abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67731648
The Reader met Kate Winslet (? als ik het goed spel). Deze film kan mij wel interesseren. Boeiend. Een 7.
pi_67731782
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:08 schreef Registratiedienst het volgende:
The Reader met Kate Winslet (? als ik het goed spel). Deze film kan mij wel interesseren. Boeiend. Een 7.
Die heb ik ook gezien, gisteren. Mooie film.
  zondag 5 april 2009 @ 16:26:07 #28
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_67732253
Lords Of Dogtown (2005)

Gaat over t opkomst van skateboarden in Amerika in de jaren '70. Voornamelijk een groepje skateboarders uit een deel van L.A. (namelijk Dogtown) genaamd de Z-Boys die skateboarden compleet hebben gerevolutioneerd.

Voor de film werd er al een docu gemaakt die ik een hele tijd geleden heb gezien. Dogtown & Z-Boys. En je snapt er veel meer van als je die eerst hebt gezien.

Aardige film en hele mooie beelden. Helaas is het verhaal een beetje moeilijk te volgen. (maar dus niet als je de docu al hebt gezien )
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 april 2009 @ 17:49:09 #29
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67734441
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 07:05 schreef kingmob het volgende:
enkel series gezien de afgelopen week, dus tvp. Oh, om de Scarlett Johansson discussie kracht bij te zetten een plaatje
[ afbeelding ]
Ja, ik zou d'r ook niet mijn BED uitschoppen, maar om nou te zeggen YEAH BABY....nee.... (los van figuur; dat wel!)

verkapte tvp.
  zondag 5 april 2009 @ 21:52:25 #30
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67741638
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 05-04-2009 22:09:30 ]
pi_67742638
Dark Knight

Deze film ook maar weer eens gezien nadat ik hem eigenlijk alleen nog maar in de bios heb gezien. Reden was dat ik een HD versie ergens gevonden had. Maar damn wat een film. De hele sfeer is zo sterk, de film grijpt je en laat je niet meer los, zelfs de verschrikkelijk vervelende stem van Bale als hij Batman is, kan het niet verkloten. Prachtige beelden, mooie soundtrack en natuurlijk een performance van Ledger die Nicholsons Joker ten schande zet.

Cijfer: 9
Imdb: 9
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_67746554
True Romance

Clarence (Christian Slater) die in de problemen raakt als hij een koffer vol coke in zijn bezit krijgt. Wat een cast, met Christopher Walken, Dennis Hopper, Samuel L Jackson, Chris Penn & Brad Pitt. Ik moest wel even lachen toen Michael Rapaport verscheen, ik kende hem alleen uit Prison Break, best een groot contrast met deze rol . En een grappige rol van Pitt trouwens, als totale nietsnut . De conversatie tussen Hopper en Walken was natuurlijk geniaal .

Tevens past de muziek van Zimmer echt bij de film, ik hoorde trouwens dat de muziek erg overeenkwam met Badlands, daarna hoorde ik weer dat dat een van de favoriete films was van Tarantino, welke uiteraard het verhaal van True Romance geschreven heeft.

8/10
pi_67746659
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!

Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.
pi_67748145
Grad Night (2006)

Laatste keer dat je op posters afgaat, goh, ook dit leek wat voor mij, niets bleek minder waar te zijn.
Dit is troep mensen, niet eens woorden aan vuil willen maken. Hoe kom ik er ook bij dat ik een ' amerikaanse tiener' komedie verwacht die soms ergens een grap heeft.

Ik had na die 1.2 op IMDB toch al wel wat aan mijn water moeten voelen.

pulp, 1.0
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 april 2009 @ 06:57:52 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67749007
quote:
The Fountain
Perfect!

Niets aan toe te voegen. Ik vind het nog altijd raar dat deze film zo lauw is ontvangen en dat daarom het grote publiek er nauwelijks mee in aanraking is gekomen. Voor mij staat deze film op hetzelfde niveau als 2001 (en dat betekend zoiets als 11/10 bij mij )
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 6 april 2009 @ 11:08:08 #36
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67753205
En sittling does it again, de titel van die film alleen al.

Sex Drive
Grappige tienercomedy met een erg grappige James Marsden als de broer die zijn auto maar ietsje teveel lief heeft. Verhaal is simpel. Jongen ontmoet een meisje online, doet zich stoerder voor en besluit meisje te ontmoeten. Hij heeft geen vervoer en besluit de fancy auto van zijn broer te lenen, die net dat weekend weg is. Hij neemt zijn beste vriend en vriendin mee en hij beleeft de nodige avonturen.

IMDB: 6.9/10
Mijn cijfer: 7.3/10
  maandag 6 april 2009 @ 12:14:06 #37
67089 Gillingham
The horror...
pi_67755323
quote:
The Fountain

Nieuwe nummer één Timo?
What's it going to be then, eh?
pi_67755941
In Search of a Midnight Kiss Alex Holdridge, 2007
Aardige romantische film met een vleugje komedie en drama. We volgende de twee hoofdpersonages op hun tocht door de straten van L.A. Op zich geen heel origineel concept, maar de uitwerking is prima. De keuze voor het opnemen van de film in zwart/wit pakt goed uit en de soundtrack is ook aardig. Het acteerwerk van de hoofdrolspelers is prima, dat van de bijrollen op zich ook alleen de bijrollen zelf zijn niet echt van toegevoegde waarde. Kortom aardige film in de stijl van Garden State/ Before Sunrise. 7.3

Monsters vs Aliens Rob Letterman & Conrad Vernon, 2009
Qua humor zit het wel goed met Monsters vs. Aliens, het verhaal is alleen wel erg mager. Hierdoor wordt het allemaal wat langdradig. Maar goed, de film bevat ook enkele hilarische scènes en de stemmencast doet zijn werk naar behoren. Leuk voor een keertje. 6.8
  maandag 6 april 2009 @ 13:21:11 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67757229
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:25 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.
Bij mij is het eerder andersom. De eerste keer was ik tamelijk onder de indruk, maar bij een tweede kijkbeurt vielen de nogal potsierlijke pretentieuze dialogen op, die onbedoeld grappig kunnen overkomen. Blijft wel over dat het een goede film is, die uitermate mooi geschoten is en her en der toch nog weet te inspireren qua ideeën/filosofie.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 6 april 2009 @ 13:24:57 #40
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_67757350
quote:
The Fountain
Perfect!

Helemaal mee eens, een van mijn all-time favoriete films .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_67762551
quote:
Op maandag 6 april 2009 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Grad Night (2006)
[ afbeelding ]
Laatste keer dat je op posters afgaat, goh, ook dit leek wat voor mij, niets bleek minder waar te zijn.
Dit is troep mensen, niet eens woorden aan vuil willen maken. Hoe kom ik er ook bij dat ik een ' amerikaanse tiener' komedie verwacht die soms ergens een grap heeft.

Ik had na die 1.2 op IMDB toch al wel wat aan mijn water moeten voelen.

pulp, 1.0
Kijk jij eigenlijk ooit goeie films?
pi_67763183
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:57 schreef Siniti het volgende:

[..]

Kijk jij eigenlijk ooit goeie films?
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gaf en volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67763352
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gaf en volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
Die is inderdaad wel erg goed
pi_67763540
Fast & Furious
Goede film Ondanks dat ik een voorstelling later nam, (21.00 was voor mijn neus uitverkocht en moest ik naar die van 22.40 ,volgende keer maar online een kaartje halen) was dit een zeer vermakelijke film.

Yes Man
Tot nu toe erg grappug ik had hem nog niet gezien. Moet straks nog het laatste uurtje afkijken. Ik ben benieuwd hoe die verder afloopt
  maandag 6 april 2009 @ 17:44:42 #45
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67766259
Hansel and Gretel
Mooie film. Eun-Soo krijgt een auto-ongeluk en raakt van de weg af. Licht gewond probeert hij een plek te zoeken waar hij kan bellen. Hij verdwaalt echter. In het donker komt hij een meisje tegen, waarna zij hem naar een mysterieus huis begeleidt. Het lijkt een happy family, maar er is duidelijk iets niet in de haak. Zodra de ouders verdwijnen komt Eun-Soo langzaamaan achter steeds meer duizelingwekkende geheimen.

Eerlijk gezegd had ik een lekkere horror verwacht, maar dat was het niet echt. Er komen weldegelijk wat bloed en schrikmomenten in voor, maar het is mager. Eerlijk gezegd vraag k me een beetje af waarom hij 16+ heeft gekregen. De film is uiteindelijk een mooie sprookjesachtige film, enkele hele mooie beelden, een prima, goed te volgen verhaal. Soms een beetje voorspelbaar, maar niet echt storend. Hij is echter wel een beetje traag In vergelijking met El Laberinto del Fauno is H&G absoluut de mindere, maar het is zeker een aanradertje. Gewoon een mooie, goeie film om op een verloren avondje met je vriend(in) te kijken.

7,5/10
IMDB: 6,9/10
  maandag 6 april 2009 @ 18:07:57 #46
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67767016
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ga hem morgen kijken!
Maar...1 zwaluw maakt nog geen zomer Elfling! Meer, meer meer goede films kijken jij!
  maandag 6 april 2009 @ 23:05:09 #47
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67778764
Five Easy Pieces (1970)

Jack Nicholson speelt een jonge man die geen idee heeft waar hij met zijn leven heenmoet, maar wel weet wat hij niet wil. De film kwam moeizaam op gang (die autorit met die filth-vrouw vond ik vreselijk), zijn vriendin hadden ze wel iets minder dom kunnen maken (ik vroeg me de hele tijd af waarom Nicholson haar niet direct dumpte) maar als ze bij het huis van zijn vader komen wordt de film veel beter.

7
De Narcis van Gabon
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:48:54 #48
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67785002
Arigatô-san Het leek al eeuwen geleden dat ik een Japanse film bekeken heb. De nieuwe Hiroshi Shimizu box van Eclipse moest daar maar eens verandering in brengen. Ik ben begonnen met Mr. Thank You. Het gaat over een ritje in de bus van Mr. Thank You (Hij zegt altijd bedankt als hij mag passeren). We leren wat over de mensen op de bus, we hebben wat romantiek en veel shots van Japanse bergen en dalen. Niet altijd even interessant, maar wel ontspannend en vrij aandoenlijk.
pi_67785603
Stranger than Fiction

Wederom een film die ik al eens eerder gezien had, maar eentje waarvan ik wist dat ik m sowieso nog een keer ging kijken. Het verhaal is prachtig, Will Ferrel laat zien dat ie ook kan acteren in normale films, mooie muziek en prachtige dialogen. Stiekem vond ik het erg ontroerend. Verder is de rol van Dustin Hoffman perfect gecast en ik moet zelfs toegeven dat ik Maggie Gyllenhaal niet eens vervelend vind in deze film.
En natuurlijk het stukje dat Harold 'flours' koopt voor zijn liefje, briljant.
Tevens dacht ik altijd dat dit een film was van Charlie Kaufman, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, maar ik vind deze wel passen in het straatje van Being John Malcovic en Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Imdb: 7.9
Ik: 8.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:37:13 #50
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67790202
Kon niet slapen vannacht, dus even nog 2 McQueens gekeken

Junior Bonner (1972)

De andere McQueen/Peckinpah-film, en een opvallende film in het oeuvre van de regisseur. Er vallen namelijk geen doden (!!!) en de film heeft een soort van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
McQueen is Junior Bonner, een rodeoster op leeftijd die terugkeert in zijn geboortedorp voor een wedstrijd. Pa was ooit kampioen maar heeft na zijn carriere weinig meer bereikt ondanks grote ambities, ma lijdt daaronder en broer is een nietsontziende (hij laat het ouderlijk huis afbreken) projectontwikkelaar. Ondanks dat de film rond 1970 speelt, komt het thema het verval van het oude westen weer terug bij Peckinpah, met de broer is symbool van de destructie. Desondanks wordt het nergens zwaar en zou dit gezien kunnen worden als Peckinpah's gezinsfilm .

Oh, de vechtpartij in de bar was hilarisch, benieuwd of het er in het echt ook zo vrolijk aan toe gaat

8

The Thomas Crown Affair (1968)

Miljonair haalt zijn kicks uit bankovervallen, verzekeringsagent (Dunaway) probeert hem te pakken. Verhaal is verder niet zo bijzonder, maar McQueen en Dunaway zien er mooi en cool uit, en de film heeft een echte jaren zestig uitstraling. Vermakelijk.

7
De Narcis van Gabon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')