abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34205996

Sony's Playstation®3

Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Volgens Sony's planning wordt 'ie in het voorjaar van 2006 gereleased. Op dit moment is het nog niet duidelijk of het om een wereldwijde release gaat en de prijs zal ook pas op het laatste moment bekend gemaakt worden.

Specs

Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen!

• CPU
    Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    Total floating point performance: 218 GFLOPS
  • GPU
    RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
  • Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
  • Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
  • System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
  • System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
  • Storage
    HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1
  • I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
  • Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
  • Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
  • AV Output
    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI: HDMI OUT x 2
    Analog: AV MULTI OUT x 1
    Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
  • Disc media
    PlayStation®: CD-ROM
    PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
    PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
    CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
    BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE

Features

• Hij wordt backward compatible met PS1 en PS2 games. Dus bij de launch zijn er letterlijk duizenden titels die je al kunt spelen.
  • De PS3 gaat tot de resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je een HD-Ready tv voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je huidige tv (èn scartkabel) nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een DVD-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere media toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus draadloos internet evenals draadloze communicatie met de PSP.

Games

Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen.

Links

• Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiëel persbericht over de PS3 van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

High Definition Console Gaming Topics

Welke tv's zijn geschikt voor HD-weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat zijn de beste instellingen? Wat zijn de voordelen van HD? Hier kun je alles kwijt over HDTV's i.c.m. de Playstation 3.
    01 | 02 | 03

Voorgaande Topics

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16

(OP)
  • pi_34206199
    In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. .
    Even terugkomend op je vorige post. (en tevens tvp)
    -
    pi_34206286
    ik wil een televisie met veel te veel pixels!
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      woensdag 18 januari 2006 @ 16:46:54 #4
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34206287
    Feit: PS3 zal doormiddel van 34 USB poorten ook je electische deken aanzetten als je stopt met gamen.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_34206469
    34 maar? Hebben ze er een paar minder gedaan?
    pi_34206560
    Wat ik me trouwens afvraag, hoe zit het nou precies met de BC? In de ps2 zat gewoon een gehele ps1 op een chip geplakt. Dus kocht je eigenlijk gewoon 2 consoles in een.
    Hoe gaat de ps3 dit doen, software matisch of krijg je er een ps2 chip in?
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
      woensdag 18 januari 2006 @ 16:55:35 #7
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_34206648
    Wat een slechte tvp's
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      woensdag 18 januari 2006 @ 16:55:45 #8
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_34206655
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 16:53 schreef piet_pelle het volgende:
    Wat ik me trouwens afvraag, hoe zit het nou precies met de BC? In de ps2 zat gewoon een gehele ps1 op een chip geplakt. Dus kocht je eigenlijk gewoon 2 consoles in een.
    Cell processor is krachtig genoeg om PS2 games te emuleren denk ik.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_34206667
    2007 ftw!
    pi_34206772
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 16:53 schreef piet_pelle het volgende:
    Zéér waarschijnlijk softwarematig. Dit om de kosten te drukken. Verder werd de PS1-cpu in de PS2 ook nog gebruikt als I/O-pocessor, dus dat ding werd altijd wel nuttig gebruikt. Een PS2 processor in de PS3 staat (voorlopig) niet in de officiële specs-lijst en heeft naast het emuleren van PS2 games ook niet echt veel nut.

Dit zou trouwens wel de eerste werkende softwarematige PS2 emulatie zijn, want op de PC is het tot nu toe nog steeds niet gelukt om dat apparaat te emuleren. Dat ging bij de PS1 toch een stuk sneller!
      woensdag 18 januari 2006 @ 17:00:09 #11
    45071 nlboy
    aka Kasesouffle
    pi_34206833
    Ik ben gewoon Tevreden over mijn Playstation 2, ben erg benieuwd naar de PS3.
    pi_34207296
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 16:58 schreef P-Style het volgende:

[..]

Zéér waarschijnlijk softwarematig. Dit om de kosten te drukken. Verder werd de PS1-cpu in de PS2 ook nog gebruikt als I/O-pocessor, dus dat ding werd altijd wel nuttig gebruikt. Een PS2 processor in de PS3 staat (voorlopig) niet in de officiële specs-lijst en heeft naast het emuleren van PS2 games ook niet echt veel nut.

Dit zou trouwens wel de eerste werkende softwarematige PS2 emulatie zijn, want op de PC is het tot nu toe nog steeds niet gelukt om dat apparaat te emuleren. Dat ging bij de PS1 toch een stuk sneller!
    Hopelijk werkt dit beter dan op de 360 die het qua hardware ook wel aankan maar het overgrote deel van de games doen het helemaal niet (waaronder hele recente) en het nog maar de vraag is wanneer deze het wel gaan doen.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_34207466
    De nieuwste PS2's kunnen hardwarematig niet eens alle spellen afspelen.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_34208373
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 17:11 schreef piet_pelle het volgende:
    Hopelijk werkt dit beter dan op de 360 die het qua hardware ook wel aankan maar het overgrote deel van de games doen het helemaal niet (waaronder hele recente) en het nog maar de vraag is wanneer deze het wel gaan doen.
    Zoals Microsoft het doet lijkt het erop alsof er eigenlijk helemaal niks geëmuleerd wordt. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij download je gewoon een executable voor de xbox 360 hardware die vervolgens alle textures, geluiden en andere gamedata van de xbox-dvdrom haalt. En dàn moet je inderdaad voor ieder spel een eigen executable downloaden. Bij de PS3 hoef je in ieder geval niet voor ieder spel een eigen "emulator" te downloaden (al is het maar omdat er letterlijk duizenden PS1 & PS2 games zijn). Toch ben ik benieuwd of die softwarematige emulatie een beetje gaat werken. Opzich zegt het wel iets over Cell als deze emulatie fatsoenlijk werkt.
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 17:16 schreef peristilius het volgende:
    De nieuwste PS2's kunnen hardwarematig niet eens alle spellen afspelen.
    De 75000-serie (die alleen in Japan verkrijgbaar is). Tja, dat valt nog wel mee hoor. Ten eerste zijn het maar 9 PS2 games en ten tweede is het niet zo dat ze helemaal niet werken. Het bekendste voorbeeld is toch wel Tekken 5. Maar het is niet zo dat je Tekken 5 niet kunt spelen op de 75000 serie. In Tekken 5 zit namelijk ook Tekken 1 t/m 3. En als je bij Tekken 5 dus Tekken 3 gaat spelen dan kan 'ie vastlopen tijdens het saven. Tekken 5 zèlf kun je dus prima spelen. Meer van dat soort voorbeelden:
    quote:
  • Gauntlet Dark Legacy: Will sometimes freeze following the opening movie
  • The Stylish Mahjong: Will sometimes freeze at the save screen once you've changed the options
  • Racing Battle C1 Grand Prix: sound effects will sometimes replay endlessly when you hit walls and rails
  • F1 2001: will sometimes freeze after the title logo
  • F1 2002: will sometimes freeze after title logo when game is started up with GT-FORCE controller attached. If GT-FORCE is not attached, works fine.
  • Hitman Contract: takes extended time to create save file
  • Tekken 5: When selecting "Tekken 3" from Arcade History, the game will sometimes freeze following the save screen.
  • Het is dus niet dat àl deze games niet werken, ze werken alleen niet vlekkeloos. Blijft natuurlijk wel slordig van Sony.
    pi_34208531
    P-Style, je verdedigt Sony te veel.

Je moet zeggen: ja inderdaad, niet alle spellen werken goed, dat zuigt, hadden ze beter moeten doen.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    pi_34208828
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 17:44 schreef peristilius het volgende:
    P-Style, je verdedigt Sony te veel.

Je moet zeggen: ja inderdaad, niet alle spellen werken goed, dat zuigt, hadden ze beter moeten doen.
    Hé ik zei in ieder geval dat het slordig was! Maargoed. Al die nieuwsberichten over die 75000-serie PS2 deden vermoeden dat die games niet werkten, ik specificeer de boel alleen maar.
    pi_34209055
    Je specificeert alleen wel erg veel ten voordele van Sony
    pi_34209199
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 17:59 schreef Retuobak het volgende:
    Je specificeert alleen wel erg veel ten voordele van Sony
    What else is new. .
    -
    pi_34209262
    Tja, sommige mensen zijn gewoon niet in staat iets negatiefs te zeggen over hun favoriete gamesplatform, snap ook niet waarom.
    pi_34209595
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:06 schreef Retuobak het volgende:
    Tja, sommige mensen zijn gewoon niet in staat iets negatiefs te zeggen over hun favoriete gamesplatform, snap ook niet waarom.
    Maar ik kan heus wel negatieve punten noemen hoor.

Zoals Sony's onvergeeflijke, onbegrijpelijke en achterlijke keuze om RGB-output uit te schakelen voor dvd-playback op de PS2. Of wat dacht je van dat hele HDD gedoe. Jarenlang wachten op die HDD met z'n beloofde uitgebreide toepassingen, waarna die hele HDD uiteindelijk maar helemaal geschrapt werd! Sloeg ook nergens op. (Wat uiteindelijk wèl weer een mooie slim-line PS2 opleverde. ) Ik ben ook zéér teleurgesteld wat de PSP-games line-up betreft.

Nee, zelfs voor mij is Sony niet heilig hoor.
    pi_34209628
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:16 schreef P-Style het volgende:

[..]

Maar ik kan heus wel negatieve punten noemen hoor.

Zoals Sony's onvergeeflijke, onbegrijpelijke en achterlijke keuze om RGB-output uit te schakelen voor dvd-playback op de PS2. Of wat dacht je van dat hele HDD gedoe. Jarenlang wachten op die HDD met z'n beloofde uitgebreide toepassingen, waarna die hele HDD uiteindelijk maar helemaal geschrapt werd! Sloeg ook nergens op. (Wat uiteindelijk wèl weer een mooie slim-line PS2 opleverde. )

Nee, zelfs voor mij is Sony niet heilig hoor.
    Een tweede console zou je goed doen.
    pi_34209694
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:17 schreef peristilius het volgende:
    Een tweede console zou je goed doen.
    Nee, dat ook weer niet, want de andere consoles hebben niet genoeg voor mij aanspreekbare titels om erin te investeren. Bovendien vind ik 1 console tegelijk aan mijn tv hangen meer dan genoeg.
    pi_34210681
    PC upgrade
    pi_34210847
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:49 schreef Retuobak het volgende:
    PC upgrade
    Dat staat boven elke console .
    -
    pi_34210881
    quote:
    Op woensdag 18 januari 2006 18:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]