abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67695314
Als titel gebruiken we altijd de volgende opstelling:

Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XXXXX

Vergeet niet het deelnummer (in Romeinse cijfers!) aan te passen!

De inhoud zelf is de volgende:

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Children of the night. What music they make.
pi_67695409
Tvp. Als dat mag. Fijne reeks iig. .
pi_67695927
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:33 schreef Stali het volgende:
Tvp. Als dat mag. Fijne reeks iig. .
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_67695963
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:33 schreef Stali het volgende:
Fijne reeks iig. .
Ken 'm helemaal niet. Ook maar tvp.

Mijn laatste was Platoon. Op tv. Voor de vijftiende keer ofzo.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_67697185
Der Himmel Über Berlin: wat een schitterende film . 9/10 omdat het perfecte einde helaas ontbrak; verder een bijzonder mooie film.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 4 april 2009 @ 07:05:21 #6
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67697929
enkel series gezien de afgelopen week, dus tvp. Oh, om de Scarlett Johansson discussie kracht bij te zetten een plaatje
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:26:44 #7
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67698110
Fast & Furious Haha, wat een film. Deze film is vrijwel de gehele speelduur over-the-top en gaat in enkele scenes zelfs nog verder. En wat een held, die Vin Diesel. Wat ook leuk was: de persoon met wie ik de film ging kijken zei vooraf : Als Michelle Rodriguez er niet in zou zitten was ik waarschijnlijk niet gegaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
  zaterdag 4 april 2009 @ 12:22:59 #8
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67700909
Dit is trouwens deel CXL .

Knocked Up
Wel lachen, deze film. Verder kan ik er niet meer woorden aan vuil maken, gewoon dit kijken wanneer je wat komisch wilt zien. Cijfer: 7,5

Als twee druppels water
Hoofdpersoon Ducker is een sufferdje tijdens de Tweede Wereldoorlog, totdat hij een kerel (genaamd Dorbeck) ontvangt die met zijn parachute zowat in zijn achtertuin is gedropt. Deze kerel hoort bij het verzet en weet Ducker te inspireren door zelf ook zijn steentje bij te dragen tegen de Duitsers.
In het begin deed alles fragmentarisch aan door de vele verzetsdaden die Ducker onderneemt. Ik dacht na een cliche verzetsverhaal te kijken en vond sommige acties van hem totaal onbegrijpelijk en ongeloofwaardig voor een verzetsheld. Maar op een gegeven moment kantelt de film en wordt het geheel toch een stuk sterker en valt de eerste helft van de film ook beter op zijn plaats. Pas op dat moment ging ik ook echt meeleven met het hoofdpersonage en krijgt het ook iets mysterieus. Door het sterke einde is het nog best wel een okeeje film geworden . Het boek 'De donkere kamer van Damocles' van W.F. Hermans lijkt me echter wel sterker, ook al heb ik het niet gelezen. Cijfer: 7

Riso amaro (Bitter Rice)

Betrekkelijk onbekend werk van een betrekkelijk onbekende regisseur (Giuseppe De Santis), maar het is zeer zeker de moeite waard. De film handelt over twee dames die op de Po-vlakte rijst oogsten. Een van de twee heeft een spectaculaire buit van een juweliersroof op zak en moet deze onopgemerkt zien te bewaren. Vooral het begin en het lange einde maken ontegenzeggelijk veel indruk door de uitstekende uitvoering. Wat meteen in de eerste scenes opvalt zijn de lange camerashots worden gebruikt die de sfeer op de Povlakte met al zijn massa's seizoensarbeidsters weten te grijpen.
De vierhoeksrelatie, waarbij de hotte Silvana Magnano en evenzo hotte (misschien nog hotter?) Doris Dowling het scherm afspetteren, was heel aardig en wist me ook best te boeien, zeker toen de onvermijdelijke climax zich aandiende. Het einde is typisch theatraal Italiaans en wordt lekker lang uitgerekt. Ik kan daar bij tijd en wijle wel erg van genieten. Enfin, dit kan wel een klein meesterwerkje genoemd worden . Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_67703351
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:22 schreef Falco het volgende:
Dit is trouwens deel CXL .
Deel 160?
CXXXIX (vorige deel) is dan 141? 139?
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:33:54 #10
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67703605
Helaas niet af kunnen kijken, maar al eerder gezien dus eigenlijk een ordinaire tvp...

The Getaway (1972)

McQueen in topvorm, Peckinpah voor zijn doen behoorlijk straight ahead met deze film en MacGraw met een constante konijn in de koplamp-blik in de ogen. Maar ze ziet er wel lief uit...
De Narcis van Gabon
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:18:58 #11
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_67704591
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:20 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Deel 160?
CXXXIX (vorige deel) is dan 141? 139?
CXL is 140, bij Romeins cijfers tel je de cijfers bij elkaar op als ze van hoog naar laag staan (CX is dus 110) en trek je ze van elkaar af als ze van laag naar hoog gaan (XC is dus 90).

CXXXIX is dus 139 en CXL is dus 140
pi_67705108
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:18 schreef Jovatov het volgende:

[..]

CXL is 140, bij Romeins cijfers tel je de cijfers bij elkaar op als ze van hoog naar laag staan (CX is dus 110) en trek je ze van elkaar af als ze van laag naar hoog gaan (XC is dus 90).

CXXXIX is dus 139 en CXL is dus 140
Ok, duidelijk. Ik had al het gevoel dat m'n CXXXIIX niet klopte
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:52:14 #13
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67705261
quote:
Het boek is inderdaad sterker, 8,5/10
Film vond ik wat minder 6/10
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:57:59 #14
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67709400
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:33 schreef PogueMahone het volgende:
Helaas niet af kunnen kijken, maar al eerder gezien dus eigenlijk een ordinaire tvp...

The Getaway (1972)

[ afbeelding ]

McQueen in topvorm, Peckinpah voor zijn doen behoorlijk straight ahead met deze film en MacGraw met een constante konijn in de koplamp-blik in de ogen. Maar ze ziet er wel lief uit...
Zo moeilijk of niet straight ahead zijn de andere Peckinpah's niet imo.
pi_67710368
North by Northwest Alfred Hitchcock, 1959
Film van grootmeester Hitchcock, met in de hoofdrollen Cary Grant en Eva Marie Saint. Net als in bijna al zijn films weer prachtige cinematografie en enkele legendarische scenes. Het plot is prima met een goede combinatie van spanning, humor en romantiek en daarnaast beschikt de film over een prima score. Verder leuk om Martin Landau in een van zijn eerste films te zien. 8.5
pi_67714316
Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen)
Toffe film in een mooie setting
De verteller die het verhaal als het ware vertelt vind ik wel leuk gedaan, absoluut niet storend in dit geval.

Een 7,5 (IMDb: 7,5)
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:23:42 #17
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67714856
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 18:57 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zo moeilijk of niet straight ahead zijn de andere Peckinpah's niet imo.
Ik vond hem "makkelijker" kijken dan andere Peckinpahs, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Meer een simpele actiefilm dit...
De Narcis van Gabon
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:50:55 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_67715620
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:23 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

Ik vond hem "makkelijker" kijken dan andere Peckinpahs, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Meer een simpele actiefilm dit...
Het is ook een simpele actiefilms. Maar ik vind de andere Peckinpahs nou ook niet zo moeilijk. Dus verbaasde me dat je dat erbij vermelde.
pi_67719008
Cool Hand Luke
Tja, simpelweg een geweldige film met een geweldige Paul Newman. 9/10

En na aanleiding van de loftuitingen in vorige deel ook The Man From Earth gekeken. Nou, der is geen woord teveel gezegd. Prachtige film die zich ondanks dat het zich voor de volle 87 minuten in een ruimte afspeelt, geen moment verveeld. 9/10
pi_67719075
xXx
Simpel wegkijkertje, ik werd niet warm of koud van de actie. 5/10.
pi_67719174
Vandaag bekeken:

Hotaru No Haka (Grave of the Fireflies)

Erg mooi. Toch had ik er, vanwege alle lofprijzingen op o.a. IMDb, iets meer van verwacht.
Wel gewoon een erg goede film met mooie animaties (zeker niet gedateerd trouwens). Sowieso knap hoe men er in geslaagd is om zo'n serieus oorlogsdrama in deze vorm te doen slagen.

Cijfer: 7,5 (IMDb: 8,2)

Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away)

Bovenstaande film had me aardig in de mood gebracht, dus deze ook maar opgestart. Het was een lange tijd geleden dat ik 'm gezien had, dus ik kon er weer met volle teugen van genieten.
Prachtige film.
De magische wereld waar Chihiro in terecht komt is geschapen met ultieme zorg en gevuld met fantasie waar zelfs Pixar nog van kan leren. De wonderschone animaties, het goede geluid en de sterke muziek brengen deze wereld fantastisch tot leven en maken het een meesterwerk.

Cijfer: 9,0 (IMDb: 8,5)

Beide films overigens met ondertitels bekeken. Ik ben nooit een fan van dubs en in films waar Japanse culturele invloeden een grote rol spelen wil ik ook gewoon graag de Japanse taal in de ervaring betrekken.
  zondag 5 april 2009 @ 08:01:08 #22
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67720555
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het is ook een simpele actiefilms. Maar ik vind de andere Peckinpahs nou ook niet zo moeilijk. Dus verbaasde me dat je dat erbij vermelde.
De gemiddelde Peckinpah film heeft onder een dikke laag geweld nog wel het een en ander te vertellen. Zo vreemd is het dus niet dat hij dat vermeld.
pi_67720616
He's Just Not That Into You

Afgelopen vrijdag gezien, een leuke romantische film waarbij verschillende verhalen aan elkaar verbonden zijn. (al lijkt mij dat de laatste tijd een hype worden, een film maken waarbij je verschillende verhalen ziet die dan aan het einde allemaal aan elkaar verbonden blijken te zien en wat nadrukkelijk in beeld moet komen)
Ik vond het een lekkere wegkijk film en snapte ook gelijk waarom de film bij veel bioscopen in de Ladies Night is, de film heeft alles wat een dame denk ik verwacht namelijk een glimlach, een traan, het verlangen van komt het wel goed, vindt ze diegene, wordt ze ooit nog gelukkig, komen ze nog samen etc.
Ik denk dat veel mannen er niets aan zullen vinden maar als ze met hun partner hier naar toe gaan uiteindelijk toch nog samen zullen genieten.
Want het is een film waarbij je echt in een romantische bui voor moet zijn en uiteindelijk heel verliefd bij zal weg lopen.
De rol van Ginnifer Goodwin vond ik persoonlijk erg goed gecast, zij speelt een perfecte Gigi en Justin Long speelt een uitstekende Alex, hun verhaallijn was ook uiteindelijk mijn favoriete, hier zat flink wat humor in en keek het prettigst weg terwijl de verhaallijn van Scarlett Johansson mij verveelde en ik het gevoel had dat zij er vooral in zat voor de mannen die mee moeten naar de film onder het mom van "het oog wilt ook wat" (terwijl de verhaallijn met haar best belangrijk is), jammer want ze is een uitstekende actrice maar krijgt in deze film niet echt de kans om dat te laten zien.
Cijfer:7.5
  zondag 5 april 2009 @ 14:14:20 #24
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67728152
quote:
2 prachtige films.

Herkeken: Het rode korenveld

Blijft een goede, authentieke film. Nog steeds een van de beste Aziatische films ooit!

8,3/10
IMDB: 7,7/10
pi_67728587
Unforgiven

De laatste western van Clint Eastwood. Bijzondere aan deze film is dat er is geen een karakter in de hele film is die enigszins onschuldig is, iedereen heeft slechte dingen gedaan. Geen helden, geen bad guys; iedereen is een kan als held of bad guy gezien worden. Ik vond de karakters prachtig uitgewerkt en daarnaast een van de beste westernverhalen die ik heb gezien en ook nog eens prachtig acteerwerk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_67731648
The Reader met Kate Winslet (? als ik het goed spel). Deze film kan mij wel interesseren. Boeiend. Een 7.
pi_67731782
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:08 schreef Registratiedienst het volgende:
The Reader met Kate Winslet (? als ik het goed spel). Deze film kan mij wel interesseren. Boeiend. Een 7.
Die heb ik ook gezien, gisteren. Mooie film.
  zondag 5 april 2009 @ 16:26:07 #28
157525 Ionesco
A Long Way Down.
pi_67732253
Lords Of Dogtown (2005)

Gaat over t opkomst van skateboarden in Amerika in de jaren '70. Voornamelijk een groepje skateboarders uit een deel van L.A. (namelijk Dogtown) genaamd de Z-Boys die skateboarden compleet hebben gerevolutioneerd.

Voor de film werd er al een docu gemaakt die ik een hele tijd geleden heb gezien. Dogtown & Z-Boys. En je snapt er veel meer van als je die eerst hebt gezien.

Aardige film en hele mooie beelden. Helaas is het verhaal een beetje moeilijk te volgen. (maar dus niet als je de docu al hebt gezien )
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 5 april 2009 @ 17:49:09 #29
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67734441
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 07:05 schreef kingmob het volgende:
enkel series gezien de afgelopen week, dus tvp. Oh, om de Scarlett Johansson discussie kracht bij te zetten een plaatje
[ afbeelding ]
Ja, ik zou d'r ook niet mijn BED uitschoppen, maar om nou te zeggen YEAH BABY....nee.... (los van figuur; dat wel!)

verkapte tvp.
  zondag 5 april 2009 @ 21:52:25 #30
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67741638
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 10/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 05-04-2009 22:09:30 ]
pi_67742638
Dark Knight

Deze film ook maar weer eens gezien nadat ik hem eigenlijk alleen nog maar in de bios heb gezien. Reden was dat ik een HD versie ergens gevonden had. Maar damn wat een film. De hele sfeer is zo sterk, de film grijpt je en laat je niet meer los, zelfs de verschrikkelijk vervelende stem van Bale als hij Batman is, kan het niet verkloten. Prachtige beelden, mooie soundtrack en natuurlijk een performance van Ledger die Nicholsons Joker ten schande zet.

Cijfer: 9
Imdb: 9
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_67746554
True Romance

Clarence (Christian Slater) die in de problemen raakt als hij een koffer vol coke in zijn bezit krijgt. Wat een cast, met Christopher Walken, Dennis Hopper, Samuel L Jackson, Chris Penn & Brad Pitt. Ik moest wel even lachen toen Michael Rapaport verscheen, ik kende hem alleen uit Prison Break, best een groot contrast met deze rol . En een grappige rol van Pitt trouwens, als totale nietsnut . De conversatie tussen Hopper en Walken was natuurlijk geniaal .

Tevens past de muziek van Zimmer echt bij de film, ik hoorde trouwens dat de muziek erg overeenkwam met Badlands, daarna hoorde ik weer dat dat een van de favoriete films was van Tarantino, welke uiteraard het verhaal van True Romance geschreven heeft.

8/10
pi_67746659
quote:
Op zondag 5 april 2009 21:52 schreef Timo20 het volgende:
The Fountain
Toen ik deze film voor de eerste keer zag was ik totaal omver geblazen, spookte hij nog dagen door m`n hoofd en hij kwam uiteindelijk ook hoog in m`n eindejaarslijstje.
Nu, bijna 2 jaar later, was ik benieuwd of ie nog steeds dezelfde impact had en of ik `m dus nog steeds zo goed vond als na de eerste kijkbeurt.
Gelukkig, dat was absoluut het geval. Wat een fe-no-me-na-le film is dit! Echt alles klopt: het verhaal, in principe gewoon een love story dat existentieële levensvragen stelt, zit geweldig in elkaar en wordt op een originele manier verteld. Daarbij is ook een goede montage van belang, die is dan ook ontzettend goed. Verder is het acteerwerk is erg sterk, Jackman en de bloedmooie Weisz zijn samen erg goed. De chemie tussen beide spart van het scherm. Daarnaast zijn natuurlijk de complete vormgeving van de film en de special effects om van te smullen. Het geheel wordt afgemaakt door de briljante soundtrack van Clint Mansell, die perfect past bij de beelden.
Een van de beste en meest originele films van het afgelopen decennium. Briljante cinema die een emotionele mokerslag uitdeelt die de nodige traantjes zal laten vloeien en nog dagen na zal werken.
Perfect!

Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.
pi_67748145
Grad Night (2006)

Laatste keer dat je op posters afgaat, goh, ook dit leek wat voor mij, niets bleek minder waar te zijn.
Dit is troep mensen, niet eens woorden aan vuil willen maken. Hoe kom ik er ook bij dat ik een ' amerikaanse tiener' komedie verwacht die soms ergens een grap heeft.

Ik had na die 1.2 op IMDB toch al wel wat aan mijn water moeten voelen.

pulp, 1.0
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 6 april 2009 @ 06:57:52 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_67749007
quote:
The Fountain
Perfect!

Niets aan toe te voegen. Ik vind het nog altijd raar dat deze film zo lauw is ontvangen en dat daarom het grote publiek er nauwelijks mee in aanraking is gekomen. Voor mij staat deze film op hetzelfde niveau als 2001 (en dat betekend zoiets als 11/10 bij mij )
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 6 april 2009 @ 11:08:08 #36
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_67753205
En sittling does it again, de titel van die film alleen al.

Sex Drive
Grappige tienercomedy met een erg grappige James Marsden als de broer die zijn auto maar ietsje teveel lief heeft. Verhaal is simpel. Jongen ontmoet een meisje online, doet zich stoerder voor en besluit meisje te ontmoeten. Hij heeft geen vervoer en besluit de fancy auto van zijn broer te lenen, die net dat weekend weg is. Hij neemt zijn beste vriend en vriendin mee en hij beleeft de nodige avonturen.

IMDB: 6.9/10
Mijn cijfer: 7.3/10
  maandag 6 april 2009 @ 12:14:06 #37
67089 Gillingham
The horror...
pi_67755323
quote:
The Fountain

Nieuwe nummer één Timo?
What's it going to be then, eh?
pi_67755941
In Search of a Midnight Kiss Alex Holdridge, 2007
Aardige romantische film met een vleugje komedie en drama. We volgende de twee hoofdpersonages op hun tocht door de straten van L.A. Op zich geen heel origineel concept, maar de uitwerking is prima. De keuze voor het opnemen van de film in zwart/wit pakt goed uit en de soundtrack is ook aardig. Het acteerwerk van de hoofdrolspelers is prima, dat van de bijrollen op zich ook alleen de bijrollen zelf zijn niet echt van toegevoegde waarde. Kortom aardige film in de stijl van Garden State/ Before Sunrise. 7.3

Monsters vs Aliens Rob Letterman & Conrad Vernon, 2009
Qua humor zit het wel goed met Monsters vs. Aliens, het verhaal is alleen wel erg mager. Hierdoor wordt het allemaal wat langdradig. Maar goed, de film bevat ook enkele hilarische scènes en de stemmencast doet zijn werk naar behoren. Leuk voor een keertje. 6.8
  maandag 6 april 2009 @ 13:21:11 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67757229
quote:
Op maandag 6 april 2009 00:25 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Grappig, bij mijn eerste keer kon ik deze film absoluut niet waarderen, maar mijn tweede keer was echt geweldig (onder invloed van wiet). Ik moest zelfs huilen. Deze film is erg mooi.
Bij mij is het eerder andersom. De eerste keer was ik tamelijk onder de indruk, maar bij een tweede kijkbeurt vielen de nogal potsierlijke pretentieuze dialogen op, die onbedoeld grappig kunnen overkomen. Blijft wel over dat het een goede film is, die uitermate mooi geschoten is en her en der toch nog weet te inspireren qua ideeën/filosofie.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 6 april 2009 @ 13:24:57 #40
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_67757350
quote:
The Fountain
Perfect!

Helemaal mee eens, een van mijn all-time favoriete films .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_67762551
quote:
Op maandag 6 april 2009 02:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Grad Night (2006)
[ afbeelding ]
Laatste keer dat je op posters afgaat, goh, ook dit leek wat voor mij, niets bleek minder waar te zijn.
Dit is troep mensen, niet eens woorden aan vuil willen maken. Hoe kom ik er ook bij dat ik een ' amerikaanse tiener' komedie verwacht die soms ergens een grap heeft.

Ik had na die 1.2 op IMDB toch al wel wat aan mijn water moeten voelen.

pulp, 1.0
Kijk jij eigenlijk ooit goeie films?
pi_67763183
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:57 schreef Siniti het volgende:

[..]

Kijk jij eigenlijk ooit goeie films?
Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gaf en volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_67763352
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb een week ofzo geleden op advies van Snuggle eens wat dieper gekeken qua films dan mijn hormonen niveau accepteerde en kwam uit bij True Romance die ik daarna een 9 gaf en volgens mij ging Falco hem toen ook maar even zien
Die is inderdaad wel erg goed
pi_67763540
Fast & Furious
Goede film Ondanks dat ik een voorstelling later nam, (21.00 was voor mijn neus uitverkocht en moest ik naar die van 22.40 ,volgende keer maar online een kaartje halen) was dit een zeer vermakelijke film.

Yes Man
Tot nu toe erg grappug ik had hem nog niet gezien. Moet straks nog het laatste uurtje afkijken. Ik ben benieuwd hoe die verder afloopt
  maandag 6 april 2009 @ 17:44:42 #45
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67766259
Hansel and Gretel
Mooie film. Eun-Soo krijgt een auto-ongeluk en raakt van de weg af. Licht gewond probeert hij een plek te zoeken waar hij kan bellen. Hij verdwaalt echter. In het donker komt hij een meisje tegen, waarna zij hem naar een mysterieus huis begeleidt. Het lijkt een happy family, maar er is duidelijk iets niet in de haak. Zodra de ouders verdwijnen komt Eun-Soo langzaamaan achter steeds meer duizelingwekkende geheimen.

Eerlijk gezegd had ik een lekkere horror verwacht, maar dat was het niet echt. Er komen weldegelijk wat bloed en schrikmomenten in voor, maar het is mager. Eerlijk gezegd vraag k me een beetje af waarom hij 16+ heeft gekregen. De film is uiteindelijk een mooie sprookjesachtige film, enkele hele mooie beelden, een prima, goed te volgen verhaal. Soms een beetje voorspelbaar, maar niet echt storend. Hij is echter wel een beetje traag In vergelijking met El Laberinto del Fauno is H&G absoluut de mindere, maar het is zeker een aanradertje. Gewoon een mooie, goeie film om op een verloren avondje met je vriend(in) te kijken.

7,5/10
IMDB: 6,9/10
  maandag 6 april 2009 @ 18:07:57 #46
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67767016
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ga hem morgen kijken!
Maar...1 zwaluw maakt nog geen zomer Elfling! Meer, meer meer goede films kijken jij!
  maandag 6 april 2009 @ 23:05:09 #47
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67778764
Five Easy Pieces (1970)

Jack Nicholson speelt een jonge man die geen idee heeft waar hij met zijn leven heenmoet, maar wel weet wat hij niet wil. De film kwam moeizaam op gang (die autorit met die filth-vrouw vond ik vreselijk), zijn vriendin hadden ze wel iets minder dom kunnen maken (ik vroeg me de hele tijd af waarom Nicholson haar niet direct dumpte) maar als ze bij het huis van zijn vader komen wordt de film veel beter.

7
De Narcis van Gabon
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:48:54 #48
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67785002
Arigatô-san Het leek al eeuwen geleden dat ik een Japanse film bekeken heb. De nieuwe Hiroshi Shimizu box van Eclipse moest daar maar eens verandering in brengen. Ik ben begonnen met Mr. Thank You. Het gaat over een ritje in de bus van Mr. Thank You (Hij zegt altijd bedankt als hij mag passeren). We leren wat over de mensen op de bus, we hebben wat romantiek en veel shots van Japanse bergen en dalen. Niet altijd even interessant, maar wel ontspannend en vrij aandoenlijk.
pi_67785603
Stranger than Fiction

Wederom een film die ik al eens eerder gezien had, maar eentje waarvan ik wist dat ik m sowieso nog een keer ging kijken. Het verhaal is prachtig, Will Ferrel laat zien dat ie ook kan acteren in normale films, mooie muziek en prachtige dialogen. Stiekem vond ik het erg ontroerend. Verder is de rol van Dustin Hoffman perfect gecast en ik moet zelfs toegeven dat ik Maggie Gyllenhaal niet eens vervelend vind in deze film.
En natuurlijk het stukje dat Harold 'flours' koopt voor zijn liefje, briljant.
Tevens dacht ik altijd dat dit een film was van Charlie Kaufman, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, maar ik vind deze wel passen in het straatje van Being John Malcovic en Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Imdb: 7.9
Ik: 8.5
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:37:13 #50
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67790202
Kon niet slapen vannacht, dus even nog 2 McQueens gekeken

Junior Bonner (1972)

De andere McQueen/Peckinpah-film, en een opvallende film in het oeuvre van de regisseur. Er vallen namelijk geen doden (!!!) en de film heeft een soort van
SPOILER
McQueen is Junior Bonner, een rodeoster op leeftijd die terugkeert in zijn geboortedorp voor een wedstrijd. Pa was ooit kampioen maar heeft na zijn carriere weinig meer bereikt ondanks grote ambities, ma lijdt daaronder en broer is een nietsontziende (hij laat het ouderlijk huis afbreken) projectontwikkelaar. Ondanks dat de film rond 1970 speelt, komt het thema het verval van het oude westen weer terug bij Peckinpah, met de broer is symbool van de destructie. Desondanks wordt het nergens zwaar en zou dit gezien kunnen worden als Peckinpah's gezinsfilm .

Oh, de vechtpartij in de bar was hilarisch, benieuwd of het er in het echt ook zo vrolijk aan toe gaat

8

The Thomas Crown Affair (1968)

Miljonair haalt zijn kicks uit bankovervallen, verzekeringsagent (Dunaway) probeert hem te pakken. Verhaal is verder niet zo bijzonder, maar McQueen en Dunaway zien er mooi en cool uit, en de film heeft een echte jaren zestig uitstraling. Vermakelijk.

7
De Narcis van Gabon
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:52:47 #51
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67790652
Open Water
De gebeurtenissen die de twee hoofdpersonen overkomen lijken rechtstreeks uit een nachtmerrie te komen maar dat is het niet het geval: het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Je moet er niet aan denken dat je zoiets overkomt en wat er dan met je gebeurt. Wat er gebeurt met het koppel terwijl ze worden achter gelaten op open zee, zien we in de 77 minuten die Open Water duurt.

Het begin lijkt qua stijl van film veel weg te hebben van een amateur video film. Het is dan ook erg wennen. Er zijn, vooral in dit deel van de film, nogal wat dingen aan te merken op het camera werk en de montage: soms wat wazige shots en er zitten shots in die eigenlijk, ondanks dat de film maar zo kort duurt, toch wat overbodig zijn.
Wanneer het echte verhaal van hun overleving dan begint, werkt de camera stijl opeens erg goed en voegt het zeker het nodige toe aan het realisme van de film. De camera heeft in dit deel van de film slechts een registrerende functie. Ook het, voor het grootste gedeelte, ontbreken van de soundtrack zorgt voor extra realiteit.
Het hoogtepunt van de film is de nachtscene, die is echt geweldig. Met een toch tamelijk schokkend einde kun je slechts hopen dat dit jezelf nooit zal overkomen.
Een op momenten wat onevenwichtig maar uiteindelijk toch spannende film die, mede door de gekozen stijl, erg goed werkt.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_67798006
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:52 schreef Timo20 het volgende:
Open Water
SPOILER
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:30:47 #53
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67798322
Open Water, dat moet wel een van de slechtste films zijn die ik de laatste tijd gezien heb. Spannend. Niet bepaald. Het hoogtepunt was in het begin dat die chick een beetje met haar tiete stond te zwaaien.

Ik hoop trouwens niet dat je het einde (of deze film!) nodig hebt om te hopen dat zoiets je nooit zal overkomen.
pi_67801128
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:08 schreef HostiMeister het volgende:
Stranger than Fiction
[ afbeelding ]
Wederom een film die ik al eens eerder gezien had, maar eentje waarvan ik wist dat ik m sowieso nog een keer ging kijken. Het verhaal is prachtig, Will Ferrel laat zien dat ie ook kan acteren in normale films, mooie muziek en prachtige dialogen. Stiekem vond ik het erg ontroerend. Verder is de rol van Dustin Hoffman perfect gecast en ik moet zelfs toegeven dat ik Maggie Gyllenhaal niet eens vervelend vind in deze film.
En natuurlijk het stukje dat Harold 'flours' koopt voor zijn liefje, briljant.
Tevens dacht ik altijd dat dit een film was van Charlie Kaufman, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, maar ik vind deze wel passen in het straatje van Being John Malcovic en Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Imdb: 7.9
Ik: 8.5
Helemaal mee eens. Heb 'm ook laatst gezien en was ontzettend verrast. Past ook inderdaad wel in het Kaufman-rijtje thuis.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:22:37 #55
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67810627
True Romance
Oke, omdat Elfling hem keek moest ik hem natuurlijk ook even kijken Geweldige cast idd met Samuel L. Jackson (al is het 3 seconden), Brad Pitt, Val Kilmer als Elvis, Dennis Hopper, Rapaport en de mainstars Arquette en Slater.

Verhaal is oke, maar op zich wel redelijk voorspelbaar wat er allemaal zou gaan gebeuren. Tarantino style ofcourse. Ik had een beetje Bonny & Clyde, Natural Born Killers-gevoel. Maar wel onderhoudend. Film stamt al uit 1993. Leuk om sommige dingen te zien die 16 jaar geleden hip waren.

Maar..film kom overall niet overtuigen. Ook omdat de muziek zo'n bagger was. Ik had meer verwacht van Hans Zimmer, maar het leek net steeds alsof ik naar de Lion King aan het kijken was..... bizar. Oh en jammer dat we de jonge volle borsten van Arquette niet te zien kregen.

IMDB: 7.9
Zelf: 7.5
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:24:29 #56
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67810703
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:50 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Heb 'm ook laatst gezien en was ontzettend verrast. Past ook inderdaad wel in het Kaufman-rijtje thuis.
Heb hem net in mijn to watch lijst gezet (samen met oa Casablanca, In Search of a Midnight Kiss, Rec en the Reader). Ben benieuwd.
pi_67814676
quote:
Maar..film kom overall niet overtuigen. Ook omdat de muziek zo'n bagger was. Ik had meer verwacht van Hans Zimmer, maar het leek net steeds alsof ik naar de Lion King aan het kijken was..... bizar. Oh en jammer dat we de jonge volle borsten van Arquette niet te zien kregen.

IMDB: 7.9
Zelf: 7.5
De muziek was juist geweldig, vooral het eind nummer is echt zo vrolijk.
  woensdag 8 april 2009 @ 08:31:21 #58
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67817706
Anma to Onna Gisteravond deze bekeken. Ik had Mr. Thank You al gezien, en die was wel leuk. Deze is een heel stuk beter. Wederom een licht komische ensemble film, alleen wordt er hier met tien minuten minder een stuk meer gedaan met de karakters, eenzame mensen, allemaal op zoek naar liefde en erkenning. Shimizu weet hier ook een heel bijzondere sfeer the creëren, hoe zijn camera door de stille omgeving glijdt, ik moest zelfs even aan Maya Deren's meesterwerk Meshes of the Afternoon denken. Een zeer aangename verrassing.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:46:11 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67819393
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:23 schreef Guppi het volgende:

[..]
SPOILER
Dat is lullig
  woensdag 8 april 2009 @ 15:08:42 #60
242776 komopzeg
Agatochwegjoh
pi_67830202

Låt den rätte komma in.

Schitterende Zweedse horror/vampier/liefdesfilm. Komt in de sneeuw wat langzaam op gang maar is absoluut de moeite waard. Geen enge film met schrikeffecten trouwens.

IMDB 8,2
Zelf 8.5
pi_67830840
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:08 schreef komopzeg het volgende:
Låt den rätte komma in.

Prachtige film.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:19:11 #62
67089 Gillingham
The horror...
pi_67832887
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:22 schreef SnuggLe het volgende:
True Romance
Opvallende herontdekking van True Romance de laatste tijd hier. Ik dacht dat 'zo'n beetje iedereen die wel gezien had.
  woensdag 8 april 2009 @ 18:14:21 #63
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67836665
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring)

Mijn eerste kennismaking met Ki-duk Kim en het beviel uitermate! Prachtige beelden van een eenvoudig huisje midden op een meer en ook nog een leuk filosofisch verhaal, dat rustig ontvouwd wordt. De relatie tussen een oudere monnik en jongere monnik wordt aan de hand van de vier seizoenen uiteengezet. Voorlopig voor mij de topper van geziene films in 2009 . Cijfer: 8,5

Hancock
Deze superheldenfilm heeft geen ziel. Jammer hoor, want de actie zag er goed uit en als Will Smith cool is, kan ie weinig fout doen. Maar bij Hancock overheerst alleen maar een dertien-in-dozijn plotje over een superheld tegen wil en dank met daarachter een suf einde gebreid. Cijfer: 6,5

Svoy Sredi Chuzhikh, Chuzhoy Sredi Svoikh (At Home among Strangers, a Stranger among His Own)
In de jaren '70 waren Easterns (Westerns die zich in de Sovjetunie afspelen) ongemeend populair. De bekende cineast Nikita Mikhalkov droeg ook zijn steentje met deze film, die een lange titel heeft.
Wat opvalt, is dat er veel leentjebuur gespeeld is. Mikhalkov heeft goed gekeken naar de westerns van Leone en allerlei elementen van hem overgenomen. Er zit ook nog een toffe treinovervalscene in, die me overigens erg deed denken aan The General. Voor de rest wel een aardig sfeerfilmpje met wat leuke scenes als ook mooi landschappen, maar over het algemeen niet heel duidelijk qua plotontwikkelingen. Een andere film uit die periode, Beloe solnste pustyni (White Sun of the Desert) is m.i. een betere en leukere 'eastern'. Cijfer: 6,5

Broadway Danny Rose
Danny Rose (Woody Allen) zit in de 'Theatrical Management' en de grootste klant onder zijn hoede is een Lee Towers-achtig figuur, die Italiaanse liederen ten gehore brent in obscure tenten. De relatie tussen Danny Rose en hem plus ook zijn scharrel (Mia Farrow) wordt gevolgd in deze film. Het is een vrij standaard Allen-werk met zijn welbekende tegeltjeswijsheden, grappige ideëen, situaties en leuke opzwepende muziek. Niet zo heel geniaal, maar wel leuk om te zien. Cijfer: 7
pi_67838651
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:03 schreef trebremmit het volgende:

[..]

De muziek was juist geweldig, vooral het eind nummer is echt zo vrolijk.
Klopt, de muziek die Zimmer gebruikte voor deze film is nu nog wel vrij populair en stamt af van een goede oude klassieker. Vond de muziek zelf erg goed passen maar ja, wist ook wel dat mijn film smaak niet helemaal overeen zou komen met die van snuggle Overigens heb ik weer een aantal films in de wachtrij staan voor vanavond
  woensdag 8 april 2009 @ 21:33:49 #65
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67843746
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:19 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Opvallende herontdekking van True Romance de laatste tijd hier. Ik dacht dat 'zo'n beetje iedereen die wel gezien had.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Sommige mensen kijken hem voor de 2e keer, sommige mensen hebben hem nog nooit gezien.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:14 schreef Falco het volgende:
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring)
[ afbeelding ]
Mijn eerste kennismaking met Ki-duk Kim en het beviel uitermate! Prachtige beelden van een eenvoudig huisje midden op een meer en ook nog een leuk filosofisch verhaal, dat rustig ontvouwd wordt. De relatie tussen een oudere monnik en jongere monnik wordt aan de hand van de vier seizoenen uiteengezet. Voorlopig voor mij de topper van geziene films in 2009 . Cijfer: 8,5
Zeer goede film. Landschappen zijn geweldig! Mocht je Hero nog niet gezien hebben is dat ook een aanrader overigens.
pi_67848299
Ik heb de hele Star Wars-saga maar weer 's afgekeken. En omdat ik morgen een tentamen heb en keihard aan het leren moet zijn, heb ik mijn korte bevindingen even in Star Wars-stijl in elkaar gepaint.

woensdag 8 april 2009 @ 23:50:23 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67849320
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:19 schreef TJLinden het volgende:
Ik heb de hele Star Wars-saga maar weer 's afgekeken. En omdat ik morgen een tentamen heb en keihard aan het leren moet zijn, heb ik mijn korte bevindingen even in Star Wars-stijl in elkaar gepaint.

[ afbeelding ]
!
  donderdag 9 april 2009 @ 00:10:34 #68
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67849850
Der Letzte Mann
Volgens velen is dit de beste silent film ooit gemaakt. Het is in ieder geval één van de meest invloedrijkste films ooit. Het is een geweldige poging van Murnau om voor het eerst het verhaal van een stomme film zonder intertitles te vertellen. Er zijn ook geen dialogen in de film, het verhaal wordt eigenlijk puur vertelt door een briljante mix van subliem en revolutionair camerawerk en een prachtige soundtrack die precies past bij de beelden. De sfeer die de soundtrack creeert is precies zoals dat zou moeten. Dialogen zijn bijna overbodig.

Het revolutionaire en invloedrijke camerawerk is om van te smullen. Een zwevende camera die de shots extra schwung geeft, de camera die door glazen deuren heen gaat. Het is bijna te veel om op te noemen, er is zoveel om van te genieten.
En dan hebben we het nog niet eens over de adembenemende rol van Emil Jannings als de oude man in de hoofdrol. Zoals hij emoties oproept met slechts zijn gezichtsuitdrukkingen is ongeëvenaard.
Het door de UFA er door gedrukte einde is dan een beetje smet op het feest, maar toch mag dat de pret niet drukken.

Door velen worden Sunrise en Nosferatu als beste en bekendste werk van Murnau omgeschreven, maar deze hoort absoluut in dat rijtje thuis.
Een must voor iedere cinefiel, als is het alleen maar vanwege de historische waarde van dit meesterwerk.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 09-04-2009 00:16:03 ]
pi_67853898
The Reader Stephen Daldry, 2008
Alle (drie) de films van Stephen Daldry wisten tot nu toe een Oscarnominatie binnen te slepen, op zich niet zo gek want The Reader lijkt er wel speciaal voor gemaakt (ook al is het gebaseerd op een boek). Dat is meteen ook een van de grootste punten van kritiek op deze film, samen met de halfgare Duitse accenten. Of je brengt een film uit in het Engels of in het Duits, maar ga a.u.b. niet acteurs Engels laten praten met een Duits accent. Dat was alleen leuk in Allo Allo. Maar goed, de film is ook zeker niet slecht. De regie en het acteerwerk zijn over het algemeen genomen prima en bepaalde thema’s die aan bod kwamen interessant. 7.0

Moulin Rouge! Baz Luhrmann, 2001
Heerlijke film! Prachtige kleurrijke sets, een heerlijke soundtrack, prima acteerwerk, goed script, super cinematografie. Wat wil je nog meer? Normaal ben ik geen groot fan van musicals, maar dit beviel erg goed. Deze ga ik zeker nog vaker kijken. 8.5
  donderdag 9 april 2009 @ 10:37:47 #70
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67855949
quote:

[ afbeelding ]
Gaaf
De Narcis van Gabon
pi_67880732
Spoorloos (1988)

Wrs. heeft iedereen die weleens gezien maar ik vanavond voor het eerst en ben nog helemaal onder de indruk, wat een geweldige film.
pi_67883693
Too fast too furious.
  vrijdag 10 april 2009 @ 01:33:27 #73
67089 Gillingham
The horror...
pi_67884179
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:10 schreef Timo20 het volgende:
Der Letzte Mann
Volgens velen is dit de beste silent film ooit gemaakt.

Door velen worden Sunrise en Nosferatu als beste en bekendste werk van Murnau omgeschreven, maar deze hoort absoluut in dat rijtje thuis.

Dit spreekt elkaar een beetje tegen, niet?

Even mierenneuken, maar zo weet je tenminste wel dat je reviews aandachtig gelezen worden.

Ben benieuwd naar Der Letzte Mann. Sunrise (in mijn ogen beste silent) vond ik al erg sterk. Faust was ook prima.
  vrijdag 10 april 2009 @ 03:11:59 #74
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_67884844
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:08 schreef komopzeg het volgende:
[ afbeelding ]

Låt den rätte komma in.

Schitterende Zweedse horror/vampier/liefdesfilm. Komt in de sneeuw wat langzaam op gang maar is absoluut de moeite waard. Geen enge film met schrikeffecten trouwens.

IMDB 8,2
Zelf 8.5
Die is fantastisch! Heb zowel de DVD als het boek hier.
The Light Is Leaving Us All
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:33:19 #75
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67892747
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 01:33 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dit spreekt elkaar een beetje tegen, niet?

Even mierenneuken, maar zo weet je tenminste wel dat je reviews aandachtig gelezen worden.

Ben benieuwd naar Der Letzte Mann. Sunrise (in mijn ogen beste silent) vond ik al erg sterk. Faust was ook prima.
Wacht maar tot je het briljante Tabu ziet! Faust, ik val altijd in slaap als ik die film wil kijken.
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:41:09 #76
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_67892972
Kandahar
Halve docu/halve fictie. Indrukwekkende/mooie beelden, maar het verhaal is weinig interessant. Turtles Can Fly is vele malen indrukwekkender.

IMDB: 6,7
Ik 6,5

21 grams
Goeie, indrukwekkende film, Maar dat ben k al wel gewend van González Iñárritu. Films als deze (meerdere gelinkte verhaallijnen) ben ik zowiezo wel liefhebber van. Origineel, maar toch beetje verwarrend, zijn de tijdsprongen die gemaakt worden. Je moet wel je kop erbij houden. Goeie, sterke film, prima geacteerd ook (met name door Benicio del Toro), maar moet toch zijn meerdere erkennen in Magnolia, Traffic en zijn eigen film Amores Perros.

IMDB: 7,9
Ik 7,7

My enemy's enemy
Documentaire over het leven van Klaus Barbie. Frans met een heerlijke Jambers-achtige stem. Alhoevel t een beetje Amerikaans aandoet, is het zekerwel een serieuze documentaire. En een prima ook. Je verbaast je toch elke keer weer wat hij kan en mag doen. Toch ontkom ik niet aan de indruk dat de Fransen deze geschiedenis heel moeilijk konden verkroppen, en misschien wel om die reden deze docu nodig hadden om het te kunnen verwerken. Toch een spat op deze prima Docu.

IMDB: 7,5
Ik: 7

Buddha's Lost Children
Hele goeie Docu van Nederlandse bodem. 'De Gouden Driehoek', een ruige streek in het grensgebied van Thailand, staat bekend om zijn armoede en drugssmokkel. Een succesvolle ex-kickbokser is daar sinds niet zo lang een Boeddhistische monnik, met als doel de ondervoede en sociaal beschadigde dorpskinderen een betere toekomst te geven. Film met prachtige beelden, geweldige karakters en een indrukwekkend onderwerp. Je ziet de kinderen letterlijk groeien in zelfvertrouwen. Mark Verkerk maakt een prachtige docu over een kleine, maar inspirerende gemeenschap binnen een verscheurd gebied. Een pareltje van eigen bodem!

IMDB: 7,9
Ik 9,2
pi_67895832
This Gun for Hire Frank Tuttle, 1942
Heb de film-noir smaak momenteel helemaal te pakken en met de Film Noir Collection heb ik waarschijnlijk nog heel wat moois voor de boeg. Als eerste uit de box maar voor This Gun for Hire gekozen. In de hoofdrollen zien we Alan Ladd en de mooie Veronica Lake en al is dit misschien niet de beste film uit het genre, de film heeft genoeg te bieden. Lekker sfeertje, spanning, sterke regie en acteerwerk, een stunt! en een plot waar 24 zo een seizoen aan kan besteden. 7.6
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 17:51:42 #78
9859 crew  Karina
Woman
pi_67901776
À l'intérieur
Franse horrorfilm.

Zwangere vrouw verliesttijdens een auto-ongeluk haar man . Een paar maanden, als ze op het punt staat te bevallen krijgt ze bezoek van een vreemde vrouw. De vrouw belaagt haar en wil haar vermoorden. Een paar agenten die komen kijken worden ook slachtoffer van deze vrouw, evenals een goede vriend. De zwanger vrouw vermoordt per abuis ook nog haar eigen moeder.
SPOILER
Goede horrorfilm, iets anders dan normaal, in het begin lijkt het een drama te worden, maar dat verandert al snel. Er zitten een paar lekker gruwelijke scenes in, niet kijken als je niet tegen bloed kunt.
SPOILER
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67904517
Le Notti Bianche: mooi, 8/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  vrijdag 10 april 2009 @ 20:10:56 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_67905619
28 Days Later...
Postapocalyptische films... Veel films uit dit genre klinken zo veelbelovend, maar vallen achteraf gezien toch tegen. Bij 28 Days Later... vond ik dat ook eerlijk gezegd. Redelijk sterk eerste gedeelte, maar flauwig en onzinnig tweede gedeelte. De karakters waren ook maar matig (wat een vervelende betweterige trut is die Selena ) en hun acties tamelijk onbezonnen. "Je roept de ellende toch ook wel over je af" dacht ik menigmaal. Al met al toch nog wel aardig, het zag er bij tijd en wijle wel goed uit namelijk. Cijfer: 7

28 Weeks Later
Geen verbetering op het eerste deel. Gelukkig worden de karakters uit deel 1 aan de kant gezet en worden een broer en zus gevolgd tijdens hun repatriëring naar en in Londen. Dit was nogal rechttoe rechtaan zombieslasherig en de heftige zwaarvermoeiende camerabewegingen maken het er echt niet beter op. Cijfer: 6,5

Oester van Nam Kee
Phff, wat een hoog pointless karakter had deze film. Het heeft een slecht script, waardoor het vervelend lang aan voelt. Veel dingen konden me ook maar wat weinig schelen en het is eigenlijk overduidelijk dat deze film het alleen maar van Katja's boobies moet hebben. Het neigt zelfs naar porno! Enfin, acteerwerk vond ik alleszins nog wel meevallen en af en toe zaten er wat aardige filmische vondsten, maar in het algemeen toch een heel matig product zonder enige bezieling. Cijfer: 5,5
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:26:15 #81
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67910844
The Proposition (2005)

Wist niet goed wat ik ervan verwachten moest, wist alleen dat Nick Cave het script had geschreven. Het verhaal op zich is niet heel bijzonder maar de uitvoering is erg goed gedaan. Echt genoten van deze film, goede cast, een van de betere nieuwe westerns (hoewel in Australië) die ik heb gezien. Vrij bloederig, en
SPOILER
Overigens deed Arthur me erg denken aan die bad guy (toe-cutter geloof ik) uit de eerste Mad Max-film.

8
De Narcis van Gabon
pi_67912669
Erg goede film inderdaad .
pi_67912711
Ik heb zonet

Ace Ventura Jr. Pet Detective gezien.

OHHH MYY DAISIES! : C

Een kleine dikbuikige 12 jarige trol die de zoon is van de held der helden Ace Venture Sr. (die vertrokken is met een vliegtuig en nooit weer terug komt wtf?) Op een dag wordt die wakker en heeft hij zo'n kuif als de Ace Ventura, schrikt z'n moeder zich een hoedje. O_o?

Komt die kleine Jr. bij opa, laat hij het boek zien over de 'venturas' ... Charles Ventura Darwin ? WTF!
Voor de rest is het verhaal vrij simpeltjes. Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat volwassenen deze film leuk vinden, misschien omdat hun kinderen het aan hun vragen, want deze film is bij uitstek voor stoere jongens en meisjes van 10 jaar oud.

4

vrijdag 10 april 2009 @ 23:43:58 #84
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67913943
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb zonet

Ace Ventura Jr. Pet Detective gezien.
[ afbeelding ]

!!!
pi_67915136
quote:

[ afbeelding ]
briljant
pi_67916219
Apocalypto

Goede actiefilm, alleen jammer van de soms wat overdreven Hollywood acties. Zoals een meneer die zomaar uit stilstand 5 meter ver springt
8/10
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:00:44 #87
67089 Gillingham
The horror...
pi_67919300
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 22:26 schreef PogueMahone het volgende:
The Proposition (2005)

Overigens deed Arthur me erg denken aan die bad guy (toe-cutter geloof ik) uit de eerste Mad Max-film.
Dat had ik ook! Toen ik op IMDb keek kon ik dan ook nauwelijks geloven dat dat een andere acteur was.
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:05:11 #88
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_67919378
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:01 schreef Stali het volgende:
Spoorloos (1988)

Wrs. heeft iedereen die weleens gezien maar ik vanavond voor het eerst en ben nog helemaal onder de indruk, wat een geweldige film.
zonder meer de beste NL film. Zeer beklemmend.

Je hebt hopelijk nog niet Sluizers eigen remake The Vanishing bekeken.?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:10:45 #89
52357 Lambiekje
pi_67919478

Knowing
Op een basisschool in 1959 wordt er als project tekeningen van een klas in een tijdcapsule geplaatst. Een meisje maakt geen tekening maar schrijft alleen maar cijfertjes op. 50 jaar later wordt de capsule weer uit de grond gehaald. Caleb het zoontje van Nicolas Cage krijgt dan het papiertje met cijfers. Door stom toeval ziet Cage dat er een patroon in de cijfers zit, bijv 911012996 (2996 aantal slachtoffers). Hij gaat meer een meer data onderzoeken en komt tot de conclussie dat er nog een paar openstaande rampen zijn. Gaande weg ziet hij steeds vaker vreemde personen rondom zijn huis.

Het is een uitermate interessant concept.
SPOILER
cijfer 7.5 / imdb 6.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_67936595
Nou, SE heeft weer een filmpje naar zijn smaak uitgekozen en het was deze keer zo slecht nog niet.

American High School 2008

Deze film biedt wat je verwacht, chicks, tieten, stoere jongens en arrogantie ladies met maffe leraren die heel pompeus grapjes proberen uit te halen. Het verhaal is flinterdun maar he, je hoort mij niet klagen! Gezien het aantal zaadfilms wat ik de afgelopen keren hiervoor heb gezien, viel deze reuze mee! Goed te doen als amerikaanse - tiener - sexy - komedie

Soms verscheen er gewoon een glimlach op m'n gezicht
Er waren chicks!
Die kleine directeur van de school is wel tof, maffe grapjes
Er waren chicks!
De acteer prestaties waren niet heel erg slecht.

5.5
pi_67938246
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zonder meer de beste NL film. Zeer beklemmend.

Je hebt hopelijk nog niet Sluizers eigen remake The Vanishing bekeken.?
Hoi Bikske,

Nee, niet gezien wel gehoord over een Amerikaans happy end. Lijk me niet best.
Zal eens kijken of ik hem toch kan krijgen, gewoon om te vergelijken. .

Heb een goed weekeinde.
pi_67938345
Oh ja Spoorloos

Ik vond het boek drie keer niks na de film.
pi_67938831
De Passie van Meneer Christus
Wat een gedrocht van een film zeg Echt het eerste half uur is nog een beetje interessant omdat er een beetje een verhaal word gehouden enzo, maar daarna is het echt anderhalf uur lang de joden en romeinen die jezus pwnen. Echt, je kan ook overdrijven. En dan heb ik het nog niet gehad over al die overdreven drama in de film Die slowmo's als jezus weer een keertje valt of die slowmo van die kus van judas
1+2 voor het bloed = 3/10
SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Siniti op 12-04-2009 00:35:10 ]
pi_67939787
Ik heb Best Men opstaan.
Die film gaat me totaal niet boeien he.

pi_67940117
The Hard Way begint nu op BBC 1.

Voor mensen die graag films kijken waarin roken nog stoer is..
Hoe James Woods steeds zijn sigaretje tussen zijn lippen 'werpt'
SPOILER
pi_67940248
quote:
Op zondag 12 april 2009 00:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
The Hard Way begint nu op BBC 1.

Voor mensen die graag films kijken waarin roken nog stoer is..
Hoe James Woods steeds zijn sigaretje tussen zijn lippen 'werpt'
SPOILER
Al dat nonchalante gerook viel me in Spoorloos ook op inderdaad.

Kijk toch maar niet met je mee, moet morgen al vroeg helpen paaseieren zoeken. .
pi_67940570
DragonBall: Evolution gezien...

ik heb echt zo zitten kijken:
zo fout/verkeerd/slecht dat het grappig werd...
2 "plus"punten: aardige effecten (altijd in voor wat spectakel ) & leuk uitziende meiden
voor de rest: een 4/10 voor de moeite......

Knowing
begon als een aardige film, maar het einde verpest de hele film imho...
6/10

Che: Part 1
2 uurtjes waar ik lekker in zou kunnen gaan slapen, wat een verschrikkelijke saaie, trage kutfilm...
2/10

wauw... lang geleden dat ik zo'n slechte film avond had in de bios
  zondag 12 april 2009 @ 11:17:20 #98
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_67944317
Wat kijken er toch geweldig veel mensen hier RUK-films
Oke Elfling dat weten we, maar verder.....
pi_67945037
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:17 schreef SnuggLe het volgende:
Wat kijken er toch geweldig veel mensen hier RUK-films
Oke Elfling dat weten we, maar verder.....
Ach zolang je plezier hebt bij films kijken zie ik het probleem niet? Zo heb ik vrienden die Steven Seagal films 'masterlijke' films vinden.

Overigens ga ik vanavond voor het eerst batman zien. De versie uit 1966.
  zondag 12 april 2009 @ 11:58:19 #100
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67945051
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:57 schreef sitting_elfling het volgende:Overigens ga ik vanavond voor het eerst batman zien. De versie uit 1966.
Veel plezier, samen met Batman Returns nog steeds met afstand de beste.
pi_67945073
Steven Seagal en 'masterlijk' ??
Dat kan dan alleen zo zijn als ze er telkens om moeten lachen. Maar zelfs dat kan bij die films niet
  zondag 12 april 2009 @ 12:15:05 #102
52357 Lambiekje
pi_67945451
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 23:44 schreef Stali het volgende:

[..]

Hoi Bikske,

Nee, niet gezien wel gehoord over een Amerikaans happy end. Lijk me niet best.
Zal eens kijken of ik hem toch kan krijgen, gewoon om te vergelijken. .

Heb een goed weekeinde.
jij ook goed paasweekend
  zondag 12 april 2009 @ 12:30:13 #103
52357 Lambiekje
pi_67945853
Traitor (2008)
Don Cheadle is een infiltrant bij een terroristen groep. Guy Pierce is een FBI agentje die denkt dat hij de klootzak op het spoor is. Jeff Daniels is de informant.
De extremisten hebben niet door dat Cheadle een spion/saboteur is.

Overduidelijk een link naar echte terrorisme werkwijze. Dit laat mooi zien dat terroristen eigenlijk min of meer aangestuurd worden door het Pentagon. En dat het terrorisme waar we zo voor vrezen maar schijn en bangmakerij is.

cijfer 7 / imdb 7.2

Blindness (2008)
Juliane Moore en Mark Ruffalo zijn een stel. Hij een doctor. Op een middag komt er een verwarde Chinese jongen die beweert dat ie blind is (hij ziet alleen wit). De volgende ochtend is Mark ook blind en al snel verspreid het fenomeen zich een raakt iedereen blind, behalve Julianne. Het leger propt iedereen maar in quarantaine en er onstaan rellen op straat.
SPOILER
cijfer 7 / imdb 6.8

Bedtime Stories (2008)
Adam Sandler is een alleen staan gast die het verzoek krijgt om een week op de kinderen van zijn zus te passen. Hij verteld s'avonds voor het slapen gaan een verhaal. (Wat visueel wordt vertoond) en de volgende dag overkomt hem het zelf alleen dan toegepast op de realiteit.
SPOILER
Het is een standaard filmpje

cijfer 5.5 / imdb 6.2
  zondag 12 april 2009 @ 12:32:36 #104
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_67945916
Gister met 2 nichtjes

Nah was voor hun wel leuk vond er niet veel aan
  zondag 12 april 2009 @ 13:42:15 #105
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67947587
Hm, ik zou niet denken dat dat een homofilm was, met die vijf meisjes op de voorkant.
pi_67947723

Plat vermaak.
pi_67948933
Starship Troopers Paul Verhoeven, 1997
Wederom een prima film van onze Paul Verhoeven met de nodige kritiek op Amerika. Lekker over-the-top en ergerde me niet eens aan het slechte acteerwerk, past eigenlijk prima bij de film. Daarnaast prima (harde) aktie en zeer aardige special effects. 7.5

Shoot 'Em Up Michael Davis, 2007
Blijft een zeer vermakelijke aktiekomedie van regisseur Michael Davis. Het verhaal gaat echt helemaal nergens over, maar de combinatie van humor en aktie is goed gevonden. Heerlijke oneliners en iedere keer wanneer je denkt dat het allemaal niet extremer kan dan levert men meteen het bewijs dat dat toch nog zeker mogelijk is. De film bevat ook nog enkele boodschappen; het is een lobby tegen wapenbezit (vooral voor onze Amerikaanse vrienden) en je moet elke dag je groentes eten (met name wortelen). Op en top vermaak dus en de tachtig minuten vliegen voorbij, verder ook een aardige soundtrack met enkele stevige rocknummers. 7.8
pi_67949012
Southland Tales

Absurdistische film, dialogen die nergens op slaan, maar toch kloppen. Deze hele film klopt, het acteerwerk, de muziek, de dialogen. Ondergewaardeerd als je het mij vraagt. Niet zo goed als Donnie Darko maar komt behoorlijk in de buurt
Mijn cijfer: 8.5
Imdb: 5.9
pi_67949888
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:32 schreef AlwaysConnected het volgende:
Gister met 2 nichtjes
[ afbeelding ]
Nah was voor hun wel leuk vond er niet veel aan
Die Anouk is wel geil
  zondag 12 april 2009 @ 21:29:21 #110
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67960566
A Londoni Férfi (The Man From London)
Belá Tarr`s meest recente werk wordt weer gekenmerkt door zijn gebruikelijke stijl die bestaat uit extreem lange en langzame shots die regelmatig minuten lang aanhouden zonder dat er in geknipt wordt. Er wordt, vooral in het begin, zeer weinig gepraat. Dit in combinatie met de lange shots en het prachtige camerawerk zorgt voor een bijna hypnotiserende sfeer die je zo meezuigt de film in.

Het verhaal is eigenlijk heel simpel en kabbelt dus rustig voort, maar nergens wordt het voorspelbaar. Hierdoor, en door Tarr`s stijl, is het dus helemaal niet erg dat het verhaal zo simpel is.
Het acteerwerk van Miroslav Krobot in de hoofdrol is prachtig ingetogen en ook de bijrollen van Erika Bók als zijn dochter en Tilda Swinton als zijn vrouw zijn erg sterk. De mooie soundtrack maakt het geheel af.

The Man From London duurt dan weliswaar ruim 2 uur en dit lijkt een hele zit als je Tarr`s stijl kent, maar de film vliegt voorbij.
Een adembenemende, hypnotiserende film die zonder dat je het door hebt heel diep onder je huid kruipt en daar voorlopig niet vandaan zal komen.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 12 april 2009 @ 21:50:24 #111
52357 Lambiekje
pi_67961149

Onion Movie (2008)
Aan een schakeling van idiote nieuwsberichten en reclames.
Het is over de top satire over rascisme, nieuwsverslageving, homo, negers, terroristen, gadgests, commercials, drugs.
SPOILER
van af nieuwsbericht 1 zat ik de rollenbollen van het lachen.

cijfer 8.5 / imdb 6.4
  maandag 13 april 2009 @ 10:48:02 #112
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_67970471
quote:
Op zondag 12 april 2009 15:06 schreef Siniti het volgende:

[..]

Die Anouk is wel geil
klopt
pi_67971448
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:50 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

Onion Movie (2008)
Aan een schakeling van idiote nieuwsberichten en reclames.
Het is over de top satire over rascisme, nieuwsverslageving, homo, negers, terroristen, gadgests, commercials, drugs.

van af nieuwsbericht 1 zat ik de rollenbollen van het lachen.

cijfer 8.5 / imdb 6.4
Lijkt me een film die je of heel erg leuk vindt of juist helemaal niet.
Heb hem iig binnen voor vanavond. .
  maandag 13 april 2009 @ 15:23:15 #114
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_67977299
Van ut weekend Eagle eye gezien, was goed te doen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_67977715
Taken: lekkere actiefilm, die met een paar kleine aanpassingen veel beter had kunnen zijn: 7/10 .
  maandag 13 april 2009 @ 20:00:22 #116
52357 Lambiekje
pi_67984129
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:38 schreef cultheld het volgende:
Taken: lekkere actiefilm, die met een paar kleine aanpassingen veel beter had kunnen zijn: 7/10 .
Zoals wat? Ik vond het zo al een superfilm. Stukken beter dan een Transporter 3 bv
pi_67984839
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zoals wat? Ik vond het zo al een superfilm. Stukken beter dan een Transporter 3 bv
Een kleine selectie:

- Die vent bij het vliegveld in het bijzijn van Jan en alleman tot moes slaan, terwijl je hem ook kunt volgen, met een smoes weg kunt lokken etc.
- Zonder enige vertaalproblemen in het Engels converseren met alle Fransen (inclusief de Albanese laaggeletterden) in Frankrijk .
- Het moment dat hij de ruimte waar de meisjes geveild worden binnen gaat: tot dat punt schiet hij zich, als de superieure commando die hij is, vrij eenvoudig naar binnen, om vervolgens een dialoog met één van de bieders aan te gaan, waarna hij zich laat verrassen?
- Jezelf tegenover Franstaligen voor Franse agent uitgeven in het Engels .
- Af en toe deed het geheel nogal sentimenteel aan.
- Natuurlijk ontkomt hij nadat hij KO is geslagen en opgehangen aan een balk weer bij bewustzijn raakt.
  maandag 13 april 2009 @ 20:33:57 #118
242776 komopzeg
Agatochwegjoh
pi_67985116
The Reader

Wel aardig, maar niet veel meer dan dat. De clou (waar schaamt ze zich voor) wordt er zo dik ingewreven dat geen enkele bijziende bejaarde hem mag missen. Er staat nog net geen pijltje in het scherm (! let op, dit is een aanwijzing!). Verder hier en daar redelijke verhaallijnen. Wel voortdurende muziek er onder, erg vervelend. En aan het Engels met een Duitse accent kan je je ook behoorlijk irriteren. Maar ach, risicoloze film om met een vrouw heen te gaan.

6,5/10
  maandag 13 april 2009 @ 20:46:36 #119
52357 Lambiekje
pi_67985479
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:25 schreef cultheld het volgende:

[..]

Een kleine selectie:

- Die vent bij het vliegveld in het bijzijn van Jan en alleman tot moes slaan, terwijl je hem ook kunt volgen, met een smoes weg kunt lokken etc.
- Zonder enige vertaalproblemen in het Engels converseren met alle Fransen (inclusief de Albanese laaggeletterden) in Frankrijk .
- Het moment dat hij de ruimte waar de meisjes geveild worden binnen gaat: tot dat punt schiet hij zich, als de superieure commando die hij is, vrij eenvoudig naar binnen, om vervolgens een dialoog met één van de bieders aan te gaan, waarna hij zich laat verrassen?
- Jezelf tegenover Franstaligen voor Franse agent uitgeven in het Engels .
- Af en toe deed het geheel nogal sentimenteel aan.
- Natuurlijk ontkomt hij nadat hij KO is geslagen en opgehangen aan een balk weer bij bewustzijn raakt.
Er zijn maar zeer weinig Amerikaanse films waar taal van oorsprong gesproken wordt. K19 bv wat een triestheid.

Nee ik vond gewoon leuk dat een Britney Spears bodyguard wel eventjes zijn dochter gaat redden. Gewoon no nonsens. Ik vond wel een solide film.
pi_67985505
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Er zijn maar zeer weinig Amerikaanse films waar taal van oorsprong gesproken wordt.
Dat maakt het nog niet minder irritant
  maandag 13 april 2009 @ 21:42:32 #121
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67987252
The Last King of Scotland (2006)

Tja, in principe heb ik me 2 uur prima vermaakt en het moet gezegd worden dat Forest Whitaker inderdaad geweldig is als Idi Amin, aan de andere kant zat de film soms wat raar in elkaar. Sowieso het hele idee van een Schotse ontwikkelingswerker die bij Amin terechtkomt
SPOILER
en de in mijn ogen wat vreemde beginfase met die getrouwde ontwikkelingswerkster, werd verder niks mee gedaan.

Maar goed, wel vermakelijk dus, een 7
De Narcis van Gabon
  maandag 13 april 2009 @ 22:54:35 #122
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_67990149
Een heerlijk genietbare Bond movie die met z`n thema`s en dingen over de Koude Oorlog duidelijk een product is van zijn tijd. Dat maakt `m iets gedateerd maar het geeft `m tegelijkertijd ook z`n charme.
Sean Connery is natuurlijk geweldig als Bond en ik vond het tof `m nu eindelijk eens veel van de legendarische Bond personages te zien die ik al kende uit onder andere de Austin Powers reeks (ik had deze, zoals zoveel Bonds, inderdaad nog nooit gezien).
Wel vond ik dat het tempo van het verhaal soms wat hoger had gemogen. Maar overall heb ik erg genoten van deze tweede 007 film.

Mijn Cijfer: 7,7/10

Goldfinger
Over legendarische en herkenbare James Bond dingen gesproken: daar zit deze film vol mee. Ook hier kende ik al veel dingen uit maar nog nooit had ik `m helemaal gezien. Het was dus erg cool om die bekende figuren, quotes en scenes eens in z`n geheel in de film te zien.
Goldfinger is de perfecte James Bond film (ook al heb ik er nog niet zoveel gezien): uiteraard Sean Connery als 007, een fantastische schurk, een sterk verhaal waarin het tempo hoog ligt, goede actie scenes en een heerlijke soundtrack.
Tot nu de beste Bond film die ik heb gezien. Geniaal!

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  maandag 13 april 2009 @ 22:55:48 #123
241594 iBolt
Lighting
pi_67990185
"Knowing"

Geweldige film vond ik het heb echt van genoten in de Bios, wanneer je veel choas en mysterie wil moet je die film kijken
SPOILER
  maandag 13 april 2009 @ 23:12:02 #124
52357 Lambiekje
pi_67990767
quote:
Op maandag 13 april 2009 22:55 schreef iBolt het volgende:
"Knowing"

Geweldige film vond ik het heb echt van genoten in de Bios, wanneer je veel choas en mysterie wil moet je die film kijken
SPOILER
SPOILER
pi_67990804
Monsters vs Aliens (NL)
leuk, maar zoals bij zoveel nederlands gesproken versies: de grappen komen niet uit de verf.
desondanks blijft de film gewoon errug leuk, zowel voor jong als oud. de nederlandse stemacteurs zijn redelijk tot goed gekozen.
blijvertje:
7/10 (yep, minder dan de originele i.v.m. de nederlandse stemmen, als je je daar niet aan stoort dan zal hij even leuk zijn als het origineel)

The reader
saai maar toch intressante film...
met andere woorden: ik had er een beetje een gemengd gevoel over: aan de ene kant is het wel een intressante/boeiende film, maar aan de andere kant knaagde er toch ook een beetje saaiheid aan de film...
7/10
  maandag 13 april 2009 @ 23:25:30 #126
241594 iBolt
Lighting
pi_67991191
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
SPOILER
Hmmm niks van gemerkt zelf
pi_67991534
Casino Royale
Aardige film maar ik vind het geen Bondfilm, en het einde is nogal open.
  maandag 13 april 2009 @ 23:37:59 #128
52357 Lambiekje
pi_67991603
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:13 schreef mschol het volgende:
Monsters vs Aliens (NL)
leuk, maar zoals bij zoveel nederlands gesproken versies: de grappen komen niet uit de verf.
desondanks blijft de film gewoon errug leuk, zowel voor jong als oud. de nederlandse stemacteurs zijn redelijk tot goed gekozen.
blijvertje:
7/10 (yep, minder dan de originele i.v.m. de nederlandse stemmen, als je je daar niet aan stoort dan zal hij even leuk zijn als het origineel)

Waarom kijk je het dan ook NL.
Kinderen snappen meer dan je denkt. Dat vertalen is onzin. En werkt alleen maar achterstand in de hand.
pi_67991845
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:36 schreef DeHovenier het volgende:
Casino Royale
Aardige film maar ik vind het geen Bondfilm, en het einde is nogal open.
Quantum of Solace sluit het verhaal af.
pi_67991866
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom kijk je het dan ook NL.
waarom? omdat het kan.. (pathe unlimited..)
  maandag 13 april 2009 @ 23:51:12 #131
52357 Lambiekje
pi_67992021
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:46 schreef mschol het volgende:

[..]

waarom? omdat het kan.. (pathe unlimited..)
ja maar je kunt ook naar de OV.
pi_67992119
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja maar je kunt ook naar de OV.
been there, done that

en sinds ik unlimited kaartje heb wil ik ook de NL versies zien, puur om te vergelijken..

daarnaast heeft MvsA een flink aantal visuele grappen die leuk blijven, ongeacht de taal die er gesproken wordt....
pi_67992203
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:45 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Quantum of Solace sluit het verhaal af.
Dan moet ik die ook maar zien
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 08:01:32 #134
9859 crew  Karina
Woman
pi_67994984
Saam gwok dzi gin lung se gap (Three Kingdoms: Resurrection of the Dragon)
Chinese, historische film.

Het verhaal is niet zo bijzonder, je ziet vooral een aantal veldslagen met op het eind de held die ten onder gaat (of eigenlijk wordt dat nog een beetje in het midden gehouden).
Ik vond het niet zo geweldig, beetje saai en amper verhaal. Wel een aantal mooie beelden tijdens de veldslagen.

X-Men Origins: Wolverine
In deze film staat Wolverine centraal, je ziet hoe het zo geworden is als hij nu is en wie zijn vijanden zijn geworden.

Leuke actiefilm. Wel jammer dat er zo weinig andere X-Men in voorkomen, maar daarom is het natuurlijk "origins", de rest van de X-Men komt later.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:41:43 #135
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_67995435
Shanghai Express Hmm, wat is Dietrich toch mooi. En wat laat von Sternberg haar hier toch mooi zien. De mysterieuze belichting in combinatie met de bijzonder realistische decors geven deze film een bijzondere sfeer.
pi_68002269
Gisteren ook Casino Royale gezien. Ik ben het eens met DeHovenier, het einde is nogal abrupt en open. Binnenkort Quantum of Solace maar een keer kijken.
pi_68002687
Fast & Furious Justin Lin, 2009
Bij gebrek aan beter en in het bezit van een Pathe abonnement in de bios gezien. Eigenlijk precies wat ik er van had verwacht, net vermakelijk genoeg om een keer te zien. Grootste manco is de poging om tussen de aktie serieuze scènes te plaatsen, door slecht schrijf- en acteerwerk wordt de film er niet beter van en voelt de anderhalf uur zelfs lang aan. Verder wordt de aktie erg rommelig en snel in beeld gebracht waardoor je het overzicht totaal kwijt bent, iets wat je de laatste tijd helaas vaak ziet bij actiefilms. 6.0
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:58:59 #138
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_68008949
Murphy's War (1971)

Peter O'Toole als Murphy die de enige overlevende is van een door een Duitse u-boot aangevallen vrachtschip ergens in Zuid-Amerika, vlak voor het einde van de oorlog. Hij beland op een eiland waar alleen Indianen, een vrouwlijke missionaris en een eenzame medewerker van een oliebedrijf wonen. Van daaruit probeert hij revanche te nemen op de U-boot. Vermakelijke film, vooral dankzij O'Toole met zn Ierse accent en gescheld en natuurlijk de vraag of het hem lukt...

Regisseur Peter Yates (Bullitt) had dit keer vliegtuigen en boten tot zijn beschikking om spectaculaire plaatjes mee te schieten. Vooral die met het vliegtuigje zijn goed...

7,5
De Narcis van Gabon
pi_68011180
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:58 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Veel plezier, samen met Batman Returns nog steeds met afstand de beste.
Hmm, dit was me toch een aparte film. Hij ligt opzich nog best wel in m'n genre als je die amerikaanse pulp films er uit zou halen die ik normaliter wel goed te doen ( al mag die actrice die die russische dame/cat speelt er wezen .. 43 jaar geleden )

Vind ik het superhelden theme vaak ook wel leuk. Alleen nu gaan we maar liefst 43 jaar terug! En dat is even wennen na al het ge X-Men/Spiderman/Batman van de afgelopen jaren.

Batman (1966)

De film zelf zit natuurlijk vrij simpel in elkaar gezet. Grafisch is het niet best, maar de ondersteunende muziek helpt vrij aardig. Sommige scenes zit je je even te verbijten ( zoals die haai die batman bijt als hij aan die helicopter hangt. Overigens heet nu alles ook batcopter/batauto/batspray enzo

Ook wel tof dat direct bijna alle vijanden van Batman in de film te vinden zijn. Die niet eens zo heel slecht acteren. Vechtscenes zijn zo overduidelijk nep, soms zie je ze slaan en dan zie je duidelijk dat er een halve meter verschil tussen lichaam en vuist zit, en toch valt de vijand de hoek in . En toch valt het allemaal wel te pruimen.

En ik verbaas me er over dat deze film 43 jaar is. Je ziet batman en robin op een gegeven moment door de menigte lopen en dan kan ik me echt niet voorstellen dat dat 43 jaar geleden is

En overigens dat pakje wat Batman aan heeft!

6.5
pi_68020713
Oorlogswinter:

Een redelijk 'kleine' film waar ik niet veel van verwachtte, maar waar ik een paar momenten echt even van op het puntje van de bank zat.
Martijn Lakemeier speelt een zeer geloofwaardige hoofdrol, dat menneke ga ik zeker volgen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:38:09 #141
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68020777
This Gun for Hire
Wel een leuk werkje met wat lange uitgesponnen scenes (die op dat rangeerterrein is wel leuk) en veel pistolen in actie: pieuw pieuw pieuw! Het karakter van Ladd zal me vooral wel bijblijven. Erg stoïcijns en droog wordt ie door hem vertolkt. De rest van de film zal me echter niet lang bij blijven denk ik, maar vervelend om te kijken was deze film ook weer niet. Cijfer: 6,5

The Mummy
Ooh oh oh, die quasilollige oneliners nekken deze film. Ik vind het echt tenenkrommend NIET leuk. Verder wel een aardig avontuurtje dat inspeelt op Indiana Jones. Het heeft een paar mooi uitgevoerde special effects. Cijfer: 6

Carlito's Way
Dat gangster-met-veel-gevuk-genre gaat me steeds meer plezieren . Dit was eigenlijk een best goede film met een uitmuntende Al Pacino, die een flink gangsterverleden heeft en dat nadat hij uit de gevangenis komt helemaal achter zich wil laten. Alleen zijn vertellersstem vond ik wat jammer en was duidelijk nodig om zijn gedachten uit de doeken te doen. Met het wat anders scripten van het plot had die vertellersstem best wel achterwege gelaten kunnen worden denk ik... Iemand die ook de show steelt in deze film, is Sean Penn. Wat een gare gast was dat . Cijfer: 7,5
  woensdag 15 april 2009 @ 16:33:07 #142
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_68043541
Une femme à sa fenêtrehttp://www.imdb.com/title/tt0075370/

Vanwege de behoorlijke overdreven ingewikkelde manier van opbouw van de film en het rammelende einde komt de film niet verder dan een 7,4.

Mr. Noiret en Romy zijn natuurlijk weer briljant samen in deze film. In het Griekenland vlak voor WWII vindt de staatsgreep plaats. Er is jacht op vakbondsmensen. In zijn vlucht springt een van de gejaagden de hotelkamer binnen van de markiezin, die is gehuwd met de Italiaanse ambassade-assistent. Zij helpt hem vluchten en ondertussen verliefd enz.
pi_68054603
Role Models

Kijk wat minder films de laatste tijd, heeft denk ik met het weer te maken. Alleen na een hele drukke dag, en dan heb je zin in.. comedy! Helaas vielen de laatste comedies wat tegen maar deze was weer erg leuk.

Danny en Wheeler werken als promotieteam voor een drankje (ik zal het niet omschrijven, de omschrijvingen die ze in de film gebruiken kan ik toch niet overtreffen). Als Danny wordt gedumpt en zich realiseert hoe zijn leven eruit ziet werkt hij zichzelf en Wheeler in de nesten en moeten ze als taakstraf twee jochies 'buddy'en'. Ze zijn zelf natuurlijk niet het beste voorbeeld, en ze treffen ook nog twee prachtige tegenpolen.

Ja inderdaad, soms is het erg flauw maar ik heb toch regelmatig erg hard zitten lachen (en flauw hoeft ook niet slecht te zijn!). Vooral om de leuke snelle teksten, die me soms aan Kevin Smith deden denken.

Ik vond Bobb'e J. Thompson trouwens helemaal niet het hoogtepunt van de film, terwijl ik daar alleen maar enthousiaste verhalen over heb gehoord. Het kan ook komen doordat ik de role playing game echt fantastisch vond. Paul Rudd, die vind ik ook steeds leuker worden. Zijn teksten waren dan ook veruit het onverwachts en leukst. (dit kan natuurlijk ook komen doordat hij het script deels heeft geschreven).

Het zoetsappige einde vond ik ook een keer leuk, dat is een hele prestatie voor een comedy. Ja, leuk!

7,5
(IMDB: 7,4)
  woensdag 15 april 2009 @ 22:38:14 #144
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_68055883
The Reader
Wat ziet die David Kross (jonge Micheal Berg) er als een nichterige nerderige uberArier uit zeg. Bah. Op de een of andere manier kwam ik daarom niet in de film. Ik wist ook niets van het hele plot van de film eigenlijk voordat ik begon te kijken. Het duurde ook een uur voordat ik uberhaupt wist waar het heenging: het was alleen maar sex, lezen, sex en lezen.

Uiteindelijk een aardige film, met aardig acteerwerk. Niet meer dan dat. Als je eenmaal weet wat de plot is, is de rest voorspelbaar. Zeker het einde. Toch jammer. Film had ook zo 30 minuten korter kunnen duren. Meer dan 2 uur was nergens voor nodige. Zonder de borstjes van Winslet was het een 7.0 geweest

IMDB: 7.8
Zelf: 7.1
pi_68056822
Shaun of the Dead gezien

Normaliter houd ik wel van dit soort komedies ( zoals hot fuzz ) maar dit was echt drama. De hele inleiding was bedroevend slecht. De grappen zijn van bedenkelijk niveau. Het domme gedrag van die dikke kon ik niet uitstaan. Die moeder was dramatisch slecht, ' oh ja ze moest bij haar man blijven .. bla bla bla ' bah! Ook al was hij gebeten enzo

Alleen Simon Pegg haalt nog een ruimschoots voldoende, de rest was drie werf ruk!
Bah bah!

4.0
pi_68057224
Snatch

Als eens een stukje gekeken wist me toen totaal niet te boeien.
Nu weer het geval.
4/10

United 93

Goede film over wat er waarschijnlijk op 9/11 is gebeurd.
8/10

Weet iemand een film die een andere kant van 9/11 belicht, de inside job?
Dan doel ik niet op een documentaire maar echt een film waar een aantal dingen gekozen zijn en uitgewerkt ?
pi_68057294
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:03 schreef Guppi het volgende:
Role Models

[ afbeelding ]

Kijk wat minder films de laatste tijd, heeft denk ik met het weer te maken. Alleen na een hele drukke dag, en dan heb je zin in.. comedy! Helaas vielen de laatste comedies wat tegen maar deze was weer erg leuk.

Danny en Wheeler werken als promotieteam voor een drankje (ik zal het niet omschrijven, de omschrijvingen die ze in de film gebruiken kan ik toch niet overtreffen). Als Danny wordt gedumpt en zich realiseert hoe zijn leven eruit ziet werkt hij zichzelf en Wheeler in de nesten en moeten ze als taakstraf twee jochies 'buddy'en'. Ze zijn zelf natuurlijk niet het beste voorbeeld, en ze treffen ook nog twee prachtige tegenpolen.

Ja inderdaad, soms is het erg flauw maar ik heb toch regelmatig erg hard zitten lachen (en flauw hoeft ook niet slecht te zijn!). Vooral om de leuke snelle teksten, die me soms aan Kevin Smith deden denken.

Ik vond Bobb'e J. Thompson trouwens helemaal niet het hoogtepunt van de film, terwijl ik daar alleen maar enthousiaste verhalen over heb gehoord. Het kan ook komen doordat ik de role playing game echt fantastisch vond. Paul Rudd, die vind ik ook steeds leuker worden. Zijn teksten waren dan ook veruit het onverwachts en leukst. (dit kan natuurlijk ook komen doordat hij het script deels heeft geschreven).

Het zoetsappige einde vond ik ook een keer leuk, dat is een hele prestatie voor een comedy. Ja, leuk!

7,5
(IMDB: 7,4)
Die film is echt te flauw, niet echt leuk om naar te kijken vond ik zelf.
Na een drukke dag deze film kijken
  woensdag 15 april 2009 @ 23:58:34 #148
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_68058449
Gisteren en vandaag:

Rebel Without A Cause
Een film die al bijna legendarisch werd doordat de held-in-wording James Dean 4 weken voor de premiere overleed. Dat heeft zeker bijgedragen aan de mythische status van dit meesterwerk, van Dean en het karakter dat hij speelt.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat hij hier een fenomenale tour de force geeft waar de jongeren van toen (en in de vele jaren daarna) zich mee konden identificeren. Het verhaal is natuurlijk ook wel zo dat er voor veel mensen (vooral jongeren) wel iets in zit waarin je jezelf herkent of de gebeurtenissen bekend voorkomen. Dat maakt de film ook zo ontzettend tijdloos en dus ook nu nog interessant.

Daarnaast is het geheel prachtig gefilmd met veel tegenstellingen tussen scenes in het licht en het donker en een mooi gebruik van kleuren, waarbij vooral de felle kleuren in de kleren van de hoofdpersonen opvallen. Ook vond ik de scene, die een kleine 20 jaar later door John Cassavetes in A Woman Under The Influence nog eens (overigens niet shot-voor-shot) dunnetjes werd over gedaan, met de ruzie tussen Dean`s personage en z`n ouders ontzettend sterk.

Nicholas Ray heeft met dit geweldige en tijdloze meesterwerk één van de belangrijkste en meest invloedrijke films van de jaren `50 (en eigenlijk allertijden) afgeleverd. 50 jaar na de release staat het geheel nog steeds als een huis.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

The Reader
De verfilming van het boek Der Vorleser is een mooi en meeslepend liefdesverhaal tegen de achtergrond van de Tweede Wereldoorlog.
De Oscarwinnende performance van Kate Winslet is een erg sterke (maar we zijn natuurlijk ook niet anders van haar gewend) maar nu niet direct de beste die ze ooit heeft gegeven.
Nee, de man die hier de show steelt is toch de jonge David Kross. Hij overtuigt iedere seconde dat ie in beeld is en speelt af en toe zowaar Winslet van het scherm.
Het duurt even voordat het geheel een beetje aan de gang komt maar het tweede deel van de film is ontzettend sterk, zit het goed in elkaar en is het meeslepend. De climax slaat dan ook nogal hard in.
Een film die er absoluut mag wezen maar over het algemeen toch vooral uitblinkt in z`n ontzettende degelijkheid.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 16-04-2009 00:11:36 ]
pi_68060226
Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse
Verschrikkelijk indrukwekkende documentaire over een van de beste films aller tijden.
10/10
  donderdag 16 april 2009 @ 10:06:44 #150
232909 Kneivster
Let's hug it out, bitch!
pi_68063315
Paar dagen geleden gezien:

A bridge too far

Waardering op imdb: klik

Mijn waardering: 8.5
Ondanks dat het een redelijk lange zit is, is het een erg fijne film om te kijken.
Een ongelovelijk sterke cast en een film die tot in detail operatie marketgarden in beeld brengt.
Het minpunt voor mij is dat een groot deel van de film in Arnhem afspeelt, maar dat veel beelden daarvan in Deventer zijn geschoten. Omdat ik in de buurt woon valt dat op.
Desalniettemin zeer de moeite waard.
King is much more than the weight of a crown
Natural patent of nobility
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')