abonnement Unibet Coolblue
pi_27119286

Sony's Playstation®3
Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Vanaf voorjaar 2006 moet 'ie verkrijgbaar zijn... althans in Japan.

Specs
Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba en Nvidia weer een indrukwekkend apparaat in elkaar weten te knutselen. Met de allerlaatste technieken en standaards is de Playstation 3 voorbereid op de toekomst.
quote:
  • CPU
    Cell Processor
    - PowerPC-base Core @3.2GHz
    - 1 VMX vector unit per core
    - 512KB L2 cache
    - 7 x SPE @3.2GHz
    - 7 x 128b 128 SIMD GPRs
    - 7 x 256KB SRAM for SPE
    * 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
    - total floating point performance : 218 GFLOPS
  • GPU
    RSX @550MHz
    - 1.8 TFLOPS floating point performance
    - Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    - Multi-way programmable parallel floating point shader
    - pipelines
  • Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
  • Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
  • System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
  • System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
  • Storage
    HDD Detachable 2.5” HDD slot x 1
  • I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
  • Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
  • Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
  • AV Output
    Screen size 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI out x 2
    Analog AV MULTI OUT x 1
    Digital audio (OPTICAL) x 1
  • Disc media
    PlayStation® CD-ROM
    PlayStation®2 CD-ROM
    CD-DA CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACD SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    PlayStation®2 DVD-ROM
    PLAYSTATION®3 DVD-ROM
    DVD-Video DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R,DVD+RW
    PLAYSTATION®3 BD-ROM
    BD-Video BD-ROM, BD-R, BD-RE
  • Beste Features
  • Hij wordt backwards compatible met PS1 en PS2 games. Dus bij de launch zijn er letterlijk duizenden titels die je al kunt spelen.
  • Alle games zijn hebben een standaard resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je echter wel een HDTV voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je bestaande tv nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagapparaten ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een dvd-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere multimedia toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus dat betekent draadloos internetten, maar ook de mogelijkheid om de PSP als draadloze controller te gebruiken.
  • De online mogelijkheden zullen een stuk uitgebreider zijn dan bij de PS2 het geval was.
  • Verder is er ook nog een verbeterde draadloze Eyetoy camera aangekondigd, die nog meer mogelijkheden biedt dan de huidige Eyetoy op de PS2.

    Games
    Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3!

    Links
  • Officiëel persbericht van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

    Voorgaande Topics
    01 | 02 | 03 | 04

    (OP)
  • pi_27119380
    PowerPC is toch de processor die Apple ook gebruikt?
    pi_27119444
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:04 schreef super-muffin het volgende:
    PowerPC is toch de processor die Apple ook gebruikt?
    Yep... èn de Ninendo GameCube èn de xbox 360 èn de Nintendo Revolution...
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:07:18 #4
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27119474
    Moest dat HD gedoe nou perse in de topic titel?

    Tja P-Style...Mijn perfectionisme en portemonnee mogen elkaar niet zo graag
    pi_27119563
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:07 schreef NvM het volgende:
    Moest dat HD gedoe nou perse in de topic titel?
    Hehe...
    quote:
    Tja P-Style...Mijn perfectionisme en portemonnee mogen elkaar niet zo graag
    Bij mij ook niet hoor!
    pi_27119566
    Waarom is die controller zo banaan achtig btw? Is dat ergonomisch ofzo? Kan het me haast niet voorstellen :s
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:11:13 #7
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27119625
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:09 schreef Xrenity het volgende:
    Waarom is die controller zo banaan achtig btw? Is dat ergonomisch ofzo? Kan het me haast niet voorstellen :s
    Goedzo!
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:13:12 #8
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27119699
    Tijdje terug had ik trouwens in het X360 topic een interessant itempje gepost waarin stond dat HDTV flink goedkoper werd dmv een nieuwe techniek.
    Kan het alleen niet meer vinden.. .
    -
    pi_27119715
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:09 schreef Xrenity het volgende:
    Waarom is die controller zo banaan achtig btw? Is dat ergonomisch ofzo? Kan het me haast niet voorstellen
    Ik kan het me eigenlijk best wèl voorstellen! Ik kan me namelijk geen ènkele andere reden voor die vorm bedenken!
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:14:39 #10
    21889 Chocobo
    Epische gebruiker
    pi_27119760


    A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:14:48 #11
    84048 NvM
    Nevermind
    pi_27119768
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:13 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Ik kan het me eigenlijk best wèl voorstellen! Ik kan me namelijk geen ènkele andere reden voor die vorm bedenken!
    Ik wel...maar dat heeft niks met gamen te maken
    pi_27119847
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Tijdje terug had ik trouwens in het X360 topic een interessant itempje gepost waarin stond dat HDTV flink goedkoper werd dmv een nieuwe techniek.
    Kan het alleen niet meer vinden.. .
    Geeft niks. Ik weet waar het over gaat! Inmiddels zijn er vele technieken voor HDTV. Traditionele beeldbuizen (zo heb je in Amerika dus gewoon beeldbuis HDTV's die tot 1080i gaan en al minder dan $999,- kosten), LCD, Plasma, OLED, SED (een techniek om héle platte beeldbuizen te maken), LCOS (projectie), beamers, enz.

    Het gaat er gewoon om dat we straks in Europa LCD-tv's krijgen met een panel dat 1920x1080 pixels heeft en in ieder geval een HDMI input. Nou zijn LCD-tv's al aardig populair in Europa, maar ze zijn nog niet ècht HDTV. De komende paar jaren zullen steeds meer LCD-tv's hier een HDMI ingang hebben en dat is eigenlijk al genoeg!
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:19:45 #13
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27119940
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:17 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Geeft niks. Ik weet waar het over gaat! Inmiddels zijn er vele technieken voor HDTV. Traditionele beeldbuizen (zo heb je in Amerika dus gewoon beeldbuis HDTV's die tot 1080i gaan en al minder dan $999,- kosten), LCD, Plasma, OLED, SED (een techniek om héle platte beeldbuizen te maken), LCOS (projectie), beamers, enz.

    Het gaat er gewoon om dat we straks in Europa LCD-tv's krijgen met een panel dat 1920x1080 pixels heeft en in ieder geval een HDMI input. Nou zijn LCD-tv's al aardig populair in Europa, maar ze zijn nog niet ècht HDTV. De komende paar jaren zullen steeds meer LCD-tv's hier een HDMI ingang hebben en dat is eigenlijk al genoeg!
    Dit was een geheel nieuwe techniek die gebruikt maakt van een raar soort buisjes. Een nog niet bestaande techniek dus, als ik mij niet vergis. .
    Manyways, als het hier komt dan zal het eerst HEEL duur zijn alvorens het betaalbaar wordt..
    -
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:21:04 #14
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27119990
    Was dit trouwens al gepost? Gaat dat nog enig effect hebben, of was Sony hier al op voorbereid?
    quote:

    Overleg nieuwe dvd-standaard vastgelopen


    De onderhandelingen over een universele opvolger van de dvd lijken te zijn vastgelopen. We berichtten vorige week dat een compromis in de maak was waarbij Toshiba's HD-DVD-software aan Sony's Blu-ray-hardware gekoppeld zou worden. Die plannen lijken voorlopig echter in de ijskast te kunnen, nu Toshiba tijdens de Media Tech-beurs een 45GB-variant van de HD-DVD heeft aangekondigd. De winst van 50% ten opzichte van het bestaande ontwerp brengt de HD-DVD op nagenoeg gelijke hoogte met de 50GB grote Blu-ray-disks. Ook werden plannen voor een hybride schijfje gepresenteerd, met 30GB HD-DVD opslagruimte aan de ene zijde en een conventionele DVD9 op de andere kant van de disk.

    Dit lijken echter vooral politieke aankondigingen te zijn. Toshiba zou er niet op zitten te wachten om de verbeteringen daadwerkelijk in productie te nemen; de plannen zouden eerder een reactie zijn op een te starre houding van Sony. Dat zou geen tegemoetkomingen hebben gedaan nadat Toshiba zich bereid had verklaard om van een leesdiepte van 0,6mm af te stappen. Bij Blu-ray ligt de datalayer slechts 0,1mm onder het schijfoppervlak. Toshiba zou verder voor de harde lijn hebben gekozen omdat men eerder dan de Blu-ray-concurrent in staat zou zijn om de 30GB-variant op de markt te brengen - mogelijk zelfs nog dit jaar. Daarmee zou de acceptatie van HD-DVD een flinke voorsprong krijgen op de duurdere Blu-ray-standaard, die onder meer wordt gesteund door Dell, Apple, HP en Philips. In een reactie op de koerswijziging van Toshiba heeft het Blu-ray-consortium gemeld dat men een 100GB grote vierlaags variant kan ontwikkelen; waarop het Toshiba-kamp weer reageerde met de mededeling dat er voor een dergelijke schijfgrootte geen markt zou zijn. Het verhaal wordt ongetwijfeld vervolgd.

    Hoewel samenwerking met de Blu-ray-fabrikanten op een laag pitje zou zijn gezet, kan Hollywood nog steeds een beslissende wending aan het verhaal geven, aldus Toshiba-onderhandelaar Yoshihide Fujii in de krant Nihon Keizai. Met Paramount, Universal and Warner Brothers aan de kant van HD-DVD en Sony en Disney aan de kant van Blu-ray kan ook dat nog een interessante confrontatie worden.
    -
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:21:57 #15
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_27120020
    Ik heb geen 2 HD tv's . Wie wel?
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:22:40 #16
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27120058
    Compleet offtopic, maar dit is wellicht de toekomst . Ook interessant voor games. 3d schermen. .
    http://www.tweakers.net/nieuws/37042/
    -
    pi_27120134
    nette OP
    __________
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:25:48 #18
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_27120157
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Was dit trouwens al gepost? Gaat dat nog enig effect hebben, of was Sony hier al op voorbereid?
    [..]
    Lijkt me geen effect hebben. Hij zal ook wel normale DVD's voor films kunnen lezen.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_27120172
    Waar was de link..?
    pi_27120398
    LA Times:
    quote:
    An audience of more than 2,000 was mesmerized Monday by the console's visceral, movie-like graphics as it showed off a game called "KillZone." By Tuesday morning, "KillZone" and PlayStation 3 were the talk of the annual trade show, known as E3, which runs through Friday at the Los Angeles Convention Center.

    So game enthusiasts rely heavily on a machine's buzz to determine which to buy. Microsoft tried to preempt its rivals by releasing details of its next-generation console, Xbox 360, Thursday in a prime-time show on MTV.

    The move gave Microsoft headlines leading up to E3, but industry watchers said Sony stole the show with its eye-popping demos and copious technical details of its PlayStation 3, slated for release in spring 2006.

    "People came in with pretty high expectations, but [Sony] just blew them out of the water," said Tom Russo, director of game editorials at G4 Media Inc., a cable TV channel devoted to games. "Sony's presentation was very comprehensive, very sophisticated. Xbox 360 looked good, but it didn't have the same polish."

    "It's not going to be a liability for Sony," said Schelley Olhava, an analyst at research firm IDC. "We're not talking a year, year-and-a-half lead. We're talking a few months."

    "Even if Microsoft sells 10 million consoles before the PS3 comes out, Sony will be fine," he said. "Fact is, Sony's sold 200 million PlayStation consoles. Ten million units is not that much in the long run."

    In addition, the initial advantage has not translated to success in the past, Russo said.

    Sega Corp.'s Dreamcast console debuted a year ahead of PlayStation 2 but was quickly overtaken, Russo said.

    "Just because Dreamcast launched first didn't hurt Sony," Russo said.
    +1 media voor Sony

    @ Dr. Daggla:

    Sony heeft besloten om Blu-Ray te gaan gebruiken. Onderhandelingen met toshiba zijn niet echt goed verlopen. Het is nog steeds beter dan gewone DVD's.
    ...and you shall see.
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:33:25 #21
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27120439
    http://www.physorg.com/news4031.html
    Gevonden. .
    quote:
    Motorola Debuts Nano-Emissive Flat Screen
    "PhysOrg is reporting that Motorola has developed a 5" flat-screen prototype display that uses carbon nanotubes. The display appears to promise lower costs for a full 40" HDTV screen bringing the price down to $400. The technology uses standard color TV phosphors, has a response time equaling CRTs', all in a package 1/8" thick. The display characteristics meet or exceed CRTs', such as fast response time, wide viewing angle, and wide operation temperature. All these are areas that LCDs are weak in. Is this the breakthrough we needed to finally make HDTV and flat-panel computer displays *really* affordable?
    -
    pi_27120440
    Komt er op de E3 nog meer PS3 nieuws, of hebben ze alles gister al bekend gemaakt en was dit het?
    pi_27120468
    Is het trouwens nog wat met die phantom console.. ?
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:34:47 #24
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_27120495
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:32 schreef PandorasBox het volgende:
    LA Times:
    [..]

    +1 media voor Sony
    Mja, de DC is niet te vergelijken met de X360.
    Al is het al vanwege de cash die MS heeft. Succes kan je min of meer wel kopen als je zoveel te besteden hebt.
    -
      woensdag 18 mei 2005 @ 16:37:03 #25
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_27120573
    quote:
    Op woensdag 18 mei 2005 16:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
    http://www.physorg.com/news4031.html
    Gevonden. .
    [..]
    Carbon Nanotubes zijn verschrikkelijk lastig om te produceren en zeker in grotere aantallen omdat ze moeten "groeien". Over een jaar of 10 zal deze techniek vast wel makkelijk toe te passen zijn, maar op dit moment is het zeker nog veels te duur en ver weg om er optimaal gebruik van te maken in consumenten producten
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')