Welke zijn dat?quote:Op maandag 15 juni 2009 12:45 schreef Hulkio het volgende:
Appaloosa Ed Harris, 2008
Vermakelijke moderne western, maar toch zeker een stukje minder dan de andere westerns die de afgelopen tijd verschenen.
Oke, nu is je filmkeuze voor mij toch echt helemaal afgedaan Elfling. Eerst vond ik het nog wel grappig, maar nu niet meer. Crash een 4,5 geven.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Crash (2004)
[ afbeelding ]
Wil te graag over komen als een goede film. Film is erg overdone, muziek is niet mijn smaak. Sandra bullock die uitglijdt op die trap ( what are the odds? ). Alleen die 2 dudes in die grote SUV konden soms wel een glimlach op mijn gezicht toveren.
4,5
Zelfs als je daar niet van houdt is Crash nog een slechte film.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oke, nu is je filmkeuze voor mij toch echt helemaal afgedaan Elfling. Eerst vond ik het nog wel grappig, maar nu niet meer. Crash een 4,5 geven.
"Wil te graag overkomen als een goede film"? Waar slaat dat op? Het IS een goede film. Maarja, als bij jou een goede film is "lekkere wijven" en foute poep-plas grappen, ja, dan is dit inderdaad geen goede film.
crash is ook gewoon een politiek correcte zeikfilm.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oke, nu is je filmkeuze voor mij toch echt helemaal afgedaan Elfling. Eerst vond ik het nog wel grappig, maar nu niet meer. Crash een 4,5 geven.
"Wil te graag overkomen als een goede film"? Waar slaat dat op? Het IS een goede film. Maarja, als bij jou een goede film is "lekkere wijven" en foute poep-plas grappen, ja, dan is dit inderdaad geen goede film.
Oke, laat ik dan toch maar even uit leggen waarom ik deze film niet zo goed vond..quote:Op maandag 15 juni 2009 18:01 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Ben het met je reactie eensquote:Op maandag 15 juni 2009 20:19 schreef Falco het volgende:
Ik zei ruim anderhalf jaar geleden ongeveer hetzelfde over Crash.
Een MIN 7 zal je bedoelen. Dit is een film die linea directa in de vuilnisbak thuis hoort. Dit is een wanstaltig slecht. Dit is het niveau Glen & Glenda en Plan 9, Manos: Hand of Fate.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:51 schreef sitting_elfling het volgende:
The League of Extraordinary Gentlemen (2003)
[ afbeelding ]
Geinige film die de comic books ere aandoet qua verhaal en GFX. Tis allemaal wat zoetsappig, mina is een lekker wijf![]()
en Sean Connery speelt op de automatische piloot. Al met al geinige avonturen film die relatief snel voorbij was
7
Crash laat heel goed zien waarom vooroordelen slecht zijn en nergens op gebaseerd zijn. Het laat een spiegel zien.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oke, laat ik dan toch maar even uit leggen waarom ik deze film niet zo goed vond..
Overkomen als een goede film inderdaad. Ik bedoel daarmee te zeggen dat alles erg geforceerd over komt. De film barst van de toevalligheden en ongeloofwaardig sentiment. Bij sommige momenten dat verhaallijnen bij elkaar kwamen was dat echt tenenkrommend! Van subtiliteit is geen absoluut geen sprake!![]()
Alles is knetterhard aangedikt en omgeroerd met een sentimenteel sausje. Het verliest zijn geloofwaardigheid om cliché na cliché weer te duiken op een andere cliché. En dat moraal over hoe goed of slecht mensen kunnen zijn, weten we zo langzamer hand wel.
Deze film forceert hetgeen wat het wil zeggen, en de onderwerpen die het aan de man wil brengen. En een 4.5 vind ik dan ook nog redelijk. Het is een typische zoetsappige film waar je van houdt, of absoluut niet tegen kunt.
Wat heeft de film dan wel te bieden aan ons film liefhebbers? Een sterrencast waarvan niemand de echte ruimte krijgt om zijn eigen capaciteiten aan het grote publiek te laten zien. Met speelt op de automatische piloot. Men ziet een aantal stijlvolle beelden in combinatie met soms heroïsche en tranentrekkende muziek, soms wat afgewisseld met een bombastische melodie om het nog wat dramatischer aan te dikken. De film had echt wel potentie om een goede film af te leveren. Zeker! Maar op deze manier pretendeert het veel te veel zodat de film zijn doel mijlen ver voorbij schietDat deze film dan ook 5! oscars heeft weten te winnen, geeft alleen maar toe hoe ver ik naast mijn conclusie zit en dat ik geen reet verstand heb van films.
Nee, crash doet het niet voor me!! Crash![]()
En kom dan niet aan met het feit dat ik toevallig zaadloze komedies leuk vind. Ik heb nu eenmaal een volledig andere smaak. Overigens verbaas ik me er over dat een film als Crash hoger gewaardeerd wordt dan Magnolia of Babel! Maarja, zoals ik al vermeldde, ik ben geen film kenner.
Klopt dat laat Crash heel goed zien en dat zeg maar ontelbaar veel keren gedurende de film alsof een taart in je gezicht wordt geduwd.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Crash laat heel goed zien waarom vooroordelen slecht zijn en nergens op gebaseerd zijn. Het laat een spiegel zien.
De vieze handtastelijk agent. de over ijverig hypercorrecte jonge agent. Hoe zaken totaal omgedraait kunnen worden. Waar je in het begin totale disrespect voor hebt met slechte 1 handeling omgeturnt kan worden door andere handeling. Deze film is meer dan terecht een 8 waard.
Vooroordelen zijn slecht, ja dat wisten we nog niet, dat dat alleen oeverloos moet worden herhaald in een geromantisseerd sausje van 2 uur is me wat overdone. En zoals gezegd, Crash is echt een film waar de meningen behoorlijk uit elkaar lopen. Of je vind het erg goed en je houdt van die manier, of je vind er geen fuck aanquote:Op maandag 15 juni 2009 21:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Crash laat heel goed zien waarom vooroordelen slecht zijn en nergens op gebaseerd zijn. Het laat een spiegel zien.
De vieze handtastelijk agent. de over ijverig hypercorrecte jonge agent. Hoe zaken totaal omgedraait kunnen worden. Waar je in het begin totale disrespect voor hebt met slechte 1 handeling omgeturnt kan worden door andere handeling. Deze film is meer dan terecht een 8 waard.
Mja ik en geen smaak, ik vond hem eigenlijk niet zo goed (!lolquote:Op maandag 15 juni 2009 23:18 schreef Siniti het volgende:
Oh ik heb trouwens ook Superbad gezien.
En ik vond hem warempel fucking grappigEen van de weinige teen-movies waarin het echt is gelukt goede grappen te maken, wat een verademing was dit zeg.
8/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |