Erg goed van je om Crash met een 4,5 te beoordelen S_E
Willy Wonka & the Chocolate FactoryGrappige situaties, mooie decors en niet-vervelende liedjes maken dit een aangename film. Het mooie verhaal van Dahl helpt natuurlijk erg mee. De remake van Burton is superieur ten opzichte van dit, maar ook dit is gelukkig leuk om te zien. Tot slot mag de heersende de Oompa Loompa Song niet onvermeld blijven

. Cijfer: 7
Auch Zwerge Haben Klein Angefangen (Even Dwarfs Started Small)![]()
Ganz Bizar!! Die Herzog maakt wel meer verontrustendere films geloof ik. Aguirre, der Zorn Gottes is het bekendste werk van hem en vond ik wel goed, maar Auch Zwerge Haben Klein Angefangen laat me met gemengde gevoelens achter. Mooi en origineel experiment, dat zeker, maar meer biedt deze gedragsstudie niet. Een stel dwergen in een instituut wordt gevolgd. Ze gaan zich steeds extremer en gemener tegen alles en iedereen gedragen en dat is het dan. Echt grappig vond ik het niet, alhoewel de laatste scene met een poepende kameel en een bijzonder irritant lachende dwerg uiteindelijk toch nog erg aanstekelijk grappig werd. Ik moest ook een beetje lachen om een aapje, dat aan een kruis hing

.
Linke productie trouwens, menigmaal dacht ik 'oef dat één van die dwergen niet gewond is geraakt!'. Ik lees nu ook dat het een paar keer bijna fout gegaan is. Verder vraag ik me af of waarom deze film zo weinig controverse oproept, terwijl een andere dwergenfilm, The Terror of Tiny Town, dat wel doet. Hoe dan ook die Herzog houdt de filmkijker wel bezig met films als deze en ik ben van plan wel meer van hem te zien

. Cijfer: 6
Intensive CareDik een uur in de film: Koen Wauters voert een heldhaftig gevecht met een slashende chirurg. Menig messteek en klap heeft hij al moeten verduren tijdens de film, maar gelukkig! Hij wint van deze bruut! In een hoekje puft hij na, terwijl het bloed in overvloed uit onze dappere held vloeit. Zijn love-interest Nada van Nie komt tevoorschijn en knielt naast Wauters. Dan prevelt ze de magische woorden:
"Zal ik een pleistertje voor je halen? Jeetjemina"Zelden zo hard en lang gelachen om zulke prachtige dialogen! Deze nederhorror is echt heel infantiel, maar gelukkig tegelijkertijd erg grappig. Af en toe traag, maar net wanneer je je begint met vervelen is er weer zo'n bizar punt, waar je om kunt lachen. Er zijn nog veel meer frappante situaties, die ik hier wel uit de doeken kan doen, maar het is veel leuker om zelf deze film te bekijken (Zien = Geloven!!!)
Koen Wauters dreunt plichtmatig zijn teksten op en Nada van Nie is ook niet het grootste acteertalent. Het is daarom ook vreemd dat George Kennedy (Oscar voor zijn rol in Cool Hand Luke!) in dit stuk opduikt. Het budget van deze film was toereikend genoeg om hem alleen in de eerste vijf minuten als nog normaal gezonde chirurg op te laten treden. Na een vreselijk ongeluk en een coma van zeven jaar, ontwaakt hij en begint hij als een gruwelijk verminkt monster, aan een slachtpartij, die zowel van toepassing is op het verhaal als ook op de film zelf. Cijfer: 3,5
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 15-06-2009 20:32:44 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>