Die heb ik ook gezien, gisteren. Mooie film.quote:Op zondag 5 april 2009 16:08 schreef Registratiedienst het volgende:
The Reader met Kate Winslet (? als ik het goed spel). Deze film kan mij wel interesseren. Boeiend. Een 7.
Ja, ik zou d'r ook niet mijn BED uitschoppen, maar om nou te zeggen YEAH BABY....nee.... (los van figuur; dat wel!)quote:Op zaterdag 4 april 2009 07:05 schreef kingmob het volgende:
enkel series gezien de afgelopen week, dus tvp. Oh, om de Scarlett Johansson discussie kracht bij te zetten een plaatje
[ afbeelding ]
Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.quote:Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10
Niets aan toe te voegen. Ik vind het nog altijd raar dat deze film zo lauw is ontvangen en dat daarom het grote publiek er nauwelijks mee in aanraking is gekomen. Voor mij staat deze film op hetzelfde niveau als 2001 (en dat betekend zoiets als 11/10 bij mijquote:Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!
Bij mij is het eerder andersom. De eerste keer was ik tamelijk onder de indruk, maar bij een tweede kijkbeurt vielen de nogal potsierlijke pretentieuze dialogen op, die onbedoeld grappig kunnen overkomen. Blijft wel over dat het een goede film is, die uitermate mooi geschoten is en her en der toch nog weet te inspireren qua ideeën/filosofie.quote:Op maandag 6 april 2009 00:25 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.
Helemaal mee eens, een van mijn all-time favoriete filmsquote:Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Perfect!
Kijk jij eigenlijk ooit goeie films?quote:Op maandag 6 april 2009 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Grad Night (2006)
[ afbeelding ]
Laatste keer dat je op posters afgaat, goh, ook dit leek wat voor mij, niets bleek minder waar te zijn.
Dit is troep mensen, niet eens woorden aan vuil willen maken. Hoe kom ik er ook bij dat ik een ' amerikaanse tiener' komedie verwacht die soms ergens een grap heeft.
Ik had na die 1.2 op IMDB toch al wel wat aan mijn water moeten voelen.
pulp, 1.0
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gafquote:
Die is inderdaad wel erg goedquote:Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gafen volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
Ik ga hem morgen kijken!quote:Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gafen volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. McQueen is Junior Bonner, een rodeoster op leeftijd die terugkeert in zijn geboortedorp voor een wedstrijd. Pa was ooit kampioen maar heeft na zijn carriere weinig meer bereikt ondanks grote ambities, ma lijdt daaronder en broer is een nietsontziende (hij laat het ouderlijk huis afbreken) projectontwikkelaar. Ondanks dat de film rond 1970 speelt, komt het thema het verval van het oude westen weer terug bij Peckinpah, met de broer is symbool van de destructie. Desondanks wordt het nergens zwaar en zou dit gezien kunnen worden als Peckinpah's gezinsfilm.
Oh, de vechtpartij in de bar was hilarisch, benieuwd of het er in het echt ook zo vrolijk aan toe gaat
8
The Thomas Crown Affair (1968)
Miljonair haalt zijn kicks uit bankovervallen, verzekeringsagent (Dunaway) probeert hem te pakken. Verhaal is verder niet zo bijzonder, maar McQueen en Dunaway zien er mooi en cool uit, en de film heeft een echte jaren zestig uitstraling. Vermakelijk.
7De Narcis van Gabon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |