Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Geluk speelt gewoon een grote rol bij het praktijk-examen, ik ben de 2e keer ook met geluk geslaagd
En dat is alweer 3,5 jaar geleden...
Heb nooit in een Scenic gereden, maar zoals jij de koppeling beschrijft lijkt het verdomd veel op de Laguna waar ik op dit moment in rijd, van ongeveer dezelfde generatie... Vergeleken met de Golf V die ik gewend was leek het in het begin alsof ik de koppeling bijna compleet moest laten schieten.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef rene90 het volgende:
[..]
In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.
[ afbeelding ]
Deze dus
Niet echt, ik had gewoon het geluk die 2e keer een niet zo streng beoordelende examinatrice te treffen, ik dacht echt dat ik die 2e keer weer was gezakt (optelsom van fouten door de zenuwen)quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:37 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.
Of bedoel je het totaal anders?
De eigenaar van die wagen heeft de pedalen erg strak af laten stellen, dus dat trucje gaat niet opquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef rene90 het volgende:
[..]
In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.
[ afbeelding ]
Deze dus
Ja dat heb ik nu met de nieuwe scenic ook, grafkoppelingquote:Op woensdag 23 juli 2008 08:20 schreef TommyGun het volgende:
[..]
De eigenaar van die wagen heeft de pedalen erg strak af laten stellen, dus dat trucje gaat niet op
Najah het is even wennen maar ach, is opzich ook wel lekker.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik nu met de nieuwe scenic ook, grafkoppeling
Ja de koppeling is nu heeeel erg strak afgesteld (gaat ze nog aanpassen), het kost best veel kracht om hem naar beneden te houden ook dus is gewoon niet lekker, en als hij dan een centimeter van de grond af ligt (koppelingspunt dan) dan is het best lastig om dat te dosseren als je de hele tijd al je spieren aanspant in je been. Maar ach morgen rij ik weer even een uurtje dus merk ik het wel.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:26 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Najah het is even wennen maar ach, is opzich ook wel lekker.
Mag zelf kiezen hoe ik wil rijdenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:27 schreef Sh0g het volgende:
3 uur? Zo, dat is best lang? Helemaal het land door ofzo?
Mijn les vandaag ging wel ok. Maar op het einde toch nog een beetje laat gereageerd bij het voorrang verlenen van 3 motoren. Ik was zeker van plan ze voorrang te verlenen, maar ik reageerde een beetje laat met terugschakelen, waardoor het er wat geschrokken uitzag misschien. Ik hoop dat 1 zo'n foutje me niet gelijk de kop kost. Af en toe plak ik ook nog wel eens tegen een lijn aan, waar mijn instructeur ook nog wel wat commentaar op heeft.
pics or it didn't happenquote:Op zondag 27 juli 2008 18:41 schreef rene90 het volgende:
als er opeens uit je dooie hoek een dikke bmw z5 komt die je anders niet had gezien.
Als ik het zo lees lijkt het mij dat het vooral de stress is die voor het meeste zorgt. Je hebt van die pilletjes die je een stukje rustiger maken, geen idee hoe ze heten maar die mag je volgens mij gebruiken (betablokkers weer niet volgens mij..), misschien kan dat iets helpen.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:23 schreef Sh0g het volgende:
BAH
Weer gezakt, 2e keer.
Het ging wel veel beter dan de 1e keer. Maar toch heb ik me toch een blunders gemaakt. De grootste is nog wel de stilstaan opdracht. Toen ik weer wegreed vergat ik 1: auto in 1 zetten, 2: schouder, 3: knipperlicht. Alledrie!! En het ergste is nog wel dat ik het meteen in de gaten had toen ik wegreed. Toen zakte de moed al in mijn schoenen. De parkeeropdracht ging veel beter, maar toen ik weg wilde rijden sloeg de motor 3x af, dat die examinator vroeg wat ik toch aan het doen was. Dat is me nog never nooit overkomen, zelfs niet in mijn 1e lessen. Het uur daarvoor ging alles nog prima. Ook mijn kijkgedrag was nog niet helemaal goed, ook al ging het bij vlagen wel goed aldus de examinator. Ik vond zelf dat ik prima keek en niks over het hoofd zag. Ik had zelfs nog een bejaarde laten oversteken die eigenlijk geen voorrang had.
Tja, 3e keer is scheepsrecht dan maar...
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Theorie gehaald gister
2 lessen pas gehad
Mag je al aan de handrem zitten?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Theorie gehaald gister
2 lessen pas gehad
Ik mag gewoon al alles doenquote:
Ik had zelf veka en was er dik tevreden over. Lekker duidelijk en goed geordend, geen extra bullshit zoals de ANWB erbij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:48 schreef Corvidae het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de dvd-rom Theorie En Examentraining Auto? Of is een theorie boek gewoon makkelijker? Lees wel verhalen dat niet alles wordt behandeld, e.g. in de beoordelingen van het boek Veka best in bol.com.
Zijn wel een aantal nieuwe regeltjes jaquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:12 schreef Corvidae het volgende:
Heb een onder geregend theorie boek van 1998, ook van Veka. Op zich nog leesbaar, maar ik neem aan dat deze niet meer geschikt is voor de huidige tentamens?
Ik zou even naar jezelf als persoon kijken, weet jij zeker dat je daarna door kans paren of niet? Heb jij moeite met met sparen en kan je niet elke maand een x bedrag opzij zetten zou ik doorsparen. Kan jij wel elke maand 100 euro of iets opzij zetten dan kan het wel denk ik.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef TJDoornbos het volgende:
even een vraag, heb 900 ¤ apart staan voor lessen. Zouden jullie me aanraden nu te beginnen of eerst door te sparen??
Intake van 60 euro? Wat houdt dat precies in?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Das waar. Is zo'n intake van 60 euro een idee?
Mooie golf, alleen die 2 dubbele uitlaten maken het minder mooi vind ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:53 schreef dery1990 het volgende:
Heb vandaag eindelijk theorie gehaald. Nu binnen 3 week m'n examen.
Ik rij btw in een Golf V ABT uitvoering in het zwart.
[ afbeelding ]
Deze dus!
vind ik juist wel lekker ogen. Vooral omdat hij zwart is. Ik zal wel wat foto's maken....kan pas over 2 weken...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Mooie golf, alleen die 2 dubbele uitlaten maken het minder mooi vind ik.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:42 schreef dery1990 het volgende:
Oke ik geef eerlijk toe, het is niet precies die VS4. Gewoon een 1.9 TDI. Qua uiterlijk is ie verder precies hetzelfde.
GVD, ultieme pauper dat je d'r bent.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:42 schreef dery1990 het volgende:
Oke ik geef eerlijk toe, het is niet precies die VS4. Gewoon een 1.9 TDI. Qua uiterlijk is ie verder precies hetzelfde.
Das gewoon een slome diesel die in 12 sec naar de 100 sprint.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:52 schreef CasB het volgende:
Tssk, ik reed tenminste in een Opel Vectra 2.2 TDI.
Ik les ook in een nissan qashqai en vindt het ook geen fijne auto maar niet omdat die te groot is maar omdat ik erg lang ben en hij zit dan niet lekker.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:01 schreef pinquit het volgende:![]()
Ben ook al een tijdje bezig met lessen nu. denk 8 lessen gehad ofzo.
Beetje jammer alleen dat ik moet leren autorijden in een nissan qashqai, veuls te groot![]()
in watvoor auto lessen jullie?
Ik moet ook 21 augustus TTTquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:05 schreef portable het volgende:
Ik heb hulp nodig bij mijn volgende probleem.
21 augustus heb ik een TTT examen. Het was een snelle beslissing dus heb ik de rijschool gebeld en gevraagd als ik het kan omzetten naar een echt examen of afzeggen. De rijschool heeft verteld dat dat niet kan want ze heeft alles al in orde gemaakt.
Was best pissed, want ik hoor via via dat het WEL kan. Ik wil die TTT helemaal niet doen. Ik heb het CBR al een keer gebeld en die heeft verteld dat het alleen kan als de rijschool iemand anders heeft voor die plaats. Ik heb eigenlijk twijfels bij wat die persoon mij verteld heeft en ga het CBR weer bellen. Inmiddels als een klacht geschreven via een online forumlier. Ben misschien ook van plan ook een aangetekende brief te schijven naar het CBR.
Mooie auto wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:18 schreef Maikuuul het volgende:
Ik rijd in een Auris btw
[ afbeelding ]
En hoe staat het met je autorijdenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:35 schreef LittleMiss het volgende:
tvplaatst gezakt voor brommer 43/50
![]()
Gevaarherkennings vragen zijn nieuw, en er zijn wel 5 voorbeeldvragen alleen deze tellen nog niet mee. Binnenkort komen er wel een zooi van die vragen bij dus vandaar.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:23 schreef 16meter het volgende:
Gevaarherkenningsvragen heeft iedereen erbij lijkt me...
Vroeg me trouwens af of het mogelijk is om in een of ander gat examen te doen, dus in een andere plaats dan het examencentrum dat het dichtst bij je woonplaats ligt.
M'n zenuwen nekken me steeds in bepaalde drukke en onoverzichtelijke situaties. Als het drukste knooppunt wat je tegenkomt zo'n provinciale weg of eenbanige rotonde is lijkt het me appeltje eitje.
Maar goed, geen rijschool die zegt wij boeken hier wel een examen voor je terwijl je nog nooit bij ze gelest hebt, of wel.
Thanksquote:Op maandag 18 augustus 2008 00:04 schreef dery1990 het volgende:
Veel succes,
Ik gok op 2 fout voor jou
Tja, ik merk het nu bij mijzelf ook, dat ik er erg laks in wordt. Maar vooral gewoon goed proberen die discipline erin te krijgen. Veel kijken moet je jezelf denk ik proberen aan te leren, om je heen kijken, ver kijken en benoemen wat je ziet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
't Is inderdaad waar dat je écht goed moet kijken... Het maakt niet zo gek veel uit als je een kleine fout maakt, zolang je maar wel altijd goed blijft kijken en situaties handig oplost.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur danquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:18 schreef donpsp het volgende:
Blegh ik moet morgen afrijden. Om 8 uur 's morgens dus al.
Opzich kan ik goed rijden op de 30,50,80 wegen, behalve op de snelweg, dat is mijn grote probleem. Het enige wat dan eigenlijk bijna altijd misgaat is het invoegen. Ik kan door de spiegels gewoon niet goed genoeg zien hoeveel ruimte ik heb om in te voegen voordat die auto die al op de snelweg is bij me is, en achterom kijken mag ik dus niet van mijn instructeur.
Verder moet ik soms écht eerder vooruitkijken op die snelweg. Als ik bijvoorbeeld richting Maastricht moet, moet ik optijd kijken op welke rijbaan ik moet rijden bij bijv. een splitsing, zodat ik niet op het laatste moment nog moet manouvreren.
Dus, morgen alsjeblieft allemaal de snelwegen in Limburg mijden!![]()
Of als je een rijles auto ziet. Goed afremmen en mij voor laten gaan, dan slaag ik wel neem ik aan.
![]()
Ben nooit zenuwachtig.. en nu wel.... erg![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:
Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen.
Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur dan. Ik heb wel geleerd hoe belangrijk die dode hoek is haha, kwam er opeens een bmw langs scheuren toen ik wilde inhalen, toen was ik wel blij dat ik toch even gekeken had.
Ik vond het ook altijd moeilijk en werd een beetje hectisch met invoegen. Wat ik toen een beetje geleerd heb is om van te voren al een beeld te krijgen hoe druk het geheel is, en of het lekker doorrijdt, daarna een plekje al te zien en te bepalen welk plekje je neemt. Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen. Zo kan je anticiperen, en heb je een bepaald doel.
Goed spiegelen is wel erg belangrijk, als je paralell rijdt goed kijken, en gaan met die banaan. Kan je gewoon echt niet invoegen ga je desnoods de vluchtstrook op, als dat veiliger is.
Sterkte
Lijkt erop dat je dan gewoon te laat kijkt?quote:Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.
Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebbenquote:Beste kandidaat, Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijexamen! Vanaf nu kun je je rijbewijs aanvragen bij je gemeente. Hierbij ontvang je tevens het uitslagformulier van je rijexamen. Ook je rijschool heeft dit formulier gekregen. Met vriendelijke groet, CBR
Ik weet niet of je hem vandaag al kunt aanvragen... Volgens mij zeggen ze bij het CBR ook dat het pas een dag later kan, omdat zij eerst nog moeten verwerken dat jij geslaagd bent. Als ze dat nog niet gedaan hebben, dan denken ze bij de gemeente dat je nog niet geslaagd bent.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:18 schreef donpsp het volgende:
Hmm.. ik krijg nu net (1,5 uur nadat ik geslaagd ben), al een mailtje van het CBR
[..]
Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebben) nu dan meteen het rijbewijs kan aanvragen (staat iig in het mailtje). En maken ze hem dan gelijk daar of moet ik dan weer een tijd wachten.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:38 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ben ook geslaagd gisterVanavond naar het gemeentehuis
Ik kreeg ook dat mailtje gister, twijfelde over precies hetzelfde. Maar ik heb voorlopig toch even geen auto tot m'n beschikking dus een dag eerder of later maakt mij toch niet uit
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dankje, jij ook!![]()
Vind het zo'n onwerkelijk idee, ik m'n rijbewijs
OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
Kan nog best een gevaarlijke gedachte zijn, als je normaal weleens werd gewzen op een auto in je dode hoek op de snelwegquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:24 schreef donpsp het volgende:
[..]
OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht.Nouja dat zal wel wennen worden. Niemand meer die je op je fouten wijst naast je, en ook niemand die zegt of je naar links of naar rechts moet. Knipperlicht zal ik daardoor wel vaak vergeten in het begin
![]()
Ja daar ben ik me al weken zorgen over aan het maken, maar nu het dichterbij komt denk ik dat ik het best kan (zal wel moetenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
Pics van vriendin?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:58 schreef donpsp het volgende:
[..]
Meteen maar even doen dan maandag, ook al zit ik dan bij mijn vriendin enkele kilometers verderop![]()
quote:
De eerste paar keren dat ik zelf reed kan ik me ook nog wel herinneren... Tijdens m'n allereerste zelfstandige rit zat m'n pa er nog naast, ging gewoon relaxed. Tweede rit zat m'n ma in de auto en dat werd een ramp.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:01 schreef CasB het volgende:
De eerste keer alleen rijden vond ik best eng (had wel medepasagiers, dat was helemaal erg), maar na een paar keer was ik het wel gewend.
Je hebt haar zelf in mekaar gesoept? Wel netjes gedaan!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef donpsp het volgende:
[..]
Floortje Geil heet ze. Het schatje is wel pas 5 maanden oud, maar dat mag de pret niet drukken![]()
[ afbeelding ]
Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
*knip*
Maar de échte 'alleen-ritten' (zonder passagiers dus) zijn in het begin het leukst natuurlijk.
Ik ben nog aan het lessen, maar die lange rechte 50-wegen en de instructeur naast je die zegt "niet te hard hoor" wil ik wel graag missen. Als ik mijn rijbewijs heb trap ik het gaspedaal dan toch echt wel wat meer inquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:57 schreef donpsp het volgende:
[..]
Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)
Is bij mij op zich redelijk meegevallen... Ik merk wel dat ik op sommige belachelijke 50-wegen (vaak wegen waar je vroeger gewoon 80 mocht) flink harder ben gaan rijden dan tijdens m'n rijlessen, maar over het algemeen weet ik me redelijk te bedwingen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:57 schreef donpsp het volgende:
[..]
Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)
Vrij snel?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:32 schreef 16meter het volgende:
Hoe snel verleren jullie het 'overdreven' kijken nadat jullie het felbegeerde pasje hebben gehaald?
Ik bedoel.. als ik hem heb ga ik echt geen 'nacontrole' meer doen als ik een of andere flauwe bocht door ben en ik weet al dat er niemand vlak achter me zit. Of bij kruispunten (met op rood staande verkeerslichten voor de andere bestuurders) alle kruisende wegen inkijken of er geen auto's aankomen.
Echt van die dingen die je moet doen op het examen maar in de praktijk het liefst meteen vergeet, lijkt me.
Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:32 schreef 16meter het volgende:
Hoe snel verleren jullie het 'overdreven' kijken nadat jullie het felbegeerde pasje hebben gehaald?
Ik bedoel.. als ik hem heb ga ik echt geen 'nacontrole' meer doen als ik een of andere flauwe bocht door ben en ik weet al dat er niemand vlak achter me zit. Of bij kruispunten (met op rood staande verkeerslichten voor de andere bestuurders) alle kruisende wegen inkijken of er geen auto's aankomen.
Echt van die dingen die je moet doen op het examen maar in de praktijk het liefst meteen vergeet, lijkt me.
Daarbij, als je op een weg zit, je rechtsaf moet en je al ziet dat er geen fiets rijdt die je gaat kruizen dan heb ik schijt aan mijn buitenspiegel. De dode hoek daarentegen (schoudertje) doe ik in principe altijd. Gewoon, to be sure.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld.(waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)
Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
Ik doe het zelf ook bijna niet meer sinds ik mijn rijbewijs heb, maar tijdens de rijlessen moest ik het officieel doen omdat er een ambulance/politieauto/brandweerauto aan kon komen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld.(waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)
Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
Zelfs hulpdiensten zullen je denk ik nooit op zo'n manier passeren, tenzij je in een file staat. Als een ambulance o.i.d. mij uit ziet voegen zou het volstrekt onlogisch zijn om mij dan rechts in te halen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:41 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik doe het zelf ook bijna niet meer sinds ik mijn rijbewijs heb, maar tijdens de rijlessen moest ik het officieel doen omdat er een ambulance/politieauto/brandweerauto aan kon komen.
Theorie of praktijk?quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:37 schreef Apokalypse het volgende:
Morgen op voor de 4e keer.
We gaan ervoor.
quote:Pakket 1
20 uur rijles inclusief praktijkexamen ¤ 970,--
Pakket 2
20 uur rijles, tussentijdse toets (proef examen CBR),
praktijkexamen, herexamengarantie ¤ 1249,--
Pakketten worden aangeboden zonder intest, het aantal rijlessen dat de kandidaat daadwerkelijk nodig heeft wordt na enige lessen door de instructeur geadviseerd. De pakketten zijn exclusief eigenverklaring !
Dat kan je op eigen kracht regelen, zodra je je rijbewijs heb gehaald is het nog een halfjaar geldig.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:08 schreef pekel het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe het zit met het theorie-examen. Kun je dat geheel op eigen kracht regelen? Zelf dus een boekje halen en leren..
Je draait theorie en rijbewijs om?quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:15 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat kan je op eigen kracht regelen, zodra je je rijbewijs heb gehaald is het nog een halfjaar geldig.
In die tussentijd moet je je theorie gehaald hebben.
Niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:58 schreef Bobsch het volgende:
In hoeverre is het anders dan het praktijkexamen?
Is inderdaad exact hetzelfde. Ik kwam binnen daar in het CBR met me rijinstructrice, nou even wachten en daarna mochten we een zaal in vol met tafeltjes, wij hadden dan tafeltje 19 waar de examinatrice zat. Even doorgenomen hoe of wat er vandaag zou plaatsvinden, en dat je dus je bijzondere verrichtingen kan afschrijven.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 14:58 schreef Bobsch het volgende:
Pff... dadelijk m'n ongeveer 25e les, even een uurtje inkomen voor de TTT van morgen. Ik ben nu al zenuwachtig...... In hoeverre is het anders dan het praktijkexamen?
Ja, laat je niet opnaaien door (opmerkingen van) anderen.quote:
Gewoon tegen je instructrice zeggen dat het demotiverend voor jou werkt, zolang jij dat niet aangeeft weet je instructrice dat ook niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:14 schreef gliterroze het volgende:
Ugh voelde me zo zelfverzekerd dat ik het ga halen, mijn instructrice maakt mij erg onzeker en maakt steeds opmerkingen van 'het is echt niet erg als je er 2x over doet' enzo. Ik heb nu door dat ik alleen door haar opmerkingen denk dat ik het niet ga halen. Toen ik nog geen datum had reed ik heel goed en had ik het idee dat ik het zo zou halen. Over 1,5 week al afrijden, nog 2 lessen van 1,5 uur...
Ik heb ECHT problemen met routes uit mijn hoofd leren. Ik heb ze nu wel 40x gereden maar weet het nog steeds niet goed. Enige tips? Ik rij vanaf rijswijk.
werken nietquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:45 schreef dery1990 het volgende:
Hier zijn de fotos die ik nog zou uploaden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was ook heel slecht met de routes! En wat gebeurde bij mijn afrijden? Ik kreeg een coördinatiepunt waar ik heen moest rijden. Ik heb het echter slim opgelost. Ben gewoon op de fiets gaan zitten en heb de kortste routes zelf gefietst en dan een aantal herkenbare punten in mijn hoofd opgeslagen, dan is het een eitje!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:14 schreef gliterroze het volgende:
Ugh voelde me zo zelfverzekerd dat ik het ga halen, mijn instructrice maakt mij erg onzeker en maakt steeds opmerkingen van 'het is echt niet erg als je er 2x over doet' enzo. Ik heb nu door dat ik alleen door haar opmerkingen denk dat ik het niet ga halen. Toen ik nog geen datum had reed ik heel goed en had ik het idee dat ik het zo zou halen. Over 1,5 week al afrijden, nog 2 lessen van 1,5 uur...
Ik heb ECHT problemen met routes uit mijn hoofd leren. Ik heb ze nu wel 40x gereden maar weet het nog steeds niet goed. Enige tips? Ik rij vanaf rijswijk.
Haha ja ben er wel blij mee. Alleen merk wel dat ik al zo'n beetje half gepland sta om mijn moeder op te halen van het werk, m'n vriendin op te halen als ze naar mij komt of boodschappen te gaan doen. Het rijbewijs is echt niet alleen voor jezelfquote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:04 schreef ZwarteMagika het volgende:
Tof van je oudersHoe ging het rijden in je eentje?
Ik zat ook altijd met mn instructeur te grappen over routes oefenen op de fiets. En dan heel hard fietsen over de snelweg
pics van vriendin please?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef donpsp het volgende:
[..]
m'n vriendin op te halen als ze naar mij komt of boodschappen te gaan doen.
Nog niet, vrijdag (eindelijk) m'n rijbewijs ophalen en zaterdag komen m'n ouders langs (wonen nogal ver weg) dus mag vast wel even hun auto misbruikenquote:
Haha, kan me nog wel herinneren dat ik ook een keer 'mis' trapte tijdens een rijles. Alleen ging ik vol op 't gaspedaal staan in plaats van op de rem... Dat gaf ook wel een leuke reactie bij m'n instructeur.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:35 schreef pinquit het volgende:
wat een rotles vandaag![]()
t ging echt niet. zelfs een keer hard op de rem getrapt ipv het gaspedaalecht hoor. grr soms heb je zo'n dag he.
Ja inderdaad, dat heb ik ook wel 's gehad, de volgende keer gaat het vast weer beter! TTT heb ik trouwens niet gehaald, helaasquote:Op woensdag 27 augustus 2008 14:35 schreef pinquit het volgende:
wat een rotles vandaag![]()
t ging echt niet. zelfs een keer hard op de rem getrapt ipv het gaspedaalecht hoor. grr soms heb je zo'n dag he.
Heb ik ook gehad. Zowel na TTT als het examen zelf. Beide keren was het bestand corruptquote:Op woensdag 27 augustus 2008 23:06 schreef rene90 het volgende:
Ooh, ik zie zojuist dat ik een mailtje van het CBR heb gehad met een digitale beoordelingslijst.
Nooit geweten waar ik me email heb ingevuld maar oke.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:02 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad. Zowel na TTT als het examen zelf. Beide keren was het bestand corrupt
Bij mij ookquote:Op donderdag 28 augustus 2008 08:02 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad. Zowel na TTT als het examen zelf. Beide keren was het bestand corrupt
Klopt... Hij was bij mij gewoon helemaal leeg in ieder geval.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:47 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Bij mij ookHeb die van de TTT nog via mn rijschool gekregen, maar in het examenformulier staat niks bijzonders als je geslaagd bent zeggen ze.
Luister.........quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:58 schreef gliterroze het volgende:
Mijn laatste les voor examen heb ik nu gehad. Volgende week vrijdag examen, en ik wordt nu al IEDERE DAG wakker met een verschrikkelijk stress gevoel (alsof ik ieder moment moet afrijden?) Ik maak me nu al ontzettend druk. Zou het goed zijn als ik iets van een anti-stress middel inneem, of moet ik dat niet doen? Wordt mijn 1e keer examen.. ik doe het nu al in mijn broek, haha!
Ik heb een auto met alleen maar een linker spiegel. Dus ik moest heel snel weer aanleren dat je over je schouder moest kijken. Net als de dode hoeken. Het is wel handig dat je het doet, alleen niet zo overdreven als tijdens je rijlessen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld.(waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)
Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
Stress pilletjes ZEKER niet meer innemen nu. Het gevaar is namelijk dat je het nog nooit gebruikt hebt, dus je weet niet hoe je erop reageert. Bij sommige mensen werkt het namelijk averechts.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 00:58 schreef gliterroze het volgende:
Mijn laatste les voor examen heb ik nu gehad. Volgende week vrijdag examen, en ik wordt nu al IEDERE DAG wakker met een verschrikkelijk stress gevoel (alsof ik ieder moment moet afrijden?) Ik maak me nu al ontzettend druk. Zou het goed zijn als ik iets van een anti-stress middel inneem, of moet ik dat niet doen? Wordt mijn 1e keer examen.. ik doe het nu al in mijn broek, haha!
Sjuust.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:30 schreef rene90 het volgende:
[..]
je kan het, en dat weet je eigenlijk zelf ook al. Je moet alleen even die examinator laten zien dat je kan rijden, en dat kan je dus dat komt goed.
Bij een benzine is het toch voornamelijk extra gas geven? Of tja wat zijn eigenlijk de beste tips als je van diesel naar benzine gaatquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:08 schreef ZwarteMagika het volgende:
Vandaag voor het eerst zelf gereden (met vriend ernaast), in een benzineauto terwijl ik in een diesel leste... ging dus voor geen meter dat wegrijdenHet rijden zelf ging wel lekker maar ik was elke keer bang dat er weer een wegrij-situatie zou komen, wil toch eerst effe een industrieterreintje op gaan zoeken van de week..
Verstandig.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:06 schreef Mallet het volgende:
Ik geef bij het wegrijden in mijn diesel-lesauto ook altijd al gas.. Zodat ik daar straks niet opnieuw aan moet wennen
routes uit je hoofd leren???quote:Op woensdag 27 augustus 2008 00:14 schreef gliterroze het volgende:
Ik heb ECHT problemen met routes uit mijn hoofd leren. Ik heb ze nu wel 40x gereden maar weet het nog steeds niet goed. Enige tips? Ik rij vanaf rijswijk.
Hier in amsterdam niet meer in ieder geval, die routes zijn dacht ik gekomen met het nieuwe examenquote:Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef gateway het volgende:
[..]
routes uit je hoofd leren???
Hier stap je in, en de instructeur zegt waar je heen moet (hier link, volgende rechts, rotonde 3kwart etc. ) ?
Is iets van het nieuwe examen inderdaad, maar als de auto over een navigatiesysteem beschikt mag je die ook gebruiken.quote:Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef gateway het volgende:
[..]
routes uit je hoofd leren???
Hier stap je in, en de instructeur zegt waar je heen moet (hier link, volgende rechts, rotonde 3kwart etc. ) ?
Volgens mij niet hoor, zijn nu 3/4 punten wat de examinator kan doen:quote:Op maandag 1 september 2008 14:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is iets van het nieuwe examen inderdaad, maar als de auto over een navigatiesysteem beschikt mag je die ook gebruiken.
Oh man tnx voor je post! Nu snap ik waarom ik zo'n moeite heb bij de stoplichten om weg te komen met mijn vaders auto. Komt dus omdat het benzine is ipv de diesel van mijn lesauto. Dacht dat die koppeling gewoon zwaarder wasquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 10:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het wel een beetje standaard was dat je voor je examen je laatste les had, is inderdaad wel lekker om erin te komen. Bij mij ging het superkut dus ik dacht dat het helemaal niks zou worden, maarja een slechte generale...
Het helpt ook om (als je smiddags moet) de ochtend vol te plannen zodat je afleiding hebt en je niet de hele tijd zo in de zenuwen zit
quote:Op maandag 1 september 2008 23:06 schreef donpsp het volgende:
[..]
Oh man tnx voor je post! Nu snap ik waarom ik zo'n moeite heb bij de stoplichten om weg te komen met mijn vaders auto. Komt dus omdat het benzine is ipv de diesel van mijn lesauto. Dacht dat die koppeling gewoon zwaarder was![]()
Ook maar eens proberen om meer gas te geven dan.
Jezusquote:Op woensdag 3 september 2008 22:37 schreef SuperAttie het volgende:
Hoe cool zou het zijn om op 9/11 je rijbewijs te halen? Ik kijk er erg naar uit!
Ja, lees em nog een keer, en nog een keer en nóg een keer.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:
Maandag heb ik voor de 2e keer Theorie examen.
Vorige keer had ik 9 fout
Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.
Iemand nog studeer tips wat ik met dat boek kan doen?
Ik neem aan dat die cd-rom iets is met oefenexamens o.i.d.? Ifso, dan zou ik je zeker aanraden juist dááraan meer tijd te besteden dan aan het boek.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:
Maandag heb ik voor de 2e keer Theorie examen.
Vorige keer had ik 9 fout
Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.
Iemand nog studeer tips wat ik met dat boek kan doen?
Dat zou echt gruwelijk zijn !quote:Op woensdag 3 september 2008 22:37 schreef SuperAttie het volgende:
Volgend week donderdag, 11 september, ga ik afrijden. 33 uurtjes rijden achter de rug, denk er nog 2 te rijden en dan ben ik er klaar voor.
Hoe cool zou het zijn om op 9/11 je rijbewijs te halen? Ik kijk er erg naar uit!
Je zegt dat je hetzelfde deed tijdens je rijlessen. Maar wat betekent dat, dat je vind dat je wel genoeg kijkt en rustig rijdt op kruispunten? En wat vond je instructeur daarvan? Dat van die brommer kan ik wel enigzins begrijpen, aangezien die dan misschien schrikt van jouw reactie (alhoewel dat alleen geen reden is om jou te laten zakken).quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:17 schreef gliterroze het volgende:
Gezakt
We deden een route, degene die ik het slechtste kende. Gelukkig wist ik hem helemaal ineens! Kreeg omkeeropdracht en parkeeropdracht. Voor mijn gevoel ging het goed, maar het was wel slecht om te horen 'helaas moet ik je teleurstellen..'. Had gezellig gekletst met de examinator enzo.
Ik ben gezakt op niet goed rijden bij kruispunten (ik ga soms wat te hard, moet rustiger rijden en kijken), terwijl ik reed hoe ik het altijd bij mijn lessen deed. Verder was ik 'niet sociaal' bij 1 punt. Ik moest omkeren, en het was best een grote staat (en rustig). Er kwam 1 mini brommertje aan, nog best een afstand van mij vandaan, zou geen obstakel zijn, en ik besloot héél langzaam te rollen (zou de brommer niet raken ofzo). Nee, ik had moeten wachten, want 'dat is sociaal rijden'. Bleh. Mijn dag is wel verpest hoor..
Ik had mijn instructrice niet meegenomen. Ik heb juist het gevoel: ik deed dit altijd op de manier zoals in mijn lessen, en ik heb nog nooit gehoord 'je rijd te snel bij kruispunten' bij lessen, dus nu heb ik het gevoel dat ik het verkeerd aangeleerd heb ofzo (omdat die examinator ook zei dat ik het steeds hetzelfde deed). Dat van die brommer was ook niet de enige reden, hij heeft iig bij mijn zelfreflectie 'zich weten te gedragen in gevaarlijke situatie' (ofzoiets) en 'sociaal rijden' (voor die brommer). Kruispunten was het ergste dus ja..quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:27 schreef donpsp het volgende:
[..]
Je zegt dat je hetzelfde deed tijdens je rijlessen. Maar wat betekent dat, dat je vind dat je wel genoeg kijkt en rustig rijdt op kruispunten? En wat vond je instructeur daarvan?
En hoest gegaan?quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:27 schreef donpsp het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst met mijn vriendin booschappen doen met de auto, en dan weer naar mijn huis rijden. OMFG
Ja, weggooien.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:
Maandag heb ik voor de 2e keer Theorie examen.
Vorige keer had ik 9 fout
Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.
Iemand nog studeer tips wat ik met dat boek kan doen?
Vreemd zeg.quote:Op zondag 7 september 2008 12:26 schreef Sh0g het volgende:
Verder moest ik altijd van mijn instructeur de voet bij de koppeling houden als ik gelijkwaardige kruispunten, voorrangswegen, rotondes, etc nader, maar van deze instructeur mocht ik dat niet doen.
Je moet niet bang zijn maar er gewoon ZIN in hebben en lekker proberen te rijden.quote:Op maandag 8 september 2008 08:39 schreef pinquit het volgende:
je hebt toch nog een uurtje les voor het afrijden? je moet het wel tegen je instructeur even zeggen denk.
ik moet vandaag lessen en ik zie er echt tegenopvorige week geen les gehad omdat die man op vakantie was, dus ben echt bang dat ik er weer helemaal uit ben. bleeh. en de vorige les was echt een rotles, nou er zal er weer zo een volgen vandaag ben ik bang
Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.quote:Op zondag 7 september 2008 14:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Vreemd zeg.
Ik heb dat ook altijd 'moeten' doen, maar deed het sowieso uit mezelf al. Ook nu ik m'n rijbewijs heb doe ik het nog altijd... Althans, ik heb het dan alleen over de onoverzichtelijke punten natuurlijk. Op de kruisingen waar je al lang en breed kunt zien of er iets aankomt, vind ik 't een beetje overbodig.
Hoe dan ook lijkt 't me behoorlijk sterk dat je op zo'n detail zou zakken, denk niet dat dat kan eigenlijk.
Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.quote:Op maandag 8 september 2008 13:06 schreef Sh0g het volgende:
Over een uur word ik opgehaald voor een laatste lesje en dan mag ik het voor de 3e keer proberen.
Precies. Vind het op mogelijk gevaarlijke punten ook veel logischer om je voet al bij de koppeling te houden eigenlijk. Je reactiesnelheid wordt er alleen maar langer op als je je voet eerst nog naar de koppeling toe moet brengen.quote:Op maandag 8 september 2008 09:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.
quote:Op maandag 8 september 2008 15:07 schreef Sanvean het volgende:
[..]
Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.quote:Op maandag 8 september 2008 20:08 schreef Omniej het volgende:
Zonde, Sh0g...
Die 'verderop' opdrachten zijn inderdaad wel 'ns irritant. Had dat ook bij m'n examen en reed ook bijna de weg voorbij waar ik naar links moest. Was ook nog maar net op tijd om nog even volgens het boekje te spiegelen en linksaf te slaan, en dan had ik nog het geluk dat er niets achter me zat... Denk dat ik anders gewoon door zou zijn gereden en de volgende linksaf had gepakt.
Ja, zeg dat wel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:38 schreef pinquit het volgende:
Oh Sh0g, wat sund!! echt naar van die examinator, die vakantievraag
Ik kan natuurlijk niet zeggen of je door had moeten rijden of niet, simpelweg omdat ik de precieze situatie niet mee heb gemaakt, maar eerlijk gezegd denk ik dat het in sommige gevallen wel degelijk beter is om gewoon door te rijden. Een opdracht missen is veel minder erg dan onveilig rijden...quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef Sh0g het volgende:
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.
Aangepaste auto?quote:Op woensdag 10 september 2008 20:29 schreef denthemen het volgende:
Morgen TTT, nog steeds met de aangepaste auto
Duurde allemaal vrij lang, ik heb 2 mensen van het CBR mee. Iemand die met de aanpassingen kan omgaan en mijn examinator. De examinator zit zelfs achterinHopen dat alles goed gaat
Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingenquote:
En wat voor aanpassingen zijn er dan gedaan aan de auto?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:01 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingen
2 kanten aan dit verhaal.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
Zo'n gas/rem-hendel lijkt me lastig zeg. Beetje vergelijkbaar met de gashendel in een vliegtuig eigenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:19 schreef denthemen het volgende:
Hij ging goedVrijstelling gekregen..
Verder rij ik met deze aanpassingen:
[ afbeelding ]
Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer
[ afbeelding ]
Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..
Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
En??quote:Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!
Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.
Op hoop van zegen!
Wat is perfect?quote:Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!
Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.
Op hoop van zegen!
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.quote:Op maandag 15 september 2008 20:18 schreef Juicyhil het volgende:
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
Kan in het begin klote zijn als je het schakelen nog niet geweldig beheerst. Dan schat je niet goed in wanneer je nu wel of niet terug moet schakelen of schiet het er nog wel 's bij in. Maar dat is vooral de eerste paar lessen.quote:Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vond om met m`n vader te gaan rijden.quote:Op maandag 15 september 2008 20:59 schreef Noshiba het volgende:
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.
Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....quote:Op maandag 15 september 2008 21:20 schreef Juicyhil het volgende:
omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is,
Das ook wel weer zo, maar ik kan daar pas denk ik over oordelen als ik die eerste les achter de rug heb.quote:Op maandag 15 september 2008 21:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
Niks, al heb je het doorquote:Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
ok ik zeg ook niet dat ik door alle zes keren ben gezakt door de examinator, maar zeker wel minstens 2 keer gaf hij of zij mij niet de voordeel van de twijfel en rekenen ze dingen veel te zwaar aan. mijn rij-instructrice gaat me echt niet helpen door te zeggen van dat ze het niet met de examinator eens is. dus ik vind dat ik wel degelijk een punt heb van dat het af en toe wel een de examinator ligt. ik geef toe dat ik me misschien door mijn emotie heb laten meeslepen, maar je kan niet ontkennen dat keuze van examinator geen invloed heeft..quote:Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef steez1 het volgende:
je kunt wel telkens de examinator de schuld geven, maar je zakt echt niet voor niks 6(!) keer.
denk je nou echt dat het 6 keer aan de examinator ligt?
volgens mij bak je er gewoon niks van, en je kunt dat beter zelf inzien en er wat aan proberen te doen inplaats van de examinatoren (die er niks aan hebben om jou te laten zakken) de schuld te geven...
Dat maakt dus totaal niet uit. Die zelfstandige route in 't examen is namelijk geen doel op zich... Het is alleen bedoeld om te kunnen laten zien dat je zelfstandig kunt rijden. Als je de route vergeet en je slaagt er niet in om op de plek van bestemming aan te komen, dan kun je daar nooit op zakken. Zolang je maar op een veilige manier hebt gereden...quote:Op maandag 15 september 2008 18:42 schreef 16meter het volgende:
Die examenroutes die je uit je hoofd moet leren zijn ook belachelijk. Het is heel makkelijk om door examenstress zo'n hele route te vergeten, wat als dat gebeurd tijdens een examen terwijl je wel prima aan het rijden bent?
Vaak is 't ook gewoon een optelsom... Een paar kleine foutjes zijn niet erg, zolang je maar wel altijd zorgt dat je de situatie zelfstandig op een zo goed mogelijke manier oplost. Maar maak je aan de lopende band kleine foutjes, of maak je niet eens echt fouten maar rij je gewoon slordig, dán kun je er inderdaad wel op afgerekend worden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:49 schreef Skywalker88 het volgende:
ok ik zeg ook niet dat ik door alle zes keren ben gezakt door de examinator, maar zeker wel minstens 2 keer gaf hij of zij mij niet de voordeel van de twijfel en rekenen ze dingen veel te zwaar aan.
Dat is opzich niet echt de silmste opmerking die je kan makenquote:Op maandag 15 september 2008 18:20 schreef Skywalker88 het volgende:
Ok vandaag dus voor de 6e keer op. Ik moest op een andere ipv van het CBR bij een andere locatie aanwezig zijn, omdat ik dus een staatsexamen moest afleggen. Daar aangekomen zag ik dat ik weer dezelfde examinator had net als de 5e keerHij herkende me volgens mij niet en vroeg weer zo van: hoe komt het dat je hier zit voor het BNOR examen etc. Ik zei van jaa het zat iedere keer niet mee met examen en examniatoren. ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar telkens bij het examen maak ik weer een grote fout. Hij: het examen is geen kansspel etc, waar ligt nou echt het probleem? ik: misschien door de spanning ofso. hij: kijk, daar kunnen we wel wat mee! dat moet geen probleem zijn, met mijn 41 jaar ervaring prik ik wel door de spanning heen. het hoeft niet mooi, als het veilig gebeurt en nog wat blabla. alles wat hij zei was gewoon bijna exact hetzelfde wat hij vorige zei. volgens mij had die kerel alles uit zijn hoofd geleerd ofso blabla gelul van hem.
nja na dat gelul van hem, mocht ik dan eindelijk gaan rijden.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:24 schreef dery1990 het volgende:
Ik ben geslaagd! Rijbewijs mag ik volgende week ophalen
Bel je dan ofzo? Of ga je langs, of krijg je bericht?quote:Op woensdag 17 september 2008 15:38 schreef ChickenMan het volgende:
Meestal hebben ze 'm al een paar dagen eerder. Ik was vrijdag geslaagd, mocht m'n pasje deze vrijdag ophalen, maar hij lag er vandaag al.
Je bent haar klant en je betaald voor haar diensten, dus je hebt alle recht om er wat van te zeggen als je niet tevreden bent over de manier van lessen.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:
Help! Ik heb zo weer rijles en ik moet deze keer echt aan m'n instructrice gaan zeggen dat ik toch echt meer wil leren/nuttige dingen wil doen in plaats van alleen maar doelloos rondrijden! Ze geeft namelijk nauwelijks commentaar en kan me niet voorstellen dat dat is omdat ik alles perfect doe! Daarnaast is het enige zinnige wat we in de afgelopen vier uur hebben gedaan een van de routes in 1 richting een keer gereden, verder niks.. ook geen bijzondere verrichtingen (juist moeilijk) en we hebben gewoon echt alleen maar doelloos rondgereden..
Maar.. hoe ga ik dat enzigzins netjes en subtiel onder woorden brengen?? Ik kom al best snel bot over.. Iemand tips??
Je was pas weer opnieuw begonnen toch? Ik denk dat ze je weer even rustig wil laten wennen, en dat ze niet doorheeft dat je er wel aan toe bent wat 'moeilijkere' dingen te gaan doen. Mijn instructeur bouwde het ook heel rustig op, ik kreeg pas heel laat bijzondere verrichtingen (en strenger commentaar), maar dat was gewoon zijn manier van lesgeven. Dus ik zou het gewoon zo brengen, dat je je goed op je gemak voelt en klaar bent voor de restquote:Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:
Help! Ik heb zo weer rijles en ik moet deze keer echt aan m'n instructrice gaan zeggen dat ik toch echt meer wil leren/nuttige dingen wil doen in plaats van alleen maar doelloos rondrijden! Ze geeft namelijk nauwelijks commentaar en kan me niet voorstellen dat dat is omdat ik alles perfect doe! Daarnaast is het enige zinnige wat we in de afgelopen vier uur hebben gedaan een van de routes in 1 richting een keer gereden, verder niks.. ook geen bijzondere verrichtingen (juist moeilijk) en we hebben gewoon echt alleen maar doelloos rondgereden..
Maar.. hoe ga ik dat enzigzins netjes en subtiel onder woorden brengen?? Ik kom al best snel bot over.. Iemand tips??
Eerste keer alleen rijden vond ikzelf erg lekker. Heerlijk ontspannen zonder iemand naast je die op je vingers zit te kijkenquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Naamah het volgende:
Even benieuwd.. degenen die hun rijbewijs al hebben, hoe was de eerste keer dat je alleen achter het stuur zat? Hoe vond je dat? Ging het goed? Ben je voor de gein een beetje rond gaan rijden of had je de auto echt ergens voor nodig?
Mensen die zich daar überhaupt druk om maken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:54 schreef Naamah het volgende:
Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
De allereerste keer dat ik zelf reed, na m'n rijbewijs gehaald te hebben, vond ik vooral de auto enorm raar.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Naamah het volgende:
Even benieuwd.. degenen die hun rijbewijs al hebben, hoe was de eerste keer dat je alleen achter het stuur zat? Hoe vond je dat? Ging het goed? Ben je voor de gein een beetje rond gaan rijden of had je de auto echt ergens voor nodig?
Geen idee of het altijd zo gaat, ik heb er ook maar één keer gezeten, maar bij mij waren er ook enorm veel gezakt in ieder geval. Heb me ook helemaal doodgelachen aan het einde (in mezelf althans)...quote:Overigens net m'n theorie gehaald, echt bizar.. we zaten daar met 50 man en maar 15 die het gehaald hadden!! Meeeeen.. gaat dat altijd zo? Ook mensen die er voor de zevende (!!!) keer zaten. Ik had 1 fout (:'() en ik baal d'r ontzettend van want het is ook nog eens in de stomste categorie (voor laten gaan bij bijzondere manoeuvres) en waarschijnlijk heb ik gewoon op het verkeerde knopje gedrukt, want ik weet écht wel hoe dat zit. Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
Daar lijkt het wel op idd.. Wat ik niet zo goed snap, want het kost je gewoon elke keer een aardig bedrag en ook nog echt veel tijd! Is gewoon zonde.. En met gewoon even hard leren en oefenen moet iedereen het gewoon kunnen halen. Het CBR moet daar trouwens wel flink rijk van worden..quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:05 schreef Benny_Lava het volgende:
Ik kan me rijbewijs donderdag ophalen, moest er ¤41,30 voor betalen (afzetterij). Bij mij met het theorie waren er ook maar heel weinig geslaagd. Er zat iets van 30 man en maar 5 waren er geslaagd including me. De meeste gasten die daar zitten nemen het niet eens serieus volgens mij.
Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:40 schreef shayolo het volgende:
Hey allemaal:D
Ben 9 september begonnen met mijn eerste rijlessen in Haarlem. Heb een pakket genomen van:
- 28 lessen (50min)
- TTT
- praktijkexamen (+examengarantie)
voor 999 euro.
Niet duur als je het mij vraagt. Betaal alleen wel 70 euro per examen voor de auto huren.
Woensdag heb ik in één keer mijn theorie gehaald in Amsterdam, en er waren er maar 8-10 geslaagd van de 50! 4 foutjes had ik
Ik heb nu 3 lessen van 2x50min gehad, en vanaf het begin moest ik meteen schakelen. Ik moet zeggen dat ik nu het schakelen wel onder de knie heb, maar soms moet ik toch effe denken bij bochten(remmen, terug naar 2, kijken..).
14 oktober ga ik de TTT doen
Heeft iemand nog tips voor me, want als ik bijvoorbeeld moet afslaan, en ik ga heeel langzaam (bijna stilstaan) doordat er een auto voor me rijdt ofzo, wat ik dan moet doen met de koppeling. De ene keer zegt ie koppeling los en voet ernaast, en de andere keer moet ik hem wel indrukken omdat hij dan af gaat slaan :S..
(tevens tvp..)
Zo'n pakket ook wel eens gehad.. als je dan de eerste keer niet slaagt betalen zij je tweede examen, dat houdt die examengarantie in. En nog bijbetalen voor de auto tijdens het examen hoeft dan niet. Op zich een prima deal, maar je hebt nu ongeveer 23 lesuren, dat kan genoeg zijn, maar veel mensen hebben toch meer nodig hoor!quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:20 schreef rene90 het volgende:
[..]
Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?
Hey! Ik heb onbeperkt examengarantie, dus als ik zak dan betalen ze mijn volgende praktijk examens totdat ik het haal. Alleen betaal je wel 70 euro per reservering van de auto tijdens het examen. Maar dat is toch altijd goedkoper dan 200 nogwat euroquote:Op zaterdag 20 september 2008 14:20 schreef rene90 het volgende:
[..]
Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?
14 oktober moet ik afrijdenook in a'dam misschien kom ik je wel tegen haha.
Waarom zo veel uren?quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:08 schreef rene90 het volgende:
Ik heb het volgende voor 1595 euro in Amsterdam:
48 lesuren (60 min)
1 TTT
2 praktijkexamens
Dat heb ik gedaan met het idee dat ik dan in ieder geval genoeg uren heb om het te volbrengen, op mijn eigen tempo. Ik doe lekker rustig aan (ben vanaf half februarie bezig) dus vandaar eigenlijk.quote:
Ik heb maar 23.5uur gelest!quote:Op maandag 22 september 2008 23:25 schreef vannelle het volgende:
Klopt, gemiddelde aantal uren is 43.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |