abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 22:10:10 #226
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61562961
Wow, zieke shit zo'n gashendel wil ik ook in mijn wagen!
Alleen dat sturen lijkt me bloedlink
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  donderdag 11 september 2008 @ 23:37:29 #227
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61565633
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61565769
Je hoeft geen theorie te hebben voordat je rijles neemt.
pi_61566663
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
2 kanten aan dit verhaal.

- je theorie is maar een jaar geldig, haal jij je rbw binnen een jaar? Anders moet je je theorie overdoen.
- Je lessen gaan goed, je rijdt bijna op examenniveau maar zakt voor je theorie, dan krijg je weer te veel lessen.

Kwestie van balans, niet automatisch uitgaan van het idee dat je eerst theorie moet halen.

Succes en vooral veel plezier!!!
pi_61567726
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:19 schreef denthemen het volgende:
Hij ging goed Vrijstelling gekregen..

Verder rij ik met deze aanpassingen:

[ afbeelding ]
Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer

[ afbeelding ]
Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..


Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
Zo'n gas/rem-hendel lijkt me lastig zeg. Beetje vergelijkbaar met de gashendel in een vliegtuig eigenlijk.

Er zal ongetwijfeld goed over nagedacht zijn, maar ik heb het idee dat je met zo'n systeem veel minder snel kunt reageren als je plotseling moet remmen. (minder snel dan bij 'normale' gas- en rempedalen dus). Of valt dat wel mee?

En dat stuur... Vooral het stuursysteem uit het filmpje lijkt me tof, volgens mij kun je daar echt met het grootste gemak enorm snel mee draaien, best handig.
pi_61582566
Die gashendel lijkt me wel relaxed, denk dat je daarmee net zo snel reageert als met je pedalen, als je er eenmaal aan gewend bent. Dat sturen lijkt me lastig.. Je hoeft maar een hele kleine beweging te maken om heel veel te sturen, bij een hoge snelheid lijkt het me dat je dan erg snel de fout ingaat..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_61582936
Ohw, ik ben zelf trouwens ook (weer) aan het lessen. Mijn rijlesverleden is tot nu toe een beetje dramatisch geweest, gewoon een opeenstapeling van ontzettend veel pech waardoor ik uiteindelijk gestopt ben met lessen.

Ik heb al twee keer examen gedaan en ben nu weer begonnen omdat ik dan, als ik de komende twee keer ook niet slaag, nog binnen de vijf jaar zit waarin ik dan vier keer examen heb gedaan. De vijfde keer 'mag' je dan naar het BNOR. Ik ga er absoluut niet vanuit dat dat nodig is, maar mocht het zo zijn, dan heb ik liever dat die vier keer dus binnen vijf jaar vallen.

Vorige week dus weer m'n eerste rijles sinds lange tijd gehad, ik had gedacht dat ik alles vergeten was en alles weer opnieuw zou moeten leren, maar ik reed dus zo weg! Ging eigenlijk hartstikke goed. Mijn rijinstructrice vond ook echt dat het goed ging, natuurlijk weer even de puntjes op de i zetten en weer wat soepelheid erin krijgen, maar eigenlijk vond ze dat ik al heel snel weer examen kon doen! Ik had vrij enthousiast lessen ingepland, meerdere per week en het kwam er op neer dat ik binnen 3/4 weken examen zou kunnen doen! Ehm.. dacht het niet dus.. Heb het aantal lessen even flink teruggeschroefd, zodat het aantal uren wat ik nodig heb over een wat langere periode komt, vind ik prettiger. Zoals het er nu uitziet ga ik het over een ruime twee maanden dus weer proberen.

Ik heb nu een vrouwelijke rijinstructrice en vind haar aan de ene kant heel prettig. Ze is wel gewoon gezellig en we kletsen ook wel, maar niet de hele tijd en da's wel fijn, bij andere rijinstructeur leek het bijna meer om de gezelligheid dan om het lessen te gaan.. Verder is ze gewoon echt relaxed en da's wel fijn, het helpt bij mij echt niet als er iemand op me zit te schelden als ik het niet goed doe Maar ze geeft verder weinig feedback en da's wel jammer, want dat heb ik wel nodig om te leren. Dus ga haar komende les wel vragen om gewoon alles te zeggen wat ik fout doe of wat nog beter of anders moet.

Naja, hoop dat het tempo er nog wel een beetje inkomt. De twee lessen tot nu toe waren ook voor mij ook gewoon weer een beetje inkomen, maar we hebben eigenlijk erg weinig echt gedaan. Gewoon een beetje rondgereden, wel snelweg en zijn naar 1 coördinatiepunt gereden (maar alleen heenweg), that's it. Verder ook geen bijzondere verrichtingen ofzo.. Naja, ik snap niet hoe zij denkt dat ik op deze manier met een aantal uurtjes weer kan afrijden, maar daar gaan we het dus komende les eens even over hebben!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 14 september 2008 @ 17:58:56 #233
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61624927
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
En??
pi_61645856
blijkbaar niet gehaald, anders was hier waarschijnlijk wel een vrolijke post te vinden
pi_61649366
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
Wat is perfect?

Het kan altijd beter.... Voornamelijk ervaring opdoen...


Ik heb over 4 weken mijn TTT (27 oktober op een maandag). Nu al spannend
  maandag 15 september 2008 @ 17:52:16 #236
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61651194
Donderdag afrijden om 8 uur
pi_61651535
Heb vandaag voor de 2e keer praktijk examen afgelegd en ben geslaagd . Ik vond het zelf niet al te best gaan maar de examinator vond het gelukkig goed genoeg. Heb in totaal 39 lessen gehad. Theorie heb ik trouwens in 1 keer gehaald.
PSN: JoeyvR_
pi_61651827
Echt jonge volgens mij heb ik bijna de slechtste prestatie ooit geleverd door vandaag voor de fking 6e keer te zakken het was alweer de 2e BNOR examen die ik heb moeten afleggen. de vorige keer op 07-07 (5e keer) was ik het wel eens met de examinator dat ik gezakt was. toen ging het echt te slecht voor woorden, fouten die ik normaal gesproken nooit maak maakte ik..het was volgens mij ook een van de slechtste examen die ik had gereden..

Ok vandaag dus voor de 6e keer op. Ik moest op een andere ipv van het CBR bij een andere locatie aanwezig zijn, omdat ik dus een staatsexamen moest afleggen. Daar aangekomen zag ik dat ik weer dezelfde examinator had net als de 5e keer Hij herkende me volgens mij niet en vroeg weer zo van: hoe komt het dat je hier zit voor het BNOR examen etc. Ik zei van jaa het zat iedere keer niet mee met examen en examniatoren. ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar telkens bij het examen maak ik weer een grote fout. Hij: het examen is geen kansspel etc, waar ligt nou echt het probleem? ik: misschien door de spanning ofso. hij: kijk, daar kunnen we wel wat mee! dat moet geen probleem zijn, met mijn 41 jaar ervaring prik ik wel door de spanning heen. het hoeft niet mooi, als het veilig gebeurt en nog wat blabla. alles wat hij zei was gewoon bijna exact hetzelfde wat hij vorige zei. volgens mij had die kerel alles uit zijn hoofd geleerd ofso blabla gelul van hem. nja na dat gelul van hem, mocht ik dan eindelijk gaan rijden.

ik begon met een stukje 80 weg buiten de bebouwde kom. dat ging gewoon goed zonder problemen. daarna stukjes 50 wegen en tussen door af en toe 30 zone wegen gereden. dat ging ook vrij goed naar mijn idee. wel zei hij bij een 50 weg dat ik misschien iets meer vaart moest minderen omdat we op een niet voorrangsweg reden met zijstraten aan de rechterkant. Ok, dat zag ik even over het hoofd, klein foutje kan gebeuren. na een tijdje gingen we de snelweg op. ik vond het optrekken en invoegen prima gaan. tijdje later zag ik dat de rijbaan werd opgedeeld in "rechtdoor-rechtdoor-rechts afrit". ik moest rechtdoor dus dacht ga maar even snel de middelste rijbaan op. ik kijk naar mijn spiegels en zie ineens een motor hard aanrijden. daardoor twijfelde ik even wat ik moest doen. de examinator zo van: kom op ff vaart maken. dat deed ik netjes, dus kon gewoon makkelijk verplaatstten naar de linkerrijstrook. uiteindelijk mocht de afrit nemen en moest ik na de stoplichten links. het was vrij druk op de afrit en omdat de afrit ineens werd gesplitst in twee rijstroken dacht ik, ik neem alvast de linkerrijstrook. dus ik kijk in de linkerspiegel en geef richting aan naar links. zie ik ineens dat er een auto hard naar beneden komt rijden..ik houd me natuurlijk in een blijf op me rijstrook. ondertussen had de examinator al zitten schreeuwen: nee kan niet er komt een auto aan!!! terwijl ik niet eens de intentie had om gelijk naar links te gaan..dikke kut gevoel dus..nou jaa daarna maar geprobeerd te vergeten en goed te rijden. ging vrij goed tot ik linksaf moest bij een t-splitsing. ik dus netjes voor het kruisende fietspad stil staan en links rechts kijken. Rechts kwam er geen auto aan en links ook niet. Ineens komt er rechts in de verte een auto langzaam aanrijden, omdat de auto's op de doorlopende rijbaan ook langzaam rijden. Ik rem daardoor dus een beetje af en sta ineens op het fietspad. komt er ineens links een fietser aan. ik probeer dus weer verder te rijden om het fietspad vrij te maken en de auto tussen het rechtdoorgaand verkeer te steken. Dit deed ik omdat het rechtdoorgaand verkeer toch stapvoets reed. trapt de examinator ineens op de rem.. "kan niet he je blokkeert de weg" (na het examen zei mijn instructrice dat ze waarschijnlijk precies hetzelfde had gedaan en het dus helemaal geen fout vond) nja weer een fout dacht is dus..daarna ff speciale verrichtingen gedaan keren in een straat en parkeren. gingen allemaal goed, goed gekeken enso. toen moest ik alweer terug naar het beginpunt. met z'n drieën naar binnen gegaan. daar stelde hij me de vraag hoe ik het zelf vond. ik zei dat ik het wel redelijk vond gaan op paar foutjes na, zoals ik hierboven had beschreven. na mijn antwoord begon hij met zijn kritiek. ik dacht in mezelf al van: oh nee he niet weer he weer gezakt. na zijn kritiek die voornamelijk over de afrit en linksaf slaan bij t-splitsing ging, waar ik het absoluut niet mee eens was, vertelde hij weer doodleuk: ik denk dat je er nog even aan moet werken (weer precies datzelfde zinnetje die ik al eerder van hem had gehoord de vorige keer. mijn instructrice was ook aardig verbaasd toen ze te horen kreeg dat ik weer niet was geslaagd. ze had toch wel verwacht dat ik de voordeel van de twijfel kreeg, omdat het volgens haar wel redelijk ging en ik niet echt grote fouten had gemaakt. ze probeerde die oude lul nog om te praten maar helaas ik was natuurlijk weer zeer teleurgesteld en baalde als een stekker :/ mja niks aan te doen he volgende keer beter he denk ik dan. mijn zelfvertrouwen is echt tot een dieptepunt gedaald na de uitslag. na de vorige keer had ik me weer een beetje herpakt maar als je telkens zakt door iets doms en niet eens het voordeel van de twijfel krijgt dan weet ik het ook niet meer. ik lees hier verhalen van mensen die naar mijn idee minder dan ik rijden (ik voel me zelf niet goed ofso hoor) maar als mensen een dikke ingreep krijgen en alsnog slagen dan voel je je echt wel bedonderd. nog een voorbeeldje tijdens me 3e of 4e keer was ik gezakt omdat ik twee keer niet goed voorsoorteerde echt wth.. één daarvan kan ik nog wel begrepen, omdat hij me van links inhaalde maar als er geen auto achter je staat en je naar links moet en toevallig niet genoeg naar links staat met de auto en daardoor zakt. echt belachelijk voor woorden. jezus man, val dood man CBR

nu heb ik maar weer een nieuwe datum geregeld, 23 oktober, omdat ik het rose papiertje (tegenwoordig kaartje) echt wil hebben. dit geintje heeft me ffs al meer dan een fortuin gekost echt niet normaal..ik wil niet eens meer weten hoeveel ik wel niet heb besteed aan die kut lessen en examens, wordt er anders nog meer schijtziek van. hehe ik denk dat ik wel klaar ben met mijn gezeik en jullie het toch saai vinden om een dik verhaal te lezen margoed het is er toch even uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Skywalker88 op 15-09-2008 18:26:15 ]
pi_61652438
Ik snap je frustraties. Het is ook een grote geldklopperij dat hele CBR en hun examens.
Ben zelf nu 1x gezakt en heb er minstens 60 uur rijles op zitten maar nog steeds kijk ik niet goed/voldoende volgens m'n instructeur... die gozer denkt dat het onmogelijk is in je binnenspiegel te kijken zonder je hoofd te heffen en te richten op dat spiegeltje. En tijdens zijdelingse verplaatsingen moet ik 2x over m'n schouder kijken.. ik bedoel wtf als er niks rijdt, dan rijdt er een halve seconde later nog niks in m'n dooie hoek. Die examenroutes die je uit je hoofd moet leren zijn ook belachelijk. Het is heel makkelijk om door examenstress zo'n hele route te vergeten, wat als dat gebeurd tijdens een examen terwijl je wel prima aan het rijden bent? Het rijden op zich gaat aardig, bijzondere verrichtingen heb ik wel nog wat oefening voor nodig.

Trouwens die 1-jarige geldigheidsduur van je theoriecertificaat. Hoezo geldklopperij. Heb hem ook voor de 2e keer moeten halen.

Ach ja, tot dat ik dat papiertje heb probeer ik alles maar precies volgens het boekje te doen. Hoop dat ik geen zes examens nodig ga hebben, maar ik houd m'n hart vast.
pi_61653155
Ik heb hem in 2x gehaald, en volgens mij ook al zijn er genoeg externe factoren die je examen moeilijk kunnen maken, je hebt het toch echt zelf in de hand.

2 ingrepen = pech gehad.
pi_61653271
@16meter jaa ik moest mijn theorie ook een keer opnieuw doen omdat die verlopen was en ik geloof ik 3 keer was gezakt
pi_61655054
je kunt wel telkens de examinator de schuld geven, maar je zakt echt niet voor niks 6(!) keer.
denk je nou echt dat het 6 keer aan de examinator ligt?
volgens mij bak je er gewoon niks van, en je kunt dat beter zelf inzien en er wat aan proberen te doen inplaats van de examinatoren (die er niks aan hebben om jou te laten zakken) de schuld te geven...
  maandag 15 september 2008 @ 20:18:32 #243
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61655641
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61656893
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:18 schreef Juicyhil het volgende:
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.

Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  maandag 15 september 2008 @ 21:04:16 #245
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61657026
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
2000 light years from home
pi_61657156
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
Kan in het begin klote zijn als je het schakelen nog niet geweldig beheerst. Dan schat je niet goed in wanneer je nu wel of niet terug moet schakelen of schiet het er nog wel 's bij in. Maar dat is vooral de eerste paar lessen.
  maandag 15 september 2008 @ 21:20:31 #247
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61657603
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:59 schreef Noshiba het volgende:
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.

Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vond om met m`n vader te gaan rijden.

1. Omdat door een tweetal auto-ongelukken en 1 scooter-ongeluk best bang ben geworden in het verkeer en ik zo wat zekerder van mezelf ben omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is, me iedere keer zit te corrigeren.
2. En ik het grootste deel van het besturen nu weet (met het grootste deel bedoel ik dan het schakelen en het sturen).
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61657998
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:20 schreef Juicyhil het volgende:

omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is,
En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
  maandag 15 september 2008 @ 21:49:15 #249
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61658717
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
Das ook wel weer zo, maar ik kan daar pas denk ik over oordelen als ik die eerste les achter de rug heb.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61659585
Ik denk dat als je er heel even over nadenkt het antwoord al weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')