Cell processor is krachtig genoeg om PS2 games te emuleren denk ik.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:53 schreef piet_pelle het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, hoe zit het nou precies met de BC? In de ps2 zat gewoon een gehele ps1 op een chip geplakt. Dus kocht je eigenlijk gewoon 2 consoles in een.
Hoe gaat de ps3 dit doen, software matisch of krijg je er een ps2 chip in?
Zéér waarschijnlijk softwarematig. Dit om de kosten te drukken. Verder werd de PS1-cpu in de PS2 ook nog gebruikt als I/O-pocessor, dus dat ding werd altijd wel nuttig gebruikt. Een PS2 processor in de PS3 staat (voorlopig) niet in de officiële specs-lijst en heeft naast het emuleren van PS2 games ook niet echt veel nut.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:53 schreef piet_pelle het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, hoe zit het nou precies met de BC? In de ps2 zat gewoon een gehele ps1 op een chip geplakt. Dus kocht je eigenlijk gewoon 2 consoles in een.
Hoe gaat de ps3 dit doen, software matisch of krijg je er een ps2 chip in?
Hopelijk werkt dit beter dan op de 360 die het qua hardware ook wel aankan maar het overgrote deel van de games doen het helemaal niet (waaronder hele recente) en het nog maar de vraag is wanneer deze het wel gaan doen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zéér waarschijnlijk softwarematig. Dit om de kosten te drukken. Verder werd de PS1-cpu in de PS2 ook nog gebruikt als I/O-pocessor, dus dat ding werd altijd wel nuttig gebruikt. Een PS2 processor in de PS3 staat (voorlopig) niet in de officiële specs-lijst en heeft naast het emuleren van PS2 games ook niet echt veel nut.
Dit zou trouwens wel de eerste werkende softwarematige PS2 emulatie zijn, want op de PC is het tot nu toe nog steeds niet gelukt om dat apparaat te emuleren. Dat ging bij de PS1 toch een stuk sneller!
Zoals Microsoft het doet lijkt het erop alsof er eigenlijk helemaal niks geëmuleerd wordt. Ik kan het mis hebben, maar volgens mij download je gewoon een executable voor de xbox 360 hardware die vervolgens alle textures, geluiden en andere gamedata van de xbox-dvdrom haalt. En dàn moet je inderdaad voor ieder spel een eigen executable downloaden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:11 schreef piet_pelle het volgende:
Hopelijk werkt dit beter dan op de 360 die het qua hardware ook wel aankan maar het overgrote deel van de games doen het helemaal niet (waaronder hele recente) en het nog maar de vraag is wanneer deze het wel gaan doen.
De 75000-serie (die alleen in Japan verkrijgbaar is). Tja, dat valt nog wel mee hoor. Ten eerste zijn het maar 9 PS2 games en ten tweede is het niet zo dat ze helemaal niet werken. Het bekendste voorbeeld is toch wel Tekken 5. Maar het is niet zo dat je Tekken 5 niet kunt spelen op de 75000 serie. In Tekken 5 zit namelijk ook Tekken 1 t/m 3. En als je bij Tekken 5 dus Tekken 3 gaat spelen dan kan 'ie vastlopen tijdens het saven. Tekken 5 zèlf kun je dus prima spelen. Meer van dat soort voorbeelden:quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:16 schreef peristilius het volgende:
De nieuwste PS2's kunnen hardwarematig niet eens alle spellen afspelen.
Het is dus niet dat àl deze games niet werken, ze werken alleen niet vlekkeloos.quote:Gauntlet Dark Legacy: Will sometimes freeze following the opening movie The Stylish Mahjong: Will sometimes freeze at the save screen once you've changed the options Racing Battle C1 Grand Prix: sound effects will sometimes replay endlessly when you hit walls and rails F1 2001: will sometimes freeze after the title logo F1 2002: will sometimes freeze after title logo when game is started up with GT-FORCE controller attached. If GT-FORCE is not attached, works fine. Hitman Contract: takes extended time to create save file Tekken 5: When selecting "Tekken 3" from Arcade History, the game will sometimes freeze following the save screen.
Hé ik zei in ieder geval dat het slordig was!quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:44 schreef peristilius het volgende:
P-Style, je verdedigt Sony te veel.
Je moet zeggen: ja inderdaad, niet alle spellen werken goed, dat zuigt, hadden ze beter moeten doen.
What else is new.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:59 schreef Retuobak het volgende:
Je specificeert alleen wel erg veel ten voordele van Sony
Maar ik kan heus wel negatieve punten noemen hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:06 schreef Retuobak het volgende:
Tja, sommige mensen zijn gewoon niet in staat iets negatiefs te zeggen over hun favoriete gamesplatform, snap ook niet waarom.
Een tweede console zou je goed doen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:16 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar ik kan heus wel negatieve punten noemen hoor.
Zoals Sony's onvergeeflijke, onbegrijpelijke en achterlijke keuze om RGB-output uit te schakelen voor dvd-playback op de PS2.Of wat dacht je van dat hele HDD gedoe. Jarenlang wachten op die HDD met z'n beloofde uitgebreide toepassingen, waarna die hele HDD uiteindelijk maar helemaal geschrapt werd! Sloeg ook nergens op.
(Wat uiteindelijk wèl weer een mooie slim-line PS2 opleverde.
)
Nee, zelfs voor mij is Sony niet heilig hoor.
Nee, dat ook weer niet, want de andere consoles hebben niet genoeg voor mij aanspreekbare titels om erin te investeren. Bovendien vind ik 1 console tegelijk aan mijn tv hangen meer dan genoeg.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:17 schreef peristilius het volgende:
Een tweede console zou je goed doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |