abonnement Unibet Coolblue
pi_37741267


Sony's Playstation®3

Sony's volgende console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf 17 november in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,-

Specs

Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties.
CPU
  • Cell
    GPU
  • RSX
    Geluid
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
    Geheugen
  • 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
  • 60GB
    I/O
  • USB 2.0 x4
  • Memory Stick / SD / Compact Flash
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1
  • WiFi (IEEE 802.11 b/g)
  • Bluetooth 2.0 (EDR)
    AV Output
  • Beeldformaten: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI out: HDMI 1x
  • Digital out: Optical 1x
    BD/DVD/CD Drive
  • BD 2x (BD-ROM)
  • DVD 8x (DVD-ROM)
  • CD 24x (CD-ROM)
  • SACD 2x
    Afmetingen & Gewicht
  • Afmetingen: 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm (D)
  • Gewicht: 5Kg

    De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie.
  • Een harde schijf van 20GB in plaats van 60GB.
  • Geen WiFi.
  • Geen HDMI uitgang.
  • Geen Memory Stick / SD / Compact Flash ondersteuning.

    Controller

    Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het "boemererang" ontwerp, maar heeft de Playstation 3 controller de volgende eigenschappen gegeven.
  • Het ontwerp is wederom gebaseerd op de "Dual Shock" en "Dual Shock 2" controllers, die we kennen van de PS3 z'n voorgangers.
  • De analoge L2 en R2 schouderknoppen zijn een stuk dieper geworden ten opzichte van de "Dual Shock 2" om het bereik te vergroten en daarmee de nauwkeurigheid te verhogen.
  • Ook de analoge sticks hebben ook een iets groter bereik gekregen.
  • De nauwkeurigheid van de knoppen/sticks registratie is vergroot van 8 bit naar 10 bit.
  • De controller zelf registreert 3D bewegingen in zes assen door de controller te kantelen.
  • Er is geen trilfunctie meer.
  • Hij maakt verbinding met de Playstation 3 via Blue Tooth of via een standaard USB kabel. Via de USB kabel kun je spelen en tegelijk de controller accu opladen.
  • De Playstation 3 kan met maximaal 4 controllers overweg.


    Games

    Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia.

    Links

  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiële plaatjes van de Playstation 3
  • Fok!games

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31

    (OP)
  •   donderdag 11 mei 2006 @ 17:28:05 #2
    76525 kulandra
    Rondom 10 rules
    pi_37741455
    Is er nou nog echt vet nieuws van de PS3 na die toch ietwat teleurstellende (imo ) persconferentie naar buiten gebracht? Dus echt ff een vette game met ook playable stukken waar mensen van onder de indruk zijn? MS en Nintendo brengen toch iedere dag weer wat titels naar buiten :S
    Fok! Groentje
    pi_37741675
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 17:28 schreef kulandra het volgende:
    Is er nou nog echt vet nieuws van de PS3 na die toch ietwat teleurstellende (imo ) persconferentie naar buiten gebracht? Dus echt ff een vette game met ook playable stukken waar mensen van onder de indruk zijn? MS en Nintendo brengen toch iedere dag weer wat titels naar buiten :S
    Geen idee, ik dacht dat NCAA Football / Madden deels speelbaar waren, maar dat is vast niet wat je vind "vette game"

    Khoop wel dat die controller iets groter word, want ik heb hier zo'n Rumblepad2 van Logitech, en ik vind hem toch wel een beetje te klein
    pi_37742659
    Ik had opzich niet zon probleem met die goedkope versie gehad (WiFi en 60 gig kan me gestolen worden) maar het gebrek aan een HDMI poort is onvergeeflijk. Net alsof dat zoveel kost om erin te zetten.. Wat is nu eigenlijk de HD uitgang? alleen component ofzo? Betaal straks gewoon 100 euro extra omdat ik een normale uitgang op mn console wil..

    Ik ga dat ding bij de launch zeker niet halen, zijn toch nog ZAT ps2 games die ik nog moet spelen en zoveel tijd om te gamen heb ik toch niet (helaas).
    pi_37742685
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:18 schreef jap85 het volgende:
    Ik had opzich niet zon probleem met die goedkope versie gehad (WiFi en 60 gig kan me gestolen worden) maar het gebrek aan een HDMI poort is onvergeeflijk. Net alsof dat zoveel kost om erin te zetten.. Wat is nu eigenlijk de HD uitgang? alleen component ofzo? Betaal straks gewoon 100 euro extra omdat ik een normale uitgang op mn console wil..

    Ik ga dat ding bij de launch zeker niet halen, zijn toch nog ZAT ps2 games die ik nog moet spelen en zoveel tijd om te gamen heb ik toch niet (helaas).
    Met component is ook weinig mis, toch?

    Ik haal sowieso wel de dure versie, maar ik heb mijn Xbox 360 nu via component aangesloten en dat ziet er super uit.
    pi_37742829
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:19 schreef H.Flick het volgende:

    [..]

    Met component is ook weinig mis, toch?

    Ik haal sowieso wel de dure versie, maar ik heb mijn Xbox 360 nu via component aangesloten en dat ziet er super uit.
    In principe niet, maar HDMI is beter en dan heb je het gevoel dat je niet het optimale eruit haalt.. En wat zal het Sony nou eigenlijk kosten om hem er gewoon standaard in te zetten? Een paar euro misschien, het is gewoon pure geldklopperij.

    Kijk dat ze op de extra's bezuinigen bij de 'core' versie, ok dat is normaal, je geeft dan de consument de beslissing of hij die extra's wel of niet wil of later bij wil kopen (voor zover dat mogelijk is) maar aansluitingen weglaten zodat je er niet het optimale uit kunt halen vind ik niet acceptabel, dat moet gewoon standaard zijn. Zeker omdat ze eerst mee lopen te patsen tov microsoft: ''De eerste echte HD console mét HDMI en 1080p gemaakt voor de toekomst blabla''. En dan uiteindelijk ook een halfbakken versie uitbrengen
    pi_37743470
    Is er nou veel verschil met het design van de controller van de PS2 en de PS3 of hebben ze er echt helemaal niets aan veranderd qua uiterlijk?
    pi_37743492
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:52 schreef ScienceFriction het volgende:
    Is er nou veel verschil met het design van de controller van de PS2 en de PS3 of hebben ze er echt helemaal niets aan veranderd qua uiterlijk?
    L2 en R2 zijn sowieso triggers geworden, dat is al heel wat. Ik vind het alleen jammer dat de analoge sticks weer op 1 rij zitten. Waarom leert men niet van de Xbox controller?!
    pi_37743634
    dat vind ik idd ook erg vervelend want die analoge dingen van de ps2 spelen echt voor geen meter als je de NGC of xbox(kleine) controller gewent bent
    pi_37743806
    imo hadden ze beter bij de 'banaan' kunnen blijven en dáár eventueel tilt sensors in kunnen stoppen.

    3 generaties bijna dezelfde controller kom op.
    Waarom bijvoorbeeld nog steeds de D-pad op de 'main' plaats, ipv een analoge stick?
    pi_37744210
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:59 schreef Hellrazor het volgende:
    dat vind ik idd ook erg vervelend want die analoge dingen van de ps2 spelen echt voor geen meter als je de NGC of xbox(kleine) controller gewent bent
    En als je de ps controller gewend bent spelen die andere weer kut Jeetje zeg.

    Mischien moeten console makers een universele controller maken zodat niemand erover kan zeuren

    De ps controllers zijn toch beter.
    Speaking is not communicating.
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
    pi_37744369
    volgens mij is de ps3 helemaal niet zo duur

    neem een xbox en koop daarbij een hd-dvd speler en alle opties die de ps3 standaard aan boord heeft

    dat is de ps3 goedkoper
    pi_37744416
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:52 schreef ScienceFriction het volgende:
    Is er nou veel verschil met het design van de controller van de PS2 en de PS3 of hebben ze er echt helemaal niets aan veranderd qua uiterlijk?
    Scroll even naar boven, staat allemaal in de nieuwe OP.
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 18:59 schreef Hellrazor het volgende:
    dat vind ik idd ook erg vervelend want die analoge dingen van de ps2 spelen echt voor geen meter als je de NGC of xbox(kleine) controller gewent bent
    Inderdaad... als je die anderen gewend bent. Ikzelf speel al acht jaar met het Dual Shock ontwerp en ik kan niet goed overweg met de controllers van Sony's concurrenten. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ik ze gewoon niet gewend ben.
    pi_37744642
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 19:24 schreef disjfa het volgende:

    [..]

    En als je de ps controller gewend bent spelen die andere weer kut Jeetje zeg.

    Mischien moeten console makers een universele controller maken zodat niemand erover kan zeuren

    De ps controllers zijn toch beter.
    Ik krijg altijd kramp van de dual shock en cube controller
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_37744751
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 19:42 schreef Tain het volgende:
    [..]
    Ik krijg altijd kramp van de dual shock en cube controller
    Ik krijg altijd pijn in mn vingertopjes van mn dreamcast.

    GEWOON DOORZETTEN MIETJE! De pijn houd vanzelf op als je er vaak zat mee speelt. Hieruit blijkt dat je niet genoeg gamet Tssk.
    Speaking is not communicating.
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
    pi_37744761
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 19:45 schreef disjfa het volgende:

    [..]

    Ik krijg altijd pijn in mn vingertopjes van mn dreamcast.

    GEWOON DOORZETTEN MIETJE! De pijn houd vanzelf op als je er vaak zat mee speelt. Hieruit blijkt dat je niet genoeg gamet Tssk.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      donderdag 11 mei 2006 @ 19:49:36 #18
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_37744831
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 19:07 schreef Xrenity het volgende:
    imo hadden ze beter bij de 'banaan' kunnen blijven en dáár eventueel tilt sensors in kunnen stoppen.

    3 generaties bijna dezelfde controller kom op.
    Waarom bijvoorbeeld nog steeds de D-pad op de 'main' plaats, ipv een analoge stick?
    Nou je 3 generaties, de eerst ps1 controller verschilde toch nog wel wat met de ps2 controller. En waarom zou je aan iets dat goed werkt veel veranderen? Het is waarschijnlijk wel een beetje een kwestie van smaak maar ik vind die ps2 controller echt wel het lekkerst spelen van allemaal.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_37744940
    Ik vind de DS2 geen slechte controller, maar ik had graag eens wat anders gezien.
    Die boomerang zag er wel ergonomisch uit

    En ik vind het design van de boomerang veel beter bij de PS3 passen dan de controller waar ze nu voor gekozen hebben
    PSN id: NL_SToRM
    pi_37745025
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 19:53 schreef SToRM81 het volgende:
    En ik vind het design van de boomerang veel beter bij de PS3 passen dan de controller waar ze nu voor gekozen hebben
    Ik ook wel... sterker nog, ik vind het totaalplaatje nog wel erg veel op de (eerste generatie) PS2 lijken! Zeker nu ze zwart als standaard kleur hebben gekozen.

    Wat me ook opvalt trouwens is dat er helemaal geen IR-poort op zit voor een eventuele BD/DVD afstandsbediening.
    pi_37745190
    Ik vind het wel super dat ze voor de zwarte gekozen hebben, echt een mooi ding om te zien zo Alleen lijkt ie wel minder te glimmen en ik zie de chrome randjes nietmeer.

    Ze hadden op zijn minst het publiek eens met de boomerang moeten laten spelen, misschien was men dan wat positiever geweest.
    PSN id: NL_SToRM
      donderdag 11 mei 2006 @ 20:12:53 #22
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_37745378
    Ik ga een PS3 kopen.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_37745414
    Hmm....blijkbaar is de duurdere versie ook iets mooier afgewerkt:



    Ik moet zeggen dat ik toch weer wat positiever over de PS3 begin te worden. Ik heb her en der al heel wat strakke games voorbij zien komen

    De 360 heeft nu eenmaal een jaar voorsprong en kan dus al veel meer laten zien en de PS2 had in het begin ook niet al te beste games.

    [ Bericht 27% gewijzigd door SToRM81 op 11-05-2006 20:26:37 ]
    PSN id: NL_SToRM
    pi_37746518
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 20:04 schreef SToRM81 het volgende:
    Ik vind het wel super dat ze voor de zwarte gekozen hebben, echt een mooi ding om te zien zo Alleen lijkt ie wel minder te glimmen en ik zie de chrome randjes nietmeer.
    Dat chrome randje zit inderdaad alleen op de 60GB versie (zoals je zelf gepost heb), maar ik vind 'm ook minder glimmen. Dat zwarte concept model leek er toch mooier uit te zien dan de uiteindelijke versie. De uiteindelijke versie is ook verschrikkelijk geperforeerd, maar dat zal wel nodig zijn voor een ultieme luchtstroming door het appraat. In het persbericht beweren ze immers dat 'ie net zo weinig geluid produceert als de slimline PS2.
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 20:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik ga een PS3 kopen.
    Wat een... verrassing!
      donderdag 11 mei 2006 @ 20:53:51 #25
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_37746584
    quote:
    Op donderdag 11 mei 2006 20:51 schreef P-Style het volgende:


    Wat een... verrassing!
    @ Launch
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')