abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34453898



Sony's Playstation®3

Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Volgens Sony's planning wordt 'ie in het voorjaar van 2006 gereleased. Op dit moment is het nog niet duidelijk of het om een wereldwijde release gaat en de prijs zal ook pas op het laatste moment bekend gemaakt worden.

Specs

Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen!

  • CPU
    Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    Total floating point performance: 218 GFLOPS
  • GPU
    RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
  • Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
  • Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
  • System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
  • System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
  • Storage
    HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1
  • I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
  • Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
  • Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
  • AV Output
    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI: HDMI OUT x 2
    Analog: AV MULTI OUT x 1
    Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
  • Disc media
    PlayStation®: CD-ROM
    PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
    PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
    CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
    BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE

    Features

  • Hij wordt backward compatible met PS1 en PS2 games. Dus bij de launch zijn er letterlijk duizenden titels die je al kunt spelen.
  • De PS3 gaat tot de resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je een HD-Ready tv voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je huidige tv (èn scartkabel) nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een DVD-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere media toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus draadloos internet evenals draadloze communicatie met de PSP.

    Games

    Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen.

    Links

  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiëel persbericht over de PS3 van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

    High Definition Console Gaming Topics

    Welke tv's zijn geschikt voor HD-weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat zijn de beste instellingen? Wat zijn de voordelen van HD? Hier kun je alles kwijt over HDTV's i.c.m. de Playstation 3.
    01 | 02 | 03

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17

    (OP)
  • pi_34453925
    Geen platform oorlogen of andere zinloze ongefundeerde onzin dus!
    pi_34453929
    Wat een flauwe opmerking weer P-Style . Sowieso, tis niet alsof de Sony topics echt vollopen, GAM is gewoon een Nintendo en Xbox bolwerk .

    [edit] Oh, dit mag niet meer

    In dat geval: PS3 FTW!
    pi_34453969
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 18:02 schreef Retuobak het volgende:
    Sowieso, tis niet alsof de Sony topics echt vollopen, GAM is gewoon een Nintendo en Xbox bolwerk .
    Inderdaad erg typisch! En totaal de omgekeerde wereld, kijkend naar de marktaandelen van de betreffende consolefabrikanten!
    pi_34454038
    Mja, onder de hardcore gamers doen Nintendo en MS het denk ik al een stukje sterker. PC en PS hebben een breder draagvlak. PC gewoon omdat iedereen er een heeft, en PS omdat een console 'een Playstation' is .
    pi_34454389
    Moet wel zeggen dat de PS3 topics nu ineens harder gaan dan eerst. Zou het met de naderende lente, of met het toenemende ongeduld te maken hebben? (of beide)
    pi_34454455
    Ik ga voor beide, dat en het feit dat fok! natuurlijk in toenemende mate naar mainstream toegaat, hoezeer GAM nog steeds een Nintendo/Xbox bolwerk is, het begint naar mijn idee zo langzamerhand wel wat te minderen.
    pi_34454622
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 18:17 schreef P-Style het volgende:
    Moet wel zeggen dat de PS3 topics nu ineens harder gaan dan eerst. Zou het met de naderende lente, of met het toenemende ongeduld te maken hebben? (of beide)
    Dankzij die discussies die niet meer mogen
    pi_34454727
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 18:19 schreef Retuobak het volgende:
    Ik ga voor beide, dat en het feit dat fok! natuurlijk in toenemende mate naar mainstream toegaat, hoezeer GAM nog steeds een Nintendo/Xbox bolwerk is, het begint naar mijn idee zo langzamerhand wel wat te minderen.
    Nou, dat valt wel mee denk ik. Het feit dat het aantal PS2-topics (over de console met het grootste marktaandeel en die sinds 2000 op de markt is) ònder het aantal Revolution topics (over een console, die pas op de E3 van 2005 is aangekondigd en waarvan nog mìnder bekend is dan over de PS3) ligt, zegt genoeg lijkt me.

    Sony en z'n consoles zijn nou eenmaal niet zo populair op Fok! en dat boeit ook niet. Ik vind het wel prima zo. Zo zijn de topics tenminste nog te volgen.
    pi_34454789
    Mwoh, het gaat wel harder dan dat het vroeger ging hoor, iig dat idee krijg ik wel .
    pi_34454864
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 18:29 schreef Retuobak het volgende:
    Mwoh, het gaat wel harder dan dat het vroeger ging hoor, iig dat idee krijg ik wel .
    Dat komt omdat ik in het begin van m'n Fok!-carrière vooral een actieve-topic-klikker was en GAM nog niet echt ontdekt had.
    pi_34454972
    Oh, ik gebruik ook vrijwel alleen MyAT hoor .
    pi_34455054
    Kap eens met dat moralistisch de norm te bepalen voor een topic. Het is onvermijdelijk dat je vergelijkingen moet trekken tussen next-gen consoles in de discussie's, en soms loopt dat ietwat uit de hand, maar meestal koelt dat ook weer snel af.

    Ik vind het wel boeiende discussie's.
      woensdag 25 januari 2006 @ 18:39:02 #14
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_34455064
    Verklaring waarom het hier zo hard gaat?

    Retuobak en P-Style
    pi_34455100
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 18:38 schreef FrikandelSpecialist het volgende:
    Kap eens met dat moralistisch de norm te bepalen voor een topic. Het is onvermijdelijk dat je vergelijkingen moet trekken tussen next-gen consoles in de discussie's, en soms loopt dat ietwat uit de hand, maar meestal koelt dat ook weer snel af.

    Ik vind het wel boeiende discussie's.
    Ja baas!
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 18:39 schreef twi het volgende:
    Verklaring waarom het hier zo hard gaat?

    Retuobak en P-Style
    Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met zo iemand als Retuobak! Heel af en toe gaat 'ie iets te lang door over PC's , maar er valt prima mee te discussiëren en dat houdt de topics levendig.
    pi_34455335
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 18:40 schreef P-Style het volgende:
    Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met zo iemand als Retuobak! Heel af en toe gaat 'ie iets te lang door over PC's , maar er valt prima mee te discussiëren en dat houdt de topics levendig.
    Sorry, maar goed, PC's ken ik het beste dus niet zo gek dat ik die soms betrek in vergelijkingen . En tja, als iemand dan enkel op iets wat ik zeg over de PC reply wil ik nog wel eens wat doorgaan ja .

    Verder:
    pi_34455975
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 18:40 schreef P-Style het volgende:
    [..]

    Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met zo iemand als Retuobak! Heel af en toe gaat 'ie iets te lang door over PC's , maar er valt prima mee te discussiëren en dat houdt de topics levendig.
    Zie je, ik ben niet de enige die het vindt.

    [ Bericht 2% gewijzigd door peristilius op 25-01-2006 22:15:25 ]
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      woensdag 25 januari 2006 @ 22:13:22 #18
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_34463245
    PC's
    The line is a dot to you!
      woensdag 25 januari 2006 @ 22:13:32 #19
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_34463252
    ow wacht verkeerde topic
    The line is a dot to you!
    pi_34463548
    Doe eens gefundeerd de PC flamen in het PC topic, dan heb ik wat te doen Kepler
      woensdag 25 januari 2006 @ 22:23:05 #21
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_34463632
    quote:
    Op woensdag 25 januari 2006 22:20 schreef Retuobak het volgende:
    Doe eens gefundeerd de PC flamen in het PC topic, dan heb ik wat te doen Kepler
    nee dan staat het weer in my active topics heb ik geen zin in
    The line is a dot to you!
    pi_34463655
    Flame dan hier gefundeerd de PS3, heb ik hier wat te doen .
    pi_34471347
    Waarom de PS3 zou kunnen floppen:
    a) te duur
    b) te late launch tov X360
    c) te dure games
    d) te weinig exclusives

    Waarom de PS3 een succes kan worden:
    a) Goede prijs/kwalitiet verhouding
    b) MS heeft onvoldoende productiecapaciteit
    c) langere en betere games
    d) Devil May Cry, Tekken, Metal Gear Solid, Gran Turismo, Guilty Gear en Final Fantasy

    Flame on

    grootste TVP die ik ooit heb neergeplempt
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_34471697
    Flop:
    A) Nah, early adoptors kopen toch wel bij 500-600, Sony blijft moeite houden met voldoen aan de vraag gok ik. Mainstream koopt sowieso pas veel later dus dat is geen invloed
    B) Nah, te weinig supply van de 360 en sowieso is de Playstation brand vele malen groter en hebben een hoop mensen dus gewoon gewacht op de nieuwe playstation
    C) Ongetwijfeld net zo duur als de 360 games
    D) Daar heeft de concurrentie net zo goed last van

    Succes:
    A) Net zoals alle consoles denk ik dat ook inderdaad
    B) Jep, zoals ik al boven zei
    C) Subjectief, maar imho valt het iig wel mee met dat punt
    D) Kutgames, slotje ( )
    pi_34514220
    [quote] January 26, 2006

    Kynogon Joins PlayStation 3 Tools & Middleware Program

    Kynogon has announced Kynapse support for Sony Computer Entertainment Inc.'s Tools & Middleware program for PlayStation 3. Game developers for PlayStation 3 will be able to access all Kynapse functionalities and tools to create non-player characters with advanced behavior.

    The French-headquartered AI company recently completed a new financing round close to $3 million USD. Financing was led by new investor Innovacom along with current investor CapDecisif. Proceeds from the fundraising are being used to open an office in North America and to build on Kynapse, Kynogon's A.I. product.

    Kynapse 4.0, which will support the PlayStation 3, introduces technology called "Large scale A.I." The new technology is meant to address specific AI needs, such as existing algorithms limitations when dealing with large, detailed, terrains and huge numbers of NPCs; handling megabytes of AI data at runtime; getting NPCs to understand their environment topographically, and how to take advantage of the PS3 architecture.

    The Kynapse 4.0 A.I. data will include both 3D mesh and graph based descriptions, and its hierarchical structure will allow streaming and parallel computations. 3D pathfinding and perception algorithms have also been adapted to fit the new data model.
    [/qoute]

    Sony is wel goed bezig. Al die middleware tools maken het alleen maar makkelijker voor de dev's om goeie spellen te maken
    PSN id: NL_SToRM
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')