel.

8/10
Overal verstand van.
pi_70030086
Crash (2004)

Wil te graag over komen als een goede film. Film is erg overdone, muziek is niet mijn smaak. Sandra bullock die uitglijdt op die trap ( what are the odds? ). Alleen die 2 dudes in die grote SUV konden soms wel een glimlach op mijn gezicht toveren.

4,5

The League of Extraordinary Gentlemen (2003)

Geinige film die de comic books ere aandoet qua verhaal en GFX. Tis allemaal wat zoetsappig, mina is een lekker wijf en Sean Connery speelt op de automatische piloot. Al met al geinige avonturen film die relatief snel voorbij was

7

Ace Ventura: When Nature Calls (1996)

What The FUCK! Het origineel was zo geinig en nu maken ze er zo'n verhaal van. Erg, erg jammer. Ace blijft goed op dreef maar het verhaal gaf weinig ruimte om grappig te zijn of grappige momenten te creëren.
Zoals dat hele oosterse aspect met die monks en dergelijke was veel te vergezocht en hoefde er van mij part echt niet in.

Uiteraard kon je wel een aantal keer lachen, maar dit was, jammer genoeg op 2 handen te tellen.

6

@macondo, lola rennt, een 8? Poe, vond het eigenlijk meer een 'cult / wannabe' film. Maar misschien komt het ook wel dat we deze film keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer hebben gezien op de middelbare school.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:01:38 #207
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70032461
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Crash (2004)
[ afbeelding ]

Wil te graag over komen als een goede film. Film is erg overdone, muziek is niet mijn smaak. Sandra bullock die uitglijdt op die trap ( what are the odds? ). Alleen die 2 dudes in die grote SUV konden soms wel een glimlach op mijn gezicht toveren.

4,5

Oke, nu is je filmkeuze voor mij toch echt helemaal afgedaan Elfling. Eerst vond ik het nog wel grappig, maar nu niet meer. Crash een 4,5 geven.
"Wil te graag overkomen als een goede film"? Waar slaat dat op? Het IS een goede film. Maarja, als bij jou een goede film is "lekkere wijven" en foute poep-plas grappen, ja, dan is dit inderdaad geen goede film.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:06:56 #208
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70032641
Erg goed van je om Crash met een 4,5 te beoordelen S_E

Willy Wonka & the Chocolate Factory
Grappige situaties, mooie decors en niet-vervelende liedjes maken dit een aangename film. Het mooie verhaal van Dahl helpt natuurlijk erg mee. De remake van Burton is superieur ten opzichte van dit, maar ook dit is gelukkig leuk om te zien. Tot slot mag de heersende de Oompa Loompa Song niet onvermeld blijven . Cijfer: 7

Auch Zwerge Haben Klein Angefangen (Even Dwarfs Started Small)

Ganz Bizar!! Die Herzog maakt wel meer verontrustendere films geloof ik. Aguirre, der Zorn Gottes is het bekendste werk van hem en vond ik wel goed, maar Auch Zwerge Haben Klein Angefangen laat me met gemengde gevoelens achter. Mooi en origineel experiment, dat zeker, maar meer biedt deze gedragsstudie niet. Een stel dwergen in een instituut wordt gevolgd. Ze gaan zich steeds extremer en gemener tegen alles en iedereen gedragen en dat is het dan. Echt grappig vond ik het niet, alhoewel de laatste scene met een poepende kameel en een bijzonder irritant lachende dwerg uiteindelijk toch nog erg aanstekelijk grappig werd. Ik moest ook een beetje lachen om een aapje, dat aan een kruis hing .

Linke productie trouwens, menigmaal dacht ik 'oef dat één van die dwergen niet gewond is geraakt!'. Ik lees nu ook dat het een paar keer bijna fout gegaan is. Verder vraag ik me af of waarom deze film zo weinig controverse oproept, terwijl een andere dwergenfilm, The Terror of Tiny Town, dat wel doet. Hoe dan ook die Herzog houdt de filmkijker wel bezig met films als deze en ik ben van plan wel meer van hem te zien . Cijfer: 6

Intensive Care
Dik een uur in de film: Koen Wauters voert een heldhaftig gevecht met een slashende chirurg. Menig messteek en klap heeft hij al moeten verduren tijdens de film, maar gelukkig! Hij wint van deze bruut! In een hoekje puft hij na, terwijl het bloed in overvloed uit onze dappere held vloeit. Zijn love-interest Nada van Nie komt tevoorschijn en knielt naast Wauters. Dan prevelt ze de magische woorden: "Zal ik een pleistertje voor je halen? Jeetjemina"

Zelden zo hard en lang gelachen om zulke prachtige dialogen! Deze nederhorror is echt heel infantiel, maar gelukkig tegelijkertijd erg grappig. Af en toe traag, maar net wanneer je je begint met vervelen is er weer zo'n bizar punt, waar je om kunt lachen. Er zijn nog veel meer frappante situaties, die ik hier wel uit de doeken kan doen, maar het is veel leuker om zelf deze film te bekijken (Zien = Geloven!!!)

Koen Wauters dreunt plichtmatig zijn teksten op en Nada van Nie is ook niet het grootste acteertalent. Het is daarom ook vreemd dat George Kennedy (Oscar voor zijn rol in Cool Hand Luke!) in dit stuk opduikt. Het budget van deze film was toereikend genoeg om hem alleen in de eerste vijf minuten als nog normaal gezonde chirurg op te laten treden. Na een vreselijk ongeluk en een coma van zeven jaar, ontwaakt hij en begint hij als een gruwelijk verminkt monster, aan een slachtpartij, die zowel van toepassing is op het verhaal als ook op de film zelf. Cijfer: 3,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 15-06-2009 20:32:44 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70032775
Revolutionary Road
Zeikfilm, net niet helemaal goed. de gekke zoon maakt het nog een beetje interessant. ik geef het een zesje.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:14:58 #210
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_70032852
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Oke, nu is je filmkeuze voor mij toch echt helemaal afgedaan Elfling. Eerst vond ik het nog wel grappig, maar nu niet meer. Crash een 4,5 geven.
"Wil te graag overkomen als een goede film"? Waar slaat dat op? Het IS een goede film. Maarja, als bij jou een goede film is "lekkere wijven" en foute poep-plas grappen, ja, dan is dit inderdaad geen goede film.
Zelfs als je daar niet van houdt is Crash nog een slechte film.

Falco, Herzog is inderdaad een beetje verknipt, en neemt altijd nogal veel risico's. Het meest verknipte is natuurlijk Fitzcarraldo waar hij een groep inboorlingen een schip van ruim 300 ton over een berg laat slepen. Maar goed, alle films die hij met Kinski gemaakt heeft zijn de moeite waard, en sla dan ook zijn documentaire Mein liebster Feind niet over, een portret van Herzog over Kinski en hun nogal moeizame samenwerking.
pi_70032901
quote:

[..]

crash is ook gewoon een politiek correcte zeikfilm.
  maandag 15 juni 2009 @ 18:36:24 #212
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70033466
Gelukkig verschillen smaken.
pi_70033550
quote:

[..]

Oke, laat ik dan toch maar even uit leggen waarom ik deze film niet zo goed vond..

Overkomen als een goede film inderdaad. Ik bedoel daarmee te zeggen dat alles erg geforceerd over komt. De film barst van de toevalligheden en ongeloofwaardig sentiment. Bij sommige momenten dat verhaallijnen bij elkaar kwamen was dat echt tenenkrommend! Van subtiliteit is geen absoluut geen sprake!

Alles is knetterhard aangedikt en omgeroerd met een sentimenteel sausje. Het verliest zijn geloofwaardigheid om cliché na cliché weer te duiken op een andere cliché. En dat moraal over hoe goed of slecht mensen kunnen zijn, weten we zo langzamer hand wel.

Deze film forceert hetgeen wat het wil zeggen, en de onderwerpen die het aan de man wil brengen. En een 4.5 vind ik dan ook nog redelijk. Het is een typische zoetsappige film waar je van houdt, of absoluut niet tegen kunt.

Wat heeft de film dan wel te bieden aan ons film liefhebbers? Een sterrencast waarvan niemand de echte ruimte krijgt om zijn eigen capaciteiten aan het grote publiek te laten zien. Met speelt op de automatische piloot. Men ziet een aantal stijlvolle beelden in combinatie met soms heroïsche en tranentrekkende muziek, soms wat afgewisseld met een bombastische melodie om het nog wat dramatischer aan te dikken. De film had echt wel potentie om een goede film af te leveren. Zeker! Maar op deze manier pretendeert het veel te veel zodat de film zijn doel mijlen ver voorbij schiet Dat deze film dan ook 5! oscars heeft weten te winnen, geeft alleen maar toe hoe ver ik naast mijn conclusie zit en dat ik geen reet verstand heb van films.

Nee, crash doet het niet voor me!! Crash

En kom dan niet aan met het feit dat ik toevallig zaadloze komedies leuk vind. Ik heb nu eenmaal een volledig andere smaak. Overigens verbaas ik me er over dat een film als Crash hoger gewaardeerd wordt dan Magnolia of Babel ! Maarja, zoals ik al vermeldde, ik ben geen film kenner.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 15 juni 2009 @ 20:19:55 #214
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70037230
Ik zei ruim anderhalf jaar geleden ongeveer hetzelfde over Crash .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70038711
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:19 schreef Falco het volgende:
Ik zei ruim anderhalf jaar geleden ongeveer hetzelfde over Crash .
Ben het met je reactie eens

Haha, ik lees de reacties op de volgende pagina ook nog even, en menig een zegt; crash is kut
etc. etc.

maandag 15 juni 2009 @ 21:20:32 #216
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_70040010
Crash = 8.1/10 146,854 votes
Ace Ventura = 5,5/10 43,606 votes

Need i say more?
Maar nogmaals; smaken verschillen.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:33:23 #217
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70040531
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:

The League of Extraordinary Gentlemen (2003)
[ afbeelding ]
Geinige film die de comic books ere aandoet qua verhaal en GFX. Tis allemaal wat zoetsappig, mina is een lekker wijf en Sean Connery speelt op de automatische piloot. Al met al geinige avonturen film die relatief snel voorbij was

7

Een MIN 7 zal je bedoelen. Dit is een film die linea directa in de vuilnisbak thuis hoort. Dit is een wanstaltig slecht. Dit is het niveau Glen & Glenda en Plan 9, Manos: Hand of Fate.
Het is aggressie opwekkend slecht wanproduct met onaffe lelijke graphics. En daarnaast een onwaardige Sean Connery waarmee zijn vorige werken een aardige deuk op loopt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:36:20 #218
52357 Lambiekje
pi_70040649
quote:
Op maandag 15 juni 2009 18:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oke, laat ik dan toch maar even uit leggen waarom ik deze film niet zo goed vond..

Overkomen als een goede film inderdaad. Ik bedoel daarmee te zeggen dat alles erg geforceerd over komt. De film barst van de toevalligheden en ongeloofwaardig sentiment. Bij sommige momenten dat verhaallijnen bij elkaar kwamen was dat echt tenenkrommend! Van subtiliteit is geen absoluut geen sprake!

Alles is knetterhard aangedikt en omgeroerd met een sentimenteel sausje. Het verliest zijn geloofwaardigheid om cliché na cliché weer te duiken op een andere cliché. En dat moraal over hoe goed of slecht mensen kunnen zijn, weten we zo langzamer hand wel.

Deze film forceert hetgeen wat het wil zeggen, en de onderwerpen die het aan de man wil brengen. En een 4.5 vind ik dan ook nog redelijk. Het is een typische zoetsappige film waar je van houdt, of absoluut niet tegen kunt.

Wat heeft de film dan wel te bieden aan ons film liefhebbers? Een sterrencast waarvan niemand de echte ruimte krijgt om zijn eigen capaciteiten aan het grote publiek te laten zien. Met speelt op de automatische piloot. Men ziet een aantal stijlvolle beelden in combinatie met soms heroïsche en tranentrekkende muziek, soms wat afgewisseld met een bombastische melodie om het nog wat dramatischer aan te dikken. De film had echt wel potentie om een goede film af te leveren. Zeker! Maar op deze manier pretendeert het veel te veel zodat de film zijn doel mijlen ver voorbij schiet Dat deze film dan ook 5! oscars heeft weten te winnen, geeft alleen maar toe hoe ver ik naast mijn conclusie zit en dat ik geen reet verstand heb van films.

Nee, crash doet het niet voor me!! Crash

En kom dan niet aan met het feit dat ik toevallig zaadloze komedies leuk vind. Ik heb nu eenmaal een volledig andere smaak. Overigens verbaas ik me er over dat een film als Crash hoger gewaardeerd wordt dan Magnolia of Babel ! Maarja, zoals ik al vermeldde, ik ben geen film kenner.
Crash laat heel goed zien waarom vooroordelen slecht zijn en nergens op gebaseerd zijn. Het laat een spiegel zien.
De vieze handtastelijk agent. de over ijverig hypercorrecte jonge agent. Hoe zaken totaal omgedraait kunnen worden. Waar je in het begin totale disrespect voor hebt met slechte 1 handeling omgeturnt kan worden door andere handeling. Deze film is meer dan terecht een 8 waard.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 15-06-2009 21:41:36 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:51:48 #219
13148 Shogo
Psycho...
pi_70041346
Død snø (2009)
Leuk die eerste helft van de film die karakter ontwikkeling met interessante figuren waar ik echt mee meeleefde (NOT! GAAP). Gelukkig werd dat allemaal finaal afgebroken toen de nazi zombies (eindelijk) in beeld kwamen. Het komedie-aspect werd daarmee ook beter in de tweede helft met wat referenties naar Evil Dead. Wel een aanrader als de eerste 45 minuten eraf geknipt waren.
  maandag 15 juni 2009 @ 22:00:00 #220
13148 Shogo
Psycho...
pi_70041737
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Crash laat heel goed zien waarom vooroordelen slecht zijn en nergens op gebaseerd zijn. Het laat een spiegel zien.
De vieze handtastelijk agent. de over ijverig hypercorrecte jonge agent. Hoe zaken totaal omgedraait kunnen worden. Waar je in het begin totale disrespect voor hebt met slechte 1 handeling omgeturnt kan worden door andere handeling. Deze film is meer dan terecht een 8 waard.

Klopt dat laat Crash heel goed zien en dat zeg maar ontelbaar veel keren gedurende de film alsof een taart in je gezicht wordt geduwd.
pi_70042259
Waar ging dat hele Crash ook alweer over?

Ik heb hem wel destijds een 9 gegeven, dus ik vond hem goed
  maandag 15 juni 2009 @ 23:16:21 #222
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70045072
Classe Tous Risques
Uitermate stijlvolle combinatie van Franse film noir, crime thriller en karakter studie over een crimineel (Lino Ventura) die na bijna een decennium ondergedoken te zijn geweest in Milaan terug keert naar Parijs. Op weg daar naar toe komt hij, uiteraard, de nodige opstakels tegen.
Lino Ventura is briljant in de hoofdrol. In het begin is hij nog enigzins blij dat hij naar huis gaat maar naar mate de tijd voorbij gaat en hij meer en meer tegenslagen te verwerken krijgt wordt hij steeds grimmiger. Ventura gebruikt (bijna) alleen zijn gezichtsuitdrukkingen om z`n state of mind duidelijk te maken. Zeer sterk.
De fotografie is ook om van te smullen. Het bestaat uit een mengeling van "normaal" camerawerk en first person shots, waarbij je je echt in het verhaal bevindt. Hierdoor wordt je extra in het verhaal gezogen en lijkt het af en toe alsof jezelf één van de aanwezige criminelen bent.
Een zeer sterke, genietbare film. Absolute aanrader!

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Weet iemand nog gelijksoortige films die zijn aan te raden?
pi_70045159
Oh ik heb trouwens ook Superbad gezien.

En ik vond hem warempel fucking grappig Een van de weinige teen-movies waarin het echt is gelukt goede grappen te maken, wat een verademing was dit zeg.
8/10
pi_70045307
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Vooroordelen zijn slecht, ja dat wisten we nog niet, dat dat alleen oeverloos moet worden herhaald in een geromantisseerd sausje van 2 uur is me wat overdone. En zoals gezegd, Crash is echt een film waar de meningen behoorlijk uit elkaar lopen. Of je vind het erg goed en je houdt van die manier, of je vind er geen fuck aan Een gehypte film van lik me vestje, die zelfs hoger op IMDB haalt dan Magnolia en Babel

[ Bericht 0% gewijzigd door sitting_elfling op 15-06-2009 23:29:56 ]
pi_70045340
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:18 schreef Siniti het volgende:
Oh ik heb trouwens ook Superbad gezien.

En ik vond hem warempel fucking grappig Een van de weinige teen-movies waarin het echt is gelukt goede grappen te maken, wat een verademing was dit zeg.
8/10
Mja ik en geen smaak, ik vond hem eigenlijk niet zo goed (!lol ), ik ga hem spoedig maar weer eens herzien volgens mij had ik hem destijds een 5 ofzo gegeven.
pi_70045385
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja ik en geen smaak, ik vond hem eigenlijk niet zo goed (!lol ), ik ga hem spoedig maar weer eens herzien volgens mij had ik hem destijds een 5 ofzo gegeven.
Tja, ik moet toch toegeven dat je een enigszins aparte, afwijkende filmsmaak hebt
pi_70045567
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:25 schreef Siniti het volgende:

[..]

Tja, ik moet toch toegeven dat je een enigszins aparte, afwijkende filmsmaak hebt
De reden dat ik superbad niet leuk vond was ook de reden waarom ik Role Models niet zo leuk vond. Christopher Mintz-Plasse is niet bepaald mijn favo-acteur
pi_70045639
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De reden dat ik superbad niet leuk vond was ook de reden waarom ik Role Models niet zo leuk vond. Christopher Mintz-Plasse is niet bepaald mijn favo-acteur
Niet gezien Role Models, maar ik vond Mintz-Plasse toch erg goed als Mclovin
  maandag 15 juni 2009 @ 23:36:17 #229
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_70045842
ik heb zojuist Hot Fuzz gezien

een zeer geslaagde politie komedie van de makers van Shaun of the dead.. veel geslaagde grappen een degelijk verhaal met een verrassen en spectaculair eind
Degelijk acteerwerk en leuke verwizjingen naar andere films

een 7.5
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 15 juni 2009 @ 23:42:42 #230
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70046094
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:31 schreef Siniti het volgende:

[..]

Niet gezien Role Models, maar ik vond Mintz-Plasse toch erg goed als Mclovin
wassup gangsta`s? !!! prachtig

your name`s McLovin`?
pi_70046244
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:42 schreef Timo20 het volgende:

[..]

wassup gangsta`s? !!! prachtig

[ afbeelding ]

your name`s McLovin`?
Ik vond die scenes waarin Seth alcohol wilde kopen in die winkel en eerste 3 plannen in zijn gedachte voor zich zag echt briljant
  maandag 15 juni 2009 @ 23:47:16 #232
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70046268
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:25 schreef Siniti het volgende:

[..]

Over films en smaak valt altijd te twisten. Vaak denk ik echter dat Sitting Elfling een grapje maakt met zijn films, door stelselmatig hele slechte puberkomedies te gaan kijken en dan ook nog verbaast een laag cijfer geeft. Als hooggewaardeerde films dan een 4,5 krijgen en flauwe komedies die niemand leuk vind een 8 krijgen van SE, zou je bijna getrol vermoeden. Gelukkig is dat niet het geval en is het allemaal oprecht - maar je zou bijna gaan twijfelen..
Overal verstand van.
pi_70046319
quote:
Op maandag 15 juni 2009 23:47 schreef macondo het volgende:

[..]

Over films en smaak valt altijd te twisten. Vaak denk ik echter dat Sitting Elfling een grapje maakt met zijn films, door stelselmatig hele slechte puberkomedies te gaan kijken en dan ook nog verbaast een laag cijfer geeft. Als hooggewaardeerde films dan een 4,5 krijgen en flauwe komedies die niemand leuk vind een 8 krijgen van SE, zou je bijna getrol vermoeden. Gelukkig is dat niet het geval en is het allemaal oprecht - maar je zou bijna gaan twijfelen..
Haha dat heb ik ook weleens overwogen, maar dan zou hij wel een heel consistente troll zijn
pi_70059505
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:47 schreef Hulkio het volgende:

[..]

3:10 to Yuma
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
The Proposition
Zenks, die proposition kende ik nog niet, is wel al 4 jaar oud zie ik.
Ik vond Appaloosa een prima film trouwens.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:33:16 #235
52357 Lambiekje
pi_70072335
Rabid (1977)
Een Cronenberg.

Een motorrijder-stel krijgt een ongeluk. Hij heeft een gebroken pols en zij in coma waarbij bovendien huidtransplantatie benodigd is. Na weken lang in coma gelegen te hebben ontwaakt zij en lijkt bloeddorstig te zijn met alle gevolgen vandien.
Een degelijke zombie-film.

Lekker actueel swineflu wordt genoemd ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6.5 / imdb 6.3

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 16-06-2009 20:44:24 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 20:43:05 #236
52357 Lambiekje
pi_70072669
De grote vraag is dan welke goede film vindt sitting_elfling dan ook goed?
Zeg maar een soort van indicatie of het toch niet echt een troll is om leuk te doen van zie mij eens goede films slecht waarderen en slechte films buitensporig hoog.

Want je hebt ze die een 1 voor Godfather geven een 10 voor Hottie & The Nottie. Maar gelukkig worden die troll-votes niet meegenomen in de Top250/Bottom100

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 17-06-2009 08:33:27 ]
pi_70074428
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 20:43 schreef Lambiekje het volgende:
De grote vraag is dan wel goede film vindt sitting_elfling dan ook goed?
Zeg maar een soort van indicatie of het toch niet echt een troll is om leuk te doen van zie mij eens goede films slecht waarderen en slechte films buitensporig hoog.

Want je hebt ze die een 1 voor Godfather geven een 10 voor Hottie & The Nottie. Maar gelukkig worden die troll-votes niet meegenomen in de Top250/Bottom100
Oh ik ben zeker geen trol. Die zaadlose komedies kan ik gewoon erg goed waarderen , het zijn alleen niet echt films om in je uppie te kijken.

Ik kan ook wel een aantal films opnoemen die de menigte (7.5 of hoger op IMDB) ook goed vindt die ik zelf ook goed vond. Bijna iedereen hier weet dat ik True Romance erg leuk vindt , Brotherhood of war is een erg goede film, nogmaals bedankt lonewolf . The Man Who Shot Liberty Valance is appetijtelijk. Nothing But The Truth is ook een erg goede film En ga zo maar door, smaken verschillen nu eenmaal. Crash vond ik nu echt geen fuck aan, zelfde als bijv. de Titanic of City of God of Big Lebowski. En ik zal daarin echt niet de enige zijn. Ze krijgen geen 1 of 2, maar ook niet hoger dan een 6
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:10:19 #238
52357 Lambiekje
pi_70076356
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Oh ik ben zeker geen trol. Die zaadlose komedies kan ik gewoon erg goed waarderen , het zijn alleen niet echt films om in je uppie te kijken.

Ik kan ook wel een aantal films opnoemen die de menigte (7.5 of hoger op IMDB) ook goed vindt die ik zelf ook goed vond. Bijna iedereen hier weet dat ik True Romance erg leuk vindt , Brotherhood of war is een erg goede film, nogmaals bedankt lonewolf . The Man Who Shot Liberty Valance is appetijtelijk. Nothing But The Truth is ook een erg goede film En ga zo maar door, smaken verschillen nu eenmaal. Crash vond ik nu echt geen fuck aan, zelfde als bijv. de Titanic of City of God of Big Lebowski. En ik zal daarin echt niet de enige zijn. Ze krijgen geen 1 of 2, maar ook niet hoger dan een 6
Nothing But The Truth de gehele titel zegt me niets. Dus van een hype-titel kunnen we niet spreken. Ik heb deze nu dan in de queue gezet om te kijken waar je het over hebt.

Big Lebowski ?!!! tjeuh dat ga je niet menen.

Titanic dat je dat noemt. Dat is toch gewoon een standaard romantisch filmpje en heeft een eerlijke 7. Want dat beroerd is het nu echt niet. Dat Titanic 1 dag in het bestaan van IMDB op #1 heeft gestaan komt lauter door chicks die gestemt hebben.

Oke eerlijk toegegeven ik kan Godfather niet aan. Wat een ultrasaaie verhandeling.
Nee ik heb geen 1 gegeven en ook geen 10 voor Paris Hilton

Oh een hoe zie je een film als 12 Angry Men of Cinema Paradiso?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 16-06-2009 22:19:46 ]
pi_70076937
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nothing But The Truth de gehele titel zegt me niets. Dus van een hype-titel kunnen we niet spreken. Ik heb deze nu dan in de queue gezet om te kijken waar je het over hebt.

Big Lebowski ?!!! tjeuh dat ga je niet menen.

Titanic dat je dat noemt. Dat is toch gewoon een standaard romantisch filmpje en heeft een eerlijke 7. Want dat beroerd is het nu echt niet. Dat Titanic 1 dag in het bestaan van IMDB op #1 heeft gestaan komt lauter door chicks die gestemt hebben.

Oke eerlijk toegegeven ik kan Godfather niet aan. Wat een ultrasaaie verhandeling.
Nee ik heb geen 1 gegeven en ook geen 10 voor Paris Hilton

Oh een hoe zie je een film als 12 Angry Men of Cinema Paradiso?

Ik vind Nothing But The Truth zelf gewoon een erg goede film, en inderdaad niet echt een getypte film maar ook niet een heel slecht cijfer op IMDB. Big Lebowski is gewoon niet mijn soort humor net zoals Burn After Reading, wel geinig maar meer ook niet. Godfather kon ik overigens wel gemakkelijk uitzitten

En die 2 films die je noemde zet ik in de wachtlist en je zult eind deze week even horen wat ik er van vindt
Overigens geef ik films met paris wel gewoon een keiharde 1
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 juni 2009 @ 22:30:58 #240
862 Arcee
Look closer
pi_70077192
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:10 schreef Lambiekje het volgende:
Welnee, het gaat om hoe fantastisch die hele ramp in beeld is gebracht.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 22:42:12 #241
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_70077706
Sleeping Beauty
Eén van de weinige klassieke Disney`s die ik nog niet had gezien. En dat terwijl ik de dvd al sinds de release in huis heb. Dat is dus vanavond goed gemaakt. De vraag na afloop is: waarom heb ik `m niet eerder gekeken? Want wat heb ik hier van genoten. Alle ingredienten die de oude Disney`s zo ontzettend genietbaar maken zitten hierin verwerkt: prachtige animaties in een extreem breed aspect ratio (waarbij je al vanaf het begin door hebt dat dit qua animaties ontzettend anders is dan de andere avondvullende animatie films van Disney), mooie en leuke liedjes en uiteraard een uiteindelijk happy verhaal.
Heerlijk, genieten van de eerste tot en met de laatste seconde.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_70080123
The Butterfly Effect 3: Revelations
Derde en het tot nu toe laatste deel van de butterfly serie. Deze was beter dan het abominabele tweede deel maar slechter dan het eerste deel. Te voorspelbare twist die daarnaast ook nog eens slecht was uitgewerkt. Over het algemeen is het toch een vermakelijke film, met een aantal overbodige nutteloze scenes.
6/10
  dinsdag 16 juni 2009 @ 23:54:45 #243
70651 dyonvbaal
Baldy Nova
pi_70080610
Ik heb vanavond gekeken: Seven pounds

Wat een ontzettend mooie film. Jammer genoeg hou ik niet van films die redelijk langzaam zijn. Dus af en toe wat moeite met blijven kijken. Maar heb hem niet afgezet en vond em uiteindelijk echt geweldig...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_70081000
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 23:54 schreef dyonvbaal het volgende:
Ik heb vanavond gekeken: Seven pounds

Wat een ontzettend mooie film. Jammer genoeg hou ik niet van films die redelijk langzaam zijn. Dus af en toe wat moeite met blijven kijken. Maar heb hem niet afgezet en vond em uiteindelijk echt geweldig...
Echt waar? Ik vond het echt een rampzalig slecht script. Echt verschrikkelijk. Idee was heel leuk, acteurs waren niet slecht, maar dat script
  woensdag 17 juni 2009 @ 00:48:58 #245
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_70082212
Dorothy Mills (2008)

De psycholoog Jane van Dopp (Carice van Houten) ontfermt zich op een afgelegen eiland over de ogenschijnlijk zwaar schizofrene Dorothy, die kampt met een duister verleden. Langzaam maar zeker ontrafelt ze een luguber geheim... Vrij goede acteerprestaties en een snufje horror kenmerken deze voor het grote publiek onbekende film. Beoordeling: 7.5
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  woensdag 17 juni 2009 @ 02:25:00 #246
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_70083306
12 Angry Men

Ik blijf me verbazen hoelang ik het kijken van dit soort films uitstel . Deze stond denk ik al een jaar op me te wachten, alles vertelde me dat ik hem vet zou vinden en toch had ik geen 'zin'.
Ik kan kort zijn, hij verdient zijn plek tussen de topfilms. Een lesje "wat maakt een film" wmb. Goede, geloofwaardige dialogen en karakters, met veel ontwikkeling. Ik vind de ontknoping van het verhaal zelf enigszins ongeloofwaardig qua realisme, maar het doet geen afbreuk aan het verhaal als geheel. Aan de hand van een rechtzaak wordt ons wat bijgebracht over recht en vooral vooroordelen. Daar kan Crash nog een puntje aan zuigen

Mijn cijfer: met gemak een 9
Imdb: 8.9
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:28:27 #247
52357 Lambiekje
pi_70084335
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind Nothing But The Truth zelf gewoon een erg goede film, en inderdaad niet echt een getypte film maar ook niet een heel slecht cijfer op IMDB. Big Lebowski is gewoon niet mijn soort humor net zoals Burn After Reading, wel geinig maar meer ook niet. Godfather kon ik overigens wel gemakkelijk uitzitten
quote:
En die 2 films die je noemde zet ik in de wachtlist en je zult eind deze week even horen wat ik er van vindt
Voor Cinema Paradiso moet je wel de Directors Cut hebben. 50minuten extra wat het verhaal extra dimensie geeft. Ik ken niet veel Italiaanse films maar deze is zonder enige twijfel in mijn top10 van films terecht gekomen.
quote:
Overigens geef ik films met paris wel gewoon een keiharde 1
Welke ken je ... want Pledge This en The Hillz is echt een ramp. HottieNottie dat viel voor haar doen nog best wel mee
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:32:27 #248
52357 Lambiekje
pi_70084367
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 02:25 schreef kingmob het volgende:
12 Angry Men
[ afbeelding ]

Ik blijf me verbazen hoelang ik het kijken van dit soort films uitstel . Deze stond denk ik al een jaar op me te wachten, alles vertelde me dat ik hem vet zou vinden en toch had ik geen 'zin'.
Ik kan kort zijn, hij verdient zijn plek tussen de topfilms. Een lesje "wat maakt een film" wmb. Goede, geloofwaardige dialogen en karakters, met veel ontwikkeling. Ik vind de ontknoping van het verhaal zelf enigszins ongeloofwaardig qua realisme, maar het doet geen afbreuk aan het verhaal als geheel. Aan de hand van een rechtzaak wordt ons wat bijgebracht over recht en vooral vooroordelen. Daar kan Crash nog een puntje aan zuigen

Mijn cijfer: met gemak een 9
Imdb: 8.9
Hé had je deze toch maar bekeken omdat ik sitting_elfling vroeg wat hij van deze film zou vinden. Want het is toch wel typisch dat deze paar uur na mijn vraag bekeken is

Ik had overigens ook hetzelfde. Hoog in Top250. Gekocht. En maar laten liggen en liggen. Toch maar aangewaagd. Wat je zegt met gemak een 9.
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:39:01 #249
52357 Lambiekje
pi_70084443
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 22:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Welnee, het gaat om hoe fantastisch die hele ramp in beeld is gebracht.
Heb je de 1953 versie gezien.?

Om eerlijk te zijn vond ik de DiCaprio/Winslet een geloofwaardige romeo+julia-koppel. Ramp is goed verbeeld. De film voelt gewoon als geheel goed aan. Ik begrijp heel goed waarom het z'n impact heeft gehad op de meisjes van toen. Geloof dat er zelfs een Heerhugowaards 15jarige 45x er naar toe was geweest
pi_70092843
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 08:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hé had je deze toch maar bekeken omdat ik sitting_elfling vroeg wat hij van deze film zou vinden. Want het is toch wel typisch dat deze paar uur na mijn vraag bekeken is

Ik had overigens ook hetzelfde. Hoog in Top250. Gekocht. En maar laten liggen en liggen. Toch maar aangewaagd. Wat je zegt met gemak een 9.
Ik moet hem dus ook maar zien ijkt me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')