abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61022022
De eerste keer alleen rijden vond ik best eng (had wel medepasagiers, dat was helemaal erg), maar na een paar keer was ik het wel gewend.
pi_61022582
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:

[..]

Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
Ja daar ben ik me al weken zorgen over aan het maken, maar nu het dichterbij komt denk ik dat ik het best kan (zal wel moeten ). Ben benieuwd..
pi_61022787
Ach, er kan altijd iemand naast je zitten als je dat even fijner vindt toch.

Anders in je eentje op een zondag ochtend, dan is het zo rustig op de weg dat dan hopelijk al een flink pak stress/spanning bij je weghaald.

Trouwens, ik heb dus vandaag mijn tussentijdse toets gehaald, alleen misschien handig om te weten voor andere mensen. Er werd mij dus een opdracht gegeven, namelijk de volgende "in deze straat mag je even straatje keren". Het was een straat met meerdere kruisingen, met ook flink wat auto's, gezien de veiligheid ben ik een klein zijstraatje ingegaan waar ik een parkeerterreintje zag, waar ik dus daar heb straatje gekeerd.
Mijn examinatrice zei dat het voor haar geen probleem was, maar als er wordt gevraagd "in deze straat" het ook echt in die straat moet gebeuren. Dus misschien handig voor mensen die nog moeten.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:31:48 #104
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61023185
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:58 schreef donpsp het volgende:

[..]
Meteen maar even doen dan maandag, ook al zit ik dan bij mijn vriendin enkele kilometers verderop
Pics van vriendin?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_61024908
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:31 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Pics van vriendin?

Floortje Geil heet ze. Het schatje is wel pas 5 maanden oud, maar dat mag de pret niet drukken
Drink geen bier, je doet al gek genoeg
pi_61028809
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:01 schreef CasB het volgende:
De eerste keer alleen rijden vond ik best eng (had wel medepasagiers, dat was helemaal erg), maar na een paar keer was ik het wel gewend.
De eerste paar keren dat ik zelf reed kan ik me ook nog wel herinneren... Tijdens m'n allereerste zelfstandige rit zat m'n pa er nog naast, ging gewoon relaxed. Tweede rit zat m'n ma in de auto en dat werd een ramp.

Dat mens vertrouwde me echt totaal niet en greep bij elke bocht krampachtig de deur vast... Ze zat ook continu tegen me aan te zeiken: "ja je moet nu naar rechts hoor", "het is rood hè", "je kan nu beter in de 4 rijden hoor", hé-le-maal gek werd ik ervan. Na een paar ritten werd het gelukkig wat minder, maar ik heb er nog steeds een hekel aan om met haar in de auto te rijden.

Maar de échte 'alleen-ritten' (zonder passagiers dus) zijn in het begin het leukst natuurlijk.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:03:35 #107
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61030268
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef donpsp het volgende:

[..]

Floortje Geil heet ze. Het schatje is wel pas 5 maanden oud, maar dat mag de pret niet drukken
[ afbeelding ]
Je hebt haar zelf in mekaar gesoept? Wel netjes gedaan!
pi_61031859
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 02:29 schreef Omniej het volgende:

[..]

*knip*

Maar de échte 'alleen-ritten' (zonder passagiers dus) zijn in het begin het leukst natuurlijk.
Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 18:13:03 #109
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61045921
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:57 schreef donpsp het volgende:

[..]

Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)
Ik ben nog aan het lessen, maar die lange rechte 50-wegen en de instructeur naast je die zegt "niet te hard hoor" wil ik wel graag missen. Als ik mijn rijbewijs heb trap ik het gaspedaal dan toch echt wel wat meer in .
2000 light years from home
pi_61047182
Mwah, ik trap soms wel redelijk door, maar ik maak het niet te gek, ik wil het nog wel veilig houden.
pi_61047779
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:57 schreef donpsp het volgende:

[..]

Is bij mij op zich redelijk meegevallen... Ik merk wel dat ik op sommige belachelijke 50-wegen (vaak wegen waar je vroeger gewoon 80 mocht) flink harder ben gaan rijden dan tijdens m'n rijlessen, maar over het algemeen weet ik me redelijk te bedwingen. Ik doe het ook alleen op wegen waar het echt kán natuurlijk.

Het punt is een beetje dat je het liefst gewoon enorm hard zou gaan scheuren, maar dan kun je beter even naar Duitsland rijden ofzo. In Nederland is dat gewoon veel te onverantwoord, en al helemaal als je nog maar net je rijbewijs hebt.
pi_61049147
Hoe snel verleren jullie het 'overdreven' kijken nadat jullie het felbegeerde pasje hebben gehaald?

Ik bedoel.. als ik hem heb ga ik echt geen 'nacontrole' meer doen als ik een of andere flauwe bocht door ben en ik weet al dat er niemand vlak achter me zit. Of bij kruispunten (met op rood staande verkeerslichten voor de andere bestuurders) alle kruisende wegen inkijken of er geen auto's aankomen.

Echt van die dingen die je moet doen op het examen maar in de praktijk het liefst meteen vergeet, lijkt me.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:41:17 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61049356
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:32 schreef 16meter het volgende:
Hoe snel verleren jullie het 'overdreven' kijken nadat jullie het felbegeerde pasje hebben gehaald?

Ik bedoel.. als ik hem heb ga ik echt geen 'nacontrole' meer doen als ik een of andere flauwe bocht door ben en ik weet al dat er niemand vlak achter me zit. Of bij kruispunten (met op rood staande verkeerslichten voor de andere bestuurders) alle kruisende wegen inkijken of er geen auto's aankomen.

Echt van die dingen die je moet doen op het examen maar in de praktijk het liefst meteen vergeet, lijkt me.
Vrij snel?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_61049738
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:32 schreef 16meter het volgende:

Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld. (waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)

Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
  Moderator vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:48:46 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61053300
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:54 schreef Omniej het volgende:

[..]

Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld. (waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)

Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
Daarbij, als je op een weg zit, je rechtsaf moet en je al ziet dat er geen fiets rijdt die je gaat kruizen dan heb ik schijt aan mijn buitenspiegel. De dode hoek daarentegen (schoudertje) doe ik in principe altijd. Gewoon, to be sure.
  Moderator vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:50:43 #116
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_61053349
Al wil ik overigens niet zeggen dat ik in eerste instantie de buitenspiegel niet hanteer, maar niet 5 meter voor het afslaan an sich. Je houdt natuurlijk altijd wel je controle. (bijvoorbeeld een ongelooflijk hard rijdende brommer die je opeens kruist. etc. etc etc.
pi_61060875
quote:

[..]

Ik doe het zelf ook bijna niet meer sinds ik mijn rijbewijs heb, maar tijdens de rijlessen moest ik het officieel doen omdat er een ambulance/politieauto/brandweerauto aan kon komen.
pi_61063777
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:41 schreef Nad-ja het volgende:

[..]

Ik doe het zelf ook bijna niet meer sinds ik mijn rijbewijs heb, maar tijdens de rijlessen moest ik het officieel doen omdat er een ambulance/politieauto/brandweerauto aan kon komen.
Zelfs hulpdiensten zullen je denk ik nooit op zo'n manier passeren, tenzij je in een file staat. Als een ambulance o.i.d. mij uit ziet voegen zou het volstrekt onlogisch zijn om mij dan rechts in te halen.

Nou ja, het is iets wat je tijdens je rijlessen en vooral examen braaf even zult moeten doen, maar voor de rest...
pi_61081321
Theorie gehaald

0 fout

Nog 1 les dan TTT afspreken en daarna gelijk voor examen afspreken

Nu 29 lesjes gehad, maar bij mijn rijsschool geld een gemiddelde van 50 lessen maar het slagingspercentage is dan ook weer 88%

Ik denk dat ik hierna gelijk m'n rijbewijs E (aanhangwagen) ga halen lijkt me wel handig voor later, nu doe je alles nog netjes etc!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:37:37 #120
177785 Apokalypse
It will be a day of judgement
pi_61089038
Morgen op voor de 4e keer.
We gaan ervoor.
pi_61090630
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:37 schreef Apokalypse het volgende:
Morgen op voor de 4e keer.
We gaan ervoor.
Theorie of praktijk?
En waarop is het vorige keren fout gegaan?
Top 5 China producten
pi_61114771
aaaaargh ik moet een rijschool kiezen maar vindt het vrij lastig (heb me theorie al ) !
ik heb via rijschoolvergelijker.net gezocht op mijn postcode en aan de hand van het slagingspercentage probeer ik iig een keuze te maken.....iemand nog tips regio Breda ?
iemand ervaringen met bijvoorbeeld herba ?
pi_61117303
Tweede week van september mijn 1e rijles.
Life is Music
pi_61117920
Oke, rij-n00b meldt zich. Ik wil binnenkort m'n rijbewijs maar eens halen. Een rijles-pakket incl. TTT, rijstijl-training en rijexamen kan ik bij een rijschool in de buurt voor 1200 euro krijgen.

Alleen vraag ik me af hoe het zit met het theorie-examen. Kun je dat geheel op eigen kracht regelen? Zelf dus een boekje halen en leren. .
Hoi.
pi_61118059
quote:
Pakket 1
20 uur rijles inclusief praktijkexamen ¤ 970,--

Pakket 2
20 uur rijles, tussentijdse toets (proef examen CBR),
praktijkexamen, herexamengarantie ¤ 1249,--

Pakketten worden aangeboden zonder intest, het aantal rijlessen dat de kandidaat daadwerkelijk nodig heeft wordt na enige lessen door de instructeur geadviseerd. De pakketten zijn exclusief eigenverklaring !
Life is Music
pi_61118127
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:08 schreef pekel het volgende:
Alleen vraag ik me af hoe het zit met het theorie-examen. Kun je dat geheel op eigen kracht regelen? Zelf dus een boekje halen en leren. .
Dat kan je op eigen kracht regelen, zodra je je rijbewijs heb gehaald is het nog een halfjaar geldig.
In die tussentijd moet je je theorie gehaald hebben.
Life is Music
pi_61118231
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:15 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Dat kan je op eigen kracht regelen, zodra je je rijbewijs heb gehaald is het nog een halfjaar geldig.
In die tussentijd moet je je theorie gehaald hebben.
Je draait theorie en rijbewijs om?
Hoi.
pi_61118424
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:19 schreef pekel het volgende:

[..]

Je draait theorie en rijbewijs om?
Ik weet het ook niet meer.
Life is Music
pi_61119016
theorie is 1 jaar geldig.
Top 5 China producten
pi_61139627
Pff... dadelijk m'n ongeveer 25e les, even een uurtje inkomen voor de TTT van morgen. Ik ben nu al zenuwachtig ...... In hoeverre is het anders dan het praktijkexamen?
pi_61139928
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:58 schreef Bobsch het volgende:
In hoeverre is het anders dan het praktijkexamen?
Niet.

Ja, afgezien van dat je je rijbewijs er niet mee kunt halen natuurlijk.
pi_61140700
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 14:58 schreef Bobsch het volgende:
Pff... dadelijk m'n ongeveer 25e les, even een uurtje inkomen voor de TTT van morgen. Ik ben nu al zenuwachtig ...... In hoeverre is het anders dan het praktijkexamen?
Is inderdaad exact hetzelfde. Ik kwam binnen daar in het CBR met me rijinstructrice, nou even wachten en daarna mochten we een zaal in vol met tafeltjes, wij hadden dan tafeltje 19 waar de examinatrice zat. Even doorgenomen hoe of wat er vandaag zou plaatsvinden, en dat je dus je bijzondere verrichtingen kan afschrijven.

Daarna de auto in, en een 30 meter voor de auto moest ik een kenteken van de andere auto oplezen (ogentest). Daarna gewoon de auto in, en kreeg ik de opdracht om naar het Ringpark toe te rijden (is een orientatiepunt in Amsterdam welke je zou moeten weten). Daarna gaf zij wat instructies (links/rechts etc) en ook de bijzondere verrichtingen. Terug naar CBR en weer even inparkeren, daarna naar binnen en een evaluatie en klaar.
Top 5 China producten
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:55:30 #133
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_61151340
Sinds vandaag me aanhangerrijbewijs!

whehe, 1ste keer gezakt (betaalt door de baas, die wou dat ik dat ging halen) had de riinstructeur gezegd vraag de 2de maar aan, dan betaal ik zelf wel, wel handig op zich....

Belt ie vanmorgen kwart over 9 op, waar ik blijf......

Had ik het papiertje niet goed gelezen........ dacht dt ik hem nog moest bellen voor een datum, stond ie al bijop papier

En ik zat 45 minuten van het werk af, dus hoop geregel met auto's en collega's, maargoed, voll gestressed erheen, 1,5 uur rondgereden, examen erachteraan, en gelukkig gehaald
pi_61153597
Haha netjes hoor gateway!
Top 5 China producten
pi_61155928
Ugh voelde me zo zelfverzekerd dat ik het ga halen, mijn instructrice maakt mij erg onzeker en maakt steeds opmerkingen van 'het is echt niet erg als je er 2x over doet' enzo. Ik heb nu door dat ik alleen door haar opmerkingen denk dat ik het niet ga halen. Toen ik nog geen datum had reed ik heel goed en had ik het idee dat ik het zo zou halen. Over 1,5 week al afrijden, nog 2 lessen van 1,5 uur...

Ik heb ECHT problemen met routes uit mijn hoofd leren. Ik heb ze nu wel 40x gereden maar weet het nog steeds niet goed. Enige tips? Ik rij vanaf rijswijk.
pi_61157474
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:14 schreef gliterroze het volgende:
Enige tips?
Ja, laat je niet opnaaien door (opmerkingen van) anderen.
Je schrijft dat je zelfverzekerd rijdt dus wat is het probleem? Dat je je te veel aantrekt van opmerkingen van anderen denk ik.
Probeer het niet té netjes te doen, dan word je krampachtig en ga je fouten maken.
Rij gewoon zoals je gewend bent. Dat is goed genoeg, anders ging je niet op examen.

Als laatste:
Toen ik nog les gaf zei ik als het nodig was tegen kandidaten: "Ik weet dat je goed kan rijden, jij weet dat je goed kan rijden maar die lul van een examinator gelooft ons niet. Laat het gewoon ff zien, hij ook weer blij. "

Oftewel: Blijf jezelf, wees overtuigd van je kunnen en doe niks anders dan anders.
Succes!
pi_61157870
15 sept. Ga ik afrijden! Hoop dat ik de makkelijkste route krijg...
pi_61158314
quote:
Ugh voelde me zo zelfverzekerd dat ik het ga halen, mijn instructrice maakt mij erg onzeker en maakt steeds opmerkingen van 'het is echt niet erg als je er 2x over doet' enzo. Ik heb nu door dat ik alleen door haar opmerkingen denk dat ik het niet ga halen. Toen ik nog geen datum had reed ik heel goed en had ik het idee dat ik het zo zou halen. Over 1,5 week al afrijden, nog 2 lessen van 1,5 uur...

Ik heb ECHT problemen met routes uit mijn hoofd leren. Ik heb ze nu wel 40x gereden maar weet het nog steeds niet goed. Enige tips? Ik rij vanaf rijswijk.
Gewoon tegen je instructrice zeggen dat het demotiverend voor jou werkt, zolang jij dat niet aangeeft weet je instructrice dat ook niet.

Daarnaast over de routes uit je hoofd leren. Daar heb ik zelf ook wel wat moeite mee gehad, helemaal als ik zelf reed vond ik het lastig. Daarom ben ik twee keer met mijn pa die routes gaan rijden, als 'bijrijder" en dan voor mijzelf een kleine routebeschrijving gemaakt, met belangrijke punten waar ik op moet letten. Deze kan je gewoon uit je hoofd leren dan.

Succes.
Top 5 China producten
pi_61160728
Mja instructeurs zeggen dat volgens mij om de druk van het goed MOETEN doen een beetje weg te nemen, zodat je de eerste keer gewoon slaagt. Alleen soms komt dat een beetje verkeerd over Mijn instructeur zei steeds: 'het ergste wat je kan overkomen is dat je van mij af bent'

Ik heb ook het weekend voor mn examen met mn vriend de routes nog een keer gereden, tijdens het lessen had ik ook het idee dat ik ze niet goed kende omdat je aandacht dan vooral op het rijden is gericht. Heb gewoon pen en papier meegenomen om herkenningspunten op te schrijven, uiteindelijk heb ik niks op hoeven schrijven omdat ik nu pas zag hoe makkelijk die routes eigenlijk waren (en hoe kort sommige ). Je merkt dan ook dat je onbewust die routes echt wel kent van het lessen. Komt allemaal goed!
pi_61164905
Hier zijn de fotos die ik nog zou uploaden.

woensdag 27 augustus 2008 @ 13:55:04 #141
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61165178
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:45 schreef dery1990 het volgende:
Hier zijn de fotos die ik nog zou uploaden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
werken niet
pi_61165228
Heb maandag mijn rijbewijs opgehaald en inmiddels pas 1x even kort gereden omdat ik niet thuis was. Nouja nu thuis wil ik wel regelmatig rijden, want da's nu wel tof natuurlijk. Was alleen bang dat ik niet zo heel vaak mocht rijden in mijn ouders' auto, aangezien het toch hun benzine is enzo.

Nou gister viel me toch een sok uit Mijn vader heeft een reserve-sleutel laten maken. Vroeg hij zo aan mijn moeder; zullen we die aan 'donpsp' geven? Zegtie zo tegen mij; Moet je wel als je wilt rijden van te voren even vragen he.

Kan dus gaan rijden wanneer ik het wil, mits ik wel even vraag of de auto beschikbaar is. Hij ging er al vanuit dus dat ik zomaar zonder te vragen zou gaan rijden
quote:

Ik was ook heel slecht met de routes! En wat gebeurde bij mijn afrijden? Ik kreeg een coördinatiepunt waar ik heen moest rijden. Ik heb het echter slim opgelost. Ben gewoon op de fiets gaan zitten en heb de kortste routes zelf gefietst en dan een aantal herkenbare punten in mijn hoofd opgeslagen, dan is het een eitje!
pi_61165404
Tof van je ouders Hoe ging het rijden in je eentje?

Ik zat ook altijd met mn instructeur te grappen over routes oefenen op de fiets. En dan heel hard fietsen over de snelweg
pi_61165575
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:04 schreef ZwarteMagika het volgende:
Tof van je ouders Hoe ging het rijden in je eentje?

Ik zat ook altijd met mn instructeur te grappen over routes oefenen op de fiets. En dan heel hard fietsen over de snelweg
Haha ja ben er wel blij mee. Alleen merk wel dat ik al zo'n beetje half gepland sta om mijn moeder op te halen van het werk, m'n vriendin op te halen als ze naar mij komt of boodschappen te gaan doen. Het rijbewijs is echt niet alleen voor jezelf

Het rijden was vreemd. Want het was een transporter busje, waarbij de versnellingspook rechts aan het stuur vast zat. Maar ondanks dat ging het best goed. Inparkeren heb ik weinig gedaan tijdens rijlessen(dat moet ik nu echt nog leren ), maar het achteruit inparkeren was me in 3 pogingen gelukt nu

Alleen gereden heb ik nog niet gedaan. Straks wel even met mijn vader naar de parkeerplaats en effe auto onder de knie krijgen (heeft een zware koppeling). En dan mag ik effe rondje stad alleen doen

Jij al alleen gereden?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:13:37 #145
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61165616
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef donpsp het volgende:

[..]
m'n vriendin op te halen als ze naar mij komt of boodschappen te gaan doen.
pics van vriendin please?
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_61165999
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:11 schreef donpsp het volgende:

[..]

Jij al alleen gereden?
Nog niet, vrijdag (eindelijk) m'n rijbewijs ophalen en zaterdag komen m'n ouders langs (wonen nogal ver weg) dus mag vast wel even hun auto misbruiken Ik ga volgende week verhuizen, m'n vriend zei al dat ik nou wel met het verhuisbusje kan rijden maar daar moet ik eerlijk gezegd nog even niet aan denken

Ja god dat inparkeren... Dat heb ik na m'n TTT nauwelijks meer geoefend, ik wilde het eigenlijk nog even op alle manieren oefenen vlak voor m'n examen maar dat is er niet meer van gekomen.. dus dat wordt nog wat
pi_61166093
wat een rotles vandaag
t ging echt niet. zelfs een keer hard op de rem getrapt ipv het gaspedaal echt hoor. grr soms heb je zo'n dag he.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61166746
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:35 schreef pinquit het volgende:
wat een rotles vandaag
t ging echt niet. zelfs een keer hard op de rem getrapt ipv het gaspedaal echt hoor. grr soms heb je zo'n dag he.
Haha, kan me nog wel herinneren dat ik ook een keer 'mis' trapte tijdens een rijles. Alleen ging ik vol op 't gaspedaal staan in plaats van op de rem... Dat gaf ook wel een leuke reactie bij m'n instructeur. (en op zo'n moment ben je blij dat er nog zoiets als een koppeling bestaat )

Ach ja, niet alle lessen gaan perfect. Dat wisselde bij mij ook nog wel 'ns om de les, vaak afhankelijk van hoe druk de rest van m'n dag was.
pi_61167566
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:35 schreef pinquit het volgende:
wat een rotles vandaag
Ja inderdaad, dat heb ik ook wel 's gehad, de volgende keer gaat het vast weer beter! TTT heb ik trouwens niet gehaald, helaas Bij het inparkeren waren er nog twee parkeervakken vrij en ik koos de laatste waardoor ik niet helemaal recht stond en nog moest herstellen. Volgens de examinator had ik beter de eerste kunnen pakken en dan in de draai iets met de neus over het laatste lege vak komen zodat ik toch nog recht terecht was gekomen. En met het draaien op de weg was ik even iets te ambitieus en ging nog te hard waardoor hij bij moest remmen. Maar er is nu toch niks meer aan te doen, volgende week met m'n examen doe ik dat natuurlijk allemaal een stuk beter enzo
pi_61169173
Ben net weggeweest met de auto, sjezus wat een avontuur is dat eerste ritje alleen in je leven

Eerst even rondje op de parkeerplaats gereden met papa en hem toen thuis afgezet. Die renault scenic van ons heeft alleen een veel zwaardere koppeling dan de rijlesauto (VW polo) die ik had. En dat merk ik wel hoor:P Bij ieder stoplicht of iedere keer dat ik optrek schokt de auto effetjes en soms klinkt hij alsof hij nét niet uitvalt, haha. Mijn vader stapte ook niet gerust uit toen ik hem afzette thuis. Want toen mocht ik zelf gaan rijden

Eerste stukkie was niet moeilijk. Lekker rechtdoor met af en toe stoplichtjes (alleen die koppeling was dan soms lastig). Verder kon ik met die polo gerust met 20/30 over een drempel heen, maar dat moet ik met deze bak niet maken XD. Dan zit ik met mijn hoofd in het dak. Ook een weg moest ik linksaf en remde ik te weinig af, terwijl vanuit die straat zelf ook een auto kwam langsrijden. Ik moest echt superveel sturen met een vrij hoge snelheid voor in zo'n kleine bocht. Ging net goed!

Verder ook in de laatste 10 minuutjes effe lekker opgetrokken (wel tot de maximaal toegestane snelheid hoor) en toen was ik weer thuis. Ik dacht dus dat ik lekker LEGAAL gereden had (mét rijbewijs dus). Niet dus XD.. de autopapieren zaten nog bij mijn pa in zijn zak, haha..

Agja, het was een leuk half uurtje.
pi_61178517

Ik mag zaterdag ook effe een rondje alleen met de auto van mn ouders.. maar denk dat ik m'n vriend er eerst effe naast wil hebben (al is het maar om hem hier voor de deur te laten parkeren, woon aan een drukke weg met krappe parkeerruimte )
pi_61179860
Ooh, ik zie zojuist dat ik een mailtje van het CBR heb gehad met een digitale beoordelingslijst .
Top 5 China producten
  donderdag 28 augustus 2008 @ 08:02:27 #153
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_61184106
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:06 schreef rene90 het volgende:
Ooh, ik zie zojuist dat ik een mailtje van het CBR heb gehad met een digitale beoordelingslijst .
Heb ik ook gehad. Zowel na TTT als het examen zelf. Beide keren was het bestand corrupt
pi_61184188
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:02 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad. Zowel na TTT als het examen zelf. Beide keren was het bestand corrupt
Nooit geweten waar ik me email heb ingevuld maar oke.
Top 5 China producten
pi_61185612
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 08:02 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Bij mij ook Heb die van de TTT nog via mn rijschool gekregen, maar in het examenformulier staat niks bijzonders als je geslaagd bent zeggen ze.
pi_61190656
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:47 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Bij mij ook Heb die van de TTT nog via mn rijschool gekregen, maar in het examenformulier staat niks bijzonders als je geslaagd bent zeggen ze.
Klopt... Hij was bij mij gewoon helemaal leeg in ieder geval.
pi_61201295
Die van mij was ook bijna helemaal leeg. Stond alleen op 'voldoende' en ' geen bijzondere verrichtingen..

Al die tabellen waren leeg..
pi_61237434
Mijn laatste les voor examen heb ik nu gehad. Volgende week vrijdag examen, en ik wordt nu al IEDERE DAG wakker met een verschrikkelijk stress gevoel (alsof ik ieder moment moet afrijden?) Ik maak me nu al ontzettend druk. Zou het goed zijn als ik iets van een anti-stress middel inneem, of moet ik dat niet doen? Wordt mijn 1e keer examen.. ik doe het nu al in mijn broek, haha!
pi_61238052
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:58 schreef gliterroze het volgende:
Mijn laatste les voor examen heb ik nu gehad. Volgende week vrijdag examen, en ik wordt nu al IEDERE DAG wakker met een verschrikkelijk stress gevoel (alsof ik ieder moment moet afrijden?) Ik maak me nu al ontzettend druk. Zou het goed zijn als ik iets van een anti-stress middel inneem, of moet ik dat niet doen? Wordt mijn 1e keer examen.. ik doe het nu al in mijn broek, haha!
Luister.........
Waarom ga je op examen? Omdat je er klaar voor bent.
Je kunt gewoon goed rijden en je instructeur weet dat ook anders geen examen eej?
Zelf zul je ook wel weten dat je veilig aan het verkeer deel kunt nemen.

Alleen ff aan de examinator laten zien hoe je altijd rijdt en kat in't bakkie.
Blijf jezelf, ga niet extra netjes rijden en maak je vooral niet druk.
pi_61238923
Stress... Dat is zoiets wat ik eigenlijk maar heel zelden meemaak, maar voorafgaand aan mijn rij-examen had zelfs ik er last van.

Een week voor m'n examen begon het al te kriebelen en de dag van tevoren was ik nog veel zenuwachtiger, maar vreemd genoeg was ik op de dag zelf juist enorm relaxed. Een extra voordeel voor mij was dat ik het uur vóór het examen nog m'n laatste les deed. Dat kan ik iedereen aanraden eigenlijk. Gewoon eerst nog ff lekker een uurtje rijden en vanuit die laatste rijles meteen door naar het CBR om examen te doen.

In plaats van thuis te ijsberen en te stressen kun je dan al een beetje in de mood komen.

Verder klopt het inderdaad wat Vannelle hierboven zegt... Zolang je rijdt zoals je normaal gesproken ook rijdt, heb je niets om je zorgen over te maken. Je instructeur laat je niet voor niets examen doen.
pi_61240987
Ik dacht eigenlijk dat het wel een beetje standaard was dat je voor je examen je laatste les had, is inderdaad wel lekker om erin te komen. Bij mij ging het superkut dus ik dacht dat het helemaal niks zou worden, maarja een slechte generale...
Het helpt ook om (als je smiddags moet) de ochtend vol te plannen zodat je afleiding hebt en je niet de hele tijd zo in de zenuwen zit
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 10:58:46 #162
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_61241085
quote:

[..]

Ik heb een auto met alleen maar een linker spiegel. Dus ik moest heel snel weer aanleren dat je over je schouder moest kijken. Net als de dode hoeken. Het is wel handig dat je het doet, alleen niet zo overdreven als tijdens je rijlessen.
pi_61241579
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 00:58 schreef gliterroze het volgende:
Stress pilletjes ZEKER niet meer innemen nu. Het gevaar is namelijk dat je het nog nooit gebruikt hebt, dus je weet niet hoe je erop reageert. Bij sommige mensen werkt het namelijk averechts.

De stress is allemaal psychologisch, dus het zit tussen je oren. En kijk wat de andere al zeggen, je kan het, en dat weet je eigenlijk zelf ook al. Je moet alleen even die examinator laten zien dat je kan rijden, en dat kan je dus dat komt goed.
Top 5 China producten
pi_61245209
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:30 schreef rene90 het volgende:

[..]

je kan het, en dat weet je eigenlijk zelf ook al. Je moet alleen even die examinator laten zien dat je kan rijden, en dat kan je dus dat komt goed.
Sjuust.
Zo is het en niet anders.
pi_61254132
Ik heb maandagochtend examen, om 8uur. Ik heb nu 25 lessen gehad. Ik weet dat ik op de dag zelf wel zenuwachtig ga zijn, want ik voel het nu al een beetje in m'n maag. Vooral de tijd baart me zorgen. Ik kan gewoon goed rijden, maar sommige situaties moet je gewoon eerst ervaren voordat je weet of je beslissing goed of fout is.. En een foute beslissing kan ik dus niet maken op m'n examen..
pi_61255490
Vandaag voor het eerst zelf gereden (met vriend ernaast), in een benzineauto terwijl ik in een diesel leste... ging dus voor geen meter dat wegrijden Het rijden zelf ging wel lekker maar ik was elke keer bang dat er weer een wegrij-situatie zou komen, wil toch eerst effe een industrieterreintje op gaan zoeken van de week..
pi_61255835
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:08 schreef ZwarteMagika het volgende:
Vandaag voor het eerst zelf gereden (met vriend ernaast), in een benzineauto terwijl ik in een diesel leste... ging dus voor geen meter dat wegrijden Het rijden zelf ging wel lekker maar ik was elke keer bang dat er weer een wegrij-situatie zou komen, wil toch eerst effe een industrieterreintje op gaan zoeken van de week..
Bij een benzine is het toch voornamelijk extra gas geven? Of tja wat zijn eigenlijk de beste tips als je van diesel naar benzine gaat
Top 5 China producten
pi_61255977
Ja, meer gas geven als je de koppeling laat opkomen. Dat is volgens mij het enige verschil.
pi_61258550
Dat was voor mij in het begin ook wel even wennen inderdaad, al zul je merken dat dat behoorlijk snel gaat.

Even een stukje filerijden en je krijgt er vanzelf weer gevoel voor.
pi_61262105
Ah das een goeie idd, even een file opzoeken Heb gister op een beruchte homoparkeerplaats wat staan oefenen
pi_61268904
Ik geef bij het wegrijden in mijn diesel-lesauto ook altijd al gas.. Zodat ik daar straks niet opnieuw aan moet wennen
pi_61269133
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:06 schreef Mallet het volgende:
Ik geef bij het wegrijden in mijn diesel-lesauto ook altijd al gas.. Zodat ik daar straks niet opnieuw aan moet wennen
Verstandig.
Ook omdat het optrekken dan een stuk vlotter gaat dan eerst het aangrijpingspunt vd koppeling afwachten voor je gas geeft.
pi_61276824
Is alleen niet zo milieu vriendelijk, maar ach
Top 5 China producten
  maandag 1 september 2008 @ 08:53:45 #174
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_61284289
quote:

routes uit je hoofd leren???

Hier stap je in, en de instructeur zegt waar je heen moet (hier link, volgende rechts, rotonde 3kwart etc. ) ?
pi_61284413
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef gateway het volgende:

[..]

Hier stap je in, en de instructeur zegt waar je heen moet (hier link, volgende rechts, rotonde 3kwart etc. ) ?
Hier in amsterdam niet meer in ieder geval, die routes zijn dacht ik gekomen met het nieuwe examen
Top 5 China producten
pi_61285114
Een polo

pi_61292310
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:53 schreef gateway het volgende:

[..]

Is iets van het nieuwe examen inderdaad, maar als de auto over een navigatiesysteem beschikt mag je die ook gebruiken.
pi_61292686
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:47 schreef Omniej het volgende:

[..]

Is iets van het nieuwe examen inderdaad, maar als de auto over een navigatiesysteem beschikt mag je die ook gebruiken.
Volgens mij niet hoor, zijn nu 3/4 punten wat de examinator kan doen:
-clusteropdracht
-tomtom
-orientatiepunten
-gewoon links/rechts etc
Top 5 China producten
  maandag 1 september 2008 @ 18:43:57 #179
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61298515
Vandaag dag 1 van mijn cursus bij de ANWB..

Ging wel aardig.. alleen die motor sloeg een paar keer af in de simulator En ik was iets te wild met schakelen
pi_61308536
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 10:52 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat het wel een beetje standaard was dat je voor je examen je laatste les had, is inderdaad wel lekker om erin te komen. Bij mij ging het superkut dus ik dacht dat het helemaal niks zou worden, maarja een slechte generale...
Het helpt ook om (als je smiddags moet) de ochtend vol te plannen zodat je afleiding hebt en je niet de hele tijd zo in de zenuwen zit
Oh man tnx voor je post! Nu snap ik waarom ik zo'n moeite heb bij de stoplichten om weg te komen met mijn vaders auto. Komt dus omdat het benzine is ipv de diesel van mijn lesauto. Dacht dat die koppeling gewoon zwaarder was

Ook maar eens proberen om meer gas te geven dan.
pi_61309832
quote:
Op maandag 1 september 2008 23:06 schreef donpsp het volgende:

[..]

Oh man tnx voor je post! Nu snap ik waarom ik zo'n moeite heb bij de stoplichten om weg te komen met mijn vaders auto. Komt dus omdat het benzine is ipv de diesel van mijn lesauto. Dacht dat die koppeling gewoon zwaarder was

Ook maar eens proberen om meer gas te geven dan.

(oh, en quote voortaan even de goede post wil je )
pi_61313234
Straks 2de keer theorie en ik had de vorige keer een vraag waar ik eigenlijk nu over twijfel.

Iets in de zin van "heeft de belading van de auto invloed op de autoverlichting?"

Ik zou zeggen ja, want als je kofferbak met zware zooi gevuld is zakt deze, komt de voorkant omhoog en schijn je bij je tegenligger in de ogen. Ik kan er alleen niet echt wat over vinden in het boek volgens mij, iemand een idee?
  dinsdag 2 september 2008 @ 08:36:28 #183
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_61313589
Ja, daarom hebben 'nieuwere' auto's ook de mogelijkheid om de koplampen te verstellen. (Ivm zware belading, caravan e.d.).
pi_61319511
Wat een onzinvragen vind ik dat altijd zeg.

Net zoals of het rijden met open ramen van invloed is op je brandstofverbruik enzo... Who cares. Alsof je daar ooit rekening mee gaat houden. (en ja, natuurlijk is het van invloed, maar dan nog zal het je toch geen zak uit maken?)
pi_61343786
Bah, net gezakt voor m'n examen. De lessen ervoor gingen gewoon super en ik had eigenlijk best hoge verwachtingen van het hele gebeuren. Maar dan verneuk ik het toch weer tijdens het examen. Wat eigenlijk vooral als negatief werd opgevat was de doorstroming. Waar in de TTT de doorstroming te weinig was (ik stopte soms te vaak), was het nu weer te vlot (ik had soms moeten stoppen). Dus een beetje lastig nu om daar goed onderscheid in te maken..
pi_61361178
Maandag heb ik voor de 2e keer Theorie examen.

Vorige keer had ik 9 fout

Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.

Iemand nog studeer tips wat ik met dat boek kan doen?
pi_61361925
Volgend week donderdag, 11 september, ga ik afrijden. 33 uurtjes rijden achter de rug, denk er nog 2 te rijden en dan ben ik er klaar voor.

Hoe cool zou het zijn om op 9/11 je rijbewijs te halen? Ik kijk er erg naar uit!
  woensdag 3 september 2008 @ 22:40:11 #188
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61362022
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:37 schreef SuperAttie het volgende:
Hoe cool zou het zijn om op 9/11 je rijbewijs te halen? Ik kijk er erg naar uit!
Jezus
Nog cooler zou zijn om er één voor de deur te hebben staan.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_61362179
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:

Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.

Ja, lees em nog een keer, en nog een keer en nóg een keer.
Ga vervolgens iets meer dan een beetje met die cd-rom doen.
Net zo lang totdat je niet meer twijfelt.
Je zult er toch iets voor moeten doen!

Als dit volgens jou niet de goede manier is kun je ook gewoon voor het slapen het boek onder je kussen leggen.
pi_61366682
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:

Ik neem aan dat die cd-rom iets is met oefenexamens o.i.d.? Ifso, dan zou ik je zeker aanraden juist dááraan meer tijd te besteden dan aan het boek.

Zelf heb ik mijn theorieboek destijds maar twee keer doorgelezen; de eerste keer redelijk grondig en de tweede keer wat vluchtiger. Ben toen wat oefenexamens gaan doen, en van alle vragen die ik fout beantwoordde (en dat waren er nogal wat eerlijk gezegd ) heb ik geleerd. Naarmate je wat meer van die examens maakt zul je -als het goed is- merken dat je steeds minder fouten maakt... Bepaalde onderdelen die je lastig blijft vinden kun je eventueel nog eens goed nalezen in 't boek.

Uiteindelijk heb ik bij m'n echte theorie-examen gemerkt dat ik ontzettend veel heb gehad aan m'n online oefenexamens, soms kwamen vragen zelfs letterlijk terug. Met alleen het boek had ik het waarschijnlijk niet gered... Dat zou per persoon kunnen verschillen natuurlijk (iedereen heeft z'n eigen manier van leren), maar onderschat zo'n cd-tje niet.
  donderdag 4 september 2008 @ 09:24:52 #191
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61368564
Vandaag de weg op

Dus pas maar op in de regio Amersfoort
pi_61370309
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:37 schreef SuperAttie het volgende:
Volgend week donderdag, 11 september, ga ik afrijden. 33 uurtjes rijden achter de rug, denk er nog 2 te rijden en dan ben ik er klaar voor.

Dat zou echt gruwelijk zijn !
pi_61400078
Gezakt
We deden een route, degene die ik het slechtste kende. Gelukkig wist ik hem helemaal ineens! Kreeg omkeeropdracht en parkeeropdracht. Voor mijn gevoel ging het goed, maar het was wel slecht om te horen 'helaas moet ik je teleurstellen..'. Had gezellig gekletst met de examinator enzo.

Ik ben gezakt op niet goed rijden bij kruispunten (ik ga soms wat te hard, moet rustiger rijden en kijken), terwijl ik reed hoe ik het altijd bij mijn lessen deed. Verder was ik 'niet sociaal' bij 1 punt. Ik moest omkeren, en het was best een grote staat (en rustig). Er kwam 1 mini brommertje aan, nog best een afstand van mij vandaan, zou geen obstakel zijn, en ik besloot héél langzaam te rollen (zou de brommer niet raken ofzo). Nee, ik had moeten wachten, want 'dat is sociaal rijden'. Bleh. Mijn dag is wel verpest hoor..
pi_61407170
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 13:17 schreef gliterroze het volgende:
Gezakt
We deden een route, degene die ik het slechtste kende. Gelukkig wist ik hem helemaal ineens! Kreeg omkeeropdracht en parkeeropdracht. Voor mijn gevoel ging het goed, maar het was wel slecht om te horen 'helaas moet ik je teleurstellen..'. Had gezellig gekletst met de examinator enzo.

Ik ben gezakt op niet goed rijden bij kruispunten (ik ga soms wat te hard, moet rustiger rijden en kijken), terwijl ik reed hoe ik het altijd bij mijn lessen deed. Verder was ik 'niet sociaal' bij 1 punt. Ik moest omkeren, en het was best een grote staat (en rustig). Er kwam 1 mini brommertje aan, nog best een afstand van mij vandaan, zou geen obstakel zijn, en ik besloot héél langzaam te rollen (zou de brommer niet raken ofzo). Nee, ik had moeten wachten, want 'dat is sociaal rijden'. Bleh. Mijn dag is wel verpest hoor..
Je zegt dat je hetzelfde deed tijdens je rijlessen. Maar wat betekent dat, dat je vind dat je wel genoeg kijkt en rustig rijdt op kruispunten? En wat vond je instructeur daarvan? Dat van die brommer kan ik wel enigzins begrijpen, aangezien die dan misschien schrikt van jouw reactie (alhoewel dat alleen geen reden is om jou te laten zakken).

Toch jammer dat je gezakt bent, maar aangezien je niet echt veel fout deed nu moet het de volgende keer toch wel goed gaan lijkt me.

Ik ga morgen voor het eerst met mijn vriendin booschappen doen met de auto, en dan weer naar mijn huis rijden. OMFG
pi_61407954
Ik had hier nog niet eerder gepost, maar dit topic al wel een beetje gevolgt.
Ik heb net mn rijbewijs gehaalt, met een bijna foutloze rit. één maand en één dag geleden precies ben ik begonnen met lessen en heb er in totaal 30 gevolgt.
Tijdens deze maand heb ik een hoop aandacht besteed aan het leren van routes naar coordinatiepunten, rijden met de tomtom en clusteropdrachten. Dit bleek achteraf niet nodig geweest, want mijn examinator heeft alleen links, rechts opdrachten gegeven. verder ook helemaal geen speciale verrichtingen o.i.d. maandag maar even het rijbewijs aanvragen en dan ergens volgende week: rijden!

Totale kosten: 1245 (exclusief aanvragen rijbewijs)
pi_61409680
Dank voor de reacties...

Ik ga nu gelijk een examen maken op de cdrom
pi_61410522
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:27 schreef donpsp het volgende:

[..]

Je zegt dat je hetzelfde deed tijdens je rijlessen. Maar wat betekent dat, dat je vind dat je wel genoeg kijkt en rustig rijdt op kruispunten? En wat vond je instructeur daarvan?
Ik had mijn instructrice niet meegenomen. Ik heb juist het gevoel: ik deed dit altijd op de manier zoals in mijn lessen, en ik heb nog nooit gehoord 'je rijd te snel bij kruispunten' bij lessen, dus nu heb ik het gevoel dat ik het verkeerd aangeleerd heb ofzo (omdat die examinator ook zei dat ik het steeds hetzelfde deed). Dat van die brommer was ook niet de enige reden, hij heeft iig bij mijn zelfreflectie 'zich weten te gedragen in gevaarlijke situatie' (ofzoiets) en 'sociaal rijden' (voor die brommer). Kruispunten was het ergste dus ja..
pi_61444075
Aah balen zeg Glitterroze! Heb je al een nieuwe examendatum? Het zijn wel dingen waar je aan kunt werken voor de volgende keer, dan moet het gewoon goed gaan
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:27 schreef donpsp het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst met mijn vriendin booschappen doen met de auto, en dan weer naar mijn huis rijden. OMFG
En hoest gegaan?
Hm ik heb op die ene keer na nog niet gereden, deze week verhuisd dus ik was er ook veel te gaar voor.. komende week maar eens flink oefenen (merk wel dat ik er tegenop ga zien, heel fijn, was ik al bang voor )
pi_61444744
Ik kan het toch niet laten om hier weer te posten

Ik rij al regelmatig in mijn eentje, maar dan is het alleen naar de universiteit / mijn werk / boodschappen doen: bekende plekken. Ben ook een paar keer verder weg geweest (Belgie, Enschede), maar toen zat er altijd iemand naast mij.
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')