Met dank aan Gamed voor dit voortreffelijke werk.quote:[E3] Square-Enix persconferentie
Al een beetje bijgekomen van het Final Fantasy nieuws, de grootste onthulling tijdens de Microsoft persconferentie? Dan kun je weer op je stoel kruipen, we gaan namelijk verder met de persconferentie van Square-Enix.
[22.00] Square-Enix heeft gekeken naar de hardwarespreiding en heeft daaruit besloten dat Final Fantasy XIII naar de Xbox 360 komt. Verschillen tussen de beide versies zijn er niet als het gaat om content, uiteraard maken de Blu-Ray en DVD-drive wel een verschil.
[22.01] De mannen geven aan alleen over Final Fantasy XIII te willen praten, zo is de game in de maak op een PC en mogen we binnenkort uitkijken naar nieuwe beelden. Op hoeveel discs de game verschijnt weten ze nog niet.
[22.02] Final Fantasy XIII zal eerst afgewerkt worden voor Japan, daarnaHashimoto beginnen ze aan de Engelse lokalisatie. Het is ook op dit punt dat de Xbox 360 ontwikkeling begint.
[22.04] Door de verschillende talen is het goed mogelijk dat de Amerikaanse en Europese release niet gelijktijdig zijn.
[22.05] Ze trachten de Amerikaanse en Europese release dicht bij elkaar te houden.
[22.06] Het lijkt erop dat de Xbox 360 versie niet in Japan gaat verschijnen.
[22.08] Hashimoto geeft nog maar eens aan dat er geen verschillen zijn tussen de PlayStation 3 en Xbox 360 versie.
[22.10] Het aantal Xbox 360 eigenaren in Japan gaf de doorslag om de Xbox 360 versie van Final Fantasy XIII niet in Japan, maar juist in het westen te lanceren. Het is om deze reden dat in Japan enkel de PlayStation 3 versie zal worden uitgebracht en deze dan ook als eerste afgerond zal worden.
[22.13] Het spel kent geen motion controls.
[22.16] Final Fantasy Versus XIII blijft een exclusive en komt niet naar de Xbox 360.
Check onderstaande link eens.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:56 schreef Cyberia18 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, dit is een klap van jewelste voor Sony. Een serie die al ruim 10 jaar alleen op console van Sony was te bewonderen maakt nu zijn debuut op de Xbox.
Die mooie ''Cell'' en ''focus op één console'' uitspraken kunnen nu gewoon de prullenbak in. FF XIII was een van de games die de kracht van de PS3 naar boven zou halen. Maar dat zal dus niet het geval zijn omdat men nu rekening moet houden met een ander platform. Voor Xbox 360 fans is dit gewoon fantastisch nieuws.
Zolang ik nog geen 360 heb aangeschaft blijven ze de vijandquote:Op maandag 14 juli 2008 21:45 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vijand![]()
Dude je kijkt te veel naar het A-team
Voor FF 13 wou ik eventueel wel een PS3 halenMaar ze hebben WKS nog
![]()
http://kotaku.com/5025033(...)nix-press-conferencequote:2:02
first they will finish ffxiii in japan. and then they will start localization for english.
2:03
at that point, they will start the xbox 360 development.
Pretty much.quote:Op maandag 14 juli 2008 22:37 schreef delano.888 het volgende:
Dus ik ben de enigste die de Wall-E demo leuk vind?![]()
TVPquote:Op maandag 14 juli 2008 22:37 schreef delano.888 het volgende:
Dus ik ben de enigste die de Wall-E demo leuk vind?![]()
Wat een gelul voor 1 spelquote:Op maandag 14 juli 2008 22:29 schreef Cyberia18 het volgende:
Mijn post uit het vorige deel nog even.
[..]
Check onderstaande link eens.
http://blog.us.playstatio(...)ent-page-8/#comments
De Playstation fans gaan werkelijk helemaal door het lint van de aankondiging. Doodsverwensingen, hoop gefuck, you name it![]()
Maar de frustratie is gewoon voor de volle 100% te begrijpen. Sony heeft morgen heel wat recht te zetten.
Wat een grapquote:Op maandag 14 juli 2008 22:26 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Met dank aan Gamed voor dit voortreffelijke werk.
quote:Op maandag 14 juli 2008 22:29 schreef Cyberia18 het volgende:
Mijn post uit het vorige deel nog even.
[..]
Check onderstaande link eens.
http://blog.us.playstatio(...)ent-page-8/#comments
De Playstation fans gaan werkelijk helemaal door het lint van de aankondiging. Doodsverwensingen, hoop gefuck, you name it![]()
Maar de frustratie is gewoon voor de volle 100% te begrijpen. Sony heeft morgen heel wat recht te zetten.
quote:Hype +2million for Resistance 2.
quote:That Resistance 2 trailer was AMAZING. Just wow.
quote:WOWOWOWOOW THE SCALE, THE SCALE, THAT CREATURES, NUTS, JUST NUTS. PS3 BABY!
quote:Wow, R2 looks amazing.
Ze hebben gewoon een dikke zak geld gekregen van Microsoft. Lijkt me vrij logisch. Als het om de "multiplatformwinst" was gegaan, dan waren Infinite Undiscovery en Star Ocean ook wel naar de PS3 gekomen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 01:41 schreef marcek het volgende:
Als square enix daadwerkelijk mikt op meer opbrengsten, door ff13 op meerdere consoles uit te geven.
Dan is de kans voor star ocean en last remnant er ook om voor de ps3 te verschijnen.
Mocht dat waar zijn dan valt het nog best mee met het aantal jrpgs exclusief voor de xbox360.
Naast de aankondiging van ff13 voor de 360 was het niet veel bijzonders die persconferentie van microsoft,
fallout 3 en re5 waren het spannendst en die komen beide toch ook uit voor de ps3.
Deze trailer?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 03:30 schreef Cyberia18 het volgende:
De nieuwe trailer van Resistance 2 moet awesomeness zijn. Was voorlopig nog alleen te zien op Spike TV (niet op het internet dus).
[..]
Ik zat er al op te wachten totdat iemand zoiets lomps moest zeggenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 08:37 schreef SocialDisorder het volgende:
exclusief of niet, de PS3-versie heeft nog altijd één gigantisch voordeel tov de 360; geen discswapping.
quote:
Dus als de PS3-versie voor Japan af is gaan ze aan de 360-versie beginnen. Dus dan neem ik aan dat de 360-versie pas later uitkomt of niet? Of moeten PS3 eigenaren in Europa/Amerika wachten tot ze klaar zijn met de port op de 360?quote:Final Fantasy XIII zal eerst afgewerkt worden voor Japan, daarna beginnen ze aan de Engelse lokalisatie. Het is ook op dit punt dat de Xbox 360 ontwikkeling begint.
Gelukkig heb ik 600 euro aan een PS3 uitgegeven voor 5 seconden tijdswinst.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 08:37 schreef SocialDisorder het volgende:
exclusief of niet, de PS3-versie heeft nog altijd één gigantisch voordeel tov de 360; geen discswapping.
Ja, dat laatste dus. En Europa moet langer wachten dan de VS, door de talen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:27 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dus als de PS3-versie voor Japan af is gaan ze aan de 360-versie beginnen. Dus dan neem ik aan dat de 360-versie pas later uitkomt of niet? Of moeten PS3 eigenaren in Europa/Amerika wachten tot ze klaar zijn met de port op de 360?
Nouja, gelukkig kunnen PS3-eigenaren uit Amerika importeren dan.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:30 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, dat laatste dus. En Europa moet langer wachten dan de VS, door de talen.
je moet iets als TVP neerplempenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:17 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten totdat iemand zoiets lomps moest zeggen
Nee, game wordt toch grootendeels gemaakt op een pc, pc porten naar 360 is 2 tellen werk.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:27 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dus als de PS3-versie voor Japan af is gaan ze aan de 360-versie beginnen. Dus dan neem ik aan dat de 360-versie pas later uitkomt of niet? Of moeten PS3 eigenaren in Europa/Amerika wachten tot ze klaar zijn met de port op de 360?
oh snap!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:28 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oh, maar wacht. Zal je zien dat de PS3-versie een installatie heeft van 45 minuten.
EPIC hoorquote:
Echt he... Die hard gamers zijn zulke giga nerdsquote:
Dit is een sketch toch mag ik hopenquote:
Hoop ook op een megaton aankondiging, maar Mirror's Edge PS3 exclusive gaat never nooit niet gebeuren.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:49 schreef DooD het volgende:
Ik verwacht toch wel een megaton van Sony vanavond, want ze zijn zelfs FFXIII kwijt.
Heavy Rain, of Mirror Edge exclusive, grootse aankondiging van team ICO, of iets anders groot. Sony zal hopelijk wel terug slaan. The empire always strikes back.
quote:[E3]Chou: 'Sony verrast door Final Fantasy.'
Origineel begon Che Chou bij 1Up en Electronic Gaming Monthly, maar momenteel werkt hij bij Microsoft studio Turn10. Hierdoor heeft hij bij Microsoft en Sony contacten.
Op NeoGAF vertelt Che "Chespace" Chou dat Sony verrast werd door de aankondiging van de Xbox 360 versie van Final Fantasy XIII. De mensen bij Sony die hij contacteerde, wisten van niets voor de E3 persconferentie van Microsoft. Tegelijk meldt hij dat Sony ook enkele goede dingen in petto heeft.
precies. en het is ene hele slimme zet van SE want zo vangen ze enorm veel geld!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:58 schreef Kremers het volgende:
Ik snap ook niet dat mensen op Sony lopen te schelden... Squar Enix heeft de beslissing genomen en daar kan Sony niets aan doen.
Nou...quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:04 schreef KoosyNL het volgende:
[..]
precies. en het is ene hele slimme zet van SE want zo vangen ze enorm veel geld!
Daarnaast: wat maakt het voor mensen met een PS3 nou uit dat de Xbox 360 deze ook krijgt. Je kan hem nog gewoon spelen hoor. En ik neem aan dat je de PS3 niet heb gekocht voor alleen FF XIII. dat is natuurlijk nooit slim...
En ik maar denken dat het een gameconsole wasquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:01 schreef R_B het volgende:
Sorry hoor maar exclusive of niet..
Ik heb thuis gewoon een geweldig multimedia apparaat staan en ben daar supertevreden mee.
quote:[E3] Bioshock info, datum en screenshots
We hebben lang op de aankondiging moeten wachten, maar PlayStation 3 gamers mogen binnenkort dan ook eindelijk aan de slag in de wonderlijke wereld van Rapture.
Deze PlayStation 3 versie krijgt naast de toevoeging van Trophies ook exclusieve content, downloadable content die alleen in de PlayStation 3 versie zal verschijnen. Dit alles kun je vanaf oktober gaan beleven, dan komt de game namelijk uit. Om het wachten ietwat te overbruggen hebben we zes nieuwe screenshots voor jullie.
Het gaat niet om nu, maar om wat er gaat komen. En als hitlerbedrijf M$ alles op blijft kopen zal de PS3 nooit optimaal benut worden.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:01 schreef R_B het volgende:
Sorry hoor maar exclusive of niet..
Ik heb thuis gewoon een geweldig multimedia apparaat staan en ben daar supertevreden mee.
Hitlerbedrijfquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:05 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Het gaat niet om nu, maar om wat er gaat komen. En als hitlerbedrijf M$ alles op blijft kopen zal de PS3 nooit optimaal benut worden.
Let op je brievenbus morgen, en niet gaan huilen als je het hoesje opentquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:05 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Het gaat niet om nu, maar om wat er gaat komen. En als hitlerbedrijf M$ alles op blijft kopen zal de PS3 nooit optimaal benut worden.
Ik noem het een hitlerbedrijf, het enige wat ze doen is met geld smijten, dingen kopieren en jatten. En ze kunnen het doen omdat ze de macht hebben (ergo: geld). Dus ja.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:08 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Hitlerbedrijf![]()
Als $ony het geld ervoor had zouden ze hetzelfde doen.
Ow godquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:10 schreef Wessiej het volgende:
[..]
Let op je brievenbus morgen, en niet gaan huilen als je het hoesje opent
Welkom in het bedrijfslevenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:11 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ik noem het een hitlerbedrijf, het enige wat ze doen is met geld smijten, dingen kopieren en jatten. En ze kunnen het doen omdat ze de macht hebben (ergo: geld). Dus ja.
Bedrijfsleven, schmijvsleven imo. Ik heb genoeg debiele Technische Bedrijfskunde huisgenoten en ik kan met geen enkele door 1 deur. Ze meten zich een of andere quasi superieure houding aan die grotendeels uit de lucht gegrepen is. Lekker minachtig doen over alles en iedereenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:13 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Welkom in het bedrijfslevenLang leve de vrije marktwerking.
Neequote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:18 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Bedrijfsleven, schmijvsleven imo. Ik heb genoeg debiele Technische Bedrijfskunde huisgenoten en ik kan met geen enkele door 1 deur. Ze meten zich een of andere quasi superieure houding aan die grotendeels uit de lucht gegrepen is. Lekker minachtig doen over alles en iedereen
Die hele vrije marktwerking is alleen maar nadelig en zorgt voor een gigantische stagnatie qua innovatie en uitwerking. Dat moet jij als semi-intellect tochwel in zien of niet
die laatste zin snap ik echt niet, hoe kan je dat in godsnaam zo zien? open maar even een nieuw topic daarvoor, lijkt me niet iets voor hier.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:18 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Bedrijfsleven, schmijvsleven imo. Ik heb genoeg debiele Technische Bedrijfskunde huisgenoten en ik kan met geen enkele door 1 deur. Ze meten zich een of andere quasi superieure houding aan die grotendeels uit de lucht gegrepen is. Lekker minachtig doen over alles en iedereen
Die hele vrije marktwerking is alleen maar nadelig en zorgt voor een gigantische stagnatie qua innovatie en uitwerking. Dat moet jij als semi-intellect tochwel in zien of niet
Vet Cyb!!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:05 schreef Cyberia18 het volgende:
Borderlands:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vet Cyb!!
Hopelijk koopt MS deze ook even exclusief op
Het gaat er helemaal niet om of de 360 ook die beelden op het scherm kan toverenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:16 schreef ImmovableMind het volgende:
De meest trieste reacties weer. Hitlerbedrijf? Kom op zeg, neem je jezelf nog serieus? Gamers die lopen te zeuren over het hele FXIII gebeuren zijn voornamelijk arrogante kwasten die er langzamerhand achterkomen dat die 360 ook verschrikkelijk mooie beelden op je scherm kan toveren. Er zijn nu miljoenen mensen bijgekomen die kunnen genieten van FF. Als je de reeks een warm hart toedraagt dan moet dit een geweldig iets zijn. Doe je dit als fan niet dan gedraag je je als een kleuter die een zak snoep van 5 kilo niet wil delen....Grow up!
Draai het nog ff omquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:22 schreef Govinda het volgende:
360 bezitters die gaan huilen omdat de PS3 eigenaars hun FF13 niet zouden gunnen
Indeedquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:28 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Draai het nog ff om![]()
Wie huilt er nou.
Wie zegt dat MS geen grote zak geld op de deurmat van SE heeft achtergelaten? GTA4 DLC anyone?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:58 schreef Kremers het volgende:
Ik snap ook niet dat mensen op Sony lopen te schelden... Squar Enix heeft de beslissing genomen en daar kan Sony niets aan doen.
De grote FF markt is Japan. De markt voor de PS3 Is ook Japan. Waar komt de xbox versie niet uit? In Japan. Dus het maakt voor de PS3/FF relatie niet heel veel uit.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:46 schreef RedemptioN het volgende:
het is hoe dan ook een groot verlies voor Sony, met FF als exclusive hadden ze heel wat potentiele klanten kunnen binnen halen...terwijl deze mogelijk nu voor de 360 kiezen (als ze deze al niet hebben)
<..>
lol wie komt er nou in het PS3 topic zeuren over de reacties van de PS3 gebruikers?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:28 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Draai het nog ff om![]()
Wie huilt er nou.
Sterker nog, de beslissing om FFXIII in Japan exclusief op de PS3 te houden doet mij denken dat MS er niets mee te maken had. Als MS echt met een grote zak geld had gezwaaid, dan was hij ook wel in Japan op de 360 uitgekomen, aangezien de 360 daar nog geen voet op de grond heeft.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:32 schreef wdn het volgende:
[..]
De grote FF markt is Japan. De markt voor de PS3 Is ook Japan. Waar komt de xbox versie niet uit? In Japan. Dus het maakt voor de PS3/FF relatie niet heel veel uit.
Een klap voor Sony? Nee. Sony moet met EIGEN exclusives komen. Dan sta je achter je product. Dan zorg je ervoor dat de PS3 verkoopt. Zonder 1st party exclusives heb je niks om je te onderscheiden van een concurrent. Sony weet wat er met de PS3 kan. Dus Sony zou zelf het initiatief moeten nemen en niet moeten hopen op een release van SE.
Dit is een goede kans voor SE om geld binnen te halen. SE heeft natuurlijk een zak met geld gekregen van MS. En SE zou getikt zijn als ze dat niet zouden aannemen.
Een PS3 eigenaarquote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:38 schreef Govinda het volgende:
[..]
lol wie komt er nou in het PS3 topic zeuren over de reacties van de PS3 gebruikers?
Star Ocean zal wel een timed exclusive zijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:44 schreef solidslayer het volgende:
Infinite Undiscovery, Star Ocean, Last Remnant en nu FFXIII allemaal naar de Xbox, waarvan star ocean nog eens exclusief wordt op de Xbox.. dit is niet cool, ik zou zeggen geef ps3 dan ook Star ocean en dan zullen wij nog eens nadenken om FF13 op de xbox uit te laten komen
De psp krijgt al twee star oceansquote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:44 schreef solidslayer het volgende:
Infinite Undiscovery, Star Ocean, Last Remnant en nu FFXIII allemaal naar de Xbox, waarvan star ocean nog eens exclusief wordt op de Xbox.. dit is niet cool, ik zou zeggen geef ps3 dan ook Star ocean en dan zullen wij nog eens nadenken om FF13 op de xbox uit te laten komen
Ik heb geen pspquote:
Eerst bitchen dat SO naar een sony console moet en nu weer nietquote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:55 schreef solidslayer het volgende:
[..]
Ik heb geen psp![]()
Vind het verder ook de moeite niet om een psp aan te schaffen eigenlijk
Ja idd en dit hoort er nu eenmaal bij en dat is toch ook juist tofquote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:32 schreef wdn het volgende:
[..]
De grote FF markt is Japan. De markt voor de PS3 Is ook Japan. Waar komt de xbox versie niet uit? In Japan. Dus het maakt voor de PS3/FF relatie niet heel veel uit.
Een klap voor Sony? Nee. Sony moet met EIGEN exclusives komen. Dan sta je achter je product. Dan zorg je ervoor dat de PS3 verkoopt. Zonder 1st party exclusives heb je niks om je te onderscheiden van een concurrent. Sony weet wat er met de PS3 kan. Dus Sony zou zelf het initiatief moeten nemen en niet moeten hopen op een release van SE.
Dit is een goede kans voor SE om geld binnen te halen. SE heeft natuurlijk een zak met geld gekregen van MS. En SE zou getikt zijn als ze dat niet zouden aannemen.
Nog 4 1/2 uur.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:58 schreef Govinda het volgende:
Hoe lang moeten we nog wachten op de presentatie van Sony?
Ben wel benieuwd of ze nog wat anders achter de hand hebben behalve de bekende 'exclusives' zoals motorstorm2, KZ2 en LBP...
Nee jij leest verkeerd, ik vind het niet waard om een PSP te kopen, ik zou daar toch niet mee gaan gamen, ik wil star ocean op mijn plasma tv spelen en niet op een handheld..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:57 schreef disjfa het volgende:
[..]
Eerst bitchen dat SO naar een sony console moet en nu weer nietJe spreekt jezelf tegen
Infamous FTMFW!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:30 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
EPIC hoor![]()
En bitches...WAKE UP!
Eerste gameplay footage van Infamous!
http://www.gametrailers.com/player/36317.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even dit quoten, zodat ik het straks makkelijk kan vinden op mijn werkquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:05 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Nog 4 1/2 uur.
De beste livestream is http://livewire.ign.com/2008/e3/index.html
en tijdens de conference kan je in [Centraal] E3 2008 #2 Met de MS Conference achter de rug! rondhangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |