quote:Op woensdag 15 april 2009 23:17 schreef ScarFace- het volgende over Role Models:
[..]
Die film is echt te flauw, niet echt leuk om naar te kijken vond ik zelf.
Na een drukke dag deze film kijken
Hihi, ik denk dat mijn smaak verslechtert als ik het druk heb! Ook Shaun of the dead vond ik erg leuk. Ik verwacht ook nooit zoveel van comedies, misschien ligt het daaraanquote:Op woensdag 15 april 2009 23:03 schreef sitting_elfling het volgende over Shaun of the dead:
Normaliter houd ik wel van dit soort komedies ( zoals hot fuzz ) maar dit was echt drama. De hele inleiding was bedroevend slecht. D
Shaun is geweldig joh! Ik denk alleen dat je een bepaalde filmachtergrond er voor moet hebben, net als bij Hot Fuzz.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:17 schreef Guppi het volgende:
[..]
[..]
Hihi, ik denk dat mijn smaak verslechtert als ik het druk heb! Ook Shaun of the dead vond ik erg leuk. Ik verwacht ook nooit zoveel van comedies, misschien ligt het daaraan![]()
(dat ik een film leuk vind die sitting_elfling te slecht vindt!)
Gigi is niet echt Minnelli's beste (musical) werk. Ik weet niet of ze ook in dat boek staan, maar An American in Paris, the Band Wagon en The Pirate zijn allen stukken beter. Kijken dus.quote:Op donderdag 16 april 2009 14:07 schreef Superher0 het volgende:
Gigi
Musical van de schrijver van My Fair Lady. Apart van het accent (Engels met een enorm Frans accent) en de naieviteit is hij wel te doen. Keek deze film omdat deze in de '1001 movies to watch before you die' boek staat.
Het is dan ook geen thriller.quote:Op donderdag 16 april 2009 12:05 schreef PogueMahone het volgende:
Lolita (1962)
Had er veel van verwacht, Kubrick + een controversieel boek, maar het viel me behoorlijk tegen. Het werd nooit echt spannend, Peter Sellers met een Duits accent vond ik irritant en de film was ook vrij lang. Jammer, ik zal het boek maar eens gaan lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.5
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 16-04-2009 23:31:28 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Allemaal behalve The Pirate. Ik ben benieuwd!! In het boek staan een verscheidenheid aan films, vanaf 1902 tot en met 2008. Had verwacht dat ik er meer gezien zou hebben maar dat viel dus tegen. Ik was al best wel ver met het kijken van alle films in de IMDB Top 250 en daarvan staan er ook al een groot aantal in het boek dus dat scheelt.quote:Op donderdag 16 april 2009 18:42 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Gigi is niet echt Minnelli's beste (musical) werk. Ik weet niet of ze ook in dat boek staan, maar An American in Paris, the Band Wagon en The Pirate zijn allen stukken beter. Kijken dus.
[..]
http://www.listsofbests.com/list/43635 is misschien dan handig voor je. Om het makkelijk bij te houden.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:38 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Allemaal behalve The Pirate. Ik ben benieuwd!! In het boek staan een verscheidenheid aan films, vanaf 1902 tot en met 2008. Had verwacht dat ik er meer gezien zou hebben maar dat viel dus tegen. Ik was al best wel ver met het kijken van alle films in de IMDB Top 250 en daarvan staan er ook al een groot aantal in het boek dus dat scheelt.
Ben zodoende met Jean Vigo in aanraking gekomen. L'Atalante en Zero de Conduit, erg mooie films.
Net Ordinary People gekeken. Donal Sutherland met haar!!! goede film, ik vond alleen het te voorspelbaar. Goed acteerwerk. Weer eentje afgevinkt
Twintig jaar na dato, is deze docu weer helemaal actueel geworden. Zeker nu het eruit ziet dat General Motors failliet zal gaan dit jaar en dus indirect voor nog meer problemen gaat zorgen in Flint. De stad kende overigens rond 1960 bijna 200.000 inwoners, nu zijn er daarvan iets meer dan 100.000 inwoners over. Het is duidelijk hoe afhankelijk Flint is van GM. Nog wat andere cijfers dan: de aandelenkoers (toch wel een betrouwbare indicator dat de gezondheid van een bedrijf aangeeft) lag de gehele jaren '80 rond de 40 dollar en is gaan pieken in het jaar 2000 om en nabij de 100 dollar. Op het moment van schrijven heeft het aandeel een koers van 1,94 dollar. De cijfers spreken voor zich me dunkt.quote:Moore gaat op pad naar het plaatsje Flint in Michigan. Het stadje leefde volledig van de daar aanwezige General Motors fabriek, maar het concern besloot die lokatie te sluiten. Op scherpe wijze onderzoekt Moore tijdens de jaren '80 hoe de lokale bevolking omgaat met het genomen besluit en hij tracht een gesprek te krijgen met de CEO van General Motors, Roger Smith.
quote:Op donderdag 16 april 2009 23:15 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]
Black Balloon (2008)
Thomas (Rhys Wakefield) is een 15 jarige jongen die een oudere autistisch (+ADD) broer Charlie heeft.
Maggie (Toni Colette) is hun zwangere moeder. Hun vader is een leger man. ze verhuizen naar een nieuwe huis. Op een ochtend rent Charlie naar buiten en Thomas gaat hem achterna. Charlie rent zomaar een huis binnen en gaat daar plassen op het toilet. Het blijkt toevallig te zijn bij een klasgenote van Thomas, Jackie (Gemma Ward). Charlie had zijn muts daar achter gelaten zodoende wist zij wie ze waren. Gaande weg wordt zij verliefd op hem. Alleen Thomas denkt zijn stomme autistische broer in de weg staat.
Het is zonder meer een eerlijke oprechte film. De woede die Thomas heeft jegens zijn broer ondanks dat ie van hem houdt is goed vertolkt. Toni Colette is altijd wel goed maar de onverwoest bare rust richting Charlie is mooi.
Ja het is een mooie Australische debutfilm van Elissa DownDeze film had gek genoeg een paar weken geleden gevonden in het restaurant waar een vriend van me werkte. Geen idee wat we ervan moesten verwachten, maar uit verveling toch maar gaan kijken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7.5
Ik vond het ook een best goede film! Ik vond Charlie alleen meer über-retarded dan autistisch, waardoor ik me na een tijdje wel een beetje aan hem ging ergeren.
Die heb ik deze week gekocht en ga ik binnenkort zien. Ben benieuwdquote:
Een van de beste thrillers/misdaad-films die ik heb gezienquote:Op zondag 19 april 2009 04:34 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Die heb ik deze week gekocht en ga ik binnenkort zien. Ben benieuwd
Damn, anders plaats je nog een keer een plaatje erbij van 2 mbquote:Op donderdag 16 april 2009 10:51 schreef Pacmaniac het volgende:
[ afbeelding ]
Net Twilight gekeken . Mooie film al vond ik persoonlijk dat mystieke sfeertje en die langdradige scene's waarin niet gesproken werd + de bijbehorende klassieke muziek een beetje ergerlijk . Verder wel een puike film!
En dan bestaan er nog betere Hitchcocks zoals North by Northwest, Strangers on a Train, Shadow of a Doubt en Rear Windowquote:
En dan vergeet je Vertigoquote:Op zondag 19 april 2009 17:28 schreef Falco het volgende:
[..]
En dan bestaan er nog betere Hitchcocks zoals North by Northwest, Strangers on a Train, Shadow of a Doubt en Rear Window. Ik weet niet of je die al gezien hebt
?
Toch blijft 'Psycho' gewoon de beste Hitchcock wat mij betreft.quote:
Dial M is ook goed. En Rope in de queue staan?quote:Op zondag 19 april 2009 19:06 schreef Siniti het volgende:
Van Hitchcock heb ik alleen Dial M for Murder en Psycho gezien, Rear Window is al gedownload en die andere zullen waarschijnlijk gauw volgen
De film gaat dus ook over de opkomst van de hele groep, de drijfveren et cetera. Het is zeer interessant om te zien hoe mensen politiek activisme in woord om kunnen zetten in politiek activisme in 'daad' en ze dat moreel verantwoorden. Je wordt als kijker meegenomen in dat proces. Dat deels krankzinnige, maar deels (voor mij persoonlijk) wel herkenbare proces. Je bent een radartje in het hele geheel, en hoe maak je een verschil? Hoe laat je mensen naar je luisteren?quote:De Rote Armee Fraktion (Duits, Ned.: Rode-Legerfractie) was de actiefste naoorlogse linkse extremistische terreurgroep in Duitsland. De RAF stond ook wel bekend onder de naam Baader-Meinhof-Groep. De groep werd in 1970 opgericht door onder meer Andreas Baader, Gudrun Ensslin, Horst Mahler en de later bij de groep gekomen Ulrike Meinhof. Ze was verantwoordelijk voor 34 moorden en talrijke bankovervallen en bomaanslagen. In 1998 meldde de RAF dat ze zichzelf had opgeheven.
Nog niet, komt allemaal later nog wel. Heb maar 80GB ruimte op mijn pc (quote:Op zondag 19 april 2009 19:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dial M is ook goed. En Rope in de queue staan?
probeeer internetshops eens...quote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Hoe komen jullie aan al die schitterende oude films? Ik zie ze bij de lokale mediamarkt of free record shop echt nooit staan.
Ook op alternatieve manieren weinig succes. Hebben jullie een speciale winkel of site waar je al die oude pracht en praal vandaan kunt toveren?
ik downloadquote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Hoe komen jullie aan al die schitterende oude films? Ik zie ze bij de lokale mediamarkt of free record shop echt nooit staan.
Ook op alternatieve manieren weinig succes. Hebben jullie een speciale winkel of site waar je al die oude pracht en praal vandaan kunt toveren?
Online webshopsquote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Van Leest heeft wel wat staan.quote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
http://www.platomania.nl/quote:Op zondag 19 april 2009 22:06 schreef Pacmaniac het volgende:
6.9 op imdbquote:Op maandag 20 april 2009 01:35 schreef Mikkie het volgende:
Fast and Furious
Hij past wel in de serie, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Het acteerwerk is verre van hoogstaand, de SFX zijn bij tijd en wijle ook maar matig, maar de auto's en alles voeren weer de boventoon. Niet meer dan middelmatig vermaak.
Een 6.
Een film die je soms mateloos irriteert toch nog een 9 gevenquote:Op maandag 20 april 2009 01:14 schreef Siniti het volgende:
The Curious Case Of Benjamin Button
Erg goede film, alleen irriteerden die cuts naar de 'echte' tijd mij soms wel mateloos
9/10
Ik ben het eens volledig met je eens.quote:Op zondag 19 april 2009 19:01 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Toch blijft 'Psycho' gewoon de beste Hitchcock wat mij betreft.
De film zelf vond ik ontzettend goed, alleen dat het zo vaak naar de echte tijd terug ging werd na een tijdje wel irritantquote:Op maandag 20 april 2009 12:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Een film die je soms mateloos irriteert toch nog een 9 geven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
quote:Op dinsdag 21 april 2009 02:03 schreef scanman01 het volgende:
The mist
.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 02:03 schreef scanman01 het volgende:
The mist
.Beste aanpassing aan een boek ooit en ik vind het boek het beste Stephen King verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
Ik heb me wat ingelezen op meerdere fora en volgens mij vinden zeer veel mensen het einde een absolute verkrachting van het boek. Velen vinden het zelfs een schande. Ik ben het daar wel mee eens.quote:Op dinsdag 21 april 2009 02:24 schreef kingmob het volgende:
[..]
Beste aanpassing aan een boek ooit en ik vind het boek het beste Stephen King verhaal
In 2007 was het een internetmeme. Dit is een film waarbij juist gepromoot werd download het, please.quote:Op dinsdag 21 april 2009 01:46 schreef Tweek het volgende:
The Man From Earth
Zeer af en toe struikel je per ongeluk op een film waar je nog nooit van gehoord hebt, maar de synopsis intrigerend genoeg is om de film te kijken. In nog minder gevallen overtrefd zo'n film je verwachtingen. The Man From Earth is zo'n film. Geschreven door Jerome Bixby, bekend van die ene Twilight Zone aflevering die iedereen kent, maar niet zeker weet of hij/zij hem gezien heeft. Een jongentje die mensen in een maisveld terecht laat komen. Het script voor deze film schreef hij in zijn laatste levensjaar, 1998. In 2007 werd het daadwerkelijk verfilmd. Een kleinde groep mensen komt bij één in een afgelegen hut om afscheid te nemen van hun collega, een professor die zijn geluk elders gaat beproeven. Zijn reden van vertrek? Iedere 10 jaar neemt hij afscheid van de mensen die hij kent, voor ze merken dat hij niet ouder wordt. Al 14000 jaar loopt hij over de aarde rond. Wat volgt is een gesprek waarin zijn omzwervingen aan de tand worden gevoeld door zijn collega's. Onder andere een bioloog, psycholoog en theoloog wagen zich aan zijn beweringen. Is het één grote leugen of is hij echt zo oud.
De film kan gezien worden als één grote conspiracy theory, maar het wordt met een logica en rationaliteit gebracht die het thema van de film perfect uitdraagd; geloof. Waar baseren we ons geloof op, een gevoel dat iets klopt, meerdere mensen die het geloven of wetenschappelijke feiten. De hele film speelt zich in één kamer af en het is dialoog gevolgd door dialoog, geen muziek is te horen. Toch weet de film er vaart in te houden en grijpt hij je aandacht. Zeker niet geschikt voor de kijker die graag wat meer actie ziet, maar als je er eenmaal voor zit is het een prachtige zit. Slechts in de laatste vijf minuten stelt de film een beetje teleur, maar na 80 minuten sterk verhaal is dat te vergeven.
Eén van de betere films die ik de afgelopen jaren gezien heb.
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9/10
quote:But we may have plenty to learn yet about the possible impact of file-sharing and other online distribution methods on the quantity and quality of films we watch. The story of Jerome Bixby's "The Man from Earth", a small-budget science fiction movie released on DVD in November, shows how piracy can help salvage, not sink, high-quality cinema.
Ben het totaal niet met je eens. Voor die tijd was Psycho misschien een schokkende film nu natuurlijk helemaal niet meer. Dus het is vooral de meest verouderde film van Hitchcock. De film heeft heerlijke muziek geweldige rollen en mooie shots, toch is de film nu meer humoristisch dan eng. Films als Rebecca, Strangers on a Train en vooral mijn persoonlijke favoriet Vertigo zijn in mijn ogen veel minder verouderd en beter.quote:Op maandag 20 april 2009 12:59 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik ben het eens volledig met je eens.
Frank Darabont heeft anders ook nog twee andere geweldige King verfilmingen op zijn naam staan: Green Mile en Shawshank Redemption.quote:Op dinsdag 21 april 2009 03:38 schreef kingmob het volgende:
Tja, dat is een normale reactie van fans. Het einde van het boek was sterk, maar heel typisch Stephen King. Ik denk dat dit einde veel beter werkt in een film. In principe gaat de film gewoon net een paar uren/dagen verder dan het boek.
Ik vond het iig gedurft en kon het waarderen in deze low-budget poging die een stuk beter was dan de gemiddelde king verfilming. Ik denk dat ik wat milder heb gereageerd omdat die verfilmingen normaal vaak ronduit kut zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |