abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60281751

De lessers:

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. [url=http://forum.fok.nl/topic/825297]hier
te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60281797
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Geluk speelt gewoon een grote rol bij het praktijk-examen, ik ben de 2e keer ook met geluk geslaagd
En dat is alweer 3,5 jaar geleden...
Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.

Maar over het verkeer dat het druk is vind ik dan weer niet, je zou moeten kunnen anticiperen op al het verkeer, kan je dat niet ben je blijkbaar nog niet toe aan een rijbewijs. En qua weer is het ook een beetje geluk hebben, hoewel je je moet kunnen aanpassen daarop, regen=>meer afstand, wat langzamer rijden.

Of bedoel je het totaal anders?
Top 5 China producten
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:49:16 #3
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:54:39 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60282554
hihi
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_60286155
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.

[ afbeelding ]

Deze dus
Heb nooit in een Scenic gereden, maar zoals jij de koppeling beschrijft lijkt het verdomd veel op de Laguna waar ik op dit moment in rijd, van ongeveer dezelfde generatie... Vergeleken met de Golf V die ik gewend was leek het in het begin alsof ik de koppeling bijna compleet moest laten schieten.
pi_60286352
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.
Of bedoel je het totaal anders?
Niet echt, ik had gewoon het geluk die 2e keer een niet zo streng beoordelende examinatrice te treffen, ik dacht echt dat ik die 2e keer weer was gezakt (optelsom van fouten door de zenuwen)
Misschien heb ik haar overtuigd door halverwege het examen overdreven veel om me heen te kijken.
Maar voor hetzelfde geld was ik, net als vele anderen, ook 5 of 6 keer gezakt en had ik er misschien helemaal geen zin meer in of geld voor.
En als je instructeur je vlak voor het examen bij het instappen nog ff aanmoedigd (kom op hè, laat zien wat je net ook hebt laten zien!) zou dat ook nog van invloed op de examinator kunnen zijn.
Ik heb gewoon geluk gehad die 2e keer, maar dat wil niet zeggen dat ik daardoor ook echt ben geslaagd, misschien was mijn rit voor haar voldoende om me het stempel 'veilige verkeersdeelnemer' te geven.
En zo'n examinator weet ook wel dat je pas écht goed gaat rijden als je het rijbewijs een tijdje hebt, de beoordeling van zo'n praktijk-examen moet er op gericht zijn of de kandidaat een veilige verkeersdeelnemer is of niet...

[ Bericht 3% gewijzigd door ilona-scuderia op 23-07-2008 02:42:47 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 08:20:25 #7
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60287403
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.

[ afbeelding ]

Deze dus
De eigenaar van die wagen heeft de pedalen erg strak af laten stellen, dus dat trucje gaat niet op
pi_60289276
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 08:20 schreef TommyGun het volgende:

[..]

De eigenaar van die wagen heeft de pedalen erg strak af laten stellen, dus dat trucje gaat niet op
Ja dat heb ik nu met de nieuwe scenic ook, grafkoppeling
Top 5 China producten
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:26:03 #9
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60289536
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik nu met de nieuwe scenic ook, grafkoppeling
Najah het is even wennen maar ach, is opzich ook wel lekker.
pi_60289676
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:26 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Najah het is even wennen maar ach, is opzich ook wel lekker.
Ja de koppeling is nu heeeel erg strak afgesteld (gaat ze nog aanpassen), het kost best veel kracht om hem naar beneden te houden ook dus is gewoon niet lekker, en als hij dan een centimeter van de grond af ligt (koppelingspunt dan) dan is het best lastig om dat te dosseren als je de hele tijd al je spieren aanspant in je been. Maar ach morgen rij ik weer even een uurtje dus merk ik het wel.
Top 5 China producten
  vrijdag 25 juli 2008 @ 01:52:05 #11
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60332846
Ik voeg weer in.

Had op 23 mei mijn 1e praktijk examen (3 topics terug). Die ging mis.
Maandag heb ik nummer 2. Heb dus 2 maanden moeten wachten. Daarvan heb ik ruim 7 weken niks uitgevoerd, omdat ik het geld domweg niet had om alle 7 weken in te vullen. In plaats daarvan heb ik nu 5 lesjes ingepland, dicht bij elkaar. Afgelopen woensdag had ik er 2 achter elkaar, vorige week woensdag ook 1 en morgen (vandaag) heb ik er nog 1. Dan maandag voor het examen de laatste. Ik hoop dat het voldoende is.

Mijn probleem is vooral dat ik telkens wel iets vergeet. Ik kan alles afzonderlijk best goed, als ik het achter elkaar herhaal, maar toch vergeet ik soms nog ergens te kijken, op tijd af te remmen, terug te schakelen, voorrang te verlenen. Eigenlijk is kijken het belangrijkste wat ik mezelf goed moet aanleren. Woensdag had ik een grappige situatie wat wel een goed voorbeeld was van mijn oplettendheid. Ik reed over een 80KM/h weg en er was amper een auto op de weg, vroeg mijn rijinstructeur ineens: "Valt je niet iets op?" Dus automatisch kijk ik in de verte en zie het stoplicht op rood. Dus ik zeg zo: "Jah, rood licht? Gas maar loslaten hè?" Maar nee, het bleek dat ik al een behoorlijk tijdje links reed. Maar er was niemand die er last van had ofzo, dus heel erg was het niet, maar ik had het gewoon niet in de gaten. Als het drukker zou zijn en er reden meer auto's rechts, dan natuurlijk wel.

Ik hoop echt zo dat ik het op tijd allemaal onder de knie krijg. Als het nu misgaat heb ik nog 1 examen in het pakket en daarna kost het me heel wat extra geld.
pi_60334244
@shOg, haha dat heb ik ook wel eens, van die kleine kutdingetjes eigenlijk.

Ik heb het ook vaak met bochten, als ik een bocht neem dat ik op de baan ernaast uitkom wat gewoon niet mag.

Ik had gister weer een les na 1 maand en 1 dag niet lessen, ging eigenlijk best lekker en soepel. Nu komende dinsdag zelfstandige route van 3 uur.
Top 5 China producten
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:27:57 #13
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60337837
3 uur? Zo, dat is best lang? Helemaal het land door ofzo?

Mijn les vandaag ging wel ok. Maar op het einde toch nog een beetje laat gereageerd bij het voorrang verlenen van 3 motoren. Ik was zeker van plan ze voorrang te verlenen, maar ik reageerde een beetje laat met terugschakelen, waardoor het er wat geschrokken uitzag misschien. Ik hoop dat 1 zo'n foutje me niet gelijk de kop kost. Af en toe plak ik ook nog wel eens tegen een lijn aan, waar mijn instructeur ook nog wel wat commentaar op heeft.
pi_60346374
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:27 schreef Sh0g het volgende:
3 uur? Zo, dat is best lang? Helemaal het land door ofzo?

Mijn les vandaag ging wel ok. Maar op het einde toch nog een beetje laat gereageerd bij het voorrang verlenen van 3 motoren. Ik was zeker van plan ze voorrang te verlenen, maar ik reageerde een beetje laat met terugschakelen, waardoor het er wat geschrokken uitzag misschien. Ik hoop dat 1 zo'n foutje me niet gelijk de kop kost. Af en toe plak ik ook nog wel eens tegen een lijn aan, waar mijn instructeur ook nog wel wat commentaar op heeft.
Mag zelf kiezen hoe ik wil rijden
Top 5 China producten
pi_60381374
Ik ben ook bezig met mijn rijlessen, sinds half mei, en ik heb er precies 19 gehad. Mijn theorie heb ik vorige maand gehaald, gelukkig in een keer.

Ik merk wel dat ik nog steeds allerlei kleine foutjes maak (en een heel enkele keer een groter foutje) en daar baal ik dan wel van. Nou ben ik van nature nogal perfectionistisch en veeleisend dus misschien ligt het gewoon aan mij, maar ik wordt er wel wat onzeker van. Ik wil gewoon (te) graag foutloos rijden.

Misschien heb ik het idee dat je echt helemaal foutloos moet kunnen rijden tijdens een rijles of examen om te kunnen slagen, maar als ik zo eens lees in de rijles-topics en een door mij geopend topic over foutjes tijdens het rij-examen lijkt dat dus helemaal niet zo het geval te zijn. Ik lees vaak dat mensen zelfs tijdens hun examen nog foutjes of iets grotere fouten maken (geen voorrang geven, motor laten afslaan etc.) en dan alsnog slagen.

Ligt het gewoon aan mij, dat ik te snel en te graag wil, of bestaat de foutloze rit echt?

Owja, foutjes die ik nog maak zijn bijvoorbeeld:
-te gehaast kijken (of een van de drie kijkrichtingen vergeten)
-te laat afremmen en terugschakelen bij b.v. een rotonde (is een van de dingen waar ik het meeste moeite mee heb)
-te afwachtend ofwel te "lief" rijden (bijvoorbeeld als ik voorrang heb maar ik heb het idee dat een auto er toch nog snel voor wil gaan, krijg ik het toch wat benauwd en rem ik automatisch wat af waardoor die auto ook daadwerkelijk er voor kruipt)

Ach, laten we zeggen dat ik er gewoon vertrouwen in moet blijven houden. Ik vind het leuk om te doen, hoewel ik heel lang heb gewacht met rijlessen.
pi_60381607
Ik denk dat dat allemaal foutjes zijn die vanzelf wel goedkomen, hoewel je gewoon moet blijven opletten bij rotondes. Van te voren gewoon al afremmen, terugkoppelen naar 2 voordat je de rotonde opbent al.

En het kijken heb ik ook vaak, dat ik toch even 1tje vergeet maar hier moet ik wel erg op letten, ik begin wel te merken hoe belangrijk het spiegelen is. Vooral op de snelweg met inhalen en alles, als er opeens uit je dooie hoek een dikke bmw z5 komt die je anders niet had gezien. En op het kijken zijn examinators wel streng denk ik hoor.
Top 5 China producten
pi_60381770
@Sanvean: mijn rij-instructeur heeft juist altijd gezegd dat niemand continu foutloos rijdt, ook je examinator zelf niet. Mij heeft dat destijds wel vertrouwen gegeven eigenlijk. En het klopt inderdaad ook wel; tijdens je examen kun je gerust nog fouten maken en toch slagen. Waar het vooral om gaat is dat je op een goede manier met je fouten omgaat, en dat je indien mogelijk eventueel nog een fout herstelt.

Wat die foutjes die je noemde betreft; op te gehaast kijken betrapte mijn instructeur me ook continu. Zelfs één uur voordat ik mijn examen had, zei hij nog tegen me dat ik zeker zou zakken als ik niet beter zou gaan kijken. Uiteindelijk ben ik er tijdens het examen zelf toch maar beter op gaan letten, en na afloop meldde de examinator me nog dat mijn kijkgedrag uitstekend was. Zorg dus is ieder geval dat je áltijd goed kijkt, want dat is volgens mij echt de nummer één reden waarom mensen zakken. Zolang je kijkgedrag in orde is, zullen ze je eventuele andere kleine foutjes wel vergeven.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:56:14 #18
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60382674
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:41 schreef rene90 het volgende:
als er opeens uit je dooie hoek een dikke bmw z5 komt die je anders niet had gezien.
pics or it didn't happen
pi_60382891
Top 5 China producten
  zondag 27 juli 2008 @ 20:18:25 #20
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60383028
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:09 schreef rene90 het volgende:
[ afbeelding ]
dat is een z3
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60383190
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:18 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

dat is een z3
Het was helaas ook een x5 geen z5, had me vertypt.
Top 5 China producten
  maandag 28 juli 2008 @ 09:23:57 #22
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60390324
BAH

Weer gezakt, 2e keer.

Het ging wel veel beter dan de 1e keer. Maar toch heb ik me toch een blunders gemaakt. De grootste is nog wel de stilstaan opdracht. Toen ik weer wegreed vergat ik 1: auto in 1 zetten, 2: schouder, 3: knipperlicht. Alledrie!! En het ergste is nog wel dat ik het meteen in de gaten had toen ik wegreed. Toen zakte de moed al in mijn schoenen. De parkeeropdracht ging veel beter, maar toen ik weg wilde rijden sloeg de motor 3x af, dat die examinator vroeg wat ik toch aan het doen was. Dat is me nog never nooit overkomen, zelfs niet in mijn 1e lessen. Het uur daarvoor ging alles nog prima. Ook mijn kijkgedrag was nog niet helemaal goed, ook al ging het bij vlagen wel goed aldus de examinator. Ik vond zelf dat ik prima keek en niks over het hoofd zag. Ik had zelfs nog een bejaarde laten oversteken die eigenlijk geen voorrang had.

Tja, 3e keer is scheepsrecht dan maar...
pi_60394413
quote:
Op maandag 28 juli 2008 09:23 schreef Sh0g het volgende:
BAH

Weer gezakt, 2e keer.

Het ging wel veel beter dan de 1e keer. Maar toch heb ik me toch een blunders gemaakt. De grootste is nog wel de stilstaan opdracht. Toen ik weer wegreed vergat ik 1: auto in 1 zetten, 2: schouder, 3: knipperlicht. Alledrie!! En het ergste is nog wel dat ik het meteen in de gaten had toen ik wegreed. Toen zakte de moed al in mijn schoenen. De parkeeropdracht ging veel beter, maar toen ik weg wilde rijden sloeg de motor 3x af, dat die examinator vroeg wat ik toch aan het doen was. Dat is me nog never nooit overkomen, zelfs niet in mijn 1e lessen. Het uur daarvoor ging alles nog prima. Ook mijn kijkgedrag was nog niet helemaal goed, ook al ging het bij vlagen wel goed aldus de examinator. Ik vond zelf dat ik prima keek en niks over het hoofd zag. Ik had zelfs nog een bejaarde laten oversteken die eigenlijk geen voorrang had.

Tja, 3e keer is scheepsrecht dan maar...
Als ik het zo lees lijkt het mij dat het vooral de stress is die voor het meeste zorgt. Je hebt van die pilletjes die je een stukje rustiger maken, geen idee hoe ze heten maar die mag je volgens mij gebruiken (betablokkers weer niet volgens mij..), misschien kan dat iets helpen.
Top 5 China producten
  maandag 28 juli 2008 @ 13:26:18 #24
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60394548
Ik ben normaal nooit een stresskip. Sterker nog, voor tentamens enzo kende ik nooit stress.
Maar dit was toch anders. Het zal mij benieuwe hoelang het duurt voor ik weer mag proberen...misschien wel 3 maanden.
pi_60396922
Heb de route nog een beetje ingekort, dit is de echte route;

klik morgen ga ik deze rijden.
Top 5 China producten
pi_60415112
Vanochtend rijles nummer 3 gehad. Naar mijn idee ging het vrij goed, zijn begonnen met kijken en kreeg een compliment omdat ik het vrij goed deed. Vooral bij een punt waar je moet voorsorteren en iedereen hem klakkeloos naar links pleurt, keek ik eerst voordat ik dat deed. Ook heb ik bijna niet misgeschakeld op een enkele keer bij stilstand. Wegrijden vanuit stilstand wil nog niet helemaal, heb de auto minstens 5 keer laten afslaan. Maarja dat went vanzelf wel .
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_60418887
Nou mijn zelfstandige route zit erop. Ging erg goed en dat vond mijn instructrice ook. Vooral snelweg vormt totaal geen probleem meer. Nu is het nog belangrijk dat ik goed kruispunten af speur en vooral in de verte. En bij het zoeken bij wegen meer snelheid eruit. Volgende week de 3 oriëntatie punten rijden en cluster opdrachten.
Top 5 China producten
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:25:56 #28
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60420655
Theorie gehaald gister

2 lessen pas gehad
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60420712
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Theorie gehaald gister

2 lessen pas gehad
Gefeliciteerd
Top 5 China producten
pi_60422446
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Theorie gehaald gister

2 lessen pas gehad
Mag je al aan de handrem zitten?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:45:49 #31
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60422606
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:38 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Mag je al aan de handrem zitten?
Ik mag gewoon al alles doen
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60422674
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:45 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ik mag gewoon al alles doen
Nice, lukken de 180's al?
pi_60428228
Kreeg zojuist een telefoontje, tussentijdse toets met 2 maanden vervroegd , 4e week van augustus.
Top 5 China producten
pi_60496977
Heeft er iemand ervaring met de dvd-rom Theorie En Examentraining Auto? Of is een theorie boek gewoon makkelijker? Lees wel verhalen dat niet alles wordt behandeld, e.g. in de beoordelingen van het boek Veka best in bol.com.
pi_60497235
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:48 schreef Corvidae het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de dvd-rom Theorie En Examentraining Auto? Of is een theorie boek gewoon makkelijker? Lees wel verhalen dat niet alles wordt behandeld, e.g. in de beoordelingen van het boek Veka best in bol.com.
Ik had zelf veka en was er dik tevreden over. Lekker duidelijk en goed geordend, geen extra bullshit zoals de ANWB erbij.
Top 5 China producten
pi_60507707
Heb een onder geregend theorie boek van 1998, ook van Veka. Op zich nog leesbaar, maar ik neem aan dat deze niet meer geschikt is voor de huidige tentamens?
pi_60508135
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:12 schreef Corvidae het volgende:
Heb een onder geregend theorie boek van 1998, ook van Veka. Op zich nog leesbaar, maar ik neem aan dat deze niet meer geschikt is voor de huidige tentamens?
Zijn wel een aantal nieuwe regeltjes ja
Top 5 China producten
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:07:49 #38
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60508440
Iemand die mijn theorie boek wilt overkopen ?
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60526744
Misschien nog handig voor de mensen in Amsterdam. Ik heb vandaag de drie orientatiepunten gereden en heb een korte routebeschrijving gemaakt met puntjes waarvan ik denk dat het even handig is dat je daar op let. Zie hier:

Praxis Osdorp
Startplaats: CBR
1. 1e afslag rechts
2. Bij de stoplichten links, op de linker rijstrook blijven
3. Rechtdoor bij de stoplichten
4. Rechtdoor op de rotonde, op de rechter rijstrook blijven bij de volle lens
5. Rechts bij de stoplichten (op de hoek zit de FEBO)
6. Rechtdoor op de rotonde, op de rechterbaan blijven op de rotonde
7. 2,5 km rechtdoor, let op de snelheid van 50km/h
8. Bij de waarschuwingslichten rechtdoor (aan je rechterhand zit de brandweer)
9. Rechtdoor op de rotonde
10. Linksaf als je links de Praxis ziet, neem de 2e afslag naar links

Verpleeghuis Drie Hoven
1. 1e afslag links
2. Bij de stoplichten rechts
3. Bij de 2e stoplichten links (S103), let op de bus die op de rijbaan naast je kan zitten in verband met uitzwenken
4. Rechtdoor bij de stoplichten
5. Rechts bij de stoplichten (A10), zo snel mogelijk naar de linkse rijstrook. Let op uitvoegend verkeer, deze gaan voor (Let op: de snelweg is 80 km/h)
6. Bij S103 van de snelweg af
7. Bij de stoplichten rechts, daarna meteen de rechter rijstrook op
8. Meteen weer rechts
9. Bij de stoplichten rechts
10. Op de rotonde 1e afslag naar rechts
11. Hier ergens moet het zijn, in de TOM TOM is het nummer niet bekend

Kantoorgebouw Ringpark
1. 1e afslag links
2. Bij de stoplichten rechts
3. Bij de 2e stoplichten links (S103), let op de bus die op de rijbaan naast je kan zitten in verband met uitzwenken
4. Rechtdoor bij de stoplichten
5. Rechts bij de stoplichten (A10), zo snel mogelijk naar de linkse rijstrook. Let op uitvoegend verkeer, deze gaan voor (Let op: de snelweg is 80 km/h)
6. Bij S106 eraf
7. Bij de stoplichten rechts, blijf op de 2e rijstrook voor rechtdoor (met de blokken aan je rechterkant)
8. Bij de stoplichten rechtdoor
9. Bij de stoplichten rechts afbuigen waar je een beetje naar beneden gaat
10. Op de rotonde de 3e afslag, op de rotonde een rijstrook opschuiven na rechts als je de 1e afslag voorbij bent
11. Bij de stoplichten links
Eindbestemming bereikt: Stadsdeel Slotervaart
Top 5 China producten
pi_60533874
tvp
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:01:32 #41
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60536040

Ben ook al een tijdje bezig met lessen nu. denk 8 lessen gehad ofzo.
Beetje jammer alleen dat ik moet leren autorijden in een nissan qashqai, veuls te groot

in watvoor auto lessen jullie?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:01:04 #42
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60539418
Toyota Corolla
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60539948
Volkswagen Golf
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_60544283
Top 5 China producten
pi_60549228

Die dus, alleen in 't lichtblauw De 2.0 diesel.
pi_60549722
Oke, ik ga nu weer rijlessen denk ik.
pi_60554111
Vandaag gereden. En die routes die ik had genoemd kloppen niet echt haha. De praxis wel maar die andere 2 kunnen anders. Er is sowieso een gebouw dat ring park heet, is ook van de snelweg te zien. Vandaag weet dubbel uurtje gereden en ging op een paar puntjes wat minder. Vooral met schakelen. In ze 4 een bocht door en in ze 3 optrekken is geen succes.
Top 5 China producten
pi_60557558
even een vraag, heb 900 ¤ apart staan voor lessen. Zouden jullie me aanraden nu te beginnen of eerst door te sparen??
pi_60557629
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef TJDoornbos het volgende:
even een vraag, heb 900 ¤ apart staan voor lessen. Zouden jullie me aanraden nu te beginnen of eerst door te sparen??
Ik zou even naar jezelf als persoon kijken, weet jij zeker dat je daarna door kans paren of niet? Heb jij moeite met met sparen en kan je niet elke maand een x bedrag opzij zetten zou ik doorsparen. Kan jij wel elke maand 100 euro of iets opzij zetten dan kan het wel denk ik.

Je kan ook eventjes kijken hoeveel lessen je nodig denkt te hebben, hoeveel je er vor die 900 euro kan krijgen (i.c.m. pakket misschien) en hoeveel geld je nog ongeveer nodig hebt.
Top 5 China producten
pi_60559348
Das waar. Is zo'n intake van 60 euro een idee?
pi_60609094
Heb vandaag eindelijk theorie gehaald. Nu binnen 3 week m'n examen .

Ik rij btw in een Golf V ABT uitvoering in het zwart.

Deze dus!
pi_60609928
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Das waar. Is zo'n intake van 60 euro een idee?
Intake van 60 euro? Wat houdt dat precies in?
Top 5 China producten
pi_60609941
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:53 schreef dery1990 het volgende:
Heb vandaag eindelijk theorie gehaald. Nu binnen 3 week m'n examen .

Ik rij btw in een Golf V ABT uitvoering in het zwart.

[ afbeelding ]

Deze dus!
Mooie golf, alleen die 2 dubbele uitlaten maken het minder mooi vind ik.
Top 5 China producten
pi_60616397
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mooie golf, alleen die 2 dubbele uitlaten maken het minder mooi vind ik.
vind ik juist wel lekker ogen. Vooral omdat hij zwart is. Ik zal wel wat foto's maken....kan pas over 2 weken...
pi_60617097
What the fuck?

Wou je nou serieus zeggen dat je een Abt Golf VS4 als leswagen hebt?

Zo'n rijschool had ik moeten hebben...
pi_60618146
Oke ik geef eerlijk toe, het is niet precies die VS4. Gewoon een 1.9 TDI . Qua uiterlijk is ie verder precies hetzelfde.
pi_60618735
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:42 schreef dery1990 het volgende:
Oke ik geef eerlijk toe, het is niet precies die VS4. Gewoon een 1.9 TDI . Qua uiterlijk is ie verder precies hetzelfde.
Top 5 China producten
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:14:21 #58
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60619517
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:42 schreef dery1990 het volgende:
GVD, ultieme pauper dat je d'r bent.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:34:52 #59
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60625940
Hehe Hij is nog steeds vet voor een lesauto!
pi_60627817
Haha, ja zo ken ik er nog wel een paar.

Toch jammer. Een VS4 als leswagen had mij wel gaaf geleken. (of nou ja, nog veel liever als m'n eigen auto natuurlijk, maar dan moet ik nog even doorsparen...)
pi_60628148
Tssk, ik reed tenminste in een Opel Vectra 2.2 TDI.
pi_60753933
Ik heb hulp nodig bij mijn volgende probleem.

21 augustus heb ik een TTT examen. Het was een snelle beslissing dus heb ik de rijschool gebeld en gevraagd als ik het kan omzetten naar een echt examen of afzeggen. De rijschool heeft verteld dat dat niet kan want ze heeft alles al in orde gemaakt.

Was best pissed, want ik hoor via via dat het WEL kan. Ik wil die TTT helemaal niet doen. Ik heb het CBR al een keer gebeld en die heeft verteld dat het alleen kan als de rijschool iemand anders heeft voor die plaats. Ik heb eigenlijk twijfels bij wat die persoon mij verteld heeft en ga het CBR weer bellen. Inmiddels als een klacht geschreven via een online forumlier. Ben misschien ook van plan ook een aangetekende brief te schijven naar het CBR.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:21:43 #64
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60755411
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:52 schreef CasB het volgende:
Tssk, ik reed tenminste in een Opel Vectra 2.2 TDI.
Das gewoon een slome diesel die in 12 sec naar de 100 sprint.
En jij al die tijd maar denken dat je in een retesnelle bak mocht lessen (2.2 immers).
pi_60768561
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:01 schreef pinquit het volgende:

Ben ook al een tijdje bezig met lessen nu. denk 8 lessen gehad ofzo.
Beetje jammer alleen dat ik moet leren autorijden in een nissan qashqai, veuls te groot

in watvoor auto lessen jullie?
Ik les ook in een nissan qashqai en vindt het ook geen fijne auto maar niet omdat die te groot is maar omdat ik erg lang ben en hij zit dan niet lekker.
pi_60770029
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:05 schreef portable het volgende:
Ik heb hulp nodig bij mijn volgende probleem.

21 augustus heb ik een TTT examen. Het was een snelle beslissing dus heb ik de rijschool gebeld en gevraagd als ik het kan omzetten naar een echt examen of afzeggen. De rijschool heeft verteld dat dat niet kan want ze heeft alles al in orde gemaakt.

Was best pissed, want ik hoor via via dat het WEL kan. Ik wil die TTT helemaal niet doen. Ik heb het CBR al een keer gebeld en die heeft verteld dat het alleen kan als de rijschool iemand anders heeft voor die plaats. Ik heb eigenlijk twijfels bij wat die persoon mij verteld heeft en ga het CBR weer bellen. Inmiddels als een klacht geschreven via een online forumlier. Ben misschien ook van plan ook een aangetekende brief te schijven naar het CBR.
Ik moet ook 21 augustus TTT .

En officiele klacht? Als ik het zo hoor is het je eigen fout, jij hebt toegezegd om op die datum de TTT te doen, dan wordt je ingepland en daar zijn uiteraard kosten aan verbonden, die plaats wordt immers "gekocht" dus vrij logisch dat je het niet meer kan omzetten.

Maar je hebt een klacht geschreven over de persoond die je van CBR aan de lijn kreeg? Waarom eigenlijk? Of een klacht over je instructeur?
Top 5 China producten
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:18:43 #67
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60770588
Ik rijd in een Auris btw

Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60770868
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:18 schreef Maikuuul het volgende:
Ik rijd in een Auris btw

[ afbeelding ]
Mooie auto wel.
Top 5 China producten
pi_60801173
Ik reed in een Citroen C4 I have got my driver license in the last year! Zoals jullie al wisten
pi_60801200
tvp laatst gezakt voor brommer 43/50
pi_60801775
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:35 schreef LittleMiss het volgende:
tvp laatst gezakt voor brommer 43/50
En hoe staat het met je autorijden ?

Had je trouwens al die extra gevaarherkenningsvragen erbij?
Top 5 China producten
pi_60898490
Gevaarherkenningsvragen heeft iedereen erbij lijkt me...

Vroeg me trouwens af of het mogelijk is om in een of ander gat examen te doen, dus in een andere plaats dan het examencentrum dat het dichtst bij je woonplaats ligt.

M'n zenuwen nekken me steeds in bepaalde drukke en onoverzichtelijke situaties. Als het drukste knooppunt wat je tegenkomt zo'n provinciale weg of eenbanige rotonde is lijkt het me appeltje eitje.

Maar goed, geen rijschool die zegt wij boeken hier wel een examen voor je terwijl je nog nooit bij ze gelest hebt, of wel.

[ Bericht 22% gewijzigd door 16meter op 17-08-2008 13:29:23 ]
pi_60899010
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:23 schreef 16meter het volgende:
Gevaarherkenningsvragen heeft iedereen erbij lijkt me...

Vroeg me trouwens af of het mogelijk is om in een of ander gat examen te doen, dus in een andere plaats dan het examencentrum dat het dichtst bij je woonplaats ligt.

M'n zenuwen nekken me steeds in bepaalde drukke en onoverzichtelijke situaties. Als het drukste knooppunt wat je tegenkomt zo'n provinciale weg of eenbanige rotonde is lijkt het me appeltje eitje.

Maar goed, geen rijschool die zegt wij boeken hier wel een examen voor je terwijl je nog nooit bij ze gelest hebt, of wel.
Gevaarherkennings vragen zijn nieuw, en er zijn wel 5 voorbeeldvragen alleen deze tellen nog niet mee. Binnenkort komen er wel een zooi van die vragen bij dus vandaar.

En of je in een gat kan afrijden, kan wel mits je een rijschool vindt lijkt me. Maar als je die situaties nu al erg lastig vindt, is het gewoon iets om op te oefenen want later zal je daar ook moeten rijden.
Top 5 China producten
pi_60899253
Op zich is dat waar, maar dat ga je vanzelf wel beheersen als je er in alle rust zelf een paar keer langsrijdt. Heb wel gemerkt dat ik alleen stukken rustiger in de auto zit en rijd. Van zenuwen ga je echt domme fouten maken.

Als ik nog een keer zak ga ik zeker zoiets overwegen.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:26:45 #75
177785 Apokalypse
It will be a day of judgement
pi_60906696
Maandag over een week op voor de 4e keer.
Hopen dat het nu wel lukt want hier word ik niet vrolijk van.
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:32:00 #76
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60909840
Dinsdag voor me theorie
pi_60912709
Veel succes,

Ik gok op 2 fout voor jou
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:38:42 #78
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60917599
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:04 schreef dery1990 het volgende:
Veel succes,

Ik gok op 2 fout voor jou
Thanks Laten we het hopen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:20:36 #79
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60952433
Theorie gehaald in September beginnen met lessen bij de ANWB
pi_60952871
Hoeveel fout had je nou?
Top 5 China producten
pi_60988693
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
pi_60988910
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
Tja, ik merk het nu bij mijzelf ook, dat ik er erg laks in wordt. Maar vooral gewoon goed proberen die discipline erin te krijgen. Veel kijken moet je jezelf denk ik proberen aan te leren, om je heen kijken, ver kijken en benoemen wat je ziet.

Ik moet morgen me tussentijdse toets doen trouwens
Top 5 China producten
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:06:02 #83
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60990324
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:34 schreef rene90 het volgende:
Hoeveel fout had je nou?
5 fout
pi_60992391
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
't Is inderdaad waar dat je écht goed moet kijken... Het maakt niet zo gek veel uit als je een kleine fout maakt, zolang je maar wel altijd goed blijft kijken en situaties handig oplost.

Wat waren precies de situaties waarin je gezakt zou zijn dan?
pi_60992441
Blegh ik moet morgen afrijden. Om 8 uur 's morgens dus al.

Opzich kan ik goed rijden op de 30,50,80 wegen, behalve op de snelweg, dat is mijn grote probleem. Het enige wat dan eigenlijk bijna altijd misgaat is het invoegen. Ik kan door de spiegels gewoon niet goed genoeg zien hoeveel ruimte ik heb om in te voegen voordat die auto die al op de snelweg is bij me is, en achterom kijken mag ik dus niet van mijn instructeur.

Verder moet ik soms écht eerder vooruitkijken op die snelweg. Als ik bijvoorbeeld richting Maastricht moet, moet ik optijd kijken op welke rijbaan ik moet rijden bij bijv. een splitsing, zodat ik niet op het laatste moment nog moet manouvreren.

Dus, morgen alsjeblieft allemaal de snelwegen in Limburg mijden! Of als je een rijles auto ziet. Goed afremmen en mij voor laten gaan, dan slaag ik wel neem ik aan.

Ben nooit zenuwachtig.. en nu wel.... erg
Drink geen bier, je doet al gek genoeg
pi_60992617
@donpsp: is het dan geen idee om al veel eerder te beginnen met kijken? Als je de snelweg nadert, probeer dan al zo vroeg mogelijk een goed beeld te krijgen van de drukte e.d. en zorg dat je je snelheid goed aanpast aan die van 't overige verkeer... Zolang je dezelfde snelheid aanhoudt en dus niet veel te hard of te langzaam rijdt, kan het eigenlijk niet al te moeilijk zijn.

Als het heel erg druk is, check je van tevoren al waar de gaten zitten en probeer je het zo goed mogelijk uit te mikken.

Op zich wel redelijk vanzelfsprekend natuurlijk, maar ik zie wel 'ns mensen die pas beginnen met kijken op het moment dat ze al daadwerkelijk in moeten gaan voegen. Dat helpt natuurlijk niet...
pi_60992889
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:18 schreef donpsp het volgende:
Blegh ik moet morgen afrijden. Om 8 uur 's morgens dus al.

Opzich kan ik goed rijden op de 30,50,80 wegen, behalve op de snelweg, dat is mijn grote probleem. Het enige wat dan eigenlijk bijna altijd misgaat is het invoegen. Ik kan door de spiegels gewoon niet goed genoeg zien hoeveel ruimte ik heb om in te voegen voordat die auto die al op de snelweg is bij me is, en achterom kijken mag ik dus niet van mijn instructeur.

Verder moet ik soms écht eerder vooruitkijken op die snelweg. Als ik bijvoorbeeld richting Maastricht moet, moet ik optijd kijken op welke rijbaan ik moet rijden bij bijv. een splitsing, zodat ik niet op het laatste moment nog moet manouvreren.

Dus, morgen alsjeblieft allemaal de snelwegen in Limburg mijden! Of als je een rijles auto ziet. Goed afremmen en mij voor laten gaan, dan slaag ik wel neem ik aan.

Ben nooit zenuwachtig.. en nu wel.... erg
Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur dan . Ik heb wel geleerd hoe belangrijk die dode hoek is haha, kwam er opeens een bmw langs scheuren toen ik wilde inhalen, toen was ik wel blij dat ik toch even gekeken had.

Ik vond het ook altijd moeilijk en werd een beetje hectisch met invoegen. Wat ik toen een beetje geleerd heb is om van te voren al een beeld te krijgen hoe druk het geheel is, en of het lekker doorrijdt, daarna een plekje al te zien en te bepalen welk plekje je neemt. Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen. Zo kan je anticiperen, en heb je een bepaald doel.
Goed spiegelen is wel erg belangrijk, als je paralell rijdt goed kijken, en gaan met die banaan. Kan je gewoon echt niet invoegen ga je desnoods de vluchtstrook op, als dat veiliger is.
Sterkte
Top 5 China producten
pi_60993634
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:
Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen.
Dat dus.

Edit: Al moet je je daar natuurlijk ook niet te veel aan vastklampen, maar dat lijkt me redelijk logisch.
pi_60993699
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur dan . Ik heb wel geleerd hoe belangrijk die dode hoek is haha, kwam er opeens een bmw langs scheuren toen ik wilde inhalen, toen was ik wel blij dat ik toch even gekeken had.

Ik vond het ook altijd moeilijk en werd een beetje hectisch met invoegen. Wat ik toen een beetje geleerd heb is om van te voren al een beeld te krijgen hoe druk het geheel is, en of het lekker doorrijdt, daarna een plekje al te zien en te bepalen welk plekje je neemt. Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen. Zo kan je anticiperen, en heb je een bepaald doel.
Goed spiegelen is wel erg belangrijk, als je paralell rijdt goed kijken, en gaan met die banaan. Kan je gewoon echt niet invoegen ga je desnoods de vluchtstrook op, als dat veiliger is.
Sterkte
Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.

Overigens mag ik de dode hoek wel gebruiken hoor, moet zelfs. Maar niet dat ik echt helemaal over mijn schouder heenkijk door de achterruit, om te kijken hoeveel ruimte/tijd ik heb. En juist dat zou ik fijn vinden, omdat ik dan beter kan inschatten hoeveel ruimte/tijd ik heb dan wanneer ik de spiegels gebruik. Als ik slaag ga ik dat ook gewoon fijn doen de rest van mijn leven

Agja. Het is hopen op een goede snelweg morgen.. en dan moet het hopelijk lukken.
pi_60993869
quote:
Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.
Lijkt erop dat je dan gewoon te laat kijkt?

Als je nog aan het begin van de invoegstrook zit, kun je vaak de snelweg al zien liggen natuurlijk... Naarmate je dichterbij komt, probeer je in te schatten waar de gaten zitten en waar je er het makkelijkst tussenkomt. Dan pas je je eigen snelheid zodanig aan dat je in feite precies naast dat gat komt te rijden.

En als het niet druk is heb je dat probleem helemaal niet natuurlijk.
pi_61001734
Jaa, ik post niet meer in dit topic want ik ben gewoon fucking geslaagd:D Heb nu anders gekeken dan normaal op de snelweg en het invoegen ging prima!

Weet ik door de adrenaline nu niet meer wat hij zei. Ik dacht namelijk dat de examinator zei dat ik morgen al mijn rijbewijs kon ophalen. Ik zei echter dat ik eerst vandaag een pasfoto moest maken. Zei hij; nee doe dat maar morgen, want vandaag heb je de hele dag een grijns op je gezicht en dat mag niet op de pasfoto.

Tnx mensen en voor diegene die nog moeten: succes
pi_61002654
Hmm.. ik krijg nu net (1,5 uur nadat ik geslaagd ben), al een mailtje van het CBR
quote:
Beste kandidaat, Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijexamen! Vanaf nu kun je je rijbewijs aanvragen bij je gemeente. Hierbij ontvang je tevens het uitslagformulier van je rijexamen. Ook je rijschool heeft dit formulier gekregen. Met vriendelijke groet, CBR
Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebben ) nu dan meteen het rijbewijs kan aanvragen (staat iig in het mailtje). En maken ze hem dan gelijk daar of moet ik dan weer een tijd wachten.
pi_61004384
Tussentijdse toets heb ik gehaald. Ging erg goed alleen ik moet nog wat beter kijken. En als ik kijk me auto recht houden. Ik had je stop proef. Straatje keren en dat was het. Wel fijn.
Top 5 China producten
pi_61007454
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:18 schreef donpsp het volgende:
Hmm.. ik krijg nu net (1,5 uur nadat ik geslaagd ben), al een mailtje van het CBR
[..]

Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebben ) nu dan meteen het rijbewijs kan aanvragen (staat iig in het mailtje). En maken ze hem dan gelijk daar of moet ik dan weer een tijd wachten.
Ik weet niet of je hem vandaag al kunt aanvragen... Volgens mij zeggen ze bij het CBR ook dat het pas een dag later kan, omdat zij eerst nog moeten verwerken dat jij geslaagd bent. Als ze dat nog niet gedaan hebben, dan denken ze bij de gemeente dat je nog niet geslaagd bent.

Je kan het natuurlijk gewoon proberen als het niet te veel moeite is, maar de kans bestaat dat je hem toch pas vanaf morgen kunt aanvragen. Daarna duurt het officieel nog eens 5 werkdagen voor je hem bij de gemeente op kunt halen, tenzij je hem met spoed aanvraagt, dan is hij de volgende werkdag klaar. (hoewel ik ook regelmatig van mensen heb gehoord dat hij er al veel eerder dan pas na 5 dagen lag, maar goed)

Edit: Niet om je meteen uit je blijheid te verlossen hoor, maar ik had mijn rijbewijs in ieder geval pas 8 dagen nadat ik geslaagd was.
pi_61012095
Ik ben ook geslaagd gister Vanavond naar het gemeentehuis

Ik kreeg ook dat mailtje gister, twijfelde over precies hetzelfde. Maar ik heb voorlopig toch even geen auto tot m'n beschikking dus een dag eerder of later maakt mij toch niet uit
pi_61012632
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:38 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ben ook geslaagd gister Vanavond naar het gemeentehuis

Ik kreeg ook dat mailtje gister, twijfelde over precies hetzelfde. Maar ik heb voorlopig toch even geen auto tot m'n beschikking dus een dag eerder of later maakt mij toch niet uit
Gefeliciteerd!

@ Omniej, Ik heb zojuist pasfoto's laten maken en ik kon het rijbewijs al aanvragen bij de gemeente Verder staat er op mijn aanvraagformulier (die ik moet inleveren als ik hem ophaal) dat het inderdaad 5 dagen duurt voordat ik hem krijg. Die vrouw aan het loket zei dat ik maandag of dinsdag na 10 uur even moest bellen of hij er al was. Meteen maar even doen dan maandag, ook al zit ik dan bij mijn vriendin enkele kilometers verderop Daarvoor wil ik best even fietsen hoor, om mijn rijbewijs dan op te halen
pi_61013131
Dankje, jij ook!

Vind het zo'n onwerkelijk idee, ik m'n rijbewijs
pi_61017785
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dankje, jij ook!

Vind het zo'n onwerkelijk idee, ik m'n rijbewijs
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
pi_61020743
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:

[..]

OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht. Nouja dat zal wel wennen worden. Niemand meer die je op je fouten wijst naast je, en ook niemand die zegt of je naar links of naar rechts moet. Knipperlicht zal ik daardoor wel vaak vergeten in het begin
pi_61020864
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:24 schreef donpsp het volgende:

[..]

OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht. Nouja dat zal wel wennen worden. Niemand meer die je op je fouten wijst naast je, en ook niemand die zegt of je naar links of naar rechts moet. Knipperlicht zal ik daardoor wel vaak vergeten in het begin
Kan nog best een gevaarlijke gedachte zijn, als je normaal weleens werd gewzen op een auto in je dode hoek op de snelweg
Top 5 China producten
pi_61022022
De eerste keer alleen rijden vond ik best eng (had wel medepasagiers, dat was helemaal erg), maar na een paar keer was ik het wel gewend.
pi_61022582
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ja daar ben ik me al weken zorgen over aan het maken, maar nu het dichterbij komt denk ik dat ik het best kan (zal wel moeten ). Ben benieuwd..
pi_61022787
Ach, er kan altijd iemand naast je zitten als je dat even fijner vindt toch.

Anders in je eentje op een zondag ochtend, dan is het zo rustig op de weg dat dan hopelijk al een flink pak stress/spanning bij je weghaald.

Trouwens, ik heb dus vandaag mijn tussentijdse toets gehaald, alleen misschien handig om te weten voor andere mensen. Er werd mij dus een opdracht gegeven, namelijk de volgende "in deze straat mag je even straatje keren". Het was een straat met meerdere kruisingen, met ook flink wat auto's, gezien de veiligheid ben ik een klein zijstraatje ingegaan waar ik een parkeerterreintje zag, waar ik dus daar heb straatje gekeerd.
Mijn examinatrice zei dat het voor haar geen probleem was, maar als er wordt gevraagd "in deze straat" het ook echt in die straat moet gebeuren. Dus misschien handig voor mensen die nog moeten.
Top 5 China producten
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:31:48 #104
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61023185
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:58 schreef donpsp het volgende:

[..]
Meteen maar even doen dan maandag, ook al zit ik dan bij mijn vriendin enkele kilometers verderop
Pics van vriendin?
pi_61024908
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:31 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Pics van vriendin?

Floortje Geil heet ze. Het schatje is wel pas 5 maanden oud, maar dat mag de pret niet drukken
pi_61028809
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:01 schreef CasB het volgende:
De eerste keer alleen rijden vond ik best eng (had wel medepasagiers, dat was helemaal erg), maar na een paar keer was ik het wel gewend.
De eerste paar keren dat ik zelf reed kan ik me ook nog wel herinneren... Tijdens m'n allereerste zelfstandige rit zat m'n pa er nog naast, ging gewoon relaxed. Tweede rit zat m'n ma in de auto en dat werd een ramp.

Dat mens vertrouwde me echt totaal niet en greep bij elke bocht krampachtig de deur vast... Ze zat ook continu tegen me aan te zeiken: "ja je moet nu naar rechts hoor", "het is rood hè", "je kan nu beter in de 4 rijden hoor", hé-le-maal gek werd ik ervan. Na een paar ritten werd het gelukkig wat minder, maar ik heb er nog steeds een hekel aan om met haar in de auto te rijden.

Maar de échte 'alleen-ritten' (zonder passagiers dus) zijn in het begin het leukst natuurlijk.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:03:35 #107
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61030268
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef donpsp het volgende:

[..]

Floortje Geil heet ze. Het schatje is wel pas 5 maanden oud, maar dat mag de pret niet drukken
[ afbeelding ]
Je hebt haar zelf in mekaar gesoept? Wel netjes gedaan!
pi_61031859
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:29 schreef Omniej het volgende:

[..]

*knip*

Maar de échte 'alleen-ritten' (zonder passagiers dus) zijn in het begin het leukst natuurlijk.
Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:13:03 #109
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61045921
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:57 schreef donpsp het volgende:

[..]

Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)
Ik ben nog aan het lessen, maar die lange rechte 50-wegen en de instructeur naast je die zegt "niet te hard hoor" wil ik wel graag missen. Als ik mijn rijbewijs heb trap ik het gaspedaal dan toch echt wel wat meer in .
2000 light years from home
pi_61047182
Mwah, ik trap soms wel redelijk door, maar ik maak het niet te gek, ik wil het nog wel veilig houden.
pi_61047779
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:57 schreef donpsp het volgende:

[..]

Is bij mij op zich redelijk meegevallen... Ik merk wel dat ik op sommige belachelijke 50-wegen (vaak wegen waar je vroeger gewoon 80 mocht) flink harder ben gaan rijden dan tijdens m'n rijlessen, maar over het algemeen weet ik me redelijk te bedwingen. Ik doe het ook alleen op wegen waar het echt kán natuurlijk.

Het punt is een beetje dat je het liefst gewoon enorm hard zou gaan scheuren, maar dan kun je beter even naar Duitsland rijden ofzo. In Nederland is dat gewoon veel te onverantwoord, en al helemaal als je nog maar net je rijbewijs hebt.
pi_61049147
Hoe snel verleren jullie het 'overdreven' kijken nadat jullie het felbegeerde pasje hebben gehaald?

Ik bedoel.. als ik hem heb ga ik echt geen 'nacontrole' meer doen als ik een of andere flauwe bocht door ben en ik weet al dat er niemand vlak achter me zit. Of bij kruispunten (met op rood staande verkeerslichten voor de andere bestuurders) alle kruisende wegen inkijken of er geen auto's aankomen.

Echt van die dingen die je moet doen op het examen maar in de praktijk het liefst meteen vergeet, lijkt me.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:41:17 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61049356
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:32 schreef 16meter het volgende:
Hoe snel verleren jullie het 'overdreven' kijken nadat jullie het felbegeerde pasje hebben gehaald?

Ik bedoel.. als ik hem heb ga ik echt geen 'nacontrole' meer doen als ik een of andere flauwe bocht door ben en ik weet al dat er niemand vlak achter me zit. Of bij kruispunten (met op rood staande verkeerslichten voor de andere bestuurders) alle kruisende wegen inkijken of er geen auto's aankomen.

Echt van die dingen die je moet doen op het examen maar in de praktijk het liefst meteen vergeet, lijkt me.
Vrij snel?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_61049738
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:32 schreef 16meter het volgende:

Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld. (waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)

Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
  Moderator vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:48:46 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61053300
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:54 schreef Omniej het volgende:

[..]

Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld. (waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)

Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
Daarbij, als je op een weg zit, je rechtsaf moet en je al ziet dat er geen fiets rijdt die je gaat kruizen dan heb ik schijt aan mijn buitenspiegel. De dode hoek daarentegen (schoudertje) doe ik in principe altijd. Gewoon, to be sure.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:50:43 #116
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61053349
Al wil ik overigens niet zeggen dat ik in eerste instantie de buitenspiegel niet hanteer, maar niet 5 meter voor het afslaan an sich. Je houdt natuurlijk altijd wel je controle. (bijvoorbeeld een ongelooflijk hard rijdende brommer die je opeens kruist. etc. etc etc.
pi_61060875
quote:

[..]

Ik doe het zelf ook bijna niet meer sinds ik mijn rijbewijs heb, maar tijdens de rijlessen moest ik het officieel doen omdat er een ambulance/politieauto/brandweerauto aan kon komen.
pi_61063777
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:41 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Ik doe het zelf ook bijna niet meer sinds ik mijn rijbewijs heb, maar tijdens de rijlessen moest ik het officieel doen omdat er een ambulance/politieauto/brandweerauto aan kon komen.
Zelfs hulpdiensten zullen je denk ik nooit op zo'n manier passeren, tenzij je in een file staat. Als een ambulance o.i.d. mij uit ziet voegen zou het volstrekt onlogisch zijn om mij dan rechts in te halen.

Nou ja, het is iets wat je tijdens je rijlessen en vooral examen braaf even zult moeten doen, maar voor de rest...
pi_61081321
Theorie gehaald

0 fout

Nog 1 les dan TTT afspreken en daarna gelijk voor examen afspreken

Nu 29 lesjes gehad, maar bij mijn rijsschool geld een gemiddelde van 50 lessen maar het slagingspercentage is dan ook weer 88%

Ik denk dat ik hierna gelijk m'n rijbewijs E (aanhangwagen) ga halen lijkt me wel handig voor later, nu doe je alles nog netjes etc!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:37:37 #120
177785 Apokalypse
It will be a day of judgement
pi_61089038
Morgen op voor de 4e keer.
We gaan ervoor.
pi_61090630
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:37 schreef Apokalypse het volgende:
Morgen op voor de 4e keer.
We gaan ervoor.
Theorie of praktijk?
En waarop is het vorige keren fout gegaan?
Top 5 China producten
pi_61114771
aaaaargh ik moet een rijschool kiezen maar vindt het vrij lastig (heb me theorie al ) !
ik heb via rijschoolvergelijker.net gezocht op mijn postcode en aan de hand van het slagingspercentage probeer ik iig een keuze te maken.....iemand nog tips regio Breda ?
iemand ervaringen met bijvoorbeeld herba ?
pi_61117303
Tweede week van september mijn 1e rijles.
Life is Music
pi_61117920
Oke, rij-n00b meldt zich. Ik wil binnenkort m'n rijbewijs maar eens halen. Een rijles-pakket incl. TTT, rijstijl-training en rijexamen kan ik bij een rijschool in de buurt voor 1200 euro krijgen.

Alleen vraag ik me af hoe het zit met het theorie-examen. Kun je dat geheel op eigen kracht regelen? Zelf dus een boekje halen en leren. .
Hoi.
pi_61118059
quote:
Pakket 1
20 uur rijles inclusief praktijkexamen ¤ 970,--

Pakket 2
20 uur rijles, tussentijdse toets (proef examen CBR),
praktijkexamen, herexamengarantie ¤ 1249,--

Pakketten worden aangeboden zonder intest, het aantal rijlessen dat de kandidaat daadwerkelijk nodig heeft wordt na enige lessen door de instructeur geadviseerd. De pakketten zijn exclusief eigenverklaring !
Life is Music
pi_61118127
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:08 schreef pekel het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe het zit met het theorie-examen. Kun je dat geheel op eigen kracht regelen? Zelf dus een boekje halen en leren. .
Dat kan je op eigen kracht regelen, zodra je je rijbewijs heb gehaald is het nog een halfjaar geldig.
In die tussentijd moet je je theorie gehaald hebben.
Life is Music
pi_61118231
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:15 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Dat kan je op eigen kracht regelen, zodra je je rijbewijs heb gehaald is het nog een halfjaar geldig.
In die tussentijd moet je je theorie gehaald hebben.
Je draait theorie en rijbewijs om?
Hoi.
pi_61118424
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:19 schreef pekel het volgende:

[..]

Je draait theorie en rijbewijs om?
Ik weet het ook niet meer.
Life is Music
pi_61119016
theorie is 1 jaar geldig.
Top 5 China producten
pi_61139627
Pff... dadelijk m'n ongeveer 25e les, even een uurtje inkomen voor de TTT van morgen. Ik ben nu al zenuwachtig ...... In hoeverre is het anders dan het praktijkexamen?
pi_61139928
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:58 schreef Bobsch het volgende:
In hoeverre is het anders dan het praktijkexamen?
Niet.

Ja, afgezien van dat je je rijbewijs er niet mee kunt halen natuurlijk.
pi_61140700
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:58 schreef Bobsch het volgende:
Pff... dadelijk m'n ongeveer 25e les, even een uurtje inkomen voor de TTT van morgen. Ik ben nu al zenuwachtig ...... In hoeverre is het anders dan het praktijkexamen?
Is inderdaad exact hetzelfde. Ik kwam binnen daar in het CBR met me rijinstructrice, nou even wachten en daarna mochten we een zaal in vol met tafeltjes, wij hadden dan tafeltje 19 waar de examinatrice zat. Even doorgenomen hoe of wat er vandaag zou plaatsvinden, en dat je dus je bijzondere verrichtingen kan afschrijven.

Daarna de auto in, en een 30 meter voor de auto moest ik een kenteken van de andere auto oplezen (ogentest). Daarna gewoon de auto in, en kreeg ik de opdracht om naar het Ringpark toe te rijden (is een orientatiepunt in Amsterdam welke je zou moeten weten). Daarna gaf zij wat instructies (links/rechts etc) en ook de bijzondere verrichtingen. Terug naar CBR en weer even inparkeren, daarna naar binnen en een evaluatie en klaar.
Top 5 China producten
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:55:30 #133
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_61151340
Sinds vandaag me aanhangerrijbewijs!

whehe, 1ste keer gezakt (betaalt door de baas, die wou dat ik dat ging halen) had de riinstructeur gezegd vraag de 2de maar aan, dan betaal ik zelf wel, wel handig op zich....

Belt ie vanmorgen kwart over 9 op, waar ik blijf......

Had ik het papiertje niet goed gelezen........ dacht dt ik hem nog moest bellen voor een datum, stond ie al bijop papier

En ik zat 45 minuten van het werk af, dus hoop geregel met auto's en collega's, maargoed, voll gestressed erheen, 1,5 uur rondgereden, examen erachteraan, en gelukkig gehaald
pi_61153597
Haha netjes hoor gateway!
Top 5 China producten
pi_61155928
Ugh voelde me zo zelfverzekerd dat ik het ga halen, mijn instructrice maakt mij erg onzeker en maakt steeds opmerkingen van 'het is echt niet erg als je er 2x over doet' enzo. Ik heb nu door dat ik alleen door haar opmerkingen denk dat ik het niet ga halen. Toen ik nog geen datum had reed ik heel goed en had ik het idee dat ik het zo zou halen. Over 1,5 week al afrijden, nog 2 lessen van 1,5 uur...

Ik heb ECHT problemen met routes uit mijn hoofd leren. Ik heb ze nu wel 40x gereden maar weet het nog steeds niet goed. Enige tips? Ik rij vanaf rijswijk.
pi_61157474
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:14 schreef gliterroze het volgende:
Enige tips?
Ja, laat je niet opnaaien door (opmerkingen van) anderen.
Je schrijft dat je zelfverzekerd rijdt dus wat is het probleem? Dat je je te veel aantrekt van opmerkingen van anderen denk ik.
Probeer het niet té netjes te doen, dan word je krampachtig en ga je fouten maken.
Rij gewoon zoals je gewend bent. Dat is goed genoeg, anders ging je niet op examen.

Als laatste:
Toen ik nog les gaf zei ik als het nodig was tegen kandidaten: "Ik weet dat je goed kan rijden, jij weet dat je goed kan rijden maar die lul van een examinator gelooft ons niet. Laat het gewoon ff zien, hij ook weer blij. "

Oftewel: Blijf jezelf, wees overtuigd van je kunnen en doe niks anders dan anders.
Succes!
pi_61157870
15 sept. Ga ik afrijden! Hoop dat ik de makkelijkste route krijg...
pi_61158314
quote:
Ugh voelde me zo zelfverzekerd dat ik het ga halen, mijn instructrice maakt mij erg onzeker en maakt steeds opmerkingen van 'het is echt niet erg als je er 2x over doet' enzo. Ik heb nu door dat ik alleen door haar opmerkingen denk dat ik het niet ga halen. Toen ik nog geen datum had reed ik heel goed en had ik het idee dat ik het zo zou halen. Over 1,5 week al afrijden, nog 2 lessen van 1,5 uur...

Ik heb ECHT problemen met routes uit mijn hoofd leren. Ik heb ze nu wel 40x gereden maar weet het nog steeds niet goed. Enige tips? Ik rij vanaf rijswijk.
Gewoon tegen je instructrice zeggen dat het demotiverend voor jou werkt, zolang jij dat niet aangeeft weet je instructrice dat ook niet.

Daarnaast over de routes uit je hoofd leren. Daar heb ik zelf ook wel wat moeite mee gehad, helemaal als ik zelf reed vond ik het lastig. Daarom ben ik twee keer met mijn pa die routes gaan rijden, als 'bijrijder" en dan voor mijzelf een kleine routebeschrijving gemaakt, met belangrijke punten waar ik op moet letten. Deze kan je gewoon uit je hoofd leren dan.

Succes.
Top 5 China producten
pi_61160728
Mja instructeurs zeggen dat volgens mij om de druk van het goed MOETEN doen een beetje weg te nemen, zodat je de eerste keer gewoon slaagt. Alleen soms komt dat een beetje verkeerd over Mijn instructeur zei steeds: 'het ergste wat je kan overkomen is dat je van mij af bent'

Ik heb ook het weekend voor mn examen met mn vriend de routes nog een keer gereden, tijdens het lessen had ik ook het idee dat ik ze niet goed kende omdat je aandacht dan vooral op het rijden is gericht. Heb gewoon pen en papier meegenomen om herkenningspunten op te schrijven, uiteindelijk heb ik niks op hoeven schrijven omdat ik nu pas zag hoe makkelijk die routes eigenlijk waren (en hoe kort sommige ). Je merkt dan ook dat je onbewust die routes echt wel kent van het lessen. Komt allemaal goed!
pi_61164905
Hier zijn de fotos die ik nog zou uploaden.

woensdag 27 augustus 2008 @ 13:55:04 #141
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61165178
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:45 schreef dery1990 het volgende:
Hier zijn de fotos die ik nog zou uploaden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
werken niet
pi_61165228
Heb maandag mijn rijbewijs opgehaald en inmiddels pas 1x even kort gereden omdat ik niet thuis was. Nouja nu thuis wil ik wel regelmatig rijden, want da's nu wel tof natuurlijk. Was alleen bang dat ik niet zo heel vaak mocht rijden in mijn ouders' auto, aangezien het toch hun benzine is enzo.

Nou gister viel me toch een sok uit Mijn vader heeft een reserve-sleutel laten maken. Vroeg hij zo aan mijn moeder; zullen we die aan 'donpsp' geven? Zegtie zo tegen mij; Moet je wel als je wilt rijden van te voren even vragen he.

Kan dus gaan rijden wanneer ik het wil, mits ik wel even vraag of de auto beschikbaar is. Hij ging er al vanuit dus dat ik zomaar zonder te vragen zou gaan rijden
quote:

Ik was ook heel slecht met de routes! En wat gebeurde bij mijn afrijden? Ik kreeg een coördinatiepunt waar ik heen moest rijden. Ik heb het echter slim opgelost. Ben gewoon op de fiets gaan zitten en heb de kortste routes zelf gefietst en dan een aantal herkenbare punten in mijn hoofd opgeslagen, dan is het een eitje!
pi_61165404
Tof van je ouders Hoe ging het rijden in je eentje?

Ik zat ook altijd met mn instructeur te grappen over routes oefenen op de fiets. En dan heel hard fietsen over de snelweg
pi_61165575
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:04 schreef ZwarteMagika het volgende:
Tof van je ouders Hoe ging het rijden in je eentje?

Ik zat ook altijd met mn instructeur te grappen over routes oefenen op de fiets. En dan heel hard fietsen over de snelweg
Haha ja ben er wel blij mee. Alleen merk wel dat ik al zo'n beetje half gepland sta om mijn moeder op te halen van het werk, m'n vriendin op te halen als ze naar mij komt of boodschappen te gaan doen. Het rijbewijs is echt niet alleen voor jezelf

Het rijden was vreemd. Want het was een transporter busje, waarbij de versnellingspook rechts aan het stuur vast zat. Maar ondanks dat ging het best goed. Inparkeren heb ik weinig gedaan tijdens rijlessen(dat moet ik nu echt nog leren ), maar het achteruit inparkeren was me in 3 pogingen gelukt nu

Alleen gereden heb ik nog niet gedaan. Straks wel even met mijn vader naar de parkeerplaats en effe auto onder de knie krijgen (heeft een zware koppeling). En dan mag ik effe rondje stad alleen doen

Jij al alleen gereden?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:13:37 #145
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61165616
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef donpsp het volgende:

[..]
m'n vriendin op te halen als ze naar mij komt of boodschappen te gaan doen.
pics van vriendin please?
pi_61165999
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef donpsp het volgende:

[..]

Jij al alleen gereden?
Nog niet, vrijdag (eindelijk) m'n rijbewijs ophalen en zaterdag komen m'n ouders langs (wonen nogal ver weg) dus mag vast wel even hun auto misbruiken Ik ga volgende week verhuizen, m'n vriend zei al dat ik nou wel met het verhuisbusje kan rijden maar daar moet ik eerlijk gezegd nog even niet aan denken

Ja god dat inparkeren... Dat heb ik na m'n TTT nauwelijks meer geoefend, ik wilde het eigenlijk nog even op alle manieren oefenen vlak voor m'n examen maar dat is er niet meer van gekomen.. dus dat wordt nog wat
pi_61166093
wat een rotles vandaag
t ging echt niet. zelfs een keer hard op de rem getrapt ipv het gaspedaal echt hoor. grr soms heb je zo'n dag he.
pi_61166746
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:35 schreef pinquit het volgende:
wat een rotles vandaag
t ging echt niet. zelfs een keer hard op de rem getrapt ipv het gaspedaal echt hoor. grr soms heb je zo'n dag he.
Haha, kan me nog wel herinneren dat ik ook een keer 'mis' trapte tijdens een rijles. Alleen ging ik vol op 't gaspedaal staan in plaats van op de rem... Dat gaf ook wel een leuke reactie bij m'n instructeur. (en op zo'n moment ben je blij dat er nog zoiets als een koppeling bestaat )

Ach ja, niet alle lessen gaan perfect. Dat wisselde bij mij ook nog wel 'ns om de les, vaak afhankelijk van hoe druk de rest van m'n dag was.
pi_61167566
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:35 schreef pinquit het volgende:
wat een rotles vandaag
Ja inderdaad, dat heb ik ook wel 's gehad, de volgende keer gaat het vast weer beter! TTT heb ik trouwens niet gehaald, helaas Bij het inparkeren waren er nog twee parkeervakken vrij en ik koos de laatste waardoor ik niet helemaal recht stond en nog moest herstellen. Volgens de examinator had ik beter de eerste kunnen pakken en dan in de draai iets met de neus over het laatste lege vak komen zodat ik toch nog recht terecht was gekomen. En met het draaien op de weg was ik even iets te ambitieus en ging nog te hard waardoor hij bij moest remmen. Maar er is nu toch niks meer aan te doen, volgende week met m'n examen doe ik dat natuurlijk allemaal een stuk beter enzo
pi_61169173
Ben net weggeweest met de auto, sjezus wat een avontuur is dat eerste ritje alleen in je leven

Eerst even rondje op de parkeerplaats gereden met papa en hem toen thuis afgezet. Die renault scenic van ons heeft alleen een veel zwaardere koppeling dan de rijlesauto (VW polo) die ik had. En dat merk ik wel hoor:P Bij ieder stoplicht of iedere keer dat ik optrek schokt de auto effetjes en soms klinkt hij alsof hij nét niet uitvalt, haha. Mijn vader stapte ook niet gerust uit toen ik hem afzette thuis. Want toen mocht ik zelf gaan rijden

Eerste stukkie was niet moeilijk. Lekker rechtdoor met af en toe stoplichtjes (alleen die koppeling was dan soms lastig). Verder kon ik met die polo gerust met 20/30 over een drempel heen, maar dat moet ik met deze bak niet maken XD. Dan zit ik met mijn hoofd in het dak. Ook een weg moest ik linksaf en remde ik te weinig af, terwijl vanuit die straat zelf ook een auto kwam langsrijden. Ik moest echt superveel sturen met een vrij hoge snelheid voor in zo'n kleine bocht. Ging net goed!

Verder ook in de laatste 10 minuutjes effe lekker opgetrokken (wel tot de maximaal toegestane snelheid hoor) en toen was ik weer thuis. Ik dacht dus dat ik lekker LEGAAL gereden had (mét rijbewijs dus). Niet dus XD.. de autopapieren zaten nog bij mijn pa in zijn zak, haha..

Agja, het was een leuk half uurtje.
pi_61178517

Ik mag zaterdag ook effe een rondje alleen met de auto van mn ouders.. maar denk dat ik m'n vriend er eerst effe naast wil hebben (al is het maar om hem hier voor de deur te laten parkeren, woon aan een drukke weg met krappe parkeerruimte )
pi_61179860
Ooh, ik zie zojuist dat ik een mailtje van het CBR heb gehad met een digitale beoordelingslijst .
Top 5 China producten
  donderdag 28 augustus 2008 @ 08:02:27 #153
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_61184106
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:06 schreef rene90 het volgende:
Ooh, ik zie zojuist dat ik een mailtje van het CBR heb gehad met een digitale beoordelingslijst .
Heb ik ook gehad. Zowel na TTT als het examen zelf. Beide keren was het bestand corrupt
pi_61184188
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:02 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad. Zowel na TTT als het examen zelf. Beide keren was het bestand corrupt
Nooit geweten waar ik me email heb ingevuld maar oke.
Top 5 China producten
pi_61185612
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:02 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Bij mij ook Heb die van de TTT nog via mn rijschool gekregen, maar in het examenformulier staat niks bijzonders als je geslaagd bent zeggen ze.
pi_61190656
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:47 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Bij mij ook Heb die van de TTT nog via mn rijschool gekregen, maar in het examenformulier staat niks bijzonders als je geslaagd bent zeggen ze.
Klopt... Hij was bij mij gewoon helemaal leeg in ieder geval.
pi_61201295
Die van mij was ook bijna helemaal leeg. Stond alleen op 'voldoende' en ' geen bijzondere verrichtingen..

Al die tabellen waren leeg..
pi_61237434
Mijn laatste les voor examen heb ik nu gehad. Volgende week vrijdag examen, en ik wordt nu al IEDERE DAG wakker met een verschrikkelijk stress gevoel (alsof ik ieder moment moet afrijden?) Ik maak me nu al ontzettend druk. Zou het goed zijn als ik iets van een anti-stress middel inneem, of moet ik dat niet doen? Wordt mijn 1e keer examen.. ik doe het nu al in mijn broek, haha!
pi_61238052
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:58 schreef gliterroze het volgende:
Mijn laatste les voor examen heb ik nu gehad. Volgende week vrijdag examen, en ik wordt nu al IEDERE DAG wakker met een verschrikkelijk stress gevoel (alsof ik ieder moment moet afrijden?) Ik maak me nu al ontzettend druk. Zou het goed zijn als ik iets van een anti-stress middel inneem, of moet ik dat niet doen? Wordt mijn 1e keer examen.. ik doe het nu al in mijn broek, haha!
Luister.........
Waarom ga je op examen? Omdat je er klaar voor bent.
Je kunt gewoon goed rijden en je instructeur weet dat ook anders geen examen eej?
Zelf zul je ook wel weten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen.

Alleen ff aan de examinator laten zien hoe je altijd rijdt en kat in't bakkie.
Blijf jezelf, ga niet extra netjes rijden en maak je vooral niet druk.
pi_61238923
Stress... Dat is zoiets wat ik eigenlijk maar heel zelden meemaak, maar voorafgaand aan mijn rij-examen had zelfs ik er last van.

Een week voor m'n examen begon het al te kriebelen en de dag van tevoren was ik nog veel zenuwachtiger, maar vreemd genoeg was ik op de dag zelf juist enorm relaxed. Een extra voordeel voor mij was dat ik het uur vóór het examen nog m'n laatste les deed. Dat kan ik iedereen aanraden eigenlijk. Gewoon eerst nog ff lekker een uurtje rijden en vanuit die laatste rijles meteen door naar het CBR om examen te doen.

In plaats van thuis te ijsberen en te stressen kun je dan al een beetje in de mood komen.

Verder klopt het inderdaad wat Vannelle hierboven zegt... Zolang je rijdt zoals je normaal gesproken ook rijdt, heb je niets om je zorgen over te maken. Je instructeur laat je niet voor niets examen doen.
pi_61240987
Ik dacht eigenlijk dat het wel een beetje standaard was dat je voor je examen je laatste les had, is inderdaad wel lekker om erin te komen. Bij mij ging het superkut dus ik dacht dat het helemaal niks zou worden, maarja een slechte generale...
Het helpt ook om (als je smiddags moet) de ochtend vol te plannen zodat je afleiding hebt en je niet de hele tijd zo in de zenuwen zit
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:58:46 #162
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_61241085
quote:

[..]

Ik heb een auto met alleen maar een linker spiegel. Dus ik moest heel snel weer aanleren dat je over je schouder moest kijken. Net als de dode hoeken. Het is wel handig dat je het doet, alleen niet zo overdreven als tijdens je rijlessen.
pi_61241579
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:58 schreef gliterroze het volgende:
Stress pilletjes ZEKER niet meer innemen nu. Het gevaar is namelijk dat je het nog nooit gebruikt hebt, dus je weet niet hoe je erop reageert. Bij sommige mensen werkt het namelijk averechts.

De stress is allemaal psychologisch, dus het zit tussen je oren. En kijk wat de andere al zeggen, je kan het, en dat weet je eigenlijk zelf ook al. Je moet alleen even die examinator laten zien dat je kan rijden, en dat kan je dus dat komt goed.
Top 5 China producten
pi_61245209
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:30 schreef rene90 het volgende:

[..]

je kan het, en dat weet je eigenlijk zelf ook al. Je moet alleen even die examinator laten zien dat je kan rijden, en dat kan je dus dat komt goed.
Sjuust.
Zo is het en niet anders.
pi_61254132
Ik heb maandagochtend examen, om 8uur. Ik heb nu 25 lessen gehad. Ik weet dat ik op de dag zelf wel zenuwachtig ga zijn, want ik voel het nu al een beetje in m'n maag. Vooral de tijd baart me zorgen. Ik kan gewoon goed rijden, maar sommige situaties moet je gewoon eerst ervaren voordat je weet of je beslissing goed of fout is.. En een foute beslissing kan ik dus niet maken op m'n examen..
pi_61255490
Vandaag voor het eerst zelf gereden (met vriend ernaast), in een benzineauto terwijl ik in een diesel leste... ging dus voor geen meter dat wegrijden Het rijden zelf ging wel lekker maar ik was elke keer bang dat er weer een wegrij-situatie zou komen, wil toch eerst effe een industrieterreintje op gaan zoeken van de week..
pi_61255835
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:08 schreef ZwarteMagika het volgende:
Vandaag voor het eerst zelf gereden (met vriend ernaast), in een benzineauto terwijl ik in een diesel leste... ging dus voor geen meter dat wegrijden Het rijden zelf ging wel lekker maar ik was elke keer bang dat er weer een wegrij-situatie zou komen, wil toch eerst effe een industrieterreintje op gaan zoeken van de week..
Bij een benzine is het toch voornamelijk extra gas geven? Of tja wat zijn eigenlijk de beste tips als je van diesel naar benzine gaat
Top 5 China producten
pi_61255977
Ja, meer gas geven als je de koppeling laat opkomen. Dat is volgens mij het enige verschil.
pi_61258550
Dat was voor mij in het begin ook wel even wennen inderdaad, al zul je merken dat dat behoorlijk snel gaat.

Even een stukje filerijden en je krijgt er vanzelf weer gevoel voor.
pi_61262105
Ah das een goeie idd, even een file opzoeken Heb gister op een beruchte homoparkeerplaats wat staan oefenen
pi_61268904
Ik geef bij het wegrijden in mijn diesel-lesauto ook altijd al gas.. Zodat ik daar straks niet opnieuw aan moet wennen
pi_61269133
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:06 schreef Mallet het volgende:
Ik geef bij het wegrijden in mijn diesel-lesauto ook altijd al gas.. Zodat ik daar straks niet opnieuw aan moet wennen
Verstandig.
Ook omdat het optrekken dan een stuk vlotter gaat dan eerst het aangrijpingspunt vd koppeling afwachten voor je gas geeft.
pi_61276824
Is alleen niet zo milieu vriendelijk, maar ach
Top 5 China producten
  maandag 1 september 2008 @ 08:53:45 #174
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_61284289
quote:

routes uit je hoofd leren???

Hier stap je in, en de instructeur zegt waar je heen moet (hier link, volgende rechts, rotonde 3kwart etc. ) ?
pi_61284413
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef gateway het volgende:

[..]

Hier stap je in, en de instructeur zegt waar je heen moet (hier link, volgende rechts, rotonde 3kwart etc. ) ?
Hier in amsterdam niet meer in ieder geval, die routes zijn dacht ik gekomen met het nieuwe examen
Top 5 China producten
pi_61285114
Een polo

pi_61292310
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef gateway het volgende:

[..]

Is iets van het nieuwe examen inderdaad, maar als de auto over een navigatiesysteem beschikt mag je die ook gebruiken.
pi_61292686
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:47 schreef Omniej het volgende:

[..]

Is iets van het nieuwe examen inderdaad, maar als de auto over een navigatiesysteem beschikt mag je die ook gebruiken.
Volgens mij niet hoor, zijn nu 3/4 punten wat de examinator kan doen:
-clusteropdracht
-tomtom
-orientatiepunten
-gewoon links/rechts etc
Top 5 China producten
  maandag 1 september 2008 @ 18:43:57 #179
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61298515
Vandaag dag 1 van mijn cursus bij de ANWB..

Ging wel aardig.. alleen die motor sloeg een paar keer af in de simulator En ik was iets te wild met schakelen
pi_61308536
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het wel een beetje standaard was dat je voor je examen je laatste les had, is inderdaad wel lekker om erin te komen. Bij mij ging het superkut dus ik dacht dat het helemaal niks zou worden, maarja een slechte generale...
Het helpt ook om (als je smiddags moet) de ochtend vol te plannen zodat je afleiding hebt en je niet de hele tijd zo in de zenuwen zit
Oh man tnx voor je post! Nu snap ik waarom ik zo'n moeite heb bij de stoplichten om weg te komen met mijn vaders auto. Komt dus omdat het benzine is ipv de diesel van mijn lesauto. Dacht dat die koppeling gewoon zwaarder was

Ook maar eens proberen om meer gas te geven dan.
pi_61309832
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:06 schreef donpsp het volgende:

[..]

Oh man tnx voor je post! Nu snap ik waarom ik zo'n moeite heb bij de stoplichten om weg te komen met mijn vaders auto. Komt dus omdat het benzine is ipv de diesel van mijn lesauto. Dacht dat die koppeling gewoon zwaarder was

Ook maar eens proberen om meer gas te geven dan.

(oh, en quote voortaan even de goede post wil je )
pi_61313234
Straks 2de keer theorie en ik had de vorige keer een vraag waar ik eigenlijk nu over twijfel.

Iets in de zin van "heeft de belading van de auto invloed op de autoverlichting?"

Ik zou zeggen ja, want als je kofferbak met zware zooi gevuld is zakt deze, komt de voorkant omhoog en schijn je bij je tegenligger in de ogen. Ik kan er alleen niet echt wat over vinden in het boek volgens mij, iemand een idee?
  dinsdag 2 september 2008 @ 08:36:28 #183
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_61313589
Ja, daarom hebben 'nieuwere' auto's ook de mogelijkheid om de koplampen te verstellen. (Ivm zware belading, caravan e.d.).
pi_61319511
Wat een onzinvragen vind ik dat altijd zeg.

Net zoals of het rijden met open ramen van invloed is op je brandstofverbruik enzo... Who cares. Alsof je daar ooit rekening mee gaat houden. (en ja, natuurlijk is het van invloed, maar dan nog zal het je toch geen zak uit maken?)
pi_61343786
Bah, net gezakt voor m'n examen. De lessen ervoor gingen gewoon super en ik had eigenlijk best hoge verwachtingen van het hele gebeuren. Maar dan verneuk ik het toch weer tijdens het examen. Wat eigenlijk vooral als negatief werd opgevat was de doorstroming. Waar in de TTT de doorstroming te weinig was (ik stopte soms te vaak), was het nu weer te vlot (ik had soms moeten stoppen). Dus een beetje lastig nu om daar goed onderscheid in te maken..
pi_61361178
Maandag heb ik voor de 2e keer Theorie examen.

Vorige keer had ik 9 fout

Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.

Iemand nog studeer tips wat ik met dat boek kan doen?
pi_61361925
Volgend week donderdag, 11 september, ga ik afrijden. 33 uurtjes rijden achter de rug, denk er nog 2 te rijden en dan ben ik er klaar voor.

Hoe cool zou het zijn om op 9/11 je rijbewijs te halen? Ik kijk er erg naar uit!
  woensdag 3 september 2008 @ 22:40:11 #188
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61362022
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:37 schreef SuperAttie het volgende:
Hoe cool zou het zijn om op 9/11 je rijbewijs te halen? Ik kijk er erg naar uit!
Jezus
Nog cooler zou zijn om er één voor de deur te hebben staan.
pi_61362179
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:

Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.

Ja, lees em nog een keer, en nog een keer en nóg een keer.
Ga vervolgens iets meer dan een beetje met die cd-rom doen.
Net zo lang totdat je niet meer twijfelt.
Je zult er toch iets voor moeten doen!

Als dit volgens jou niet de goede manier is kun je ook gewoon voor het slapen het boek onder je kussen leggen.
pi_61366682
quote:

Ik neem aan dat die cd-rom iets is met oefenexamens o.i.d.? Ifso, dan zou ik je zeker aanraden juist dááraan meer tijd te besteden dan aan het boek.

Zelf heb ik mijn theorieboek destijds maar twee keer doorgelezen; de eerste keer redelijk grondig en de tweede keer wat vluchtiger. Ben toen wat oefenexamens gaan doen, en van alle vragen die ik fout beantwoordde (en dat waren er nogal wat eerlijk gezegd ) heb ik geleerd. Naarmate je wat meer van die examens maakt zul je -als het goed is- merken dat je steeds minder fouten maakt... Bepaalde onderdelen die je lastig blijft vinden kun je eventueel nog eens goed nalezen in 't boek.

Uiteindelijk heb ik bij m'n echte theorie-examen gemerkt dat ik ontzettend veel heb gehad aan m'n online oefenexamens, soms kwamen vragen zelfs letterlijk terug. Met alleen het boek had ik het waarschijnlijk niet gered... Dat zou per persoon kunnen verschillen natuurlijk (iedereen heeft z'n eigen manier van leren), maar onderschat zo'n cd-tje niet.
  donderdag 4 september 2008 @ 09:24:52 #191
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61368564
Vandaag de weg op

Dus pas maar op in de regio Amersfoort
pi_61370309
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:37 schreef SuperAttie het volgende:
Volgend week donderdag, 11 september, ga ik afrijden. 33 uurtjes rijden achter de rug, denk er nog 2 te rijden en dan ben ik er klaar voor.

Dat zou echt gruwelijk zijn !
pi_61400078
Gezakt
We deden een route, degene die ik het slechtste kende. Gelukkig wist ik hem helemaal ineens! Kreeg omkeeropdracht en parkeeropdracht. Voor mijn gevoel ging het goed, maar het was wel slecht om te horen 'helaas moet ik je teleurstellen..'. Had gezellig gekletst met de examinator enzo.

Ik ben gezakt op niet goed rijden bij kruispunten (ik ga soms wat te hard, moet rustiger rijden en kijken), terwijl ik reed hoe ik het altijd bij mijn lessen deed. Verder was ik 'niet sociaal' bij 1 punt. Ik moest omkeren, en het was best een grote staat (en rustig). Er kwam 1 mini brommertje aan, nog best een afstand van mij vandaan, zou geen obstakel zijn, en ik besloot héél langzaam te rollen (zou de brommer niet raken ofzo). Nee, ik had moeten wachten, want 'dat is sociaal rijden'. Bleh. Mijn dag is wel verpest hoor..
pi_61407170
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:17 schreef gliterroze het volgende:
Gezakt
We deden een route, degene die ik het slechtste kende. Gelukkig wist ik hem helemaal ineens! Kreeg omkeeropdracht en parkeeropdracht. Voor mijn gevoel ging het goed, maar het was wel slecht om te horen 'helaas moet ik je teleurstellen..'. Had gezellig gekletst met de examinator enzo.

Ik ben gezakt op niet goed rijden bij kruispunten (ik ga soms wat te hard, moet rustiger rijden en kijken), terwijl ik reed hoe ik het altijd bij mijn lessen deed. Verder was ik 'niet sociaal' bij 1 punt. Ik moest omkeren, en het was best een grote staat (en rustig). Er kwam 1 mini brommertje aan, nog best een afstand van mij vandaan, zou geen obstakel zijn, en ik besloot héél langzaam te rollen (zou de brommer niet raken ofzo). Nee, ik had moeten wachten, want 'dat is sociaal rijden'. Bleh. Mijn dag is wel verpest hoor..
Je zegt dat je hetzelfde deed tijdens je rijlessen. Maar wat betekent dat, dat je vind dat je wel genoeg kijkt en rustig rijdt op kruispunten? En wat vond je instructeur daarvan? Dat van die brommer kan ik wel enigzins begrijpen, aangezien die dan misschien schrikt van jouw reactie (alhoewel dat alleen geen reden is om jou te laten zakken).

Toch jammer dat je gezakt bent, maar aangezien je niet echt veel fout deed nu moet het de volgende keer toch wel goed gaan lijkt me.

Ik ga morgen voor het eerst met mijn vriendin booschappen doen met de auto, en dan weer naar mijn huis rijden. OMFG
pi_61407954
Ik had hier nog niet eerder gepost, maar dit topic al wel een beetje gevolgt.
Ik heb net mn rijbewijs gehaalt, met een bijna foutloze rit. één maand en één dag geleden precies ben ik begonnen met lessen en heb er in totaal 30 gevolgt.
Tijdens deze maand heb ik een hoop aandacht besteed aan het leren van routes naar coordinatiepunten, rijden met de tomtom en clusteropdrachten. Dit bleek achteraf niet nodig geweest, want mijn examinator heeft alleen links, rechts opdrachten gegeven. verder ook helemaal geen speciale verrichtingen o.i.d. maandag maar even het rijbewijs aanvragen en dan ergens volgende week: rijden!

Totale kosten: 1245 (exclusief aanvragen rijbewijs)
pi_61409680
Dank voor de reacties...

Ik ga nu gelijk een examen maken op de cdrom
pi_61410522
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:27 schreef donpsp het volgende:

[..]

Je zegt dat je hetzelfde deed tijdens je rijlessen. Maar wat betekent dat, dat je vind dat je wel genoeg kijkt en rustig rijdt op kruispunten? En wat vond je instructeur daarvan?
Ik had mijn instructrice niet meegenomen. Ik heb juist het gevoel: ik deed dit altijd op de manier zoals in mijn lessen, en ik heb nog nooit gehoord 'je rijd te snel bij kruispunten' bij lessen, dus nu heb ik het gevoel dat ik het verkeerd aangeleerd heb ofzo (omdat die examinator ook zei dat ik het steeds hetzelfde deed). Dat van die brommer was ook niet de enige reden, hij heeft iig bij mijn zelfreflectie 'zich weten te gedragen in gevaarlijke situatie' (ofzoiets) en 'sociaal rijden' (voor die brommer). Kruispunten was het ergste dus ja..
pi_61444075
Aah balen zeg Glitterroze! Heb je al een nieuwe examendatum? Het zijn wel dingen waar je aan kunt werken voor de volgende keer, dan moet het gewoon goed gaan
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:27 schreef donpsp het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst met mijn vriendin booschappen doen met de auto, en dan weer naar mijn huis rijden. OMFG
En hoest gegaan?
Hm ik heb op die ene keer na nog niet gereden, deze week verhuisd dus ik was er ook veel te gaar voor.. komende week maar eens flink oefenen (merk wel dat ik er tegenop ga zien, heel fijn, was ik al bang voor )
pi_61444744
Ik kan het toch niet laten om hier weer te posten

Ik rij al regelmatig in mijn eentje, maar dan is het alleen naar de universiteit / mijn werk / boodschappen doen: bekende plekken. Ben ook een paar keer verder weg geweest (Belgie, Enschede), maar toen zat er altijd iemand naast mij.
Klussen deel 1 en 2
  zondag 7 september 2008 @ 12:26:00 #201
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61445164
quote:

Ja, weggooien. Het ANWB boek is echt ruk. Het lijkt wel of iedereen die zakt voor theorie dat boek heeft gebruikt. Ik had Vekabest. Heb het theorieboek 1 keer doorgelezen van voor tot achter en dan had je nog een oefenboek met 20 examens (1000) vragen en die heb ik in 3 dagen zitten maken. Ben in 1x geslaagd met 2 fout.

Morgen moet ik op voor de 3e keer alweer.
Heb er echt geen zin meer in. Moest afgelopen week genoodzaakt 1 lesje volgen bij een andere instructeur en die liet me even rijden om te kijken hoe ik het deed en hij zei dat, ook al liet ik veel goede dingen zien, ik in sommige situaties weinig verkeersinzicht toon. Hij wilde hebben dat ik echt 100en meters voor ik een geparkeerde auto voorbij moest, al naar links zou uitwijken als er geen tegenligger aankwam en er moest 1 meter ruimte tussen de auto's zitten als ik er voorbij reed. Dat heb ik nog nooit van mijn andere instructeur hoeven doen.
Verder moest ik altijd van mijn instructeur de voet bij de koppeling houden als ik gelijkwaardige kruispunten, voorrangswegen, rotondes, etc nader, maar van deze instructeur mocht ik dat niet doen.
Heel vervelend dus en ik weet niet goed waar ik nu sta.

Ik heb nog 1 les van een uur vantevoren en ik hoop dat nu alles goed gaat. Het is de laatste kans, ik had 3 examens bij het pakket en ik heb geen zin om 250 neer te leggen voor een 4e keer.
pi_61447392
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:26 schreef Sh0g het volgende:
Verder moest ik altijd van mijn instructeur de voet bij de koppeling houden als ik gelijkwaardige kruispunten, voorrangswegen, rotondes, etc nader, maar van deze instructeur mocht ik dat niet doen.
Vreemd zeg.

Ik heb dat ook altijd 'moeten' doen, maar deed het sowieso uit mezelf al. Ook nu ik m'n rijbewijs heb doe ik het nog altijd... Althans, ik heb het dan alleen over de onoverzichtelijke punten natuurlijk. Op de kruisingen waar je al lang en breed kunt zien of er iets aankomt, vind ik 't een beetje overbodig.

Hoe dan ook lijkt 't me behoorlijk sterk dat je op zo'n detail zou zakken, denk niet dat dat kan eigenlijk.
  zondag 7 september 2008 @ 15:58:36 #203
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61449875
Ik denk ook niet dat je erop kunt zakken, maar ik denk dat de eenmalige instructeur wilde voorkomen dat ik onnodig de koppeling zou intrappen. En de andere wilde juist voorkomen dat ik te laat de koppeling zou intrappen mocht het echt nodig zijn.
  maandag 8 september 2008 @ 08:39:54 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_61466993
je hebt toch nog een uurtje les voor het afrijden? je moet het wel tegen je instructeur even zeggen denk.

ik moet vandaag lessen en ik zie er echt tegenop vorige week geen les gehad omdat die man op vakantie was, dus ben echt bang dat ik er weer helemaal uit ben. bleeh. en de vorige les was echt een rotles, nou er zal er weer zo een volgen vandaag ben ik bang
pi_61467541
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:39 schreef pinquit het volgende:
je hebt toch nog een uurtje les voor het afrijden? je moet het wel tegen je instructeur even zeggen denk.

ik moet vandaag lessen en ik zie er echt tegenop vorige week geen les gehad omdat die man op vakantie was, dus ben echt bang dat ik er weer helemaal uit ben. bleeh. en de vorige les was echt een rotles, nou er zal er weer zo een volgen vandaag ben ik bang
Je moet niet bang zijn maar er gewoon ZIN in hebben en lekker proberen te rijden.

Het is heel normaal dat je er weer even moet inkomen als je een of twee weken niet hebt gelest. Dat is echt niets om je te schamen.

Rijlessen heb je om te oefenen en te leren, niet om te presteren!

Maar ja, ik heb makkelijk praten hoor. Ik heb vanmiddag een tussentijdse toets en ben daar ook zenuwachtig voor.
Bij een totaal onbekende examinator, ik heb er al een hekel aan als ik bij een andere rijinstructeur moet rijden.

Ik heb 32 lessen gehad, straks voor de TTT (nee, niet die van Assen) nog een 33e les en op zich gaat het wel redelijk vind ik zelf. Alleen wil ik nog zoveel dingen beter kunnen (de moeilijke, plotselinge verkeerssituaties inschatten, e.d.).

Misschien straks maar een banaantje eten om rustig te blijven ofzo.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sanvean op 08-09-2008 09:34:00 ]
pi_61467762
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Vreemd zeg.

Ik heb dat ook altijd 'moeten' doen, maar deed het sowieso uit mezelf al. Ook nu ik m'n rijbewijs heb doe ik het nog altijd... Althans, ik heb het dan alleen over de onoverzichtelijke punten natuurlijk. Op de kruisingen waar je al lang en breed kunt zien of er iets aankomt, vind ik 't een beetje overbodig.

Hoe dan ook lijkt 't me behoorlijk sterk dat je op zo'n detail zou zakken, denk niet dat dat kan eigenlijk.
Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.
Klussen deel 1 en 2
pi_61469557
Okee.. gister de hellingproef op een druk kruispunt met die benzineauto.. met gierende banden
Verder begint het al wat te wennen, dus begin me al wat zekerder te voelen. Nou dat parkeren nog, en een rondje in mn eentje rijden
  maandag 8 september 2008 @ 11:33:53 #208
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61469818
Vandaag voor de 3e keer de weg op Gaat al aardig goed zegt de instructeur bij de anwb. Ik heb er aanleg voor
  maandag 8 september 2008 @ 13:06:09 #209
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61471787
Over een uur word ik opgehaald voor een laatste lesje en dan mag ik het voor de 3e keer proberen. Ik ben toch best wel zenuwachtig, terwijl alles al bekend zou moeten zijn. Maar misschien juist daarom. Ik zou wat moeten eten, maar heb eigenlijk helemaal geen honger.

Heb gisteren nog even met mijn vader gereden. In een benzine stationwagen en op een compleet leeg industrieterrein en vervolgens naar huis om file te parkeren achter de auto van de hoofdcommissaris die tegenover ons woont. Ging allemaal erg goed.

Maar Jezus, dit laatste uur zou ik moeten ontspannen, maar ik zit mezelf alleen maar op te vreten: straks vergeet ik dit of dat of zie ik iets niet op tijd....

Op hoop van zegen dan maar.
pi_61474365
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:06 schreef Sh0g het volgende:
Over een uur word ik opgehaald voor een laatste lesje en dan mag ik het voor de 3e keer proberen.
Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.
pi_61474453
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.
Precies. Vind het op mogelijk gevaarlijke punten ook veel logischer om je voet al bij de koppeling te houden eigenlijk. Je reactiesnelheid wordt er alleen maar langer op als je je voet eerst nog naar de koppeling toe moet brengen.

En dat je het niet moet doen om per ongeluk intrappen te voorkomen (wat eerder ergens in dit topic stond) vind ik onzin... Hoe kun je nou 'per ongeluk' ineens je voet tot aan de bodem trappen?
pi_61475970
Theorie geslaagd

5 fout
  maandag 8 september 2008 @ 18:53:13 #213
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61479593
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:07 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.

helaas...

Op zich ging het goed, tot het moment dat ik een rotonde op kwam. Het was ook nog eens de rotonde waar ik een schurft hekel aan had. Het was een grote vierkante met een fietspad eromheen. Ik kwam aanrijden met een paar auto's voor me en remde af. De auto's voor me reden toen langzaam de rotonde op en ik reed ook langzaam mee, remde af en toen keek ik naar links om te zien wat een auto ging doen. Deze sloeg af dus wilde ik langzaam rijden, maar rechts stonden de auto's op de rotonde stil... Ik zag het en remde, maar de examinator remde ook...

Verderop kreeg ik de instructie links afslaan over zoveel meter. Daarna vroeg 'ie of ik nog op vakantie was geweest, dus ik beetje lullen over de vakantie... vergat ik bijna de opdracht. Dus ik zo: oja, hier naar links hè, dus ik gaf snel richting aan en remde een beetje, maar er zat een auto achter me die nogal snel dichterbij kwam. Dus eigenlijk was ik een beetje te laat, maar ik voelde me erin geluisd door de examinator.

Dus het enige probleem was vooruit kijken. Ik rijd nagenoeg perfect als de weg open en rustig is (tja wie niet), maar zodra ik een obstakel als een drukke rotonde tegenkom vergeet ik soms nog weleens iets en dat kost me mijn kop op examens...

Fucking zonde dus, want nu kost het me weer 250 euro ofzo voor een nieuw examen. Superkut dus. Ik was er bijna.

ps. gefeliciteerd qunix!!
pi_61481624
geslaagd vandaag voor praktijk
pi_61481792
Zonde, Sh0g...

Die 'verderop' opdrachten zijn inderdaad wel 'ns irritant. Had dat ook bij m'n examen en reed ook bijna de weg voorbij waar ik naar links moest. Was ook nog maar net op tijd om nog even volgens het boekje te spiegelen en linksaf te slaan, en dan had ik nog het geluk dat er niets achter me zat... Denk dat ik anders gewoon door zou zijn gereden en de volgende linksaf had gepakt.
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:38:51 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_61492190
Oh Sh0g, wat sund!! echt naar van die examinator, die vakantievraag
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:25:07 #217
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61511575
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:08 schreef Omniej het volgende:
Zonde, Sh0g...

Die 'verderop' opdrachten zijn inderdaad wel 'ns irritant. Had dat ook bij m'n examen en reed ook bijna de weg voorbij waar ik naar links moest. Was ook nog maar net op tijd om nog even volgens het boekje te spiegelen en linksaf te slaan, en dan had ik nog het geluk dat er niets achter me zat... Denk dat ik anders gewoon door zou zijn gereden en de volgende linksaf had gepakt.
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:38 schreef pinquit het volgende:
Oh Sh0g, wat sund!! echt naar van die examinator, die vakantievraag
Ja, zeg dat wel.
Nu vond ik het wel een ontzettend aardige examinator die me daarna ook duidelijk uitlegde waarom ik gezakt was en de tijd nam om al mijn vragen te beantwoorden. De vorige 2 waren leuters. De 1e nam niet eens de tijd om op me te wachten terwijl ik de auto correct afzette, uitstapte, etc. Ik moest het portier nog dichtgooien, toen zat hij al binnen bijna.

Maar goed, 4x scheepsrecht dan maar?
pi_61515269
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef Sh0g het volgende:
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.
Ik kan natuurlijk niet zeggen of je door had moeten rijden of niet, simpelweg omdat ik de precieze situatie niet mee heb gemaakt, maar eerlijk gezegd denk ik dat het in sommige gevallen wel degelijk beter is om gewoon door te rijden. Een opdracht missen is veel minder erg dan onveilig rijden...

Het zou totaal niet erg zijn geweest als je de afslag miste, en zeker niet als je duidelijk afgeleid werd door het praatje. Zolang je maar wel zelfstandigheid toont en dus meteen op zoek gaat naar de volgende gelegenheid om alsnog linksaf te slaan.

"Oh shit, hier had ik in gemoeten natuurlijk. Zal ik de volgende maar pakken dan? "

Een beetje op zo'n manier dus. Dan hoor je vanzelf wel of hij nog steeds naar links wil of niet... 't Is in elk geval beter dan op de rem gaan staan met een auto achter je...
pi_61520484
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
pi_61533192
Morgen TTT, nog steeds met de aangepaste auto

Duurde allemaal vrij lang, ik heb 2 mensen van het CBR mee. Iemand die met de aanpassingen kan omgaan en mijn examinator. De examinator zit zelfs achterin Hopen dat alles goed gaat
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61534193
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:29 schreef denthemen het volgende:
Morgen TTT, nog steeds met de aangepaste auto

Duurde allemaal vrij lang, ik heb 2 mensen van het CBR mee. Iemand die met de aanpassingen kan omgaan en mijn examinator. De examinator zit zelfs achterin Hopen dat alles goed gaat
Aangepaste auto?
Top 5 China producten
pi_61534273
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Aangepaste auto?
Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_61536908
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:01 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingen
En wat voor aanpassingen zijn er dan gedaan aan de auto?
Top 5 China producten
pi_61561178
En dennis?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61561390
Hij ging goed Vrijstelling gekregen..

Verder rij ik met deze aanpassingen:

Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer

Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..

Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  donderdag 11 september 2008 @ 22:10:10 #226
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61562961
Wow, zieke shit zo'n gashendel wil ik ook in mijn wagen!
Alleen dat sturen lijkt me bloedlink
  donderdag 11 september 2008 @ 23:37:29 #227
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61565633
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61565769
Je hoeft geen theorie te hebben voordat je rijles neemt.
pi_61566663
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
2 kanten aan dit verhaal.

- je theorie is maar een jaar geldig, haal jij je rbw binnen een jaar? Anders moet je je theorie overdoen.
- Je lessen gaan goed, je rijdt bijna op examenniveau maar zakt voor je theorie, dan krijg je weer te veel lessen.

Kwestie van balans, niet automatisch uitgaan van het idee dat je eerst theorie moet halen.

Succes en vooral veel plezier!!!
pi_61567726
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:19 schreef denthemen het volgende:
Hij ging goed Vrijstelling gekregen..

Verder rij ik met deze aanpassingen:

[ afbeelding ]
Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer

[ afbeelding ]
Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..

Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
Zo'n gas/rem-hendel lijkt me lastig zeg. Beetje vergelijkbaar met de gashendel in een vliegtuig eigenlijk.

Er zal ongetwijfeld goed over nagedacht zijn, maar ik heb het idee dat je met zo'n systeem veel minder snel kunt reageren als je plotseling moet remmen. (minder snel dan bij 'normale' gas- en rempedalen dus). Of valt dat wel mee?

En dat stuur... Vooral het stuursysteem uit het filmpje lijkt me tof, volgens mij kun je daar echt met het grootste gemak enorm snel mee draaien, best handig.
pi_61582566
Die gashendel lijkt me wel relaxed, denk dat je daarmee net zo snel reageert als met je pedalen, als je er eenmaal aan gewend bent. Dat sturen lijkt me lastig.. Je hoeft maar een hele kleine beweging te maken om heel veel te sturen, bij een hoge snelheid lijkt het me dat je dan erg snel de fout ingaat..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_61582936
Ohw, ik ben zelf trouwens ook (weer) aan het lessen. Mijn rijlesverleden is tot nu toe een beetje dramatisch geweest, gewoon een opeenstapeling van ontzettend veel pech waardoor ik uiteindelijk gestopt ben met lessen.

Ik heb al twee keer examen gedaan en ben nu weer begonnen omdat ik dan, als ik de komende twee keer ook niet slaag, nog binnen de vijf jaar zit waarin ik dan vier keer examen heb gedaan. De vijfde keer 'mag' je dan naar het BNOR. Ik ga er absoluut niet vanuit dat dat nodig is, maar mocht het zo zijn, dan heb ik liever dat die vier keer dus binnen vijf jaar vallen.

Vorige week dus weer m'n eerste rijles sinds lange tijd gehad, ik had gedacht dat ik alles vergeten was en alles weer opnieuw zou moeten leren, maar ik reed dus zo weg! Ging eigenlijk hartstikke goed. Mijn rijinstructrice vond ook echt dat het goed ging, natuurlijk weer even de puntjes op de i zetten en weer wat soepelheid erin krijgen, maar eigenlijk vond ze dat ik al heel snel weer examen kon doen! Ik had vrij enthousiast lessen ingepland, meerdere per week en het kwam er op neer dat ik binnen 3/4 weken examen zou kunnen doen! Ehm.. dacht het niet dus.. Heb het aantal lessen even flink teruggeschroefd, zodat het aantal uren wat ik nodig heb over een wat langere periode komt, vind ik prettiger. Zoals het er nu uitziet ga ik het over een ruime twee maanden dus weer proberen.

Ik heb nu een vrouwelijke rijinstructrice en vind haar aan de ene kant heel prettig. Ze is wel gewoon gezellig en we kletsen ook wel, maar niet de hele tijd en da's wel fijn, bij andere rijinstructeur leek het bijna meer om de gezelligheid dan om het lessen te gaan.. Verder is ze gewoon echt relaxed en da's wel fijn, het helpt bij mij echt niet als er iemand op me zit te schelden als ik het niet goed doe Maar ze geeft verder weinig feedback en da's wel jammer, want dat heb ik wel nodig om te leren. Dus ga haar komende les wel vragen om gewoon alles te zeggen wat ik fout doe of wat nog beter of anders moet.

Naja, hoop dat het tempo er nog wel een beetje inkomt. De twee lessen tot nu toe waren ook voor mij ook gewoon weer een beetje inkomen, maar we hebben eigenlijk erg weinig echt gedaan. Gewoon een beetje rondgereden, wel snelweg en zijn naar 1 coördinatiepunt gereden (maar alleen heenweg), that's it. Verder ook geen bijzondere verrichtingen ofzo.. Naja, ik snap niet hoe zij denkt dat ik op deze manier met een aantal uurtjes weer kan afrijden, maar daar gaan we het dus komende les eens even over hebben!
  zondag 14 september 2008 @ 17:58:56 #233
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61624927
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
En??
pi_61645856
blijkbaar niet gehaald, anders was hier waarschijnlijk wel een vrolijke post te vinden
pi_61649366
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:

Op hoop van zegen!
Wat is perfect?

Het kan altijd beter.... Voornamelijk ervaring opdoen...

Ik heb over 4 weken mijn TTT (27 oktober op een maandag). Nu al spannend
  maandag 15 september 2008 @ 17:52:16 #236
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61651194
Donderdag afrijden om 8 uur
pi_61651535
Heb vandaag voor de 2e keer praktijk examen afgelegd en ben geslaagd . Ik vond het zelf niet al te best gaan maar de examinator vond het gelukkig goed genoeg. Heb in totaal 39 lessen gehad. Theorie heb ik trouwens in 1 keer gehaald.
PSN: JoeyvR_
pi_61651827
Echt jonge volgens mij heb ik bijna de slechtste prestatie ooit geleverd door vandaag voor de fking 6e keer te zakken het was alweer de 2e BNOR examen die ik heb moeten afleggen. de vorige keer op 07-07 (5e keer) was ik het wel eens met de examinator dat ik gezakt was. toen ging het echt te slecht voor woorden, fouten die ik normaal gesproken nooit maak maakte ik..het was volgens mij ook een van de slechtste examen die ik had gereden..

Ok vandaag dus voor de 6e keer op. Ik moest op een andere ipv van het CBR bij een andere locatie aanwezig zijn, omdat ik dus een staatsexamen moest afleggen. Daar aangekomen zag ik dat ik weer dezelfde examinator had net als de 5e keer Hij herkende me volgens mij niet en vroeg weer zo van: hoe komt het dat je hier zit voor het BNOR examen etc. Ik zei van jaa het zat iedere keer niet mee met examen en examniatoren. ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar telkens bij het examen maak ik weer een grote fout. Hij: het examen is geen kansspel etc, waar ligt nou echt het probleem? ik: misschien door de spanning ofso. hij: kijk, daar kunnen we wel wat mee! dat moet geen probleem zijn, met mijn 41 jaar ervaring prik ik wel door de spanning heen. het hoeft niet mooi, als het veilig gebeurt en nog wat blabla. alles wat hij zei was gewoon bijna exact hetzelfde wat hij vorige zei. volgens mij had die kerel alles uit zijn hoofd geleerd ofso blabla gelul van hem. nja na dat gelul van hem, mocht ik dan eindelijk gaan rijden.

ik begon met een stukje 80 weg buiten de bebouwde kom. dat ging gewoon goed zonder problemen. daarna stukjes 50 wegen en tussen door af en toe 30 zone wegen gereden. dat ging ook vrij goed naar mijn idee. wel zei hij bij een 50 weg dat ik misschien iets meer vaart moest minderen omdat we op een niet voorrangsweg reden met zijstraten aan de rechterkant. Ok, dat zag ik even over het hoofd, klein foutje kan gebeuren. na een tijdje gingen we de snelweg op. ik vond het optrekken en invoegen prima gaan. tijdje later zag ik dat de rijbaan werd opgedeeld in "rechtdoor-rechtdoor-rechts afrit". ik moest rechtdoor dus dacht ga maar even snel de middelste rijbaan op. ik kijk naar mijn spiegels en zie ineens een motor hard aanrijden. daardoor twijfelde ik even wat ik moest doen. de examinator zo van: kom op ff vaart maken. dat deed ik netjes, dus kon gewoon makkelijk verplaatstten naar de linkerrijstrook. uiteindelijk mocht de afrit nemen en moest ik na de stoplichten links. het was vrij druk op de afrit en omdat de afrit ineens werd gesplitst in twee rijstroken dacht ik, ik neem alvast de linkerrijstrook. dus ik kijk in de linkerspiegel en geef richting aan naar links. zie ik ineens dat er een auto hard naar beneden komt rijden..ik houd me natuurlijk in een blijf op me rijstrook. ondertussen had de examinator al zitten schreeuwen: nee kan niet er komt een auto aan!!! terwijl ik niet eens de intentie had om gelijk naar links te gaan..dikke kut gevoel dus..nou jaa daarna maar geprobeerd te vergeten en goed te rijden. ging vrij goed tot ik linksaf moest bij een t-splitsing. ik dus netjes voor het kruisende fietspad stil staan en links rechts kijken. Rechts kwam er geen auto aan en links ook niet. Ineens komt er rechts in de verte een auto langzaam aanrijden, omdat de auto's op de doorlopende rijbaan ook langzaam rijden. Ik rem daardoor dus een beetje af en sta ineens op het fietspad. komt er ineens links een fietser aan. ik probeer dus weer verder te rijden om het fietspad vrij te maken en de auto tussen het rechtdoorgaand verkeer te steken. Dit deed ik omdat het rechtdoorgaand verkeer toch stapvoets reed. trapt de examinator ineens op de rem.. "kan niet he je blokkeert de weg" (na het examen zei mijn instructrice dat ze waarschijnlijk precies hetzelfde had gedaan en het dus helemaal geen fout vond) nja weer een fout dacht is dus..daarna ff speciale verrichtingen gedaan keren in een straat en parkeren. gingen allemaal goed, goed gekeken enso. toen moest ik alweer terug naar het beginpunt. met z'n drieën naar binnen gegaan. daar stelde hij me de vraag hoe ik het zelf vond. ik zei dat ik het wel redelijk vond gaan op paar foutjes na, zoals ik hierboven had beschreven. na mijn antwoord begon hij met zijn kritiek. ik dacht in mezelf al van: oh nee he niet weer he weer gezakt. na zijn kritiek die voornamelijk over de afrit en linksaf slaan bij t-splitsing ging, waar ik het absoluut niet mee eens was, vertelde hij weer doodleuk: ik denk dat je er nog even aan moet werken (weer precies datzelfde zinnetje die ik al eerder van hem had gehoord de vorige keer. mijn instructrice was ook aardig verbaasd toen ze te horen kreeg dat ik weer niet was geslaagd. ze had toch wel verwacht dat ik de voordeel van de twijfel kreeg, omdat het volgens haar wel redelijk ging en ik niet echt grote fouten had gemaakt. ze probeerde die oude lul nog om te praten maar helaas ik was natuurlijk weer zeer teleurgesteld en baalde als een stekker :/ mja niks aan te doen he volgende keer beter he denk ik dan. mijn zelfvertrouwen is echt tot een dieptepunt gedaald na de uitslag. na de vorige keer had ik me weer een beetje herpakt maar als je telkens zakt door iets doms en niet eens het voordeel van de twijfel krijgt dan weet ik het ook niet meer. ik lees hier verhalen van mensen die naar mijn idee minder dan ik rijden (ik voel me zelf niet goed ofso hoor) maar als mensen een dikke ingreep krijgen en alsnog slagen dan voel je je echt wel bedonderd. nog een voorbeeldje tijdens me 3e of 4e keer was ik gezakt omdat ik twee keer niet goed voorsoorteerde echt wth.. één daarvan kan ik nog wel begrepen, omdat hij me van links inhaalde maar als er geen auto achter je staat en je naar links moet en toevallig niet genoeg naar links staat met de auto en daardoor zakt. echt belachelijk voor woorden. jezus man, val dood man CBR

nu heb ik maar weer een nieuwe datum geregeld, 23 oktober, omdat ik het rose papiertje (tegenwoordig kaartje) echt wil hebben. dit geintje heeft me ffs al meer dan een fortuin gekost echt niet normaal..ik wil niet eens meer weten hoeveel ik wel niet heb besteed aan die kut lessen en examens, wordt er anders nog meer schijtziek van. hehe ik denk dat ik wel klaar ben met mijn gezeik en jullie het toch saai vinden om een dik verhaal te lezen margoed het is er toch even uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Skywalker88 op 15-09-2008 18:26:15 ]
pi_61652438
Ik snap je frustraties. Het is ook een grote geldklopperij dat hele CBR en hun examens.
Ben zelf nu 1x gezakt en heb er minstens 60 uur rijles op zitten maar nog steeds kijk ik niet goed/voldoende volgens m'n instructeur... die gozer denkt dat het onmogelijk is in je binnenspiegel te kijken zonder je hoofd te heffen en te richten op dat spiegeltje. En tijdens zijdelingse verplaatsingen moet ik 2x over m'n schouder kijken.. ik bedoel wtf als er niks rijdt, dan rijdt er een halve seconde later nog niks in m'n dooie hoek. Die examenroutes die je uit je hoofd moet leren zijn ook belachelijk. Het is heel makkelijk om door examenstress zo'n hele route te vergeten, wat als dat gebeurd tijdens een examen terwijl je wel prima aan het rijden bent? Het rijden op zich gaat aardig, bijzondere verrichtingen heb ik wel nog wat oefening voor nodig.

Trouwens die 1-jarige geldigheidsduur van je theoriecertificaat. Hoezo geldklopperij. Heb hem ook voor de 2e keer moeten halen.

Ach ja, tot dat ik dat papiertje heb probeer ik alles maar precies volgens het boekje te doen. Hoop dat ik geen zes examens nodig ga hebben, maar ik houd m'n hart vast.
pi_61653155
Ik heb hem in 2x gehaald, en volgens mij ook al zijn er genoeg externe factoren die je examen moeilijk kunnen maken, je hebt het toch echt zelf in de hand.

2 ingrepen = pech gehad.
pi_61653271
@16meter jaa ik moest mijn theorie ook een keer opnieuw doen omdat die verlopen was en ik geloof ik 3 keer was gezakt
pi_61655054
je kunt wel telkens de examinator de schuld geven, maar je zakt echt niet voor niks 6(!) keer.
denk je nou echt dat het 6 keer aan de examinator ligt?
volgens mij bak je er gewoon niks van, en je kunt dat beter zelf inzien en er wat aan proberen te doen inplaats van de examinatoren (die er niks aan hebben om jou te laten zakken) de schuld te geven...
  maandag 15 september 2008 @ 20:18:32 #243
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61655641
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
pi_61656893
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:18 schreef Juicyhil het volgende:
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.

Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  maandag 15 september 2008 @ 21:04:16 #245
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61657026
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
2000 light years from home
pi_61657156
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Kan in het begin klote zijn als je het schakelen nog niet geweldig beheerst. Dan schat je niet goed in wanneer je nu wel of niet terug moet schakelen of schiet het er nog wel 's bij in. Maar dat is vooral de eerste paar lessen.
  maandag 15 september 2008 @ 21:20:31 #247
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61657603
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:59 schreef Noshiba het volgende:
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.

Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vond om met m`n vader te gaan rijden.

1. Omdat door een tweetal auto-ongelukken en 1 scooter-ongeluk best bang ben geworden in het verkeer en ik zo wat zekerder van mezelf ben omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is, me iedere keer zit te corrigeren.
2. En ik het grootste deel van het besturen nu weet (met het grootste deel bedoel ik dan het schakelen en het sturen).
pi_61657998
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:20 schreef Juicyhil het volgende:

omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is,
En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
  maandag 15 september 2008 @ 21:49:15 #249
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61658717
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
Das ook wel weer zo, maar ik kan daar pas denk ik over oordelen als ik die eerste les achter de rug heb.
pi_61659585
Ik denk dat als je er heel even over nadenkt het antwoord al weet.
pi_61662449
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Niks, al heb je het door
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61665394
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef steez1 het volgende:
je kunt wel telkens de examinator de schuld geven, maar je zakt echt niet voor niks 6(!) keer.
denk je nou echt dat het 6 keer aan de examinator ligt?
volgens mij bak je er gewoon niks van, en je kunt dat beter zelf inzien en er wat aan proberen te doen inplaats van de examinatoren (die er niks aan hebben om jou te laten zakken) de schuld te geven...
ok ik zeg ook niet dat ik door alle zes keren ben gezakt door de examinator, maar zeker wel minstens 2 keer gaf hij of zij mij niet de voordeel van de twijfel en rekenen ze dingen veel te zwaar aan. mijn rij-instructrice gaat me echt niet helpen door te zeggen van dat ze het niet met de examinator eens is. dus ik vind dat ik wel degelijk een punt heb van dat het af en toe wel een de examinator ligt. ik geef toe dat ik me misschien door mijn emotie heb laten meeslepen, maar je kan niet ontkennen dat keuze van examinator geen invloed heeft..
pi_61665538
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:42 schreef 16meter het volgende:
Die examenroutes die je uit je hoofd moet leren zijn ook belachelijk. Het is heel makkelijk om door examenstress zo'n hele route te vergeten, wat als dat gebeurd tijdens een examen terwijl je wel prima aan het rijden bent?
Dat maakt dus totaal niet uit. Die zelfstandige route in 't examen is namelijk geen doel op zich... Het is alleen bedoeld om te kunnen laten zien dat je zelfstandig kunt rijden. Als je de route vergeet en je slaagt er niet in om op de plek van bestemming aan te komen, dan kun je daar nooit op zakken. Zolang je maar op een veilige manier hebt gereden...

Kortom, als je gewoon prima aan het rijden bent hoef je je er echt geen zorgen om te maken dat je de route vergeet. Haal gewoon geen rare capriolen uit, dan komt het wel goed.
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:49 schreef Skywalker88 het volgende:
ok ik zeg ook niet dat ik door alle zes keren ben gezakt door de examinator, maar zeker wel minstens 2 keer gaf hij of zij mij niet de voordeel van de twijfel en rekenen ze dingen veel te zwaar aan.
Vaak is 't ook gewoon een optelsom... Een paar kleine foutjes zijn niet erg, zolang je maar wel altijd zorgt dat je de situatie zelfstandig op een zo goed mogelijke manier oplost. Maar maak je aan de lopende band kleine foutjes, of maak je niet eens echt fouten maar rij je gewoon slordig, dán kun je er inderdaad wel op afgerekend worden.

Begrijpt me niet verkeerd hoor, ik vind 't ontzettend klote voor je dat je opnieuw gezakt bent en zou er zelf niet aan moeten denken, maar ze gaan bij het CBR echt niet voor hun lol iemand 6 keer laten zakken.
pi_61666369
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:20 schreef Skywalker88 het volgende:

Ok vandaag dus voor de 6e keer op. Ik moest op een andere ipv van het CBR bij een andere locatie aanwezig zijn, omdat ik dus een staatsexamen moest afleggen. Daar aangekomen zag ik dat ik weer dezelfde examinator had net als de 5e keer Hij herkende me volgens mij niet en vroeg weer zo van: hoe komt het dat je hier zit voor het BNOR examen etc. Ik zei van jaa het zat iedere keer niet mee met examen en examniatoren. ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar telkens bij het examen maak ik weer een grote fout. Hij: het examen is geen kansspel etc, waar ligt nou echt het probleem? ik: misschien door de spanning ofso. hij: kijk, daar kunnen we wel wat mee! dat moet geen probleem zijn, met mijn 41 jaar ervaring prik ik wel door de spanning heen. het hoeft niet mooi, als het veilig gebeurt en nog wat blabla. alles wat hij zei was gewoon bijna exact hetzelfde wat hij vorige zei. volgens mij had die kerel alles uit zijn hoofd geleerd ofso blabla gelul van hem. nja na dat gelul van hem, mocht ik dan eindelijk gaan rijden.
Dat is opzich niet echt de silmste opmerking die je kan maken
Top 5 China producten
pi_61673560
Als je zes keer zakt moet je je misschien eens af gaan vragen of je wel geschikt bent om auto te rijden. Het is geen grondrecht ofzo, je moet het verdienen.
pi_61683990
Ik wil binnenkort gaan lessen, derhalve een tvp!
Children of the night. What music they make.
pi_61690812
Ik ben geslaagd! Rijbewijs mag ik volgende week ophalen
pi_61691339
Gefeliciteerd!
  woensdag 17 september 2008 @ 09:01:06 #259
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61695110
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:24 schreef dery1990 het volgende:
Ik ben geslaagd! Rijbewijs mag ik volgende week ophalen
Gefeliciteerd!
pi_61696005
gefeli, dery!!

ik had gisteren weer les. het ging opzich best goed, maar ik stop nogsteeds te schokkerig
bij een lange weg waar ik het zie aankomen kan ik best geleidelijk remmen/stoppen, maar bij een kruispunt zit ik nog teveel te twijfelen. Ik ben gewoon bang om te ver naar voren te staan (stomme grote auto) en dan ga ik heel langzaampies zo stukje naar voren om alles goed te kunnen zien, dan zie ik een auto komen en dan stop ik. te plotseling dus. bleeh ik vind het kut dat ik dat niet goed kan oefenen.
  woensdag 17 september 2008 @ 15:05:22 #261
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61703207
In 1 keer geslaagd vanmorgen
Hoelang duurt het nu voor je je pasje mag ophalen na aanvragen? Een week?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_61703898
Gefeliciteerd! Ik ben eergisteren geslaagd. Ik mag hem dinsdag ophalen.
pi_61704118
Meestal hebben ze 'm al een paar dagen eerder. Ik was vrijdag geslaagd, mocht m'n pasje deze vrijdag ophalen, maar hij lag er vandaag al.
  woensdag 17 september 2008 @ 15:41:19 #264
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61704231
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:38 schreef ChickenMan het volgende:
Meestal hebben ze 'm al een paar dagen eerder. Ik was vrijdag geslaagd, mocht m'n pasje deze vrijdag ophalen, maar hij lag er vandaag al.
Bel je dan ofzo? Of ga je langs, of krijg je bericht?
pi_61704649
Ik ben gewoon langs gegaan.
pi_61705821
Ik ga van de week ook wel langs. Wie weet .
pi_61717876
Bellen is geen optie, de gemeente geeft geen gegevens door per telefoon... (dat is mij verteld toen ik gebeld heb om te vragen of mijn rijbewijs er was )
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 18 september 2008 @ 09:33:00 #268
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61724569
Heb hem gister aangevraagd, en hij is er waarschijnlijk maandag al
Toch balen, wilde dit weekend al lekker proefritjes maken
pi_61725913
Help! Ik heb zo weer rijles en ik moet deze keer echt aan m'n instructrice gaan zeggen dat ik toch echt meer wil leren/nuttige dingen wil doen in plaats van alleen maar doelloos rondrijden! Ze geeft namelijk nauwelijks commentaar en kan me niet voorstellen dat dat is omdat ik alles perfect doe! Daarnaast is het enige zinnige wat we in de afgelopen vier uur hebben gedaan een van de routes in 1 richting een keer gereden, verder niks.. ook geen bijzondere verrichtingen (juist moeilijk) en we hebben gewoon echt alleen maar doelloos rondgereden..

Maar.. hoe ga ik dat enzigzins netjes en subtiel onder woorden brengen?? Ik kom al best snel bot over.. Iemand tips??
pi_61726177
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:
Help! Ik heb zo weer rijles en ik moet deze keer echt aan m'n instructrice gaan zeggen dat ik toch echt meer wil leren/nuttige dingen wil doen in plaats van alleen maar doelloos rondrijden! Ze geeft namelijk nauwelijks commentaar en kan me niet voorstellen dat dat is omdat ik alles perfect doe! Daarnaast is het enige zinnige wat we in de afgelopen vier uur hebben gedaan een van de routes in 1 richting een keer gereden, verder niks.. ook geen bijzondere verrichtingen (juist moeilijk) en we hebben gewoon echt alleen maar doelloos rondgereden..

Maar.. hoe ga ik dat enzigzins netjes en subtiel onder woorden brengen?? Ik kom al best snel bot over.. Iemand tips??
Je bent haar klant en je betaald voor haar diensten, dus je hebt alle recht om er wat van te zeggen als je niet tevreden bent over de manier van lessen.

Als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat ik het op prijs zou stellen om na elke les te bespreken wat goed en wat fout ging, zodat je zelf een beter idee krijgt van waar je nog aan moet werken.

Dat van die bijzondere verrichtingen zou ik ook gewoon zeggen, zeg dat je moeite mee hebt met het uitvoeren van de verrichtingen en dat je er graag mee wilt oefenen!

Bottom line is dat jij de klant bent, dus je hebt wel degelijk inbreng op de manier van lessen!

Veel succes straks
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_61726281
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:

Je was pas weer opnieuw begonnen toch? Ik denk dat ze je weer even rustig wil laten wennen, en dat ze niet doorheeft dat je er wel aan toe bent wat 'moeilijkere' dingen te gaan doen. Mijn instructeur bouwde het ook heel rustig op, ik kreeg pas heel laat bijzondere verrichtingen (en strenger commentaar), maar dat was gewoon zijn manier van lesgeven. Dus ik zou het gewoon zo brengen, dat je je goed op je gemak voelt en klaar bent voor de rest

[ Bericht 0% gewijzigd door ZwarteMagika op 18-09-2008 11:01:34 ]
pi_61726416
Zijn wel goeie tips van jullie beide Naja, het is niet dat ik moeilijkere dingen wil doen ofzo, ik doe gewoon alles (oke, behalve verrichtingen dus), maar ik wil graag dat ze gewoon steeds zegt wat ik anders/beter moet doen. Bijvoorbeeld kijken is echt nog niet perfect, maar als zij niet zegt dat ik het verkeerd doe of beter moet doen, dan ga ik er dus maar vanuit dat het goed was, en dat is (volgens mij) gewoon nog niet zo. Heb ook geen zin om na élk ding te gaan vragen of ik het zo goed deed!
  donderdag 18 september 2008 @ 11:54:05 #273
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61727607
Vandaag praktijk examen, helaas gezakt
  donderdag 18 september 2008 @ 11:57:21 #274
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_61727675
Ik ben ook eens bezig met lessen Alle bijzondere dingen enz zitten er goed in nu nog beetje routine opbouwen
pi_61735841
Heb het er met m'n instructrice over gehad en dat ging wel goed, gelukkig! Eerst gevraagd of ze nog steeds vond dat de inschatting van het aantal lessen klopte (ja) en dat ik zelf vond dat ik nog erg veel dingen moest leren/verbeteren in het aantal lessen (maar niet gezegd dat ik vond dat we tot nu toe nog geen flikker hadden gedaan ) en ook dat we nog geen bijzondere verrichtigen hadden gedaan. Toen gevraagd waar ze vond dat ik nog aan moest werken en dat ik dat lastig inschatten vond omdat ze eigenlijk nooit feedback geeft (weinig, eigenlijk gaat 't gewoon heel goed, beetje vooruitkijken nog en verder vooral weer wat ervaring opdoen en zelf ook de overtuiging krijgen dat ik het kan) en haar gevraagd om meer te verbeteren en feedback te geven.

Dat laatste heeft ze in de les ook meteen wel meegenomen, meer dingen aangegeven die net iets anders hadden gemoeten of gekund, dus dat was wel echt fijn! Verder hebben we ook gefileparkeerd. Verder niks qua bijzondere verrichtingen of routes, maargoed, al wel weer iets. Volgende les ga ik aan het begin gewoon vragen wat we die les gaan doen en dan kan ik altijd zelf nog suggesties doen!
  donderdag 18 september 2008 @ 18:43:35 #276
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_61737061
sow, vandaag nieuwe rijbewijs opgehaald eindelijk ook een pasje mjah, oude rijbewijs was nog 4 jaar geldig...... mjah catogorie erbij, dan moet je ook een nieuw rijbewijs.... a 41,15 EUR bij ons...
pi_61747199
Heb mijn pasje opgehaald! Dinsdag aangevraagd. Ze zeiden dat ie er volgende week dinsdag pas ligt. Ik ging vandaag gewoon ff kijken, en hij was er ook nog! Er zat dus één werkdag tussen. Het kostte me hier in Groningen btw 58 euro...
pi_61747260
Sodeju! 58 euro! Ik hoefde 'maar' 39 euro te betalen.
pi_61748592
Bij mij was het 42 euro geloof ik...

Kan me herinneren dat een spoedaanvraag nog eens 40 euro duurder was, dan hoefde je maar één werkdag te wachten. Volstrekt achterlijk natuurlijk, als je je bedenkt dat het pasje er zonder spoedaanvraag blijkbaar ook al na twee werkdagen ligt.

En ik maar braaf 5 dagen wachten. (7 dus, met het weekend er tussen)
pi_61753027
Even benieuwd.. degenen die hun rijbewijs al hebben, hoe was de eerste keer dat je alleen achter het stuur zat? Hoe vond je dat? Ging het goed? Ben je voor de gein een beetje rond gaan rijden of had je de auto echt ergens voor nodig?
pi_61754771
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Naamah het volgende:
Even benieuwd.. degenen die hun rijbewijs al hebben, hoe was de eerste keer dat je alleen achter het stuur zat? Hoe vond je dat? Ging het goed? Ben je voor de gein een beetje rond gaan rijden of had je de auto echt ergens voor nodig?
Eerste keer alleen rijden vond ikzelf erg lekker. Heerlijk ontspannen zonder iemand naast je die op je vingers zit te kijken Heb voor de lol een beetje rondgereden, even over de snelweg gereden, etc.

Voor zover ik het zelf kon inschatten ging het prima, merkte wel dat ik gelijk wat sportiever (lees:harder) ging rijden !

In het begin vond ik het autorijden echt tof en cool maar het went snel, het word al snel alleen een manier om van A naar B te komen.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_61761452
Ik vond het vanaf het begin al alleen een vervoersmiddel
Klussen deel 1 en 2
pi_61763461
Mij lijkt het best heel eng.. zo de eerste keer zonder een extra stel ogen dat oplet en ingrijpt als het nodig is (niet dat dat nodig is geweest sinds ik weer begonnen ben, maar toch!).

Overigens net m'n theorie gehaald, echt bizar.. we zaten daar met 50 man en maar 15 die het gehaald hadden!! Meeeeen.. gaat dat altijd zo? Ook mensen die er voor de zevende (!!!) keer zaten. Ik had 1 fout (:'() en ik baal d'r ontzettend van want het is ook nog eens in de stomste categorie (voor laten gaan bij bijzondere manoeuvres) en waarschijnlijk heb ik gewoon op het verkeerde knopje gedrukt, want ik weet écht wel hoe dat zit. Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
pi_61765949
Ik heb trouwens ook m'n examen gepland staan, kon zo'n beetje zelf kiezen op welke dag en tijd ik 'm wilde, dus heb 'm maar op een dinsdag om 13:00 gezet. Leek me wel een lekkere tijd, niet te druk dan, en het is ook de tijd waarop ik meestal les.
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:20:22 #285
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61766366
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:54 schreef Naamah het volgende:
Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
Mensen die zich daar überhaupt druk om maken.
pi_61774460
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Naamah het volgende:
De allereerste keer dat ik zelf reed, na m'n rijbewijs gehaald te hebben, vond ik vooral de auto enorm raar. Aan het rijden zonder instructeur e.d. vond ik op zich niets vreemds, maar heb dus wel enorm moeten wennen aan de andere auto. Koppeling was wennen (die moest ik veel hoger op laten komen dan ik gewend was), 't gas was wennen (moest 't gas veel minder diep intrappen dan ik gewend was), het schakelen was wennen (ging een stuk stugger dan in de lesauto), enz. enz.

Maar goed, je went vrij snel aan een andere auto en daarna begon ik er alleen maar meer plezier in te krijgen. Eindelijk gewoon 'ns even een lekker muziekje op en natuurlijk toch even het gas er flink op, op die lange rechte weg waar je altijd zo braaf moest rijden. Niet dat je je als een aso gaat gedragen natuurlijk, maar vaak rij je toch iets 'sportiever' dan je geleerd hebt.
quote:
Overigens net m'n theorie gehaald, echt bizar.. we zaten daar met 50 man en maar 15 die het gehaald hadden!! Meeeeen.. gaat dat altijd zo? Ook mensen die er voor de zevende (!!!) keer zaten. Ik had 1 fout (:'() en ik baal d'r ontzettend van want het is ook nog eens in de stomste categorie (voor laten gaan bij bijzondere manoeuvres) en waarschijnlijk heb ik gewoon op het verkeerde knopje gedrukt, want ik weet écht wel hoe dat zit. Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
Geen idee of het altijd zo gaat, ik heb er ook maar één keer gezeten, maar bij mij waren er ook enorm veel gezakt in ieder geval. Heb me ook helemaal doodgelachen aan het einde (in mezelf althans)...

Naast mij zat een gozer continu stoer te doen tegenover z'n vrienden, waarmee hij blijkbaar samen examen was gaan doen... 'Grappige' opmerkingen maken, maar vooral zo'n extreem minachtende houding, op een manier van "Dit haal ik makkelijk".

Totdat iedereen (op volgorde) naar voren moest komen om z'n uitslag op te halen natuurlijk. Ik geloof dat ie iets van 17 fouten had, en uit het gesprek tussen hem en z'n vrienden maakte ik op dat het niet zijn eerste keer was...
pi_61777750
Ik kan me rijbewijs donderdag ophalen, moest er ¤41,30 voor betalen (afzetterij). Bij mij met het theorie waren er ook maar heel weinig geslaagd. Er zat iets van 30 man en maar 5 waren er geslaagd including me. De meeste gasten die daar zitten nemen het niet eens serieus volgens mij.
PSN: JoeyvR_
pi_61779080
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:05 schreef Benny_Lava het volgende:
Ik kan me rijbewijs donderdag ophalen, moest er ¤41,30 voor betalen (afzetterij). Bij mij met het theorie waren er ook maar heel weinig geslaagd. Er zat iets van 30 man en maar 5 waren er geslaagd including me. De meeste gasten die daar zitten nemen het niet eens serieus volgens mij.
Daar lijkt het wel op idd.. Wat ik niet zo goed snap, want het kost je gewoon elke keer een aardig bedrag en ook nog echt veel tijd! Is gewoon zonde.. En met gewoon even hard leren en oefenen moet iedereen het gewoon kunnen halen. Het CBR moet daar trouwens wel flink rijk van worden..
pi_61779308
Hey allemaal:D
Ben 9 september begonnen met mijn eerste rijlessen in Haarlem. Heb een pakket genomen van:
- 28 lessen (50min)
- TTT
- praktijkexamen (+examengarantie)
voor 999 euro.
Niet duur als je het mij vraagt. Betaal alleen wel 70 euro per examen voor de auto huren.

Woensdag heb ik in één keer mijn theorie gehaald in Amsterdam, en er waren er maar 8-10 geslaagd van de 50! 4 foutjes had ik

Ik heb nu 3 lessen van 2x50min gehad, en vanaf het begin moest ik meteen schakelen. Ik moet zeggen dat ik nu het schakelen wel onder de knie heb, maar soms moet ik toch effe denken bij bochten(remmen, terug naar 2, kijken..).

14 oktober ga ik de TTT doen

Heeft iemand nog tips voor me, want als ik bijvoorbeeld moet afslaan, en ik ga heeel langzaam (bijna stilstaan) doordat er een auto voor me rijdt ofzo, wat ik dan moet doen met de koppeling. De ene keer zegt ie koppeling los en voet ernaast, en de andere keer moet ik hem wel indrukken omdat hij dan af gaat slaan :S..

(tevens tvp..)
effe normaal he
pi_61779925
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:40 schreef shayolo het volgende:
Hey allemaal:D
Ben 9 september begonnen met mijn eerste rijlessen in Haarlem. Heb een pakket genomen van:
- 28 lessen (50min)
- TTT
- praktijkexamen (+examengarantie)
voor 999 euro.
Niet duur als je het mij vraagt. Betaal alleen wel 70 euro per examen voor de auto huren.

Woensdag heb ik in één keer mijn theorie gehaald in Amsterdam, en er waren er maar 8-10 geslaagd van de 50! 4 foutjes had ik

Ik heb nu 3 lessen van 2x50min gehad, en vanaf het begin moest ik meteen schakelen. Ik moet zeggen dat ik nu het schakelen wel onder de knie heb, maar soms moet ik toch effe denken bij bochten(remmen, terug naar 2, kijken..).

14 oktober ga ik de TTT doen

Heeft iemand nog tips voor me, want als ik bijvoorbeeld moet afslaan, en ik ga heeel langzaam (bijna stilstaan) doordat er een auto voor me rijdt ofzo, wat ik dan moet doen met de koppeling. De ene keer zegt ie koppeling los en voet ernaast, en de andere keer moet ik hem wel indrukken omdat hij dan af gaat slaan :S..

(tevens tvp..)
Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?

14 oktober moet ik afrijden ook in a'dam misschien kom ik je wel tegen haha.

In principe hoef je de koppeling niet in te drukken, tenzij je te langzaam voor die versnelling gaat rijden, dan moet je terugkoppelen naar een versnelling lager, dat moet sowieso als je de koppeling indrukt in zo een situatie want dan krijg je hem waarschijnlijk niet lekker mee in ze 2.

Dus als je lager dan je versnelling gaat rijden dan gewoon indrukken. En even kijken of je hem nog kan meepakken in de versnelling of toch eentje lager moet.

Het makkelijkst is eigenlijk als je voor de bocht al in de juiste versnelling zit.

Maaaar dat is een kwestie van oefenen en gewenning ook. Als je het flink wat keren doet dan kom je er wel.
Top 5 China producten
pi_61780180
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?
Zo'n pakket ook wel eens gehad.. als je dan de eerste keer niet slaagt betalen zij je tweede examen, dat houdt die examengarantie in. En nog bijbetalen voor de auto tijdens het examen hoeft dan niet. Op zich een prima deal, maar je hebt nu ongeveer 23 lesuren, dat kan genoeg zijn, maar veel mensen hebben toch meer nodig hoor!
pi_61780447
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

14 oktober moet ik afrijden ook in a'dam misschien kom ik je wel tegen haha.
Hey! Ik heb onbeperkt examengarantie, dus als ik zak dan betalen ze mijn volgende praktijk examens totdat ik het haal. Alleen betaal je wel 70 euro per reservering van de auto tijdens het examen. Maar dat is toch altijd goedkoper dan 200 nogwat euro

Maar ik denk niet dat ik je tegenkom, want ik heb wel theorie gedaan in A'dam, maar ik les in Haarlem
Of we moeten tijdens de TTT allebei toevallig op het rottepolderplein rijden
effe normaal he
pi_61780755
Dat is echt relaxed en goedkoop dan!! Had ik ook wel kunnen gebruiken Bij mij was het alleen het tweede examen, daarna niet meer.. Naja, je bent in elk geval echt goedkoop uit, bij mijn rijschool is het goedkoopste pakket 1400 euro, dan heb je wel 27 uur les, dus 4 uur meer en praktijkbegeleidingslessen (waarbij je in een lokaal leert over de praktijk en lastige rotondes enzo doorneemt, best nuttig), maar dus maar 1 keer examengarantie.

Maargoed, zoals ik al zei, echt veel lessen zijn het niet die je hebt.. Zou niet schromen om er gewoon nog losse lessen bij te nemen als blijkt dat je nog niet klaar bent voor het examen. Alhoewel... als al je examens toch door de rijschool betaald worden...
  zaterdag 20 september 2008 @ 15:35:37 #294
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61781157
Vandaag m`n eerste les gehad, ging opzich prima. We zijn wezen oefenen met terugschakelen en bij stoplicht optrekken. En rotondes leren nemen. Ook een stukje over de snelweg met 100 km/h. Ik heb een pakket genomen met 30 uren, er zat wel theoriecursus + boek erbij, maar dat doe ik wel op eigen houtje dus dat is eraf gehad, daar in ruil voor een TTT erbij gedaan. Dan kom ik op 1300 euro (zonder praktijkexamen volgens mij). Dus dat vind ik nog wel prima te doen.
pi_61782574
Ik heb het volgende voor 1595 euro in Amsterdam:
48 lesuren (60 min)
1 TTT
2 praktijkexamens
Top 5 China producten
  zaterdag 20 september 2008 @ 17:14:56 #296
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61782711
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 17:08 schreef rene90 het volgende:
Ik heb het volgende voor 1595 euro in Amsterdam:
48 lesuren (60 min)
1 TTT
2 praktijkexamens
Waarom zo veel uren?
pi_61782794
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 17:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Waarom zo veel uren?
Dat heb ik gedaan met het idee dat ik dan in ieder geval genoeg uren heb om het te volbrengen, op mijn eigen tempo. Ik doe lekker rustig aan (ben vanaf half februarie bezig) dus vandaar eigenlijk.
En ik had een beetje gerekend hoe ik zou uitkomen met een 10 lessen kaart etc..., dan los examen en blablabla, was dit de goedkoopste optie.
Top 5 China producten
pi_61819214
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 17:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Waarom zo veel uren?
Is niet bijzonder veel.
pi_61839722
Klopt, gemiddelde aantal uren is 43.
pi_61864293
Ik moet morgen afrijden!!