abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 20:03:09 #241
67089 Gillingham
The horror...
pi_68281469
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef OneMe het volgende:

[..]

Ben het totaal niet met je eens. Voor die tijd was Psycho misschien een schokkende film nu natuurlijk helemaal niet meer. Dus het is vooral de meest verouderde film van Hitchcock. De film heeft heerlijke muziek geweldige rollen en mooie shots, toch is de film nu meer humoristisch dan eng. Films als Rebecca, Strangers on a Train en vooral mijn persoonlijke favoriet Vertigo zijn in mijn ogen veel minder verouderd en beter.
Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.
What's it going to be then, eh?
pi_68281501
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:03 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik zelfs nu nog om bepaalde scenes in Psycho schrok, terwijl veel films tegenwoordig zogenaamde enge scenes hebben die lachwekkend zijn. Geluid is een belangrijke reden wss
  woensdag 22 april 2009 @ 20:10:25 #243
237059 Twerk
The Spurs
pi_68281710
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:03 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu. Psycho is een kunststuk op zich. Met een unieke score, geluid, sfeer. De bekende 'douchescene' is al tot in de treure geimiteerd, maar zal nooit dezelfde impact hebben op mensen als de originele scene uit Psycho.

Ook hoe destijds de meervoudige persoonlijkheidsstoornis(MPS) is uitgewerkt mag briljant genoemd worden. De film is zo ziek en tegelijkertijd soms zo doodnormaal om te kijken.. De muziek, de sfeer. Alles klopt.

Het is nauwelijks te realiseren om een betere, soortgelijke film te maken na Psycho. Vandaar mijn cijfer: een 10,5.

[ Bericht 8% gewijzigd door Twerk op 22-04-2009 20:15:44 ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:11:51 #244
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68281746
quote:
Op woensdag 22 april 2009 07:25 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Is deze nog echt zo aardig en de moeite waard als het eerste deel?
Die vond ik namelijk geweldig.
Ik vond het wel leuk ja. Ongeveer zoals de eerste. Het tweede deel was wat minder.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 22 april 2009 @ 20:24:04 #245
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_68282115
La noire de... (Black Girl) (1966, Sen, Ousmane Sembene)
Mijn eerste Afrikaanse film. Het smaakt echter niet naar meer. Alles, het plot, de dialogen, het acteerwerk, de regie, de karakters, de symboliek en thematiek, zijn van een storend amateuristisch en simplistisch niveau. Maar wacht dit wordt gezien als de eerste film gemaakt door een zwarte Afrikaan in sub-Sahara Afrika. Dan is het natuurlijk fantastisch. NOT.
cijfer: 4

Good Dick (2008, VS, Marianna Palka)
De titel doet anders verwachten, maar het was een mooie, aangrijpende, ontroerende en grappige indieflick. De karakters zijn typisch indiefilm karakters, hij: een eenzame lieve jongen, die werkt in een videotheek met zijn slacker vrienden, zij: een leuk vaag meisje, dat net niet gestoord genoeg is om het eng of irritant te maken. Langzaam groeien ze naar elkaar toe.
Marianna Palka schreef, regisseerde en speelt de hoofdrolspeelster. Haar echte vriend Jason Ritter speelt de hoofdrol. Dus dat de twee chemie hebben is niet verrassend.
cijfer: 8

Thunderball (1965, VK, Terence Young)

Na de goede eerste drie delen was dit toch wel even een tegenvaller. Met 130 minuten duurt de film al lang, maar hij voelde nog langer aan. Wat vooral komt doordat een simpel plot over twee gekaapte atoombommen onnodig warrig wordt gemaakt. Vooral in het begin liepen er allemaal karakters rond zonder ik enig benul wie nou wie was. Ook begint de film, die een veel groter budget dan zijn voorgangers had, met de over de top trend. Zoals in het begin waarin Bond ontsnapt via een jetpack of de haaien van Largo. De schurk van het verhaal, die nooit echt weet te imponeren. Het grote onderwater gevecht op het einde was dan wel weer gaaf. Maar het beste moment van de film was de opmerking die schurkin Fiona tegen Bond maakt na het bed met hebben te gedeeld: "James Bond, the one where he has to make love to a woman, and she starts to hear heavenly choirs singing. She repents, and turns to the side of right and virtue... but not this one!"
cijfer: 6.5
  woensdag 22 april 2009 @ 20:45:26 #246
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68282826
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:40 schreef Siniti het volgende:
Knowing
Ik ga geeneens moeite doen hier een review voor te schrijven.
1/10
Had het toch maar wel gedaan. De film heeft bijna een 7 op IMDB en ik heb tot nu toe veel positieve verhalen gehoord.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:47:55 #247
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68282916
Stranger than Fiction
Harold Crick is een simpele ziel, werkt bij de belastingdienst, en denkt alles in getallen. Op een gegeven moment 'hoort' hij iemand ZIJN leven vertellen. En dat maakt hem gek. Er komen scheurtjes in zijn routinematige (/dwangmatige) dagen. Hij gaat op zoek naar de schrijver achter zijn vertelling....en gaat daardoor zijn leven echt leven.

Het thema is fris, het acteerwerk is aardig. De conversaties zijn simpel, maar helder. Het is totaal GEEN hollywoodfilm (pluspunt). Dustin Hoffman en Maggie Gyllenhaal spelen aardige rollen en trekken de film verder omhoog. Aanrader.

IMDB 7.9
Zelf 7.8
pi_68283473
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:45 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Had het toch maar wel gedaan. De film heeft bijna een 7 op IMDB en ik heb tot nu toe veel positieve verhalen gehoord.
Nou het heeft alle clichés die een Hollywood film heeft. Gaat dus over wat leerlingen op een school die een allemaal een bericht tekenen/schrijven en in een buis in de grond stoppen, deze buis wordt 50 jaar later opgegraven door andere mensen. Op zich leuk concept, alleen is het allemaal zo verschrikkelijk voorspelbaar.

Natuurlijk is er 1 meisje die iets vaags heeft geschreven en krijgt het zoontje van nicholas cage (die ik hier echt verschrikkelijk slecht stond, vooral door zijn "heldenuitspraken" en die powerstance van hem ) deze envelop. Er staan heel veel getalletjes op die nicholas cage natuurlijk gaat ontcijferen (nadat hij had gezegd dat zijn zoontje de envelop terug moest geven natuurlijk). Wonder boven wonder...
SPOILER: Hele film gespoilt + excuses moi ik ben slecht in reviews schrijven
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
...samenvattend en niet-spoilend vind ik het acteerwerk onder de maat, het plot slecht. Als cage boos word en met een knuppel tegen een boom slaat is het bv gewoon lachwekkend...

Oh en hier de befaamde powerstance
http://www.imdb.com/media/rm2201324032/ch0130208
pi_68283526
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:10 schreef Twerk het volgende:

[..]

Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu. Psycho is een kunststuk op zich. Met een unieke score, geluid, sfeer. De bekende 'douchescene' is al tot in de treure geimiteerd, maar zal nooit dezelfde impact hebben op mensen als de originele scene uit Psycho.

Ook hoe destijds de meervoudige persoonlijkheidsstoornis(MPS) is uitgewerkt mag briljant genoemd worden. De film is zo ziek en tegelijkertijd soms zo doodnormaal om te kijken.. De muziek, de sfeer. Alles klopt.

Het is nauwelijks te realiseren om een betere, soortgelijke film te maken na Psycho. Vandaar mijn cijfer: een 10,5.

Natuurlijk zie ik ook wel dat de film in die tijd heel veel impact had. De film is zelfs zwart wit gefilmd omdat het anders voor het publiek te eng zou worden. Dat betekent verder niet dat we nu niet met onze filmkennis en ervaring kunnen kijken naar deze absolute klassieker. Ik vind Psycho gewoon veel minder impact hebben op mij dan bijvoorbeeld een Vertigo. Dit heeft te maken met het feit dat Psycho toendertijd ook gewoon een nieuwe film in het genre was, iets wat mensen nooit zo hadden meegemaakt. Dat is De grote kracht van de film. Vertigo bijvoorbeeld was een film die toendertijd veel minder speciaal was. Hetgene dat deze film zo goed maakt is dat het gewoonweg één van de beste in zijn genre is. Dus een vernieuwende film die nu enigssinds verouderd is waardoor de effecten die de film zo speciaal maakten nu niet meer zo goed werken als toen of een film die nog steeds geweldig is om naar te kijken en geen enkele kracht heeft ingeboet. Dan kies ik voor Vertigo. Verder moet ik zeggen dat ik Psycho 2 ook erg goed vond. Nu heb ik die film jaren geleden gezien dus ik weet niet of ik nu nog hetzelfde vind maar ik raad hem jou zeker aan. Het is zeker geen slechte ripoff.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:12:52 #250
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68283691
Eh....Play.com heeft de Credit Crunching Deals weer... oa Koyaanisqatsi / Powaqqatsi (Box Set)
voor 6.49 euro, met free delivery!
pi_68284137
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:12 schreef SnuggLe het volgende:
Eh....Play.com heeft de Credit Crunching Deals weer... oa Koyaanisqatsi / Powaqqatsi (Box Set)
Holy fuck dat is echt belachelijk goedkoop, 16,99 pond voor 14 Alfred Hitckcock films

Alleen jammer dat ik geen creditcard heb

[ Bericht 13% gewijzigd door Siniti op 22-04-2009 21:30:58 ]
  woensdag 22 april 2009 @ 21:26:03 #252
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68284182
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:10 schreef Twerk het volgende:

[..]

Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu.
Waarom? Er zijn talloze fossielen uit de filmgeschiedenis die probleemloos de vergelijking met hun hedendaagse broertjes kunnen doorstaan. Als dat bij Psycho niet het geval zou zijn, dan is dat een gebrek van Psycho, niet van degenen die films wil vergelijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68284254
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:12 schreef SnuggLe het volgende:
weinig echt boeiends helaas..
  woensdag 22 april 2009 @ 21:38:56 #254
237059 Twerk
The Spurs
pi_68284577
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom? Er zijn talloze fossielen uit de filmgeschiedenis die probleemloos de vergelijking met hun hedendaagse broertjes kunnen doorstaan. Als dat bij Psycho niet het geval zou zijn, dan is dat een gebrek van Psycho, niet van degenen die films wil vergelijken.
Je draait de zaken om met dat laatste. Er wordt juist beweerd dat Psycho boven soortgelijke films van nu (en na Psycho)uitstijgt. Je hebt nu te maken met hele andere productietechnieken, budgetten enz., maar toch zal bijv. de bekende douchescene nooit meer zo goed zijn als bij het 'origineel'.

Natuurlijk is er ook bijzonder veel armoedige crap uitgekomen in bijv. the 60's en zijn soortgelijke films van nu veel beter kijkbaar. Maar daar ging het niet om. "All time klassiekers", zoals werd geschreven zetten een standaard, zijn en blijven uniek. En Psycho is er daar 1 van.

Maargoed, niemand houd jou tegen om andere soortgelijke films als "beter kijkbaar" te kwalificeren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Twerk op 22-04-2009 21:46:11 ]
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:42:37 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68289465
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:28 schreef mschol het volgende:

[..]

weinig echt boeiends helaas..
Nou, heb toch 3 titels voor ¤ 13,50 besteld
pi_68291848
Ik vind Psycho eigenlijk de enige Hitchcock film die de tand des tijds echt goed heeft doorstaan. vind die film bijna perfect.
pi_68291954

O, brother, where art thou, Joel Coen, 2000
Melige comedy van de Coen broers, behoeft voor de kenner eigenlijk geen nadere uitleg. Leuke rollen van de drie hoofdrolspelers!
imdb 7,8/10
Ik 7,5/10.

Rope, Alfred Hitchcock, 1948.
Ook Hitchcocks films behoeven eigenlijk geen nadere uitleg. Deze film heb ik heel lang geleden een keer op tv gezien en stond me bij als een erg goede film. Nu ik hem weer eens gezien heb, valt hij me toch behoorlijk tegen. Rupert Cadell, de rol van James Stewart, gebruikt vooral zijn intuitie, en niet louter deductie om de twee daders te ontmaskeren, zoals mij abusievelijk bijstond.
Imdb 8,1/10.
Ik 7/10.
I´m back.
  donderdag 23 april 2009 @ 01:44:06 #258
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68292011
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
O, brother, where art thou, Joel Coen, 2000
Melige comedy van de Coen broers, behoeft voor de kenner eigenlijk geen nadere uitleg. Leuke rollen van de drie hoofdrolspelers!
imdb 7,8/10
Ik 7,5/10.
De soggy bottom boys
*zet dat nummer aan*
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 23 april 2009 @ 02:23:05 #259
16701 scanman01
Today's a good day
pi_68292230

He's just not that into you' (2009)

Ik had hier meer van verwacht eigenlijk. Het is allemaal wel leuk, maar echt in het verhaal gezogen word je nooit. De film vertelt het verhaal van een aantal mensen en dan vooral over hun liefdesleven en vergissingen. In de hoofdrol spelen oa Jennifer Aniston (die wil trouwens en het niet kan verdragen dat haar vriend dat niet wil), Jennifer Connelly (die het slippertje van haar man nog wil vergeven, maar het feit dat hij liegt over wel of niet roken niet), Scarlett Johansson (die verliefd wordt op een getrouwde man), Drew Barrymore en vele anderen. Wie zoiets als 'Love actually' verwacht komt bedrogen uit. Dit is allemaal wat serieuzer en de humor ontbreekt behoorlijk.

Cijfer: 7,0
pi_68292372
Taxi Driver
Mooie film.
9/10

Casablanca
Ook een mooie film, vooral Rick is echt fucking prachtig
9/10
pi_68297104
Il Divo

De Ster

"The story of Italian Prime Minister Giulio Andreotti, who has been elected to Parliament seven times since is was established in 1946."

Erg goede film, Toni Servillo zet Giulio Andreotti echt geweldig neer. Wat een markante man is dat, zeer overtuigend gespeeld. Favoriete shot was waarbij hij in het parlementsgebouw zit op zijn eigen kamer en waarbij hij op een soort van gouden hometrainer zit in zijn pak met een treurige blik. Dat shot geeft eigenlijk al het hele verhaal weer.

Ik vond wel dat er een overstroming aan karakters was dat werd voorgesteld in de film, op zich was dit wel te behappen, maar in het midden verloor ik mijn aandacht terwijl dat juist een belangrijk punt in de film is waarbij er wordt gesuggereerd dat Andreotti daadwerkelijk banden met de mafia had. Op het eind van de film zien we de hoorzitting waarbij hij wordt vrijgesproken. Ik had liever willen zien hoe dit proces ging, omdat hij altijd zo gevat kan reageren. Maar dit werd gewoon verteld in de credits. Gemist punt wat mij betreft.

Cijfer IMDB: 7,6

Mijn cijfer: 8,4
  donderdag 23 april 2009 @ 12:57:21 #262
237059 Twerk
The Spurs
pi_68301059
quote:
Op donderdag 23 april 2009 03:04 schreef Siniti het volgende:
Taxi Driver
Mooie film.
9/10

Casablanca
Ook een mooie film, vooral Rick is echt fucking prachtig
9/10
Taxi Driver is idd ook cool. Vooral op het eind in het bordeel
pi_68301260
Inkheart

Man wat een flutfilm was dat zeg.Slechte acteerprestaties en ook niet mooi gefilmd.Het verhaal had wel potentie maar zo is het alleen maar een afrader imho.En Brendan Fraser wordt ook steeds slechter.

Cijfer IMDB: 6.2
Mijn cijfer: 4
pi_68305635
The Uninvited

Vond het een vrij gemiddelde film. Nergens heb je echt het idee naar iets uitmuntends te kijken maar het voelt allemaal wel degelijk aan en kijkt vrij goed weg. De film bevat een paar schrik momenten en wist mij toch wel tot het eind te boeien. Alleen de plot twist op het eind doet me deze film toch wat hoger beoordelen, simpel om het feit dat mij het wel kan bekoren om als kijker op het verkeerde been gezet te worden. Ik zag hem iig abosluut niet aan komen.
Cijfer: 7,5
  donderdag 23 april 2009 @ 15:46:46 #265
237059 Twerk
The Spurs
pi_68306704
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:19 schreef Darkzell het volgende:
The Uninvited
[ afbeelding ]
Vond het een vrij gemiddelde film. Nergens heb je echt het idee naar iets uitmuntends te kijken maar het voelt allemaal wel degelijk aan en kijkt vrij goed weg. De film bevat een paar schrik momenten en wist mij toch wel tot het eind te boeien. Alleen de plot twist op het eind doet me deze film toch wat hoger beoordelen, simpel om het feit dat mij het wel kan bekoren om als kijker op het verkeerde been gezet te worden. Ik zag hem iig abosluut niet aan komen.
Cijfer: 7,5
Ik wil je van harte het Koreaanse origineel aanbevelen:

Janghwa, Hongryeon
http://www.imdb.com/title/tt0365376/

Spooky! Erg goed.

Cijfer: 8,3 imo.
pi_68306808
A Tale of Two Sisters is erg goed inderdaad, wist niet dat er een remake van was.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:53:56 #267
237059 Twerk
The Spurs
pi_68306973
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:49 schreef ChickenMan het volgende:
A Tale of Two Sisters is erg goed inderdaad, wist niet dat er een remake van was.
Ik had al mijn twijfels bij het horen dat er een amerikaanse remake kwam. Helaas dan ook stukken minder dan het origineel. Vooral qua sfeer en muziek komt het totaal niet in de buurt. Ik zou het dan ook bij het geweldige origineel laten als ik jou was.
pi_68308789
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:46 schreef Twerk het volgende:

[..]

Ik wil je van harte het Koreaanse origineel aanbevelen:

Janghwa, Hongryeon
http://www.imdb.com/title/tt0365376/

Spooky! Erg goed.

Cijfer: 8,3 imo.

Bedankt voor de tip.

Enige jammere is dan wel weer dat de loop van het verhaal, danwel het einde op hetzelfde neer zullen komen. Maar ik ga hem zeker eens kijken.
  donderdag 23 april 2009 @ 16:56:45 #269
237059 Twerk
The Spurs
pi_68309010
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:49 schreef Darkzell het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip.

Enige jammere is dan wel weer dat de loop van het verhaal, danwel het einde op hetzelfde neer zullen komen. Maar ik ga hem zeker eens kijken.
Nou, daar hoef je in dit geval niet zo heel bang voor te zijn. Natuurlijk zijn er overeenkomsten, maar toch zo freaky en op bepaalde punten anders dat je denk ik tijdens het kijken nieteens de behoefte voelt te vergelijken.

Aziaten zijn soms echt meesters op filmgebied. Bijvoorbeeld ook:

Jisatsu saakuru (Suicide Club)
http://www.imdb.com/title/tt0312843/

pi_68321260
Gangster High

Net gekeken, wat een geweldige film! Een van de betere films die ik heb gezien.
Het verhaal gaat over een groep vrienden die samen een voetbalteam beginnen op een Koreaanse High School.
Ze krijgen daar ruzie met een Jeugdbende en dat gaat van kwaad tot erger. Prachtige film over vriendschap en loyaliteit, echt een aanrader.
Koning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')