abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 12:26:00 #201
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61445164
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:
Maandag heb ik voor de 2e keer Theorie examen.

Vorige keer had ik 9 fout

Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.


Iemand nog studeer tips wat ik met dat boek kan doen?
Ja, weggooien. Het ANWB boek is echt ruk. Het lijkt wel of iedereen die zakt voor theorie dat boek heeft gebruikt. Ik had Vekabest. Heb het theorieboek 1 keer doorgelezen van voor tot achter en dan had je nog een oefenboek met 20 examens (1000) vragen en die heb ik in 3 dagen zitten maken. Ben in 1x geslaagd met 2 fout.


Morgen moet ik op voor de 3e keer alweer.
Heb er echt geen zin meer in. Moest afgelopen week genoodzaakt 1 lesje volgen bij een andere instructeur en die liet me even rijden om te kijken hoe ik het deed en hij zei dat, ook al liet ik veel goede dingen zien, ik in sommige situaties weinig verkeersinzicht toon. Hij wilde hebben dat ik echt 100en meters voor ik een geparkeerde auto voorbij moest, al naar links zou uitwijken als er geen tegenligger aankwam en er moest 1 meter ruimte tussen de auto's zitten als ik er voorbij reed. Dat heb ik nog nooit van mijn andere instructeur hoeven doen.
Verder moest ik altijd van mijn instructeur de voet bij de koppeling houden als ik gelijkwaardige kruispunten, voorrangswegen, rotondes, etc nader, maar van deze instructeur mocht ik dat niet doen.
Heel vervelend dus en ik weet niet goed waar ik nu sta.

Ik heb nog 1 les van een uur vantevoren en ik hoop dat nu alles goed gaat. Het is de laatste kans, ik had 3 examens bij het pakket en ik heb geen zin om 250 neer te leggen voor een 4e keer.
pi_61447392
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:26 schreef Sh0g het volgende:
Verder moest ik altijd van mijn instructeur de voet bij de koppeling houden als ik gelijkwaardige kruispunten, voorrangswegen, rotondes, etc nader, maar van deze instructeur mocht ik dat niet doen.
Vreemd zeg.

Ik heb dat ook altijd 'moeten' doen, maar deed het sowieso uit mezelf al. Ook nu ik m'n rijbewijs heb doe ik het nog altijd... Althans, ik heb het dan alleen over de onoverzichtelijke punten natuurlijk. Op de kruisingen waar je al lang en breed kunt zien of er iets aankomt, vind ik 't een beetje overbodig.

Hoe dan ook lijkt 't me behoorlijk sterk dat je op zo'n detail zou zakken, denk niet dat dat kan eigenlijk.
  zondag 7 september 2008 @ 15:58:36 #203
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61449875
Ik denk ook niet dat je erop kunt zakken, maar ik denk dat de eenmalige instructeur wilde voorkomen dat ik onnodig de koppeling zou intrappen. En de andere wilde juist voorkomen dat ik te laat de koppeling zou intrappen mocht het echt nodig zijn.
  maandag 8 september 2008 @ 08:39:54 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_61466993
je hebt toch nog een uurtje les voor het afrijden? je moet het wel tegen je instructeur even zeggen denk.

ik moet vandaag lessen en ik zie er echt tegenop vorige week geen les gehad omdat die man op vakantie was, dus ben echt bang dat ik er weer helemaal uit ben. bleeh. en de vorige les was echt een rotles, nou er zal er weer zo een volgen vandaag ben ik bang
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61467541
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:39 schreef pinquit het volgende:
je hebt toch nog een uurtje les voor het afrijden? je moet het wel tegen je instructeur even zeggen denk.

ik moet vandaag lessen en ik zie er echt tegenop vorige week geen les gehad omdat die man op vakantie was, dus ben echt bang dat ik er weer helemaal uit ben. bleeh. en de vorige les was echt een rotles, nou er zal er weer zo een volgen vandaag ben ik bang
Je moet niet bang zijn maar er gewoon ZIN in hebben en lekker proberen te rijden.

Het is heel normaal dat je er weer even moet inkomen als je een of twee weken niet hebt gelest. Dat is echt niets om je te schamen.

Rijlessen heb je om te oefenen en te leren, niet om te presteren!

Maar ja, ik heb makkelijk praten hoor. Ik heb vanmiddag een tussentijdse toets en ben daar ook zenuwachtig voor.
Bij een totaal onbekende examinator, ik heb er al een hekel aan als ik bij een andere rijinstructeur moet rijden.

Ik heb 32 lessen gehad, straks voor de TTT (nee, niet die van Assen) nog een 33e les en op zich gaat het wel redelijk vind ik zelf. Alleen wil ik nog zoveel dingen beter kunnen (de moeilijke, plotselinge verkeerssituaties inschatten, e.d.).

Misschien straks maar een banaantje eten om rustig te blijven ofzo.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sanvean op 08-09-2008 09:34:00 ]
pi_61467762
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Vreemd zeg.

Ik heb dat ook altijd 'moeten' doen, maar deed het sowieso uit mezelf al. Ook nu ik m'n rijbewijs heb doe ik het nog altijd... Althans, ik heb het dan alleen over de onoverzichtelijke punten natuurlijk. Op de kruisingen waar je al lang en breed kunt zien of er iets aankomt, vind ik 't een beetje overbodig.

Hoe dan ook lijkt 't me behoorlijk sterk dat je op zo'n detail zou zakken, denk niet dat dat kan eigenlijk.
Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.
Klussen deel 1 en 2
pi_61469557
Okee.. gister de hellingproef op een druk kruispunt met die benzineauto.. met gierende banden
Verder begint het al wat te wennen, dus begin me al wat zekerder te voelen. Nou dat parkeren nog, en een rondje in mn eentje rijden
  maandag 8 september 2008 @ 11:33:53 #208
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61469818
Vandaag voor de 3e keer de weg op Gaat al aardig goed zegt de instructeur bij de anwb. Ik heb er aanleg voor
  maandag 8 september 2008 @ 13:06:09 #209
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61471787
Over een uur word ik opgehaald voor een laatste lesje en dan mag ik het voor de 3e keer proberen. Ik ben toch best wel zenuwachtig, terwijl alles al bekend zou moeten zijn. Maar misschien juist daarom. Ik zou wat moeten eten, maar heb eigenlijk helemaal geen honger.

Heb gisteren nog even met mijn vader gereden. In een benzine stationwagen en op een compleet leeg industrieterrein en vervolgens naar huis om file te parkeren achter de auto van de hoofdcommissaris die tegenover ons woont. Ging allemaal erg goed.

Maar Jezus, dit laatste uur zou ik moeten ontspannen, maar ik zit mezelf alleen maar op te vreten: straks vergeet ik dit of dat of zie ik iets niet op tijd....

Op hoop van zegen dan maar.
pi_61474365
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:06 schreef Sh0g het volgende:
Over een uur word ik opgehaald voor een laatste lesje en dan mag ik het voor de 3e keer proberen.
Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.
pi_61474453
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.
Precies. Vind het op mogelijk gevaarlijke punten ook veel logischer om je voet al bij de koppeling te houden eigenlijk. Je reactiesnelheid wordt er alleen maar langer op als je je voet eerst nog naar de koppeling toe moet brengen.

En dat je het niet moet doen om per ongeluk intrappen te voorkomen (wat eerder ergens in dit topic stond) vind ik onzin... Hoe kun je nou 'per ongeluk' ineens je voet tot aan de bodem trappen?
pi_61475970
Theorie geslaagd

5 fout
  maandag 8 september 2008 @ 18:53:13 #213
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61479593
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:07 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.

helaas...

Op zich ging het goed, tot het moment dat ik een rotonde op kwam. Het was ook nog eens de rotonde waar ik een schurft hekel aan had. Het was een grote vierkante met een fietspad eromheen. Ik kwam aanrijden met een paar auto's voor me en remde af. De auto's voor me reden toen langzaam de rotonde op en ik reed ook langzaam mee, remde af en toen keek ik naar links om te zien wat een auto ging doen. Deze sloeg af dus wilde ik langzaam rijden, maar rechts stonden de auto's op de rotonde stil... Ik zag het en remde, maar de examinator remde ook...

Verderop kreeg ik de instructie links afslaan over zoveel meter. Daarna vroeg 'ie of ik nog op vakantie was geweest, dus ik beetje lullen over de vakantie... vergat ik bijna de opdracht. Dus ik zo: oja, hier naar links hè, dus ik gaf snel richting aan en remde een beetje, maar er zat een auto achter me die nogal snel dichterbij kwam. Dus eigenlijk was ik een beetje te laat, maar ik voelde me erin geluisd door de examinator.

Dus het enige probleem was vooruit kijken. Ik rijd nagenoeg perfect als de weg open en rustig is (tja wie niet), maar zodra ik een obstakel als een drukke rotonde tegenkom vergeet ik soms nog weleens iets en dat kost me mijn kop op examens...

Fucking zonde dus, want nu kost het me weer 250 euro ofzo voor een nieuw examen. Superkut dus. Ik was er bijna.


ps. gefeliciteerd qunix!!
pi_61481624
geslaagd vandaag voor praktijk
pi_61481792
Zonde, Sh0g...

Die 'verderop' opdrachten zijn inderdaad wel 'ns irritant. Had dat ook bij m'n examen en reed ook bijna de weg voorbij waar ik naar links moest. Was ook nog maar net op tijd om nog even volgens het boekje te spiegelen en linksaf te slaan, en dan had ik nog het geluk dat er niets achter me zat... Denk dat ik anders gewoon door zou zijn gereden en de volgende linksaf had gepakt.
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:38:51 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_61492190
Oh Sh0g, wat sund!! echt naar van die examinator, die vakantievraag
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:25:07 #217
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61511575
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:08 schreef Omniej het volgende:
Zonde, Sh0g...

Die 'verderop' opdrachten zijn inderdaad wel 'ns irritant. Had dat ook bij m'n examen en reed ook bijna de weg voorbij waar ik naar links moest. Was ook nog maar net op tijd om nog even volgens het boekje te spiegelen en linksaf te slaan, en dan had ik nog het geluk dat er niets achter me zat... Denk dat ik anders gewoon door zou zijn gereden en de volgende linksaf had gepakt.
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:38 schreef pinquit het volgende:
Oh Sh0g, wat sund!! echt naar van die examinator, die vakantievraag
Ja, zeg dat wel.
Nu vond ik het wel een ontzettend aardige examinator die me daarna ook duidelijk uitlegde waarom ik gezakt was en de tijd nam om al mijn vragen te beantwoorden. De vorige 2 waren leuters. De 1e nam niet eens de tijd om op me te wachten terwijl ik de auto correct afzette, uitstapte, etc. Ik moest het portier nog dichtgooien, toen zat hij al binnen bijna.

Maar goed, 4x scheepsrecht dan maar?
pi_61515269
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef Sh0g het volgende:
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.
Ik kan natuurlijk niet zeggen of je door had moeten rijden of niet, simpelweg omdat ik de precieze situatie niet mee heb gemaakt, maar eerlijk gezegd denk ik dat het in sommige gevallen wel degelijk beter is om gewoon door te rijden. Een opdracht missen is veel minder erg dan onveilig rijden...

Het zou totaal niet erg zijn geweest als je de afslag miste, en zeker niet als je duidelijk afgeleid werd door het praatje. Zolang je maar wel zelfstandigheid toont en dus meteen op zoek gaat naar de volgende gelegenheid om alsnog linksaf te slaan.

"Oh shit, hier had ik in gemoeten natuurlijk. Zal ik de volgende maar pakken dan? "

Een beetje op zo'n manier dus. Dan hoor je vanzelf wel of hij nog steeds naar links wil of niet... 't Is in elk geval beter dan op de rem gaan staan met een auto achter je...
pi_61520484
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
pi_61533192
Morgen TTT, nog steeds met de aangepaste auto

Duurde allemaal vrij lang, ik heb 2 mensen van het CBR mee. Iemand die met de aanpassingen kan omgaan en mijn examinator. De examinator zit zelfs achterin Hopen dat alles goed gaat
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61534193
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:29 schreef denthemen het volgende:
Morgen TTT, nog steeds met de aangepaste auto

Duurde allemaal vrij lang, ik heb 2 mensen van het CBR mee. Iemand die met de aanpassingen kan omgaan en mijn examinator. De examinator zit zelfs achterin Hopen dat alles goed gaat
Aangepaste auto?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61534273
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Aangepaste auto?
Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61536908
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:01 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingen
En wat voor aanpassingen zijn er dan gedaan aan de auto?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61561178
En dennis?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61561390
Hij ging goed Vrijstelling gekregen..

Verder rij ik met deze aanpassingen:


Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer


Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..


Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  donderdag 11 september 2008 @ 22:10:10 #226
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61562961
Wow, zieke shit zo'n gashendel wil ik ook in mijn wagen!
Alleen dat sturen lijkt me bloedlink
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  donderdag 11 september 2008 @ 23:37:29 #227
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61565633
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61565769
Je hoeft geen theorie te hebben voordat je rijles neemt.
pi_61566663
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
2 kanten aan dit verhaal.

- je theorie is maar een jaar geldig, haal jij je rbw binnen een jaar? Anders moet je je theorie overdoen.
- Je lessen gaan goed, je rijdt bijna op examenniveau maar zakt voor je theorie, dan krijg je weer te veel lessen.

Kwestie van balans, niet automatisch uitgaan van het idee dat je eerst theorie moet halen.

Succes en vooral veel plezier!!!
pi_61567726
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:19 schreef denthemen het volgende:
Hij ging goed Vrijstelling gekregen..

Verder rij ik met deze aanpassingen:

[ afbeelding ]
Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer

[ afbeelding ]
Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..


Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
Zo'n gas/rem-hendel lijkt me lastig zeg. Beetje vergelijkbaar met de gashendel in een vliegtuig eigenlijk.

Er zal ongetwijfeld goed over nagedacht zijn, maar ik heb het idee dat je met zo'n systeem veel minder snel kunt reageren als je plotseling moet remmen. (minder snel dan bij 'normale' gas- en rempedalen dus). Of valt dat wel mee?

En dat stuur... Vooral het stuursysteem uit het filmpje lijkt me tof, volgens mij kun je daar echt met het grootste gemak enorm snel mee draaien, best handig.
pi_61582566
Die gashendel lijkt me wel relaxed, denk dat je daarmee net zo snel reageert als met je pedalen, als je er eenmaal aan gewend bent. Dat sturen lijkt me lastig.. Je hoeft maar een hele kleine beweging te maken om heel veel te sturen, bij een hoge snelheid lijkt het me dat je dan erg snel de fout ingaat..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_61582936
Ohw, ik ben zelf trouwens ook (weer) aan het lessen. Mijn rijlesverleden is tot nu toe een beetje dramatisch geweest, gewoon een opeenstapeling van ontzettend veel pech waardoor ik uiteindelijk gestopt ben met lessen.

Ik heb al twee keer examen gedaan en ben nu weer begonnen omdat ik dan, als ik de komende twee keer ook niet slaag, nog binnen de vijf jaar zit waarin ik dan vier keer examen heb gedaan. De vijfde keer 'mag' je dan naar het BNOR. Ik ga er absoluut niet vanuit dat dat nodig is, maar mocht het zo zijn, dan heb ik liever dat die vier keer dus binnen vijf jaar vallen.

Vorige week dus weer m'n eerste rijles sinds lange tijd gehad, ik had gedacht dat ik alles vergeten was en alles weer opnieuw zou moeten leren, maar ik reed dus zo weg! Ging eigenlijk hartstikke goed. Mijn rijinstructrice vond ook echt dat het goed ging, natuurlijk weer even de puntjes op de i zetten en weer wat soepelheid erin krijgen, maar eigenlijk vond ze dat ik al heel snel weer examen kon doen! Ik had vrij enthousiast lessen ingepland, meerdere per week en het kwam er op neer dat ik binnen 3/4 weken examen zou kunnen doen! Ehm.. dacht het niet dus.. Heb het aantal lessen even flink teruggeschroefd, zodat het aantal uren wat ik nodig heb over een wat langere periode komt, vind ik prettiger. Zoals het er nu uitziet ga ik het over een ruime twee maanden dus weer proberen.

Ik heb nu een vrouwelijke rijinstructrice en vind haar aan de ene kant heel prettig. Ze is wel gewoon gezellig en we kletsen ook wel, maar niet de hele tijd en da's wel fijn, bij andere rijinstructeur leek het bijna meer om de gezelligheid dan om het lessen te gaan.. Verder is ze gewoon echt relaxed en da's wel fijn, het helpt bij mij echt niet als er iemand op me zit te schelden als ik het niet goed doe Maar ze geeft verder weinig feedback en da's wel jammer, want dat heb ik wel nodig om te leren. Dus ga haar komende les wel vragen om gewoon alles te zeggen wat ik fout doe of wat nog beter of anders moet.

Naja, hoop dat het tempo er nog wel een beetje inkomt. De twee lessen tot nu toe waren ook voor mij ook gewoon weer een beetje inkomen, maar we hebben eigenlijk erg weinig echt gedaan. Gewoon een beetje rondgereden, wel snelweg en zijn naar 1 coördinatiepunt gereden (maar alleen heenweg), that's it. Verder ook geen bijzondere verrichtingen ofzo.. Naja, ik snap niet hoe zij denkt dat ik op deze manier met een aantal uurtjes weer kan afrijden, maar daar gaan we het dus komende les eens even over hebben!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 14 september 2008 @ 17:58:56 #233
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61624927
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
En??
pi_61645856
blijkbaar niet gehaald, anders was hier waarschijnlijk wel een vrolijke post te vinden
pi_61649366
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
Wat is perfect?

Het kan altijd beter.... Voornamelijk ervaring opdoen...


Ik heb over 4 weken mijn TTT (27 oktober op een maandag). Nu al spannend
  maandag 15 september 2008 @ 17:52:16 #236
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61651194
Donderdag afrijden om 8 uur
pi_61651535
Heb vandaag voor de 2e keer praktijk examen afgelegd en ben geslaagd . Ik vond het zelf niet al te best gaan maar de examinator vond het gelukkig goed genoeg. Heb in totaal 39 lessen gehad. Theorie heb ik trouwens in 1 keer gehaald.
PSN: JoeyvR_
pi_61651827
Echt jonge volgens mij heb ik bijna de slechtste prestatie ooit geleverd door vandaag voor de fking 6e keer te zakken het was alweer de 2e BNOR examen die ik heb moeten afleggen. de vorige keer op 07-07 (5e keer) was ik het wel eens met de examinator dat ik gezakt was. toen ging het echt te slecht voor woorden, fouten die ik normaal gesproken nooit maak maakte ik..het was volgens mij ook een van de slechtste examen die ik had gereden..

Ok vandaag dus voor de 6e keer op. Ik moest op een andere ipv van het CBR bij een andere locatie aanwezig zijn, omdat ik dus een staatsexamen moest afleggen. Daar aangekomen zag ik dat ik weer dezelfde examinator had net als de 5e keer Hij herkende me volgens mij niet en vroeg weer zo van: hoe komt het dat je hier zit voor het BNOR examen etc. Ik zei van jaa het zat iedere keer niet mee met examen en examniatoren. ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar telkens bij het examen maak ik weer een grote fout. Hij: het examen is geen kansspel etc, waar ligt nou echt het probleem? ik: misschien door de spanning ofso. hij: kijk, daar kunnen we wel wat mee! dat moet geen probleem zijn, met mijn 41 jaar ervaring prik ik wel door de spanning heen. het hoeft niet mooi, als het veilig gebeurt en nog wat blabla. alles wat hij zei was gewoon bijna exact hetzelfde wat hij vorige zei. volgens mij had die kerel alles uit zijn hoofd geleerd ofso blabla gelul van hem. nja na dat gelul van hem, mocht ik dan eindelijk gaan rijden.

ik begon met een stukje 80 weg buiten de bebouwde kom. dat ging gewoon goed zonder problemen. daarna stukjes 50 wegen en tussen door af en toe 30 zone wegen gereden. dat ging ook vrij goed naar mijn idee. wel zei hij bij een 50 weg dat ik misschien iets meer vaart moest minderen omdat we op een niet voorrangsweg reden met zijstraten aan de rechterkant. Ok, dat zag ik even over het hoofd, klein foutje kan gebeuren. na een tijdje gingen we de snelweg op. ik vond het optrekken en invoegen prima gaan. tijdje later zag ik dat de rijbaan werd opgedeeld in "rechtdoor-rechtdoor-rechts afrit". ik moest rechtdoor dus dacht ga maar even snel de middelste rijbaan op. ik kijk naar mijn spiegels en zie ineens een motor hard aanrijden. daardoor twijfelde ik even wat ik moest doen. de examinator zo van: kom op ff vaart maken. dat deed ik netjes, dus kon gewoon makkelijk verplaatstten naar de linkerrijstrook. uiteindelijk mocht de afrit nemen en moest ik na de stoplichten links. het was vrij druk op de afrit en omdat de afrit ineens werd gesplitst in twee rijstroken dacht ik, ik neem alvast de linkerrijstrook. dus ik kijk in de linkerspiegel en geef richting aan naar links. zie ik ineens dat er een auto hard naar beneden komt rijden..ik houd me natuurlijk in een blijf op me rijstrook. ondertussen had de examinator al zitten schreeuwen: nee kan niet er komt een auto aan!!! terwijl ik niet eens de intentie had om gelijk naar links te gaan..dikke kut gevoel dus..nou jaa daarna maar geprobeerd te vergeten en goed te rijden. ging vrij goed tot ik linksaf moest bij een t-splitsing. ik dus netjes voor het kruisende fietspad stil staan en links rechts kijken. Rechts kwam er geen auto aan en links ook niet. Ineens komt er rechts in de verte een auto langzaam aanrijden, omdat de auto's op de doorlopende rijbaan ook langzaam rijden. Ik rem daardoor dus een beetje af en sta ineens op het fietspad. komt er ineens links een fietser aan. ik probeer dus weer verder te rijden om het fietspad vrij te maken en de auto tussen het rechtdoorgaand verkeer te steken. Dit deed ik omdat het rechtdoorgaand verkeer toch stapvoets reed. trapt de examinator ineens op de rem.. "kan niet he je blokkeert de weg" (na het examen zei mijn instructrice dat ze waarschijnlijk precies hetzelfde had gedaan en het dus helemaal geen fout vond) nja weer een fout dacht is dus..daarna ff speciale verrichtingen gedaan keren in een straat en parkeren. gingen allemaal goed, goed gekeken enso. toen moest ik alweer terug naar het beginpunt. met z'n drieën naar binnen gegaan. daar stelde hij me de vraag hoe ik het zelf vond. ik zei dat ik het wel redelijk vond gaan op paar foutjes na, zoals ik hierboven had beschreven. na mijn antwoord begon hij met zijn kritiek. ik dacht in mezelf al van: oh nee he niet weer he weer gezakt. na zijn kritiek die voornamelijk over de afrit en linksaf slaan bij t-splitsing ging, waar ik het absoluut niet mee eens was, vertelde hij weer doodleuk: ik denk dat je er nog even aan moet werken (weer precies datzelfde zinnetje die ik al eerder van hem had gehoord de vorige keer. mijn instructrice was ook aardig verbaasd toen ze te horen kreeg dat ik weer niet was geslaagd. ze had toch wel verwacht dat ik de voordeel van de twijfel kreeg, omdat het volgens haar wel redelijk ging en ik niet echt grote fouten had gemaakt. ze probeerde die oude lul nog om te praten maar helaas ik was natuurlijk weer zeer teleurgesteld en baalde als een stekker :/ mja niks aan te doen he volgende keer beter he denk ik dan. mijn zelfvertrouwen is echt tot een dieptepunt gedaald na de uitslag. na de vorige keer had ik me weer een beetje herpakt maar als je telkens zakt door iets doms en niet eens het voordeel van de twijfel krijgt dan weet ik het ook niet meer. ik lees hier verhalen van mensen die naar mijn idee minder dan ik rijden (ik voel me zelf niet goed ofso hoor) maar als mensen een dikke ingreep krijgen en alsnog slagen dan voel je je echt wel bedonderd. nog een voorbeeldje tijdens me 3e of 4e keer was ik gezakt omdat ik twee keer niet goed voorsoorteerde echt wth.. één daarvan kan ik nog wel begrepen, omdat hij me van links inhaalde maar als er geen auto achter je staat en je naar links moet en toevallig niet genoeg naar links staat met de auto en daardoor zakt. echt belachelijk voor woorden. jezus man, val dood man CBR

nu heb ik maar weer een nieuwe datum geregeld, 23 oktober, omdat ik het rose papiertje (tegenwoordig kaartje) echt wil hebben. dit geintje heeft me ffs al meer dan een fortuin gekost echt niet normaal..ik wil niet eens meer weten hoeveel ik wel niet heb besteed aan die kut lessen en examens, wordt er anders nog meer schijtziek van. hehe ik denk dat ik wel klaar ben met mijn gezeik en jullie het toch saai vinden om een dik verhaal te lezen margoed het is er toch even uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Skywalker88 op 15-09-2008 18:26:15 ]
pi_61652438
Ik snap je frustraties. Het is ook een grote geldklopperij dat hele CBR en hun examens.
Ben zelf nu 1x gezakt en heb er minstens 60 uur rijles op zitten maar nog steeds kijk ik niet goed/voldoende volgens m'n instructeur... die gozer denkt dat het onmogelijk is in je binnenspiegel te kijken zonder je hoofd te heffen en te richten op dat spiegeltje. En tijdens zijdelingse verplaatsingen moet ik 2x over m'n schouder kijken.. ik bedoel wtf als er niks rijdt, dan rijdt er een halve seconde later nog niks in m'n dooie hoek. Die examenroutes die je uit je hoofd moet leren zijn ook belachelijk. Het is heel makkelijk om door examenstress zo'n hele route te vergeten, wat als dat gebeurd tijdens een examen terwijl je wel prima aan het rijden bent? Het rijden op zich gaat aardig, bijzondere verrichtingen heb ik wel nog wat oefening voor nodig.

Trouwens die 1-jarige geldigheidsduur van je theoriecertificaat. Hoezo geldklopperij. Heb hem ook voor de 2e keer moeten halen.

Ach ja, tot dat ik dat papiertje heb probeer ik alles maar precies volgens het boekje te doen. Hoop dat ik geen zes examens nodig ga hebben, maar ik houd m'n hart vast.
pi_61653155
Ik heb hem in 2x gehaald, en volgens mij ook al zijn er genoeg externe factoren die je examen moeilijk kunnen maken, je hebt het toch echt zelf in de hand.

2 ingrepen = pech gehad.
pi_61653271
@16meter jaa ik moest mijn theorie ook een keer opnieuw doen omdat die verlopen was en ik geloof ik 3 keer was gezakt
pi_61655054
je kunt wel telkens de examinator de schuld geven, maar je zakt echt niet voor niks 6(!) keer.
denk je nou echt dat het 6 keer aan de examinator ligt?
volgens mij bak je er gewoon niks van, en je kunt dat beter zelf inzien en er wat aan proberen te doen inplaats van de examinatoren (die er niks aan hebben om jou te laten zakken) de schuld te geven...
  maandag 15 september 2008 @ 20:18:32 #243
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61655641
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61656893
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:18 schreef Juicyhil het volgende:
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.

Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  maandag 15 september 2008 @ 21:04:16 #245
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61657026
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
2000 light years from home
pi_61657156
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
Kan in het begin klote zijn als je het schakelen nog niet geweldig beheerst. Dan schat je niet goed in wanneer je nu wel of niet terug moet schakelen of schiet het er nog wel 's bij in. Maar dat is vooral de eerste paar lessen.
  maandag 15 september 2008 @ 21:20:31 #247
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61657603
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:59 schreef Noshiba het volgende:
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.

Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vond om met m`n vader te gaan rijden.

1. Omdat door een tweetal auto-ongelukken en 1 scooter-ongeluk best bang ben geworden in het verkeer en ik zo wat zekerder van mezelf ben omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is, me iedere keer zit te corrigeren.
2. En ik het grootste deel van het besturen nu weet (met het grootste deel bedoel ik dan het schakelen en het sturen).
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61657998
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:20 schreef Juicyhil het volgende:

omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is,
En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
  maandag 15 september 2008 @ 21:49:15 #249
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61658717
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
Das ook wel weer zo, maar ik kan daar pas denk ik over oordelen als ik die eerste les achter de rug heb.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61659585
Ik denk dat als je er heel even over nadenkt het antwoord al weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')