SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., vond ik het een leuke film.
De rol van Matthew Mcconaughey moest ik eerst even aan wennen, hij deed me net iets teveel denken alsof hij Robin Williams na probeerde te doen in films als Patch Addams, een exentrieke gast met zijn eigen wil. Later in de film werd dit gelukkig een heel stuk beter.
Ook Matthew Fox speelde leuk. Zijn rol vond ik niet bijster interessant, maar goed, hij hoefde de film natuurlijk ook niet zozeer te dragen.
Waar ik me wel aan ergerde was de cheerleader in het beginSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al vond ik het een erg leuke film.
IMDB cijfer: 7,1/10
Mijn cijfer: 7,5/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met veel toekomstig bekende namen, Jeff Bridges, Cybill Shepherd, enz.De Narcis van Gabon
Alleen die titel alquote:
En de subtiele verwijzing naar Pink Floyd's Animals niet vergetenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:07 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Children of Men
Al met al een indrukwekkende film. Het speelt zich af in de toekomst (2027) maar is gelukkig niet verpest door gekke robots en ufo's. Wel een vrij somber toekomstscenario, maar hier en daar leuke plotverwikkelingen en zijpaden. En een Saving Private Ryan achtige oorlogscene van hele lange takes.
8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Veel mooie beelden ook van het Texaanse landschap![]()
High Plains Drifter (1973)
Vermakelijke western, Clint in typische zwijgende cowboy-rol. Het verhaal is weinig verrassend ondanks enkele goede scenes, maar uiteindelijk toch ruim voldoende omdat Clint nou eenmaal top is in dit soort rollen.De Narcis van Gabon
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8,5/10 Vanwege het plot (boekverfilming) en een prachtig lange take op het strand.
En die hele spanning die opgebouwd word omdat je de predator zolang niet te zien krijgtquote:
Ja die special effects waren toendertijds al best goed.Heb je ook al Predator 2 gekeken.Ietsje minder maar ook waard om een keer te kijken.Met Danny Glover.quote:Op zondag 31 mei 2009 02:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
En die hele spanning die opgebouwd word omdat je de predator zolang niet te zien krijgt
Enige minpunt was dat de predator op het eind ineens al zijn wapens afdeed om 1 op 1 te gaan, was echt helemaal niet nodig
Hoogst waarschijnlijk niet. Komt nog wel een keertjequote:Op zondag 31 mei 2009 02:40 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ja die special effects waren toendertijds al best goed.Heb je ook al Predator 2 gekeken.Ietsje minder maar ook waard om een keer te kijken.Met Danny Glover.
Eergister gekeken ik vond hem heel leuk om naar te kijken 8.5, niet te serieus etcquote:Op dinsdag 26 mei 2009 22:58 schreef SnuggLe het volgende:
Coraline
Coraline, nee, geen Caroline, is een animatiefilm die eens een keer NIET van Pixar is volgensmij, maar doet daar qua animaties zeker niet voor onder. Het verhaal gaat over een verveeld meisje in een nieuw groot huis die een deurtje ontdekt die naar 'een andere wereld' leidt. Daar ontmoet ze een paralelle wereld waar alles "beter" is. Maar dat "beter" lijkt toch op den duur niet "beter" te zijn.
[ afbeelding ]
Zoals gezegd; de animatie is goed. Verhaal is geinig, en zeker niet voor kinderen. Kan namelijk voor kinderen best creepy zijn. Muziek is netjes en geeft de film een leuke sprookjesachtige sfeer. Het einde, het spelletje dat ze gaan spelen, is over binnen 5 minuten. Dat verbaasde me. Doe dan de aanloop wat minder lang en het einde wat langer. Dat was een teleurstelling. Ook best voorspelbaar trouwens. De personages in de film zijn wel erg leuk gevonden. Ik zag iemand hier de film een 9.5 geven..maar dat vind ik het zeker niet waard.
IMDB: 8.1
Zelf: 7.6
Jammer maar wel iets wat ik al had verwacht.Vaak bestaan de (actie)films alleen nog uit CGI en het verhaal wordt verwaarloosd.Natuurlijk moet in Terminator ook actie voorkomen maar vooral Terminator heeft toch een goed verhaal verdient.Ik had al meerdere recensies daarover gelezen en ben toch teleurgesteld over deze gemiste kans.quote:Op zondag 31 mei 2009 02:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Terminator Salvation
[ afbeelding ]
Zojuist Terminator Salvation gezien in de bios. Waar zal ik beginnen? Ik denk bij actie, heel veel actie. Dit resulteert uiteindelijk in een snak naar rustige momenten in de film, die helaas weinig voorkomen. Het duurt even voordat het verhaal ook echt begint. Dit komt voornamelijk door, jawel, de actie. Er is blijkbaar gekozen om de kijker eerst ontzettend te overdonderen, terwijl het mijn inziens beter was geweest om het leven van de mens even wat beter in beeld te brengen na al die kernoorlogen en dan verder te gaan met het geweld. Nu gebeurt dit zijdelings aan de overweldigende explosies.
Christian Bale speelt aardig, af en toe zet ie wel z'n "Batman" stem op, maar dat is niet zo hinderlijk. Zijn rol als John Conner heeft natuurlijk geen introductie nodig, evenals Kyle Reese. Op Marcus na, mochten een aantal personen nét even wat meer uitgelicht worden, wat het verhaal wellicht meer diepte had gegeven. Dat is namelijk toch iets wat ik miste. Actie is altijd leuk om te zien, maar het moet wel in balans blijven, dat mist deze film toch wel. De kijker wordt hoe dan ook wel getrakteerd op mooie special effects en de Terminator himself.
Al met al, een redelijke film om te zien ,maar toch net even too much op sommige momenten.
6,5/10 (kan geen 6 geven, maar ook net geen 7)
Transformers is ook een goed voorbeeldquote:Op zondag 31 mei 2009 03:05 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Jammer maar wel iets wat ik al had verwacht.Vaak bestaan de (actie)films alleen nog uit CGI en het verhaal wordt verwaarloosd.Natuurlijk moet in Terminator ook actie voorkomen maar vooral Terminator heeft toch een goed verhaal verdient.Ik had al meerdere recensies daarover gelezen en ben toch teleurgesteld over deze gemiste kans.
Die was ik inderdaad als voorbeeld vergeten.Wat een boutfilm.Helaas zelf op dvd gekocht.quote:Op zondag 31 mei 2009 03:13 schreef Siniti het volgende:
[..]
Transformers is ook een goed voorbeeld![]()
Dat verhaal![]()
Die dialogen![]()
![]()
Die special effects
Een 7 maarquote:Op zondag 31 mei 2009 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
The Big Lebowski
Eerste uur was erg goed, daarna wordt verhaal wat warrig. Die dikke die ook fred flinstone speelt deed het vrij aardig. Die 'dude' was maar een maffe gozert. Iets teveel overdadig zinloze scheldworden.
7.
Ik vindt em ook niet zo heel geweldig. "They peed on the dude's rug." Werd allemaal beetje oud dat slome hippie gedoe.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Hendrickx haar Poolse accent werkt onbedoeld komisch en het enige echt grappige was de onbegrensde Groningse nuchterheid van boer Henk. Voor de rest heeft het wel wat aardige plaatjes binnen en buiten de boerderij die de troosteloosheid, maar ook weer de mooiheid van het boer-zijn moet weergeven. Cijfer: 6,5
Tropic Thunder
Nee sorry, dit vond ik niet grappig. Verre van dat zelfs. Cijfer: 5
Kelly's Heroes
Prima relatief onbekend oorlogsavontuur met Clint Eastwood, die op eigen houtje een bankoverval in door Duitsers bezet gebied organiseert. Kelly's Heroes moet het namelijk vooral hebben van een prachtige productie met een lekkere dosis van destructie en zware ontploffingen. Bloed en uit elkaar ontploffende lichamen heeft het weer helaas niet, maar dat zou afbreuk doen aan het luchtige avontuur, wat Clint en zijn kornuiten meemaakt. Ook waren in die tijd op filmgebied dit soort taferelen niet gebruikelijk.
Op komedievlak heb ik weinig kunnen lachen, maar dat kon me eerlijk gezegd niet zoveel storen. De grappen kwamen niet geforceerd over en het avontuur zelf kon mijn aandacht meer dan vasthouden. Inglorious Basterds van Tarantino zal hier wel iets van weg hebben, zij het wel meer over the top natuurlijk. Cijfer: 7,5
[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 01-06-2009 17:08:15 (grammaticale fouten verbeterd!) ]<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |