Ja, weggooien.quote:Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:
Maandag heb ik voor de 2e keer Theorie examen.
Vorige keer had ik 9 fout
Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.
Iemand nog studeer tips wat ik met dat boek kan doen?
Vreemd zeg.quote:Op zondag 7 september 2008 12:26 schreef Sh0g het volgende:
Verder moest ik altijd van mijn instructeur de voet bij de koppeling houden als ik gelijkwaardige kruispunten, voorrangswegen, rotondes, etc nader, maar van deze instructeur mocht ik dat niet doen.
Je moet niet bang zijn maar er gewoon ZIN in hebben en lekker proberen te rijden.quote:Op maandag 8 september 2008 08:39 schreef pinquit het volgende:
je hebt toch nog een uurtje les voor het afrijden? je moet het wel tegen je instructeur even zeggen denk.
ik moet vandaag lessen en ik zie er echt tegenopvorige week geen les gehad omdat die man op vakantie was, dus ben echt bang dat ik er weer helemaal uit ben. bleeh. en de vorige les was echt een rotles, nou er zal er weer zo een volgen vandaag ben ik bang
Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.quote:Op zondag 7 september 2008 14:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Vreemd zeg.
Ik heb dat ook altijd 'moeten' doen, maar deed het sowieso uit mezelf al. Ook nu ik m'n rijbewijs heb doe ik het nog altijd... Althans, ik heb het dan alleen over de onoverzichtelijke punten natuurlijk. Op de kruisingen waar je al lang en breed kunt zien of er iets aankomt, vind ik 't een beetje overbodig.
Hoe dan ook lijkt 't me behoorlijk sterk dat je op zo'n detail zou zakken, denk niet dat dat kan eigenlijk.
Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.quote:Op maandag 8 september 2008 13:06 schreef Sh0g het volgende:
Over een uur word ik opgehaald voor een laatste lesje en dan mag ik het voor de 3e keer proberen.
Precies. Vind het op mogelijk gevaarlijke punten ook veel logischer om je voet al bij de koppeling te houden eigenlijk. Je reactiesnelheid wordt er alleen maar langer op als je je voet eerst nog naar de koppeling toe moet brengen.quote:Op maandag 8 september 2008 09:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.
quote:Op maandag 8 september 2008 15:07 schreef Sanvean het volgende:
[..]
Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.quote:Op maandag 8 september 2008 20:08 schreef Omniej het volgende:
Zonde, Sh0g...
Die 'verderop' opdrachten zijn inderdaad wel 'ns irritant. Had dat ook bij m'n examen en reed ook bijna de weg voorbij waar ik naar links moest. Was ook nog maar net op tijd om nog even volgens het boekje te spiegelen en linksaf te slaan, en dan had ik nog het geluk dat er niets achter me zat... Denk dat ik anders gewoon door zou zijn gereden en de volgende linksaf had gepakt.
Ja, zeg dat wel.quote:Op dinsdag 9 september 2008 09:38 schreef pinquit het volgende:
Oh Sh0g, wat sund!! echt naar van die examinator, die vakantievraag
Ik kan natuurlijk niet zeggen of je door had moeten rijden of niet, simpelweg omdat ik de precieze situatie niet mee heb gemaakt, maar eerlijk gezegd denk ik dat het in sommige gevallen wel degelijk beter is om gewoon door te rijden. Een opdracht missen is veel minder erg dan onveilig rijden...quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef Sh0g het volgende:
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.
Aangepaste auto?quote:Op woensdag 10 september 2008 20:29 schreef denthemen het volgende:
Morgen TTT, nog steeds met de aangepaste auto
Duurde allemaal vrij lang, ik heb 2 mensen van het CBR mee. Iemand die met de aanpassingen kan omgaan en mijn examinator. De examinator zit zelfs achterinHopen dat alles goed gaat
Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingenquote:
En wat voor aanpassingen zijn er dan gedaan aan de auto?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:01 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingen
2 kanten aan dit verhaal.quote:Op donderdag 11 september 2008 23:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
Zo'n gas/rem-hendel lijkt me lastig zeg. Beetje vergelijkbaar met de gashendel in een vliegtuig eigenlijk.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:19 schreef denthemen het volgende:
Hij ging goedVrijstelling gekregen..
Verder rij ik met deze aanpassingen:
[ afbeelding ]
Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer
[ afbeelding ]
Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..
Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
En??quote:Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!
Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.
Op hoop van zegen!
Wat is perfect?quote:Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!
Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.
Op hoop van zegen!
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.quote:Op maandag 15 september 2008 20:18 schreef Juicyhil het volgende:
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
Kan in het begin klote zijn als je het schakelen nog niet geweldig beheerst. Dan schat je niet goed in wanneer je nu wel of niet terug moet schakelen of schiet het er nog wel 's bij in. Maar dat is vooral de eerste paar lessen.quote:Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vond om met m`n vader te gaan rijden.quote:Op maandag 15 september 2008 20:59 schreef Noshiba het volgende:
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.
Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....quote:Op maandag 15 september 2008 21:20 schreef Juicyhil het volgende:
omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is,
Das ook wel weer zo, maar ik kan daar pas denk ik over oordelen als ik die eerste les achter de rug heb.quote:Op maandag 15 september 2008 21:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
Niks, al heb je het doorquote:Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
ok ik zeg ook niet dat ik door alle zes keren ben gezakt door de examinator, maar zeker wel minstens 2 keer gaf hij of zij mij niet de voordeel van de twijfel en rekenen ze dingen veel te zwaar aan. mijn rij-instructrice gaat me echt niet helpen door te zeggen van dat ze het niet met de examinator eens is. dus ik vind dat ik wel degelijk een punt heb van dat het af en toe wel een de examinator ligt. ik geef toe dat ik me misschien door mijn emotie heb laten meeslepen, maar je kan niet ontkennen dat keuze van examinator geen invloed heeft..quote:Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef steez1 het volgende:
je kunt wel telkens de examinator de schuld geven, maar je zakt echt niet voor niks 6(!) keer.
denk je nou echt dat het 6 keer aan de examinator ligt?
volgens mij bak je er gewoon niks van, en je kunt dat beter zelf inzien en er wat aan proberen te doen inplaats van de examinatoren (die er niks aan hebben om jou te laten zakken) de schuld te geven...
Dat maakt dus totaal niet uit. Die zelfstandige route in 't examen is namelijk geen doel op zich... Het is alleen bedoeld om te kunnen laten zien dat je zelfstandig kunt rijden. Als je de route vergeet en je slaagt er niet in om op de plek van bestemming aan te komen, dan kun je daar nooit op zakken. Zolang je maar op een veilige manier hebt gereden...quote:Op maandag 15 september 2008 18:42 schreef 16meter het volgende:
Die examenroutes die je uit je hoofd moet leren zijn ook belachelijk. Het is heel makkelijk om door examenstress zo'n hele route te vergeten, wat als dat gebeurd tijdens een examen terwijl je wel prima aan het rijden bent?
Vaak is 't ook gewoon een optelsom... Een paar kleine foutjes zijn niet erg, zolang je maar wel altijd zorgt dat je de situatie zelfstandig op een zo goed mogelijke manier oplost. Maar maak je aan de lopende band kleine foutjes, of maak je niet eens echt fouten maar rij je gewoon slordig, dán kun je er inderdaad wel op afgerekend worden.quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:49 schreef Skywalker88 het volgende:
ok ik zeg ook niet dat ik door alle zes keren ben gezakt door de examinator, maar zeker wel minstens 2 keer gaf hij of zij mij niet de voordeel van de twijfel en rekenen ze dingen veel te zwaar aan.
Dat is opzich niet echt de silmste opmerking die je kan makenquote:Op maandag 15 september 2008 18:20 schreef Skywalker88 het volgende:
Ok vandaag dus voor de 6e keer op. Ik moest op een andere ipv van het CBR bij een andere locatie aanwezig zijn, omdat ik dus een staatsexamen moest afleggen. Daar aangekomen zag ik dat ik weer dezelfde examinator had net als de 5e keerHij herkende me volgens mij niet en vroeg weer zo van: hoe komt het dat je hier zit voor het BNOR examen etc. Ik zei van jaa het zat iedere keer niet mee met examen en examniatoren. ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar telkens bij het examen maak ik weer een grote fout. Hij: het examen is geen kansspel etc, waar ligt nou echt het probleem? ik: misschien door de spanning ofso. hij: kijk, daar kunnen we wel wat mee! dat moet geen probleem zijn, met mijn 41 jaar ervaring prik ik wel door de spanning heen. het hoeft niet mooi, als het veilig gebeurt en nog wat blabla. alles wat hij zei was gewoon bijna exact hetzelfde wat hij vorige zei. volgens mij had die kerel alles uit zijn hoofd geleerd ofso blabla gelul van hem.
nja na dat gelul van hem, mocht ik dan eindelijk gaan rijden.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:24 schreef dery1990 het volgende:
Ik ben geslaagd! Rijbewijs mag ik volgende week ophalen
Bel je dan ofzo? Of ga je langs, of krijg je bericht?quote:Op woensdag 17 september 2008 15:38 schreef ChickenMan het volgende:
Meestal hebben ze 'm al een paar dagen eerder. Ik was vrijdag geslaagd, mocht m'n pasje deze vrijdag ophalen, maar hij lag er vandaag al.
Je bent haar klant en je betaald voor haar diensten, dus je hebt alle recht om er wat van te zeggen als je niet tevreden bent over de manier van lessen.quote:Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:
Help! Ik heb zo weer rijles en ik moet deze keer echt aan m'n instructrice gaan zeggen dat ik toch echt meer wil leren/nuttige dingen wil doen in plaats van alleen maar doelloos rondrijden! Ze geeft namelijk nauwelijks commentaar en kan me niet voorstellen dat dat is omdat ik alles perfect doe! Daarnaast is het enige zinnige wat we in de afgelopen vier uur hebben gedaan een van de routes in 1 richting een keer gereden, verder niks.. ook geen bijzondere verrichtingen (juist moeilijk) en we hebben gewoon echt alleen maar doelloos rondgereden..
Maar.. hoe ga ik dat enzigzins netjes en subtiel onder woorden brengen?? Ik kom al best snel bot over.. Iemand tips??
Je was pas weer opnieuw begonnen toch? Ik denk dat ze je weer even rustig wil laten wennen, en dat ze niet doorheeft dat je er wel aan toe bent wat 'moeilijkere' dingen te gaan doen. Mijn instructeur bouwde het ook heel rustig op, ik kreeg pas heel laat bijzondere verrichtingen (en strenger commentaar), maar dat was gewoon zijn manier van lesgeven. Dus ik zou het gewoon zo brengen, dat je je goed op je gemak voelt en klaar bent voor de restquote:Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:
Help! Ik heb zo weer rijles en ik moet deze keer echt aan m'n instructrice gaan zeggen dat ik toch echt meer wil leren/nuttige dingen wil doen in plaats van alleen maar doelloos rondrijden! Ze geeft namelijk nauwelijks commentaar en kan me niet voorstellen dat dat is omdat ik alles perfect doe! Daarnaast is het enige zinnige wat we in de afgelopen vier uur hebben gedaan een van de routes in 1 richting een keer gereden, verder niks.. ook geen bijzondere verrichtingen (juist moeilijk) en we hebben gewoon echt alleen maar doelloos rondgereden..
Maar.. hoe ga ik dat enzigzins netjes en subtiel onder woorden brengen?? Ik kom al best snel bot over.. Iemand tips??
Eerste keer alleen rijden vond ikzelf erg lekker. Heerlijk ontspannen zonder iemand naast je die op je vingers zit te kijkenquote:Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Naamah het volgende:
Even benieuwd.. degenen die hun rijbewijs al hebben, hoe was de eerste keer dat je alleen achter het stuur zat? Hoe vond je dat? Ging het goed? Ben je voor de gein een beetje rond gaan rijden of had je de auto echt ergens voor nodig?
Mensen die zich daar überhaupt druk om maken.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:54 schreef Naamah het volgende:
Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
De allereerste keer dat ik zelf reed, na m'n rijbewijs gehaald te hebben, vond ik vooral de auto enorm raar.quote:Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Naamah het volgende:
Even benieuwd.. degenen die hun rijbewijs al hebben, hoe was de eerste keer dat je alleen achter het stuur zat? Hoe vond je dat? Ging het goed? Ben je voor de gein een beetje rond gaan rijden of had je de auto echt ergens voor nodig?
Geen idee of het altijd zo gaat, ik heb er ook maar één keer gezeten, maar bij mij waren er ook enorm veel gezakt in ieder geval. Heb me ook helemaal doodgelachen aan het einde (in mezelf althans)...quote:Overigens net m'n theorie gehaald, echt bizar.. we zaten daar met 50 man en maar 15 die het gehaald hadden!! Meeeeen.. gaat dat altijd zo? Ook mensen die er voor de zevende (!!!) keer zaten. Ik had 1 fout (:'() en ik baal d'r ontzettend van want het is ook nog eens in de stomste categorie (voor laten gaan bij bijzondere manoeuvres) en waarschijnlijk heb ik gewoon op het verkeerde knopje gedrukt, want ik weet écht wel hoe dat zit. Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
Daar lijkt het wel op idd.. Wat ik niet zo goed snap, want het kost je gewoon elke keer een aardig bedrag en ook nog echt veel tijd! Is gewoon zonde.. En met gewoon even hard leren en oefenen moet iedereen het gewoon kunnen halen. Het CBR moet daar trouwens wel flink rijk van worden..quote:Op zaterdag 20 september 2008 12:05 schreef Benny_Lava het volgende:
Ik kan me rijbewijs donderdag ophalen, moest er ¤41,30 voor betalen (afzetterij). Bij mij met het theorie waren er ook maar heel weinig geslaagd. Er zat iets van 30 man en maar 5 waren er geslaagd including me. De meeste gasten die daar zitten nemen het niet eens serieus volgens mij.
Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?quote:Op zaterdag 20 september 2008 13:40 schreef shayolo het volgende:
Hey allemaal:D
Ben 9 september begonnen met mijn eerste rijlessen in Haarlem. Heb een pakket genomen van:
- 28 lessen (50min)
- TTT
- praktijkexamen (+examengarantie)
voor 999 euro.
Niet duur als je het mij vraagt. Betaal alleen wel 70 euro per examen voor de auto huren.
Woensdag heb ik in één keer mijn theorie gehaald in Amsterdam, en er waren er maar 8-10 geslaagd van de 50! 4 foutjes had ik
Ik heb nu 3 lessen van 2x50min gehad, en vanaf het begin moest ik meteen schakelen. Ik moet zeggen dat ik nu het schakelen wel onder de knie heb, maar soms moet ik toch effe denken bij bochten(remmen, terug naar 2, kijken..).
14 oktober ga ik de TTT doen
Heeft iemand nog tips voor me, want als ik bijvoorbeeld moet afslaan, en ik ga heeel langzaam (bijna stilstaan) doordat er een auto voor me rijdt ofzo, wat ik dan moet doen met de koppeling. De ene keer zegt ie koppeling los en voet ernaast, en de andere keer moet ik hem wel indrukken omdat hij dan af gaat slaan :S..
(tevens tvp..)
Zo'n pakket ook wel eens gehad.. als je dan de eerste keer niet slaagt betalen zij je tweede examen, dat houdt die examengarantie in. En nog bijbetalen voor de auto tijdens het examen hoeft dan niet. Op zich een prima deal, maar je hebt nu ongeveer 23 lesuren, dat kan genoeg zijn, maar veel mensen hebben toch meer nodig hoor!quote:Op zaterdag 20 september 2008 14:20 schreef rene90 het volgende:
[..]
Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?
Hey! Ik heb onbeperkt examengarantie, dus als ik zak dan betalen ze mijn volgende praktijk examens totdat ik het haal. Alleen betaal je wel 70 euro per reservering van de auto tijdens het examen. Maar dat is toch altijd goedkoper dan 200 nogwat euroquote:Op zaterdag 20 september 2008 14:20 schreef rene90 het volgende:
[..]
Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?
14 oktober moet ik afrijdenook in a'dam misschien kom ik je wel tegen haha.
Waarom zo veel uren?quote:Op zaterdag 20 september 2008 17:08 schreef rene90 het volgende:
Ik heb het volgende voor 1595 euro in Amsterdam:
48 lesuren (60 min)
1 TTT
2 praktijkexamens
Dat heb ik gedaan met het idee dat ik dan in ieder geval genoeg uren heb om het te volbrengen, op mijn eigen tempo. Ik doe lekker rustig aan (ben vanaf half februarie bezig) dus vandaar eigenlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |