abonnement Unibet Coolblue
pi_33546164



Sony's Playstation®3
Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Volgens Sony's planning wordt 'ie in het voorjaar van 2006 gereleased. Op dit moment is het nog niet duidelijk of het om een wereldwijde release gaat en de prijs zal ook pas op het laatste moment bekend gemaakt worden

Specs
Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen!
quote:
  • CPU
    Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    Total floating point performance: 218 GFLOPS
  • GPU
    RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
  • Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
  • Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
  • System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
  • System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
  • Storage
    HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1
  • I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
  • Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
  • Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
  • AV Output
    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI: HDMI OUT x 2
    Analog: AV MULTI OUT x 1
    Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
  • Disc media
    PlayStation®: CD-ROM
    PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
    PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
    CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
    BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE
  • Features
  • Hij wordt backward compatible met PS1 en PS2 games. Dus bij de launch zijn er letterlijk duizenden titels die je al kunt spelen.
  • De PS3 gaat tot de resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je een HD-Ready voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je huidige tv (èn scartkabel) nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een DVD-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere media toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus draadloos internet evenals draadloze communicatie met de PSP.

    Games
    Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen.

    Links
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiëel persbericht over de PS3 van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

    High Definition Console Gaming Topics
    Welke tv's zijn geschikt voor HD-weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat zijn de beste instellingen? Wat zijn de voordelen van HD? Hier kun je alles kwijt over HDTV's icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03

    Voorgaande Topics
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13

    (OP)
  • If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      vrijdag 30 december 2005 @ 17:11:10 #2
    105968 Egamer
    Succes gegarandeerd.
    pi_33546315
    Geef mij maar eens screenshots van exclusieve PS3 games, dan kan je me pas blij maken.
    The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
    pi_33546349
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Egamer het volgende:
    Geef mij maar eens screenshots van exclusieve PS3 games, dan kan je me pas blij maken.
    Wacht maar tot je FF XIII ziet.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33546587
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Egamer het volgende:
    Geef mij maar eens screenshots van exclusieve PS3 games, dan kan je me pas blij maken.
    Met een beetje geluk op de CES in Lag Vegas op 4 jan. Over 5 dagen al! Zoniet, dan in ieder geval wel wat hardware gerelateerde onthullingen betreffende de PS3. Misschien maken we dan ook kennis met de interface. En als dat ook niet gebeurd tijden de CES, dan krijgen we in Februari in ieder geval wèl alles te weten over de PS3 tijdens het Playstation Event.

    Verwacht op de CES trouwens ook véél Blu-Ray gerelateerde producten en veel nieuwe HD-schermen en de doorbraak van 1080p schermen.
    pi_33546748
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:05 schreef peristilius het volgende:

    [..]

    Niet zo makkelijk als met de 360 denk ik.
    Hmm, hoe moeilijk is het om een casette-deck aan te zetten?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_33547158
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:22 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    Hmm, hoe moeilijk is het om een casette-deck aan te zetten?
    Best lastig als je er geen een hebt.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33547314
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:34 schreef peristilius het volgende:

    [..]

    Best lastig als je er geen een hebt.
    of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_33547393
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:39 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....
    Dat ben ik helemaal met je oneens.

    Sowieso vind ik het fijn dat het geluid van het spel en de muziek uit dezelfde geluidsbron komen, daarnaast is het ook nog handig dat je gewoon even met een druk op de knop van je controller de muziek kunt veranderen. Het is geen functie waar ik een 360 voor zou kopen, maar vind het toch wel erg handig.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
    pi_33547419
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:39 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....
    Wat als je 1 stel speakers gebruikt en die switched naar de Xbox 360 tijdens het gamen? En verder geen aparte stereo oid hebt?
    pi_33547453
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:39 schreef SocialDisorder het volgende:
    of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....
    Custom soundtracks in (bepaalde) games vind ik anders wel een héle leuke feature hoor! En als de PS3 straks als centraal muziek-opslag-apparaat gaat werken ben ik helemaal blij! Daar ik er vanuit ga dat de PS3 dezelfde functies gaat krijgen als de PSP, denk ik dat je straks muziek kan afspelen van zowel memory sticks als een harde schijf.
    pi_33547788
    Ik vind het trouwens wel zonde dat je weer een afneembare schijf hebt
    Ik wil gewoon een console met een ingebouwde 3,5" schijf, goedkoper en met grotere capaciteit. En een HDD is voor een hoop dingen te gebruiken (media of page file bijv.) Daarbij garandeer je op die manier het feit dat iemand een hdd heeft en kunnen developers HDD-only games maken (maakt ook het brengen van MMO's naar je platform makkelijker)
    pi_33547810
    tvp
    pi_33548306
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:52 schreef Retuobak het volgende:
    Ik vind het trouwens wel zonde dat je weer een afneembare schijf hebt
    Ik wil gewoon een console met een ingebouwde 3,5" schijf, goedkoper en met grotere capaciteit. En een HDD is voor een hoop dingen te gebruiken (media of page file bijv.) Daarbij garandeer je op die manier het feit dat iemand een hdd heeft en kunnen developers HDD-only games maken (maakt ook het brengen van MMO's naar je platform makkelijker)
    Niet iedereen houd van consoles met inmense fysieke proporties! De hele reden dat de ouwe PS2 zo groot was, was vanwege die 3,5" HDD-gleuf (die hier uiteindelijk niet gebruikt werd ). Stel je voor hoe groot de PS3 wel niet zou zijn als er een ingebouwde 3,5" HDD in zat!

    En HDD-only games is ook niet echt wat je wilt op een console. Ik vind dat je met een console meteen moet kunnen spelen als je de spel-schijf erin propt! HDD-gebruik op een console moet zich wat mij betreft beperken tot media en downloadable content en wellicht cache als je console een browser heeft (denk eigenlijk wel dat de PS3 een browserfunctie krijgt). Installatie-geneuzel is meer iets voor pc's vind ik. En een pagefile... op een console?! Gelùkkig zijn consoles véél efficiënter met hun geheugen dan pc's, dus een pagefile is helemaal nergens voor nodig.

    Misschien is het maar beter ook dat de HDD van de PS3 optineel wordt. Scheelt toch weer in de kosten en als je toch al een memory stick of compact flash kaartje rond hebt slingeren van een aardig formaat, dan heb je die HDD misschien niet eens zo snel nodig. Als de PS3 dan ook nog een 4x Blu-Ray drive krijgt (hopelijk komen we dat volgende week te weten), dan is de transferrate vanaf Blu-Ray discs ook redelijk hoog en is de noodzaak voor om te cachen ook een stuk kleiner.
      vrijdag 30 december 2005 @ 19:54:47 #14
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_33552890
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef peristilius het volgende:

    [..]

    Wacht maar tot je FF XIII ziet.
    Daar wacht ik ook op
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:02:33 #15
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33553306
    ja maar het is nog niet eens bekend waar je de hdd aan vast kan maken
    pi_33553356
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Daar wacht ik ook op
    Laat Square-Enix nou eerst al hun nog-in-productie-zijnde spellen afmaken, dan mogen ze daarná met FFXIII plaatjes komen!
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:06:41 #17
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_33553489
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:03 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Laat Square-Enix nou eerst al hun nog-in-productie-zijnde spellen afmaken, dan mogen ze daarná met FFXIII plaatjes komen!
    Tuurlijk, het is ook meer een indicatie van wanneer ik de PS3 koop. Niet een cry for FFXIII
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:16:38 #18
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33553920
    Ik wil motorstorm wel eens proberen die lijkt me wel stoer (H)
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:20:17 #19
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_33554081
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef mustisuc het volgende:
    Ik wil motorstorm wel eens proberen die lijkt me wel stoer (H)
    Dat lijkt mij zo'n titel die enorm gaat tegenvallen
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:28:46 #20
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33554424
    Agja we zien wel ;p
    pi_33554982
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Tuurlijk, het is ook meer een indicatie van wanneer ik de PS3 koop.
    Jij koopt dus pas een PS3 in 2009. Kom, er zullen vast meer titels komen die jou veel eerder overhalen om een PS3 te kopen. Voor de PS2 waren er voor jou toch ook genoeg overtuigende titels?
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef mustisuc het volgende:
    Ik wil motorstorm wel eens proberen die lijkt me wel stoer
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Fliepke het volgende:
    Dat lijkt mij zo'n titel die enorm gaat tegenvallen
    Dat lijkt me echt zo'n titel die laat zien wat het apparaat kan... maar verder totaal niet boeiend is!
    pi_33555041
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:41 schreef P-Style het volgende:
    Dat lijkt me echt zo'n titel die laat zien wat het apparaat kan... maar verder totaal niet boeiend is!
    P-Style ik ben het gewoon met je eens
    pi_33555100
    Ik vind Motor Storm eigenlijk een typische Xbox titel, als je begrijpt wat ik bedoel
    pi_33555141
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef Retuobak het volgende:
    P-Style ik ben het gewoon met je eens
    Ach... dat ben je toch wel vaker? Als we onenigheid hebben dan gaat dat meestal over de Xenos of over de releasedate van de PS3.
    pi_33555148
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef H.Flick het volgende:
    Ik vind Motor Storm eigenlijk een typische Xbox titel, als je begrijpt wat ik bedoel
    Je bedoelt veel actie en geen vaag verhaal dat alleen Japanners en Roy kunnen waarderen?
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Ach... dat ben je toch wel vaker? Als we onenigheid hebben dan gaat dat meestal over de Xenos of over de releasedate van de PS3.
    Vergeet de noodzaak van HDD's in consoles niet (page files zijn trouwens best wel handig voor MMO's enzo, access time is ook erg belangrijk dus dat streamen is niet altijd ideaal)
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')