abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2008 @ 22:32:00 #76
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60909840
Dinsdag voor me theorie
pi_60912709
Veel succes,

Ik gok op 2 fout voor jou
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:38:42 #78
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60917599
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 00:04 schreef dery1990 het volgende:
Veel succes,

Ik gok op 2 fout voor jou
Thanks Laten we het hopen
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:20:36 #79
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60952433
Theorie gehaald in September beginnen met lessen bij de ANWB
pi_60952871
Hoeveel fout had je nou?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_60988693
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
pi_60988910
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
Bijna afrijden. Nog zo'n 6 uur rijles (en 1 uur voorrijden bij examen) en ik voel me nu al paniekerig. Instructeur zegt dat ik nog te weinig inzicht heb (al zo'n 40 uur gelest) en echt ECHT goed moet leren om me heen te kijken, anders haal ik het niet. We gingen 'voor het neppie' examen doen en hij greep 2x in, waarbij het was 'nu was je gezakt' 'en nu ook' omdat ik serieus iets compleet niet zag. Hoe moet je in godsnaam goed om je heen kijken?! Ik wordt helemaal gek. Komende dagen bijna elke dag les, over twee weken afrijden. Help!
Tja, ik merk het nu bij mijzelf ook, dat ik er erg laks in wordt. Maar vooral gewoon goed proberen die discipline erin te krijgen. Veel kijken moet je jezelf denk ik proberen aan te leren, om je heen kijken, ver kijken en benoemen wat je ziet.

Ik moet morgen me tussentijdse toets doen trouwens
Top 5 China producten
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:06:02 #83
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_60990324
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:34 schreef rene90 het volgende:
Hoeveel fout had je nou?
5 fout
pi_60992391
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:09 schreef gliterroze het volgende:
't Is inderdaad waar dat je écht goed moet kijken... Het maakt niet zo gek veel uit als je een kleine fout maakt, zolang je maar wel altijd goed blijft kijken en situaties handig oplost.

Wat waren precies de situaties waarin je gezakt zou zijn dan?
pi_60992441
Blegh ik moet morgen afrijden. Om 8 uur 's morgens dus al.

Opzich kan ik goed rijden op de 30,50,80 wegen, behalve op de snelweg, dat is mijn grote probleem. Het enige wat dan eigenlijk bijna altijd misgaat is het invoegen. Ik kan door de spiegels gewoon niet goed genoeg zien hoeveel ruimte ik heb om in te voegen voordat die auto die al op de snelweg is bij me is, en achterom kijken mag ik dus niet van mijn instructeur.

Verder moet ik soms écht eerder vooruitkijken op die snelweg. Als ik bijvoorbeeld richting Maastricht moet, moet ik optijd kijken op welke rijbaan ik moet rijden bij bijv. een splitsing, zodat ik niet op het laatste moment nog moet manouvreren.

Dus, morgen alsjeblieft allemaal de snelwegen in Limburg mijden! Of als je een rijles auto ziet. Goed afremmen en mij voor laten gaan, dan slaag ik wel neem ik aan.

Ben nooit zenuwachtig.. en nu wel.... erg
Drink geen bier, je doet al gek genoeg
pi_60992617
@donpsp: is het dan geen idee om al veel eerder te beginnen met kijken? Als je de snelweg nadert, probeer dan al zo vroeg mogelijk een goed beeld te krijgen van de drukte e.d. en zorg dat je je snelheid goed aanpast aan die van 't overige verkeer... Zolang je dezelfde snelheid aanhoudt en dus niet veel te hard of te langzaam rijdt, kan het eigenlijk niet al te moeilijk zijn.

Als het heel erg druk is, check je van tevoren al waar de gaten zitten en probeer je het zo goed mogelijk uit te mikken.

Op zich wel redelijk vanzelfsprekend natuurlijk, maar ik zie wel 'ns mensen die pas beginnen met kijken op het moment dat ze al daadwerkelijk in moeten gaan voegen. Dat helpt natuurlijk niet...
pi_60992889
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:18 schreef donpsp het volgende:
Blegh ik moet morgen afrijden. Om 8 uur 's morgens dus al.

Opzich kan ik goed rijden op de 30,50,80 wegen, behalve op de snelweg, dat is mijn grote probleem. Het enige wat dan eigenlijk bijna altijd misgaat is het invoegen. Ik kan door de spiegels gewoon niet goed genoeg zien hoeveel ruimte ik heb om in te voegen voordat die auto die al op de snelweg is bij me is, en achterom kijken mag ik dus niet van mijn instructeur.

Verder moet ik soms écht eerder vooruitkijken op die snelweg. Als ik bijvoorbeeld richting Maastricht moet, moet ik optijd kijken op welke rijbaan ik moet rijden bij bijv. een splitsing, zodat ik niet op het laatste moment nog moet manouvreren.

Dus, morgen alsjeblieft allemaal de snelwegen in Limburg mijden! Of als je een rijles auto ziet. Goed afremmen en mij voor laten gaan, dan slaag ik wel neem ik aan.

Ben nooit zenuwachtig.. en nu wel.... erg
Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur dan . Ik heb wel geleerd hoe belangrijk die dode hoek is haha, kwam er opeens een bmw langs scheuren toen ik wilde inhalen, toen was ik wel blij dat ik toch even gekeken had.

Ik vond het ook altijd moeilijk en werd een beetje hectisch met invoegen. Wat ik toen een beetje geleerd heb is om van te voren al een beeld te krijgen hoe druk het geheel is, en of het lekker doorrijdt, daarna een plekje al te zien en te bepalen welk plekje je neemt. Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen. Zo kan je anticiperen, en heb je een bepaald doel.
Goed spiegelen is wel erg belangrijk, als je paralell rijdt goed kijken, en gaan met die banaan. Kan je gewoon echt niet invoegen ga je desnoods de vluchtstrook op, als dat veiliger is.
Sterkte
Top 5 China producten
pi_60993634
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:
Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen.
Dat dus.

Edit: Al moet je je daar natuurlijk ook niet te veel aan vastklampen, maar dat lijkt me redelijk logisch.
pi_60993699
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mag je van je instructeur niet in je dode hoek kijken wat ook "achterom" kijken is, lekkere instructeur dan . Ik heb wel geleerd hoe belangrijk die dode hoek is haha, kwam er opeens een bmw langs scheuren toen ik wilde inhalen, toen was ik wel blij dat ik toch even gekeken had.

Ik vond het ook altijd moeilijk en werd een beetje hectisch met invoegen. Wat ik toen een beetje geleerd heb is om van te voren al een beeld te krijgen hoe druk het geheel is, en of het lekker doorrijdt, daarna een plekje al te zien en te bepalen welk plekje je neemt. Bijvoorbeeld dat je voor de groene audi invoegt, of achter de bart smit vrachtwagen. Zo kan je anticiperen, en heb je een bepaald doel.
Goed spiegelen is wel erg belangrijk, als je paralell rijdt goed kijken, en gaan met die banaan. Kan je gewoon echt niet invoegen ga je desnoods de vluchtstrook op, als dat veiliger is.
Sterkte
Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.

Overigens mag ik de dode hoek wel gebruiken hoor, moet zelfs. Maar niet dat ik echt helemaal over mijn schouder heenkijk door de achterruit, om te kijken hoeveel ruimte/tijd ik heb. En juist dat zou ik fijn vinden, omdat ik dan beter kan inschatten hoeveel ruimte/tijd ik heb dan wanneer ik de spiegels gebruik. Als ik slaag ga ik dat ook gewoon fijn doen de rest van mijn leven

Agja. Het is hopen op een goede snelweg morgen.. en dan moet het hopelijk lukken.
pi_60993869
quote:
Maar dat is vaak net de pech die ik heb. Bijna iedere keer rijd er iemand parralel aan mijn wagen. Ja en dan word het al hectisch in mijn hoofd. Doe ik afremmen, kan ik achter hem invoegen, maar dan zul je net zien dat hij ook niet te snel rijd zodat ik nog vóor hem kan invoegen. Dat soort situaties kom ik zovaak tegen en daar gaat het steeds mis bij mij.
Lijkt erop dat je dan gewoon te laat kijkt?

Als je nog aan het begin van de invoegstrook zit, kun je vaak de snelweg al zien liggen natuurlijk... Naarmate je dichterbij komt, probeer je in te schatten waar de gaten zitten en waar je er het makkelijkst tussenkomt. Dan pas je je eigen snelheid zodanig aan dat je in feite precies naast dat gat komt te rijden.

En als het niet druk is heb je dat probleem helemaal niet natuurlijk.
pi_61001734
Jaa, ik post niet meer in dit topic want ik ben gewoon fucking geslaagd:D Heb nu anders gekeken dan normaal op de snelweg en het invoegen ging prima!

Weet ik door de adrenaline nu niet meer wat hij zei. Ik dacht namelijk dat de examinator zei dat ik morgen al mijn rijbewijs kon ophalen. Ik zei echter dat ik eerst vandaag een pasfoto moest maken. Zei hij; nee doe dat maar morgen, want vandaag heb je de hele dag een grijns op je gezicht en dat mag niet op de pasfoto.

Tnx mensen en voor diegene die nog moeten: succes
pi_61002654
Hmm.. ik krijg nu net (1,5 uur nadat ik geslaagd ben), al een mailtje van het CBR
quote:
Beste kandidaat, Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijexamen! Vanaf nu kun je je rijbewijs aanvragen bij je gemeente. Hierbij ontvang je tevens het uitslagformulier van je rijexamen. Ook je rijschool heeft dit formulier gekregen. Met vriendelijke groet, CBR
Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebben ) nu dan meteen het rijbewijs kan aanvragen (staat iig in het mailtje). En maken ze hem dan gelijk daar of moet ik dan weer een tijd wachten.
pi_61004384
Tussentijdse toets heb ik gehaald. Ging erg goed alleen ik moet nog wat beter kijken. En als ik kijk me auto recht houden. Ik had je stop proef. Straatje keren en dat was het. Wel fijn.
Top 5 China producten
pi_61007454
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:18 schreef donpsp het volgende:
Hmm.. ik krijg nu net (1,5 uur nadat ik geslaagd ben), al een mailtje van het CBR
[..]

Betekent dit dan dat ik (mocht ik een pasfoto hebben ) nu dan meteen het rijbewijs kan aanvragen (staat iig in het mailtje). En maken ze hem dan gelijk daar of moet ik dan weer een tijd wachten.
Ik weet niet of je hem vandaag al kunt aanvragen... Volgens mij zeggen ze bij het CBR ook dat het pas een dag later kan, omdat zij eerst nog moeten verwerken dat jij geslaagd bent. Als ze dat nog niet gedaan hebben, dan denken ze bij de gemeente dat je nog niet geslaagd bent.

Je kan het natuurlijk gewoon proberen als het niet te veel moeite is, maar de kans bestaat dat je hem toch pas vanaf morgen kunt aanvragen. Daarna duurt het officieel nog eens 5 werkdagen voor je hem bij de gemeente op kunt halen, tenzij je hem met spoed aanvraagt, dan is hij de volgende werkdag klaar. (hoewel ik ook regelmatig van mensen heb gehoord dat hij er al veel eerder dan pas na 5 dagen lag, maar goed)

Edit: Niet om je meteen uit je blijheid te verlossen hoor, maar ik had mijn rijbewijs in ieder geval pas 8 dagen nadat ik geslaagd was.
pi_61012095
Ik ben ook geslaagd gister Vanavond naar het gemeentehuis

Ik kreeg ook dat mailtje gister, twijfelde over precies hetzelfde. Maar ik heb voorlopig toch even geen auto tot m'n beschikking dus een dag eerder of later maakt mij toch niet uit
pi_61012632
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:38 schreef ZwarteMagika het volgende:
Ik ben ook geslaagd gister Vanavond naar het gemeentehuis

Ik kreeg ook dat mailtje gister, twijfelde over precies hetzelfde. Maar ik heb voorlopig toch even geen auto tot m'n beschikking dus een dag eerder of later maakt mij toch niet uit
Gefeliciteerd!

@ Omniej, Ik heb zojuist pasfoto's laten maken en ik kon het rijbewijs al aanvragen bij de gemeente Verder staat er op mijn aanvraagformulier (die ik moet inleveren als ik hem ophaal) dat het inderdaad 5 dagen duurt voordat ik hem krijg. Die vrouw aan het loket zei dat ik maandag of dinsdag na 10 uur even moest bellen of hij er al was. Meteen maar even doen dan maandag, ook al zit ik dan bij mijn vriendin enkele kilometers verderop Daarvoor wil ik best even fietsen hoor, om mijn rijbewijs dan op te halen
pi_61013131
Dankje, jij ook!

Vind het zo'n onwerkelijk idee, ik m'n rijbewijs
pi_61017785
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:15 schreef ZwarteMagika het volgende:
Dankje, jij ook!

Vind het zo'n onwerkelijk idee, ik m'n rijbewijs
Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
pi_61020743
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:35 schreef Omniej het volgende:

[..]

Wacht maar tot je voor het eerst helemaal alleen rijdt.
OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht. Nouja dat zal wel wennen worden. Niemand meer die je op je fouten wijst naast je, en ook niemand die zegt of je naar links of naar rechts moet. Knipperlicht zal ik daardoor wel vaak vergeten in het begin
pi_61020864
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:24 schreef donpsp het volgende:

[..]

OMFG.. Hier had ik nog nieteens aan gedacht. Nouja dat zal wel wennen worden. Niemand meer die je op je fouten wijst naast je, en ook niemand die zegt of je naar links of naar rechts moet. Knipperlicht zal ik daardoor wel vaak vergeten in het begin
Kan nog best een gevaarlijke gedachte zijn, als je normaal weleens werd gewzen op een auto in je dode hoek op de snelweg
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')