abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 september 2008 @ 12:26:00 #201
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61445164
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:19 schreef Qunix het volgende:
Maandag heb ik voor de 2e keer Theorie examen.

Vorige keer had ik 9 fout

Nu heb ik een nieuwe boek van de ANWB doorgelezen maar weer twijfel ik. Ben niet zenuwachtig of iets dergelijks. Wel ben ik voorbereid: boek uitgelezen en cdrom beetje gedaan. Toch ben ik niet tevreden.

Iemand nog studeer tips wat ik met dat boek kan doen?
Ja, weggooien. Het ANWB boek is echt ruk. Het lijkt wel of iedereen die zakt voor theorie dat boek heeft gebruikt. Ik had Vekabest. Heb het theorieboek 1 keer doorgelezen van voor tot achter en dan had je nog een oefenboek met 20 examens (1000) vragen en die heb ik in 3 dagen zitten maken. Ben in 1x geslaagd met 2 fout.

Morgen moet ik op voor de 3e keer alweer.
Heb er echt geen zin meer in. Moest afgelopen week genoodzaakt 1 lesje volgen bij een andere instructeur en die liet me even rijden om te kijken hoe ik het deed en hij zei dat, ook al liet ik veel goede dingen zien, ik in sommige situaties weinig verkeersinzicht toon. Hij wilde hebben dat ik echt 100en meters voor ik een geparkeerde auto voorbij moest, al naar links zou uitwijken als er geen tegenligger aankwam en er moest 1 meter ruimte tussen de auto's zitten als ik er voorbij reed. Dat heb ik nog nooit van mijn andere instructeur hoeven doen.
Verder moest ik altijd van mijn instructeur de voet bij de koppeling houden als ik gelijkwaardige kruispunten, voorrangswegen, rotondes, etc nader, maar van deze instructeur mocht ik dat niet doen.
Heel vervelend dus en ik weet niet goed waar ik nu sta.

Ik heb nog 1 les van een uur vantevoren en ik hoop dat nu alles goed gaat. Het is de laatste kans, ik had 3 examens bij het pakket en ik heb geen zin om 250 neer te leggen voor een 4e keer.
pi_61447392
quote:
Op zondag 7 september 2008 12:26 schreef Sh0g het volgende:
Verder moest ik altijd van mijn instructeur de voet bij de koppeling houden als ik gelijkwaardige kruispunten, voorrangswegen, rotondes, etc nader, maar van deze instructeur mocht ik dat niet doen.
Vreemd zeg.

Ik heb dat ook altijd 'moeten' doen, maar deed het sowieso uit mezelf al. Ook nu ik m'n rijbewijs heb doe ik het nog altijd... Althans, ik heb het dan alleen over de onoverzichtelijke punten natuurlijk. Op de kruisingen waar je al lang en breed kunt zien of er iets aankomt, vind ik 't een beetje overbodig.

Hoe dan ook lijkt 't me behoorlijk sterk dat je op zo'n detail zou zakken, denk niet dat dat kan eigenlijk.
  zondag 7 september 2008 @ 15:58:36 #203
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61449875
Ik denk ook niet dat je erop kunt zakken, maar ik denk dat de eenmalige instructeur wilde voorkomen dat ik onnodig de koppeling zou intrappen. En de andere wilde juist voorkomen dat ik te laat de koppeling zou intrappen mocht het echt nodig zijn.
  maandag 8 september 2008 @ 08:39:54 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_61466993
je hebt toch nog een uurtje les voor het afrijden? je moet het wel tegen je instructeur even zeggen denk.

ik moet vandaag lessen en ik zie er echt tegenop vorige week geen les gehad omdat die man op vakantie was, dus ben echt bang dat ik er weer helemaal uit ben. bleeh. en de vorige les was echt een rotles, nou er zal er weer zo een volgen vandaag ben ik bang
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_61467541
quote:
Op maandag 8 september 2008 08:39 schreef pinquit het volgende:
je hebt toch nog een uurtje les voor het afrijden? je moet het wel tegen je instructeur even zeggen denk.

ik moet vandaag lessen en ik zie er echt tegenop vorige week geen les gehad omdat die man op vakantie was, dus ben echt bang dat ik er weer helemaal uit ben. bleeh. en de vorige les was echt een rotles, nou er zal er weer zo een volgen vandaag ben ik bang
Je moet niet bang zijn maar er gewoon ZIN in hebben en lekker proberen te rijden.

Het is heel normaal dat je er weer even moet inkomen als je een of twee weken niet hebt gelest. Dat is echt niets om je te schamen.

Rijlessen heb je om te oefenen en te leren, niet om te presteren!

Maar ja, ik heb makkelijk praten hoor. Ik heb vanmiddag een tussentijdse toets en ben daar ook zenuwachtig voor.
Bij een totaal onbekende examinator, ik heb er al een hekel aan als ik bij een andere rijinstructeur moet rijden.

Ik heb 32 lessen gehad, straks voor de TTT (nee, niet die van Assen) nog een 33e les en op zich gaat het wel redelijk vind ik zelf. Alleen wil ik nog zoveel dingen beter kunnen (de moeilijke, plotselinge verkeerssituaties inschatten, e.d.).

Misschien straks maar een banaantje eten om rustig te blijven ofzo.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sanvean op 08-09-2008 09:34:00 ]
pi_61467762
quote:
Op zondag 7 september 2008 14:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Vreemd zeg.

Ik heb dat ook altijd 'moeten' doen, maar deed het sowieso uit mezelf al. Ook nu ik m'n rijbewijs heb doe ik het nog altijd... Althans, ik heb het dan alleen over de onoverzichtelijke punten natuurlijk. Op de kruisingen waar je al lang en breed kunt zien of er iets aankomt, vind ik 't een beetje overbodig.

Hoe dan ook lijkt 't me behoorlijk sterk dat je op zo'n detail zou zakken, denk niet dat dat kan eigenlijk.
Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.
Klussen deel 1 en 2
pi_61469557
Okee.. gister de hellingproef op een druk kruispunt met die benzineauto.. met gierende banden
Verder begint het al wat te wennen, dus begin me al wat zekerder te voelen. Nou dat parkeren nog, en een rondje in mn eentje rijden
  maandag 8 september 2008 @ 11:33:53 #208
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61469818
Vandaag voor de 3e keer de weg op Gaat al aardig goed zegt de instructeur bij de anwb. Ik heb er aanleg voor
  maandag 8 september 2008 @ 13:06:09 #209
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61471787
Over een uur word ik opgehaald voor een laatste lesje en dan mag ik het voor de 3e keer proberen. Ik ben toch best wel zenuwachtig, terwijl alles al bekend zou moeten zijn. Maar misschien juist daarom. Ik zou wat moeten eten, maar heb eigenlijk helemaal geen honger.

Heb gisteren nog even met mijn vader gereden. In een benzine stationwagen en op een compleet leeg industrieterrein en vervolgens naar huis om file te parkeren achter de auto van de hoofdcommissaris die tegenover ons woont. Ging allemaal erg goed.

Maar Jezus, dit laatste uur zou ik moeten ontspannen, maar ik zit mezelf alleen maar op te vreten: straks vergeet ik dit of dat of zie ik iets niet op tijd....

Op hoop van zegen dan maar.
pi_61474365
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:06 schreef Sh0g het volgende:
Over een uur word ik opgehaald voor een laatste lesje en dan mag ik het voor de 3e keer proberen.
Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.
pi_61474453
quote:
Op maandag 8 september 2008 09:40 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Van mijn instructeur mocht het eigenlijk niet, maar ik deed het altijd en doe het nog steeds. Voelt toch veiliger als je onverwacht moet stoppen.. Mijn examinator heeft er trouwens niks over gezegd.
Precies. Vind het op mogelijk gevaarlijke punten ook veel logischer om je voet al bij de koppeling te houden eigenlijk. Je reactiesnelheid wordt er alleen maar langer op als je je voet eerst nog naar de koppeling toe moet brengen.

En dat je het niet moet doen om per ongeluk intrappen te voorkomen (wat eerder ergens in dit topic stond) vind ik onzin... Hoe kun je nou 'per ongeluk' ineens je voet tot aan de bodem trappen?
pi_61475970
Theorie geslaagd

5 fout
  maandag 8 september 2008 @ 18:53:13 #213
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61479593
quote:
Op maandag 8 september 2008 15:07 schreef Sanvean het volgende:

[..]

Dus vanavond vertellen hoe het vandaag gegaan is hè.

helaas...

Op zich ging het goed, tot het moment dat ik een rotonde op kwam. Het was ook nog eens de rotonde waar ik een schurft hekel aan had. Het was een grote vierkante met een fietspad eromheen. Ik kwam aanrijden met een paar auto's voor me en remde af. De auto's voor me reden toen langzaam de rotonde op en ik reed ook langzaam mee, remde af en toen keek ik naar links om te zien wat een auto ging doen. Deze sloeg af dus wilde ik langzaam rijden, maar rechts stonden de auto's op de rotonde stil... Ik zag het en remde, maar de examinator remde ook...

Verderop kreeg ik de instructie links afslaan over zoveel meter. Daarna vroeg 'ie of ik nog op vakantie was geweest, dus ik beetje lullen over de vakantie... vergat ik bijna de opdracht. Dus ik zo: oja, hier naar links hè, dus ik gaf snel richting aan en remde een beetje, maar er zat een auto achter me die nogal snel dichterbij kwam. Dus eigenlijk was ik een beetje te laat, maar ik voelde me erin geluisd door de examinator.

Dus het enige probleem was vooruit kijken. Ik rijd nagenoeg perfect als de weg open en rustig is (tja wie niet), maar zodra ik een obstakel als een drukke rotonde tegenkom vergeet ik soms nog weleens iets en dat kost me mijn kop op examens...

Fucking zonde dus, want nu kost het me weer 250 euro ofzo voor een nieuw examen. Superkut dus. Ik was er bijna.

ps. gefeliciteerd qunix!!
pi_61481624
geslaagd vandaag voor praktijk
pi_61481792
Zonde, Sh0g...

Die 'verderop' opdrachten zijn inderdaad wel 'ns irritant. Had dat ook bij m'n examen en reed ook bijna de weg voorbij waar ik naar links moest. Was ook nog maar net op tijd om nog even volgens het boekje te spiegelen en linksaf te slaan, en dan had ik nog het geluk dat er niets achter me zat... Denk dat ik anders gewoon door zou zijn gereden en de volgende linksaf had gepakt.
  dinsdag 9 september 2008 @ 09:38:51 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_61492190
Oh Sh0g, wat sund!! echt naar van die examinator, die vakantievraag
  dinsdag 9 september 2008 @ 22:25:07 #217
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61511575
quote:
Op maandag 8 september 2008 20:08 schreef Omniej het volgende:
Zonde, Sh0g...

Die 'verderop' opdrachten zijn inderdaad wel 'ns irritant. Had dat ook bij m'n examen en reed ook bijna de weg voorbij waar ik naar links moest. Was ook nog maar net op tijd om nog even volgens het boekje te spiegelen en linksaf te slaan, en dan had ik nog het geluk dat er niets achter me zat... Denk dat ik anders gewoon door zou zijn gereden en de volgende linksaf had gepakt.
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 09:38 schreef pinquit het volgende:
Oh Sh0g, wat sund!! echt naar van die examinator, die vakantievraag
Ja, zeg dat wel.
Nu vond ik het wel een ontzettend aardige examinator die me daarna ook duidelijk uitlegde waarom ik gezakt was en de tijd nam om al mijn vragen te beantwoorden. De vorige 2 waren leuters. De 1e nam niet eens de tijd om op me te wachten terwijl ik de auto correct afzette, uitstapte, etc. Ik moest het portier nog dichtgooien, toen zat hij al binnen bijna.

Maar goed, 4x scheepsrecht dan maar?
pi_61515269
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 22:25 schreef Sh0g het volgende:
Ik dacht dat ik ook volgens het boekje spiegelde en remde en afsloeg, maar het was misschien te plotseling? Had ik dan door moeten rijden? Ik denk het niet toch. Die mafkees achter me had ook gewoon genoeg afstand moeten houden.
Ik kan natuurlijk niet zeggen of je door had moeten rijden of niet, simpelweg omdat ik de precieze situatie niet mee heb gemaakt, maar eerlijk gezegd denk ik dat het in sommige gevallen wel degelijk beter is om gewoon door te rijden. Een opdracht missen is veel minder erg dan onveilig rijden...

Het zou totaal niet erg zijn geweest als je de afslag miste, en zeker niet als je duidelijk afgeleid werd door het praatje. Zolang je maar wel zelfstandigheid toont en dus meteen op zoek gaat naar de volgende gelegenheid om alsnog linksaf te slaan.

"Oh shit, hier had ik in gemoeten natuurlijk. Zal ik de volgende maar pakken dan? "

Een beetje op zo'n manier dus. Dan hoor je vanzelf wel of hij nog steeds naar links wil of niet... 't Is in elk geval beter dan op de rem gaan staan met een auto achter je...
pi_61520484
Ik ben morgen aan de beurt. Om 8.55 voor me eerste keer afrijden!

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
pi_61533192
Morgen TTT, nog steeds met de aangepaste auto

Duurde allemaal vrij lang, ik heb 2 mensen van het CBR mee. Iemand die met de aanpassingen kan omgaan en mijn examinator. De examinator zit zelfs achterin Hopen dat alles goed gaat
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61534193
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:29 schreef denthemen het volgende:
Morgen TTT, nog steeds met de aangepaste auto

Duurde allemaal vrij lang, ik heb 2 mensen van het CBR mee. Iemand die met de aanpassingen kan omgaan en mijn examinator. De examinator zit zelfs achterin Hopen dat alles goed gaat
Aangepaste auto?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_61534273
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Aangepaste auto?
Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_61536908
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:01 schreef denthemen het volgende:

[..]

Ja, door mijn spierziekte rij ik met aanpassingen
En wat voor aanpassingen zijn er dan gedaan aan de auto?
Top 5 China producten
pi_61561178
En dennis?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61561390
Hij ging goed Vrijstelling gekregen..

Verder rij ik met deze aanpassingen:

Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer

Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..

Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  donderdag 11 september 2008 @ 22:10:10 #226
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61562961
Wow, zieke shit zo'n gashendel wil ik ook in mijn wagen!
Alleen dat sturen lijkt me bloedlink
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  donderdag 11 september 2008 @ 23:37:29 #227
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61565633
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_61565769
Je hoeft geen theorie te hebben voordat je rijles neemt.
pi_61566663
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:37 schreef Juicyhil het volgende:
Ok helloww
Ik wil ook m`n rijbewijs halen, ik zoek dus een rijschool. Overigens eerst maar m`n theorie halen. Dus maar eerdaags ff bellen naar CBR...
2 kanten aan dit verhaal.

- je theorie is maar een jaar geldig, haal jij je rbw binnen een jaar? Anders moet je je theorie overdoen.
- Je lessen gaan goed, je rijdt bijna op examenniveau maar zakt voor je theorie, dan krijg je weer te veel lessen.

Kwestie van balans, niet automatisch uitgaan van het idee dat je eerst theorie moet halen.

Succes en vooral veel plezier!!!
pi_61567726
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:19 schreef denthemen het volgende:
Hij ging goed Vrijstelling gekregen..

Verder rij ik met deze aanpassingen:

[ afbeelding ]
Hier geef ik gas mee, naar voren is gewoon gassen, naar mij toe halen is remmen. Tevens zitten hier knoppen op voor mijn richting aanwijzer

[ afbeelding ]
Hier stuur ik mee, het is een zeer klein stuur en daardoor voor iemand met een spierziekte makkelijk te gebruiken..

Hier kun je een beetje zien hoe het gas geven gaat, het sturen is een ander systeem
Zo'n gas/rem-hendel lijkt me lastig zeg. Beetje vergelijkbaar met de gashendel in een vliegtuig eigenlijk.

Er zal ongetwijfeld goed over nagedacht zijn, maar ik heb het idee dat je met zo'n systeem veel minder snel kunt reageren als je plotseling moet remmen. (minder snel dan bij 'normale' gas- en rempedalen dus). Of valt dat wel mee?

En dat stuur... Vooral het stuursysteem uit het filmpje lijkt me tof, volgens mij kun je daar echt met het grootste gemak enorm snel mee draaien, best handig.
pi_61582566
Die gashendel lijkt me wel relaxed, denk dat je daarmee net zo snel reageert als met je pedalen, als je er eenmaal aan gewend bent. Dat sturen lijkt me lastig.. Je hoeft maar een hele kleine beweging te maken om heel veel te sturen, bij een hoge snelheid lijkt het me dat je dan erg snel de fout ingaat..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_61582936
Ohw, ik ben zelf trouwens ook (weer) aan het lessen. Mijn rijlesverleden is tot nu toe een beetje dramatisch geweest, gewoon een opeenstapeling van ontzettend veel pech waardoor ik uiteindelijk gestopt ben met lessen.

Ik heb al twee keer examen gedaan en ben nu weer begonnen omdat ik dan, als ik de komende twee keer ook niet slaag, nog binnen de vijf jaar zit waarin ik dan vier keer examen heb gedaan. De vijfde keer 'mag' je dan naar het BNOR. Ik ga er absoluut niet vanuit dat dat nodig is, maar mocht het zo zijn, dan heb ik liever dat die vier keer dus binnen vijf jaar vallen.

Vorige week dus weer m'n eerste rijles sinds lange tijd gehad, ik had gedacht dat ik alles vergeten was en alles weer opnieuw zou moeten leren, maar ik reed dus zo weg! Ging eigenlijk hartstikke goed. Mijn rijinstructrice vond ook echt dat het goed ging, natuurlijk weer even de puntjes op de i zetten en weer wat soepelheid erin krijgen, maar eigenlijk vond ze dat ik al heel snel weer examen kon doen! Ik had vrij enthousiast lessen ingepland, meerdere per week en het kwam er op neer dat ik binnen 3/4 weken examen zou kunnen doen! Ehm.. dacht het niet dus.. Heb het aantal lessen even flink teruggeschroefd, zodat het aantal uren wat ik nodig heb over een wat langere periode komt, vind ik prettiger. Zoals het er nu uitziet ga ik het over een ruime twee maanden dus weer proberen.

Ik heb nu een vrouwelijke rijinstructrice en vind haar aan de ene kant heel prettig. Ze is wel gewoon gezellig en we kletsen ook wel, maar niet de hele tijd en da's wel fijn, bij andere rijinstructeur leek het bijna meer om de gezelligheid dan om het lessen te gaan.. Verder is ze gewoon echt relaxed en da's wel fijn, het helpt bij mij echt niet als er iemand op me zit te schelden als ik het niet goed doe Maar ze geeft verder weinig feedback en da's wel jammer, want dat heb ik wel nodig om te leren. Dus ga haar komende les wel vragen om gewoon alles te zeggen wat ik fout doe of wat nog beter of anders moet.

Naja, hoop dat het tempo er nog wel een beetje inkomt. De twee lessen tot nu toe waren ook voor mij ook gewoon weer een beetje inkomen, maar we hebben eigenlijk erg weinig echt gedaan. Gewoon een beetje rondgereden, wel snelweg en zijn naar 1 coördinatiepunt gereden (maar alleen heenweg), that's it. Verder ook geen bijzondere verrichtingen ofzo.. Naja, ik snap niet hoe zij denkt dat ik op deze manier met een aantal uurtjes weer kan afrijden, maar daar gaan we het dus komende les eens even over hebben!
  zondag 14 september 2008 @ 17:58:56 #233
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_61624927
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:

Ik heb echt het gevoel dat ik mijn rijbewijs in 1x kan halen, de laatse tijd gaan de rijlessen namelijk zo goed als perfect.

Op hoop van zegen!
En??
pi_61645856
blijkbaar niet gehaald, anders was hier waarschijnlijk wel een vrolijke post te vinden
pi_61649366
quote:
Op woensdag 10 september 2008 11:59 schreef SuperAttie het volgende:

Op hoop van zegen!
Wat is perfect?

Het kan altijd beter.... Voornamelijk ervaring opdoen...

Ik heb over 4 weken mijn TTT (27 oktober op een maandag). Nu al spannend
  maandag 15 september 2008 @ 17:52:16 #236
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61651194
Donderdag afrijden om 8 uur
pi_61651535
Heb vandaag voor de 2e keer praktijk examen afgelegd en ben geslaagd . Ik vond het zelf niet al te best gaan maar de examinator vond het gelukkig goed genoeg. Heb in totaal 39 lessen gehad. Theorie heb ik trouwens in 1 keer gehaald.
PSN: JoeyvR_
pi_61651827
Echt jonge volgens mij heb ik bijna de slechtste prestatie ooit geleverd door vandaag voor de fking 6e keer te zakken het was alweer de 2e BNOR examen die ik heb moeten afleggen. de vorige keer op 07-07 (5e keer) was ik het wel eens met de examinator dat ik gezakt was. toen ging het echt te slecht voor woorden, fouten die ik normaal gesproken nooit maak maakte ik..het was volgens mij ook een van de slechtste examen die ik had gereden..

Ok vandaag dus voor de 6e keer op. Ik moest op een andere ipv van het CBR bij een andere locatie aanwezig zijn, omdat ik dus een staatsexamen moest afleggen. Daar aangekomen zag ik dat ik weer dezelfde examinator had net als de 5e keer Hij herkende me volgens mij niet en vroeg weer zo van: hoe komt het dat je hier zit voor het BNOR examen etc. Ik zei van jaa het zat iedere keer niet mee met examen en examniatoren. ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar telkens bij het examen maak ik weer een grote fout. Hij: het examen is geen kansspel etc, waar ligt nou echt het probleem? ik: misschien door de spanning ofso. hij: kijk, daar kunnen we wel wat mee! dat moet geen probleem zijn, met mijn 41 jaar ervaring prik ik wel door de spanning heen. het hoeft niet mooi, als het veilig gebeurt en nog wat blabla. alles wat hij zei was gewoon bijna exact hetzelfde wat hij vorige zei. volgens mij had die kerel alles uit zijn hoofd geleerd ofso blabla gelul van hem. nja na dat gelul van hem, mocht ik dan eindelijk gaan rijden.

ik begon met een stukje 80 weg buiten de bebouwde kom. dat ging gewoon goed zonder problemen. daarna stukjes 50 wegen en tussen door af en toe 30 zone wegen gereden. dat ging ook vrij goed naar mijn idee. wel zei hij bij een 50 weg dat ik misschien iets meer vaart moest minderen omdat we op een niet voorrangsweg reden met zijstraten aan de rechterkant. Ok, dat zag ik even over het hoofd, klein foutje kan gebeuren. na een tijdje gingen we de snelweg op. ik vond het optrekken en invoegen prima gaan. tijdje later zag ik dat de rijbaan werd opgedeeld in "rechtdoor-rechtdoor-rechts afrit". ik moest rechtdoor dus dacht ga maar even snel de middelste rijbaan op. ik kijk naar mijn spiegels en zie ineens een motor hard aanrijden. daardoor twijfelde ik even wat ik moest doen. de examinator zo van: kom op ff vaart maken. dat deed ik netjes, dus kon gewoon makkelijk verplaatstten naar de linkerrijstrook. uiteindelijk mocht de afrit nemen en moest ik na de stoplichten links. het was vrij druk op de afrit en omdat de afrit ineens werd gesplitst in twee rijstroken dacht ik, ik neem alvast de linkerrijstrook. dus ik kijk in de linkerspiegel en geef richting aan naar links. zie ik ineens dat er een auto hard naar beneden komt rijden..ik houd me natuurlijk in een blijf op me rijstrook. ondertussen had de examinator al zitten schreeuwen: nee kan niet er komt een auto aan!!! terwijl ik niet eens de intentie had om gelijk naar links te gaan..dikke kut gevoel dus..nou jaa daarna maar geprobeerd te vergeten en goed te rijden. ging vrij goed tot ik linksaf moest bij een t-splitsing. ik dus netjes voor het kruisende fietspad stil staan en links rechts kijken. Rechts kwam er geen auto aan en links ook niet. Ineens komt er rechts in de verte een auto langzaam aanrijden, omdat de auto's op de doorlopende rijbaan ook langzaam rijden. Ik rem daardoor dus een beetje af en sta ineens op het fietspad. komt er ineens links een fietser aan. ik probeer dus weer verder te rijden om het fietspad vrij te maken en de auto tussen het rechtdoorgaand verkeer te steken. Dit deed ik omdat het rechtdoorgaand verkeer toch stapvoets reed. trapt de examinator ineens op de rem.. "kan niet he je blokkeert de weg" (na het examen zei mijn instructrice dat ze waarschijnlijk precies hetzelfde had gedaan en het dus helemaal geen fout vond) nja weer een fout dacht is dus..daarna ff speciale verrichtingen gedaan keren in een straat en parkeren. gingen allemaal goed, goed gekeken enso. toen moest ik alweer terug naar het beginpunt. met z'n drieën naar binnen gegaan. daar stelde hij me de vraag hoe ik het zelf vond. ik zei dat ik het wel redelijk vond gaan op paar foutjes na, zoals ik hierboven had beschreven. na mijn antwoord begon hij met zijn kritiek. ik dacht in mezelf al van: oh nee he niet weer he weer gezakt. na zijn kritiek die voornamelijk over de afrit en linksaf slaan bij t-splitsing ging, waar ik het absoluut niet mee eens was, vertelde hij weer doodleuk: ik denk dat je er nog even aan moet werken (weer precies datzelfde zinnetje die ik al eerder van hem had gehoord de vorige keer. mijn instructrice was ook aardig verbaasd toen ze te horen kreeg dat ik weer niet was geslaagd. ze had toch wel verwacht dat ik de voordeel van de twijfel kreeg, omdat het volgens haar wel redelijk ging en ik niet echt grote fouten had gemaakt. ze probeerde die oude lul nog om te praten maar helaas ik was natuurlijk weer zeer teleurgesteld en baalde als een stekker :/ mja niks aan te doen he volgende keer beter he denk ik dan. mijn zelfvertrouwen is echt tot een dieptepunt gedaald na de uitslag. na de vorige keer had ik me weer een beetje herpakt maar als je telkens zakt door iets doms en niet eens het voordeel van de twijfel krijgt dan weet ik het ook niet meer. ik lees hier verhalen van mensen die naar mijn idee minder dan ik rijden (ik voel me zelf niet goed ofso hoor) maar als mensen een dikke ingreep krijgen en alsnog slagen dan voel je je echt wel bedonderd. nog een voorbeeldje tijdens me 3e of 4e keer was ik gezakt omdat ik twee keer niet goed voorsoorteerde echt wth.. één daarvan kan ik nog wel begrepen, omdat hij me van links inhaalde maar als er geen auto achter je staat en je naar links moet en toevallig niet genoeg naar links staat met de auto en daardoor zakt. echt belachelijk voor woorden. jezus man, val dood man CBR

nu heb ik maar weer een nieuwe datum geregeld, 23 oktober, omdat ik het rose papiertje (tegenwoordig kaartje) echt wil hebben. dit geintje heeft me ffs al meer dan een fortuin gekost echt niet normaal..ik wil niet eens meer weten hoeveel ik wel niet heb besteed aan die kut lessen en examens, wordt er anders nog meer schijtziek van. hehe ik denk dat ik wel klaar ben met mijn gezeik en jullie het toch saai vinden om een dik verhaal te lezen margoed het is er toch even uit

[ Bericht 0% gewijzigd door Skywalker88 op 15-09-2008 18:26:15 ]
pi_61652438
Ik snap je frustraties. Het is ook een grote geldklopperij dat hele CBR en hun examens.
Ben zelf nu 1x gezakt en heb er minstens 60 uur rijles op zitten maar nog steeds kijk ik niet goed/voldoende volgens m'n instructeur... die gozer denkt dat het onmogelijk is in je binnenspiegel te kijken zonder je hoofd te heffen en te richten op dat spiegeltje. En tijdens zijdelingse verplaatsingen moet ik 2x over m'n schouder kijken.. ik bedoel wtf als er niks rijdt, dan rijdt er een halve seconde later nog niks in m'n dooie hoek. Die examenroutes die je uit je hoofd moet leren zijn ook belachelijk. Het is heel makkelijk om door examenstress zo'n hele route te vergeten, wat als dat gebeurd tijdens een examen terwijl je wel prima aan het rijden bent? Het rijden op zich gaat aardig, bijzondere verrichtingen heb ik wel nog wat oefening voor nodig.

Trouwens die 1-jarige geldigheidsduur van je theoriecertificaat. Hoezo geldklopperij. Heb hem ook voor de 2e keer moeten halen.

Ach ja, tot dat ik dat papiertje heb probeer ik alles maar precies volgens het boekje te doen. Hoop dat ik geen zes examens nodig ga hebben, maar ik houd m'n hart vast.
pi_61653155
Ik heb hem in 2x gehaald, en volgens mij ook al zijn er genoeg externe factoren die je examen moeilijk kunnen maken, je hebt het toch echt zelf in de hand.

2 ingrepen = pech gehad.
pi_61653271
@16meter jaa ik moest mijn theorie ook een keer opnieuw doen omdat die verlopen was en ik geloof ik 3 keer was gezakt
pi_61655054
je kunt wel telkens de examinator de schuld geven, maar je zakt echt niet voor niks 6(!) keer.
denk je nou echt dat het 6 keer aan de examinator ligt?
volgens mij bak je er gewoon niks van, en je kunt dat beter zelf inzien en er wat aan proberen te doen inplaats van de examinatoren (die er niks aan hebben om jou te laten zakken) de schuld te geven...
  maandag 15 september 2008 @ 20:18:32 #243
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61655641
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
pi_61656893
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:18 schreef Juicyhil het volgende:
Zo, ik ben net met m`n vader een stukje door het bos wezen rijden. Leren schakelen en sturen enzo, maar het ging lekker, schakelen gaat goed enzo. En toevallig op de weg naar huis belde de rijinstructeur die ik eerder vandaag probeerde te bereiken, dus afgesproken voor een intakeles a.s. zaterdag
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.

Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  maandag 15 september 2008 @ 21:04:16 #245
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_61657026
Wat is er moeilijk aan terugschakelen?
2000 light years from home
pi_61657156
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Kan in het begin klote zijn als je het schakelen nog niet geweldig beheerst. Dan schat je niet goed in wanneer je nu wel of niet terug moet schakelen of schiet het er nog wel 's bij in. Maar dat is vooral de eerste paar lessen.
  maandag 15 september 2008 @ 21:20:31 #247
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61657603
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:59 schreef Noshiba het volgende:
Ik vind het nogal dom dat je vantevoren gaat leren schakelen na 6 lessen kan je alles wel en juist dan moet je met je vader gaan rijden bij een industrie terrein etc voor het terugschakelen van bochten etc dat is het probleem voor de meeste mensen.

Ikzelf vandaag toets 2 gedaan volgende week TTT afspreken
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vond om met m`n vader te gaan rijden.

1. Omdat door een tweetal auto-ongelukken en 1 scooter-ongeluk best bang ben geworden in het verkeer en ik zo wat zekerder van mezelf ben omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is, me iedere keer zit te corrigeren.
2. En ik het grootste deel van het besturen nu weet (met het grootste deel bedoel ik dan het schakelen en het sturen).
pi_61657998
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:20 schreef Juicyhil het volgende:

omdat m`n het toch m`n vader is die naast me zit, niet iemand die totaal vreemd voor me is,
En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
  maandag 15 september 2008 @ 21:49:15 #249
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61658717
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

En je vader kan alleen verbaal ingrijpen.....
Waarom denk je dat lesauto's dubbele bediening hebben?
Das ook wel weer zo, maar ik kan daar pas denk ik over oordelen als ik die eerste les achter de rug heb.
pi_61659585
Ik denk dat als je er heel even over nadenkt het antwoord al weet.
pi_61662449
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:04 schreef Merkie het volgende:
Niks, al heb je het door
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61665394
quote:
Op maandag 15 september 2008 20:01 schreef steez1 het volgende:
je kunt wel telkens de examinator de schuld geven, maar je zakt echt niet voor niks 6(!) keer.
denk je nou echt dat het 6 keer aan de examinator ligt?
volgens mij bak je er gewoon niks van, en je kunt dat beter zelf inzien en er wat aan proberen te doen inplaats van de examinatoren (die er niks aan hebben om jou te laten zakken) de schuld te geven...
ok ik zeg ook niet dat ik door alle zes keren ben gezakt door de examinator, maar zeker wel minstens 2 keer gaf hij of zij mij niet de voordeel van de twijfel en rekenen ze dingen veel te zwaar aan. mijn rij-instructrice gaat me echt niet helpen door te zeggen van dat ze het niet met de examinator eens is. dus ik vind dat ik wel degelijk een punt heb van dat het af en toe wel een de examinator ligt. ik geef toe dat ik me misschien door mijn emotie heb laten meeslepen, maar je kan niet ontkennen dat keuze van examinator geen invloed heeft..
pi_61665538
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:42 schreef 16meter het volgende:
Die examenroutes die je uit je hoofd moet leren zijn ook belachelijk. Het is heel makkelijk om door examenstress zo'n hele route te vergeten, wat als dat gebeurd tijdens een examen terwijl je wel prima aan het rijden bent?
Dat maakt dus totaal niet uit. Die zelfstandige route in 't examen is namelijk geen doel op zich... Het is alleen bedoeld om te kunnen laten zien dat je zelfstandig kunt rijden. Als je de route vergeet en je slaagt er niet in om op de plek van bestemming aan te komen, dan kun je daar nooit op zakken. Zolang je maar op een veilige manier hebt gereden...

Kortom, als je gewoon prima aan het rijden bent hoef je je er echt geen zorgen om te maken dat je de route vergeet. Haal gewoon geen rare capriolen uit, dan komt het wel goed.
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 01:49 schreef Skywalker88 het volgende:
ok ik zeg ook niet dat ik door alle zes keren ben gezakt door de examinator, maar zeker wel minstens 2 keer gaf hij of zij mij niet de voordeel van de twijfel en rekenen ze dingen veel te zwaar aan.
Vaak is 't ook gewoon een optelsom... Een paar kleine foutjes zijn niet erg, zolang je maar wel altijd zorgt dat je de situatie zelfstandig op een zo goed mogelijke manier oplost. Maar maak je aan de lopende band kleine foutjes, of maak je niet eens echt fouten maar rij je gewoon slordig, dán kun je er inderdaad wel op afgerekend worden.

Begrijpt me niet verkeerd hoor, ik vind 't ontzettend klote voor je dat je opnieuw gezakt bent en zou er zelf niet aan moeten denken, maar ze gaan bij het CBR echt niet voor hun lol iemand 6 keer laten zakken.
pi_61666369
quote:
Op maandag 15 september 2008 18:20 schreef Skywalker88 het volgende:

Ok vandaag dus voor de 6e keer op. Ik moest op een andere ipv van het CBR bij een andere locatie aanwezig zijn, omdat ik dus een staatsexamen moest afleggen. Daar aangekomen zag ik dat ik weer dezelfde examinator had net als de 5e keer Hij herkende me volgens mij niet en vroeg weer zo van: hoe komt het dat je hier zit voor het BNOR examen etc. Ik zei van jaa het zat iedere keer niet mee met examen en examniatoren. ik vind van mezelf dat ik redelijk kan rijden, maar telkens bij het examen maak ik weer een grote fout. Hij: het examen is geen kansspel etc, waar ligt nou echt het probleem? ik: misschien door de spanning ofso. hij: kijk, daar kunnen we wel wat mee! dat moet geen probleem zijn, met mijn 41 jaar ervaring prik ik wel door de spanning heen. het hoeft niet mooi, als het veilig gebeurt en nog wat blabla. alles wat hij zei was gewoon bijna exact hetzelfde wat hij vorige zei. volgens mij had die kerel alles uit zijn hoofd geleerd ofso blabla gelul van hem. nja na dat gelul van hem, mocht ik dan eindelijk gaan rijden.
Dat is opzich niet echt de silmste opmerking die je kan maken
Top 5 China producten
pi_61673560
Als je zes keer zakt moet je je misschien eens af gaan vragen of je wel geschikt bent om auto te rijden. Het is geen grondrecht ofzo, je moet het verdienen.
pi_61683990
Ik wil binnenkort gaan lessen, derhalve een tvp!
Children of the night. What music they make.
pi_61690812
Ik ben geslaagd! Rijbewijs mag ik volgende week ophalen
pi_61691339
Gefeliciteerd!
  woensdag 17 september 2008 @ 09:01:06 #259
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61695110
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:24 schreef dery1990 het volgende:
Ik ben geslaagd! Rijbewijs mag ik volgende week ophalen
Gefeliciteerd!
pi_61696005
gefeli, dery!!

ik had gisteren weer les. het ging opzich best goed, maar ik stop nogsteeds te schokkerig
bij een lange weg waar ik het zie aankomen kan ik best geleidelijk remmen/stoppen, maar bij een kruispunt zit ik nog teveel te twijfelen. Ik ben gewoon bang om te ver naar voren te staan (stomme grote auto) en dan ga ik heel langzaampies zo stukje naar voren om alles goed te kunnen zien, dan zie ik een auto komen en dan stop ik. te plotseling dus. bleeh ik vind het kut dat ik dat niet goed kan oefenen.
  woensdag 17 september 2008 @ 15:05:22 #261
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61703207
In 1 keer geslaagd vanmorgen
Hoelang duurt het nu voor je je pasje mag ophalen na aanvragen? Een week?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_61703898
Gefeliciteerd! Ik ben eergisteren geslaagd. Ik mag hem dinsdag ophalen.
pi_61704118
Meestal hebben ze 'm al een paar dagen eerder. Ik was vrijdag geslaagd, mocht m'n pasje deze vrijdag ophalen, maar hij lag er vandaag al.
  woensdag 17 september 2008 @ 15:41:19 #264
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61704231
quote:
Op woensdag 17 september 2008 15:38 schreef ChickenMan het volgende:
Meestal hebben ze 'm al een paar dagen eerder. Ik was vrijdag geslaagd, mocht m'n pasje deze vrijdag ophalen, maar hij lag er vandaag al.
Bel je dan ofzo? Of ga je langs, of krijg je bericht?
pi_61704649
Ik ben gewoon langs gegaan.
pi_61705821
Ik ga van de week ook wel langs. Wie weet .
pi_61717876
Bellen is geen optie, de gemeente geeft geen gegevens door per telefoon... (dat is mij verteld toen ik gebeld heb om te vragen of mijn rijbewijs er was )
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 18 september 2008 @ 09:33:00 #268
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_61724569
Heb hem gister aangevraagd, en hij is er waarschijnlijk maandag al
Toch balen, wilde dit weekend al lekker proefritjes maken
pi_61725913
Help! Ik heb zo weer rijles en ik moet deze keer echt aan m'n instructrice gaan zeggen dat ik toch echt meer wil leren/nuttige dingen wil doen in plaats van alleen maar doelloos rondrijden! Ze geeft namelijk nauwelijks commentaar en kan me niet voorstellen dat dat is omdat ik alles perfect doe! Daarnaast is het enige zinnige wat we in de afgelopen vier uur hebben gedaan een van de routes in 1 richting een keer gereden, verder niks.. ook geen bijzondere verrichtingen (juist moeilijk) en we hebben gewoon echt alleen maar doelloos rondgereden..

Maar.. hoe ga ik dat enzigzins netjes en subtiel onder woorden brengen?? Ik kom al best snel bot over.. Iemand tips??
pi_61726177
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:
Help! Ik heb zo weer rijles en ik moet deze keer echt aan m'n instructrice gaan zeggen dat ik toch echt meer wil leren/nuttige dingen wil doen in plaats van alleen maar doelloos rondrijden! Ze geeft namelijk nauwelijks commentaar en kan me niet voorstellen dat dat is omdat ik alles perfect doe! Daarnaast is het enige zinnige wat we in de afgelopen vier uur hebben gedaan een van de routes in 1 richting een keer gereden, verder niks.. ook geen bijzondere verrichtingen (juist moeilijk) en we hebben gewoon echt alleen maar doelloos rondgereden..

Maar.. hoe ga ik dat enzigzins netjes en subtiel onder woorden brengen?? Ik kom al best snel bot over.. Iemand tips??
Je bent haar klant en je betaald voor haar diensten, dus je hebt alle recht om er wat van te zeggen als je niet tevreden bent over de manier van lessen.

Als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat ik het op prijs zou stellen om na elke les te bespreken wat goed en wat fout ging, zodat je zelf een beter idee krijgt van waar je nog aan moet werken.

Dat van die bijzondere verrichtingen zou ik ook gewoon zeggen, zeg dat je moeite mee hebt met het uitvoeren van de verrichtingen en dat je er graag mee wilt oefenen!

Bottom line is dat jij de klant bent, dus je hebt wel degelijk inbreng op de manier van lessen!

Veel succes straks
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_61726281
quote:
Op donderdag 18 september 2008 10:39 schreef Naamah het volgende:

Je was pas weer opnieuw begonnen toch? Ik denk dat ze je weer even rustig wil laten wennen, en dat ze niet doorheeft dat je er wel aan toe bent wat 'moeilijkere' dingen te gaan doen. Mijn instructeur bouwde het ook heel rustig op, ik kreeg pas heel laat bijzondere verrichtingen (en strenger commentaar), maar dat was gewoon zijn manier van lesgeven. Dus ik zou het gewoon zo brengen, dat je je goed op je gemak voelt en klaar bent voor de rest

[ Bericht 0% gewijzigd door ZwarteMagika op 18-09-2008 11:01:34 ]
pi_61726416
Zijn wel goeie tips van jullie beide Naja, het is niet dat ik moeilijkere dingen wil doen ofzo, ik doe gewoon alles (oke, behalve verrichtingen dus), maar ik wil graag dat ze gewoon steeds zegt wat ik anders/beter moet doen. Bijvoorbeeld kijken is echt nog niet perfect, maar als zij niet zegt dat ik het verkeerd doe of beter moet doen, dan ga ik er dus maar vanuit dat het goed was, en dat is (volgens mij) gewoon nog niet zo. Heb ook geen zin om na élk ding te gaan vragen of ik het zo goed deed!
  donderdag 18 september 2008 @ 11:54:05 #273
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_61727607
Vandaag praktijk examen, helaas gezakt
  donderdag 18 september 2008 @ 11:57:21 #274
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_61727675
Ik ben ook eens bezig met lessen Alle bijzondere dingen enz zitten er goed in nu nog beetje routine opbouwen
pi_61735841
Heb het er met m'n instructrice over gehad en dat ging wel goed, gelukkig! Eerst gevraagd of ze nog steeds vond dat de inschatting van het aantal lessen klopte (ja) en dat ik zelf vond dat ik nog erg veel dingen moest leren/verbeteren in het aantal lessen (maar niet gezegd dat ik vond dat we tot nu toe nog geen flikker hadden gedaan ) en ook dat we nog geen bijzondere verrichtigen hadden gedaan. Toen gevraagd waar ze vond dat ik nog aan moest werken en dat ik dat lastig inschatten vond omdat ze eigenlijk nooit feedback geeft (weinig, eigenlijk gaat 't gewoon heel goed, beetje vooruitkijken nog en verder vooral weer wat ervaring opdoen en zelf ook de overtuiging krijgen dat ik het kan) en haar gevraagd om meer te verbeteren en feedback te geven.

Dat laatste heeft ze in de les ook meteen wel meegenomen, meer dingen aangegeven die net iets anders hadden gemoeten of gekund, dus dat was wel echt fijn! Verder hebben we ook gefileparkeerd. Verder niks qua bijzondere verrichtingen of routes, maargoed, al wel weer iets. Volgende les ga ik aan het begin gewoon vragen wat we die les gaan doen en dan kan ik altijd zelf nog suggesties doen!
  donderdag 18 september 2008 @ 18:43:35 #276
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_61737061
sow, vandaag nieuwe rijbewijs opgehaald eindelijk ook een pasje mjah, oude rijbewijs was nog 4 jaar geldig...... mjah catogorie erbij, dan moet je ook een nieuw rijbewijs.... a 41,15 EUR bij ons...
pi_61747199
Heb mijn pasje opgehaald! Dinsdag aangevraagd. Ze zeiden dat ie er volgende week dinsdag pas ligt. Ik ging vandaag gewoon ff kijken, en hij was er ook nog! Er zat dus één werkdag tussen. Het kostte me hier in Groningen btw 58 euro...
pi_61747260
Sodeju! 58 euro! Ik hoefde 'maar' 39 euro te betalen.
pi_61748592
Bij mij was het 42 euro geloof ik...

Kan me herinneren dat een spoedaanvraag nog eens 40 euro duurder was, dan hoefde je maar één werkdag te wachten. Volstrekt achterlijk natuurlijk, als je je bedenkt dat het pasje er zonder spoedaanvraag blijkbaar ook al na twee werkdagen ligt.

En ik maar braaf 5 dagen wachten. (7 dus, met het weekend er tussen)
pi_61753027
Even benieuwd.. degenen die hun rijbewijs al hebben, hoe was de eerste keer dat je alleen achter het stuur zat? Hoe vond je dat? Ging het goed? Ben je voor de gein een beetje rond gaan rijden of had je de auto echt ergens voor nodig?
pi_61754771
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Naamah het volgende:
Even benieuwd.. degenen die hun rijbewijs al hebben, hoe was de eerste keer dat je alleen achter het stuur zat? Hoe vond je dat? Ging het goed? Ben je voor de gein een beetje rond gaan rijden of had je de auto echt ergens voor nodig?
Eerste keer alleen rijden vond ikzelf erg lekker. Heerlijk ontspannen zonder iemand naast je die op je vingers zit te kijken Heb voor de lol een beetje rondgereden, even over de snelweg gereden, etc.

Voor zover ik het zelf kon inschatten ging het prima, merkte wel dat ik gelijk wat sportiever (lees:harder) ging rijden !

In het begin vond ik het autorijden echt tof en cool maar het went snel, het word al snel alleen een manier om van A naar B te komen.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_61761452
Ik vond het vanaf het begin al alleen een vervoersmiddel
Klussen deel 1 en 2
pi_61763461
Mij lijkt het best heel eng.. zo de eerste keer zonder een extra stel ogen dat oplet en ingrijpt als het nodig is (niet dat dat nodig is geweest sinds ik weer begonnen ben, maar toch!).

Overigens net m'n theorie gehaald, echt bizar.. we zaten daar met 50 man en maar 15 die het gehaald hadden!! Meeeeen.. gaat dat altijd zo? Ook mensen die er voor de zevende (!!!) keer zaten. Ik had 1 fout (:'() en ik baal d'r ontzettend van want het is ook nog eens in de stomste categorie (voor laten gaan bij bijzondere manoeuvres) en waarschijnlijk heb ik gewoon op het verkeerde knopje gedrukt, want ik weet écht wel hoe dat zit. Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
pi_61765949
Ik heb trouwens ook m'n examen gepland staan, kon zo'n beetje zelf kiezen op welke dag en tijd ik 'm wilde, dus heb 'm maar op een dinsdag om 13:00 gezet. Leek me wel een lekkere tijd, niet te druk dan, en het is ook de tijd waarop ik meestal les.
  vrijdag 19 september 2008 @ 19:20:22 #285
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_61766366
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 16:54 schreef Naamah het volgende:
Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
Mensen die zich daar überhaupt druk om maken.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_61774460
quote:
Op vrijdag 19 september 2008 10:49 schreef Naamah het volgende:
De allereerste keer dat ik zelf reed, na m'n rijbewijs gehaald te hebben, vond ik vooral de auto enorm raar. Aan het rijden zonder instructeur e.d. vond ik op zich niets vreemds, maar heb dus wel enorm moeten wennen aan de andere auto. Koppeling was wennen (die moest ik veel hoger op laten komen dan ik gewend was), 't gas was wennen (moest 't gas veel minder diep intrappen dan ik gewend was), het schakelen was wennen (ging een stuk stugger dan in de lesauto), enz. enz.

Maar goed, je went vrij snel aan een andere auto en daarna begon ik er alleen maar meer plezier in te krijgen. Eindelijk gewoon 'ns even een lekker muziekje op en natuurlijk toch even het gas er flink op, op die lange rechte weg waar je altijd zo braaf moest rijden. Niet dat je je als een aso gaat gedragen natuurlijk, maar vaak rij je toch iets 'sportiever' dan je geleerd hebt.
quote:
Overigens net m'n theorie gehaald, echt bizar.. we zaten daar met 50 man en maar 15 die het gehaald hadden!! Meeeeen.. gaat dat altijd zo? Ook mensen die er voor de zevende (!!!) keer zaten. Ik had 1 fout (:'() en ik baal d'r ontzettend van want het is ook nog eens in de stomste categorie (voor laten gaan bij bijzondere manoeuvres) en waarschijnlijk heb ik gewoon op het verkeerde knopje gedrukt, want ik weet écht wel hoe dat zit. Naja.. de jongen naast me zat steeds af te kijken, dus probeerde hem steeds te misleiden, misschien kwam het daardoor
Geen idee of het altijd zo gaat, ik heb er ook maar één keer gezeten, maar bij mij waren er ook enorm veel gezakt in ieder geval. Heb me ook helemaal doodgelachen aan het einde (in mezelf althans)...

Naast mij zat een gozer continu stoer te doen tegenover z'n vrienden, waarmee hij blijkbaar samen examen was gaan doen... 'Grappige' opmerkingen maken, maar vooral zo'n extreem minachtende houding, op een manier van "Dit haal ik makkelijk".

Totdat iedereen (op volgorde) naar voren moest komen om z'n uitslag op te halen natuurlijk. Ik geloof dat ie iets van 17 fouten had, en uit het gesprek tussen hem en z'n vrienden maakte ik op dat het niet zijn eerste keer was...
pi_61777750
Ik kan me rijbewijs donderdag ophalen, moest er ¤41,30 voor betalen (afzetterij). Bij mij met het theorie waren er ook maar heel weinig geslaagd. Er zat iets van 30 man en maar 5 waren er geslaagd including me. De meeste gasten die daar zitten nemen het niet eens serieus volgens mij.
PSN: JoeyvR_
pi_61779080
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 12:05 schreef Benny_Lava het volgende:
Ik kan me rijbewijs donderdag ophalen, moest er ¤41,30 voor betalen (afzetterij). Bij mij met het theorie waren er ook maar heel weinig geslaagd. Er zat iets van 30 man en maar 5 waren er geslaagd including me. De meeste gasten die daar zitten nemen het niet eens serieus volgens mij.
Daar lijkt het wel op idd.. Wat ik niet zo goed snap, want het kost je gewoon elke keer een aardig bedrag en ook nog echt veel tijd! Is gewoon zonde.. En met gewoon even hard leren en oefenen moet iedereen het gewoon kunnen halen. Het CBR moet daar trouwens wel flink rijk van worden..
pi_61779308
Hey allemaal:D
Ben 9 september begonnen met mijn eerste rijlessen in Haarlem. Heb een pakket genomen van:
- 28 lessen (50min)
- TTT
- praktijkexamen (+examengarantie)
voor 999 euro.
Niet duur als je het mij vraagt. Betaal alleen wel 70 euro per examen voor de auto huren.

Woensdag heb ik in één keer mijn theorie gehaald in Amsterdam, en er waren er maar 8-10 geslaagd van de 50! 4 foutjes had ik

Ik heb nu 3 lessen van 2x50min gehad, en vanaf het begin moest ik meteen schakelen. Ik moet zeggen dat ik nu het schakelen wel onder de knie heb, maar soms moet ik toch effe denken bij bochten(remmen, terug naar 2, kijken..).

14 oktober ga ik de TTT doen

Heeft iemand nog tips voor me, want als ik bijvoorbeeld moet afslaan, en ik ga heeel langzaam (bijna stilstaan) doordat er een auto voor me rijdt ofzo, wat ik dan moet doen met de koppeling. De ene keer zegt ie koppeling los en voet ernaast, en de andere keer moet ik hem wel indrukken omdat hij dan af gaat slaan :S..

(tevens tvp..)
effe normaal he
pi_61779925
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 13:40 schreef shayolo het volgende:
Hey allemaal:D
Ben 9 september begonnen met mijn eerste rijlessen in Haarlem. Heb een pakket genomen van:
- 28 lessen (50min)
- TTT
- praktijkexamen (+examengarantie)
voor 999 euro.
Niet duur als je het mij vraagt. Betaal alleen wel 70 euro per examen voor de auto huren.

Woensdag heb ik in één keer mijn theorie gehaald in Amsterdam, en er waren er maar 8-10 geslaagd van de 50! 4 foutjes had ik

Ik heb nu 3 lessen van 2x50min gehad, en vanaf het begin moest ik meteen schakelen. Ik moet zeggen dat ik nu het schakelen wel onder de knie heb, maar soms moet ik toch effe denken bij bochten(remmen, terug naar 2, kijken..).

14 oktober ga ik de TTT doen

Heeft iemand nog tips voor me, want als ik bijvoorbeeld moet afslaan, en ik ga heeel langzaam (bijna stilstaan) doordat er een auto voor me rijdt ofzo, wat ik dan moet doen met de koppeling. De ene keer zegt ie koppeling los en voet ernaast, en de andere keer moet ik hem wel indrukken omdat hij dan af gaat slaan :S..

(tevens tvp..)
Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?

14 oktober moet ik afrijden ook in a'dam misschien kom ik je wel tegen haha.

In principe hoef je de koppeling niet in te drukken, tenzij je te langzaam voor die versnelling gaat rijden, dan moet je terugkoppelen naar een versnelling lager, dat moet sowieso als je de koppeling indrukt in zo een situatie want dan krijg je hem waarschijnlijk niet lekker mee in ze 2.

Dus als je lager dan je versnelling gaat rijden dan gewoon indrukken. En even kijken of je hem nog kan meepakken in de versnelling of toch eentje lager moet.

Het makkelijkst is eigenlijk als je voor de bocht al in de juiste versnelling zit.

Maaaar dat is een kwestie van oefenen en gewenning ook. Als je het flink wat keren doet dan kom je er wel.
Top 5 China producten
pi_61780180
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

Huh je hebt praktijkexamen met examengarantie? Wat bedoelen ze daarmee? En je moet wel de auto huren als je dat praktijkexamen gaat doen? Dus als je examen wilt doen, moet je alsnog 70 euro bijbetalen?
Zo'n pakket ook wel eens gehad.. als je dan de eerste keer niet slaagt betalen zij je tweede examen, dat houdt die examengarantie in. En nog bijbetalen voor de auto tijdens het examen hoeft dan niet. Op zich een prima deal, maar je hebt nu ongeveer 23 lesuren, dat kan genoeg zijn, maar veel mensen hebben toch meer nodig hoor!
pi_61780447
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 14:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

14 oktober moet ik afrijden ook in a'dam misschien kom ik je wel tegen haha.
Hey! Ik heb onbeperkt examengarantie, dus als ik zak dan betalen ze mijn volgende praktijk examens totdat ik het haal. Alleen betaal je wel 70 euro per reservering van de auto tijdens het examen. Maar dat is toch altijd goedkoper dan 200 nogwat euro

Maar ik denk niet dat ik je tegenkom, want ik heb wel theorie gedaan in A'dam, maar ik les in Haarlem
Of we moeten tijdens de TTT allebei toevallig op het rottepolderplein rijden
effe normaal he
pi_61780755
Dat is echt relaxed en goedkoop dan!! Had ik ook wel kunnen gebruiken Bij mij was het alleen het tweede examen, daarna niet meer.. Naja, je bent in elk geval echt goedkoop uit, bij mijn rijschool is het goedkoopste pakket 1400 euro, dan heb je wel 27 uur les, dus 4 uur meer en praktijkbegeleidingslessen (waarbij je in een lokaal leert over de praktijk en lastige rotondes enzo doorneemt, best nuttig), maar dus maar 1 keer examengarantie.

Maargoed, zoals ik al zei, echt veel lessen zijn het niet die je hebt.. Zou niet schromen om er gewoon nog losse lessen bij te nemen als blijkt dat je nog niet klaar bent voor het examen. Alhoewel... als al je examens toch door de rijschool betaald worden...
  zaterdag 20 september 2008 @ 15:35:37 #294
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61781157
Vandaag m`n eerste les gehad, ging opzich prima. We zijn wezen oefenen met terugschakelen en bij stoplicht optrekken. En rotondes leren nemen. Ook een stukje over de snelweg met 100 km/h. Ik heb een pakket genomen met 30 uren, er zat wel theoriecursus + boek erbij, maar dat doe ik wel op eigen houtje dus dat is eraf gehad, daar in ruil voor een TTT erbij gedaan. Dan kom ik op 1300 euro (zonder praktijkexamen volgens mij). Dus dat vind ik nog wel prima te doen.
pi_61782574
Ik heb het volgende voor 1595 euro in Amsterdam:
48 lesuren (60 min)
1 TTT
2 praktijkexamens
Top 5 China producten
  zaterdag 20 september 2008 @ 17:14:56 #296
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_61782711
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 17:08 schreef rene90 het volgende:
Ik heb het volgende voor 1595 euro in Amsterdam:
48 lesuren (60 min)
1 TTT
2 praktijkexamens
Waarom zo veel uren?
pi_61782794
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 17:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Waarom zo veel uren?
Dat heb ik gedaan met het idee dat ik dan in ieder geval genoeg uren heb om het te volbrengen, op mijn eigen tempo. Ik doe lekker rustig aan (ben vanaf half februarie bezig) dus vandaar eigenlijk.
En ik had een beetje gerekend hoe ik zou uitkomen met een 10 lessen kaart etc..., dan los examen en blablabla, was dit de goedkoopste optie.
Top 5 China producten
pi_61819214
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 17:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Waarom zo veel uren?
Is niet bijzonder veel.
pi_61839722
Klopt, gemiddelde aantal uren is 43.
pi_61864293
Ik moet morgen afrijden!!