abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67695314
Als titel gebruiken we altijd de volgende opstelling:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XXXXX

Vergeet niet het deelnummer (in Romeinse cijfers!) aan te passen!

De inhoud zelf is de volgende:

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Children of the night. What music they make.
pi_67695409
Tvp. Als dat mag. Fijne reeks iig. .
pi_67695927
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:33 schreef Stali het volgende:
Tvp. Als dat mag. Fijne reeks iig. .
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_67695963
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:33 schreef Stali het volgende:
Fijne reeks iig. .
Ken 'm helemaal niet. Ook maar tvp.

Mijn laatste was Platoon. Op tv. Voor de vijftiende keer ofzo.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_67697185
Der Himmel Über Berlin: wat een schitterende film . 9/10 omdat het perfecte einde helaas ontbrak; verder een bijzonder mooie film.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 4 april 2009 @ 07:05:21 #6
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67697929
enkel series gezien de afgelopen week, dus tvp. Oh, om de Scarlett Johansson discussie kracht bij te zetten een plaatje
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:26:44 #7
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67698110
Fast & Furious Haha, wat een film. Deze film is vrijwel de gehele speelduur over-the-top en gaat in enkele scenes zelfs nog verder. En wat een held, die Vin Diesel. Wat ook leuk was: de persoon met wie ik de film ging kijken zei vooraf : Als Michelle Rodriguez er niet in zou zitten was ik waarschijnlijk niet gegaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:22:59 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67700909
Dit is trouwens deel CXL .

Knocked Up
Wel lachen, deze film. Verder kan ik er niet meer woorden aan vuil maken, gewoon dit kijken wanneer je wat komisch wilt zien. Cijfer: 7,5

Als twee druppels water
Hoofdpersoon Ducker is een sufferdje tijdens de Tweede Wereldoorlog, totdat hij een kerel (genaamd Dorbeck) ontvangt die met zijn parachute zowat in zijn achtertuin is gedropt. Deze kerel hoort bij het verzet en weet Ducker te inspireren door zelf ook zijn steentje bij te dragen tegen de Duitsers.
In het begin deed alles fragmentarisch aan door de vele verzetsdaden die Ducker onderneemt. Ik dacht na een cliche verzetsverhaal te kijken en vond sommige acties van hem totaal onbegrijpelijk en ongeloofwaardig voor een verzetsheld. Maar op een gegeven moment kantelt de film en wordt het geheel toch een stuk sterker en valt de eerste helft van de film ook beter op zijn plaats. Pas op dat moment ging ik ook echt meeleven met het hoofdpersonage en krijgt het ook iets mysterieus. Door het sterke einde is het nog best wel een okeeje film geworden . Het boek 'De donkere kamer van Damocles' van W.F. Hermans lijkt me echter wel sterker, ook al heb ik het niet gelezen. Cijfer: 7

Riso amaro (Bitter Rice)

Betrekkelijk onbekend werk van een betrekkelijk onbekende regisseur (Giuseppe De Santis), maar het is zeer zeker de moeite waard. De film handelt over twee dames die op de Po-vlakte rijst oogsten. Een van de twee heeft een spectaculaire buit van een juweliersroof op zak en moet deze onopgemerkt zien te bewaren. Vooral het begin en het lange einde maken ontegenzeggelijk veel indruk door de uitstekende uitvoering. Wat meteen in de eerste scenes opvalt zijn de lange camerashots worden gebruikt die de sfeer op de Povlakte met al zijn massa's seizoensarbeidsters weten te grijpen.
De vierhoeksrelatie, waarbij de hotte Silvana Magnano en evenzo hotte (misschien nog hotter?) Doris Dowling het scherm afspetteren, was heel aardig en wist me ook best te boeien, zeker toen de onvermijdelijke climax zich aandiende. Het einde is typisch theatraal Italiaans en wordt lekker lang uitgerekt. Ik kan daar bij tijd en wijle wel erg van genieten. Enfin, dit kan wel een klein meesterwerkje genoemd worden . Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_67703351
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:22 schreef Falco het volgende:
Dit is trouwens deel CXL .
Deel 160?
CXXXIX (vorige deel) is dan 141? 139?
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:33:54 #10
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67703605
Helaas niet af kunnen kijken, maar al eerder gezien dus eigenlijk een ordinaire tvp...

The Getaway (1972)

McQueen in topvorm, Peckinpah voor zijn doen behoorlijk straight ahead met deze film en MacGraw met een constante konijn in de koplamp-blik in de ogen. Maar ze ziet er wel lief uit...
De Narcis van Gabon
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:18:58 #11
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_67704591
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:20 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Deel 160?
CXXXIX (vorige deel) is dan 141? 139?
CXL is 140, bij Romeins cijfers tel je de cijfers bij elkaar op als ze van hoog naar laag staan (CX is dus 110) en trek je ze van elkaar af als ze van laag naar hoog gaan (XC is dus 90).

CXXXIX is dus 139 en CXL is dus 140
pi_67705108
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:18 schreef Jovatov het volgende:

[..]

CXL is 140, bij Romeins cijfers tel je de cijfers bij elkaar op als ze van hoog naar laag staan (CX is dus 110) en trek je ze van elkaar af als ze van laag naar hoog gaan (XC is dus 90).

CXXXIX is dus 139 en CXL is dus 140
Ok, duidelijk. Ik had al het gevoel dat m'n CXXXIIX niet klopte
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:52:14 #13
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67705261
quote:
Het boek is inderdaad sterker, 8,5/10
Film vond ik wat minder 6/10
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:57:59 #14
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67709400
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:33 schreef PogueMahone het volgende:
Helaas niet af kunnen kijken, maar al eerder gezien dus eigenlijk een ordinaire tvp...

The Getaway (1972)

[ afbeelding ]

McQueen in topvorm, Peckinpah voor zijn doen behoorlijk straight ahead met deze film en MacGraw met een constante konijn in de koplamp-blik in de ogen. Maar ze ziet er wel lief uit...
Zo moeilijk of niet straight ahead zijn de andere Peckinpah's niet imo.
pi_67710368
North by Northwest Alfred Hitchcock, 1959
Film van grootmeester Hitchcock, met in de hoofdrollen Cary Grant en Eva Marie Saint. Net als in bijna al zijn films weer prachtige cinematografie en enkele legendarische scenes. Het plot is prima met een goede combinatie van spanning, humor en romantiek en daarnaast beschikt de film over een prima score. Verder leuk om Martin Landau in een van zijn eerste films te zien. 8.5
pi_67714316
Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen)
Toffe film in een mooie setting
De verteller die het verhaal als het ware vertelt vind ik wel leuk gedaan, absoluut niet storend in dit geval.

Een 7,5 (IMDb: 7,5)
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:23:42 #17
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67714856
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zo moeilijk of niet straight ahead zijn de andere Peckinpah's niet imo.
Ik vond hem "makkelijker" kijken dan andere Peckinpahs, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Meer een simpele actiefilm dit...
De Narcis van Gabon
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:50:55 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67715620
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:23 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

Ik vond hem "makkelijker" kijken dan andere Peckinpahs, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Meer een simpele actiefilm dit...
Het is ook een simpele actiefilms. Maar ik vind de andere Peckinpahs nou ook niet zo moeilijk. Dus verbaasde me dat je dat erbij vermelde.
pi_67719008
Cool Hand Luke
Tja, simpelweg een geweldige film met een geweldige Paul Newman. 9/10

En na aanleiding van de loftuitingen in vorige deel ook The Man From Earth gekeken. Nou, der is geen woord teveel gezegd. Prachtige film die zich ondanks dat het zich voor de volle 87 minuten in een ruimte afspeelt, geen moment verveeld. 9/10
pi_67719075
xXx
Simpel wegkijkertje, ik werd niet warm of koud van de actie. 5/10.
pi_67719174
Vandaag bekeken:

Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies)

Erg mooi. Toch had ik er, vanwege alle lofprijzingen op o.a. IMDb, iets meer van verwacht.
Wel gewoon een erg goede film met mooie animaties (zeker niet gedateerd trouwens). Sowieso knap hoe men er in geslaagd is om zo'n serieus oorlogsdrama in deze vorm te doen slagen.

Cijfer: 7,5 (IMDb: 8,2)

Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)

Bovenstaande film had me aardig in de mood gebracht, dus deze ook maar opgestart. Het was een lange tijd geleden dat ik 'm gezien had, dus ik kon er weer met volle teugen van genieten.
Prachtige film.
De magische wereld waar Chihiro in terecht komt is geschapen met ultieme zorg en gevuld met fantasie waar zelfs Pixar nog van kan leren. De wonderschone animaties, het goede geluid en de sterke muziek brengen deze wereld fantastisch tot leven en maken het een meesterwerk.

Cijfer: 9,0 (IMDb: 8,5)

Beide films overigens met ondertitels bekeken. Ik ben nooit een fan van dubs en in films waar Japanse culturele invloeden een grote rol spelen wil ik ook gewoon graag de Japanse taal in de ervaring betrekken.
  zondag 5 april 2009 @ 08:01:08 #22
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67720555
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het is ook een simpele actiefilms. Maar ik vind de andere Peckinpahs nou ook niet zo moeilijk. Dus verbaasde me dat je dat erbij vermelde.
De gemiddelde Peckinpah film heeft onder een dikke laag geweld nog wel het een en ander te vertellen. Zo vreemd is het dus niet dat hij dat vermeld.
pi_67720616
He's Just Not That Into You

Afgelopen vrijdag gezien, een leuke romantische film waarbij verschillende verhalen aan elkaar verbonden zijn. (al lijkt mij dat de laatste tijd een hype worden, een film maken waarbij je verschillende verhalen ziet die dan aan het einde allemaal aan elkaar verbonden blijken te zien en wat nadrukkelijk in beeld moet komen)
Ik vond het een lekkere wegkijk film en snapte ook gelijk waarom de film bij veel bioscopen in de Ladies Night is, de film heeft alles wat een dame denk ik verwacht namelijk een glimlach, een traan, het verlangen van komt het wel goed, vindt ze diegene, wordt ze ooit nog gelukkig, komen ze nog samen etc.
Ik denk dat veel mannen er niets aan zullen vinden maar als ze met hun partner hier naar toe gaan uiteindelijk toch nog samen zullen genieten.
Want het is een film waarbij je echt in een romantische bui voor moet zijn en uiteindelijk heel verliefd bij zal weg lopen.
De rol van Ginnifer Goodwin vond ik persoonlijk erg goed gecast, zij speelt een perfecte Gigi en Justin Long speelt een uitstekende Alex, hun verhaallijn was ook uiteindelijk mijn favoriete, hier zat flink wat humor in en keek het prettigst weg terwijl de verhaallijn van Scarlett Johansson mij verveelde en ik het gevoel had dat zij er vooral in zat voor de mannen die mee moeten naar de film onder het mom van "het oog wilt ook wat" (terwijl de verhaallijn met haar best belangrijk is), jammer want ze is een uitstekende actrice maar krijgt in deze film niet echt de kans om dat te laten zien.
Cijfer:7.5
  zondag 5 april 2009 @ 14:14:20 #24
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67728152
quote:
2 prachtige films.

Herkeken: Het rode korenveld

Blijft een goede, authentieke film. Nog steeds een van de beste Aziatische films ooit!

8,3/10
IMDB: 7,7/10
pi_67728587
Unforgiven

De laatste western van Clint Eastwood. Bijzondere aan deze film is dat er is geen een karakter in de hele film is die enigszins onschuldig is, iedereen heeft slechte dingen gedaan. Geen helden, geen bad guys; iedereen is een kan als held of bad guy gezien worden. Ik vond de karakters prachtig uitgewerkt en daarnaast een van de beste westernverhalen die ik heb gezien en ook nog eens prachtig acteerwerk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67731648
The Reader met Kate Winslet (? als ik het goed spel). Deze film kan mij wel interesseren. Boeiend. Een 7.
pi_67731782
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:08 schreef Registratiedienst het volgende:
The Reader met Kate Winslet (? als ik het goed spel). Deze film kan mij wel interesseren. Boeiend. Een 7.
Die heb ik ook gezien, gisteren. Mooie film.
  zondag 5 april 2009 @ 16:26:07 #28
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_67732253
Lords Of Dogtown (2005)

Gaat over t opkomst van skateboarden in Amerika in de jaren '70. Voornamelijk een groepje skateboarders uit een deel van L.A. (namelijk Dogtown) genaamd de Z-Boys die skateboarden compleet hebben gerevolutioneerd.

Voor de film werd er al een docu gemaakt die ik een hele tijd geleden heb gezien. Dogtown & Z-Boys. En je snapt er veel meer van als je die eerst hebt gezien.

Aardige film en hele mooie beelden. Helaas is het verhaal een beetje moeilijk te volgen. (maar dus niet als je de docu al hebt gezien )
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 april 2009 @ 17:49:09 #29
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67734441
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 07:05 schreef kingmob het volgende:
enkel series gezien de afgelopen week, dus tvp. Oh, om de Scarlett Johansson discussie kracht bij te zetten een plaatje
[ afbeelding ]
Ja, ik zou d'r ook niet mijn BED uitschoppen, maar om nou te zeggen YEAH BABY....nee.... (los van figuur; dat wel!)

verkapte tvp.
  zondag 5 april 2009 @ 21:52:25 #30
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67741638
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 05-04-2009 22:09:30 ]
pi_67742638
Dark Knight

Deze film ook maar weer eens gezien nadat ik hem eigenlijk alleen nog maar in de bios heb gezien. Reden was dat ik een HD versie ergens gevonden had. Maar damn wat een film. De hele sfeer is zo sterk, de film grijpt je en laat je niet meer los, zelfs de verschrikkelijk vervelende stem van Bale als hij Batman is, kan het niet verkloten. Prachtige beelden, mooie soundtrack en natuurlijk een performance van Ledger die Nicholsons Joker ten schande zet.

Cijfer: 9
Imdb: 9
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_67746554
True Romance

Clarence (Christian Slater) die in de problemen raakt als hij een koffer vol coke in zijn bezit krijgt. Wat een cast, met Christopher Walken, Dennis Hopper, Samuel L Jackson, Chris Penn & Brad Pitt. Ik moest wel even lachen toen Michael Rapaport verscheen, ik kende hem alleen uit Prison Break, best een groot contrast met deze rol . En een grappige rol van Pitt trouwens, als totale nietsnut . De conversatie tussen Hopper en Walken was natuurlijk geniaal .

Tevens past de muziek van Zimmer echt bij de film, ik hoorde trouwens dat de muziek erg overeenkwam met Badlands, daarna hoorde ik weer dat dat een van de favoriete films was van Tarantino, welke uiteraard het verhaal van True Romance geschreven heeft.

8/10
pi_67746659
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!

Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.
pi_67748145
Grad Night (2006)

Laatste keer dat je op posters afgaat, goh, ook dit leek wat voor mij, niets bleek minder waar te zijn.
Dit is troep mensen, niet eens woorden aan vuil willen maken. Hoe kom ik er ook bij dat ik een ' amerikaanse tiener' komedie verwacht die soms ergens een grap heeft.

Ik had na die 1.2 op IMDB toch al wel wat aan mijn water moeten voelen.

pulp, 1.0
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 april 2009 @ 06:57:52 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67749007
quote:
The Fountain
Perfect!

Niets aan toe te voegen. Ik vind het nog altijd raar dat deze film zo lauw is ontvangen en dat daarom het grote publiek er nauwelijks mee in aanraking is gekomen. Voor mij staat deze film op hetzelfde niveau als 2001 (en dat betekend zoiets als 11/10 bij mij )
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 6 april 2009 @ 11:08:08 #36
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67753205
En sittling does it again, de titel van die film alleen al.

Sex Drive
Grappige tienercomedy met een erg grappige James Marsden als de broer die zijn auto maar ietsje teveel lief heeft. Verhaal is simpel. Jongen ontmoet een meisje online, doet zich stoerder voor en besluit meisje te ontmoeten. Hij heeft geen vervoer en besluit de fancy auto van zijn broer te lenen, die net dat weekend weg is. Hij neemt zijn beste vriend en vriendin mee en hij beleeft de nodige avonturen.

IMDB: 6.9/10
Mijn cijfer: 7.3/10
  maandag 6 april 2009 @ 12:14:06 #37
67089 Gillingham
The horror...
pi_67755323
quote:
The Fountain

Nieuwe nummer één Timo?
What's it going to be then, eh?
pi_67755941
In Search of a Midnight Kiss Alex Holdridge, 2007
Aardige romantische film met een vleugje komedie en drama. We volgende de twee hoofdpersonages op hun tocht door de straten van L.A. Op zich geen heel origineel concept, maar de uitwerking is prima. De keuze voor het opnemen van de film in zwart/wit pakt goed uit en de soundtrack is ook aardig. Het acteerwerk van de hoofdrolspelers is prima, dat van de bijrollen op zich ook alleen de bijrollen zelf zijn niet echt van toegevoegde waarde. Kortom aardige film in de stijl van Garden State/ Before Sunrise. 7.3

Monsters vs Aliens Rob Letterman & Conrad Vernon, 2009
Qua humor zit het wel goed met Monsters vs. Aliens, het verhaal is alleen wel erg mager. Hierdoor wordt het allemaal wat langdradig. Maar goed, de film bevat ook enkele hilarische scènes en de stemmencast doet zijn werk naar behoren. Leuk voor een keertje. 6.8
  maandag 6 april 2009 @ 13:21:11 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67757229
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:25 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.
Bij mij is het eerder andersom. De eerste keer was ik tamelijk onder de indruk, maar bij een tweede kijkbeurt vielen de nogal potsierlijke pretentieuze dialogen op, die onbedoeld grappig kunnen overkomen. Blijft wel over dat het een goede film is, die uitermate mooi geschoten is en her en der toch nog weet te inspireren qua ideeën/filosofie.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 6 april 2009 @ 13:24:57 #40
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_67757350
quote:
The Fountain
Perfect!

Helemaal mee eens, een van mijn all-time favoriete films .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_67762551
quote:
Op maandag 6 april 2009 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Grad Night (2006)
[ afbeelding ]
Laatste keer dat je op posters afgaat, goh, ook dit leek wat voor mij, niets bleek minder waar te zijn.
Dit is troep mensen, niet eens woorden aan vuil willen maken. Hoe kom ik er ook bij dat ik een ' amerikaanse tiener' komedie verwacht die soms ergens een grap heeft.

Ik had na die 1.2 op IMDB toch al wel wat aan mijn water moeten voelen.

pulp, 1.0
Kijk jij eigenlijk ooit goeie films?
pi_67763183
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:57 schreef Siniti het volgende:

[..]

Kijk jij eigenlijk ooit goeie films?
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gaf en volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67763352
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gaf en volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
Die is inderdaad wel erg goed
pi_67763540
Fast & Furious
Goede film Ondanks dat ik een voorstelling later nam, (21.00 was voor mijn neus uitverkocht en moest ik naar die van 22.40 ,volgende keer maar online een kaartje halen) was dit een zeer vermakelijke film.

Yes Man
Tot nu toe erg grappug ik had hem nog niet gezien. Moet straks nog het laatste uurtje afkijken. Ik ben benieuwd hoe die verder afloopt
  maandag 6 april 2009 @ 17:44:42 #45
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67766259
Hansel and Gretel
Mooie film. Eun-Soo krijgt een auto-ongeluk en raakt van de weg af. Licht gewond probeert hij een plek te zoeken waar hij kan bellen. Hij verdwaalt echter. In het donker komt hij een meisje tegen, waarna zij hem naar een mysterieus huis begeleidt. Het lijkt een happy family, maar er is duidelijk iets niet in de haak. Zodra de ouders verdwijnen komt Eun-Soo langzaamaan achter steeds meer duizelingwekkende geheimen.

Eerlijk gezegd had ik een lekkere horror verwacht, maar dat was het niet echt. Er komen weldegelijk wat bloed en schrikmomenten in voor, maar het is mager. Eerlijk gezegd vraag k me een beetje af waarom hij 16+ heeft gekregen. De film is uiteindelijk een mooie sprookjesachtige film, enkele hele mooie beelden, een prima, goed te volgen verhaal. Soms een beetje voorspelbaar, maar niet echt storend. Hij is echter wel een beetje traag In vergelijking met El Laberinto del Fauno is H&G absoluut de mindere, maar het is zeker een aanradertje. Gewoon een mooie, goeie film om op een verloren avondje met je vriend(in) te kijken.

7,5/10
IMDB: 6,9/10
  maandag 6 april 2009 @ 18:07:57 #46
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67767016
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ga hem morgen kijken!
Maar...1 zwaluw maakt nog geen zomer Elfling! Meer, meer meer goede films kijken jij!
  maandag 6 april 2009 @ 23:05:09 #47
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67778764
Five Easy Pieces (1970)

Jack Nicholson speelt een jonge man die geen idee heeft waar hij met zijn leven heenmoet, maar wel weet wat hij niet wil. De film kwam moeizaam op gang (die autorit met die filth-vrouw vond ik vreselijk), zijn vriendin hadden ze wel iets minder dom kunnen maken (ik vroeg me de hele tijd af waarom Nicholson haar niet direct dumpte) maar als ze bij het huis van zijn vader komen wordt de film veel beter.

7
De Narcis van Gabon
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:48:54 #48
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67785002
Arigatô-san Het leek al eeuwen geleden dat ik een Japanse film bekeken heb. De nieuwe Hiroshi Shimizu box van Eclipse moest daar maar eens verandering in brengen. Ik ben begonnen met Mr. Thank You. Het gaat over een ritje in de bus van Mr. Thank You (Hij zegt altijd bedankt als hij mag passeren). We leren wat over de mensen op de bus, we hebben wat romantiek en veel shots van Japanse bergen en dalen. Niet altijd even interessant, maar wel ontspannend en vrij aandoenlijk.
pi_67785603
Stranger than Fiction

Wederom een film die ik al eens eerder gezien had, maar eentje waarvan ik wist dat ik m sowieso nog een keer ging kijken. Het verhaal is prachtig, Will Ferrel laat zien dat ie ook kan acteren in normale films, mooie muziek en prachtige dialogen. Stiekem vond ik het erg ontroerend. Verder is de rol van Dustin Hoffman perfect gecast en ik moet zelfs toegeven dat ik Maggie Gyllenhaal niet eens vervelend vind in deze film.
En natuurlijk het stukje dat Harold 'flours' koopt voor zijn liefje, briljant.
Tevens dacht ik altijd dat dit een film was van Charlie Kaufman, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, maar ik vind deze wel passen in het straatje van Being John Malcovic en Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Imdb: 7.9
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:37:13 #50
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67790202
Kon niet slapen vannacht, dus even nog 2 McQueens gekeken

Junior Bonner (1972)

De andere McQueen/Peckinpah-film, en een opvallende film in het oeuvre van de regisseur. Er vallen namelijk geen doden (!!!) en de film heeft een soort van
SPOILER
McQueen is Junior Bonner, een rodeoster op leeftijd die terugkeert in zijn geboortedorp voor een wedstrijd. Pa was ooit kampioen maar heeft na zijn carriere weinig meer bereikt ondanks grote ambities, ma lijdt daaronder en broer is een nietsontziende (hij laat het ouderlijk huis afbreken) projectontwikkelaar. Ondanks dat de film rond 1970 speelt, komt het thema het verval van het oude westen weer terug bij Peckinpah, met de broer is symbool van de destructie. Desondanks wordt het nergens zwaar en zou dit gezien kunnen worden als Peckinpah's gezinsfilm .

Oh, de vechtpartij in de bar was hilarisch, benieuwd of het er in het echt ook zo vrolijk aan toe gaat

8

The Thomas Crown Affair (1968)

Miljonair haalt zijn kicks uit bankovervallen, verzekeringsagent (Dunaway) probeert hem te pakken. Verhaal is verder niet zo bijzonder, maar McQueen en Dunaway zien er mooi en cool uit, en de film heeft een echte jaren zestig uitstraling. Vermakelijk.

7
De Narcis van Gabon
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:52:47 #51
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67790652
Open Water
De gebeurtenissen die de twee hoofdpersonen overkomen lijken rechtstreeks uit een nachtmerrie te komen maar dat is het niet het geval: het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Je moet er niet aan denken dat je zoiets overkomt en wat er dan met je gebeurt. Wat er gebeurt met het koppel terwijl ze worden achter gelaten op open zee, zien we in de 77 minuten die Open Water duurt.

Het begin lijkt qua stijl van film veel weg te hebben van een amateur video film. Het is dan ook erg wennen. Er zijn, vooral in dit deel van de film, nogal wat dingen aan te merken op het camera werk en de montage: soms wat wazige shots en er zitten shots in die eigenlijk, ondanks dat de film maar zo kort duurt, toch wat overbodig zijn.
Wanneer het echte verhaal van hun overleving dan begint, werkt de camera stijl opeens erg goed en voegt het zeker het nodige toe aan het realisme van de film. De camera heeft in dit deel van de film slechts een registrerende functie. Ook het, voor het grootste gedeelte, ontbreken van de soundtrack zorgt voor extra realiteit.
Het hoogtepunt van de film is de nachtscene, die is echt geweldig. Met een toch tamelijk schokkend einde kun je slechts hopen dat dit jezelf nooit zal overkomen.
Een op momenten wat onevenwichtig maar uiteindelijk toch spannende film die, mede door de gekozen stijl, erg goed werkt.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_67798006
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:52 schreef Timo20 het volgende:
Open Water
SPOILER
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:30:47 #53
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67798322
Open Water, dat moet wel een van de slechtste films zijn die ik de laatste tijd gezien heb. Spannend. Niet bepaald. Het hoogtepunt was in het begin dat die chick een beetje met haar tiete stond te zwaaien.

Ik hoop trouwens niet dat je het einde (of deze film!) nodig hebt om te hopen dat zoiets je nooit zal overkomen.
pi_67801128
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:08 schreef HostiMeister het volgende:
Stranger than Fiction
[ afbeelding ]
Wederom een film die ik al eens eerder gezien had, maar eentje waarvan ik wist dat ik m sowieso nog een keer ging kijken. Het verhaal is prachtig, Will Ferrel laat zien dat ie ook kan acteren in normale films, mooie muziek en prachtige dialogen. Stiekem vond ik het erg ontroerend. Verder is de rol van Dustin Hoffman perfect gecast en ik moet zelfs toegeven dat ik Maggie Gyllenhaal niet eens vervelend vind in deze film.
En natuurlijk het stukje dat Harold 'flours' koopt voor zijn liefje, briljant.
Tevens dacht ik altijd dat dit een film was van Charlie Kaufman, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, maar ik vind deze wel passen in het straatje van Being John Malcovic en Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Imdb: 7.9
Ik: 8.5
Helemaal mee eens. Heb 'm ook laatst gezien en was ontzettend verrast. Past ook inderdaad wel in het Kaufman-rijtje thuis.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:22:37 #55
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67810627
True Romance
Oke, omdat Elfling hem keek moest ik hem natuurlijk ook even kijken Geweldige cast idd met Samuel L. Jackson (al is het 3 seconden), Brad Pitt, Val Kilmer als Elvis, Dennis Hopper, Rapaport en de mainstars Arquette en Slater.

Verhaal is oke, maar op zich wel redelijk voorspelbaar wat er allemaal zou gaan gebeuren. Tarantino style ofcourse. Ik had een beetje Bonny & Clyde, Natural Born Killers-gevoel. Maar wel onderhoudend. Film stamt al uit 1993. Leuk om sommige dingen te zien die 16 jaar geleden hip waren.

Maar..film kom overall niet overtuigen. Ook omdat de muziek zo'n bagger was. Ik had meer verwacht van Hans Zimmer, maar het leek net steeds alsof ik naar de Lion King aan het kijken was..... bizar. Oh en jammer dat we de jonge volle borsten van Arquette niet te zien kregen.

IMDB: 7.9
Zelf: 7.5
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:24:29 #56
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67810703
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:50 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Heb 'm ook laatst gezien en was ontzettend verrast. Past ook inderdaad wel in het Kaufman-rijtje thuis.
Heb hem net in mijn to watch lijst gezet (samen met oa Casablanca, In Search of a Midnight Kiss, Rec en the Reader). Ben benieuwd.
pi_67814676
quote:
Maar..film kom overall niet overtuigen. Ook omdat de muziek zo'n bagger was. Ik had meer verwacht van Hans Zimmer, maar het leek net steeds alsof ik naar de Lion King aan het kijken was..... bizar. Oh en jammer dat we de jonge volle borsten van Arquette niet te zien kregen.

IMDB: 7.9
Zelf: 7.5
De muziek was juist geweldig, vooral het eind nummer is echt zo vrolijk.
  woensdag 8 april 2009 @ 08:31:21 #58
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67817706
Anma to Onna Gisteravond deze bekeken. Ik had Mr. Thank You al gezien, en die was wel leuk. Deze is een heel stuk beter. Wederom een licht komische ensemble film, alleen wordt er hier met tien minuten minder een stuk meer gedaan met de karakters, eenzame mensen, allemaal op zoek naar liefde en erkenning. Shimizu weet hier ook een heel bijzondere sfeer the creëren, hoe zijn camera door de stille omgeving glijdt, ik moest zelfs even aan Maya Deren's meesterwerk Meshes of the Afternoon denken. Een zeer aangename verrassing.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:46:11 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67819393
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:23 schreef Guppi het volgende:

[..]
SPOILER
Dat is lullig
  woensdag 8 april 2009 @ 15:08:42 #60
242776 komopzeg
Agatochwegjoh
pi_67830202

Låt den rätte komma in.

Schitterende Zweedse horror/vampier/liefdesfilm. Komt in de sneeuw wat langzaam op gang maar is absoluut de moeite waard. Geen enge film met schrikeffecten trouwens.

IMDB 8,2
Zelf 8.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')