abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69408179
Some Like It Hot (Billy Wilder, 1959)
Heerlijke film die zijn tijd ver vooruit was! Een mengelmoes van meerdere genres, waarbij komedie toch wel de overhand heeft. En juist op dat gebied is de film een enorm succes. Erg luchtig en scherp, mede door de goede dialogen en dito acteerwerk. 8+
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:05:53 #252
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_69411528
Rymdinvasion i Lappland (Terror in the Midnight Sun) Niet echt veel soeps, deze Zweeds-Amerikaanse King Kong from Outer Space met veel ski-scènes. Hoewel het monster er nog best aardig uitziet, van een afstandje. Weinig goede momenten. Ik denk dat we het moeten doen met Barbara Wilson achter een transparant douchegordijn. Toch heb ik me om een of andere reden niet verveeld, dus een voldoende.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 12:43:20 #253
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_69414412
The chronicles of Narnia Prince Caspian

Ik vond deel 1 aardig maar niet meer dan dat ,maar ik wilde deel 2 wel graag zien. ik vond hem vrij lang duren maar het verhaal wist me opzich wel te boeien.. er was uiteraard nog steeds nauwelijks bloed te zien ondanks dat er een aantal mensen dood gingen de acteer prestaties waren niet je van het maar voldoende om het verhaal staande te houden..
Als deel 3 nog uitkomt wil ik deze wel gaan kijken..

een 6.7 is dan ook mijn cijfer
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_69418170
Fandango 1985

Roadmovie over een stel vrienden die voordat ze de wereld intrekken nog een keer een roadtrip met elkaar maken, met o.a Kevin Costner en Judd Nelson.
Sfeervolle film met mooie beelden van Texas, grappige en ontroerende scenes, en een leuk verhaal. Het mist alleen wat diepgang in de personages, dit wordt ruimschoots goed gemaakt met een aantal zeer mooie shots.
7/10
pi_69423609
Valkyrie

Allereerst: Bill Nighy

Maar goed, de film. De kritieken die ik heb gehoord/gelezen zijn nogal wisselend, dus ik werd toch benieuwd. De eerste helft van de film vond ik saai. Ik wist eerst niet waar het door kwam, maar naderhand weet ik wel waarom: de aanloop naar 'het plan' miste ik een beetje, en de uitwerking voor het daadwerkelijk plaats vond, vond ik dan weer wat lang. Verder had ik totaal geen gevoel bij Von Stauffenberg, maar ik vind Cruise ook een lamlul, dus ik vond het moeilijk daar doorheen te kijken. Ik vroeg me eerst af waarom de scenes met Carice er uberhaupt in zaten, maar ik denk dat die er waren om Von Stauffenberg toch wat menselijker te maken. Wat mij betreft lukte dat niet echt. Misschien met totaal onbekende acteurs had het voor mij toch anders aangevoeld, dat is dan mijn zwakte.

Na een uur keek ik hoe lang de film nog duurde en zag ik bijna op tegen de tweede helft. Maar die maakte toch een hele hoop goed. Het werd toch spannend, slepende scenes waarbij je steeds verder naar voren gaat zitten omdat je wilt weten wat eraan zit te komen. De scenes in het communicatiecentrum vond ik trouwens mooi. Het einde wisten we allemaal al, maar was toch behoorlijk rauw. Ook al is het einde niet zelf verzonnen, ik vond het de film wel sterker maken.

Al met al een 7. (IMDB: 7,4)
  dinsdag 26 mei 2009 @ 22:58:15 #256
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69436960
Coraline
Coraline, nee, geen Caroline, is een animatiefilm die eens een keer NIET van Pixar is volgensmij, maar doet daar qua animaties zeker niet voor onder. Het verhaal gaat over een verveeld meisje in een nieuw groot huis die een deurtje ontdekt die naar 'een andere wereld' leidt. Daar ontmoet ze een paralelle wereld waar alles "beter" is. Maar dat "beter" lijkt toch op den duur niet "beter" te zijn.

Zoals gezegd; de animatie is goed. Verhaal is geinig, en zeker niet voor kinderen. Kan namelijk voor kinderen best creepy zijn. Muziek is netjes en geeft de film een leuke sprookjesachtige sfeer. Het einde, het spelletje dat ze gaan spelen, is over binnen 5 minuten. Dat verbaasde me. Doe dan de aanloop wat minder lang en het einde wat langer. Dat was een teleurstelling. Ook best voorspelbaar trouwens. De personages in de film zijn wel erg leuk gevonden. Ik zag iemand hier de film een 9.5 geven..maar dat vind ik het zeker niet waard.

IMDB: 8.1
Zelf: 7.6
  dinsdag 26 mei 2009 @ 23:18:49 #257
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69437718
Vanavond gezien:
The Blair Witch Project
Ongeveer de moeder aller handheld camera films, waarvan ik tot nu toe slechts ongeveer een half uurtje had gezien op tv en waarvan ik niet onder de indruk was. M`n broers hebben het altijd een geweldige film gevonden, en omdat ie in de Ultimate Horror box zat die ik een tijdje geleden heb gekocht heb ik `m vanavond eens opgezet. To see what the fuss is about.

Ik zal het maar meteen zeggen: de mening die ik had op basis van het half uurtje dat ik tot nu toe heb gezien moet ik absoluut herzien. Wat een dijk van een film!
Het eerste deel van de film is niet echt bijzonder. De introductie van de karakters en het uiteen zetten van het verhaal duurt misschien iets te lang. Maar vanaf het moment dat de hoofdpersonages verdwalen en gek lijken te worden, gaat het tempo en daarmee de spanning in één keer in een geweldig tempo omhoog. De manier waarop de ze gek lijken te worden wordt geweldig neer gezet en de spanning stijgt met de minuut.
Het laatste deel van de film is écht oprecht spannend met een niets minder dan briljante climax in de laatste puur minuten. Ik dacht dat het einde van [REC] eng was, maar dit is nog 10 keer erger.

En zo blijkt maar weer eens dat een mening zo kan omslaan. Een absolute topper, een film waarbij het lijkt dat je `m meerdere keren kunt zien terwijl je precies weet hoe het gaat lopen maar het toch spannend blijft.

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_69478388
Bolt
Nog een animatiefilm die niet van Pixar is (Snuggle ). Gaat over een hondje die denkt dat ie een superheld is. Werkt als acteurhond bij Hollywood, maakt daar een film maar heeft zelf niet door dat het allemaal nep is. Paar toevalligheidjes en hij zit aan de andere kant van de US of A waar het echte avontuur begint. Alle dierlijke karakters zijn echt geweldig uitgewerkt, met de droge duiven als hoogtepunt. Verhaal enigszins standaard, maar je hoeft niet meer te verwachten van een animatiefilm.
8/10
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:31:29 #259
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69480890

Kind Hearts and Coronets (1949)

Komedie met Alec Guiness in diverse rollen. Hoofdpersoon ontdekt dat hij negende in lijn is om een graaf op te volgen. Hij beraamd vervolgens de moord op 8 adellijke personen tussen hem in. Schitterende komedie, hoewel ik vooral van het middenstuk genoten heb. Einde wilde niet echt vlotten.

7,5/10
Overal verstand van.
pi_69485215
We Are Marshall
Hoewel de film op sommige plaatsen wat voorspelbaar was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, vond ik het een leuke film.
De rol van Matthew Mcconaughey moest ik eerst even aan wennen, hij deed me net iets teveel denken alsof hij Robin Williams na probeerde te doen in films als Patch Addams, een exentrieke gast met zijn eigen wil. Later in de film werd dit gelukkig een heel stuk beter.
Ook Matthew Fox speelde leuk. Zijn rol vond ik niet bijster interessant, maar goed, hij hoefde de film natuurlijk ook niet zozeer te dragen.
Waar ik me wel aan ergerde was de cheerleader in het begin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al met al vond ik het een erg leuke film.
IMDB cijfer: 7,1/10
Mijn cijfer: 7,5/10
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:20:09 #263
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69503008
Dzhentlmeny udachi (Gentlemen of Fortune)
Op Icheckmovies.com is deze film maar liefst in zes toplijsten te vinden, waaronder de nummer één positie in de comedy-top 50. Nu hebben die Russen altijd wel een hoge pet op van hun eigen humor en waarderen ze al hun komedies structureel te hoog.
Toch is dit wel een aardige film over een kinderleider (ja geen leidster), die erg veel lijkt op een bekende crimineel, die een gouden helm heeft gejat. De autoriteiten willen die helm terug natuurlijk, maar niemand die zomaar vertelt waar die helm te vinden, ook al is de bekende crimineel met zijn twee compagnons opgepakt. De beste man plaatsen ze vervolgens in de gevangenis, waar hij via de twee andere medeschuldigen de informatie moet losweken. Af en toe leidt dit tot komische situaties .
Afijn, het is een erg vlot filmpje, zelfs iets te vlot naar mijn mening. Sommige plotpoints mochten wel beter uitgewerkt worden, maar goed. Cijfer: 7.

Gran Torino
Clint Eastwoord scoorde voordat ik Gran Torino keek altijd heel keurig bij mij een 6,5 of 7. Nooit echt opzienbarend heb ik hem gevonden als regisseur. Toch ging ik met hoge verwachtingen deze film bekijken. Detroit, Aziaten, racisme en een zuurpruim zijn namelijk ingrediënten die mij als filmliefhebber wel kunnen trekken . De verwachtingen kwamen ook uit !! Wat een superfilm met een geweldige Clint Eastwood. Het is haast over the top hoe hij acteert, maar ook wel weer heel geloofwaardig en oprecht. Cijfer: 8,5

The Birds
Wel een aardige thriller van Hitchcock, maar niet zijn meest opzienbarendste. Vogels als horrorobject doet toch een beetje lame aan. Gebruik dan bijen (visueel niet zo interessant) om mensen echt te laten paniekeren of zombies. Dat laatste is natuurlijk leuk, maar niet echt Hitchcock zijn stijl. De meningen over de kwaliteit van de vliegende vogels-scenes, die lukraak dorpsbewoners aanvallen, zijn nogal verdeeld. Ik vond het zelf nog best goed gelukt, het is alleen jammer dat de film voor de rest geen topper is. Vooral het einde vond ik totaal niet spannend. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 28 mei 2009 @ 20:33:19 #264
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_69503487
The Last Picture Show (1971)

Kijk hem opnieuw, geen perfecte film (soms wat langgerekt), maar dat mistroostige sfeertje van een plattelandsdorpje is zo mooi neergezet. En zo'n mentor als Sam the Lion zou iedereen eigenlijk moeten hebben.
SPOILER
Met veel toekomstig bekende namen, Jeff Bridges, Cybill Shepherd, enz.
De Narcis van Gabon
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:07:16 #265
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_69511490
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:34 schreef Siniti het volgende:
Gay Niggers From Outer Space

10/10
Alleen die titel al
  vrijdag 29 mei 2009 @ 00:26:50 #266
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_69512056

high school/uni film met standaard plot maar itt de meeste films in t zelfde genre erg grappig, vooral die blonde gast.
"I love every bone in your body. especially mine"
  vrijdag 29 mei 2009 @ 07:43:13 #267
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_69514862
Oeh Oeh, Elfling, echt een film voor jou!
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:07:48 #268
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69527345

Children of Men
Al met al een indrukwekkende film. Het speelt zich af in de toekomst (2027) maar is gelukkig niet verpest door gekke robots en ufo's. Wel een vrij somber toekomstscenario, maar hier en daar leuke plotverwikkelingen en zijpaden. En een Saving Private Ryan achtige oorlogscene van hele lange takes.
8/10
Overal verstand van.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 15:09:51 #269
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_69527394
die super lange takes zijn echt prachtig
  vrijdag 29 mei 2009 @ 23:56:18 #270
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_69543534

The Incredible Hulk was niet al te best imo.
Maar het begon goed, de eerste act kon mij prima bekoren, zo lang de Hulk zelf maar buiten beeld blijft of slechts heel schimmig te zien is.
Vanaf het moment dat we de Hulk in zijn volledigheid te zien krijgen is het voor mij snel gedaan met de film en zakt het steeds verder af.

Er is iets met dat groot, groen en uit de kluiten gewassen CGI monster waardoor ik de film meteen een stuk minder interessant vind. Zeker in vergelijking met andere superheroes.
Wanneer de film dan eindigt met een over the top gevecht van 2 CGI monsters ben ik afgehaakt.

De acteerprestaties van William Hurt als Gen. Thaddeus 'Thunderbolt' Ross hielpen trouwens ook niet mee, wat een houten plank zeg!

Wel leuk is de cameo van Tony Stark.

5/10
IMDB: 7,2/10
pi_69543609
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 15:07 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Children of Men
Al met al een indrukwekkende film. Het speelt zich af in de toekomst (2027) maar is gelukkig niet verpest door gekke robots en ufo's. Wel een vrij somber toekomstscenario, maar hier en daar leuke plotverwikkelingen en zijpaden. En een Saving Private Ryan achtige oorlogscene van hele lange takes.
8/10
En de subtiele verwijzing naar Pink Floyd's Animals niet vergeten
pi_69546711
The Running Man
Erg vermakelijk hersenloze actiefilm. Én de "I'll be back" quote is erin gerecycled
7/10
pi_69549829
Someone Like You

Typische romantische comedy, waarbij aan het einde alles op zijn plaats valt. Sommigen vinden het saai, ik vind het leuk. Dat Hugh Jackman meedoet is sowieso een pluspunt.

ImdB: 5,8
Mijn cijfer: 7
  zaterdag 30 mei 2009 @ 23:30:18 #274
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_69564165
Hud (1963)

Zo, dit vond ik een mooie film. Hij heet dan wel Hud, maar het draait niet alleen om Paul Newman. Het gaat om zijn hele familie, de tegenstelling met zn pa, de ondergang van de ranch, maar ook zn neefje en de huishoudster. Vrij serieus allemaal, maar ook indrukwekkend
SPOILER
Veel mooie beelden ook van het Texaanse landschap

High Plains Drifter (1973)

Vermakelijke western, Clint in typische zwijgende cowboy-rol. Het verhaal is weinig verrassend ondanks enkele goede scenes, maar uiteindelijk toch ruim voldoende omdat Clint nou eenmaal top is in dit soort rollen.
De Narcis van Gabon
pi_69564386
Rocky Balboa
Net zo'n nutteloze sequel als alle andere Rocky sequels, maar heb me toch vermaakt.
6/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')