Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Geluk speelt gewoon een grote rol bij het praktijk-examen, ik ben de 2e keer ook met geluk geslaagd
En dat is alweer 3,5 jaar geleden...
Heb nooit in een Scenic gereden, maar zoals jij de koppeling beschrijft lijkt het verdomd veel op de Laguna waar ik op dit moment in rijd, van ongeveer dezelfde generatie... Vergeleken met de Golf V die ik gewend was leek het in het begin alsof ik de koppeling bijna compleet moest laten schieten.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef rene90 het volgende:
[..]
In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.
[ afbeelding ]
Deze dus
Niet echt, ik had gewoon het geluk die 2e keer een niet zo streng beoordelende examinatrice te treffen, ik dacht echt dat ik die 2e keer weer was gezakt (optelsom van fouten door de zenuwen)quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:37 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens, je leert immers zelf bepaalde vaardigheden aan, deze moet je onder de knie hebben wil je sowieso kunnen slagen. Daarnaast zit er uiteraard wel een bepaalde factor geluk/mazzel in met je examinator.
Of bedoel je het totaal anders?
De eigenaar van die wagen heeft de pedalen erg strak af laten stellen, dus dat trucje gaat niet opquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:32 schreef rene90 het volgende:
[..]
In die oude scenic heb ik ook gelest, ook lekkere auto, daar kan je de koppeling (althans hoe het bij mij stond afgesteld) bijna in 1 keer laten opkomen, en hatseflats hij gaat.
[ afbeelding ]
Deze dus
Ja dat heb ik nu met de nieuwe scenic ook, grafkoppelingquote:Op woensdag 23 juli 2008 08:20 schreef TommyGun het volgende:
[..]
De eigenaar van die wagen heeft de pedalen erg strak af laten stellen, dus dat trucje gaat niet op
Najah het is even wennen maar ach, is opzich ook wel lekker.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik nu met de nieuwe scenic ook, grafkoppeling
Ja de koppeling is nu heeeel erg strak afgesteld (gaat ze nog aanpassen), het kost best veel kracht om hem naar beneden te houden ook dus is gewoon niet lekker, en als hij dan een centimeter van de grond af ligt (koppelingspunt dan) dan is het best lastig om dat te dosseren als je de hele tijd al je spieren aanspant in je been. Maar ach morgen rij ik weer even een uurtje dus merk ik het wel.quote:Op woensdag 23 juli 2008 10:26 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Najah het is even wennen maar ach, is opzich ook wel lekker.
Mag zelf kiezen hoe ik wil rijdenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:27 schreef Sh0g het volgende:
3 uur? Zo, dat is best lang? Helemaal het land door ofzo?
Mijn les vandaag ging wel ok. Maar op het einde toch nog een beetje laat gereageerd bij het voorrang verlenen van 3 motoren. Ik was zeker van plan ze voorrang te verlenen, maar ik reageerde een beetje laat met terugschakelen, waardoor het er wat geschrokken uitzag misschien. Ik hoop dat 1 zo'n foutje me niet gelijk de kop kost. Af en toe plak ik ook nog wel eens tegen een lijn aan, waar mijn instructeur ook nog wel wat commentaar op heeft.
pics or it didn't happenquote:Op zondag 27 juli 2008 18:41 schreef rene90 het volgende:
als er opeens uit je dooie hoek een dikke bmw z5 komt die je anders niet had gezien.
Als ik het zo lees lijkt het mij dat het vooral de stress is die voor het meeste zorgt. Je hebt van die pilletjes die je een stukje rustiger maken, geen idee hoe ze heten maar die mag je volgens mij gebruiken (betablokkers weer niet volgens mij..), misschien kan dat iets helpen.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:23 schreef Sh0g het volgende:
BAH
Weer gezakt, 2e keer.
Het ging wel veel beter dan de 1e keer. Maar toch heb ik me toch een blunders gemaakt. De grootste is nog wel de stilstaan opdracht. Toen ik weer wegreed vergat ik 1: auto in 1 zetten, 2: schouder, 3: knipperlicht. Alledrie!! En het ergste is nog wel dat ik het meteen in de gaten had toen ik wegreed. Toen zakte de moed al in mijn schoenen. De parkeeropdracht ging veel beter, maar toen ik weg wilde rijden sloeg de motor 3x af, dat die examinator vroeg wat ik toch aan het doen was. Dat is me nog never nooit overkomen, zelfs niet in mijn 1e lessen. Het uur daarvoor ging alles nog prima. Ook mijn kijkgedrag was nog niet helemaal goed, ook al ging het bij vlagen wel goed aldus de examinator. Ik vond zelf dat ik prima keek en niks over het hoofd zag. Ik had zelfs nog een bejaarde laten oversteken die eigenlijk geen voorrang had.
Tja, 3e keer is scheepsrecht dan maar...
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Theorie gehaald gister
2 lessen pas gehad
Mag je al aan de handrem zitten?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Theorie gehaald gister
2 lessen pas gehad
Ik mag gewoon al alles doenquote:
Ik had zelf veka en was er dik tevreden over. Lekker duidelijk en goed geordend, geen extra bullshit zoals de ANWB erbij.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:48 schreef Corvidae het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de dvd-rom Theorie En Examentraining Auto? Of is een theorie boek gewoon makkelijker? Lees wel verhalen dat niet alles wordt behandeld, e.g. in de beoordelingen van het boek Veka best in bol.com.
Zijn wel een aantal nieuwe regeltjes jaquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:12 schreef Corvidae het volgende:
Heb een onder geregend theorie boek van 1998, ook van Veka. Op zich nog leesbaar, maar ik neem aan dat deze niet meer geschikt is voor de huidige tentamens?
Ik zou even naar jezelf als persoon kijken, weet jij zeker dat je daarna door kans paren of niet? Heb jij moeite met met sparen en kan je niet elke maand een x bedrag opzij zetten zou ik doorsparen. Kan jij wel elke maand 100 euro of iets opzij zetten dan kan het wel denk ik.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:59 schreef TJDoornbos het volgende:
even een vraag, heb 900 ¤ apart staan voor lessen. Zouden jullie me aanraden nu te beginnen of eerst door te sparen??
Intake van 60 euro? Wat houdt dat precies in?quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Das waar. Is zo'n intake van 60 euro een idee?
Mooie golf, alleen die 2 dubbele uitlaten maken het minder mooi vind ik.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:53 schreef dery1990 het volgende:
Heb vandaag eindelijk theorie gehaald. Nu binnen 3 week m'n examen.
Ik rij btw in een Golf V ABT uitvoering in het zwart.
[ afbeelding ]
Deze dus!
vind ik juist wel lekker ogen. Vooral omdat hij zwart is. Ik zal wel wat foto's maken....kan pas over 2 weken...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Mooie golf, alleen die 2 dubbele uitlaten maken het minder mooi vind ik.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:42 schreef dery1990 het volgende:
Oke ik geef eerlijk toe, het is niet precies die VS4. Gewoon een 1.9 TDI. Qua uiterlijk is ie verder precies hetzelfde.
GVD, ultieme pauper dat je d'r bent.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 04:42 schreef dery1990 het volgende:
Oke ik geef eerlijk toe, het is niet precies die VS4. Gewoon een 1.9 TDI. Qua uiterlijk is ie verder precies hetzelfde.
Das gewoon een slome diesel die in 12 sec naar de 100 sprint.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 14:52 schreef CasB het volgende:
Tssk, ik reed tenminste in een Opel Vectra 2.2 TDI.
Ik les ook in een nissan qashqai en vindt het ook geen fijne auto maar niet omdat die te groot is maar omdat ik erg lang ben en hij zit dan niet lekker.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:01 schreef pinquit het volgende:![]()
Ben ook al een tijdje bezig met lessen nu. denk 8 lessen gehad ofzo.
Beetje jammer alleen dat ik moet leren autorijden in een nissan qashqai, veuls te groot![]()
in watvoor auto lessen jullie?
Ik moet ook 21 augustus TTTquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 09:05 schreef portable het volgende:
Ik heb hulp nodig bij mijn volgende probleem.
21 augustus heb ik een TTT examen. Het was een snelle beslissing dus heb ik de rijschool gebeld en gevraagd als ik het kan omzetten naar een echt examen of afzeggen. De rijschool heeft verteld dat dat niet kan want ze heeft alles al in orde gemaakt.
Was best pissed, want ik hoor via via dat het WEL kan. Ik wil die TTT helemaal niet doen. Ik heb het CBR al een keer gebeld en die heeft verteld dat het alleen kan als de rijschool iemand anders heeft voor die plaats. Ik heb eigenlijk twijfels bij wat die persoon mij verteld heeft en ga het CBR weer bellen. Inmiddels als een klacht geschreven via een online forumlier. Ben misschien ook van plan ook een aangetekende brief te schijven naar het CBR.
Mooie auto wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:18 schreef Maikuuul het volgende:
Ik rijd in een Auris btw
[ afbeelding ]
En hoe staat het met je autorijdenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:35 schreef LittleMiss het volgende:
tvplaatst gezakt voor brommer 43/50
![]()
Gevaarherkennings vragen zijn nieuw, en er zijn wel 5 voorbeeldvragen alleen deze tellen nog niet mee. Binnenkort komen er wel een zooi van die vragen bij dus vandaar.quote:Op zondag 17 augustus 2008 13:23 schreef 16meter het volgende:
Gevaarherkenningsvragen heeft iedereen erbij lijkt me...
Vroeg me trouwens af of het mogelijk is om in een of ander gat examen te doen, dus in een andere plaats dan het examencentrum dat het dichtst bij je woonplaats ligt.
M'n zenuwen nekken me steeds in bepaalde drukke en onoverzichtelijke situaties. Als het drukste knooppunt wat je tegenkomt zo'n provinciale weg of eenbanige rotonde is lijkt het me appeltje eitje.
Maar goed, geen rijschool die zegt wij boeken hier wel een examen voor je terwijl je nog nooit bij ze gelest hebt, of wel.
Thanksquote:Op maandag 18 augustus 2008 00:04 schreef dery1990 het volgende:
Veel succes,
Ik gok op 2 fout voor jou
Tja, ik merk het nu bij mijzelf ook, dat ik er erg laks in wordt. Maar vooral gewoon goed proberen die discipline erin te krijgen. Veel kijken moet je jezelf denk ik proberen aan te leren, om je heen kijken, ver kijken en benoemen wat je ziet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
't Is inderdaad waar dat je écht goed moet kijken... Het maakt niet zo gek veel uit als je een kleine fout maakt, zolang je maar wel altijd goed blijft kijken en situaties handig oplost.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur danquote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:18 schreef donpsp het volgende:
Blegh ik moet morgen afrijden. Om 8 uur 's morgens dus al.
Opzich kan ik goed rijden op de 30,50,80 wegen, behalve op de snelweg, dat is mijn grote probleem. Het enige wat dan eigenlijk bijna altijd misgaat is het invoegen. Ik kan door de spiegels gewoon niet goed genoeg zien hoeveel ruimte ik heb om in te voegen voordat die auto die al op de snelweg is bij me is, en achterom kijken mag ik dus niet van mijn instructeur.
Verder moet ik soms écht eerder vooruitkijken op die snelweg. Als ik bijvoorbeeld richting Maastricht moet, moet ik optijd kijken op welke rijbaan ik moet rijden bij bijv. een splitsing, zodat ik niet op het laatste moment nog moet manouvreren.
Dus, morgen alsjeblieft allemaal de snelwegen in Limburg mijden!![]()
Of als je een rijles auto ziet. Goed afremmen en mij voor laten gaan, dan slaag ik wel neem ik aan.
![]()
Ben nooit zenuwachtig.. en nu wel.... erg![]()
Dat dus.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:
Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen.
Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur dan. Ik heb wel geleerd hoe belangrijk die dode hoek is haha, kwam er opeens een bmw langs scheuren toen ik wilde inhalen, toen was ik wel blij dat ik toch even gekeken had.
Ik vond het ook altijd moeilijk en werd een beetje hectisch met invoegen. Wat ik toen een beetje geleerd heb is om van te voren al een beeld te krijgen hoe druk het geheel is, en of het lekker doorrijdt, daarna een plekje al te zien en te bepalen welk plekje je neemt. Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen. Zo kan je anticiperen, en heb je een bepaald doel.
Goed spiegelen is wel erg belangrijk, als je paralell rijdt goed kijken, en gaan met die banaan. Kan je gewoon echt niet invoegen ga je desnoods de vluchtstrook op, als dat veiliger is.
Sterkte
Lijkt erop dat je dan gewoon te laat kijkt?quote:Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.
Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebbenquote:Beste kandidaat, Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijexamen! Vanaf nu kun je je rijbewijs aanvragen bij je gemeente. Hierbij ontvang je tevens het uitslagformulier van je rijexamen. Ook je rijschool heeft dit formulier gekregen. Met vriendelijke groet, CBR
Ik weet niet of je hem vandaag al kunt aanvragen... Volgens mij zeggen ze bij het CBR ook dat het pas een dag later kan, omdat zij eerst nog moeten verwerken dat jij geslaagd bent. Als ze dat nog niet gedaan hebben, dan denken ze bij de gemeente dat je nog niet geslaagd bent.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:18 schreef donpsp het volgende:
Hmm.. ik krijg nu net (1,5 uur nadat ik geslaagd ben), al een mailtje van het CBR
[..]
Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebben) nu dan meteen het rijbewijs kan aanvragen (staat iig in het mailtje). En maken ze hem dan gelijk daar of moet ik dan weer een tijd wachten.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:38 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ben ook geslaagd gisterVanavond naar het gemeentehuis
Ik kreeg ook dat mailtje gister, twijfelde over precies hetzelfde. Maar ik heb voorlopig toch even geen auto tot m'n beschikking dus een dag eerder of later maakt mij toch niet uit
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dankje, jij ook!![]()
Vind het zo'n onwerkelijk idee, ik m'n rijbewijs
OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
Kan nog best een gevaarlijke gedachte zijn, als je normaal weleens werd gewzen op een auto in je dode hoek op de snelwegquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:24 schreef donpsp het volgende:
[..]
OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht.Nouja dat zal wel wennen worden. Niemand meer die je op je fouten wijst naast je, en ook niemand die zegt of je naar links of naar rechts moet. Knipperlicht zal ik daardoor wel vaak vergeten in het begin
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |