abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33546164

Sony's Playstation®3
Zo'n twaalf jaar na de release van Sony's eerste console, de Playstation®, zal alweer de derde generatie zijn intrede doen. Voortbouwend op het gigantische succes van z'n twee voorgangers zal ook deze machine een grote rol gaan spelen in de gamesindustrie. Volgens Sony's planning wordt 'ie in het voorjaar van 2006 gereleased. Op dit moment is het nog niet duidelijk of het om een wereldwijde release gaat en de prijs zal ook pas op het laatste moment bekend gemaakt worden

Specs
Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen!
quote:
  • CPU
    Cell Processor
    PowerPC-base Core @3.2GHz
    1 VMX vector unit per core
    512KB L2 cache
    7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
    7 x 128b 128 SIMD GPRs
    7 x 256KB SRAM for SPE
    Total floating point performance: 218 GFLOPS
  • GPU
    RSX @550MHz
    1.8 TFLOPS floating point performance
    Full HD (up to 1080p) x 2 channels
    Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
  • Sound
    Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)
  • Memory
    256MB XDR Main RAM @3.2GHz
    256MB GDDR3 VRAM @700MHz
  • System Bandwidth
    Main RAM 25.6GB/s
    VRAM 22.4GB/s
    RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
    SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
  • System Floating Point Performance
    2 TFLOPS
  • Storage
    HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1
  • I/O
    USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
    Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
    SD standard/mini x 1
    CompactFlash (Type I, II) x 1
  • Communication
    Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
    Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
    Bluetooth Bluetooth 2.0 (EDR)
  • Controller
    Bluetooth (up to 7)
    USB2.0 (wired)
    Wi-Fi (PSP®)
    Network (over IP)
  • AV Output
    Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
    HDMI: HDMI OUT x 2
    Analog: AV MULTI OUT x 1
    Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
  • Disc media
    PlayStation®: CD-ROM
    PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
    PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
    CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
    SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
    DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
    DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
    BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE
  • Features
  • Hij wordt backward compatible met PS1 en PS2 games. Dus bij de launch zijn er letterlijk duizenden titels die je al kunt spelen.
  • De PS3 gaat tot de resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je een HD-Ready voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je huidige tv (èn scartkabel) nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een DVD-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere media toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus draadloos internet evenals draadloze communicatie met de PSP.

Games
    Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen.

Links
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiëel persbericht over de PS3 van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

High Definition Console Gaming Topics
    Welke tv's zijn geschikt voor HD-weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat zijn de beste instellingen? Wat zijn de voordelen van HD? Hier kun je alles kwijt over HDTV's icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03

Voorgaande Topics
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13

(OP)
  • If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      vrijdag 30 december 2005 @ 17:11:10 #2
    105968 Egamer
    Succes gegarandeerd.
    pi_33546315
    Geef mij maar eens screenshots van exclusieve PS3 games, dan kan je me pas blij maken.
    The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
    pi_33546349
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Egamer het volgende:
    Geef mij maar eens screenshots van exclusieve PS3 games, dan kan je me pas blij maken.
    Wacht maar tot je FF XIII ziet.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    pi_33546587
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef Egamer het volgende:
    Met een beetje geluk op de CES in Lag Vegas op 4 jan. Over 5 dagen al! Zoniet, dan in ieder geval wel wat hardware gerelateerde onthullingen betreffende de PS3. Misschien maken we dan ook kennis met de interface. En als dat ook niet gebeurd tijden de CES, dan krijgen we in Februari in ieder geval wèl alles te weten over de PS3 tijdens het Playstation Event.

Verwacht op de CES trouwens ook véél Blu-Ray gerelateerde producten en veel nieuwe HD-schermen en de doorbraak van 1080p schermen.
    pi_33546748
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:05 schreef peristilius het volgende:

[..]

Niet zo makkelijk als met de 360 denk ik.
    Hmm, hoe moeilijk is het om een casette-deck aan te zetten?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_33547158
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:22 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Hmm, hoe moeilijk is het om een casette-deck aan te zetten?
    Best lastig als je er geen een hebt.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    pi_33547314
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:34 schreef peristilius het volgende:

[..]

Best lastig als je er geen een hebt.
    of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....
    pi_33547393
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:39 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

of een cd-speler, of je WinAmp, of whatever, point is; die eigen muziek functie in de Xbox is net zo waardeloos als het HDD-slot in de Europese PS2.....
    Dat ben ik helemaal met je oneens.

Sowieso vind ik het fijn dat het geluid van het spel en de muziek uit dezelfde geluidsbron komen, daarnaast is het ook nog handig dat je gewoon even met een druk op de knop van je controller de muziek kunt veranderen. Het is geen functie waar ik een 360 voor zou kopen, maar vind het toch wel erg handig.
    pi_33547419
    quote:

[..]

Wat als je 1 stel speakers gebruikt en die switched naar de Xbox 360 tijdens het gamen? En verder geen aparte stereo oid hebt?
    pi_33547453
    quote:
    Custom soundtracks in (bepaalde) games vind ik anders wel een héle leuke feature hoor! En als de PS3 straks als centraal muziek-opslag-apparaat gaat werken ben ik helemaal blij! Daar ik er vanuit ga dat de PS3 dezelfde functies gaat krijgen als de PSP, denk ik dat je straks muziek kan afspelen van zowel memory sticks als een harde schijf.
    pi_33547788
    Ik vind het trouwens wel zonde dat je weer een afneembare schijf hebt
    Ik wil gewoon een console met een ingebouwde 3,5" schijf, goedkoper en met grotere capaciteit. En een HDD is voor een hoop dingen te gebruiken (media of page file bijv.) Daarbij garandeer je op die manier het feit dat iemand een hdd heeft en kunnen developers HDD-only games maken (maakt ook het brengen van MMO's naar je platform makkelijker)
    pi_33547810
    tvp
    pi_33548306
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:52 schreef Retuobak het volgende:
    Ik vind het trouwens wel zonde dat je weer een afneembare schijf hebt
    Ik wil gewoon een console met een ingebouwde 3,5" schijf, goedkoper en met grotere capaciteit. En een HDD is voor een hoop dingen te gebruiken (media of page file bijv.) Daarbij garandeer je op die manier het feit dat iemand een hdd heeft en kunnen developers HDD-only games maken (maakt ook het brengen van MMO's naar je platform makkelijker)
    Niet iedereen houd van consoles met inmense fysieke proporties! De hele reden dat de ouwe PS2 zo groot was, was vanwege die 3,5" HDD-gleuf (die hier uiteindelijk niet gebruikt werd ). Stel je voor hoe groot de PS3 wel niet zou zijn als er een ingebouwde 3,5" HDD in zat!

En HDD-only games is ook niet echt wat je wilt op een console. Ik vind dat je met een console meteen moet kunnen spelen als je de spel-schijf erin propt! HDD-gebruik op een console moet zich wat mij betreft beperken tot media en downloadable content en wellicht cache als je console een browser heeft (denk eigenlijk wel dat de PS3 een browserfunctie krijgt). Installatie-geneuzel is meer iets voor pc's vind ik. En een pagefile... op een console?! Gelùkkig zijn consoles véél efficiënter met hun geheugen dan pc's, dus een pagefile is helemaal nergens voor nodig.

Misschien is het maar beter ook dat de HDD van de PS3 optineel wordt. Scheelt toch weer in de kosten en als je toch al een memory stick of compact flash kaartje rond hebt slingeren van een aardig formaat, dan heb je die HDD misschien niet eens zo snel nodig. Als de PS3 dan ook nog een 4x Blu-Ray drive krijgt (hopelijk komen we dat volgende week te weten), dan is de transferrate vanaf Blu-Ray discs ook redelijk hoog en is de noodzaak voor om te cachen ook een stuk kleiner.
      vrijdag 30 december 2005 @ 19:54:47 #14
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_33552890
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 17:11 schreef peristilius het volgende:

[..]

Wacht maar tot je FF XIII ziet.
    Daar wacht ik ook op
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:02:33 #15
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33553306
    ja maar het is nog niet eens bekend waar je de hdd aan vast kan maken
    pi_33553356
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 19:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Daar wacht ik ook op
    Laat Square-Enix nou eerst al hun nog-in-productie-zijnde spellen afmaken, dan mogen ze daarná met FFXIII plaatjes komen!
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:06:41 #17
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_33553489
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:03 schreef P-Style het volgende:

[..]

Laat Square-Enix nou eerst al hun nog-in-productie-zijnde spellen afmaken, dan mogen ze daarná met FFXIII plaatjes komen!
    Tuurlijk, het is ook meer een indicatie van wanneer ik de PS3 koop. Niet een cry for FFXIII
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:16:38 #18
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33553920
    Ik wil motorstorm wel eens proberen die lijkt me wel stoer (H)
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:20:17 #19
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_33554081
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef mustisuc het volgende:
    Ik wil motorstorm wel eens proberen die lijkt me wel stoer (H)
    Dat lijkt mij zo'n titel die enorm gaat tegenvallen
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:28:46 #20
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33554424
    Agja we zien wel ;p
    pi_33554982
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Tuurlijk, het is ook meer een indicatie van wanneer ik de PS3 koop.
    Jij koopt dus pas een PS3 in 2009. Kom, er zullen vast meer titels komen die jou veel eerder overhalen om een PS3 te kopen. Voor de PS2 waren er voor jou toch ook genoeg overtuigende titels?
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef mustisuc het volgende:
    Ik wil motorstorm wel eens proberen die lijkt me wel stoer
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:20 schreef Fliepke het volgende:
    Dat lijkt mij zo'n titel die enorm gaat tegenvallen
    Dat lijkt me echt zo'n titel die laat zien wat het apparaat kan... maar verder totaal niet boeiend is!
    pi_33555041
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:41 schreef P-Style het volgende:
    Dat lijkt me echt zo'n titel die laat zien wat het apparaat kan... maar verder totaal niet boeiend is!
    P-Style ik ben het gewoon met je eens
    pi_33555100
    Ik vind Motor Storm eigenlijk een typische Xbox titel, als je begrijpt wat ik bedoel
    pi_33555141
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:42 schreef Retuobak het volgende:
    P-Style ik ben het gewoon met je eens
    Ach... dat ben je toch wel vaker? Als we onenigheid hebben dan gaat dat meestal over de Xenos of over de releasedate van de PS3.
    pi_33555148
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:43 schreef H.Flick het volgende:
    Ik vind Motor Storm eigenlijk een typische Xbox titel, als je begrijpt wat ik bedoel
    Je bedoelt veel actie en geen vaag verhaal dat alleen Japanners en Roy kunnen waarderen?
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ach... dat ben je toch wel vaker? Als we onenigheid hebben dan gaat dat meestal over de Xenos of over de releasedate van de PS3.
    Vergeet de noodzaak van HDD's in consoles niet (page files zijn trouwens best wel handig voor MMO's enzo, access time is ook erg belangrijk dus dat streamen is niet altijd ideaal)
    pi_33555200
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Je bedoelt veel actie en geen vaag verhaal dat alleen Japanners en Roy kunnen waarderen?
    Veel te veel actie, explosies, harde muziek en verder geen inhoud inderdaad.
    pi_33555217
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Veel te veel actie, explosies, harde muziek en verder geen inhoud inderdaad.
    Daarvoor heb ik idd een Xbox 360 gekocht, diepgang > PC.
      vrijdag 30 december 2005 @ 20:45:46 #28
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33555234
    jah misschien zoiets als pgr3 want ik vind pgr3 gewoon niks het ziet er wel mooi uit allemaal maar het is zo'n eentonig spel, maar ik wil het spel toch wel even proberen ;p
    pi_33555526
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik idd een Xbox 360 gekocht, diepgang > PC.
    Oh, ik omdat ik gewoon alles wil hebben . En omdat er op de Xbox360 ook meer van die stoere Japanse games gaan komen.
    pi_33555781
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef Retuobak het volgende:
    Vergeet de noodzaak van HDD's in consoles niet (page files zijn trouwens best wel handig voor MMO's enzo, access time is ook erg belangrijk dus dat streamen is niet altijd ideaal)
    O ja. Hoewel? Het is niet dat ik het helemaal niet met je eens ben. Ik begrijp de voordelen van een HDD zeker wel. Ik hoop alleen dat snapt waarom ik 'm niet noodzakelijk vind in de PS3 en zéker zo'n grote 3,5" versie niet.

Ik hoop trouwens dat je iedere willekeurige 2,5" HDD erin kan proppen, maar ik vrees het ergste.
    pi_33555862
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

O ja. Hoewel? Het is niet dat ik het helemaal niet met je eens ben. Ik begrijp de voordelen van een HDD zeker wel. Ik hoop alleen dat snapt waarom ik 'm niet noodzakelijk vind in de PS3 en zéker zo'n grote 3,5" versie niet.

Ik hoop trouwens dat je iedere willekeurige 2,5" HDD erin kan proppen, maar ik vrees het ergste.
    Tja 3,5" is sneller en goedkoper. Dus tja, je snapt wel waarom mijn voorkeur daar naar uit gaat...
    pi_33555865
    Wat maakt de grootte nou weer uit? Ik zou een HDD wel fijn vinden trouwens, makkelijk voor savegames en downloadable content.
    pi_33556111
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 20:58 schreef Retuobak het volgende:
    Tja 3,5" is sneller en goedkoper. Dus tja, je snapt wel waarom mijn voorkeur daar naar uit gaat...
    En de ontwerpers van de PS3 (Japanners) hebben gekozen voor een zo slank mogelijke kast voor de PS3 èn het feit om de HDD niet essentiëel te maken.

En console moet natuurlijk niet tè veel op een pc gaan lijken hè?
      vrijdag 30 december 2005 @ 21:05:28 #34
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_33556201
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef P-Style het volgende:
    Ja want daar lijkt de ps3 nog het meeste op van de komende/huidige generatie
    pi_33556868
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef P-Style het volgende:
    Voor jou is het een grap, sommige mensen lijken wel een PC-fobie te hebben, er is niks mis met de goede elementen van de PC over te nemen zolang ze verenigbaar zijn met consoles opzich.
    pi_33556969
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:19 schreef Retuobak het volgende:
    Voor jou is het een grap, sommige mensen lijken wel een PC-fobie te hebben, er is niks mis met de goede elementen van de PC over te nemen zolang ze verenigbaar zijn met consoles opzich.
    pi_33557187
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

[afbeelding]
    Mja dingen als upgraden moet je niet naar consoles brengen imho. Maar een ruime interne HDD is niks mis mee. Genoeg toepassingen om het in elke console te stoppen en het hoeft zeker niet te duur te zijn. Daarbij moet je het formaat van een 3,5" HDD ook niet overdrijven, paar cm dikker en je stopt er een in een 360. Bouw de hele console er op en je kunt ws. met minder toe. Daarbij geeft dat beetje extra dikte je de gelegenheid om 120mm fans te gebruiken als exhaust wat een console stukken stiller maakt . En het hoeft helemaal niet veel te kosten, want een 3,5" HDD is stukken goedkoper dan een 2,5" exemplaar.
    pi_33557336
    Ik zie eigenlijk ook niet in waarom een HDD niet standaard is, en dan inderdaad het liefst wel een 3,5" zo groot zijn die dingen nou ook weer niet.

De HDD wil ik dan wel voor content, savegames, media en desnoods caching, installatie van games.... nooit.
    pi_33557878
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:29 schreef peristilius het volgende:
    Ik zie eigenlijk ook niet in waarom een HDD niet standaard is, en dan inderdaad het liefst wel een 3,5" zo groot zijn die dingen nou ook weer niet.

De HDD wil ik dan wel voor content, savegames, media en desnoods caching, installatie van games.... nooit.
    wat hij zegt
    pi_33557932
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:27 schreef Retuobak het volgende:
    Mja dingen als upgraden moet je niet naar consoles brengen imho. Maar een ruime interne HDD is niks mis mee. Genoeg toepassingen om het in elke console te stoppen en het hoeft zeker niet te duur te zijn. Daarbij moet je het formaat van een 3,5" HDD ook niet overdrijven, paar cm dikker en je stopt er een in een 360. Bouw de hele console er op en je kunt ws. met minder toe. Daarbij geeft dat beetje extra dikte je de gelegenheid om 120mm fans te gebruiken als exhaust wat een console stukken stiller maakt . En het hoeft helemaal niet veel te kosten, want een 3,5" HDD is stukken goedkoper dan een 2,5" exemplaar.
    De xbox had een ingebouwde 3,5" schijf, de ouwe PS2 had een gleuf waar je een 3,5" schijf in kon schuiven. De xbox 360 heeft geen ingebouwde schijf meer en bij de PS2 is er amper gebruik van gemaakt en is 'ie uiteindelijk geschrapt! Er is op dit moment geen enkele console fabrikant die nog heil ziet in ingebouwde 3,5" schijven.

3,5" schijven, grote kasten en 120mm fans passen niet binnen de filosofie van (Japanse) consolemakers. De noodzaak voor ingebouwde harde schijven is nog steeds niet groot genoeg en de impact van het inbouwen van een 3,5" schijf is tè groot (ontwerp, kosten). Bovendien hebben Playstation consoles de gewoonte om op een bepaald moment gedurende hun loopbaan een kleiner formaat aan te nemen. Chips worden kleiner, zuiniger en worden soms samengevoegd, printplaten worden efficiënter ingericht, voedingen worden extern, fans worden kleiner omdat er minder warmteontwikkeling is... totaal geen plek voor een 3,5" schijf dus.
    pi_33558111
    Het gaat dus eigenlijk alleen om formaat.
    En noem me gek, maar bij mij is het functie > vorm ipv vorm > functie.
    Ik heb liever een goedkopere, stillere console dan een luidruchtige dure console die ietsje (en het scheelt echt niet veel) kleiner is.
    pi_33558395
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Retuobak het volgende:
    Ik heb liever een goedkopere, stillere console dan een luidruchtige dure console die ietsje (en het scheelt echt niet veel) kleiner is.
    Er komt ook nog een aspect kosten-baten bij kijken. En als je je bedenkt dat voor de PS2 alleen FFXI gebruik maakte van de HDD, is het logisch dat je niet een duurdere machine gaat maken, omdat er één spel misschien wel eens gebruik van dat ding gaat maken.
    Bij de X360 vind ik het overigens wel een ander verhaal, omdat bijvoorbeeld Life Of Crime bepaalde elementen moest schrappen, omdat die gewoonweg niet vanaf een DVD te streamen waren.

Als devs aangeven dat een HDD toch wel redelijk essentieel gaan worden, dan zal een HDD er zeker ook wel standaard in gepropt worden. Maar in het geval van de PS3; BR heeft zoveel capaciteit, en zo'n hoge access-time......een HDD is overbodig voor streaming-doeleinden. Waarom dan zo'n ding inbouwen?
    pi_33558444
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Retuobak het volgende:
    En Sony Computer Entertainment heeft het liefst een goedkope, stille, kleine console. En voor Sony is vorm net zo belangrijk als functie.

Nu ik erover nadenk... zou een 3,5" HDD eigenlijk best in de behuizing van de PS3 moeten passen. Maar dan zullen ze'm in een later stadium niet veel kleiner kunnen maken dan 'ie nu is. Toch denk ik dat kosten ook wel een grote factor zijn.
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 21:52 schreef SocialDisorder het volgende:
    Als devs aangeven dat een HDD toch wel redelijk essentieel gaan worden, dan zal een HDD er zeker ook wel standaard in gepropt worden. Maar in het geval van de PS3; BR heeft zoveel capaciteit, en zo'n hoge access-time......een HDD is overbodig voor streaming-doeleinden. Waarom dan zo'n ding inbouwen?
    Dat ook ja!

[ Bericht 12% gewijzigd door P-Style op 30-12-2005 22:03:20 ]
    pi_33558519
    Ik vond de PS2 helemaal niet zo klein eigenlijk. De PStwo wel, natuurlijk
    pi_33559157
    klein is niet altijd mooier!!
    ik vind de oude ps2 mooier dan de two versie
    en het design van de ps3 vind ik schitterend
    Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
      vrijdag 30 december 2005 @ 22:31:43 #46
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33560037
    Ik vind het design wel mooi van de PS3 maar het lijkt zo op een printer
    pi_33560088
    Even wat anders...

Wanneer zal de Playstation 3 in Europa verschijnen?
  • Lente 2006 wereldwijd
  • Herfst 2006
  • Ergens in 2007
  • Nooit...

maak je eigen FOK! poll zelf!
  •   vrijdag 30 december 2005 @ 22:44:24 #48
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33560641
    Europa is toch altijd de laatste!!
    pi_33560677
    Waarom in godsnaam de 'nooit' optie?
    Trouwens, je zegt wel dat een hdd alleen werd gebruikt door FF XI, maar dacht je dat de Xbox 360/PS3 net zo weinig MMO's gaan krijgen als in de huidige generatie? Tuurlijk niet, maandelijks 10-15 euro incasseren (waarvan een paar euro winst ws.) is de natte droom van elke developer. En aangezien de Playstation 3 heus wel ruim over de 100 miljoen sales heen gaat is het een erg aantrekkelijk platform om een MMO op uit te brengen, ware het niet dat een HDD niet standaard is en je dus niet kunt rekenen op een HDD bij de volledige populatie. Zonde, zonde zonde......
      vrijdag 30 december 2005 @ 22:46:55 #50
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33560748
    je kent sony ;p die stelt altijd wel weer eens wat uit
    pi_33560853
    Trouwens gestemd op 'Ergens in 2007' (maart is mijn gok). En dan verwacht ik ook echt een flinke launch met een ruime hoeveelheid consoles beschikbaar (itt de Xbox 360 launch hier)
    pi_33561507
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 22:45 schreef Retuobak het volgende:
    Waarom in godsnaam de 'nooit' optie?
    Trouwens, je zegt wel dat een hdd alleen werd gebruikt door FF XI, maar dacht je dat de Xbox 360/PS3 net zo weinig MMO's gaan krijgen als in de huidige generatie? Tuurlijk niet, maandelijks 10-15 euro incasseren (waarvan een paar euro winst ws.) is de natte droom van elke developer. En aangezien de Playstation 3 heus wel ruim over de 100 miljoen sales heen gaat is het een erg aantrekkelijk platform om een MMO op uit te brengen, ware het niet dat een HDD niet standaard is en je dus niet kunt rekenen op een HDD bij de volledige populatie. Zonde, zonde zonde......
    Dus jij linkt MMO's direct aan HDD.......zonde zonde zonde.......zeker nog nooit gehoord van Everquest Adventures op de PS2?
    pi_33562737
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 23:02 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Dus jij linkt MMO's direct aan HDD.......zonde zonde zonde.......zeker nog nooit gehoord van Everquest Adventures op de PS2?
    Omdat iets mogelijk is met veel moeite wil niet zeggen dat het een goede oplossing is. Een HDD is vrijwel noodzakelijk voor een goede klassieke MMO, dat is vrijwel onmogelijk te ontkennen.
    pi_33578392
    quote:
    Op vrijdag 30 december 2005 23:27 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Omdat iets mogelijk is met veel moeite wil niet zeggen dat het een goede oplossing is. Een HDD is vrijwel noodzakelijk voor een goede klassieke MMO, dat is vrijwel onmogelijk te ontkennen.
    Definieer eens "goede klassieke MMO"
    pi_33579012
    Tja ach, voor patches, expansions en dergelijke is het toch wel erg fijn om een HDD te hebben.
    pi_33579374
    Wat peristilius zegt dus
    pi_33579698
    quote:
    Op zaterdag 31 december 2005 14:08 schreef peristilius het volgende:
    Tja ach, voor patches, expansions en dergelijke is het toch wel erg fijn om een HDD te hebben.
    Patches: YAY, geef devs een reden om een spel halfklaar af te leveren. Daar ben ik juist zo blij om op consoles; geen patches. Het spel is goed of kut. Patches zijn gewoon geen optie.

Expansions: kan me niet herinneren ooit een expansion gespeeld te hebben, omdat ze vaak alleen meer van hetzelfde bieden. Alleen Yuri's Revenge voor Red Alert 2 was de moeite waard.

Dergelijke: zoals?
    pi_33579774
    Downloadable content is toch wel erg leuk. Denk aan extra maps bij FPS, dingen als de Hurricane Pack bij Ninja Gaiden etc. etc.
      zaterdag 31 december 2005 @ 14:31:37 #59
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_33579816
    quote:
    Op zaterdag 31 december 2005 14:27 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Patches: YAY, geef devs een reden om een spel halfklaar af te leveren. Daar ben ik juist zo blij om op consoles; geen patches. Het spel is goed of kut. Patches zijn gewoon geen optie.

Dacht je dat er ook maar 1 spel is tegenwoordig met geen bugs.
    Daarnaast spelen developers ook in op wensen van de community en tweakt men de gameplay...
    Dat is niet half af, maar luisteren naar de wensen van de eindgebruikers.
    pi_33579899
    quote:
    Op zaterdag 31 december 2005 14:31 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dacht je dat er ook maar 1 spel is tegenwoordig met geen bugs.
    Daarnaast spelen developers ook in op wensen van de community en tweakt men de gameplay...
    Dat is niet half af, maar luisteren naar de wensen van de eindgebruikers.
    Als ik het gemiddelde PS2 of Gamecube-spel neem en dat qua bugs ga vergelijken met een gemiddeld PC-spel, dan kom ik op de console in elk geval minder bugs tegen. En dat vind ik fijn. Ik wil niet elke keer als ik een spelletje wil spelen, eerst op internet controleren of er misschien een update is. Of nog erger; het hele spel opnieuw moeten spelen, omdat je door een bug vast komt te zitten.
    pi_33579966
    quote:
    Op zaterdag 31 december 2005 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Als ik het gemiddelde PS2 of Gamecube-spel neem en dat qua bugs ga vergelijken met een gemiddeld PC-spel, dan kom ik op de console in elk geval minder bugs tegen. En dat vind ik fijn. Ik wil niet elke keer als ik een spelletje wil spelen, eerst op internet controleren of er misschien een update is. Of nog erger; het hele spel opnieuw moeten spelen, omdat je door een bug vast komt te zitten.
    Wat dacht je van MMO's dan? Je kunt ongelofelijk veel testen bij een MMO, maar een community van tienduizenden vindt altijd wat bugs. En laat nou een van die bugs een ongelofelijke exploit zijn die je hele game verneukt. Zonder mogelijkheid tot patchen kun je daar niks aan doen......
    Daarbij is het rebalancen en het toevoegen van nieuwe dungeons ed. altijd welkom bij MMO's en dergelijke dingen zorgen er voor dat je een MMO niet stop hoeft te zetten na 1 jaar omdat anderen net wat meer content bieden.
      zaterdag 31 december 2005 @ 15:32:27 #62
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_33581963
    quote:
    Op zaterdag 31 december 2005 14:34 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Hoewel ik het met je eens ben dat patches slechte releases aanmoedigen, is het wel zo dat de kans op bugs op een PC gewoon veel groter is. Iedere PC is weer anders, niet alleen qua hardware, maar ook hoe deze is geconfigureerd etc.
    Het volgt dus zeker niet uit het feit dat je patches hebt op een PC dat dit dezelfde invloed en impact zal hebben op een console.
    Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
      zaterdag 31 december 2005 @ 22:27:28 #63
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33592643
    ik ga mee met kingmob ;p
    pi_33621754
    Voor de geïnteresseerden. Hier nog een leuk artikeltje over Cell.
    pi_33628787
    mensen gelukkig nieuwjaar, en als hij ook maar half zo goed is als het nieuwjaarsfeest waar ik zaterdag was, gaat het knallen worden
      dinsdag 3 januari 2006 @ 00:58:29 #66
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_33646680
    Er gaan geruchten rond dat er echt iets goed mis is met de PS3.
    Klik
    Nog eens klikken

Tis maar een gerucht, maar waar rook is is meestal ook vuur.
    Ben benieuwd.
    -
    pi_33646987
    Mweh de Xbox 360 zou ook in een groot aantal van de gevallen oververhitten.
    Ik moet de eerste nog horen op fok

Laat maar waaien dat soort vage geruchten, Sony heeft sowieso tijd zat nog om de kleine foutjes uit de PS3 te halen.
      dinsdag 3 januari 2006 @ 01:16:59 #68
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_33647221
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 01:08 schreef Retuobak het volgende:
    Mweh de Xbox 360 zou ook in een groot aantal van de gevallen oververhitten.
    Ik moet de eerste nog horen op fok

Laat maar waaien dat soort vage geruchten, Sony heeft sowieso tijd zat nog om de kleine foutjes uit de PS3 te halen.
    Nou ja, het zou dus niet om kleine foutjes gaan als die gast een beetje te vetrouwen is. .
    -
    pi_33647370
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 01:16 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nou ja, het zou dus niet om kleine foutjes gaan als die gast een beetje te vetrouwen is. .
    Zelfs grote fouten zijn in relatief korte tijd uit een product te halen (kijk naar het softground probleem dat ATi had bij de R520 en R580). Sony heeft nog tijd genoeg, de games zijn toch nog lang niet af als ik de geluiden mag geloven. Ik heb er wel vertrouwen in .

Het enige dat echt roet in het eten zou kunnen gooien is tegenvallende yields, en dat zou ik niet zo onwaarschijnlijk vinden met de RSX, daar nVidia nieuw is wat betreft 90nm. En voordat P-Style zegt dat Sony zelf produceert, nVidia heeft nog nooit een kaart geproduceerd, dat doet TSMC gewoonlijk. En toch hebben ze in het verleden veel problemen gehad met nieuwe procestechnologie, dat zou je wat moeten zeggen .
    pi_33650205
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 01:22 schreef Retuobak het volgende:
    En voordat P-Style zegt dat Sony zelf produceert, nVidia heeft nog nooit een kaart geproduceerd, dat doet TSMC gewoonlijk. En toch hebben ze in het verleden veel problemen gehad met nieuwe procestechnologie, dat zou je wat moeten zeggen .
    Dat zegt me dat die lui bij TSMC een stelletje prutsers zijn!
    pi_33650577
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 06:25 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat zegt me dat die lui bij TSMC een stelletje prutsers zijn!
    pi_33655993
    Weet je wat ik eigenlijk nog mis bij de PS3? Een afstandsbediening! Als dvd-speler, Blu-Ray-speler en all-round media-apparaat moet 'ie toch wel een afstandsbediening hebben. Nou hadden ze ook de PS2 ab compatible kunnen maken, maar... de PS3 heeft helemaal geen IR-poort, die op de PS2 gewoon standaard is geworden sinds de 50000-serie.

Een bluetooth ab dan maar?
    pi_33656081
    Wireless controller kan prima dienen als AB voor mij
    M'n X360 AB zit ook nog in de verpakking
    pi_33656107
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 12:57 schreef Retuobak het volgende:
    Wireless controller kan prima dienen als AB voor mij
    M'n X360 AB zit ook nog in de verpakking
    Dat is toch niet handig. Dan mis je een hele hoop knopen voor media center functionaliteit.
    pi_33656187
    Inderdaad. Vind die dvd-ab voor m'n PS2 wel handig hoor. De PS2 werkt trouwens met iedere willekeurige sony-dvd afstandsbediening trouwens.

En ik denk dat ik vroeg of laat (nou ja... zodra ik een PS3 heb dus) de Blu-Ray functionaliteit wil uittesten, waarbij ik een normale ab prefereer.
    pi_33656373
    Och tis meer dat je met dat linkerknuppeltje op de controller naar de juiste functie moet H.Flick, en tis niet alsof dat uitdagend is. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel meer noodzaak wordt wanneer je het ding met je PC gelinked hebt en hem gebruikt voor TV opnemen enzo.
    pi_33656445
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 13:04 schreef Retuobak het volgende:
    Och tis meer dat je met dat linkerknuppeltje op de controller naar de juiste functie moet H.Flick, en tis niet alsof dat uitdagend is. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel meer noodzaak wordt wanneer je het ding met je PC gelinked hebt en hem gebruikt voor TV opnemen enzo.
    Ja, daar gebruik ik hem dus ook voor. En via een menu op het scherm kan het natuurlijk wel, maar als je overal een knopje voor hebt is dat toch makkelijker.
    pi_33656559
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 13:06 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ja, daar gebruik ik hem dus ook voor. En via een menu op het scherm kan het natuurlijk wel, maar als je overal een knopje voor hebt is dat toch makkelijker.
    Dat is idd wat ik met voorgaande post wilde zeggen ook
    pi_33683914
    quote:
    Sony: No PlayStation 3 announcement at CES 2006?

3 Jan 2006 16:31

TG Daily CES 2006 special coverageSan Mateo (California) - A spokesperson for Sony's PlayStation division denied to TG Daily this morning that the company would be making a PlayStation 3 related announcement at CES 2006.

"Although we are participating in many CES activities with Sony," said the spokesperson, "we have no new announcements on PlayStation 3 planned at this time." Sony Corporation has planned special announcements on Wednesday evening and Thursday morning, which had been presumed by many in the press and elsewhere to pertain to PS3.

bron

Nou ja... dan maar wachten tot februari voor PS3 info en moeten we het maar doen met nieuwe Blu-Ray en 1080p-scherm feitjes tijdens deze CES.

En hoewel het misschien lijkt alsof Playstation's officiële site wat anders suggereert...
    quote:
    CES is coming...

The Consumer Electronics Show kicks off what promises to be a very memorable year for PlayStation fans - and PlayStation.com will be there.

If you're a keen gamer, then it's likely that you're already familiar with the Electronic Entertainment Expo, or E3, the huge event held in Los Angeles every May. But it's not the only event to factor in the industry's calendar. With gaming becoming ever more popular, the Consumer Electronics Show (CES) has become more important to companies like Sony Computer Entertainment, the company behind the PlayStation success story.

Held in Las Vegas each January, CES is enormous. As the name implies, the event isn't just about games - it's about all the devices that companies hope will excite us all over the next 12 months and beyond. The latest TVs, camcorders, MP3 players, speakers - the latest and greatest examples of all the gadgets you could possibly dream of, basically - vie for the attention of the thousands of attendees.

More than ever, CES is increasingly important to gamers. This year, it's arguably more important than ever, because the technology that's set to be showcased there will feature strongly in PLAYSTATION 3.

As announced at E3 last May, PS3 will make use of the new Blu-ray disc format, and exploit true high definition displays, all the way up to 1080p. What does this mean to you? Well, with the right equipment you'll soon be able to enjoy games and movies in astoundingly lifelike detail. Rest assured, we'll have plenty more information on this in the coming months.

We'll also be at CES when the show kicks off on the 4th January, and will be reporting back with all the news that matters to PlayStation gamers - so make sure you keep an eye on PlayStation.com bright and early in the New Year.
    ...wordt ook daar nergens vermeld dat de PS3 zèlf getoond of besproken gaat worden.
      woensdag 4 januari 2006 @ 13:10:19 #80
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33691397
    Het ziet er naar uit dat Sony nog een aantal problemen heeft met haar PlayStation 3 console. De console zou vol zitten met bugs en de releasedatum van maart dit jaar zou niet gehaald kunnen worden. Tenminste, dit meldt het online gamemagazine Kotaku.

Kotaku zegt contact te hebben gehad met een insider die de hand zou hebben gelegd op een prototype van de Playstation 3. en volgens het magazine zou er nog veel werk nodig zijn, wil Sony de console nog in maart op de markt willen brengen. Verder vertelde Kotaku dat de games voor de PS3 er gewoon nog niet klaar voor zijn. Zo zou Sony problemen hebben met de grafische engine waar de Playstation 3 op draait.

Weer een andere insider meldde dat je alleen al hoeft te kijken naar beelden van de games op de PS3 om de problemen te zien. Sony zou volgens de insider de complexiteit van de Cell chip in combinatie met de grafische engine verkeerd hebben ingeschat en dat heeft negatieve invloed gehad op de ontwikkeling van de spellen.

Er zijn volgens Kotaku twee opties: of de PS3 komt op tijd en zit vol met bugs, of we moeten nog even wachten en dan hopen dat er minder bugs inzitten. Deze uitspraak komt overeen met die van Ubisofts Yves Guillemot, welke onlangs zei dat de PS3 pas eind 2006 zal uitkomen. Gezien Sony's reputatie van verwachtingen opwekken op het gebied van releasedatums en deze niet waarmaken, mag mag dit niet als een verassing worden gezien.

Bron: www.gamer.nl
    pi_33693892
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 13:10 schreef mustisuc het volgende:
    -knip-
    oud nieuws

[PS3 Centraal] XIV - Met fratsen, dat scheelt
    pi_33694323
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:17 schreef SocialDisorder het volgende:
    oud nieuws
    Èn flauwekul.
    pi_33694847
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:35 schreef P-Style het volgende:

[..]

Èn flauwekul.
    Dat is nog maar de vraag.
    -
    pi_33695027
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Dat is nog maar de vraag.
    Ach kom... als je dit soort onzin zou geloven, dan zouden alle xbox 360's ter wereld met bugs-volzittende crashmachines zijn.
    pi_33695779
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 14:59 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ach kom... als je dit soort onzin zou geloven, dan zouden alle xbox 360's ter wereld met bugs-volzittende crashmachines zijn.
    Nou ja, de desbetreffende site had helemaal gelijk gekregen over de X360 en z'n design.
    Maanden voor ie werd gepresenteerd.
    Dus ze hebben iig iets aan credit. Maar mij lijkt het ook onzin hoor.
    Om het op voorhand al als onzin weg te wuiven is ook wel een beetje te voorbarig.
    -
    pi_33696101
    quote:
    Op woensdag 4 januari 2006 15:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Om het op voorhand al als onzin weg te wuiven is ook wel een beetje te voorbarig.
    Nou, na een tijdje leer je de betrouwbaarheid van dit soort "insiders" echt wel kennen.
      woensdag 4 januari 2006 @ 17:27:35 #87
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_33700319
    De 'insider' blijkt het uiteindelijk eigenlijk van een andere gehoord te hebben die volgens hem echt een 'insider' is, die het eigenlijk van iemand anders gehoord blijkt te hebben, etc.
    Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
      woensdag 4 januari 2006 @ 22:49:55 #88
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33710890
    het is gewoon wachten op officieel nieuws van sony zelf voordat we conclusies gaan trekken ;p
    pi_33731815
    Vandaag weer wat nieuws vanaf de CES... alleen voor de 360 over de HD-DVD.
    zie http://www.gamespot.com/features/ces06/
    ---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
    Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
    pi_33731850
    Goed... de PS3 is dus wèl aanwezig op de CES...

...en hier schijnt 'ie zelfs in actie te zijn.
    quote:
  • Fully Software-decoded BD Player driven by Cell Processor
  • High Quality Image Processing driven by RSX Graphic Processor
  • 1080 60p 12bit color HDMI output
  • 32Bit Floating Point Color Video Processing
  • 32Bit Floating Point Audio Processing
  • Tja... het wordt in ieder geval een leuke BD-speler. En als 'ie hier ècht in actie is, dan is de hardware in ieder geval al af.
      donderdag 5 januari 2006 @ 16:03:30 #91
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33732093
    of alleen de BD speler ;P

[ Bericht 44% gewijzigd door mustisuc op 05-01-2006 16:09:20 ]
    pi_33732213
    *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap* *fap*
    pi_33732217
    quote:
    Op donderdag 5 januari 2006 16:03 schreef mustisuc het volgende:
    of alleen de BD speler ;P
    Nou ja... vrijwel alle hardware (èn firmware) in dat ding moet kunnen functioneren wil je een BD-filmje kunnen afspelen.
      donderdag 5 januari 2006 @ 16:09:02 #94
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33732362
    das waar ;p
    btw.. waarom staat er eigenlijk weer Conceptual design
    pi_33732547
    quote:
    Op donderdag 5 januari 2006 16:09 schreef mustisuc het volgende:
    das waar ;p
    btw.. waarom staat er eigenlijk weer Conceptual design
    Omdat het ontwerp nog onderhevig is aan veranderingen?
    pi_33732627
    Misschien tweaken ze het nog wat, veel klachten over het feit dat je niet goed kunt stapelen, misschien zorgen ze in het final design voor een wat beter stapelbaar ontwerp . Ik hoop van wel iig.
      donderdag 5 januari 2006 @ 16:14:37 #97
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33732630
    jah naja het zal vast niet grondig meer worden gewijzigd kost ze nog meer tijd en dat heeft sony in al die verhalen niet echt meer
    pi_33734411
    quote:
    Op donderdag 5 januari 2006 16:14 schreef mustisuc het volgende:
    jah naja het zal vast niet grondig meer worden gewijzigd kost ze nog meer tijd en dat heeft sony in al die verhalen niet echt meer
    Gelukkig zijn verhalen nog altijd een zéér betrouwbare bron
    pi_33734476
    hij zal in het begin nogwel rond de 400 euro kosten. Toch ga ik hem sowieso kopen, maar pas als de prijs onder de 250 komt dus dat zal nogwel 3 jaartjes duren ..

hier alvast screenshot van de playstation 3

het betreft het spel Warhawk 3 dat op de playstation 3 zal uitkomen!
    Can't pay my rent, cause all my money's spent. But that's ok cauze I'm still fly..
    pi_33734588
    Shots van dat pre-rendered filmpje van de E3 right?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')