abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60033581
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 01:12 schreef Geqxon het volgende:
Je bent geslaagd terwijl je bijna een ongeluk had veroorzaakt? Bizar.
Voor zover ik uit de post van Stringer begreep, kwam die BMW uit een klein zijstraatje(?) en had Stringer gewoon voorrang. Als die BMW hem er dan plots voor gooit, kan ik me op zich wel indenken dat de examinator het Stringer niet aanrekent.

Toch is het inderdaad wel bizar dat je ondanks die blijkbaar flinke ingreep toch geslaagd bent, want normaal gesproken betekent een ingreep volgens mij automatisch dat je gezakt bent, toch? Bijna in een ongeluk terechtkomen zou in principe niet uit moeten maken (zolang jij het niet zelf veroorzaakt that is), maar ook als iemand anders hem er onverwachts voor gooit moet je daar natuurlijk wel fatsoenlijk op kunnen reageren...

Als daar dan toch een ingreep voor nodig was, ben je aardig gematst denk ik? Zeker omdat de rest van de rit natuurlijk ook al niet perfect ging.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 01:33:11 #252
20758 Stringer
You have a nice day
pi_60033652
nee nee, die auto kwam van links, vanuit/achter een hekwerk van een bedrijf... dus ik was zeker geen veroorzaker. Maar toch zit je midden in je rijexamen met een examinator die vol op de rem trapt. Aparte gewaarwording. Zonder zijn actie had ik dan ook op die auto gezeten.

Enerzijds ben ik gematst denk ik, omdat ik van wel meer mensen hoor: ingreep = ingreep. Maar anderzijds weet ik dat ik prima kan rijden, en dat de gehele rit ook heb laten zien... Dus je ziet maar weer hoe belangrijk het is om gewoon door te rijden na een ingreep/voorval/opmerking/foutje wat dan ook...

[ Bericht 40% gewijzigd door Stringer op 11-07-2008 01:39:34 ]
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_60033710
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 01:33 schreef Stringer het volgende:
nee nee, die auto kwam van links, vanuit een hekwerk... dus ik als veroorzaker kan sowieso niet...?
Ja, dan begreep ik je post dus goed.

Waar ik meer op doelde was: die BMW zat in eerste instantie natuurlijk fout door hem er zomaar voor te gooien, maar jij had op jouw beurt natuurlijk weer op tijd moeten remmen. Je examinator was er wel op tijd bij en had het dus aan zien komen; jij blijkbaar niet.

Dan is het toch opvallend dat je alsnog geslaagd bent?

Edit: Je had je post intussen uitgebreid, maar m'n antwoord blijft het zelfde natuurlijk.
quote:
Enerzijds ben ik gematst denk ik, omdat ik van wel meer mensen hoor: ingreep = ingreep. Maar anderzijds weet ik dat ik prima kan rijden, en dat de gehele rit ook heb laten zien... Dus je ziet maar weer hoe belangrijk het is om gewoon door te rijden na een ingreep/voorval/opmerking/foutje wat dan ook...
Dat laatste is zeker waar inderdaad. Snel de draad weer oppikken, je niet door nutteloze dingen af laten leiden en er vooral ook niet teveel over nadenken. Gewoon lekker relaxed rijden dus, zoals je normaal ook zou doen (als je je rijbewijs al zou hebben).
  vrijdag 11 juli 2008 @ 01:45:36 #254
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60033741
Mja een ingreep is dus niet automatisch een garantie voor zakken. Een vriendin van me had een fietser bijna op de motorkap liggen, dus ingreep, maar ook geslaagd. Scheelt wel dat het een enorm leuke meid is met een vlotte babbel, en de examinator was net 30...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 01:49:08 #255
20758 Stringer
You have a nice day
pi_60033773
Haha, dat is helemaal mooi...

Bij mij werd er bijna niet gepraat, was erg geconcentreerd. Er heerste dus ook geen amicale sfeer waardoor ik gematst zou zijn,maar gewoon puur op het verloop van de rest van de rit.
Hij vertelde me ook dat het afslaan een keertje mag gebeuren, maar gebeurt het een tweede/derde keer, wordt dat gezien als onvoldoende voertuigbeheersing en zak je.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_60052853
Ik had de eerste keer ook twee kleine ingrepen (zou geen ongeluk zijn, ik reed in 2 situaties heel langzaam/voorzichtig maar de examinator vond het nodig om op de rem te trappen), later vertelde de examinator dat ik niet door de ingrepen gezakt ben maar doordat ik niet zelfverzekerd genoeg reed (terecht overigens).
Klussen deel 1 en 2
pi_60088174
Mijn rij-instructeur blijft mij maar wijsmaken dat de CBR (in Amsterdam dan) helemaal vol is en dat ie daardoor geen datum voor mij kan vaststellen. Hij is notabene al 2 maanden op zoek. Je zou zeggen dat het met de zomermaanden toch echt veel rustiger is dan in de normale periode, wanneer iedereen terug is van zijn vakantie.
pi_60089086
quote:
Op maandag 14 juli 2008 01:07 schreef Nzxt het volgende:
Mijn rij-instructeur blijft mij maar wijsmaken dat de CBR (in Amsterdam dan) helemaal vol is en dat ie daardoor geen datum voor mij kan vaststellen. Hij is notabene al 2 maanden op zoek. Je zou zeggen dat het met de zomermaanden toch echt veel rustiger is dan in de normale periode, wanneer iedereen terug is van zijn vakantie.
Juist niet volgens mij.

Ik heb in mijn omgeving (Arnhem) ook wel van een aantal mensen gehoord dat 't CBR tot aan september ofzo vrijwel vol zat. Zomermaanden schijnen dus blijkbaar zelfs nog drukker te zijn dan normaal? (lijkt me zelf ook vreemd, maar 't zal toch echt niet overdreven zijn denk ik)

Verschilt misschien ook wel per rijschool... Kan natuurlijk zijn dat sommige al plaatsen gereserveerd hebben en andere niet.
pi_60089328
Wat apart zeg, ik dacht dat rijscholen altijd een x aantal examens per periode konden inkopen of iets.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 14 juli 2008 @ 08:29:01 #260
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_60089590
Mijn instructeur had gelukkig al op tijd gereserveerd en op gunstige tijden (Berkel-Enschot). Ik kon binnen een maand op en ook nog 's morgens net na de spits. Afgelopen donderdag in 1 keer geslaagd
pi_60092762
Na tig rijlessen had mijn rijinstructeur het vandaag eindelijk over afrijden. En vroeg me of ik ook een tussentijdse toets wou doen. Maar wat is nou precies het voordeel van een TTT. Behalve dat je vrijstelling krijgt voor bijzondere verrichtingen. Het zou me wel 140 euro schelen. En gaat een TTT ok via het CBR, en word dat op dezelfde manier aangevraagd als een Examen? Dus laten we zeggen dat als ik geen TTT doe, ik dan gewoon eerder kan afrijden? Was ik namelijk vergeten te vragen...
pi_60094174
TTT heeft als voordeel inderdaad het afschrijven van de bijzondere verrichtingen, en kijken waar je staat. Zo kan de examinator aangeven of je er al klaar voor bent of niet. Verder tja, als jij vertrouwen hebt erin zou ik het niet doen. Maar of je eerder kan afrijden ligt eraan hoe je instructeur de plekken inkoopt.
Top 5 China producten
pi_60095544
Ik moet om 8.00 afrijden, en mijn instructrice zei dat ik dan waarschijnlijk niet de snelweg op ga. Ze zij dat de examinator aan mij gaat vragen wat het slimste is om nu te doen, snelweg of binnendoor, en zij zei dat ik natuurlijk binnendoor moet zeggen, ivm file en dat dat beter is voor het milieu. Is dat echt zo? Zou het dus kunnen dat ik totaal niet over de snelweg zal gaan? ik vind dat juist wel relaxt, snelweg. Heeft iemand nog meer tips voor 8.00-examens?
pi_60095716
Naja ook al geef je het foute antwoord mag hij je niet op laten zakken hoor Het gaat om het rijden, je theorie heb je al binnen. Maar ligt eraan of het binnendoor sneller is, weet niet in welke stad je moet maar in Amsterdam is binnendoor niet vanzelf sprekend sneller
Top 5 China producten
pi_60095728
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:47 schreef gliterroze het volgende:
Ik moet om 8.00 afrijden, en mijn instructrice zei dat ik dan waarschijnlijk niet de snelweg op ga. Ze zij dat de examinator aan mij gaat vragen wat het slimste is om nu te doen, snelweg of binnendoor, en zij zei dat ik natuurlijk binnendoor moet zeggen, ivm file en dat dat beter is voor het milieu. Is dat echt zo? Zou het dus kunnen dat ik totaal niet over de snelweg zal gaan? ik vind dat juist wel relaxt, snelweg. Heeft iemand nog meer tips voor 8.00-examens?
Snelweg, omdat rond 8:00 er veel kinderen op weg naar school zijn.
pi_60095838
quote:
Op maandag 14 juli 2008 13:53 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Snelweg, omdat rond 8:00 er veel kinderen op weg naar school zijn.
Op 15 juli ?
Top 5 China producten
  maandag 14 juli 2008 @ 13:59:09 #267
164283 Luco
Buongiorno!
pi_60095857
Afhankelijk van de omgeving, waar je heen moet natuurlijk. Als je vrijdagmiddag 1500-1600hr Almere-A'dam doet zou ik lekker de snelweg pakken, de spits is de andere kant op
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_60096098
Ik had mijn examen ook om 08.00 uur en heb wel gewoon snelweg moeten rijden.
Ik had toen (was in maart) veel last van laagstaande zon, maar daar zul je nu geen last van hebben.
Verder is het niet moeilijker om te moeten rijden om die tijd. Het is iets drukker, maar daardoor kijk je misschien ook weer wat beter.
pi_60098116
quote:
Op maandag 14 juli 2008 03:44 schreef Omniej het volgende:

[..]

Juist niet volgens mij.

Ik heb in mijn omgeving (Arnhem) ook wel van een aantal mensen gehoord dat 't CBR tot aan september ofzo vrijwel vol zat. Zomermaanden schijnen dus blijkbaar zelfs nog drukker te zijn dan normaal? (lijkt me zelf ook vreemd, maar 't zal toch echt niet overdreven zijn denk ik)
Veel mensen die hun vakantie voor een spoedopleiding gebruiken
pi_60100566
quote:
Op maandag 14 juli 2008 15:33 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Veel mensen die hun vakantie voor een spoedopleiding gebruiken
Dat zal de meest logische verklaring wel zijn inderdaad.
pi_60103785
Had heel dit topic niet gezien. Moet morgen voor het eerst afrijden. Ik vroeg me af wat nu het beste was: rijinstructeur nu wel of niet mee tijdens het examen? Beide keuzes hebben eigenlijk wel voordelen. Rijinstructeur hijgt niet in je nek of in die van de examinator . Als ie wel meegaat en je zakt ziet hij in ieder geval wel wat je fout doet, en misschien kan ie ook nog een goed woordje voor je doen.
pi_60104201
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:33 schreef Gloeidoos het volgende:
Ik vroeg me af wat nu het beste was: rijinstructeur nu wel of niet mee tijdens het examen? Beide keuzes hebben eigenlijk wel voordelen. Rijinstructeur hijgt niet in je nek of in die van de examinator . Als ie wel meegaat en je zakt ziet hij in ieder geval wel wat je fout doet, en misschien kan ie ook nog een goed woordje voor je doen.
Ik weet nog wel dat bij mijn TTT de instructeur mee was gegaan, vond dat toen inderdaad wel handig omdat hij dan precies kon zien waar het eventueel nog mis ging, en dus waar wellicht nog aandacht aan besteed moest worden.

Bij m'n examen is hij niet meegegaan (noodgedwongen, want had een mentor-examen) en moet zeggen dat ik er geen last van heb gehad. Denk eigenlijk dat ik 't zelfs wel fijn vond om eens een keer zonder instructeur te rijden... Bovendien, bij je examen ga je er niet bij voorbaat al vanuit dat je zakt, dus dat je instructeur kan zien wat je fout doet zou als je het mij vraagt geen reden mogen zijn. (bij een TTT natuurlijk wel)

Kortom: waar je jezelf 't prettigst bij voelt. Zo ontzettend veel maakt het ook niet uit.
  maandag 14 juli 2008 @ 22:51:54 #273
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60108910
Vandaag geslaagd voor m'n B-rijbewijs . Eerste poging, na een uurtje of 35 lessen (ANWB, pakket van 5 / 6 weken).

Morgen even aanvragen bij 't stadhuis B)
pi_60115727
Yayheid! Vandaag ( 2e keer ) afrijden en geslaagd. Werd wel tijd zeg . ( 10 uur simulator waarvan ik niets geleerd heb , vervolgens 40 uur op de weg ).

HF is blij.
Moeder, waar is mijn pils?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:07:34 #275
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60116093
Simulator is ook 3x niks. Die gastjes die 10-daagse opleidingen doen leren zichzelf alles verkeerd aan door die simulator.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')