abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60281751

De lessers:

Meld hier:
› wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen;
› hoeveel lessen je hebt gehad;
› hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
› of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
› natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een rijschool uit?
Op deze site kun je ervaringen van anderen lezen en slagingspercentages van rijscholen vergelijken.

Waar staat TTT voor?
Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

Wat moet je meenemen naar je TTT?
Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het CBR op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost ¤30,80 en contant betalen kan niet.

Wat moet je meenemen naar je Praktijk-examen?
Je theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

Waar staat BNOR voor?
Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. [url=http://forum.fok.nl/topic/825297]hier
te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2008:
- Addict89 (3 januari)
- Reki (7 januari)
- Thom123 (8 januari)
- MaddoxX (9 januari)
- lj_lightning (21 januari)
- kurk_droog (25 januari)
- Borkydude (7 februari)
- Urquhart (7 februari)
- Gitanki (11 februari)
- Phaelanx_NL (18 februari)
- Credence (19 februari)
- Battlefan (6 maart)
- CasB (11 maart)
- Miasan (19 maart)
- Doagere (13 mei)
- sheonlydreams86 (13 mei)
- Liebe (29 mei)
- Breaker.Faker (29 mei)
- timp0e (29 mei)
- godigita (6 juni)
- -Trinity- (11 juni)
- Flowerbomb (19 juni)
- qu63 (BE) (20 juni)
- TommyGun (14 juli)

Geslaagden: Gefeliciteerd!

Aankomende examens:

Iedereen die de komende tijd theorie- en/of praktijkexamen heeft: Succes!

Ben je ook begonnen met lessen? Dan kun je jouw avatar toevoegen in de OP.
Heb je jouw rijbewijs dit jaar ook in the pocket? Dan kun je jouw naam en de datum toevoegen in de OP.
De OP (openingspost) kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent.

Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60281797
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Geluk speelt gewoon een grote rol bij het praktijk-examen, ik ben de 2e keer ook met geluk geslaagd
En dat is alweer 3,5 jaar geleden...
Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.

Maar over het verkeer dat het druk is vind ik dan weer niet, je zou moeten kunnen anticiperen op al het verkeer, kan je dat niet ben je blijkbaar nog niet toe aan een rijbewijs. En qua weer is het ook een beetje geluk hebben, hoewel je je moet kunnen aanpassen daarop, regen=>meer afstand, wat langzamer rijden.

Of bedoel je het totaal anders?
Top 5 China producten
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:49:16 #3
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:54:39 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60282554
hihi
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_60286155
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.

[ afbeelding ]

Deze dus
Heb nooit in een Scenic gereden, maar zoals jij de koppeling beschrijft lijkt het verdomd veel op de Laguna waar ik op dit moment in rijd, van ongeveer dezelfde generatie... Vergeleken met de Golf V die ik gewend was leek het in het begin alsof ik de koppeling bijna compleet moest laten schieten.
pi_60286352
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.
Of bedoel je het totaal anders?
Niet echt, ik had gewoon het geluk die 2e keer een niet zo streng beoordelende examinatrice te treffen, ik dacht echt dat ik die 2e keer weer was gezakt (optelsom van fouten door de zenuwen)
Misschien heb ik haar overtuigd door halverwege het examen overdreven veel om me heen te kijken.
Maar voor hetzelfde geld was ik, net als vele anderen, ook 5 of 6 keer gezakt en had ik er misschien helemaal geen zin meer in of geld voor.
En als je instructeur je vlak voor het examen bij het instappen nog ff aanmoedigd (kom op hè, laat zien wat je net ook hebt laten zien!) zou dat ook nog van invloed op de examinator kunnen zijn.
Ik heb gewoon geluk gehad die 2e keer, maar dat wil niet zeggen dat ik daardoor ook echt ben geslaagd, misschien was mijn rit voor haar voldoende om me het stempel 'veilige verkeersdeelnemer' te geven.
En zo'n examinator weet ook wel dat je pas écht goed gaat rijden als je het rijbewijs een tijdje hebt, de beoordeling van zo'n praktijk-examen moet er op gericht zijn of de kandidaat een veilige verkeersdeelnemer is of niet...

[ Bericht 3% gewijzigd door ilona-scuderia op 23-07-2008 02:42:47 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 08:20:25 #7
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60287403
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.

[ afbeelding ]

Deze dus
De eigenaar van die wagen heeft de pedalen erg strak af laten stellen, dus dat trucje gaat niet op
pi_60289276
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 08:20 schreef TommyGun het volgende:

[..]

De eigenaar van die wagen heeft de pedalen erg strak af laten stellen, dus dat trucje gaat niet op
Ja dat heb ik nu met de nieuwe scenic ook, grafkoppeling
Top 5 China producten
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:26:03 #9
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60289536
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik nu met de nieuwe scenic ook, grafkoppeling
Najah het is even wennen maar ach, is opzich ook wel lekker.
pi_60289676
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:26 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Najah het is even wennen maar ach, is opzich ook wel lekker.
Ja de koppeling is nu heeeel erg strak afgesteld (gaat ze nog aanpassen), het kost best veel kracht om hem naar beneden te houden ook dus is gewoon niet lekker, en als hij dan een centimeter van de grond af ligt (koppelingspunt dan) dan is het best lastig om dat te dosseren als je de hele tijd al je spieren aanspant in je been. Maar ach morgen rij ik weer even een uurtje dus merk ik het wel.
Top 5 China producten
  vrijdag 25 juli 2008 @ 01:52:05 #11
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60332846
Ik voeg weer in.

Had op 23 mei mijn 1e praktijk examen (3 topics terug). Die ging mis.
Maandag heb ik nummer 2. Heb dus 2 maanden moeten wachten. Daarvan heb ik ruim 7 weken niks uitgevoerd, omdat ik het geld domweg niet had om alle 7 weken in te vullen. In plaats daarvan heb ik nu 5 lesjes ingepland, dicht bij elkaar. Afgelopen woensdag had ik er 2 achter elkaar, vorige week woensdag ook 1 en morgen (vandaag) heb ik er nog 1. Dan maandag voor het examen de laatste. Ik hoop dat het voldoende is.

Mijn probleem is vooral dat ik telkens wel iets vergeet. Ik kan alles afzonderlijk best goed, als ik het achter elkaar herhaal, maar toch vergeet ik soms nog ergens te kijken, op tijd af te remmen, terug te schakelen, voorrang te verlenen. Eigenlijk is kijken het belangrijkste wat ik mezelf goed moet aanleren. Woensdag had ik een grappige situatie wat wel een goed voorbeeld was van mijn oplettendheid. Ik reed over een 80KM/h weg en er was amper een auto op de weg, vroeg mijn rijinstructeur ineens: "Valt je niet iets op?" Dus automatisch kijk ik in de verte en zie het stoplicht op rood. Dus ik zeg zo: "Jah, rood licht? Gas maar loslaten hè?" Maar nee, het bleek dat ik al een behoorlijk tijdje links reed. Maar er was niemand die er last van had ofzo, dus heel erg was het niet, maar ik had het gewoon niet in de gaten. Als het drukker zou zijn en er reden meer auto's rechts, dan natuurlijk wel.

Ik hoop echt zo dat ik het op tijd allemaal onder de knie krijg. Als het nu misgaat heb ik nog 1 examen in het pakket en daarna kost het me heel wat extra geld.
pi_60334244
@shOg, haha dat heb ik ook wel eens, van die kleine kutdingetjes eigenlijk.

Ik heb het ook vaak met bochten, als ik een bocht neem dat ik op de baan ernaast uitkom wat gewoon niet mag.

Ik had gister weer een les na 1 maand en 1 dag niet lessen, ging eigenlijk best lekker en soepel. Nu komende dinsdag zelfstandige route van 3 uur.
Top 5 China producten
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:27:57 #13
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60337837
3 uur? Zo, dat is best lang? Helemaal het land door ofzo?

Mijn les vandaag ging wel ok. Maar op het einde toch nog een beetje laat gereageerd bij het voorrang verlenen van 3 motoren. Ik was zeker van plan ze voorrang te verlenen, maar ik reageerde een beetje laat met terugschakelen, waardoor het er wat geschrokken uitzag misschien. Ik hoop dat 1 zo'n foutje me niet gelijk de kop kost. Af en toe plak ik ook nog wel eens tegen een lijn aan, waar mijn instructeur ook nog wel wat commentaar op heeft.
pi_60346374
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:27 schreef Sh0g het volgende:
3 uur? Zo, dat is best lang? Helemaal het land door ofzo?

Mijn les vandaag ging wel ok. Maar op het einde toch nog een beetje laat gereageerd bij het voorrang verlenen van 3 motoren. Ik was zeker van plan ze voorrang te verlenen, maar ik reageerde een beetje laat met terugschakelen, waardoor het er wat geschrokken uitzag misschien. Ik hoop dat 1 zo'n foutje me niet gelijk de kop kost. Af en toe plak ik ook nog wel eens tegen een lijn aan, waar mijn instructeur ook nog wel wat commentaar op heeft.
Mag zelf kiezen hoe ik wil rijden
Top 5 China producten
pi_60381374
Ik ben ook bezig met mijn rijlessen, sinds half mei, en ik heb er precies 19 gehad. Mijn theorie heb ik vorige maand gehaald, gelukkig in een keer.

Ik merk wel dat ik nog steeds allerlei kleine foutjes maak (en een heel enkele keer een groter foutje) en daar baal ik dan wel van. Nou ben ik van nature nogal perfectionistisch en veeleisend dus misschien ligt het gewoon aan mij, maar ik wordt er wel wat onzeker van. Ik wil gewoon (te) graag foutloos rijden.

Misschien heb ik het idee dat je echt helemaal foutloos moet kunnen rijden tijdens een rijles of examen om te kunnen slagen, maar als ik zo eens lees in de rijles-topics en een door mij geopend topic over foutjes tijdens het rij-examen lijkt dat dus helemaal niet zo het geval te zijn. Ik lees vaak dat mensen zelfs tijdens hun examen nog foutjes of iets grotere fouten maken (geen voorrang geven, motor laten afslaan etc.) en dan alsnog slagen.

Ligt het gewoon aan mij, dat ik te snel en te graag wil, of bestaat de foutloze rit echt?

Owja, foutjes die ik nog maak zijn bijvoorbeeld:
-te gehaast kijken (of een van de drie kijkrichtingen vergeten)
-te laat afremmen en terugschakelen bij b.v. een rotonde (is een van de dingen waar ik het meeste moeite mee heb)
-te afwachtend ofwel te "lief" rijden (bijvoorbeeld als ik voorrang heb maar ik heb het idee dat een auto er toch nog snel voor wil gaan, krijg ik het toch wat benauwd en rem ik automatisch wat af waardoor die auto ook daadwerkelijk er voor kruipt)

Ach, laten we zeggen dat ik er gewoon vertrouwen in moet blijven houden. Ik vind het leuk om te doen, hoewel ik heel lang heb gewacht met rijlessen.
pi_60381607
Ik denk dat dat allemaal foutjes zijn die vanzelf wel goedkomen, hoewel je gewoon moet blijven opletten bij rotondes. Van te voren gewoon al afremmen, terugkoppelen naar 2 voordat je de rotonde opbent al.

En het kijken heb ik ook vaak, dat ik toch even 1tje vergeet maar hier moet ik wel erg op letten, ik begin wel te merken hoe belangrijk het spiegelen is. Vooral op de snelweg met inhalen en alles, als er opeens uit je dooie hoek een dikke bmw z5 komt die je anders niet had gezien. En op het kijken zijn examinators wel streng denk ik hoor.
Top 5 China producten
pi_60381770
@Sanvean: mijn rij-instructeur heeft juist altijd gezegd dat niemand continu foutloos rijdt, ook je examinator zelf niet. Mij heeft dat destijds wel vertrouwen gegeven eigenlijk. En het klopt inderdaad ook wel; tijdens je examen kun je gerust nog fouten maken en toch slagen. Waar het vooral om gaat is dat je op een goede manier met je fouten omgaat, en dat je indien mogelijk eventueel nog een fout herstelt.

Wat die foutjes die je noemde betreft; op te gehaast kijken betrapte mijn instructeur me ook continu. Zelfs één uur voordat ik mijn examen had, zei hij nog tegen me dat ik zeker zou zakken als ik niet beter zou gaan kijken. Uiteindelijk ben ik er tijdens het examen zelf toch maar beter op gaan letten, en na afloop meldde de examinator me nog dat mijn kijkgedrag uitstekend was. Zorg dus is ieder geval dat je áltijd goed kijkt, want dat is volgens mij echt de nummer één reden waarom mensen zakken. Zolang je kijkgedrag in orde is, zullen ze je eventuele andere kleine foutjes wel vergeven.
  zondag 27 juli 2008 @ 19:56:14 #18
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60382674
quote:
Op zondag 27 juli 2008 18:41 schreef rene90 het volgende:
als er opeens uit je dooie hoek een dikke bmw z5 komt die je anders niet had gezien.
pics or it didn't happen
pi_60382891
Top 5 China producten
  zondag 27 juli 2008 @ 20:18:25 #20
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60383028
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:09 schreef rene90 het volgende:
[ afbeelding ]
dat is een z3
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60383190
quote:
Op zondag 27 juli 2008 20:18 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

dat is een z3
Het was helaas ook een x5 geen z5, had me vertypt.
Top 5 China producten
  maandag 28 juli 2008 @ 09:23:57 #22
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60390324
BAH

Weer gezakt, 2e keer.

Het ging wel veel beter dan de 1e keer. Maar toch heb ik me toch een blunders gemaakt. De grootste is nog wel de stilstaan opdracht. Toen ik weer wegreed vergat ik 1: auto in 1 zetten, 2: schouder, 3: knipperlicht. Alledrie!! En het ergste is nog wel dat ik het meteen in de gaten had toen ik wegreed. Toen zakte de moed al in mijn schoenen. De parkeeropdracht ging veel beter, maar toen ik weg wilde rijden sloeg de motor 3x af, dat die examinator vroeg wat ik toch aan het doen was. Dat is me nog never nooit overkomen, zelfs niet in mijn 1e lessen. Het uur daarvoor ging alles nog prima. Ook mijn kijkgedrag was nog niet helemaal goed, ook al ging het bij vlagen wel goed aldus de examinator. Ik vond zelf dat ik prima keek en niks over het hoofd zag. Ik had zelfs nog een bejaarde laten oversteken die eigenlijk geen voorrang had.

Tja, 3e keer is scheepsrecht dan maar...
pi_60394413
quote:
Op maandag 28 juli 2008 09:23 schreef Sh0g het volgende:
BAH

Weer gezakt, 2e keer.

Het ging wel veel beter dan de 1e keer. Maar toch heb ik me toch een blunders gemaakt. De grootste is nog wel de stilstaan opdracht. Toen ik weer wegreed vergat ik 1: auto in 1 zetten, 2: schouder, 3: knipperlicht. Alledrie!! En het ergste is nog wel dat ik het meteen in de gaten had toen ik wegreed. Toen zakte de moed al in mijn schoenen. De parkeeropdracht ging veel beter, maar toen ik weg wilde rijden sloeg de motor 3x af, dat die examinator vroeg wat ik toch aan het doen was. Dat is me nog never nooit overkomen, zelfs niet in mijn 1e lessen. Het uur daarvoor ging alles nog prima. Ook mijn kijkgedrag was nog niet helemaal goed, ook al ging het bij vlagen wel goed aldus de examinator. Ik vond zelf dat ik prima keek en niks over het hoofd zag. Ik had zelfs nog een bejaarde laten oversteken die eigenlijk geen voorrang had.

Tja, 3e keer is scheepsrecht dan maar...
Als ik het zo lees lijkt het mij dat het vooral de stress is die voor het meeste zorgt. Je hebt van die pilletjes die je een stukje rustiger maken, geen idee hoe ze heten maar die mag je volgens mij gebruiken (betablokkers weer niet volgens mij..), misschien kan dat iets helpen.
Top 5 China producten
  maandag 28 juli 2008 @ 13:26:18 #24
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_60394548
Ik ben normaal nooit een stresskip. Sterker nog, voor tentamens enzo kende ik nooit stress.
Maar dit was toch anders. Het zal mij benieuwe hoelang het duurt voor ik weer mag proberen...misschien wel 3 maanden.
pi_60396922
Heb de route nog een beetje ingekort, dit is de echte route;

klik morgen ga ik deze rijden.
Top 5 China producten
pi_60415112
Vanochtend rijles nummer 3 gehad. Naar mijn idee ging het vrij goed, zijn begonnen met kijken en kreeg een compliment omdat ik het vrij goed deed. Vooral bij een punt waar je moet voorsorteren en iedereen hem klakkeloos naar links pleurt, keek ik eerst voordat ik dat deed. Ook heb ik bijna niet misgeschakeld op een enkele keer bij stilstand. Wegrijden vanuit stilstand wil nog niet helemaal, heb de auto minstens 5 keer laten afslaan. Maarja dat went vanzelf wel .
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_60418887
Nou mijn zelfstandige route zit erop. Ging erg goed en dat vond mijn instructrice ook. Vooral snelweg vormt totaal geen probleem meer. Nu is het nog belangrijk dat ik goed kruispunten af speur en vooral in de verte. En bij het zoeken bij wegen meer snelheid eruit. Volgende week de 3 oriëntatie punten rijden en cluster opdrachten.
Top 5 China producten
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:25:56 #28
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60420655
Theorie gehaald gister

2 lessen pas gehad
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60420712
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Theorie gehaald gister

2 lessen pas gehad
Gefeliciteerd
Top 5 China producten
pi_60422446
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Theorie gehaald gister

2 lessen pas gehad
Mag je al aan de handrem zitten?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:45:49 #31
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60422606
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:38 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Mag je al aan de handrem zitten?
Ik mag gewoon al alles doen
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60422674
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:45 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ik mag gewoon al alles doen
Nice, lukken de 180's al?
pi_60428228
Kreeg zojuist een telefoontje, tussentijdse toets met 2 maanden vervroegd , 4e week van augustus.
Top 5 China producten
pi_60496977
Heeft er iemand ervaring met de dvd-rom Theorie En Examentraining Auto? Of is een theorie boek gewoon makkelijker? Lees wel verhalen dat niet alles wordt behandeld, e.g. in de beoordelingen van het boek Veka best in bol.com.
pi_60497235
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:48 schreef Corvidae het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de dvd-rom Theorie En Examentraining Auto? Of is een theorie boek gewoon makkelijker? Lees wel verhalen dat niet alles wordt behandeld, e.g. in de beoordelingen van het boek Veka best in bol.com.
Ik had zelf veka en was er dik tevreden over. Lekker duidelijk en goed geordend, geen extra bullshit zoals de ANWB erbij.
Top 5 China producten
pi_60507707
Heb een onder geregend theorie boek van 1998, ook van Veka. Op zich nog leesbaar, maar ik neem aan dat deze niet meer geschikt is voor de huidige tentamens?
pi_60508135
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:12 schreef Corvidae het volgende:
Heb een onder geregend theorie boek van 1998, ook van Veka. Op zich nog leesbaar, maar ik neem aan dat deze niet meer geschikt is voor de huidige tentamens?
Zijn wel een aantal nieuwe regeltjes ja
Top 5 China producten
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:07:49 #38
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60508440
Iemand die mijn theorie boek wilt overkopen ?
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60526744
Misschien nog handig voor de mensen in Amsterdam. Ik heb vandaag de drie orientatiepunten gereden en heb een korte routebeschrijving gemaakt met puntjes waarvan ik denk dat het even handig is dat je daar op let. Zie hier:

Praxis Osdorp
Startplaats: CBR
1. 1e afslag rechts
2. Bij de stoplichten links, op de linker rijstrook blijven
3. Rechtdoor bij de stoplichten
4. Rechtdoor op de rotonde, op de rechter rijstrook blijven bij de volle lens
5. Rechts bij de stoplichten (op de hoek zit de FEBO)
6. Rechtdoor op de rotonde, op de rechterbaan blijven op de rotonde
7. 2,5 km rechtdoor, let op de snelheid van 50km/h
8. Bij de waarschuwingslichten rechtdoor (aan je rechterhand zit de brandweer)
9. Rechtdoor op de rotonde
10. Linksaf als je links de Praxis ziet, neem de 2e afslag naar links

Verpleeghuis Drie Hoven
1. 1e afslag links
2. Bij de stoplichten rechts
3. Bij de 2e stoplichten links (S103), let op de bus die op de rijbaan naast je kan zitten in verband met uitzwenken
4. Rechtdoor bij de stoplichten
5. Rechts bij de stoplichten (A10), zo snel mogelijk naar de linkse rijstrook. Let op uitvoegend verkeer, deze gaan voor (Let op: de snelweg is 80 km/h)
6. Bij S103 van de snelweg af
7. Bij de stoplichten rechts, daarna meteen de rechter rijstrook op
8. Meteen weer rechts
9. Bij de stoplichten rechts
10. Op de rotonde 1e afslag naar rechts
11. Hier ergens moet het zijn, in de TOM TOM is het nummer niet bekend

Kantoorgebouw Ringpark
1. 1e afslag links
2. Bij de stoplichten rechts
3. Bij de 2e stoplichten links (S103), let op de bus die op de rijbaan naast je kan zitten in verband met uitzwenken
4. Rechtdoor bij de stoplichten
5. Rechts bij de stoplichten (A10), zo snel mogelijk naar de linkse rijstrook. Let op uitvoegend verkeer, deze gaan voor (Let op: de snelweg is 80 km/h)
6. Bij S106 eraf
7. Bij de stoplichten rechts, blijf op de 2e rijstrook voor rechtdoor (met de blokken aan je rechterkant)
8. Bij de stoplichten rechtdoor
9. Bij de stoplichten rechts afbuigen waar je een beetje naar beneden gaat
10. Op de rotonde de 3e afslag, op de rotonde een rijstrook opschuiven na rechts als je de 1e afslag voorbij bent
11. Bij de stoplichten links
Eindbestemming bereikt: Stadsdeel Slotervaart
Top 5 China producten
pi_60533874
tvp
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:01:32 #41
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60536040

Ben ook al een tijdje bezig met lessen nu. denk 8 lessen gehad ofzo.
Beetje jammer alleen dat ik moet leren autorijden in een nissan qashqai, veuls te groot

in watvoor auto lessen jullie?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:01:04 #42
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60539418
Toyota Corolla
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60539948
Volkswagen Golf
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_60544283
Top 5 China producten
pi_60549228

Die dus, alleen in 't lichtblauw De 2.0 diesel.
pi_60549722
Oke, ik ga nu weer rijlessen denk ik.
pi_60554111
Vandaag gereden. En die routes die ik had genoemd kloppen niet echt haha. De praxis wel maar die andere 2 kunnen anders. Er is sowieso een gebouw dat ring park heet, is ook van de snelweg te zien. Vandaag weet dubbel uurtje gereden en ging op een paar puntjes wat minder. Vooral met schakelen. In ze 4 een bocht door en in ze 3 optrekken is geen succes.
Top 5 China producten
pi_60557558
even een vraag, heb 900 ¤ apart staan voor lessen. Zouden jullie me aanraden nu te beginnen of eerst door te sparen??
pi_60557629
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef TJDoornbos het volgende:
even een vraag, heb 900 ¤ apart staan voor lessen. Zouden jullie me aanraden nu te beginnen of eerst door te sparen??
Ik zou even naar jezelf als persoon kijken, weet jij zeker dat je daarna door kans paren of niet? Heb jij moeite met met sparen en kan je niet elke maand een x bedrag opzij zetten zou ik doorsparen. Kan jij wel elke maand 100 euro of iets opzij zetten dan kan het wel denk ik.

Je kan ook eventjes kijken hoeveel lessen je nodig denkt te hebben, hoeveel je er vor die 900 euro kan krijgen (i.c.m. pakket misschien) en hoeveel geld je nog ongeveer nodig hebt.
Top 5 China producten
pi_60559348
Das waar. Is zo'n intake van 60 euro een idee?
pi_60609094
Heb vandaag eindelijk theorie gehaald. Nu binnen 3 week m'n examen .

Ik rij btw in een Golf V ABT uitvoering in het zwart.

Deze dus!
pi_60609928
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Das waar. Is zo'n intake van 60 euro een idee?
Intake van 60 euro? Wat houdt dat precies in?
Top 5 China producten
pi_60609941
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:53 schreef dery1990 het volgende:
Heb vandaag eindelijk theorie gehaald. Nu binnen 3 week m'n examen .

Ik rij btw in een Golf V ABT uitvoering in het zwart.

[ afbeelding ]

Deze dus!
Mooie golf, alleen die 2 dubbele uitlaten maken het minder mooi vind ik.
Top 5 China producten
pi_60616397
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:26 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mooie golf, alleen die 2 dubbele uitlaten maken het minder mooi vind ik.
vind ik juist wel lekker ogen. Vooral omdat hij zwart is. Ik zal wel wat foto's maken....kan pas over 2 weken...
pi_60617097
What the fuck?

Wou je nou serieus zeggen dat je een Abt Golf VS4 als leswagen hebt?

Zo'n rijschool had ik moeten hebben...
pi_60618146
Oke ik geef eerlijk toe, het is niet precies die VS4. Gewoon een 1.9 TDI . Qua uiterlijk is ie verder precies hetzelfde.
pi_60618735
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:42 schreef dery1990 het volgende:
Oke ik geef eerlijk toe, het is niet precies die VS4. Gewoon een 1.9 TDI . Qua uiterlijk is ie verder precies hetzelfde.
Top 5 China producten
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:14:21 #58
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60619517
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 04:42 schreef dery1990 het volgende:
GVD, ultieme pauper dat je d'r bent.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:34:52 #59
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_60625940
Hehe Hij is nog steeds vet voor een lesauto!
pi_60627817
Haha, ja zo ken ik er nog wel een paar.

Toch jammer. Een VS4 als leswagen had mij wel gaaf geleken. (of nou ja, nog veel liever als m'n eigen auto natuurlijk, maar dan moet ik nog even doorsparen...)
pi_60628148
Tssk, ik reed tenminste in een Opel Vectra 2.2 TDI.
pi_60753933
Ik heb hulp nodig bij mijn volgende probleem.

21 augustus heb ik een TTT examen. Het was een snelle beslissing dus heb ik de rijschool gebeld en gevraagd als ik het kan omzetten naar een echt examen of afzeggen. De rijschool heeft verteld dat dat niet kan want ze heeft alles al in orde gemaakt.

Was best pissed, want ik hoor via via dat het WEL kan. Ik wil die TTT helemaal niet doen. Ik heb het CBR al een keer gebeld en die heeft verteld dat het alleen kan als de rijschool iemand anders heeft voor die plaats. Ik heb eigenlijk twijfels bij wat die persoon mij verteld heeft en ga het CBR weer bellen. Inmiddels als een klacht geschreven via een online forumlier. Ben misschien ook van plan ook een aangetekende brief te schijven naar het CBR.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:21:43 #64
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60755411
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:52 schreef CasB het volgende:
Tssk, ik reed tenminste in een Opel Vectra 2.2 TDI.
Das gewoon een slome diesel die in 12 sec naar de 100 sprint.
En jij al die tijd maar denken dat je in een retesnelle bak mocht lessen (2.2 immers).
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60768561
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 22:01 schreef pinquit het volgende:

Ben ook al een tijdje bezig met lessen nu. denk 8 lessen gehad ofzo.
Beetje jammer alleen dat ik moet leren autorijden in een nissan qashqai, veuls te groot

in watvoor auto lessen jullie?
Ik les ook in een nissan qashqai en vindt het ook geen fijne auto maar niet omdat die te groot is maar omdat ik erg lang ben en hij zit dan niet lekker.
pi_60770029
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 09:05 schreef portable het volgende:
Ik heb hulp nodig bij mijn volgende probleem.

21 augustus heb ik een TTT examen. Het was een snelle beslissing dus heb ik de rijschool gebeld en gevraagd als ik het kan omzetten naar een echt examen of afzeggen. De rijschool heeft verteld dat dat niet kan want ze heeft alles al in orde gemaakt.

Was best pissed, want ik hoor via via dat het WEL kan. Ik wil die TTT helemaal niet doen. Ik heb het CBR al een keer gebeld en die heeft verteld dat het alleen kan als de rijschool iemand anders heeft voor die plaats. Ik heb eigenlijk twijfels bij wat die persoon mij verteld heeft en ga het CBR weer bellen. Inmiddels als een klacht geschreven via een online forumlier. Ben misschien ook van plan ook een aangetekende brief te schijven naar het CBR.
Ik moet ook 21 augustus TTT .

En officiele klacht? Als ik het zo hoor is het je eigen fout, jij hebt toegezegd om op die datum de TTT te doen, dan wordt je ingepland en daar zijn uiteraard kosten aan verbonden, die plaats wordt immers "gekocht" dus vrij logisch dat je het niet meer kan omzetten.

Maar je hebt een klacht geschreven over de persoond die je van CBR aan de lijn kreeg? Waarom eigenlijk? Of een klacht over je instructeur?
Top 5 China producten
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:18:43 #67
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60770588
Ik rijd in een Auris btw

Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60770868
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 19:18 schreef Maikuuul het volgende:
Ik rijd in een Auris btw

[ afbeelding ]
Mooie auto wel.
Top 5 China producten
pi_60801173
Ik reed in een Citroen C4 I have got my driver license in the last year! Zoals jullie al wisten
pi_60801200
tvp laatst gezakt voor brommer 43/50
pi_60801775
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:35 schreef LittleMiss het volgende:
tvp laatst gezakt voor brommer 43/50
En hoe staat het met je autorijden ?

Had je trouwens al die extra gevaarherkenningsvragen erbij?
Top 5 China producten
pi_60898490
Gevaarherkenningsvragen heeft iedereen erbij lijkt me...

Vroeg me trouwens af of het mogelijk is om in een of ander gat examen te doen, dus in een andere plaats dan het examencentrum dat het dichtst bij je woonplaats ligt.

M'n zenuwen nekken me steeds in bepaalde drukke en onoverzichtelijke situaties. Als het drukste knooppunt wat je tegenkomt zo'n provinciale weg of eenbanige rotonde is lijkt het me appeltje eitje.

Maar goed, geen rijschool die zegt wij boeken hier wel een examen voor je terwijl je nog nooit bij ze gelest hebt, of wel.

[ Bericht 22% gewijzigd door 16meter op 17-08-2008 13:29:23 ]
pi_60899010
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 13:23 schreef 16meter het volgende:
Gevaarherkenningsvragen heeft iedereen erbij lijkt me...

Vroeg me trouwens af of het mogelijk is om in een of ander gat examen te doen, dus in een andere plaats dan het examencentrum dat het dichtst bij je woonplaats ligt.

M'n zenuwen nekken me steeds in bepaalde drukke en onoverzichtelijke situaties. Als het drukste knooppunt wat je tegenkomt zo'n provinciale weg of eenbanige rotonde is lijkt het me appeltje eitje.

Maar goed, geen rijschool die zegt wij boeken hier wel een examen voor je terwijl je nog nooit bij ze gelest hebt, of wel.
Gevaarherkennings vragen zijn nieuw, en er zijn wel 5 voorbeeldvragen alleen deze tellen nog niet mee. Binnenkort komen er wel een zooi van die vragen bij dus vandaar.

En of je in een gat kan afrijden, kan wel mits je een rijschool vindt lijkt me. Maar als je die situaties nu al erg lastig vindt, is het gewoon iets om op te oefenen want later zal je daar ook moeten rijden.
Top 5 China producten
pi_60899253
Op zich is dat waar, maar dat ga je vanzelf wel beheersen als je er in alle rust zelf een paar keer langsrijdt. Heb wel gemerkt dat ik alleen stukken rustiger in de auto zit en rijd. Van zenuwen ga je echt domme fouten maken.

Als ik nog een keer zak ga ik zeker zoiets overwegen.
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:26:45 #75
177785 Apokalypse
It will be a day of judgement
pi_60906696
Maandag over een week op voor de 4e keer.
Hopen dat het nu wel lukt want hier word ik niet vrolijk van.
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:32:00 #76
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60909840
Dinsdag voor me theorie
pi_60912709
Veel succes,

Ik gok op 2 fout voor jou
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:38:42 #78
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60917599
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:04 schreef dery1990 het volgende:
Veel succes,

Ik gok op 2 fout voor jou
Thanks Laten we het hopen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:20:36 #79
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60952433
Theorie gehaald in September beginnen met lessen bij de ANWB
pi_60952871
Hoeveel fout had je nou?
Top 5 China producten
pi_60988693
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
pi_60988910
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
Tja, ik merk het nu bij mijzelf ook, dat ik er erg laks in wordt. Maar vooral gewoon goed proberen die discipline erin te krijgen. Veel kijken moet je jezelf denk ik proberen aan te leren, om je heen kijken, ver kijken en benoemen wat je ziet.

Ik moet morgen me tussentijdse toets doen trouwens
Top 5 China producten
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:06:02 #83
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60990324
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:34 schreef rene90 het volgende:
Hoeveel fout had je nou?
5 fout
pi_60992391
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
't Is inderdaad waar dat je écht goed moet kijken... Het maakt niet zo gek veel uit als je een kleine fout maakt, zolang je maar wel altijd goed blijft kijken en situaties handig oplost.

Wat waren precies de situaties waarin je gezakt zou zijn dan?
pi_60992441
Blegh ik moet morgen afrijden. Om 8 uur 's morgens dus al.

Opzich kan ik goed rijden op de 30,50,80 wegen, behalve op de snelweg, dat is mijn grote probleem. Het enige wat dan eigenlijk bijna altijd misgaat is het invoegen. Ik kan door de spiegels gewoon niet goed genoeg zien hoeveel ruimte ik heb om in te voegen voordat die auto die al op de snelweg is bij me is, en achterom kijken mag ik dus niet van mijn instructeur.

Verder moet ik soms écht eerder vooruitkijken op die snelweg. Als ik bijvoorbeeld richting Maastricht moet, moet ik optijd kijken op welke rijbaan ik moet rijden bij bijv. een splitsing, zodat ik niet op het laatste moment nog moet manouvreren.

Dus, morgen alsjeblieft allemaal de snelwegen in Limburg mijden! Of als je een rijles auto ziet. Goed afremmen en mij voor laten gaan, dan slaag ik wel neem ik aan.

Ben nooit zenuwachtig.. en nu wel.... erg
Drink geen bier, je doet al gek genoeg
pi_60992617
@donpsp: is het dan geen idee om al veel eerder te beginnen met kijken? Als je de snelweg nadert, probeer dan al zo vroeg mogelijk een goed beeld te krijgen van de drukte e.d. en zorg dat je je snelheid goed aanpast aan die van 't overige verkeer... Zolang je dezelfde snelheid aanhoudt en dus niet veel te hard of te langzaam rijdt, kan het eigenlijk niet al te moeilijk zijn.

Als het heel erg druk is, check je van tevoren al waar de gaten zitten en probeer je het zo goed mogelijk uit te mikken.

Op zich wel redelijk vanzelfsprekend natuurlijk, maar ik zie wel 'ns mensen die pas beginnen met kijken op het moment dat ze al daadwerkelijk in moeten gaan voegen. Dat helpt natuurlijk niet...
pi_60992889
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:18 schreef donpsp het volgende:
Blegh ik moet morgen afrijden. Om 8 uur 's morgens dus al.

Opzich kan ik goed rijden op de 30,50,80 wegen, behalve op de snelweg, dat is mijn grote probleem. Het enige wat dan eigenlijk bijna altijd misgaat is het invoegen. Ik kan door de spiegels gewoon niet goed genoeg zien hoeveel ruimte ik heb om in te voegen voordat die auto die al op de snelweg is bij me is, en achterom kijken mag ik dus niet van mijn instructeur.

Verder moet ik soms écht eerder vooruitkijken op die snelweg. Als ik bijvoorbeeld richting Maastricht moet, moet ik optijd kijken op welke rijbaan ik moet rijden bij bijv. een splitsing, zodat ik niet op het laatste moment nog moet manouvreren.

Dus, morgen alsjeblieft allemaal de snelwegen in Limburg mijden! Of als je een rijles auto ziet. Goed afremmen en mij voor laten gaan, dan slaag ik wel neem ik aan.

Ben nooit zenuwachtig.. en nu wel.... erg
Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur dan . Ik heb wel geleerd hoe belangrijk die dode hoek is haha, kwam er opeens een bmw langs scheuren toen ik wilde inhalen, toen was ik wel blij dat ik toch even gekeken had.

Ik vond het ook altijd moeilijk en werd een beetje hectisch met invoegen. Wat ik toen een beetje geleerd heb is om van te voren al een beeld te krijgen hoe druk het geheel is, en of het lekker doorrijdt, daarna een plekje al te zien en te bepalen welk plekje je neemt. Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen. Zo kan je anticiperen, en heb je een bepaald doel.
Goed spiegelen is wel erg belangrijk, als je paralell rijdt goed kijken, en gaan met die banaan. Kan je gewoon echt niet invoegen ga je desnoods de vluchtstrook op, als dat veiliger is.
Sterkte
Top 5 China producten
pi_60993634
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:
Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen.
Dat dus.

Edit: Al moet je je daar natuurlijk ook niet te veel aan vastklampen, maar dat lijkt me redelijk logisch.
pi_60993699
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur dan . Ik heb wel geleerd hoe belangrijk die dode hoek is haha, kwam er opeens een bmw langs scheuren toen ik wilde inhalen, toen was ik wel blij dat ik toch even gekeken had.

Ik vond het ook altijd moeilijk en werd een beetje hectisch met invoegen. Wat ik toen een beetje geleerd heb is om van te voren al een beeld te krijgen hoe druk het geheel is, en of het lekker doorrijdt, daarna een plekje al te zien en te bepalen welk plekje je neemt. Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen. Zo kan je anticiperen, en heb je een bepaald doel.
Goed spiegelen is wel erg belangrijk, als je paralell rijdt goed kijken, en gaan met die banaan. Kan je gewoon echt niet invoegen ga je desnoods de vluchtstrook op, als dat veiliger is.
Sterkte
Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.

Overigens mag ik de dode hoek wel gebruiken hoor, moet zelfs. Maar niet dat ik echt helemaal over mijn schouder heenkijk door de achterruit, om te kijken hoeveel ruimte/tijd ik heb. En juist dat zou ik fijn vinden, omdat ik dan beter kan inschatten hoeveel ruimte/tijd ik heb dan wanneer ik de spiegels gebruik. Als ik slaag ga ik dat ook gewoon fijn doen de rest van mijn leven

Agja. Het is hopen op een goede snelweg morgen.. en dan moet het hopelijk lukken.
pi_60993869
quote:
Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.
Lijkt erop dat je dan gewoon te laat kijkt?

Als je nog aan het begin van de invoegstrook zit, kun je vaak de snelweg al zien liggen natuurlijk... Naarmate je dichterbij komt, probeer je in te schatten waar de gaten zitten en waar je er het makkelijkst tussenkomt. Dan pas je je eigen snelheid zodanig aan dat je in feite precies naast dat gat komt te rijden.

En als het niet druk is heb je dat probleem helemaal niet natuurlijk.
pi_61001734
Jaa, ik post niet meer in dit topic want ik ben gewoon fucking geslaagd:D Heb nu anders gekeken dan normaal op de snelweg en het invoegen ging prima!

Weet ik door de adrenaline nu niet meer wat hij zei. Ik dacht namelijk dat de examinator zei dat ik morgen al mijn rijbewijs kon ophalen. Ik zei echter dat ik eerst vandaag een pasfoto moest maken. Zei hij; nee doe dat maar morgen, want vandaag heb je de hele dag een grijns op je gezicht en dat mag niet op de pasfoto.

Tnx mensen en voor diegene die nog moeten: succes
pi_61002654
Hmm.. ik krijg nu net (1,5 uur nadat ik geslaagd ben), al een mailtje van het CBR
quote:
Beste kandidaat, Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijexamen! Vanaf nu kun je je rijbewijs aanvragen bij je gemeente. Hierbij ontvang je tevens het uitslagformulier van je rijexamen. Ook je rijschool heeft dit formulier gekregen. Met vriendelijke groet, CBR
Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebben ) nu dan meteen het rijbewijs kan aanvragen (staat iig in het mailtje). En maken ze hem dan gelijk daar of moet ik dan weer een tijd wachten.
pi_61004384
Tussentijdse toets heb ik gehaald. Ging erg goed alleen ik moet nog wat beter kijken. En als ik kijk me auto recht houden. Ik had je stop proef. Straatje keren en dat was het. Wel fijn.
Top 5 China producten
pi_61007454
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:18 schreef donpsp het volgende:
Hmm.. ik krijg nu net (1,5 uur nadat ik geslaagd ben), al een mailtje van het CBR
[..]

Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebben ) nu dan meteen het rijbewijs kan aanvragen (staat iig in het mailtje). En maken ze hem dan gelijk daar of moet ik dan weer een tijd wachten.
Ik weet niet of je hem vandaag al kunt aanvragen... Volgens mij zeggen ze bij het CBR ook dat het pas een dag later kan, omdat zij eerst nog moeten verwerken dat jij geslaagd bent. Als ze dat nog niet gedaan hebben, dan denken ze bij de gemeente dat je nog niet geslaagd bent.

Je kan het natuurlijk gewoon proberen als het niet te veel moeite is, maar de kans bestaat dat je hem toch pas vanaf morgen kunt aanvragen. Daarna duurt het officieel nog eens 5 werkdagen voor je hem bij de gemeente op kunt halen, tenzij je hem met spoed aanvraagt, dan is hij de volgende werkdag klaar. (hoewel ik ook regelmatig van mensen heb gehoord dat hij er al veel eerder dan pas na 5 dagen lag, maar goed)

Edit: Niet om je meteen uit je blijheid te verlossen hoor, maar ik had mijn rijbewijs in ieder geval pas 8 dagen nadat ik geslaagd was.
pi_61012095
Ik ben ook geslaagd gister Vanavond naar het gemeentehuis

Ik kreeg ook dat mailtje gister, twijfelde over precies hetzelfde. Maar ik heb voorlopig toch even geen auto tot m'n beschikking dus een dag eerder of later maakt mij toch niet uit
pi_61012632
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:38 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ben ook geslaagd gister Vanavond naar het gemeentehuis

Ik kreeg ook dat mailtje gister, twijfelde over precies hetzelfde. Maar ik heb voorlopig toch even geen auto tot m'n beschikking dus een dag eerder of later maakt mij toch niet uit
Gefeliciteerd!

@ Omniej, Ik heb zojuist pasfoto's laten maken en ik kon het rijbewijs al aanvragen bij de gemeente Verder staat er op mijn aanvraagformulier (die ik moet inleveren als ik hem ophaal) dat het inderdaad 5 dagen duurt voordat ik hem krijg. Die vrouw aan het loket zei dat ik maandag of dinsdag na 10 uur even moest bellen of hij er al was. Meteen maar even doen dan maandag, ook al zit ik dan bij mijn vriendin enkele kilometers verderop Daarvoor wil ik best even fietsen hoor, om mijn rijbewijs dan op te halen
pi_61013131
Dankje, jij ook!

Vind het zo'n onwerkelijk idee, ik m'n rijbewijs
pi_61017785
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dankje, jij ook!

Vind het zo'n onwerkelijk idee, ik m'n rijbewijs
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
pi_61020743
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:

[..]

Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht. Nouja dat zal wel wennen worden. Niemand meer die je op je fouten wijst naast je, en ook niemand die zegt of je naar links of naar rechts moet. Knipperlicht zal ik daardoor wel vaak vergeten in het begin
pi_61020864
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:24 schreef donpsp het volgende:

[..]

OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht. Nouja dat zal wel wennen worden. Niemand meer die je op je fouten wijst naast je, en ook niemand die zegt of je naar links of naar rechts moet. Knipperlicht zal ik daardoor wel vaak vergeten in het begin
Kan nog best een gevaarlijke gedachte zijn, als je normaal weleens werd gewzen op een auto in je dode hoek op de snelweg
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')