abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69564571
Atonement
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8,5/10 Vanwege het plot (boekverfilming) en een prachtig lange take op het strand.
pi_69564807
Zojuist "Amazones" gezien op Nederland 1 ;

ik vond het wel een vermakelijke film
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_69567232
Predator
Toffe film
8/10
pi_69567255
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:28 schreef Siniti het volgende:
Predator
Toffe film
8/10
Absoluut.Die minigun.
pi_69567323
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:29 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Absoluut.Die minigun.
En die hele spanning die opgebouwd word omdat je de predator zolang niet te zien krijgt

Enige minpunt was dat de predator op het eind ineens al zijn wapens afdeed om 1 op 1 te gaan, was echt helemaal niet nodig
pi_69567378
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:36 schreef Siniti het volgende:

[..]

En die hele spanning die opgebouwd word omdat je de predator zolang niet te zien krijgt

Enige minpunt was dat de predator op het eind ineens al zijn wapens afdeed om 1 op 1 te gaan, was echt helemaal niet nodig
Ja die special effects waren toendertijds al best goed.Heb je ook al Predator 2 gekeken.Ietsje minder maar ook waard om een keer te kijken.Met Danny Glover.
pi_69567385
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:40 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ja die special effects waren toendertijds al best goed.Heb je ook al Predator 2 gekeken.Ietsje minder maar ook waard om een keer te kijken.Met Danny Glover.
Hoogst waarschijnlijk niet. Komt nog wel een keertje
pi_69567460
Terminator Salvation

Zojuist Terminator Salvation gezien in de bios. Waar zal ik beginnen? Ik denk bij actie, heel veel actie. Dit resulteert uiteindelijk in een snak naar rustige momenten in de film, die helaas weinig voorkomen. Het duurt even voordat het verhaal ook echt begint. Dit komt voornamelijk door, jawel, de actie. Er is blijkbaar gekozen om de kijker eerst ontzettend te overdonderen, terwijl het mijn inziens beter was geweest om het leven van de mens even wat beter in beeld te brengen na al die kernoorlogen en dan verder te gaan met het geweld. Nu gebeurt dit zijdelings aan de overweldigende explosies.

Christian Bale speelt aardig, af en toe zet ie wel z'n "Batman" stem op, maar dat is niet zo hinderlijk. Zijn rol als John Conner heeft natuurlijk geen introductie nodig, evenals Kyle Reese. Op Marcus na, mochten een aantal personen nét even wat meer uitgelicht worden, wat het verhaal wellicht meer diepte had gegeven. Dat is namelijk toch iets wat ik miste. Actie is altijd leuk om te zien, maar het moet wel in balans blijven, dat mist deze film toch wel. De kijker wordt hoe dan ook wel getrakteerd op mooie special effects en de Terminator himself.

Al met al, een redelijke film om te zien ,maar toch net even too much op sommige momenten.

6,5/10 (kan geen 6 geven, maar ook net geen 7 )
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_69567558
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 22:58 schreef SnuggLe het volgende:
Coraline
Coraline, nee, geen Caroline, is een animatiefilm die eens een keer NIET van Pixar is volgensmij, maar doet daar qua animaties zeker niet voor onder. Het verhaal gaat over een verveeld meisje in een nieuw groot huis die een deurtje ontdekt die naar 'een andere wereld' leidt. Daar ontmoet ze een paralelle wereld waar alles "beter" is. Maar dat "beter" lijkt toch op den duur niet "beter" te zijn.

[ afbeelding ]

Zoals gezegd; de animatie is goed. Verhaal is geinig, en zeker niet voor kinderen. Kan namelijk voor kinderen best creepy zijn. Muziek is netjes en geeft de film een leuke sprookjesachtige sfeer. Het einde, het spelletje dat ze gaan spelen, is over binnen 5 minuten. Dat verbaasde me. Doe dan de aanloop wat minder lang en het einde wat langer. Dat was een teleurstelling. Ook best voorspelbaar trouwens. De personages in de film zijn wel erg leuk gevonden. Ik zag iemand hier de film een 9.5 geven..maar dat vind ik het zeker niet waard.

IMDB: 8.1
Zelf: 7.6
Eergister gekeken ik vond hem heel leuk om naar te kijken 8.5, niet te serieus etc
Ik zwaai naar dieren.
pi_69567626
quote:
Op zondag 31 mei 2009 02:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Terminator Salvation

[ afbeelding ]

Zojuist Terminator Salvation gezien in de bios. Waar zal ik beginnen? Ik denk bij actie, heel veel actie. Dit resulteert uiteindelijk in een snak naar rustige momenten in de film, die helaas weinig voorkomen. Het duurt even voordat het verhaal ook echt begint. Dit komt voornamelijk door, jawel, de actie. Er is blijkbaar gekozen om de kijker eerst ontzettend te overdonderen, terwijl het mijn inziens beter was geweest om het leven van de mens even wat beter in beeld te brengen na al die kernoorlogen en dan verder te gaan met het geweld. Nu gebeurt dit zijdelings aan de overweldigende explosies.

Christian Bale speelt aardig, af en toe zet ie wel z'n "Batman" stem op, maar dat is niet zo hinderlijk. Zijn rol als John Conner heeft natuurlijk geen introductie nodig, evenals Kyle Reese. Op Marcus na, mochten een aantal personen nét even wat meer uitgelicht worden, wat het verhaal wellicht meer diepte had gegeven. Dat is namelijk toch iets wat ik miste. Actie is altijd leuk om te zien, maar het moet wel in balans blijven, dat mist deze film toch wel. De kijker wordt hoe dan ook wel getrakteerd op mooie special effects en de Terminator himself.

Al met al, een redelijke film om te zien ,maar toch net even too much op sommige momenten.

6,5/10 (kan geen 6 geven, maar ook net geen 7 )
Jammer maar wel iets wat ik al had verwacht.Vaak bestaan de (actie)films alleen nog uit CGI en het verhaal wordt verwaarloosd.Natuurlijk moet in Terminator ook actie voorkomen maar vooral Terminator heeft toch een goed verhaal verdient.Ik had al meerdere recensies daarover gelezen en ben toch teleurgesteld over deze gemiste kans.
pi_69567684
quote:
Op zondag 31 mei 2009 03:05 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Jammer maar wel iets wat ik al had verwacht.Vaak bestaan de (actie)films alleen nog uit CGI en het verhaal wordt verwaarloosd.Natuurlijk moet in Terminator ook actie voorkomen maar vooral Terminator heeft toch een goed verhaal verdient.Ik had al meerdere recensies daarover gelezen en ben toch teleurgesteld over deze gemiste kans.
Transformers is ook een goed voorbeeld
Dat verhaal
Die dialogen
Die special effects
pi_69567694
quote:
Op zondag 31 mei 2009 03:13 schreef Siniti het volgende:

[..]

Transformers is ook een goed voorbeeld
Dat verhaal
Die dialogen
Die special effects
Die was ik inderdaad als voorbeeld vergeten.Wat een boutfilm.Helaas zelf op dvd gekocht.
pi_69570027
Happy Feet

Ook voor de tweede keer blijft deze film leuk (en vooral schattig )

ImdB: 6,7
Mijn cijfer: 7,3
pi_69573316
King of New York Abel Ferrara, 1990
Beetje dubbel aan over gehouden. Qua regie en acteerwerk prima, erg leuke cast. Maar erg diep gaat het allemaal niet, de personages blijven zo erg oppervlakkig en je gaat met niemand meeleven. De film duurt ongeveer anderhalf uur, maar als men wat meer de tijd had genomen had dit denk ik heel wat beter uitgepakt. 7.4
  zondag 31 mei 2009 @ 22:53:21 #290
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_69587548
The Big Lebowski

Eerste uur was erg goed, daarna wordt verhaal wat warrig. Die dikke die ook fred flinstone speelt deed het vrij aardig. Die 'dude' was maar een maffe gozert. Iets teveel overdadig zinloze scheldworden.

7.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_69587888
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
The Big Lebowski

Eerste uur was erg goed, daarna wordt verhaal wat warrig. Die dikke die ook fred flinstone speelt deed het vrij aardig. Die 'dude' was maar een maffe gozert. Iets teveel overdadig zinloze scheldworden.

7.
Een 7 maar
pi_69588398
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:02 schreef Siniti het volgende:

[..]

Een 7 maar
Ik vindt em ook niet zo heel geweldig. "They peed on the dude's rug." Werd allemaal beetje oud dat slome hippie gedoe.

Zelf net Gran Tarino gezien. Ik vond het best een goede film. Clint Eastwood was weer lekker aan het knauwen en grommen.
  zondag 31 mei 2009 @ 23:23:29 #293
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_69588822
Caddyshack

http://www.imdb.com/title/tt0080487/

Eentje uit de serie 'classic 80s comedy'. Niet echt een film waarbij je hardop moet lachen, maar wel een film die vrijwel continu een glimlach op mijn gezicht tovert. Voldoende verhaallijnen, lekker veel absurd gedoe een een prima 80s feelgood sfeertje. Maar toch, hij haalt het niet bij andere Ramis/Murray klassiekers als Groundhog Day of Ghostbusters. Die laatste films geef ik waarschijnlijk een 8, dus krijgt deze een 7.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 31 mei 2009 @ 23:47:00 #294
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_69589751
Le boucher (Claude Chabrol, 1970)

Mooie thriller is die zich langzaam ontvouwt. De film begint heerlijk rustiek in een typisch klein Frans dorpje. Er ontstaat een vriendschap tussen een onderwijzeres en een slager. Tegelijkertijd wordt het dorpje opgeschrikt door een aantal moorden. Waar dit zich eerst nog op de achtergrond van het verhaal zich afspeelt, komt de zaak steeds dichterbij. Prachtige gedoseerd geregisseerd door Claude Chabrol die met een sterk geëditte finale de film de climax geeft die hij verdient. ****

The AristoCats (Wolfgang Reitherman, 1970)

Niet meer dan aardige Disney klassieker. Meestal vind ik de liedjes storend bij de Disney films, maar bij deze film zijn het juist de leukste momenten. Lekker jazzy en swingt de pan uit. Het verhaaltje stelt niet zo heel veel voor, maar de sfeer in de film, vooral dankzij de muziek, is wel prettig. ***

Zatôichi to Yôjinbo (Zatoichi Meets Yojimbo) (Kihachi Okamoto, 1970)

Tegenvallende twintigste film uit de Zatoichi film reeks. Ter ere van het jubileum ontmoet hij een andere Japanse filmlegende, Yojimbo. Ondanks deze interessante premisse is het één van de zwakkere films uit de serie tot nu toe. Misschien komt het door het feit dat de film 20 minuten langer duurt dan de gemiddelde aflevering uit de filmreeks. Die extra minuten worden helaas ook niet op een boeiende wijze gevuld. Te veel oninteressante gestechel over geld. De actiescenes zijn nog best goed, hoewel ook die wat tegenvallen als je ze vergelijkt met Okamoto's meesterwerk Sword of Doom. ***¼

Beyond the Valley of the Dolls (Russ Meyer, 1970)

Heerlijk levendige cult-film van de excentrieke Russ Meyer. Uiteraard zit de film weer vol met rondborstige vrouwen, sex en campy fun. Het geheel is erg levendig en er is geen saai momment te bekennen. In het begin valt vooral de toffe editing op. Naarmate de film vordert ontspoort hij helaas een beetje. Blijft toch opmerkelijk dat dit geschreven is door Roger Ebert. ***
  maandag 1 juni 2009 @ 10:26:04 #295
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_69596132

Ik ben bezig met Hamlet.. bijn op de helft
Hij duurt 4 uur en is denk ik de langste Shakespeare-film omdat dus alle tekst gezegd wordt.
En nee, ik kijk dit als hulpmiddel voor m'n Engelse literatuurexamen, maar toch is de film behoorlijk indrukwekkend. Hij komt trouwens uit 1996

Het is dus het klassieke Hamlet verhaal: koning gaat dood, Hamlet's oom, Claudius, wordt koning en trouwt met zijn moeder. Hamlet ziet zijn vaders geest die hem uitlegt dat hij is vermoord door Claudius en dat Hamlet wraak op hem moet nemen.

Verder spelen er behoorlijk bekende acteurs in: Kenneth Branagh als Hamlet (Gildory Lockhart in Harry Potter and the Chamber of Secrets), Julie Christie, Kate Winslet, Gérard Depardieu.

Ik denk dat ie tot nu toe zeker 8 sterren verdient
  maandag 1 juni 2009 @ 11:17:45 #297
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_69597070

Het Echte Leven (2008)
In zijn nieuwe film stelt Martin (Ramsey Nasr) zijn vriendin Simone (Sallie Harmsen) op proef in een love-test. Alleen tja zij wordt verliefd op een ander.

Best aardig gedaan de script dat overvloeit in reallife. Dat geluidsmensen, belichting een steeds grotere rol krijgen in de film. Ook werkt het wel dat scenes bruut wordt afgebroken door de regisseur.

cijfer 7.5 / imdb 7.0

Doubt (2008)
Non Aloysius Beauvier (Meryl Streep) en priester Brendan Flynn (Phillip Seymour Hoffman) werken op een Katholieke school midjaren 60. Gaande weg wordt Brendan ervan beschuldigd dat hij een leerling misleid.
Beavier is daar stellig van overtuigd.

Wel sterke rollen.

cijfer 7 / imdb 7.8

[ Bericht 18% gewijzigd door Lambiekje op 01-06-2009 11:23:01 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 1 juni 2009 @ 11:21:55 #298
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69597153
The Starfighters
Niet te filmen, wat een waardeloze film is dit ook. In de jaren '50 en '60 was de kloof tussen super en kut veel groter dan nu het geval is. Een zoon sluit zich aan bij een of andere luchtmacht en wordt daar getraind tot verdienstelijk piloot. Het is heel erg als er in een film opzichtig geïmpliceerd wordt dat je (lelijke) chickies scoort, wanneer je de luchtmacht joint. Voor de rest bestaat de helft van de films uit stock footage van vliegende straaljagers. Het tanken in de lucht (je weet wel, net als bij Dr. Strangelove, die ook uit 1964 komt!) neemt een groot gedeelte van de film in beslag. Dodelijk saai die seks insinuerende scenes. Cijfer: 1

Gimme Shelter
Heel aparte en intrigerende docu over de Rolling Stones. Ik was wel geboeid door de tweede helft. De eerste helft is helaas onnodige opbouw naar het Altamont Speedway Concert, dat het hoogtepunt is van deze docu. Het concert was geïnspireerd op Woodstock eind 1969, waarop 300.000 hippies op afkwamen. Maar tjeempie, wat een stel zwakzinnigen had men toen in die tijd. 'Fans' die menen het alleenrecht te hebben om Mick te ontmoeten, lelijke ontblote boezems, bellenblaasmeisjes, overbehaarde mannen, dudes die totaal geen controle hebben over hun drugsgebruik en ook nog eens Hells Angels als security . Het resulaat van dit concert was compleet uit de hand gelopen chaos, zeker wanneer er een totaal gebrek aan organisatie is. Afijn, het was een leuk experiment voor de hippies, maar het kon ook niet anders dan dat dit zwaar zou mislukken: 4 doden viel er, waarvan één 'per ongeluk' op de filmbeelden van de documakers is vastgelegd.

De docu zelf vond ik wel aardig, tis gewoon een registratie van de Rolling Stones en hun aanstekelijke muziek. Wel jammer is dat het Altamont Concert zelf niet het overgrote gedeelte vormt. Verder is de kwaliteit van de beelden ook niet super. Het beruchte steekincident vond ik maar wazig in beeld gebracht. Na drie keer terugspoelen, is het pas goed te zien. Naja, doet geen grote afbreuk aan de film, jammerder is dat de tweede helft van die docu het betreffende concert beslaat en dat het daarvoor niet extreem boeiend was. Cijfer: 7,5

De Poolse bruid
Deze Nederlandse film valt door de mand hoor. Het verhaal is erg eenvoudig en aardig gevonden: Poolse hoer vindt onderdak bij Groningse boer, ze ontwikkelen relatie, maar de pooiers komen verhaal halen. De uitvoering daarentegen is maar matig. Vooral de climax,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hendrickx haar Poolse accent werkt onbedoeld komisch en het enige echt grappige was de onbegrensde Groningse nuchterheid van boer Henk. Voor de rest heeft het wel wat aardige plaatjes binnen en buiten de boerderij die de troosteloosheid, maar ook weer de mooiheid van het boer-zijn moet weergeven. Cijfer: 6,5

Tropic Thunder
Nee sorry, dit vond ik niet grappig. Verre van dat zelfs. Cijfer: 5

Kelly's Heroes
Prima relatief onbekend oorlogsavontuur met Clint Eastwood, die op eigen houtje een bankoverval in door Duitsers bezet gebied organiseert . Kelly's Heroes moet het namelijk vooral hebben van een prachtige productie met een lekkere dosis van destructie en zware ontploffingen. Bloed en uit elkaar ontploffende lichamen heeft het weer helaas niet, maar dat zou afbreuk doen aan het luchtige avontuur, wat Clint en zijn kornuiten meemaakt. Ook waren in die tijd op filmgebied dit soort taferelen niet gebruikelijk.
Op komedievlak heb ik weinig kunnen lachen, maar dat kon me eerlijk gezegd niet zoveel storen. De grappen kwamen niet geforceerd over en het avontuur zelf kon mijn aandacht meer dan vasthouden. Inglorious Basterds van Tarantino zal hier wel iets van weg hebben, zij het wel meer over the top natuurlijk. Cijfer: 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 01-06-2009 17:08:15 (grammaticale fouten verbeterd!) ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 1 juni 2009 @ 11:26:20 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_69597253
Eenentwintig films gezien in mei:

De top 5:

1. Suspiria
2. Gran Torino
3. You Only Live Twice
4. The Birds
5. Die Sehnsucht der Veronika Voss

Ronduit kut waren The Starfighters en The Sinister Urge. Die laatste ben ik vergeten te melden in dit topic. Iemand schreef in een review dat dit 'wederom een triest hoogtepunt is het oeuvre van Ed Wood'. Ik kan dat alleen maar beamen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 1 juni 2009 @ 11:29:41 #300
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_69597331
Mei
Films
26. Oorlogswinter (Martin Koolhoven, 2008) :: 6.5
27. Butch Cassidy and the Sundance Kid (George Roy Hill, 1969) :: 7.5
28. Le Notti di Cabiria (Federico Fellini, 1957) :: 7.0
29. Caché (Michael Haneke, 2005) :: 8.2
30. Revolutionary Road (Sam Mendes, 2008) :: 8.0
31. Frost/Nixon (Ron Howard, 2008) :: 8.0
32. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 5.0
33. Appaloosa (Ed Harris, 2008) :: 8.0
34. The Da Vinci Code (Ron Howard, 2006) :: 3.6
35. Der Baader Meinhof Komplex (Uli Edel, 2008) :: 7.7
36. Kind Hearts and Coronets (Robert Hamer, 1949) :: 7.3
37. Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006) :: 8.0

Statistieken
Totaal 12 films (maandgemiddelde: 7.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 12.

Totale speelduur: 1411 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Caché (8.2, 5de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Da Vinci Code (3.6).
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')