abonnement Unibet Coolblue
pi_30827405


Vorig deel: [PS3] Deel 7 - Oude Opa Pwnage

Meneer Stringer van Sony heeft bekend gemaakt dat de PS3 in het werkjaar 2006 uitkomt. Die duurt van 01/04/2006 t/m 31/03/2007
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_30827615
Als ie in 2007 uit zou komen is hij al zo'n beetje veroudert bij de launch...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 22 september 2005 @ 16:28:15 #3
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_30827926
April 2006 zou heel vroeg zijn.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_30827955
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:05 schreef kepler het volgende:

[..]

nee de eerste xbox is geflopt met 22 miljoen verkochte exemplaren ze hebben een marktaandeel van 20% weten te verkrijgen met de eerste console. Dat vind ik toch best succesvol, tuurlijk hebben ze er gewoon veel geld tegen aan gegooid, maar maakt dat iets uit voor het succes van een console?

Microsoft heeft ook een goede marketing en verdomd leuke spellen exclusief voor de Xbox. Over het imago valt nog te discussieren, maar die is met de Xbox zeker niet slecht te noemen. Ze hebben een goede service naar de klant toe, goede online-service.

Dan heb je nog het Japan verhaal... hopelijk heeft Microsoft geleerd van de fouten en proberen ze het nu weer opnieuw. Er komen een hoop Japanse games uit, de console is erg goedkoop daar. Maar als ik Microsoft was zou ik Japan lekker links laten liggen en de Westerse markt gaan veroveren, daar zitten veel meer potentiele klanten namelijk

Tuurlijk het Sony het betere imago, als je hebt over een spelconsole dat heeft iedereen het over een Playstation. Maar het gaat ze echt niet lukken om Microsoft weg te drukken. Misschien dat dit het geval wordt waar twee honden vechten om een been, gaat de derde er mee heen
Ligt aan hoe je succes wil benoemen. Ik noem ruim 500 miljoen dollar verlies niet echt succesvol. Ook de launch was nou niet bepaald iets om over naar huis te schrijven. Met 200.000 verkochte units in 6 weken tijd voldeed het apparaat TOTAAL niet aan de verwachtingen in het MS-HQ, en werd de prijs naar beneden bijgesteld. Een price-drop binnen 6 weken was daarvoor nog nooit voorgekomen in de gamesindustrie, al helemaal niet wegens tegenvallende resultaten.

De "goede" service naar de klant toe is ook nog discutabel. De eerste Europese batch uit Hongarije bleek een fout in de DVD-speler te hebben. De units in de winkels zijn teruggehaald, en de consument had in eerst instantie pech. Het werd zelfs niet tot de garantie gerekend. Pas na druk uitoefenen werden de foutieve Xboxen omgewisseld voor nieuwe modellen, zonder kosten.

-edit- 20% marktaandeel? Heb je daar ook cijfers van? Want de laatste cijfers die ik onder ogen kreeg had Sony een marktaandeel van 75+%.........
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30828186
ik heb hierwat cijfers van mei 2005:
http://www.mybegin.nl/news/view/?news_id=50432
quote:
Sony is traditioneel nog steeds de grootste speler met een marktaandeel van 70 procent. De andere twee bedrijven moeten het doen met een aandeel van ieder 15 procent.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30828604
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:35 schreef SocialDisorder het volgende:
ik heb hierwat cijfers van mei 2005:
http://www.mybegin.nl/news/view/?news_id=50432
[..]
Nintendo wordt weer marktleider ( hoop ik )
pi_30828645
Het zal me een worst wezen wie er marktleider is of wordt, ik zie mezelf toch geen console kopen zolang de spellen zo duur zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_30828805
hehe, spellen worden alleen maar duurder daar bestaat de videotheek gelukkig nog voor (en connecties binnen de FRS die nog wel eens wat mogen/kunnen lenen)
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  donderdag 22 september 2005 @ 16:57:22 #9
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30828969
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:29 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Ligt aan hoe je succes wil benoemen. Ik noem ruim 500 miljoen dollar verlies niet echt succesvol. Ook de launch was nou niet bepaald iets om over naar huis te schrijven. Met 200.000 verkochte units in 6 weken tijd voldeed het apparaat TOTAAL niet aan de verwachtingen in het MS-HQ, en werd de prijs naar beneden bijgesteld. Een price-drop binnen 6 weken was daarvoor nog nooit voorgekomen in de gamesindustrie, al helemaal niet wegens tegenvallende resultaten.

De "goede" service naar de klant toe is ook nog discutabel. De eerste Europese batch uit Hongarije bleek een fout in de DVD-speler te hebben. De units in de winkels zijn teruggehaald, en de consument had in eerst instantie pech. Het werd zelfs niet tot de garantie gerekend. Pas na druk uitoefenen werden de foutieve Xboxen omgewisseld voor nieuwe modellen, zonder kosten.

-edit- 20% marktaandeel? Heb je daar ook cijfers van? Want de laatste cijfers die ik onder ogen kreeg had Sony een marktaandeel van 75+%.........
ik zeg ook niet of het voor Microsoft een succes was, maar gewoon als spelconsole is het zeker een succes. Veel goede en leuke spellen, 22 miljoen exemplaren verkocht. En jah die price-drops, als nieuweling in de console-market moet je wat om binnen te komen. Sony verkoopt nu ook de PSP onder de productie-prijs

Wat ik tot nu toe heb begrepen van iedereen is dat Microsoft een hele goede service heeft, zeker in vergelijking met Sony

En tenslotte de Xbox heeft zelfs een marktaandeel van 30%: http://www.xboxworld.nl/news/6953/
zal wel een betere bron zoeken
The line is a dot to you!
pi_30829195
quote:
En tenslotte de Xbox heeft zelfs een marktaandeel van 30%: http://www.xboxworld.nl/news/6953/
zal wel een betere bron zoeken
Klopt niet.

Er zijn in deze generatie meer dan 100mln consoles verkocht. En Xbox heeft geen 30mln units verkocht. Dus het kan al geen 30% marketshare hebben.
...and you shall see.
pi_30829299
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:53 schreef SocialDisorder het volgende:
hehe, spellen worden alleen maar duurder daar bestaat de videotheek gelukkig nog voor (en connecties binnen de FRS die nog wel eens wat mogen/kunnen lenen)
De kans dat ik dus een console ga kopen is dan ook minimaal ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 22 september 2005 @ 17:07:53 #12
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30829344
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:04 schreef PandorasBox het volgende:

[..]

Klopt niet.

Er zijn in deze generatie meer dan 100mln consoles verkocht. En Xbox heeft geen 30mln units verkocht. Dus het kan al geen 30% marketshare hebben.
22 miljoen consoles verkocht, dus een marktaandeel van 22%
ook goed
The line is a dot to you!
pi_30829495
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:57 schreef kepler het volgende:

[..]

ik zeg ook niet of het voor Microsoft een succes was, maar gewoon als spelconsole is het zeker een succes. Veel goede en leuke spellen, 22 miljoen exemplaren verkocht. En jah die price-drops, als nieuweling in de console-market moet je wat om binnen te komen. Sony verkoopt nu ook de PSP onder de productie-prijs
Bron? Tot zover heeft Sony geen enkele console onder productieprijs verkocht.
quote:
Wat ik tot nu toe heb begrepen van iedereen is dat Microsoft een hele goede service heeft, zeker in vergelijking met Sony
Sony heeft op dat gebied wel een slechtere reputatie idd (weet ik uit eigen hand, bij Bart Smit gewerkt ten tijde van PS1).
quote:
En tenslotte de Xbox heeft zelfs een marktaandeel van 30%: http://www.xboxworld.nl/news/6953/
zal wel een betere bron zoeken
Ja, want MS heeft ook tijdens de presentatie van X360 lopen goochelen met cijfers, dus een Xbox fansite vertrouw ik niet.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30829566
Ps2 ~ 85mln
Gamecube ~ 18ml
Xbox ~ 22 mln

Totaal aantal verkochte units ~125

Sony ~ 68%
Nintendo ~ 15%
MS ~ 17%

Ongeveer
...and you shall see.
pi_30829612
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:14 schreef PandorasBox het volgende:
Ps2 ~ 85mln
Gamecube ~ 18ml
Xbox ~ 22 mln

Totaal aantal verkochte units ~125

Sony ~ 68%
Nintendo ~ 14%
MS ~ 16%

Ongeveer
2% voor GBA?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30829622
Snel gefixed.
...and you shall see.
pi_30829636
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:16 schreef PandorasBox het volgende:
Snel gefixed.
te laat
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30829722
Maar zo komt het wel ongeveer op neer.

Handheld market niet erbij berkend, natuurlijk.
...and you shall see.
pi_30829844
nope, daar is Big N nog marktleider, hoewel PSP het erg goed doet hoorde ik.
speaking of which, is er al wat bekend over de integratie PSP <--> PS3?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_30830371
Wel over integratie PSP <-> Xbox360 .
pi_30863468
PS3 mogelijk in 'lente 2006' op de markt

De Duitse site GameFront weet te melden dat Sony-topman Howard Stringer heeft bevestigd dat de nieuwe spelconsole van zijn bedrijf 'in de lente' van 2006 op de markt zal worden gebracht. Een release tussen april en juni van volgend jaar is vroeger dan de meeste analisten hadden verwacht, al is het niet zeker dat de Europese winkels de PS3 volgend jaar op de plank krijgen. Normaal gesproken zal Sony de console eerst in Japan uitbrengen, daarna in Amerika en pas daarna in de rest van de wereld; en voor Europa is de eerder genoemde release in 2007 nog zeker niet van de baan.

Wat zeker een rol zal hebben gespeeld is dat Microsoft nu al heeft beloofd dat het de prijs van een Xbox 360 jaarlijks zal verlagen. Sony, dat de kostprijs van de spelcomputer maar met moeite binnen de perken weet te houden, had te kennen gegeven dat het niet bang was voor een voorsprong voor Microsoft. Als de Xbox 360 echter voor minder dan de aangekondigde introductieprijs van 250 dollar in de schappen ligt wordt het uiteraard alleen maar moeilijker om met de PS3 een voet tussen de deur te krijgen.

De Microsoft-console verschijnt in Europa in elk geval op 2 december aanstaande. In de Verenigde Staten zullen de fans zelfs al op 22 november naar de winkel kunnen, maar Japanners moeten geduld hebben tot 10 december - een kennelijke steek onder water naar Sony, dat zijn producten altijd eerder in het thuisland lanceert. Of de bevolking van het land van de rijzende zon zich massaal aan de grijze import zal wagen, valt overigens te betwijfelen: een onderzoekje wees onlangs uit dat van de Japanse gamers 72 procent een PS3 op het verlanglijstje heeft staan, terwijl maar zes procent een Microsoft-console zou willen hebben.


  vrijdag 23 september 2005 @ 17:42:48 #22
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_30863793
2007 dus... dus meer dan een jaar voorsprong voor MS.
dan denk ik dat het marktaandeel van MS in het westen flink omhoog gaat, ook gezien het prijsverschil met de P3 en de online ervaringen.
Ps3 zal wel markleider blijven in Azië, ook omdat MS zich hier nog moet bewijzen na een foute start met de xbox.
pi_30863994
heb zowel de ps2 als xbox. Vindt beide vet.
Alhoewel de ps2 met zijn mindere krachtige systeem mijn voorkeur heeft boven de xbox. Komt omdat ik die al eerder had. Heb een beter gevoel bij een ps2.

Ik zal de xbox360 niet kopen ondanks die eerder uitkomt. Ik ben eenmaal playstationfan en zal dus gewoon een jaartje lager wachten en iets meer betalen.
pi_30864559
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:49 schreef renz0r het volgende:
heb zowel de ps2 als xbox. Vindt beide vet.
Alhoewel de ps2 met zijn mindere krachtige systeem mijn voorkeur heeft boven de xbox. Komt omdat ik die al eerder had. Heb een beter gevoel bij een ps2.

Ik zal de xbox360 niet kopen ondanks die eerder uitkomt. Ik ben eenmaal playstationfan en zal dus gewoon een jaartje lager wachten en iets meer betalen.
Ik moet nog wat games zien voor de Xbox 360 die me echt aanspreken, maar die komen wat later vast nog wel.
Bij de PS3 weet ik ook zeker dat dit wel goed zit.
Revo wordt nog even afwachten.

Ik kan niet wachten op een FF voor de PS3.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:11:30 #25
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_30864613
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:47 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Nintendo wordt weer marktleider ( hoop ik )
jij leest te veel de Donald Duck en de Tina.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')