Le cercle rougeJaja, mooi, koud en een lekker langzaam tempo zijn steekwoorden die in me opkomen na het zien van deze film. De gangsters handelen uiterst beheersd en cool, iets wat me ook opviel in Le Samouraï (ook door JP Melville geregisseerd). De sfeer weet me gek genoeg wel te pakken en zo'n gave heist-scene van ruim een half uur wil ik vaker zien

. Cijfer: 7,5
Stagecoach![]()
Uitstekende klassieke western rond Monument Valley met een leuk gezelschap dat per postkoets door het Wilde Westen heen sjeest. De diverse karakters van het gezelschap wisten me erg te plezieren. Zo is er een dronken dokter aan boord, een lullo-zakenman met statements als "Reduce taxes! Our national debt is shocking!" en natuurlijk John Wayne, wat een baas is ie ook

! De actiescene met de Apaches is één van de meest spannende die ik ooit in een western gezien heb. Check hierboven hoe heldhaftig de stuntdouble van John Wayne van de koets richting de paarden vol in galop springt

! Cijfer: 8
FreaksHmm, beetje onsmakelijke exploitatieve film natuurlijk. De titel verklaart het onderwerp van de film: het laten tonen van freaks in allerlei soorten en maten. Zo worden dwergen getoond, een siamese tweeling, iemand zonder benen, iemand zonder armen en zelfs iemand zonder benen en armen. Wel fascinerend uiteindelijk door de freaks zelf en gelukkig duurt de film niet al te lang, want het acteerwerk was nou niet bepaald briljant van iedereen. Het einde van een suffig verhaaltje was desalniettemin nog bevredigend te noemen. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>