Ja daar ben ik me al weken zorgen over aan het maken, maar nu het dichterbij komt denk ik dat ik het best kan (zal wel moetenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
Pics van vriendin?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:58 schreef donpsp het volgende:
[..]
Meteen maar even doen dan maandag, ook al zit ik dan bij mijn vriendin enkele kilometers verderop![]()
quote:
De eerste paar keren dat ik zelf reed kan ik me ook nog wel herinneren... Tijdens m'n allereerste zelfstandige rit zat m'n pa er nog naast, ging gewoon relaxed. Tweede rit zat m'n ma in de auto en dat werd een ramp.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:01 schreef CasB het volgende:
De eerste keer alleen rijden vond ik best eng (had wel medepasagiers, dat was helemaal erg), maar na een paar keer was ik het wel gewend.
Je hebt haar zelf in mekaar gesoept? Wel netjes gedaan!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:18 schreef donpsp het volgende:
[..]
Floortje Geil heet ze. Het schatje is wel pas 5 maanden oud, maar dat mag de pret niet drukken![]()
[ afbeelding ]
Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 02:29 schreef Omniej het volgende:
[..]
*knip*
Maar de échte 'alleen-ritten' (zonder passagiers dus) zijn in het begin het leukst natuurlijk.
Ik ben nog aan het lessen, maar die lange rechte 50-wegen en de instructeur naast je die zegt "niet te hard hoor" wil ik wel graag missen. Als ik mijn rijbewijs heb trap ik het gaspedaal dan toch echt wel wat meer inquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:57 schreef donpsp het volgende:
[..]
Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)
Is bij mij op zich redelijk meegevallen... Ik merk wel dat ik op sommige belachelijke 50-wegen (vaak wegen waar je vroeger gewoon 80 mocht) flink harder ben gaan rijden dan tijdens m'n rijlessen, maar over het algemeen weet ik me redelijk te bedwingen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:57 schreef donpsp het volgende:
[..]
Merk je dan ook dat je even lekker ' buiten de wet' wilt rijden, en bijvoorbeeld even flink gas geeft op sommige stukken, omdat het nu wel ' mag' ?:P (lees: niemand meer naast je die zegt dat het niet mag)
Vrij snel?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:32 schreef 16meter het volgende:
Hoe snel verleren jullie het 'overdreven' kijken nadat jullie het felbegeerde pasje hebben gehaald?
Ik bedoel.. als ik hem heb ga ik echt geen 'nacontrole' meer doen als ik een of andere flauwe bocht door ben en ik weet al dat er niemand vlak achter me zit. Of bij kruispunten (met op rood staande verkeerslichten voor de andere bestuurders) alle kruisende wegen inkijken of er geen auto's aankomen.
Echt van die dingen die je moet doen op het examen maar in de praktijk het liefst meteen vergeet, lijkt me.
Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:32 schreef 16meter het volgende:
Hoe snel verleren jullie het 'overdreven' kijken nadat jullie het felbegeerde pasje hebben gehaald?
Ik bedoel.. als ik hem heb ga ik echt geen 'nacontrole' meer doen als ik een of andere flauwe bocht door ben en ik weet al dat er niemand vlak achter me zit. Of bij kruispunten (met op rood staande verkeerslichten voor de andere bestuurders) alle kruisende wegen inkijken of er geen auto's aankomen.
Echt van die dingen die je moet doen op het examen maar in de praktijk het liefst meteen vergeet, lijkt me.
Daarbij, als je op een weg zit, je rechtsaf moet en je al ziet dat er geen fiets rijdt die je gaat kruizen dan heb ik schijt aan mijn buitenspiegel. De dode hoek daarentegen (schoudertje) doe ik in principe altijd. Gewoon, to be sure.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld.(waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)
Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
Ik doe het zelf ook bijna niet meer sinds ik mijn rijbewijs heb, maar tijdens de rijlessen moest ik het officieel doen omdat er een ambulance/politieauto/brandweerauto aan kon komen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:54 schreef Omniej het volgende:
[..]
Met de nacontroles op wegen waarvan je zeker weet dat er toch niets zit ben ik op de dag dat ik m'n rijbewijs haalde al gestopt... Net zoals het nog eens over je schouder moeten kijken als je uitvoegt op een snelweg bijvoorbeeld.(waarvoor in godsnaam? voor als je rechts over de vluchtstrook ingehaald wordt door een motor ofzo?)
Op kruispunten naar de kruisende wegen kijken doe ik nog wel altijd, simpelweg omdat een groen licht nooit een garantie is dat je ook daadwerkelijk door kunt rijden. Ik zie regelmatig mensen schaamteloos door rood rijden namelijk...
Zelfs hulpdiensten zullen je denk ik nooit op zo'n manier passeren, tenzij je in een file staat. Als een ambulance o.i.d. mij uit ziet voegen zou het volstrekt onlogisch zijn om mij dan rechts in te halen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:41 schreef Nad-ja het volgende:
[..]
Ik doe het zelf ook bijna niet meer sinds ik mijn rijbewijs heb, maar tijdens de rijlessen moest ik het officieel doen omdat er een ambulance/politieauto/brandweerauto aan kon komen.
Theorie of praktijk?quote:Op zondag 24 augustus 2008 17:37 schreef Apokalypse het volgende:
Morgen op voor de 4e keer.
We gaan ervoor.
quote:Pakket 1
20 uur rijles inclusief praktijkexamen ¤ 970,--
Pakket 2
20 uur rijles, tussentijdse toets (proef examen CBR),
praktijkexamen, herexamengarantie ¤ 1249,--
Pakketten worden aangeboden zonder intest, het aantal rijlessen dat de kandidaat daadwerkelijk nodig heeft wordt na enige lessen door de instructeur geadviseerd. De pakketten zijn exclusief eigenverklaring !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |