abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68190316
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Hoe komen jullie aan al die schitterende oude films? Ik zie ze bij de lokale mediamarkt of free record shop echt nooit staan.
Ook op alternatieve manieren weinig succes. Hebben jullie een speciale winkel of site waar je al die oude pracht en praal vandaan kunt toveren?
http://www.platomania.nl/
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 20 april 2009 @ 00:48:18 #202
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_68190686
The War zone (1999)

An alienated 15 year old (Freddie Cunliffe), forced to move away from his friends in London when his family relocates to rural Devon, struggles with the change and becomes an observer of the family. His mother (Tilda Swinton) is pregnant, his dad (Ray Winstone) is vocally abusive, and his 18 year old sister (Lara Belmont) is sexually active and open to her brother. However, the boy guesses at and finds that he is correct that his father has had sexual relations with his sister.

Wow wat een schokkende en ''disturbing'' film. Zeer mooi gefilmd en zeer sterk gespeeld.
Lara belmont is trouwens

8.5/10
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68191081
The Curious Case Of Benjamin Button
Erg goede film, alleen irriteerden die cuts naar de 'echte' tijd mij soms wel mateloos
9/10
  maandag 20 april 2009 @ 01:35:59 #204
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_68191371
Fast and Furious

Hij past wel in de serie, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het acteerwerk is verre van hoogstaand, de SFX zijn bij tijd en wijle ook maar matig, maar de auto's en alles voeren weer de boventoon. Niet meer dan middelmatig vermaak.

Een 6.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 20 april 2009 @ 02:01:40 #205
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68191602
Goodfellas gisteren gezien, verwachtte er veel van en dat is zeker waargemaakt.
Vooral de rol van de irritante en onberekenbare Tommy de Vito werd perfect neergezet.

8,5/10
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 20 april 2009 @ 07:11:42 #206
pi_68192307
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:35 schreef Mikkie het volgende:
Fast and Furious

Hij past wel in de serie, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het acteerwerk is verre van hoogstaand, de SFX zijn bij tijd en wijle ook maar matig, maar de auto's en alles voeren weer de boventoon. Niet meer dan middelmatig vermaak.

Een 6.
6.9 op imdb
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_68198633
The day the earth stood still (2008)

Prima avond vermaak. Ik heb het origineel niet gezien, en de trailer blijkbaar zo weinig aandachtig bekeken dat ik dacht dat Keanu heel iemand anders speelde. Het zoontje van Smith werkte vrijwel tot het einde op mijn zenuwen, maar verder een prima film. De spheres zien er heel mooi uit, verder kwamen er allemaal vragen bij me op die je denk ik gewoon niet moet hebben bij een film als dit (waarom hebben aliens en defence dingen altijd de vorm van een mens, waarom als iets de lucht vult, heb je er geen last van als je onder een brug gaat staan en dat soort dingen).

Moraal van het verhaal bleef wel abstract: hoewel de hint naar "earth alert" wordt gegeven, wordt het woord milieu niet genoemd. Wel wordt naar het dierenrijk verwezen. Ik vond het idee van de Ark van Noach trouwens wel mooi. Maar waar deze aliens vandaan komen wordt dan weer niet beantwoord.

Een onsamenhangend verhaal hierboven, maar waar het over gaat weten we denk ik allemaal al, dus ik heb gewoon wat hersenspinsels neergezet. (ik heb alles nu al drie keer anders getypt, maar het blijft een chaos )

6+ (IMDB 5,6)

Traitor

Deze viel helemaal niet tegen! Ik vond de cover niet echt aantrekkelijk:

Niet dat ik Don Cheadle niet leuk vind, maar het zegt zo weinig over de film en doet zelfs wat futuristisch aan. Sluit totaal niet aan op de film.

De film gaat over een man (Cheadle) die op heterdaad wordt betrapt op het leveren van munitie aan Jihadi's. Ze belanden allemaal in de gevangenis en er ontwikkelt zich een vriendschap tussen een van de terroristen en Cheadle. Ze ontsnappen en gaan samen verder met het plannen van aanslagen.

De motieven van Cheadle blijven lang onduidelijk, maar de ontknoping verklaart het allemaal, en kwam voor mij volledig onverwacht (volgens mij heeft de beter oplettende kijker het sneller in de gaten).

Actie is goed, emoties ook, leuke acteurs, het was soms retespannend, weer eens een ander verhaal, alleen de redenen om de aanslagen te plegen werden mij niet helemaal duidelijk. Maar in het echte leven begrijp ik het ook nog steeds niet.

Laatste plus: de omgeving is prachtig en de settings binnen de bebouwde kom ook.

8 (IMDB 7,2)
  maandag 20 april 2009 @ 12:56:54 #208
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68199610
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:14 schreef Siniti het volgende:
The Curious Case Of Benjamin Button
Erg goede film, alleen irriteerden die cuts naar de 'echte' tijd mij soms wel mateloos
9/10
Een film die je soms mateloos irriteert toch nog een 9 geven
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 20 april 2009 @ 12:59:41 #209
67089 Gillingham
The horror...
pi_68199697
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:01 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Toch blijft 'Psycho' gewoon de beste Hitchcock wat mij betreft.
Ik ben het eens volledig met je eens.
What's it going to be then, eh?
pi_68206019
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:56 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Een film die je soms mateloos irriteert toch nog een 9 geven
De film zelf vond ik ontzettend goed, alleen dat het zo vaak naar de echte tijd terug ging werd na een tijdje wel irritant
  maandag 20 april 2009 @ 22:36:54 #211
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68221036
Pierrot Le Fou
Om de release te vieren van één van de dvd`s waar ik dit jaar het meest naar uit kijk (de Masters Of Cinema versie van Une Femme Mariée) besloot ik om vandaag één van Godard`s andere meesterwerken nog eens te kijken: Pierrot le Fou.

Zoals bij Godard normaal is, gaat het ook hier niet echt (of in ieder geval niet alleen) om het verhaal zelf, over twee oud geliefden (Jean-Paul Belmondo en Anna Karina) die elkaar bij toeval weer tegenkomen en samen een roadtrip ondernemen, maar is dat slechts het begin. De film is een mix van van alles: een politiek statement, een aanklacht tegen de Westerse consumptie maatschappij, een afkeer van Hollywood en dus ook nog een gewoon verhaal over, zoals Godard ze zelf noemde, "the last romantic couple".
Voort gedreven door de prachtige cinematografie van legende Raoul Coutard, met een uitgebreid kleuren pallet en het gebruik van vele verschillende kleuren filters, is het een mix die zonder meer werkt. Mensen die gewoon een verhaaltje willen zien komen aan hun trekken, maar cinefielen die bekend zijn met Godard`s werk en standpunten krijgen veel meer dan dat.
Een absoluut meesterwerk waarin bij iedere kijkbeurt weer nieuwe dingen zijn te ontdekken.
Cinema met een hoofdletter C, een absolute must-see voor iedere filmliefhebber.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 20-04-2009 22:46:51 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 01:46:21 #212
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_68226006
The Man From Earth

Zeer af en toe struikel je per ongeluk op een film waar je nog nooit van gehoord hebt, maar de synopsis intrigerend genoeg is om de film te kijken. In nog minder gevallen overtrefd zo'n film je verwachtingen. The Man From Earth is zo'n film. Geschreven door Jerome Bixby, bekend van die ene Twilight Zone aflevering die iedereen kent, maar niet zeker weet of hij/zij hem gezien heeft. Een jongentje die mensen in een maisveld terecht laat komen. Het script voor deze film schreef hij in zijn laatste levensjaar, 1998. In 2007 werd het daadwerkelijk verfilmd. Een kleinde groep mensen komt bij één in een afgelegen hut om afscheid te nemen van hun collega, een professor die zijn geluk elders gaat beproeven. Zijn reden van vertrek? Iedere 10 jaar neemt hij afscheid van de mensen die hij kent, voor ze merken dat hij niet ouder wordt. Al 14000 jaar loopt hij over de aarde rond. Wat volgt is een gesprek waarin zijn omzwervingen aan de tand worden gevoeld door zijn collega's. Onder andere een bioloog, psycholoog en theoloog wagen zich aan zijn beweringen. Is het één grote leugen of is hij echt zo oud.
De film kan gezien worden als één grote conspiracy theory, maar het wordt met een logica en rationaliteit gebracht die het thema van de film perfect uitdraagd; geloof. Waar baseren we ons geloof op, een gevoel dat iets klopt, meerdere mensen die het geloven of wetenschappelijke feiten. De hele film speelt zich in één kamer af en het is dialoog gevolgd door dialoog, geen muziek is te horen. Toch weet de film er vaart in te houden en grijpt hij je aandacht. Zeker niet geschikt voor de kijker die graag wat meer actie ziet, maar als je er eenmaal voor zit is het een prachtige zit. Slechts in de laatste vijf minuten stelt de film een beetje teleur, maar na 80 minuten sterk verhaal is dat te vergeven.
Eén van de betere films die ik de afgelopen jaren gezien heb.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9/10
  dinsdag 21 april 2009 @ 01:48:27 #213
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68226021
Wow, dat klinkt geweldig Tweek, dank!
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_68226029
The Man From Earth is inderdaad briljant, een aanrader
  dinsdag 21 april 2009 @ 02:03:03 #215
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68226104
The mist
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 april 2009 @ 02:21:16 #216
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_68226184
Voor The Man From Earth had ik Henry Poole Is Here gekeken, in die film speelte religie ook een grote rol. Een man (Luke Wilson) keert terug naar de buurt waar hij op gegroeid is. Recentelijk heeft hij te horen gekregen dat hij niet lang meer te leven heeft en hij wil op de plaats zijn waar hij voor het laatst gelukkig was. Het huis wat hij koopt en in gaat wonen heeft aan de buitenkant een watervlek zitten. In die vlek ziet de buurvrouw het gezicht van jezus. Een teken van boven. Luke gelooft er niet in, maar andere wel. Mensen komen langs en al snel zijn er gebeurtenissen te bestempelen als miracle. Luke geeft er niet aan toe, ook al worden de teken steeds sterker dat het toch waarheid is. Kiest hij ervoor om te geloven of blijft hij de scepticus.
Nou ben ik een atheist, sterker nog een materialist, dus een thema wat het geloof bevestigd komt bij mij niet goed over. Daar sta ik afkeurend tegen over, wat dus ik mijn mening over de film beinvloed. Objectief gezien zit de film prima in elkaar en de soundtrack is een van de beste sinds Garden State, het acteerwerk is prima, maar het idee staat haaks op mijn wereldbeeld. Voor de gelovige is het een goede film, voor mij niet, in die zin dat het verhaal mij niet aanspreekt.
In vergelijking met The Man From Earth de wijze waarop deze film een idee van god opdringt en dat geloven alles oplost staat mij tegen, waar The Man From Earth dat in het midden laat en de kijker zelf moet beslissen en zelfs aanzet om na te denken over zijn eigen geloof, zonder ooit opdringerig te zijn, maar slechts met goede argumentaties komt, laat een klasse verschil zien. Dat maakt de ene film beter dan de ander, maar zeker ook van uit het oogpunt dat gekeken wordt.

IMDB Cijfer: 6.6
Mijn Cijfer: 6
  dinsdag 21 april 2009 @ 02:23:43 #217
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_68226205
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 02:03 schreef scanman01 het volgende:
The mist
.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  dinsdag 21 april 2009 @ 02:24:20 #218
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68226207
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 02:03 schreef scanman01 het volgende:
The mist
.
SPOILER
Beste aanpassing aan een boek ooit en ik vind het boek het beste Stephen King verhaal
  dinsdag 21 april 2009 @ 03:29:36 #219
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68226391
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 02:24 schreef kingmob het volgende:

[..]

Beste aanpassing aan een boek ooit en ik vind het boek het beste Stephen King verhaal
Ik heb me wat ingelezen op meerdere fora en volgens mij vinden zeer veel mensen het einde een absolute verkrachting van het boek. Velen vinden het zelfs een schande. Ik ben het daar wel mee eens.
  dinsdag 21 april 2009 @ 03:38:15 #220
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68226413
Tja, dat is een normale reactie van fans. Het einde van het boek was sterk, maar heel typisch Stephen King. Ik denk dat dit einde veel beter werkt in een film. In principe gaat de film gewoon net een paar uren/dagen verder dan het boek.
Ik vond het iig gedurft en kon het waarderen in deze low-budget poging die een stuk beter was dan de gemiddelde king verfilming. Ik denk dat ik wat milder heb gereageerd omdat die verfilmingen normaal vaak ronduit kut zijn
  dinsdag 21 april 2009 @ 07:51:26 #221
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68226980
Boek blijft beter dan de film en inderdaad, samen met The Stand danwel de Marathon (wanneer wordt die eens verfilmd?!?!), het beste boek van Stephen King.
pi_68227635
The Boat That Rocked Richard Curtis, 2009
Heerlijke film over off-shore radio met een soundtrack vol fantastische sixties tracks. De soundtrack is niet alleen heel erg sterk, maar de nummers zijn ook goed bij de momenten gekozen. De film heeft een cast met enkele grote namen, maar dat alleen maakt het nog geen succes, je kan goed zien dat iedereen dat iedereen veel lol had. Dit alles zorgt voor een fijn jaren ’60 sfeertje, verder is er voldoende humor aanwezig. Al deze positieve punten doen je het wat simpele (maar vermakelijke) verhaal vergeten. 8.3
  dinsdag 21 april 2009 @ 09:26:19 #223
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68228363
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 01:46 schreef Tweek het volgende:
The Man From Earth

Zeer af en toe struikel je per ongeluk op een film waar je nog nooit van gehoord hebt, maar de synopsis intrigerend genoeg is om de film te kijken. In nog minder gevallen overtrefd zo'n film je verwachtingen. The Man From Earth is zo'n film. Geschreven door Jerome Bixby, bekend van die ene Twilight Zone aflevering die iedereen kent, maar niet zeker weet of hij/zij hem gezien heeft. Een jongentje die mensen in een maisveld terecht laat komen. Het script voor deze film schreef hij in zijn laatste levensjaar, 1998. In 2007 werd het daadwerkelijk verfilmd. Een kleinde groep mensen komt bij één in een afgelegen hut om afscheid te nemen van hun collega, een professor die zijn geluk elders gaat beproeven. Zijn reden van vertrek? Iedere 10 jaar neemt hij afscheid van de mensen die hij kent, voor ze merken dat hij niet ouder wordt. Al 14000 jaar loopt hij over de aarde rond. Wat volgt is een gesprek waarin zijn omzwervingen aan de tand worden gevoeld door zijn collega's. Onder andere een bioloog, psycholoog en theoloog wagen zich aan zijn beweringen. Is het één grote leugen of is hij echt zo oud.
De film kan gezien worden als één grote conspiracy theory, maar het wordt met een logica en rationaliteit gebracht die het thema van de film perfect uitdraagd; geloof. Waar baseren we ons geloof op, een gevoel dat iets klopt, meerdere mensen die het geloven of wetenschappelijke feiten. De hele film speelt zich in één kamer af en het is dialoog gevolgd door dialoog, geen muziek is te horen. Toch weet de film er vaart in te houden en grijpt hij je aandacht. Zeker niet geschikt voor de kijker die graag wat meer actie ziet, maar als je er eenmaal voor zit is het een prachtige zit. Slechts in de laatste vijf minuten stelt de film een beetje teleur, maar na 80 minuten sterk verhaal is dat te vergeven.
Eén van de betere films die ik de afgelopen jaren gezien heb.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9/10
In 2007 was het een internetmeme. Dit is een film waarbij juist gepromoot werd download het, please.
Het bleek dus effectief te werken. Als je een goed concept hebt dan verkoopt het zichzelf.
Downloaden werkt alleen maar in het voordeel van artisten.

Hier een artitkel over Internetpiracy is good for films met als voorbeeld bovenstaande film
quote:
But we may have plenty to learn yet about the possible impact of file-sharing and other online distribution methods on the quantity and quality of films we watch. The story of Jerome Bixby's "The Man from Earth", a small-budget science fiction movie released on DVD in November, shows how piracy can help salvage, not sink, high-quality cinema.

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68235814
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:59 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik ben het eens volledig met je eens.
Ben het totaal niet met je eens. Voor die tijd was Psycho misschien een schokkende film nu natuurlijk helemaal niet meer. Dus het is vooral de meest verouderde film van Hitchcock. De film heeft heerlijke muziek geweldige rollen en mooie shots, toch is de film nu meer humoristisch dan eng. Films als Rebecca, Strangers on a Train en vooral mijn persoonlijke favoriet Vertigo zijn in mijn ogen veel minder verouderd en beter.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:39:28 #225
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68236008
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 03:38 schreef kingmob het volgende:
Tja, dat is een normale reactie van fans. Het einde van het boek was sterk, maar heel typisch Stephen King. Ik denk dat dit einde veel beter werkt in een film. In principe gaat de film gewoon net een paar uren/dagen verder dan het boek.
Ik vond het iig gedurft en kon het waarderen in deze low-budget poging die een stuk beter was dan de gemiddelde king verfilming. Ik denk dat ik wat milder heb gereageerd omdat die verfilmingen normaal vaak ronduit kut zijn
Frank Darabont heeft anders ook nog twee andere geweldige King verfilmingen op zijn naam staan: Green Mile en Shawshank Redemption.
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:30:15 #226
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68237688
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:39 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Frank Darabont heeft anders ook nog twee andere geweldige King verfilmingen op zijn naam staan: Green Mile en Shawshank Redemption.
Daarom zei ik ook 'normaal'
pi_68238655
De laatste film die ik heb gezien was 'Inkheart' met Brendan Fraser!!

Was wel 'n leuke film over 'n man die alles wat hij voorlas, tot leven kwam.
Niet de moeite waard om n de bios te zien, gewoon downloaden en kijken
pi_68239811
Ben maar eens een paar horrorfilms gaan kijken.

Eden Lake. Vermakelijke horror, niets speciaals verder, maar als je even 90 minuten je brein uit wil zetten is dit een heel aardige film. 6.5

Martyrs. Canadese film over een gemartelde vrouw die wraak wil nemen op haar martelaars. Volstrekt walgelijke film met een zeldzaam vertoon van zinloos geweld, een ridicuul plot, en eigenlijk gewoon een doodsaai verhaal. Niet kijken. 1.

Planet Terror. Normaal hou ik niet zo van die Tarantino-films (ja, ik weet dat hij deze niet geregisseerd heeft), maar ik vond deze film echt hilarisch. Volstrekt over de top, en erg grappig. 8.
  woensdag 22 april 2009 @ 00:08:53 #229
166742 falloutboy
Famous, Not Just a Fall Out
pi_68258116
Wauw.

Net Twilight gezien. Wat een ontzettend gave film zeg! Puik acteerwerk, goede actie en s/e. Aanrader!!
Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary.
  woensdag 22 april 2009 @ 01:46:06 #230
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68259270
Hélas Pour Moi
Eén van Godard`s meest gecompliceerde en wat mij betreft minst aantrekkelijke films die ik tot nu toe heb gezien.
Het is een moderne versie van de mythe van Zeus waarin God neerdaalt op aarde en het lichaam van een man (in dit geval Gérard Depardieu) over neemt.
Een nogal wazige film waarbij je eigenlijk sowieso al geinteresseerd moet zijn in en kennis hebben van de originele mythe. Daarnaast voert Godard zijn gebruik van montage van muziek en geluiden door tot in het extreme waardoor de aandacht meerdere malen verloren gaat.
Het is een Godard dus het is nog steeds speciaal, maar erg veel kon ik hier niet mee.

IMDB Cijfer: 6,3/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Speed Racer
Heel veel lauwe recensies over gelezen en over gehoord dus vandaag was, na de aanschaf van de blu-ray, tijd om zelf een oordeel te vellen.
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik snap niet waar al die reacties vandaan komen. Ja, het verhaal is extreem voorspelbaar. Ja, het glazuur springt van je tanden van de zoetigheid. Ja, uiteraard is het style over substance en ja, je ogen doen pijn van de felle kleuren. Maar wat verwacht je dan van een zulk soort film?
Ik vond de complete cast erg leuk acteren, de bad guys heerlijk over the top en de actie scenes erg tof. En natuurlijk zagen de special effects er erg goed uit. Een groot voordeel is ook dat de film (of meer het verhaal) zichzelf helemaal niet te serieus nemen waardoor het voorspelbare van het verhaal makkelijk voor lief kan worden genomen en de typische stereotype personages van met name de bad guys goed uit de verf komen.

De beeldkwaliteit van de blu-ray is trouwens ont-zet-tend strak. Echt smullen geblazen.
Dit zal natuurlijk geen klassieker worden maar ik heb erg goed vermaakt. En dat is toch eigenlijk ook alles wat je van een film als deze kan en mag verwachten.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  woensdag 22 april 2009 @ 01:54:54 #231
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68259336

Butterfly effect 3: revelations

Een best wel spannende en af en toe behoorlijk grove film over time travel. De hoofdpersoon kan tijdreizen en gaat regelmatig terug om moorden op te lossen. Als hij terug in de tijd gaat om zijn vriendinnetje van vroeger te redden gaat het mis.
Het einde zag ik dus echt niet aankomen, maar ik was ook niet echt aan het puzzelen moet ik zeggen.

Cijfer: 7.5
  woensdag 22 april 2009 @ 01:55:56 #232
237059 Twerk
The Spurs
pi_68259342
Psycho maar weereens gezien.

Behoeft verder geen commentaar denk ik.

Cijfer: 10,5.

//

Enkele tips:
- Phone Booth
- Heavenly Creatures
- Naked Lunch (Meeste films van D. Cronenberg)
- Requiem for a Dream

[ Bericht 35% gewijzigd door Twerk op 22-04-2009 02:01:03 ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_68259353
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:55 schreef Twerk het volgende:
Psycho maar weereens gezien.

Behoeft verder geen commentaar denk ik.

Cijfer: 10,5.
DAT KAN HEUL NIET DE SCHAAL GAAT MAAR TOT 10!!!
  woensdag 22 april 2009 @ 02:00:26 #234
237059 Twerk
The Spurs
pi_68259366
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:58 schreef Siniti het volgende:

[..]

DAT KAN HEUL NIET DE SCHAAL GAAT MAAR TOT 10!!!
Buitencategorie.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_68259374
quote:
Op woensdag 22 april 2009 02:00 schreef Twerk het volgende:

[..]

Buitencategorie.
;D
  woensdag 22 april 2009 @ 02:02:17 #236
237059 Twerk
The Spurs
pi_68259379
quote:
Op woensdag 22 april 2009 02:01 schreef Siniti het volgende:

[..]

;D
Jij was hem toch ook aan het downen? Of haal ik mensen door elkaar?
pi_68259401
quote:
Op woensdag 22 april 2009 02:02 schreef Twerk het volgende:

[..]

Jij was hem toch ook aan het downen? Of haal ik mensen door elkaar?
Ik had hem net gezien waarnaar veel andere hem ineens gingen downen/erover praten Ook een tientje gegeven hoor
  woensdag 22 april 2009 @ 05:14:52 #238
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68259804

28 Weeks Later

Voor een sequel (en al helemaal van een 'zombiefilm') viel hij eigenlijk hardstikke mee. Net als zijn voorganger (28 Days Later een verrassend goede moderne zombie-film) gave beelden van een verlaten Londen, maar de kracht van de eerste film ontbreekt wel. Het is eigenlijk meer een actiefilm met veel bloed dan een zombie/horror-film, maar het kijkt goed weg.
De Romero aanpak die nog wel in 28 days later zat (de mensen veroorzaken uiteindelijk hun eigen ondergang) zit er niet meer in helaas. Verder draait een groot gedeelte van de film er om dat ze achterna worden gezeten door het leger, maar de logica hiervoor ontbreekt volledig, een beetje jammer. Echt spannend wordt hij nooit, voornamelijk omdat je nooit echt het gevoel krijgt dat de hoofdpersonen opgesloten zitten. En er zit een verplichte nachtkijker scene in
De nadelen wegen te zwaar uiteindelijk, dus maar een magere voldoende, ook al heb ik me vermaakt.

IMDB 7.1/10
Ik: 6.5/10
  woensdag 22 april 2009 @ 07:25:01 #239
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68260096
quote:
Op woensdag 22 april 2009 01:54 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Butterfly effect 3: revelations

Een best wel spannende en af en toe behoorlijk grove film over time travel. De hoofdpersoon kan tijdreizen en gaat regelmatig terug om moorden op te lossen. Als hij terug in de tijd gaat om zijn vriendinnetje van vroeger te redden gaat het mis.
Het einde zag ik dus echt niet aankomen, maar ik was ook niet echt aan het puzzelen moet ik zeggen.

Cijfer: 7.5
Is deze nog echt zo aardig en de moeite waard als het eerste deel?
Die vond ik namelijk geweldig.
pi_68280760
Knowing
Ik ga geeneens moeite doen hier een review voor te schrijven.
1/10
  woensdag 22 april 2009 @ 20:03:09 #241
67089 Gillingham
The horror...
pi_68281469
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef OneMe het volgende:

[..]

Ben het totaal niet met je eens. Voor die tijd was Psycho misschien een schokkende film nu natuurlijk helemaal niet meer. Dus het is vooral de meest verouderde film van Hitchcock. De film heeft heerlijke muziek geweldige rollen en mooie shots, toch is de film nu meer humoristisch dan eng. Films als Rebecca, Strangers on a Train en vooral mijn persoonlijke favoriet Vertigo zijn in mijn ogen veel minder verouderd en beter.
Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.
What's it going to be then, eh?
pi_68281501
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:03 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik zelfs nu nog om bepaalde scenes in Psycho schrok, terwijl veel films tegenwoordig zogenaamde enge scenes hebben die lachwekkend zijn. Geluid is een belangrijke reden wss
  woensdag 22 april 2009 @ 20:10:25 #243
237059 Twerk
The Spurs
pi_68281710
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:03 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu. Psycho is een kunststuk op zich. Met een unieke score, geluid, sfeer. De bekende 'douchescene' is al tot in de treure geimiteerd, maar zal nooit dezelfde impact hebben op mensen als de originele scene uit Psycho.

Ook hoe destijds de meervoudige persoonlijkheidsstoornis(MPS) is uitgewerkt mag briljant genoemd worden. De film is zo ziek en tegelijkertijd soms zo doodnormaal om te kijken.. De muziek, de sfeer. Alles klopt.

Het is nauwelijks te realiseren om een betere, soortgelijke film te maken na Psycho. Vandaar mijn cijfer: een 10,5.

[ Bericht 8% gewijzigd door Twerk op 22-04-2009 20:15:44 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 20:11:51 #244
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68281746
quote:
Op woensdag 22 april 2009 07:25 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Is deze nog echt zo aardig en de moeite waard als het eerste deel?
Die vond ik namelijk geweldig.
Ik vond het wel leuk ja. Ongeveer zoals de eerste. Het tweede deel was wat minder.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:24:04 #245
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_68282115
La noire de... (Black Girl) (1966, Sen, Ousmane Sembene)
Mijn eerste Afrikaanse film. Het smaakt echter niet naar meer. Alles, het plot, de dialogen, het acteerwerk, de regie, de karakters, de symboliek en thematiek, zijn van een storend amateuristisch en simplistisch niveau. Maar wacht dit wordt gezien als de eerste film gemaakt door een zwarte Afrikaan in sub-Sahara Afrika. Dan is het natuurlijk fantastisch. NOT.
cijfer: 4

Good Dick (2008, VS, Marianna Palka)
De titel doet anders verwachten, maar het was een mooie, aangrijpende, ontroerende en grappige indieflick. De karakters zijn typisch indiefilm karakters, hij: een eenzame lieve jongen, die werkt in een videotheek met zijn slacker vrienden, zij: een leuk vaag meisje, dat net niet gestoord genoeg is om het eng of irritant te maken. Langzaam groeien ze naar elkaar toe.
Marianna Palka schreef, regisseerde en speelt de hoofdrolspeelster. Haar echte vriend Jason Ritter speelt de hoofdrol. Dus dat de twee chemie hebben is niet verrassend.
cijfer: 8

Thunderball (1965, VK, Terence Young)

Na de goede eerste drie delen was dit toch wel even een tegenvaller. Met 130 minuten duurt de film al lang, maar hij voelde nog langer aan. Wat vooral komt doordat een simpel plot over twee gekaapte atoombommen onnodig warrig wordt gemaakt. Vooral in het begin liepen er allemaal karakters rond zonder ik enig benul wie nou wie was. Ook begint de film, die een veel groter budget dan zijn voorgangers had, met de over de top trend. Zoals in het begin waarin Bond ontsnapt via een jetpack of de haaien van Largo. De schurk van het verhaal, die nooit echt weet te imponeren. Het grote onderwater gevecht op het einde was dan wel weer gaaf. Maar het beste moment van de film was de opmerking die schurkin Fiona tegen Bond maakt na het bed met hebben te gedeeld: "James Bond, the one where he has to make love to a woman, and she starts to hear heavenly choirs singing. She repents, and turns to the side of right and virtue... but not this one!"
cijfer: 6.5
  woensdag 22 april 2009 @ 20:45:26 #246
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68282826
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:40 schreef Siniti het volgende:
Knowing
Ik ga geeneens moeite doen hier een review voor te schrijven.
1/10
Had het toch maar wel gedaan. De film heeft bijna een 7 op IMDB en ik heb tot nu toe veel positieve verhalen gehoord.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:47:55 #247
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68282916
Stranger than Fiction
Harold Crick is een simpele ziel, werkt bij de belastingdienst, en denkt alles in getallen. Op een gegeven moment 'hoort' hij iemand ZIJN leven vertellen. En dat maakt hem gek. Er komen scheurtjes in zijn routinematige (/dwangmatige) dagen. Hij gaat op zoek naar de schrijver achter zijn vertelling....en gaat daardoor zijn leven echt leven.

Het thema is fris, het acteerwerk is aardig. De conversaties zijn simpel, maar helder. Het is totaal GEEN hollywoodfilm (pluspunt). Dustin Hoffman en Maggie Gyllenhaal spelen aardige rollen en trekken de film verder omhoog. Aanrader.

IMDB 7.9
Zelf 7.8
pi_68283473
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:45 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Had het toch maar wel gedaan. De film heeft bijna een 7 op IMDB en ik heb tot nu toe veel positieve verhalen gehoord.
Nou het heeft alle clichés die een Hollywood film heeft. Gaat dus over wat leerlingen op een school die een allemaal een bericht tekenen/schrijven en in een buis in de grond stoppen, deze buis wordt 50 jaar later opgegraven door andere mensen. Op zich leuk concept, alleen is het allemaal zo verschrikkelijk voorspelbaar.

Natuurlijk is er 1 meisje die iets vaags heeft geschreven en krijgt het zoontje van nicholas cage (die ik hier echt verschrikkelijk slecht stond, vooral door zijn "heldenuitspraken" en die powerstance van hem ) deze envelop. Er staan heel veel getalletjes op die nicholas cage natuurlijk gaat ontcijferen (nadat hij had gezegd dat zijn zoontje de envelop terug moest geven natuurlijk). Wonder boven wonder...
SPOILER: Hele film gespoilt + excuses moi ik ben slecht in reviews schrijven
...samenvattend en niet-spoilend vind ik het acteerwerk onder de maat, het plot slecht. Als cage boos word en met een knuppel tegen een boom slaat is het bv gewoon lachwekkend...

Oh en hier de befaamde powerstance
http://www.imdb.com/media/rm2201324032/ch0130208
pi_68283526
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:10 schreef Twerk het volgende:

[..]

Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu. Psycho is een kunststuk op zich. Met een unieke score, geluid, sfeer. De bekende 'douchescene' is al tot in de treure geimiteerd, maar zal nooit dezelfde impact hebben op mensen als de originele scene uit Psycho.

Ook hoe destijds de meervoudige persoonlijkheidsstoornis(MPS) is uitgewerkt mag briljant genoemd worden. De film is zo ziek en tegelijkertijd soms zo doodnormaal om te kijken.. De muziek, de sfeer. Alles klopt.

Het is nauwelijks te realiseren om een betere, soortgelijke film te maken na Psycho. Vandaar mijn cijfer: een 10,5.

Natuurlijk zie ik ook wel dat de film in die tijd heel veel impact had. De film is zelfs zwart wit gefilmd omdat het anders voor het publiek te eng zou worden. Dat betekent verder niet dat we nu niet met onze filmkennis en ervaring kunnen kijken naar deze absolute klassieker. Ik vind Psycho gewoon veel minder impact hebben op mij dan bijvoorbeeld een Vertigo. Dit heeft te maken met het feit dat Psycho toendertijd ook gewoon een nieuwe film in het genre was, iets wat mensen nooit zo hadden meegemaakt. Dat is De grote kracht van de film. Vertigo bijvoorbeeld was een film die toendertijd veel minder speciaal was. Hetgene dat deze film zo goed maakt is dat het gewoonweg één van de beste in zijn genre is. Dus een vernieuwende film die nu enigssinds verouderd is waardoor de effecten die de film zo speciaal maakten nu niet meer zo goed werken als toen of een film die nog steeds geweldig is om naar te kijken en geen enkele kracht heeft ingeboet. Dan kies ik voor Vertigo. Verder moet ik zeggen dat ik Psycho 2 ook erg goed vond. Nu heb ik die film jaren geleden gezien dus ik weet niet of ik nu nog hetzelfde vind maar ik raad hem jou zeker aan. Het is zeker geen slechte ripoff.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:12:52 #250
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68283691
Eh....Play.com heeft de Credit Crunching Deals weer... oa Koyaanisqatsi / Powaqqatsi (Box Set)
voor 6.49 euro, met free delivery!
pi_68284137
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:12 schreef SnuggLe het volgende:
Eh....Play.com heeft de Credit Crunching Deals weer... oa Koyaanisqatsi / Powaqqatsi (Box Set)
Holy fuck dat is echt belachelijk goedkoop, 16,99 pond voor 14 Alfred Hitckcock films

Alleen jammer dat ik geen creditcard heb

[ Bericht 13% gewijzigd door Siniti op 22-04-2009 21:30:58 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 21:26:03 #252
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68284182
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:10 schreef Twerk het volgende:

[..]

Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu.
Waarom? Er zijn talloze fossielen uit de filmgeschiedenis die probleemloos de vergelijking met hun hedendaagse broertjes kunnen doorstaan. Als dat bij Psycho niet het geval zou zijn, dan is dat een gebrek van Psycho, niet van degenen die films wil vergelijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68284254
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:12 schreef SnuggLe het volgende:
weinig echt boeiends helaas..
  woensdag 22 april 2009 @ 21:38:56 #254
237059 Twerk
The Spurs
pi_68284577
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom? Er zijn talloze fossielen uit de filmgeschiedenis die probleemloos de vergelijking met hun hedendaagse broertjes kunnen doorstaan. Als dat bij Psycho niet het geval zou zijn, dan is dat een gebrek van Psycho, niet van degenen die films wil vergelijken.
Je draait de zaken om met dat laatste. Er wordt juist beweerd dat Psycho boven soortgelijke films van nu (en na Psycho)uitstijgt. Je hebt nu te maken met hele andere productietechnieken, budgetten enz., maar toch zal bijv. de bekende douchescene nooit meer zo goed zijn als bij het 'origineel'.

Natuurlijk is er ook bijzonder veel armoedige crap uitgekomen in bijv. the 60's en zijn soortgelijke films van nu veel beter kijkbaar. Maar daar ging het niet om. "All time klassiekers", zoals werd geschreven zetten een standaard, zijn en blijven uniek. En Psycho is er daar 1 van.

Maargoed, niemand houd jou tegen om andere soortgelijke films als "beter kijkbaar" te kwalificeren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Twerk op 22-04-2009 21:46:11 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 23:42:37 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68289465
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:28 schreef mschol het volgende:

[..]

weinig echt boeiends helaas..
Nou, heb toch 3 titels voor ¤ 13,50 besteld
pi_68291848
Ik vind Psycho eigenlijk de enige Hitchcock film die de tand des tijds echt goed heeft doorstaan. vind die film bijna perfect.
pi_68291954

O, brother, where art thou, Joel Coen, 2000
Melige comedy van de Coen broers, behoeft voor de kenner eigenlijk geen nadere uitleg. Leuke rollen van de drie hoofdrolspelers!
imdb 7,8/10
Ik 7,5/10.

Rope, Alfred Hitchcock, 1948.
Ook Hitchcocks films behoeven eigenlijk geen nadere uitleg. Deze film heb ik heel lang geleden een keer op tv gezien en stond me bij als een erg goede film. Nu ik hem weer eens gezien heb, valt hij me toch behoorlijk tegen. Rupert Cadell, de rol van James Stewart, gebruikt vooral zijn intuitie, en niet louter deductie om de twee daders te ontmaskeren, zoals mij abusievelijk bijstond.
Imdb 8,1/10.
Ik 7/10.
I´m back.
  donderdag 23 april 2009 @ 01:44:06 #258
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68292011
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
O, brother, where art thou, Joel Coen, 2000
Melige comedy van de Coen broers, behoeft voor de kenner eigenlijk geen nadere uitleg. Leuke rollen van de drie hoofdrolspelers!
imdb 7,8/10
Ik 7,5/10.
De soggy bottom boys
*zet dat nummer aan*
  donderdag 23 april 2009 @ 02:23:05 #259
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68292230

He's just not that into you' (2009)

Ik had hier meer van verwacht eigenlijk. Het is allemaal wel leuk, maar echt in het verhaal gezogen word je nooit. De film vertelt het verhaal van een aantal mensen en dan vooral over hun liefdesleven en vergissingen. In de hoofdrol spelen oa Jennifer Aniston (die wil trouwens en het niet kan verdragen dat haar vriend dat niet wil), Jennifer Connelly (die het slippertje van haar man nog wil vergeven, maar het feit dat hij liegt over wel of niet roken niet), Scarlett Johansson (die verliefd wordt op een getrouwde man), Drew Barrymore en vele anderen. Wie zoiets als 'Love actually' verwacht komt bedrogen uit. Dit is allemaal wat serieuzer en de humor ontbreekt behoorlijk.

Cijfer: 7,0
pi_68292372
Taxi Driver
Mooie film.
9/10

Casablanca
Ook een mooie film, vooral Rick is echt fucking prachtig
9/10
pi_68297104
Il Divo

De Ster

"The story of Italian Prime Minister Giulio Andreotti, who has been elected to Parliament seven times since is was established in 1946."

Erg goede film, Toni Servillo zet Giulio Andreotti echt geweldig neer. Wat een markante man is dat, zeer overtuigend gespeeld. Favoriete shot was waarbij hij in het parlementsgebouw zit op zijn eigen kamer en waarbij hij op een soort van gouden hometrainer zit in zijn pak met een treurige blik. Dat shot geeft eigenlijk al het hele verhaal weer.

Ik vond wel dat er een overstroming aan karakters was dat werd voorgesteld in de film, op zich was dit wel te behappen, maar in het midden verloor ik mijn aandacht terwijl dat juist een belangrijk punt in de film is waarbij er wordt gesuggereerd dat Andreotti daadwerkelijk banden met de mafia had. Op het eind van de film zien we de hoorzitting waarbij hij wordt vrijgesproken. Ik had liever willen zien hoe dit proces ging, omdat hij altijd zo gevat kan reageren. Maar dit werd gewoon verteld in de credits. Gemist punt wat mij betreft.

Cijfer IMDB: 7,6

Mijn cijfer: 8,4
  donderdag 23 april 2009 @ 12:57:21 #262
237059 Twerk
The Spurs
pi_68301059
quote:
Op donderdag 23 april 2009 03:04 schreef Siniti het volgende:
Taxi Driver
Mooie film.
9/10

Casablanca
Ook een mooie film, vooral Rick is echt fucking prachtig
9/10
Taxi Driver is idd ook cool. Vooral op het eind in het bordeel
pi_68301260
Inkheart

Man wat een flutfilm was dat zeg.Slechte acteerprestaties en ook niet mooi gefilmd.Het verhaal had wel potentie maar zo is het alleen maar een afrader imho.En Brendan Fraser wordt ook steeds slechter.

Cijfer IMDB: 6.2
Mijn cijfer: 4
pi_68305635
The Uninvited

Vond het een vrij gemiddelde film. Nergens heb je echt het idee naar iets uitmuntends te kijken maar het voelt allemaal wel degelijk aan en kijkt vrij goed weg. De film bevat een paar schrik momenten en wist mij toch wel tot het eind te boeien. Alleen de plot twist op het eind doet me deze film toch wat hoger beoordelen, simpel om het feit dat mij het wel kan bekoren om als kijker op het verkeerde been gezet te worden. Ik zag hem iig abosluut niet aan komen.
Cijfer: 7,5
  donderdag 23 april 2009 @ 15:46:46 #265
237059 Twerk
The Spurs
pi_68306704
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:19 schreef Darkzell het volgende:
The Uninvited
[ afbeelding ]
Vond het een vrij gemiddelde film. Nergens heb je echt het idee naar iets uitmuntends te kijken maar het voelt allemaal wel degelijk aan en kijkt vrij goed weg. De film bevat een paar schrik momenten en wist mij toch wel tot het eind te boeien. Alleen de plot twist op het eind doet me deze film toch wat hoger beoordelen, simpel om het feit dat mij het wel kan bekoren om als kijker op het verkeerde been gezet te worden. Ik zag hem iig abosluut niet aan komen.
Cijfer: 7,5
Ik wil je van harte het Koreaanse origineel aanbevelen:

Janghwa, Hongryeon
http://www.imdb.com/title/tt0365376/

Spooky! Erg goed.

Cijfer: 8,3 imo.
pi_68306808
A Tale of Two Sisters is erg goed inderdaad, wist niet dat er een remake van was.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:53:56 #267
237059 Twerk
The Spurs
pi_68306973
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:49 schreef ChickenMan het volgende:
A Tale of Two Sisters is erg goed inderdaad, wist niet dat er een remake van was.
Ik had al mijn twijfels bij het horen dat er een amerikaanse remake kwam. Helaas dan ook stukken minder dan het origineel. Vooral qua sfeer en muziek komt het totaal niet in de buurt. Ik zou het dan ook bij het geweldige origineel laten als ik jou was.
pi_68308789
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:46 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ik wil je van harte het Koreaanse origineel aanbevelen:

Janghwa, Hongryeon
http://www.imdb.com/title/tt0365376/

Spooky! Erg goed.

Cijfer: 8,3 imo.

Bedankt voor de tip.

Enige jammere is dan wel weer dat de loop van het verhaal, danwel het einde op hetzelfde neer zullen komen. Maar ik ga hem zeker eens kijken.
  donderdag 23 april 2009 @ 16:56:45 #269
237059 Twerk
The Spurs
pi_68309010
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:49 schreef Darkzell het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

Enige jammere is dan wel weer dat de loop van het verhaal, danwel het einde op hetzelfde neer zullen komen. Maar ik ga hem zeker eens kijken.
Nou, daar hoef je in dit geval niet zo heel bang voor te zijn. Natuurlijk zijn er overeenkomsten, maar toch zo freaky en op bepaalde punten anders dat je denk ik tijdens het kijken nieteens de behoefte voelt te vergelijken.

Aziaten zijn soms echt meesters op filmgebied. Bijvoorbeeld ook:

Jisatsu saakuru (Suicide Club)
http://www.imdb.com/title/tt0312843/

pi_68321260
Gangster High

Net gekeken, wat een geweldige film! Een van de betere films die ik heb gezien.
Het verhaal gaat over een groep vrienden die samen een voetbalteam beginnen op een Koreaanse High School.
Ze krijgen daar ruzie met een Jeugdbende en dat gaat van kwaad tot erger. Prachtige film over vriendschap en loyaliteit, echt een aanrader.
Koning.
pi_68321722
Psycho
Goede film, helaas kon ik niet alles verstaan wat er werd gezegd en kwam ik na de film pas achter dat er ook ondertiteling was
Children of the night. What music they make.
  vrijdag 24 april 2009 @ 00:31:39 #272
52357 Lambiekje
pi_68324390
Wie luistert er wel eens naar Streaming Soundtracks?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68324500
WALL·E
Hij's leuk.
pi_68324512
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 00:40 schreef DrDentz het volgende:
WALL·E
Hij's leuk.
WALL-E

Alleen deze maand al 3x gezien!
Koning.
pi_68325123
Lawrence of Arabia
Een lange zit, maar het is 't waard.
9/10
  vrijdag 24 april 2009 @ 02:28:57 #276
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68325376

Wanted

Tja, zat iets boven m'n verwachting, maar dit is echt een tijdvuller.Bijzonder weinig over te vertellen, vergeet je nog sneller dan een big-mac.

6 voor de moeite.
imdb: 6.9
pi_68325389
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 02:28 schreef kingmob het volgende:
vergeet je nog sneller dan een big-mac.

Ik zit altijd nog uren na te genieten van een big-mac
  vrijdag 24 april 2009 @ 03:07:05 #278
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68325559
edit: lamaar

[ Bericht 97% gewijzigd door scanman01 op 24-04-2009 11:10:08 ]
  vrijdag 24 april 2009 @ 07:24:03 #279
52357 Lambiekje
pi_68326215
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 02:31 schreef Siniti het volgende:

[..]

Van z'n schoenzool. Na 5 minuten heb je weer honger.
  vrijdag 24 april 2009 @ 07:44:28 #280
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68326342
The 39 Steps

In deze vroege Hitchcock is de master of suspense al behoorlijk aan het excelleren. Wat opvalt is de innovatieve manier van film maken voor die tijd. Het originele camerawerk en een spannend verhaal met spectaculaire actiescenes maken deze film tot een vroege topper. James Bond is er haast niets bij! Cijfer: 8

[ Bericht 2% gewijzigd door Falco op 24-04-2009 18:33:59 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68326368
quote:

[..]

doe dan een mc bacon ofzo.. aan de big mac (& de whopper) zit geen smaak...
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:23:32 #282
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_68329700
quote:

[..]

Vooral als je een boer laat, kan je nog lekker nagenieten weer.
pi_68332505
Body of Lies Ridley Scott, 2008
Vermakelijke thriller, wat anders dan dat ik had verwacht (met name in positieve zin). Het verhaal is wat minder oppervlakkig dan ik dacht en de film bevat wat minder aktie, ook de regie en het acteerwerk zijn prima. Toch blijft de film over het geheel genomen wel een vrij standaard productie, maar zeker een kijkbeurt waard. 7.2
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:16:39 #284
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_68342576
Gomorra (2008, It, Matteo Garrone)

Af en toe komt er een film voorbij die een genre op zijn grondvesten doet schudden. Gomarrah is zo'n film. Dit is niet het soort maffia film zoals gebruikelijk met een opkomst en ondergang verhaallijn. Nee in zijn documentaire-achtige stijl, focus op verschillende karakters en nietsontziende oog voor de grauwe harde realiteit doet de film meer denken aan Cidade de Deus. Net als in die film gaat het in Gomarrah meer om een beeld te scheppen over hoe het echt is om te leven in zo'n met geweld overladen stad, dan om een verhaaltje te vertellen.
Door de introductie van de vele karakters is de film zeker in het eerste half uur niet makkelijk om te volgen.

Strangers on a Train (1951, VS, Alfred Hitchcock)

Wat me vooral bij zou blijven van deze Hitchcock is Robert Walker als Bruno Anthony, de charismatische sluwe schurk van deze film. Dat is ook het probleem van de film. Omdat de held van de film, Guy Haines (Farley Granger), en zijn liefje Anne (Ruth Roman) zulke vergeetbare karakters zijn en Guy zo interessant, ging ik bijna voor Bruno juichen. Waardoor er wat van de spanning verloren ging.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:34:26 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68348217
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:28 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vind Psycho eigenlijk de enige Hitchcock film die de tand des tijds echt goed heeft doorstaan. vind die film bijna perfect.
Vind je? North By Northwest, Vertigo en Rear Window hebben toch écht ook de tand des tijds doorstaan
pi_68348416
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:34 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Vind je? North By Northwest, Vertigo en Rear Window hebben toch écht ook de tand des tijds doorstaan
ik vind ze nog steeds leuk om te kijken maar ze doen wel een beetje gedateerd aan.
behalve misschien idd rear window.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:43:17 #287
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68348588
Vind ik erg meevallen
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:25:16 #288
237059 Twerk
The Spurs
pi_68350314
Soms is iets zo gedateerd dat het weer spectaculair en vernieuwend is.
pi_68350389
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:25 schreef Twerk het volgende:
Dit merkte ik vooral bij Psycho, ik schrok me echt de tiefes in die badscene, terwijl ik et van mijlenver zag aankomen
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:30:31 #290
237059 Twerk
The Spurs
pi_68350518
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:27 schreef Siniti het volgende:

[..]

Dit merkte ik vooral bij Psycho, ik schrok me echt de tiefes in die badscene, terwijl ik et van mijlenver zag aankomen
Yep. Juist omdat je eigenlijk niets ziet van het steken zelf ben je aangewezen op je fantasie en het lijkt dan idd net alsof het meer inpact op je heeft als kijker. Ik bedoel als jij een schizo met een machinegeweer door de stad ziet lopen in een film en om zich heen begint te schieten schokt het je als kijker totaal niet wat er gebeurt (terwijl het eigenlijk erger is dan een enkelvoudige moord).
pi_68350856
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:25 schreef Twerk het volgende:
zoals psycho en rear window
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:06:03 #292
pi_68354425
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:

De titel doet anders verwachten, maar het was een mooie, aangrijpende, ontroerende en grappige indieflick. De karakters zijn typisch indiefilm karakters, hij: een eenzame lieve jongen, die werkt in een videotheek met zijn slacker vrienden, zij: een leuk vaag meisje, dat net niet gestoord genoeg is om het eng of irritant te maken. Langzaam groeien ze naar elkaar toe.
Marianna Palka schreef, regisseerde en speelt de hoofdrolspeelster. Haar echte vriend Jason Ritter speelt de hoofdrol. Dus dat de twee chemie hebben is niet verrassend.

Ook gezien en ben het helemaal met lonewolf eens
pi_68357271
Donkey Punch
begint leuk, maar tegen de helft kakt het echt in.. en echte schrikmomenten kent de film dan ook niet.., ben geen superfan van het genre maar deze viel wel erg slecht.
5.5/10

The International
redelijke actiefilm met eigenlijk net een tikje te weinig actie en verhaal om echt overtuigend te zijn
7/10

Ricky
verhaal gaat over alleen staande moeder met een dochter van 7.
moeder ontmoet iemand, gaat relatie aan en daar komt baby uit voort..
echter denkt moeder dat haar vriend de baby slaat en hij vertrekt hierdoor..
dan blijkt dat de baby ("ricky") toch even anders is dan alle andere baby's...

Begint dus als een reguliere film, en had al zoiets van "dit wordt niks".
echter zit er een aparte twist in die zo absurd is dat het de hele film red van een dikke onvoldoende en er een dikke + van maakt
7,1/10

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 25-04-2009 00:46:57 ]
  zaterdag 25 april 2009 @ 02:14:43 #294
pi_68358715
Trade (2007)

Een Mexicaanse jongen (Cesar Ramos) koopt voor de 13e verjaardag van zijn zusje een fiets.
Als zij hem de volgende dag wilt opzoeken in een onveilig deel van de stad wordt ze ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten besluit hij om zijn zusje achterna te gaan.

Wow! Wat een aangrijpende film. Deze film gaat over het onrecht van mensen die ontvoerd en verhandelt worden , vaak zijn dit vrouwen die worden verkocht of geprostitueerd. Ik heb echt een kut gevoel na het zien van deze film. dat er zoveel onrecht tegen vrouwen wordt uitgeoefend

De spelers in deze film komen zeer overtuigend over. Ook is het verhaal zeer realistisch en goed verteld. Ik heb me geen moment verveeld.

8.5/10
pi_68358748
Antz.
  zaterdag 25 april 2009 @ 05:13:15 #296
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68359519
C'era una volta il West

Oftewel Once upon A Time in the West.
Tijdens het doortrekken van de rails richting de stille oceaan in het westen, wordt langzaam het wilde westen overwonnen. Dit dient als achtergrond voor een klassiek westernverhaal over geld en wraak.

Het was weer eens tijd om een klassieker aan te pakken. Gek genoeg nog nooit gezien, maar ik ben blij dat ik er nu aan toe ben gekomen! Nieuwe actiefilms kunnen wat leren van het tempo en de manier waarop de gevechten en met name het laatste duel in beeld gebracht zijn. Henry Fonda en Charles Bronson spatten van het scherm en hebben wat mij betreft een egweldige interactie. Verder trok het verhaal me meteen in de film, ook al was het redelijk standaard.

Maar de grootse verkooppunten zijn de beelden en het geluid. Wat een lust voor het oog en oor. Als dit een sci-fi was geweest had het 2001 geheten .

En als bonus mag je de hele film tegen dit aankijken

pi_68360386
Die Welle

Het begint allemaal rustig; een docent die tijdens een thema week als voormalig kraker graag de lessen anarchie wilde geven, maar dit niet kan omdat een andere docent het voor zijn neus wegkaapt. Dus zal hij de lessen autarchie moeten geven. Dit wil hij op een experimentele manier doen, door een iemand als dictator te kiezen en door een gigantisch sterke team spirit te bouwen tussen de leerlingen onderling.

Veel over gehoord, nog niet gekeken tot gisteren. Ik vond het een indrukwekkende film dankzij zijn eenvoud. Geen rare figuren (op eentje na) maar gewoon normale mensen die zich verliezen in een groep. Hoe makkelijk je je als schaap kan gedragen en hoe gevaarlijk het is met een verkeerde leider wordt wel aangegeven in deze film. Ik vond hem erg sterk en het liet maar weer eens zien hoe makkelijk mensen te manipuleren zijn.

IMDB: 7.5
ik : 8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:13:16 #298
52357 Lambiekje
pi_68363356
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:30 schreef Twerk het volgende:

[..]

Yep. Juist omdat je eigenlijk niets ziet van het steken zelf ben je aangewezen op je fantasie en het lijkt dan idd net alsof het meer inpact op je heeft als kijker. Ik bedoel als jij een schizo met een machinegeweer door de stad ziet lopen in een film en om zich heen begint te schieten schokt het je als kijker totaal niet wat er gebeurt (terwijl het eigenlijk erger is dan een enkelvoudige moord).
Dat is ook de kracht, je eigen fantasie, daarom is Funny Games ook zo grof, omdat je niets ziet.
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:16:53 #299
52357 Lambiekje
pi_68363426
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Ik vond het eerlijk wel redelijk bizar...
SPOILER
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:20:08 #300
52357 Lambiekje
pi_68363494
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 02:14 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Trade (2007)

[ afbeelding ]

Een Mexicaanse jongen (Cesar Ramos) koopt voor de 13e verjaardag van zijn zusje een fiets.
Als zij hem de volgende dag wilt opzoeken in een onveilig deel van de stad wordt ze ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten besluit hij om zijn zusje achterna te gaan.

Wow! Wat een aangrijpende film. Deze film gaat over het onrecht van mensen die ontvoerd en verhandelt worden , vaak zijn dit vrouwen die worden verkocht of geprostitueerd. Ik heb echt een kut gevoel na het zien van deze film. dat er zoveel onrecht tegen vrouwen wordt uitgeoefend

De spelers in deze film komen zeer overtuigend over. Ook is het verhaal zeer realistisch en goed verteld. Ik heb me geen moment verveeld.

8.5/10
Ik kan en wil niet begrijpen waarom deze handel zo goed floreert. Miljoenen(?) per jaar of wat is het ook al weer wat de inleiding zegt?
Het is gebaseerd op een artikel over SexSlaves.
pi_68367252
Shawshank Redemption:
Andy Dufresne betrapt zijn vrouw met een ander en wordt vervolgens beschuldigd van de moord op zijn vrouw en haar minnaar. Hij houdt vol dat hij onschuldig is, maar krijgt toch tweemaal levenslang in de strenge gevangenis Shawshank. Hij sluit vriendschap met een zwarte gevangene die spullen kan regelen. Er zijn twee dingen die hem echt op de been houden: hoop en een poster van Rita Hayworth

9.5/10
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')