Ken 'm helemaal niet. Ook maar tvp.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
CXL is 140, bij Romeins cijfers tel je de cijfers bij elkaar op als ze van hoog naar laag staan (CX is dus 110) en trek je ze van elkaar af als ze van laag naar hoog gaan (XC is dus 90).quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:20 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Deel 160?
CXXXIX (vorige deel) is dan 141? 139?
Ok, duidelijk. Ik had al het gevoel dat m'n CXXXIIX niet kloptequote:Op zaterdag 4 april 2009 15:18 schreef Jovatov het volgende:
[..]
CXL is 140, bij Romeins cijfers tel je de cijfers bij elkaar op als ze van hoog naar laag staan (CX is dus 110) en trek je ze van elkaar af als ze van laag naar hoog gaan (XC is dus 90).
CXXXIX is dus 139 en CXL is dus 140
Zo moeilijk of niet straight ahead zijn de andere Peckinpah's niet imo.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:33 schreef PogueMahone het volgende:
Helaas niet af kunnen kijken, maar al eerder gezien dus eigenlijk een ordinaire tvp...
The Getaway (1972)
[ afbeelding ]
McQueen in topvorm, Peckinpah voor zijn doen behoorlijk straight ahead met deze film en MacGraw met een constante konijn in de koplamp-blik in de ogen. Maar ze ziet er wel lief uit...
Ik vond hem "makkelijker" kijken dan andere Peckinpahs, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Meer een simpele actiefilm dit...quote:Op zaterdag 4 april 2009 18:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Zo moeilijk of niet straight ahead zijn de andere Peckinpah's niet imo.
Het is ook een simpele actiefilms. Maar ik vind de andere Peckinpahs nou ook niet zo moeilijk. Dus verbaasde me dat je dat erbij vermelde.quote:Op zaterdag 4 april 2009 22:23 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
Ik vond hem "makkelijker" kijken dan andere Peckinpahs, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Meer een simpele actiefilm dit...
De gemiddelde Peckinpah film heeft onder een dikke laag geweld nog wel het een en ander te vertellen. Zo vreemd is het dus niet dat hij dat vermeld.quote:Op zaterdag 4 april 2009 22:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het is ook een simpele actiefilms. Maar ik vind de andere Peckinpahs nou ook niet zo moeilijk. Dus verbaasde me dat je dat erbij vermelde.
quote:Op zondag 5 april 2009 01:40 schreef TJLinden het volgende:
Vandaag bekeken:
Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies)
Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik ook gezien, gisteren. Mooie film.quote:Op zondag 5 april 2009 16:08 schreef Registratiedienst het volgende:
The Reader met Kate Winslet (? als ik het goed spel). Deze film kan mij wel interesseren. Boeiend. Een 7.
Ja, ik zou d'r ook niet mijn BED uitschoppen, maar om nou te zeggen YEAH BABY....nee.... (los van figuur; dat wel!)quote:Op zaterdag 4 april 2009 07:05 schreef kingmob het volgende:
enkel series gezien de afgelopen week, dus tvp. Oh, om de Scarlett Johansson discussie kracht bij te zetten een plaatje
[ afbeelding ]
Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.quote:Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
Niets aan toe te voegen. Ik vind het nog altijd raar dat deze film zo lauw is ontvangen en dat daarom het grote publiek er nauwelijks mee in aanraking is gekomen. Voor mij staat deze film op hetzelfde niveau als 2001 (en dat betekend zoiets als 11/10 bij mijquote:Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!
Bij mij is het eerder andersom. De eerste keer was ik tamelijk onder de indruk, maar bij een tweede kijkbeurt vielen de nogal potsierlijke pretentieuze dialogen op, die onbedoeld grappig kunnen overkomen. Blijft wel over dat het een goede film is, die uitermate mooi geschoten is en her en der toch nog weet te inspireren qua ideeën/filosofie.quote:Op maandag 6 april 2009 00:25 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.
Helemaal mee eens, een van mijn all-time favoriete filmsquote:Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Perfect!
Kijk jij eigenlijk ooit goeie films?quote:Op maandag 6 april 2009 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Grad Night (2006)
[ afbeelding ]
Laatste keer dat je op posters afgaat, goh, ook dit leek wat voor mij, niets bleek minder waar te zijn.
Dit is troep mensen, niet eens woorden aan vuil willen maken. Hoe kom ik er ook bij dat ik een ' amerikaanse tiener' komedie verwacht die soms ergens een grap heeft.
Ik had na die 1.2 op IMDB toch al wel wat aan mijn water moeten voelen.
pulp, 1.0
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gafquote:
Die is inderdaad wel erg goedquote:Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gafen volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
Ik ga hem morgen kijken!quote:Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gafen volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. McQueen is Junior Bonner, een rodeoster op leeftijd die terugkeert in zijn geboortedorp voor een wedstrijd. Pa was ooit kampioen maar heeft na zijn carriere weinig meer bereikt ondanks grote ambities, ma lijdt daaronder en broer is een nietsontziende (hij laat het ouderlijk huis afbreken) projectontwikkelaar. Ondanks dat de film rond 1970 speelt, komt het thema het verval van het oude westen weer terug bij Peckinpah, met de broer is symbool van de destructie. Desondanks wordt het nergens zwaar en zou dit gezien kunnen worden als Peckinpah's gezinsfilm.
Oh, de vechtpartij in de bar was hilarisch, benieuwd of het er in het echt ook zo vrolijk aan toe gaat
8
The Thomas Crown Affair (1968)
Miljonair haalt zijn kicks uit bankovervallen, verzekeringsagent (Dunaway) probeert hem te pakken. Verhaal is verder niet zo bijzonder, maar McQueen en Dunaway zien er mooi en cool uit, en de film heeft een echte jaren zestig uitstraling. Vermakelijk.
7De Narcis van Gabon
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:08 schreef HostiMeister het volgende:
Stranger than Fiction
[ afbeelding ]
Wederom een film die ik al eens eerder gezien had, maar eentje waarvan ik wist dat ik m sowieso nog een keer ging kijken. Het verhaal is prachtig, Will Ferrel laat zien dat ie ook kan acteren in normale films, mooie muziek en prachtige dialogen. Stiekem vond ik het erg ontroerend. Verder is de rol van Dustin Hoffman perfect gecast en ik moet zelfs toegeven dat ik Maggie Gyllenhaal niet eens vervelend vind in deze film.
En natuurlijk het stukje dat Harold 'flours' koopt voor zijn liefje, briljant.
Tevens dacht ik altijd dat dit een film was van Charlie Kaufman, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, maar ik vind deze wel passen in het straatje van Being John Malcovic en Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Imdb: 7.9
Ik: 8.5
Heb hem net in mijn to watch lijst gezet (samen met oa Casablanca, In Search of a Midnight Kiss, Rec en the Reader). Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:50 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.Heb 'm ook laatst gezien en was ontzettend verrast. Past ook inderdaad wel in het Kaufman-rijtje thuis.
De muziek was juist geweldig, vooral het eind nummer is echt zo vrolijk.quote:Maar..film kom overall niet overtuigen. Ook omdat de muziek zo'n bagger was. Ik had meer verwacht van Hans Zimmer, maar het leek net steeds alsof ik naar de Lion King aan het kijken was..... bizar. Oh en jammer dat we de jonge volle borsten van Arquette niet te zien kregen.
IMDB: 7.9
Zelf: 7.5
quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:23 schreef Guppi het volgende:
[..]Dat is lulligSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Opvallende herontdekking van True Romance de laatste tijd hier. Ik dacht dat 'zo'n beetje iedereen die wel gezien had.quote:
Klopt, de muziek die Zimmer gebruikte voor deze film is nu nog wel vrij populair en stamt af van een goede oude klassieker. Vond de muziek zelf erg goed passen maar ja, wist ook wel dat mijn film smaak niet helemaal overeen zou komen met die van snugglequote:Op woensdag 8 april 2009 00:03 schreef trebremmit het volgende:
[..]
De muziek was juist geweldig, vooral het eind nummer is echt zo vrolijk.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Sommige mensen kijken hem voor de 2e keer, sommige mensen hebben hem nog nooit gezien.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:19 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Opvallende herontdekking van True Romance de laatste tijd hier. Ik dacht dat 'zo'n beetje iedereen die wel gezien had.
Zeer goede film. Landschappen zijn geweldig! Mocht je Hero nog niet gezien hebben is dat ook een aanrader overigens.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:14 schreef Falco het volgende:
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring)
[ afbeelding ]
Mijn eerste kennismaking met Ki-duk Kim en het beviel uitermate! Prachtige beelden van een eenvoudig huisje midden op een meer en ook nog een leuk filosofisch verhaal, dat rustig ontvouwd wordt. De relatie tussen een oudere monnik en jongere monnik wordt aan de hand van de vier seizoenen uiteengezet. Voorlopig voor mij de topper van geziene films in 2009. Cijfer: 8,5
quote:Op woensdag 8 april 2009 23:19 schreef TJLinden het volgende:
Ik heb de hele Star Wars-saga maar weer 's afgekeken. En omdat ik morgen een tentamen heb en keihard aan het leren moet zijn, heb ik mijn korte bevindingen even in Star Wars-stijl in elkaar gepaint.![]()
[ afbeelding ]
Gaafquote:Op woensdag 8 april 2009 23:19 schreef TJLinden het volgende:
Ik heb de hele Star Wars-saga maar weer 's afgekeken. En omdat ik morgen een tentamen heb en keihard aan het leren moet zijn, heb ik mijn korte bevindingen even in Star Wars-stijl in elkaar gepaint.![]()
[ afbeelding ]
Dit spreekt elkaar een beetje tegen, niet?quote:Op donderdag 9 april 2009 00:10 schreef Timo20 het volgende:
Der Letzte Mann
Volgens velen is dit de beste silent film ooit gemaakt.
Door velen worden Sunrise en Nosferatu als beste en bekendste werk van Murnau omgeschreven, maar deze hoort absoluut in dat rijtje thuis.
Die is fantastisch! Heb zowel de DVD als het boek hier.quote:Op woensdag 8 april 2009 15:08 schreef komopzeg het volgende:
[ afbeelding ]
Låt den rätte komma in.
Schitterende Zweedse horror/vampier/liefdesfilm. Komt in de sneeuw wat langzaam op gang maar is absoluut de moeite waard. Geen enge film met schrikeffecten trouwens.
IMDB 8,2
Zelf 8.5
Wacht maar tot je het briljante Tabu ziet! Faust, ik val altijd in slaap als ik die film wil kijken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 01:33 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dit spreekt elkaar een beetje tegen, niet?
Even mierenneuken, maar zo weet je tenminste wel dat je reviews aandachtig gelezen worden.
Ben benieuwd naar Der Letzte Mann. Sunrise (in mijn ogen beste silent) vond ik al erg sterk. Faust was ook prima.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goede horrorfilm, iets anders dan normaal, in het begin lijkt het een drama te worden, maar dat verandert al snel. Er zitten een paar lekker gruwelijke scenes in, niet kijken als je niet tegen bloed kunt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens deed Arthur me erg denken aan die bad guy (toe-cutter geloof ik) uit de eerste Mad Max-film.
8De Narcis van Gabon
quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb zonet
Ace Ventura Jr. Pet Detective gezien.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 april 2009 23:19 schreef TJLinden het volgende:
[ afbeelding ]
Dat had ik ook! Toen ik op IMDb keek kon ik dan ook nauwelijks geloven dat dat een andere acteur was.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:26 schreef PogueMahone het volgende:
The Proposition (2005)
Overigens deed Arthur me erg denken aan die bad guy (toe-cutter geloof ik) uit de eerste Mad Max-film.
zonder meer de beste NL film. Zeer beklemmend.quote:Op donderdag 9 april 2009 23:01 schreef Stali het volgende:
Spoorloos (1988)
Wrs. heeft iedereen die weleens gezien maar ik vanavond voor het eerst en ben nog helemaal onder de indruk, wat een geweldige film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 6.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Hoi Bikske,quote:Op zaterdag 11 april 2009 11:05 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
zonder meer de beste NL film. Zeer beklemmend.
Je hebt hopelijk nog niet Sluizers eigen remake The Vanishing bekeken.?
[ Bericht 4% gewijzigd door Siniti op 12-04-2009 00:35:10 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
quote:Op zondag 12 april 2009 00:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
The Hard Way begint nu op BBC 1.
Voor mensen die graag films kijken waarin roken nog stoer is..![]()
Hoe James Woods steeds zijn sigaretje tussen zijn lippen 'werpt'
Al dat nonchalante gerook viel me in Spoorloos ook op inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk toch maar niet met je mee, moet morgen al vroeg helpen paaseieren zoeken..
Ach zolang je plezier hebt bij films kijken zie ik het probleem niet? Zo heb ik vrienden die Steven Seagal films 'masterlijke' films vinden.quote:Op zondag 12 april 2009 11:17 schreef SnuggLe het volgende:
Wat kijken er toch geweldig veel mensen hier RUK-films![]()
![]()
Oke Elfling dat weten we, maar verder.....
Veel plezier, samen met Batman Returns nog steeds met afstand de beste.quote:Op zondag 12 april 2009 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:Overigens ga ik vanavond voor het eerst batman zien. De versie uit 1966.
jij ook goed paasweekendquote:Op zaterdag 11 april 2009 23:44 schreef Stali het volgende:
[..]
Hoi Bikske,
Nee, niet gezien wel gehoord over een Amerikaans happy end. Lijk me niet best.
Zal eens kijken of ik hem toch kan krijgen, gewoon om te vergelijken..
Heb een goed weekeinde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6.8
Bedtime Stories (2008)
Adam Sandler is een alleen staan gast die het verzoek krijgt om een week op de kinderen van zijn zus te passen. Hij verteld s'avonds voor het slapen gaan een verhaal. (Wat visueel wordt vertoond) en de volgende dag overkomt hem het zelf alleen dan toegepast op de realiteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een standaard filmpje
cijfer 5.5 / imdb 6.2Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Die Anouk is wel geilquote:Op zondag 12 april 2009 12:32 schreef AlwaysConnected het volgende:
Gister met 2 nichtjes
[ afbeelding ]
Nah was voor hun wel leuk vond er niet veel aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van af nieuwsbericht 1 zat ik de rollenbollen van het lachen.![]()
cijfer 8.5 / imdb 6.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Lijkt me een film die je of heel erg leuk vindt of juist helemaal niet.quote:Op zondag 12 april 2009 21:50 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Onion Movie (2008)
Aan een schakeling van idiote nieuwsberichten en reclames.
Het is over de top satire over rascisme, nieuwsverslageving, homo, negers, terroristen, gadgests, commercials, drugs.
van af nieuwsbericht 1 zat ik de rollenbollen van het lachen.![]()
cijfer 8.5 / imdb 6.4
Zoals wat? Ik vond het zo al een superfilm. Stukken beter dan een Transporter 3 bvquote:Op maandag 13 april 2009 15:38 schreef cultheld het volgende:
Taken: lekkere actiefilm, die met een paar kleine aanpassingen veel beter had kunnen zijn: 7/10.
Een kleine selectie:quote:Op maandag 13 april 2009 20:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zoals wat? Ik vond het zo al een superfilm. Stukken beter dan een Transporter 3 bv
Er zijn maar zeer weinig Amerikaanse films waar taal van oorsprong gesproken wordt. K19 bv wat een triestheid.quote:Op maandag 13 april 2009 20:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een kleine selectie:
- Die vent bij het vliegveld in het bijzijn van Jan en alleman tot moes slaan, terwijl je hem ook kunt volgen, met een smoes weg kunt lokken etc.
- Zonder enige vertaalproblemen in het Engels converseren met alle Fransen (inclusief de Albanese laaggeletterden) in Frankrijk.
- Het moment dat hij de ruimte waar de meisjes geveild worden binnen gaat: tot dat punt schiet hij zich, als de superieure commando die hij is, vrij eenvoudig naar binnen, om vervolgens een dialoog met één van de bieders aan te gaan, waarna hij zich laat verrassen?
- Jezelf tegenover Franstaligen voor Franse agent uitgeven in het Engels.
- Af en toe deed het geheel nogal sentimenteel aan.
- Natuurlijk ontkomt hij nadat hij KO is geslagen en opgehangen aan een balk weer bij bewustzijn raakt.
Dat maakt het nog niet minder irritantquote:Op maandag 13 april 2009 20:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er zijn maar zeer weinig Amerikaanse films waar taal van oorsprong gesproken wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en de in mijn ogen wat vreemde beginfase met die getrouwde ontwikkelingswerkster, werd verder niks mee gedaan.
Maar goed, wel vermakelijk dus, een 7De Narcis van Gabon
quote:Op maandag 13 april 2009 22:55 schreef iBolt het volgende:
"Knowing"
Geweldige film vond ik hetheb echt van genoten in de Bios, wanneer je veel choas en mysterie wil moet je die film kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op maandag 13 april 2009 23:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]Hmmm niks van gemerkt zelfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarom kijk je het dan ook NL.quote:Op maandag 13 april 2009 23:13 schreef mschol het volgende:
Monsters vs Aliens (NL)
leuk, maar zoals bij zoveel nederlands gesproken versies: de grappen komen niet uit de verf.
desondanks blijft de film gewoon errug leuk, zowel voor jong als oud. de nederlandse stemacteurs zijn redelijk tot goed gekozen.
blijvertje:
7/10 (yep, minder dan de originele i.v.m. de nederlandse stemmen, als je je daar niet aan stoort dan zal hij even leuk zijn als het origineel)
Quantum of Solace sluit het verhaal af.quote:Op maandag 13 april 2009 23:36 schreef DeHovenier het volgende:
Casino Royale
Aardige film maar ik vind het geen Bondfilm, en het einde is nogal open.
ja maar je kunt ook naar de OV.quote:Op maandag 13 april 2009 23:46 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom? omdat het kan.. (pathe unlimited..)
been there, done thatquote:
Dan moet ik die ook maar zienquote:Op maandag 13 april 2009 23:45 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Quantum of Solace sluit het verhaal af.
Hmm, dit was me toch een aparte film. Hij ligt opzich nog best wel in m'n genre als je die amerikaanse pulp films er uit zou halen die ik normaliter wel goed te doen ( al mag die actrice die die russische dame/cat speelt er wezenquote:Op zondag 12 april 2009 11:58 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Veel plezier, samen met Batman Returns nog steeds met afstand de beste.
Die film is echt te flauw, niet echt leuk om naar te kijken vond ik zelf.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:03 schreef Guppi het volgende:
Role Models
[ afbeelding ]
Kijk wat minder films de laatste tijd, heeft denk ik met het weer te maken. Alleen na een hele drukke dag, en dan heb je zin in.. comedy! Helaas vielen de laatste comedies wat tegen maar deze was weer erg leuk.
Danny en Wheeler werken als promotieteam voor een drankje (ik zal het niet omschrijven, de omschrijvingen die ze in de film gebruiken kan ik toch niet overtreffen). Als Danny wordt gedumpt en zich realiseert hoe zijn leven eruit ziet werkt hij zichzelf en Wheeler in de nesten en moeten ze als taakstraf twee jochies 'buddy'en'. Ze zijn zelf natuurlijk niet het beste voorbeeld, en ze treffen ook nog twee prachtige tegenpolen.
Ja inderdaad, soms is het erg flauw maar ik heb toch regelmatig erg hard zitten lachen (en flauw hoeft ook niet slecht te zijn!). Vooral om de leuke snelle teksten, die me soms aan Kevin Smithdeden denken.
Ik vond Bobb'e J. Thompson trouwens helemaal niet het hoogtepunt van de film, terwijl ik daar alleen maar enthousiaste verhalen over heb gehoord. Het kan ook komen doordat ik de role playing game echt fantastisch vond. Paul Rudd, die vind ik ook steeds leuker worden. Zijn teksten waren dan ook veruit het onverwachts en leukst. (dit kan natuurlijk ook komen doordat hij het script deels heeft geschreven).
Het zoetsappige einde vond ik ook een keer leuk, dat is een hele prestatie voor een comedy. Ja, leuk!![]()
7,5
(IMDB: 7,4)
quote:Op woensdag 15 april 2009 23:17 schreef ScarFace- het volgende over Role Models:
[..]
Die film is echt te flauw, niet echt leuk om naar te kijken vond ik zelf.
Na een drukke dag deze film kijken
Hihi, ik denk dat mijn smaak verslechtert als ik het druk heb! Ook Shaun of the dead vond ik erg leuk. Ik verwacht ook nooit zoveel van comedies, misschien ligt het daaraanquote:Op woensdag 15 april 2009 23:03 schreef sitting_elfling het volgende over Shaun of the dead:
Normaliter houd ik wel van dit soort komedies ( zoals hot fuzz ) maar dit was echt drama. De hele inleiding was bedroevend slecht. D
Shaun is geweldig joh! Ik denk alleen dat je een bepaalde filmachtergrond er voor moet hebben, net als bij Hot Fuzz.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:17 schreef Guppi het volgende:
[..]
[..]
Hihi, ik denk dat mijn smaak verslechtert als ik het druk heb! Ook Shaun of the dead vond ik erg leuk. Ik verwacht ook nooit zoveel van comedies, misschien ligt het daaraan![]()
(dat ik een film leuk vind die sitting_elfling te slecht vindt!)
Gigi is niet echt Minnelli's beste (musical) werk. Ik weet niet of ze ook in dat boek staan, maar An American in Paris, the Band Wagon en The Pirate zijn allen stukken beter. Kijken dus.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:07 schreef Superher0 het volgende:
Gigi
Musical van de schrijver van My Fair Lady. Apart van het accent (Engels met een enorm Frans accent) en de naieviteit is hij wel te doen. Keek deze film omdat deze in de '1001 movies to watch before you die' boek staat.
Het is dan ook geen thriller.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:05 schreef PogueMahone het volgende:
Lolita (1962)
Had er veel van verwacht, Kubrick + een controversieel boek, maar het viel me behoorlijk tegen. Het werd nooit echt spannend, Peter Sellers met een Duits accent vond ik irritant en de film was ook vrij lang. Jammer, ik zal het boek maar eens gaan lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.5
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 16-04-2009 23:31:28 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Allemaal behalve The Pirate. Ik ben benieuwd!! In het boek staan een verscheidenheid aan films, vanaf 1902 tot en met 2008. Had verwacht dat ik er meer gezien zou hebben maar dat viel dus tegen. Ik was al best wel ver met het kijken van alle films in de IMDB Top 250 en daarvan staan er ook al een groot aantal in het boek dus dat scheelt.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:42 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Gigi is niet echt Minnelli's beste (musical) werk. Ik weet niet of ze ook in dat boek staan, maar An American in Paris, the Band Wagon en The Pirate zijn allen stukken beter. Kijken dus.
[..]
http://www.listsofbests.com/list/43635 is misschien dan handig voor je. Om het makkelijk bij te houden.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Allemaal behalve The Pirate. Ik ben benieuwd!! In het boek staan een verscheidenheid aan films, vanaf 1902 tot en met 2008. Had verwacht dat ik er meer gezien zou hebben maar dat viel dus tegen. Ik was al best wel ver met het kijken van alle films in de IMDB Top 250 en daarvan staan er ook al een groot aantal in het boek dus dat scheelt.
Ben zodoende met Jean Vigo in aanraking gekomen. L'Atalante en Zero de Conduit, erg mooie films.
Net Ordinary People gekeken. Donal Sutherland met haar!!! goede film, ik vond alleen het te voorspelbaar. Goed acteerwerk. Weer eentje afgevinkt
Twintig jaar na dato, is deze docu weer helemaal actueel geworden. Zeker nu het eruit ziet dat General Motors failliet zal gaan dit jaar en dus indirect voor nog meer problemen gaat zorgen in Flint. De stad kende overigens rond 1960 bijna 200.000 inwoners, nu zijn er daarvan iets meer dan 100.000 inwoners over. Het is duidelijk hoe afhankelijk Flint is van GM. Nog wat andere cijfers dan: de aandelenkoers (toch wel een betrouwbare indicator dat de gezondheid van een bedrijf aangeeft) lag de gehele jaren '80 rond de 40 dollar en is gaan pieken in het jaar 2000 om en nabij de 100 dollar. Op het moment van schrijven heeft het aandeel een koers van 1,94 dollar. De cijfers spreken voor zich me dunkt.quote:Moore gaat op pad naar het plaatsje Flint in Michigan. Het stadje leefde volledig van de daar aanwezige General Motors fabriek, maar het concern besloot die lokatie te sluiten. Op scherpe wijze onderzoekt Moore tijdens de jaren '80 hoe de lokale bevolking omgaat met het genomen besluit en hij tracht een gesprek te krijgen met de CEO van General Motors, Roger Smith.
quote:Op donderdag 16 april 2009 23:15 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Black Balloon (2008)
Thomas (Rhys Wakefield) is een 15 jarige jongen die een oudere autistisch (+ADD) broer Charlie heeft.
Maggie (Toni Colette) is hun zwangere moeder. Hun vader is een leger man. ze verhuizen naar een nieuwe huis. Op een ochtend rent Charlie naar buiten en Thomas gaat hem achterna. Charlie rent zomaar een huis binnen en gaat daar plassen op het toilet. Het blijkt toevallig te zijn bij een klasgenote van Thomas, Jackie (Gemma Ward). Charlie had zijn muts daar achter gelaten zodoende wist zij wie ze waren. Gaande weg wordt zij verliefd op hem. Alleen Thomas denkt zijn stomme autistische broer in de weg staat.
Het is zonder meer een eerlijke oprechte film. De woede die Thomas heeft jegens zijn broer ondanks dat ie van hem houdt is goed vertolkt. Toni Colette is altijd wel goed maar de onverwoest bare rust richting Charlie is mooi.
Ja het is een mooie Australische debutfilm van Elissa DownDeze film had gek genoeg een paar weken geleden gevonden in het restaurant waar een vriend van me werkte. Geen idee wat we ervan moesten verwachten, maar uit verveling toch maar gaan kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.5
Ik vond het ook een best goede film! Ik vond Charlie alleen meer über-retarded dan autistisch, waardoor ik me na een tijdje wel een beetje aan hem ging ergeren.
Die heb ik deze week gekocht en ga ik binnenkort zien. Ben benieuwdquote:
Een van de beste thrillers/misdaad-films die ik heb gezienquote:Op zondag 19 april 2009 04:34 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Die heb ik deze week gekocht en ga ik binnenkort zien. Ben benieuwd
Damn, anders plaats je nog een keer een plaatje erbij van 2 mbquote:Op donderdag 16 april 2009 10:51 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
Net Twilight gekeken . Mooie film al vond ik persoonlijk dat mystieke sfeertje en die langdradige scene's waarin niet gesproken werd + de bijbehorende klassieke muziek een beetje ergerlijk . Verder wel een puike film!
En dan bestaan er nog betere Hitchcocks zoals North by Northwest, Strangers on a Train, Shadow of a Doubt en Rear Windowquote:
En dan vergeet je Vertigoquote:Op zondag 19 april 2009 17:28 schreef Falco het volgende:
[..]
En dan bestaan er nog betere Hitchcocks zoals North by Northwest, Strangers on a Train, Shadow of a Doubt en Rear Window. Ik weet niet of je die al gezien hebt
?
Toch blijft 'Psycho' gewoon de beste Hitchcock wat mij betreft.quote:
Dial M is ook goed. En Rope in de queue staan?quote:Op zondag 19 april 2009 19:06 schreef Siniti het volgende:
Van Hitchcock heb ik alleen Dial M for Murder en Psycho gezien, Rear Window is al gedownload en die andere zullen waarschijnlijk gauw volgen
De film gaat dus ook over de opkomst van de hele groep, de drijfveren et cetera. Het is zeer interessant om te zien hoe mensen politiek activisme in woord om kunnen zetten in politiek activisme in 'daad' en ze dat moreel verantwoorden. Je wordt als kijker meegenomen in dat proces. Dat deels krankzinnige, maar deels (voor mij persoonlijk) wel herkenbare proces. Je bent een radartje in het hele geheel, en hoe maak je een verschil? Hoe laat je mensen naar je luisteren?quote:De Rote Armee Fraktion (Duits, Ned.: Rode-Legerfractie) was de actiefste naoorlogse linkse extremistische terreurgroep in Duitsland. De RAF stond ook wel bekend onder de naam Baader-Meinhof-Groep. De groep werd in 1970 opgericht door onder meer Andreas Baader, Gudrun Ensslin, Horst Mahler en de later bij de groep gekomen Ulrike Meinhof. Ze was verantwoordelijk voor 34 moorden en talrijke bankovervallen en bomaanslagen. In 1998 meldde de RAF dat ze zichzelf had opgeheven.
Nog niet, komt allemaal later nog wel. Heb maar 80GB ruimte op mijn pc (quote:Op zondag 19 april 2009 19:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dial M is ook goed. En Rope in de queue staan?
probeeer internetshops eens...quote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Hoe komen jullie aan al die schitterende oude films? Ik zie ze bij de lokale mediamarkt of free record shop echt nooit staan.
Ook op alternatieve manieren weinig succes. Hebben jullie een speciale winkel of site waar je al die oude pracht en praal vandaan kunt toveren?
ik downloadquote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Hoe komen jullie aan al die schitterende oude films? Ik zie ze bij de lokale mediamarkt of free record shop echt nooit staan.
Ook op alternatieve manieren weinig succes. Hebben jullie een speciale winkel of site waar je al die oude pracht en praal vandaan kunt toveren?
Online webshopsquote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Van Leest heeft wel wat staan.quote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
http://www.platomania.nl/quote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
6.9 op imdbquote:Op maandag 20 april 2009 01:35 schreef Mikkie het volgende:
Fast and Furious
Hij past wel in de serie, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het acteerwerk is verre van hoogstaand, de SFX zijn bij tijd en wijle ook maar matig, maar de auto's en alles voeren weer de boventoon. Niet meer dan middelmatig vermaak.
Een 6.
Een film die je soms mateloos irriteert toch nog een 9 gevenquote:Op maandag 20 april 2009 01:14 schreef Siniti het volgende:
The Curious Case Of Benjamin Button
Erg goede film, alleen irriteerden die cuts naar de 'echte' tijd mij soms wel mateloos
9/10
Ik ben het eens volledig met je eens.quote:Op zondag 19 april 2009 19:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Toch blijft 'Psycho' gewoon de beste Hitchcock wat mij betreft.
De film zelf vond ik ontzettend goed, alleen dat het zo vaak naar de echte tijd terug ging werd na een tijdje wel irritantquote:Op maandag 20 april 2009 12:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Een film die je soms mateloos irriteert toch nog een 9 geven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
quote:Op dinsdag 21 april 2009 02:03 schreef scanman01 het volgende:
The mist
.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 02:03 schreef scanman01 het volgende:
The mist
.Beste aanpassing aan een boek ooit en ik vind het boek het beste Stephen King verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
Ik heb me wat ingelezen op meerdere fora en volgens mij vinden zeer veel mensen het einde een absolute verkrachting van het boek. Velen vinden het zelfs een schande. Ik ben het daar wel mee eens.quote:Op dinsdag 21 april 2009 02:24 schreef kingmob het volgende:
[..]
Beste aanpassing aan een boek ooit en ik vind het boek het beste Stephen King verhaal
In 2007 was het een internetmeme. Dit is een film waarbij juist gepromoot werd download het, please.quote:Op dinsdag 21 april 2009 01:46 schreef Tweek het volgende:
The Man From Earth
Zeer af en toe struikel je per ongeluk op een film waar je nog nooit van gehoord hebt, maar de synopsis intrigerend genoeg is om de film te kijken. In nog minder gevallen overtrefd zo'n film je verwachtingen. The Man From Earth is zo'n film. Geschreven door Jerome Bixby, bekend van die ene Twilight Zone aflevering die iedereen kent, maar niet zeker weet of hij/zij hem gezien heeft. Een jongentje die mensen in een maisveld terecht laat komen. Het script voor deze film schreef hij in zijn laatste levensjaar, 1998. In 2007 werd het daadwerkelijk verfilmd. Een kleinde groep mensen komt bij één in een afgelegen hut om afscheid te nemen van hun collega, een professor die zijn geluk elders gaat beproeven. Zijn reden van vertrek? Iedere 10 jaar neemt hij afscheid van de mensen die hij kent, voor ze merken dat hij niet ouder wordt. Al 14000 jaar loopt hij over de aarde rond. Wat volgt is een gesprek waarin zijn omzwervingen aan de tand worden gevoeld door zijn collega's. Onder andere een bioloog, psycholoog en theoloog wagen zich aan zijn beweringen. Is het één grote leugen of is hij echt zo oud.
De film kan gezien worden als één grote conspiracy theory, maar het wordt met een logica en rationaliteit gebracht die het thema van de film perfect uitdraagd; geloof. Waar baseren we ons geloof op, een gevoel dat iets klopt, meerdere mensen die het geloven of wetenschappelijke feiten. De hele film speelt zich in één kamer af en het is dialoog gevolgd door dialoog, geen muziek is te horen. Toch weet de film er vaart in te houden en grijpt hij je aandacht. Zeker niet geschikt voor de kijker die graag wat meer actie ziet, maar als je er eenmaal voor zit is het een prachtige zit. Slechts in de laatste vijf minuten stelt de film een beetje teleur, maar na 80 minuten sterk verhaal is dat te vergeven.
Eén van de betere films die ik de afgelopen jaren gezien heb.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9/10
quote:But we may have plenty to learn yet about the possible impact of file-sharing and other online distribution methods on the quantity and quality of films we watch. The story of Jerome Bixby's "The Man from Earth", a small-budget science fiction movie released on DVD in November, shows how piracy can help salvage, not sink, high-quality cinema.
Ben het totaal niet met je eens. Voor die tijd was Psycho misschien een schokkende film nu natuurlijk helemaal niet meer. Dus het is vooral de meest verouderde film van Hitchcock. De film heeft heerlijke muziek geweldige rollen en mooie shots, toch is de film nu meer humoristisch dan eng. Films als Rebecca, Strangers on a Train en vooral mijn persoonlijke favoriet Vertigo zijn in mijn ogen veel minder verouderd en beter.quote:Op maandag 20 april 2009 12:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik ben het eens volledig met je eens.
Frank Darabont heeft anders ook nog twee andere geweldige King verfilmingen op zijn naam staan: Green Mile en Shawshank Redemption.quote:Op dinsdag 21 april 2009 03:38 schreef kingmob het volgende:
Tja, dat is een normale reactie van fans. Het einde van het boek was sterk, maar heel typisch Stephen King. Ik denk dat dit einde veel beter werkt in een film. In principe gaat de film gewoon net een paar uren/dagen verder dan het boek.
Ik vond het iig gedurft en kon het waarderen in deze low-budget poging die een stuk beter was dan de gemiddelde king verfilming. Ik denk dat ik wat milder heb gereageerd omdat die verfilmingen normaal vaak ronduit kut zijn
Daarom zei ik ook 'normaal'quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:39 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Frank Darabont heeft anders ook nog twee andere geweldige King verfilmingen op zijn naam staan: Green Mile en Shawshank Redemption.
DAT KAN HEUL NIET DE SCHAAL GAAT MAAR TOT 10!!!quote:Op woensdag 22 april 2009 01:55 schreef Twerk het volgende:
Psycho maar weereens gezien.
Behoeft verder geen commentaar denk ik.
Cijfer: 10,5.
Buitencategorie.quote:Op woensdag 22 april 2009 01:58 schreef Siniti het volgende:
[..]
DAT KAN HEUL NIET DE SCHAAL GAAT MAAR TOT 10!!!
Jij was hem toch ook aan het downen? Of haal ik mensen door elkaar?quote:
Ik had hem net gezien waarnaar veel andere hem ineens gingen downen/erover pratenquote:Op woensdag 22 april 2009 02:02 schreef Twerk het volgende:
[..]
Jij was hem toch ook aan het downen? Of haal ik mensen door elkaar?
Is deze nog echt zo aardig en de moeite waard als het eerste deel?quote:Op woensdag 22 april 2009 01:54 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Butterfly effect 3: revelations
Een best wel spannende en af en toe behoorlijk grove film over time travel. De hoofdpersoon kan tijdreizen en gaat regelmatig terug om moorden op te lossen. Als hij terug in de tijd gaat om zijn vriendinnetje van vroeger te redden gaat het mis.
Het einde zag ik dus echt niet aankomen, maar ik was ook niet echt aan het puzzelen moet ik zeggen.
Cijfer: 7.5
Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef OneMe het volgende:
[..]
Ben het totaal niet met je eens. Voor die tijd was Psycho misschien een schokkende film nu natuurlijk helemaal niet meer. Dus het is vooral de meest verouderde film van Hitchcock. De film heeft heerlijke muziek geweldige rollen en mooie shots, toch is de film nu meer humoristisch dan eng. Films als Rebecca, Strangers on a Train en vooral mijn persoonlijke favoriet Vertigo zijn in mijn ogen veel minder verouderd en beter.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik zelfs nu nog om bepaalde scenes in Psycho schrok, terwijl veel films tegenwoordig zogenaamde enge scenes hebben die lachwekkend zijn. Geluid is een belangrijke reden wssquote:Op woensdag 22 april 2009 20:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.
Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu. Psycho is een kunststuk op zich. Met een unieke score, geluid, sfeer. De bekende 'douchescene' is al tot in de treure geimiteerd, maar zal nooit dezelfde impact hebben op mensen als de originele scene uit Psycho.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.
Ik vond het wel leuk ja. Ongeveer zoals de eerste. Het tweede deel was wat minder.quote:Op woensdag 22 april 2009 07:25 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Is deze nog echt zo aardig en de moeite waard als het eerste deel?
Die vond ik namelijk geweldig.
Had het toch maar wel gedaan. De film heeft bijna een 7 op IMDB en ik heb tot nu toe veel positieve verhalen gehoord.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:40 schreef Siniti het volgende:
Knowing
Ik ga geeneens moeite doen hier een review voor te schrijven.
1/10
Nou het heeft alle clichés die een Hollywood film heeft. Gaat dus over wat leerlingen op een school die een allemaal een bericht tekenen/schrijven en in een buis in de grond stoppen, deze buis wordt 50 jaar later opgegraven door andere mensen. Op zich leuk concept, alleen is het allemaal zo verschrikkelijk voorspelbaar.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:45 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Had het toch maar wel gedaan. De film heeft bijna een 7 op IMDB en ik heb tot nu toe veel positieve verhalen gehoord.
SPOILER: Hele film gespoilt + excuses moi ik ben slecht in reviews schrijvenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....samenvattend en niet-spoilend vind ik het acteerwerk onder de maat, het plot slecht. Als cage boos word en met een knuppel tegen een boom slaat is het bv gewoon lachwekkend...
Oh en hier de befaamde powerstance
http://www.imdb.com/media/rm2201324032/ch0130208
Natuurlijk zie ik ook wel dat de film in die tijd heel veel impact had. De film is zelfs zwart wit gefilmd omdat het anders voor het publiek te eng zou worden. Dat betekent verder niet dat we nu niet met onze filmkennis en ervaring kunnen kijken naar deze absolute klassieker. Ik vind Psycho gewoon veel minder impact hebben op mij dan bijvoorbeeld een Vertigo. Dit heeft te maken met het feit dat Psycho toendertijd ook gewoon een nieuwe film in het genre was, iets wat mensen nooit zo hadden meegemaakt. Dat is De grote kracht van de film. Vertigo bijvoorbeeld was een film die toendertijd veel minder speciaal was. Hetgene dat deze film zo goed maakt is dat het gewoonweg één van de beste in zijn genre is. Dus een vernieuwende film die nu enigssinds verouderd is waardoor de effecten die de film zo speciaal maakten nu niet meer zo goed werken als toen of een film die nog steeds geweldig is om naar te kijken en geen enkele kracht heeft ingeboet. Dan kies ik voor Vertigo. Verder moet ik zeggen dat ik Psycho 2 ook erg goed vond. Nu heb ik die film jaren geleden gezien dus ik weet niet of ik nu nog hetzelfde vind maar ik raad hem jou zeker aan. Het is zeker geen slechte ripoff.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:10 schreef Twerk het volgende:
[..]
Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu. Psycho is een kunststuk op zich. Met een unieke score, geluid, sfeer. De bekende 'douchescene' is al tot in de treure geimiteerd, maar zal nooit dezelfde impact hebben op mensen als de originele scene uit Psycho.
Ook hoe destijds de meervoudige persoonlijkheidsstoornis(MPS) is uitgewerkt mag briljant genoemd worden. De film is zo ziek en tegelijkertijd soms zo doodnormaal om te kijken.. De muziek, de sfeer. Alles klopt.
Het is nauwelijks te realiseren om een betere, soortgelijke film te maken na Psycho. Vandaar mijn cijfer: een 10,5.
Holy fuck dat is echt belachelijk goedkoop, 16,99 pond voor 14 Alfred Hitckcock filmsquote:Op woensdag 22 april 2009 21:12 schreef SnuggLe het volgende:
Eh....Play.com heeft de Credit Crunching Deals weer... oa Koyaanisqatsi / Powaqqatsi (Box Set)
voor 6.49 euro, met free delivery!
Waarom? Er zijn talloze fossielen uit de filmgeschiedenis die probleemloos de vergelijking met hun hedendaagse broertjes kunnen doorstaan. Als dat bij Psycho niet het geval zou zijn, dan is dat een gebrek van Psycho, niet van degenen die films wil vergelijken.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:10 schreef Twerk het volgende:
[..]
Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu.
weinig echt boeiends helaas..quote:Op woensdag 22 april 2009 21:12 schreef SnuggLe het volgende:
Eh....Play.com heeft de Credit Crunching Deals weer... oa Koyaanisqatsi / Powaqqatsi (Box Set)
voor 6.49 euro, met free delivery!
Je draait de zaken om met dat laatste. Er wordt juist beweerd dat Psycho boven soortgelijke films van nu (en na Psycho)uitstijgt. Je hebt nu te maken met hele andere productietechnieken, budgetten enz., maar toch zal bijv. de bekende douchescene nooit meer zo goed zijn als bij het 'origineel'.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn talloze fossielen uit de filmgeschiedenis die probleemloos de vergelijking met hun hedendaagse broertjes kunnen doorstaan. Als dat bij Psycho niet het geval zou zijn, dan is dat een gebrek van Psycho, niet van degenen die films wil vergelijken.
Nou, heb toch 3 titels voor ¤ 13,50 besteldquote:
De soggy bottom boysquote:Op donderdag 23 april 2009 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
O, brother, where art thou, Joel Coen, 2000
Melige comedy van de Coen broers, behoeft voor de kenner eigenlijk geen nadere uitleg. Leuke rollen van de drie hoofdrolspelers!
imdb 7,8/10
Ik 7,5/10.
Taxi Driver is idd ook cool. Vooral op het eind in het bordeelquote:Op donderdag 23 april 2009 03:04 schreef Siniti het volgende:
Taxi Driver
Mooie film.
9/10
Casablanca
Ook een mooie film, vooral Rick is echt fucking prachtig
9/10
Ik wil je van harte het Koreaanse origineel aanbevelen:quote:Op donderdag 23 april 2009 15:19 schreef Darkzell het volgende:
The Uninvited
[ afbeelding ]
Vond het een vrij gemiddelde film. Nergens heb je echt het idee naar iets uitmuntends te kijken maar het voelt allemaal wel degelijk aan en kijkt vrij goed weg. De film bevat een paar schrik momenten en wist mij toch wel tot het eind te boeien. Alleen de plot twist op het eind doet me deze film toch wat hoger beoordelen, simpel om het feit dat mij het wel kan bekoren om als kijker op het verkeerde been gezet te worden. Ik zag hem iig abosluut niet aan komen.
Cijfer: 7,5
Ik had al mijn twijfels bij het horen dat er een amerikaanse remake kwam. Helaas dan ook stukken minder dan het origineel. Vooral qua sfeer en muziek komt het totaal niet in de buurt. Ik zou het dan ook bij het geweldige origineel laten als ik jou was.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:49 schreef ChickenMan het volgende:
A Tale of Two Sisters is erg goed inderdaad, wist niet dat er een remake van was.
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:46 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ik wil je van harte het Koreaanse origineel aanbevelen:
Janghwa, Hongryeon
http://www.imdb.com/title/tt0365376/
Spooky! Erg goed.
Cijfer: 8,3 imo.
Nou, daar hoef je in dit geval niet zo heel bang voor te zijn. Natuurlijk zijn er overeenkomsten, maar toch zo freaky en op bepaalde punten anders dat je denk ik tijdens het kijken nieteens de behoefte voelt te vergelijken.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:49 schreef Darkzell het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Enige jammere is dan wel weer dat de loop van het verhaal, danwel het einde op hetzelfde neer zullen komen. Maar ik ga hem zeker eens kijken.
Ik zit altijd nog uren na te genieten van een big-macquote:Op vrijdag 24 april 2009 02:28 schreef kingmob het volgende:
vergeet je nog sneller dan een big-mac.
Van z'n schoenzool. Na 5 minuten heb je weer honger.quote:Op vrijdag 24 april 2009 02:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik zit altijd nog uren na te genieten van een big-mac
doe dan een mc bacon ofzo.. aan de big mac (& de whopper) zit geen smaak...quote:Op vrijdag 24 april 2009 02:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Vooral als je een boer laat, kan je nog lekker nagenieten weer.quote:Op vrijdag 24 april 2009 02:31 schreef Siniti het volgende:
[..]
Vind je? North By Northwest, Vertigo en Rear Window hebben toch écht ook de tand des tijds doorstaanquote:Op donderdag 23 april 2009 01:28 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vind Psycho eigenlijk de enige Hitchcock film die de tand des tijds echt goed heeft doorstaan. vind die film bijna perfect.
ik vind ze nog steeds leuk om te kijken maar ze doen wel een beetje gedateerd aan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:34 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Vind je? North By Northwest, Vertigo en Rear Window hebben toch écht ook de tand des tijds doorstaan
Dit merkte ik vooral bij Psycho, ik schrok me echt de tiefes in die badscene, terwijl ik et van mijlenver zag aankomenquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:25 schreef Twerk het volgende:
Soms is iets zo gedateerd dat het weer spectaculair en vernieuwend is.
Yep. Juist omdat je eigenlijk niets ziet van het steken zelf ben je aangewezen op je fantasie en het lijkt dan idd net alsof het meer inpact op je heeft als kijker. Ik bedoel als jij een schizo met een machinegeweer door de stad ziet lopen in een film en om zich heen begint te schieten schokt het je als kijker totaal niet wat er gebeurt (terwijl het eigenlijk erger is dan een enkelvoudige moord).quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:27 schreef Siniti het volgende:
[..]
Dit merkte ik vooral bij Psycho, ik schrok me echt de tiefes in die badscene, terwijl ik et van mijlenver zag aankomen
zoals psycho en rear windowquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:25 schreef Twerk het volgende:
Soms is iets zo gedateerd dat het weer spectaculair en vernieuwend is.
Ook gezien en ben het helemaal met lonewolf eensquote:Op woensdag 22 april 2009 20:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Good Dick (2008, VS, Marianna Palka)
De titel doet anders verwachten, maar het was een mooie, aangrijpende, ontroerende en grappige indieflick. De karakters zijn typisch indiefilm karakters, hij: een eenzame lieve jongen, die werkt in een videotheek met zijn slacker vrienden, zij: een leuk vaag meisje, dat net niet gestoord genoeg is om het eng of irritant te maken. Langzaam groeien ze naar elkaar toe.
Marianna Palka schreef, regisseerde en speelt de hoofdrolspeelster. Haar echte vriend Jason Ritter speelt de hoofdrol. Dus dat de twee chemie hebben is niet verrassend.
cijfer: 8
Dat is ook de kracht, je eigen fantasie, daarom is Funny Games ook zo grof, omdat je niets ziet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:30 schreef Twerk het volgende:
[..]
Yep. Juist omdat je eigenlijk niets ziet van het steken zelf ben je aangewezen op je fantasie en het lijkt dan idd net alsof het meer inpact op je heeft als kijker. Ik bedoel als jij een schizo met een machinegeweer door de stad ziet lopen in een film en om zich heen begint te schieten schokt het je als kijker totaal niet wat er gebeurt (terwijl het eigenlijk erger is dan een enkelvoudige moord).
Ik vond het eerlijk wel redelijk bizar...quote:Op woensdag 22 april 2009 20:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Good Dick (2008, VS, Marianna Palka)
De titel doet anders verwachten, maar het was een mooie, aangrijpende, ontroerende en grappige indieflick. De karakters zijn typisch indiefilm karakters, hij: een eenzame lieve jongen, die werkt in een videotheek met zijn slacker vrienden, zij: een leuk vaag meisje, dat net niet gestoord genoeg is om het eng of irritant te maken. Langzaam groeien ze naar elkaar toe.
Marianna Palka schreef, regisseerde en speelt de hoofdrolspeelster. Haar echte vriend Jason Ritter speelt de hoofdrol. Dus dat de twee chemie hebben is niet verrassend.
cijfer: 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik kan en wil niet begrijpen waarom deze handel zo goed floreert. Miljoenen(?) per jaar of wat is het ook al weer wat de inleiding zegt?quote:Op zaterdag 25 april 2009 02:14 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Trade (2007)
[ afbeelding ]
Een Mexicaanse jongen (Cesar Ramos) koopt voor de 13e verjaardag van zijn zusje een fiets.
Als zij hem de volgende dag wilt opzoeken in een onveilig deel van de stad wordt ze ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten besluit hij om zijn zusje achterna te gaan.
Wow! Wat een aangrijpende film. Deze film gaat over het onrecht van mensen die ontvoerd en verhandelt worden , vaak zijn dit vrouwen die worden verkocht of geprostitueerd. Ik heb echt een kut gevoel na het zien van deze film. dat er zoveel onrecht tegen vrouwen wordt uitgeoefend![]()
![]()
De spelers in deze film komen zeer overtuigend over. Ook is het verhaal zeer realistisch en goed verteld. Ik heb me geen moment verveeld.
8.5/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |