Op 2 juli ben ik eindelijk geslaagd voor mijn rijexamen. Ik zal mijn geschiedenis eens vertellen:
Op 23-7-2007 begonnen met rijlessen. In december theoriecertificaat in 1 keer gehaald. Na 55 lessen op 18-2-2008 om 11.40 uur examen gedaan. Gezakt door het niet goed kijken bij het opgaan van de snelweg en het iets te hard uitrijden van een uitritje. Vrij terecht dus dat ik was gezakt.
28-2 weer verder gegaan met lessen en na nog eens 11 lessen herexamen gedaan. Op 19-3 om 10.45 uur weer gezakt door het te weinig en niet snel genoeg inhalen van vrachtwagens op de snelweg :S en door het over het net te laat remmen voor een brommetje op een tweerichtingen fietspad. Ik wilde net remmen voor hem toen mijn examinator net de rem intrapte en dus ingreep......
31-3 weer verder gegaan met lessen en nog 10 lessen gehad. Toen herexamen gedaan op 25-4 om 13.05 uur en wederom gezakt. Deze keer was er niet echt een duidelijke oorzaak. Ik keek volgens de examinator niet op tijd voor het opgaan van de kruispunten, maar echte voorbeelden kon hij niet noemen. Ik had niet snel genoeg een plannetje om een bepaalde situatie aan te pakken. Nou lekker duidelijk, NOT!
Na 3 keer gezakt te zijn had ik echt zoiets van, nou ik stop ermee. Lessen vond ik niet echt leuk meer en door de examinator was ik ook niet echt gemotiveerd. Ik vroeg hem hoeveel lessen ik nog nodig had. Hij zo van: misschien wel 50 of meer ligt aan je ontwikkeling. Ook zat ik in die maanden met de eindexamens en een week vakantie in Centerparcs.
Op 9-6 toch maar weer begonnen met lessen. Op vrijdag 27 juni werd ik gebeld door mijn instructeur dat hij op 2 juli wel een examenplaats vrij had. Of ik intresse had. Ik had eigenlijk er niet zoveel vertrouwen in dat ik het dan wel zou halen, maar toch maar genomen die datum. Ook omdat ik 4 juli voor een tijd op vakantie ging en dus het graag voor die datum wilde halen.
Op 2-7 om 8 uur examen. Was dus al supervroeg op voor vakantietijd en was snel het huis uit gegaan toen zowat iedereen nog slaapte. Had mijn ouders ook niet verteld dat ik die dag examen had, want dan zouden ze me weer allemaal eraan gaan herinerren en vroeg naar bed sturen en zo.
Bij het examen had ik dezelfde examinator als bij poging 2, dus ik had er op het begin al niet zo'n goed gevoel bij. Hij gelijk al zo van: volgens mij heb ik jou al wel eens eerder gezien.

.
We gingen bij het examen met de TomTom rijden, wat ik overigens pas 2 keer had geoefend. Ook moest ik een parkeeropdracht doen in een vrij lege straat, dus het was eigenlijk gewoon een stopopdracht. Rit ging vrij goed, maar niet perfect. Ik had zelf al zo'n idee van nou misschien net wel goed genoeg of net niet goed genoeg. Bij het CBR aangekomen stapten we gelijk met zijn 3'en uit, wat mij verbaasde omdat de voorgaande keren de examinator en de instructeur nog bleven in de auto toen ik vast naar binnen ging.
Hij feliciteerde me en ik was nogal blij. Gelijk naar het gemeentehuis geweest smiddags en taart gehaald. Thuis had ook niemand het verwacht, dus ik was nogal blij.
Nu had ik dus na 4 examens en 81 lessen eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Het geintje kostte inclusief theoriecertificaat
4060,40 euro!!! Gelukkig hebben mijn ouders een flink deel betaald, anders zou ik heel wat spaargeld eraan moeten hebben besteden.