Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:33 schreef OneMe het volgende:
[..]
Ben het totaal niet met je eens. Voor die tijd was Psycho misschien een schokkende film nu natuurlijk helemaal niet meer. Dus het is vooral de meest verouderde film van Hitchcock. De film heeft heerlijke muziek geweldige rollen en mooie shots, toch is de film nu meer humoristisch dan eng. Films als Rebecca, Strangers on a Train en vooral mijn persoonlijke favoriet Vertigo zijn in mijn ogen veel minder verouderd en beter.
Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik zelfs nu nog om bepaalde scenes in Psycho schrok, terwijl veel films tegenwoordig zogenaamde enge scenes hebben die lachwekkend zijn. Geluid is een belangrijke reden wssquote:Op woensdag 22 april 2009 20:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.
Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu. Psycho is een kunststuk op zich. Met een unieke score, geluid, sfeer. De bekende 'douchescene' is al tot in de treure geimiteerd, maar zal nooit dezelfde impact hebben op mensen als de originele scene uit Psycho.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:03 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Psycho is nu juist veel meer dan 'eng' of 'schokkend'. Vernieuwend, fascinerend en een ontzettend fijne sfeer. En inderdaad een heerlijke score. De drie films die jij noemt zijn ook heel goed te pruimen, maar lieten niet zo'n indruk op me achter als Psycho.
Ik vond het wel leuk ja. Ongeveer zoals de eerste. Het tweede deel was wat minder.quote:Op woensdag 22 april 2009 07:25 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Is deze nog echt zo aardig en de moeite waard als het eerste deel?
Die vond ik namelijk geweldig.
Had het toch maar wel gedaan. De film heeft bijna een 7 op IMDB en ik heb tot nu toe veel positieve verhalen gehoord.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:40 schreef Siniti het volgende:
Knowing
Ik ga geeneens moeite doen hier een review voor te schrijven.
1/10
Nou het heeft alle clichés die een Hollywood film heeft. Gaat dus over wat leerlingen op een school die een allemaal een bericht tekenen/schrijven en in een buis in de grond stoppen, deze buis wordt 50 jaar later opgegraven door andere mensen. Op zich leuk concept, alleen is het allemaal zo verschrikkelijk voorspelbaar.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:45 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Had het toch maar wel gedaan. De film heeft bijna een 7 op IMDB en ik heb tot nu toe veel positieve verhalen gehoord.
SPOILER: Hele film gespoilt + excuses moi ik ben slecht in reviews schrijvenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....samenvattend en niet-spoilend vind ik het acteerwerk onder de maat, het plot slecht. Als cage boos word en met een knuppel tegen een boom slaat is het bv gewoon lachwekkend...
Oh en hier de befaamde powerstance
http://www.imdb.com/media/rm2201324032/ch0130208
Natuurlijk zie ik ook wel dat de film in die tijd heel veel impact had. De film is zelfs zwart wit gefilmd omdat het anders voor het publiek te eng zou worden. Dat betekent verder niet dat we nu niet met onze filmkennis en ervaring kunnen kijken naar deze absolute klassieker. Ik vind Psycho gewoon veel minder impact hebben op mij dan bijvoorbeeld een Vertigo. Dit heeft te maken met het feit dat Psycho toendertijd ook gewoon een nieuwe film in het genre was, iets wat mensen nooit zo hadden meegemaakt. Dat is De grote kracht van de film. Vertigo bijvoorbeeld was een film die toendertijd veel minder speciaal was. Hetgene dat deze film zo goed maakt is dat het gewoonweg één van de beste in zijn genre is. Dus een vernieuwende film die nu enigssinds verouderd is waardoor de effecten die de film zo speciaal maakten nu niet meer zo goed werken als toen of een film die nog steeds geweldig is om naar te kijken en geen enkele kracht heeft ingeboet. Dan kies ik voor Vertigo. Verder moet ik zeggen dat ik Psycho 2 ook erg goed vond. Nu heb ik die film jaren geleden gezien dus ik weet niet of ik nu nog hetzelfde vind maar ik raad hem jou zeker aan. Het is zeker geen slechte ripoff.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:10 schreef Twerk het volgende:
[..]
Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu. Psycho is een kunststuk op zich. Met een unieke score, geluid, sfeer. De bekende 'douchescene' is al tot in de treure geimiteerd, maar zal nooit dezelfde impact hebben op mensen als de originele scene uit Psycho.
Ook hoe destijds de meervoudige persoonlijkheidsstoornis(MPS) is uitgewerkt mag briljant genoemd worden. De film is zo ziek en tegelijkertijd soms zo doodnormaal om te kijken.. De muziek, de sfeer. Alles klopt.
Het is nauwelijks te realiseren om een betere, soortgelijke film te maken na Psycho. Vandaar mijn cijfer: een 10,5.
Holy fuck dat is echt belachelijk goedkoop, 16,99 pond voor 14 Alfred Hitckcock filmsquote:Op woensdag 22 april 2009 21:12 schreef SnuggLe het volgende:
Eh....Play.com heeft de Credit Crunching Deals weer... oa Koyaanisqatsi / Powaqqatsi (Box Set)
voor 6.49 euro, met free delivery!
Waarom? Er zijn talloze fossielen uit de filmgeschiedenis die probleemloos de vergelijking met hun hedendaagse broertjes kunnen doorstaan. Als dat bij Psycho niet het geval zou zijn, dan is dat een gebrek van Psycho, niet van degenen die films wil vergelijken.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:10 schreef Twerk het volgende:
[..]
Idd. Het slaat ook vrijwel nergens op om argeloos een alltime-klassieker uit 1960 zomaar te projecteren op 'soortgelijke' films van nu.
weinig echt boeiends helaas..quote:Op woensdag 22 april 2009 21:12 schreef SnuggLe het volgende:
Eh....Play.com heeft de Credit Crunching Deals weer... oa Koyaanisqatsi / Powaqqatsi (Box Set)
voor 6.49 euro, met free delivery!
Je draait de zaken om met dat laatste. Er wordt juist beweerd dat Psycho boven soortgelijke films van nu (en na Psycho)uitstijgt. Je hebt nu te maken met hele andere productietechnieken, budgetten enz., maar toch zal bijv. de bekende douchescene nooit meer zo goed zijn als bij het 'origineel'.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom? Er zijn talloze fossielen uit de filmgeschiedenis die probleemloos de vergelijking met hun hedendaagse broertjes kunnen doorstaan. Als dat bij Psycho niet het geval zou zijn, dan is dat een gebrek van Psycho, niet van degenen die films wil vergelijken.
Nou, heb toch 3 titels voor ¤ 13,50 besteldquote:
De soggy bottom boysquote:Op donderdag 23 april 2009 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
O, brother, where art thou, Joel Coen, 2000
Melige comedy van de Coen broers, behoeft voor de kenner eigenlijk geen nadere uitleg. Leuke rollen van de drie hoofdrolspelers!
imdb 7,8/10
Ik 7,5/10.
Taxi Driver is idd ook cool. Vooral op het eind in het bordeelquote:Op donderdag 23 april 2009 03:04 schreef Siniti het volgende:
Taxi Driver
Mooie film.
9/10
Casablanca
Ook een mooie film, vooral Rick is echt fucking prachtig
9/10
Ik wil je van harte het Koreaanse origineel aanbevelen:quote:Op donderdag 23 april 2009 15:19 schreef Darkzell het volgende:
The Uninvited
[ afbeelding ]
Vond het een vrij gemiddelde film. Nergens heb je echt het idee naar iets uitmuntends te kijken maar het voelt allemaal wel degelijk aan en kijkt vrij goed weg. De film bevat een paar schrik momenten en wist mij toch wel tot het eind te boeien. Alleen de plot twist op het eind doet me deze film toch wat hoger beoordelen, simpel om het feit dat mij het wel kan bekoren om als kijker op het verkeerde been gezet te worden. Ik zag hem iig abosluut niet aan komen.
Cijfer: 7,5
Ik had al mijn twijfels bij het horen dat er een amerikaanse remake kwam. Helaas dan ook stukken minder dan het origineel. Vooral qua sfeer en muziek komt het totaal niet in de buurt. Ik zou het dan ook bij het geweldige origineel laten als ik jou was.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:49 schreef ChickenMan het volgende:
A Tale of Two Sisters is erg goed inderdaad, wist niet dat er een remake van was.
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:46 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ik wil je van harte het Koreaanse origineel aanbevelen:
Janghwa, Hongryeon
http://www.imdb.com/title/tt0365376/
Spooky! Erg goed.
Cijfer: 8,3 imo.
Nou, daar hoef je in dit geval niet zo heel bang voor te zijn. Natuurlijk zijn er overeenkomsten, maar toch zo freaky en op bepaalde punten anders dat je denk ik tijdens het kijken nieteens de behoefte voelt te vergelijken.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:49 schreef Darkzell het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip.
Enige jammere is dan wel weer dat de loop van het verhaal, danwel het einde op hetzelfde neer zullen komen. Maar ik ga hem zeker eens kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |