abonnement Unibet Coolblue
pi_36529182



Sony's Playstation®3

Sony's volgende console/media-apparaat. Wereldwijd verkrijgbaar vanaf november!

Specs

Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen!

CPU "Cell"
  • PowerPC-base Core @3.2GHz
  • 1 VMX vector unit per core
  • 512KB L2 cache
  • 7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
  • 7 x 128b 128 SIMD GPRs
  • 7 x 256KB SRAM for SPE
  • Total floating point performance: 218 GFLOPS

    GPU "RSX"
  • 550MHz
  • 1.8 TFLOPS floating point performance
  • Full HD (up to 1080p) x 2 channels
  • Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

    Sound
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)

    Memory
  • 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
  • 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

    System Bandwidth
  • Main RAM 25.6GB/s
  • VRAM 22.4GB/s
  • RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
  • SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

    System Floating Point Performance
  • 2 TFLOPS

    Storage
  • HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1

    I/O
  • USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
  • Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
  • SD standard/mini x 1
  • CompactFlash (Type I, II) x 1

    Communication
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
  • Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
  • Bluetooth 2.0 (EDR)

    Controller
  • Bluetooth (up to 7)
  • USB2.0 (wired)
  • Wi-Fi (PSP®)
  • Network (over IP)

    AV Output
  • Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI: HDMI OUT x 2
  • Analog: AV MULTI OUT x 1
  • Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

    Disc media
  • PlayStation®: CD-ROM
  • PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
  • PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
  • CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
  • SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
  • DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
  • DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
  • BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE

    Features

  • De PS3 gaat tot de resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je een HD-Ready tv voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je huidige tv (èn scartkabel) nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • Hij wordt backward compatible met PS1 en PS2 games en ook deze games zijn allemaal speelbaar in high definition resoluties.
  • Het wordt een regiovrije console.
  • De standaard HDD is 60GB en HDD upgrades zijn mogelijk.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een DVD-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere media toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus draadloos internet evenals draadloze communicatie met de PSP.

    Games

    Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen.

    Links

  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiëel persbericht over de PS3 van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

    (OP)


    [ Bericht 1% gewijzigd door SocialDisorder op 31-03-2006 22:17:34 ]
  • Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36529230
    Wat ik dus wilde zeggen, ik postte die crysis trailer om aan te geven dat er wel devs waren die gewoon wat lieten zien waar ook de gewone man wat aan had .
    pi_36529243
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Dat verbaast me niet echt.
    Alleen denk ik dat de wat objectievere gamer daar iets anders tegen aankijkt.
    Het feit dat je die graphics (voor toen op de consoles) achterhaald noemt zegt op zich wel een hoop over hoe objectief je bent .
    OK, voor zijn tijd was hij de mooiste shooter op een console. Maar ik speelde hem op een PC. Zoals hij oorspronkelijk bedoeld was zeg maar.
    Maar aangezien je het verhaal en leveldesign (voor mij de 2 belangrijkste punten van een shooter) niet noemt, ben je het wel met me eens dat Halo nou niet bepaald de shit is die MS ons wil doen laten geloven.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36529292
    Verhaal en leveldesign het belangrijkste van een shooter?
    Leveldesign okay, maar verhaal? .
    Jij speelt dus nooit shooters?

    Ik geef vooral over de responsiveness van de controls, hoe de guns 'aanvoelen', het mapdesign en in het geval van SP zijn sfeer en AI erg belangrijk voor mij. Laatste shooter die aan al die voorwaarden voldeed voor mij was F.E.A.R. .
    pi_36529600
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:29 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    OK, voor zijn tijd was hij de mooiste shooter op een console. Maar ik speelde hem op een PC. Zoals hij oorspronkelijk bedoeld was zeg maar.
    Maar aangezien je het verhaal en leveldesign (voor mij de 2 belangrijkste punten van een shooter) niet noemt, ben je het wel met me eens dat Halo nou niet bepaald de shit is die MS ons wil doen laten geloven.
    Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie, en een game die een 10 heeft gekregen in de EDGE een van slechste games ooit noemen
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36529792
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:43 schreef piet_pelle het volgende:
    Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie
    Ik heb de Xbox versie niet gespeeld, maar wat deed de Xbox er dan mee dat er uit is gehaald voor de PC versie?
    pi_36529863
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:51 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Ik heb de Xbox versie niet gespeeld, maar wat deed de Xbox er dan mee dat er uit is gehaald voor de PC versie?
    Nou de precieze specs kan ik je niet geven maar ik heb beide gespeeld met enkele vervente pc gamers en we waren het er allemaal over eens dat de pc versie wat 'saaier' eruit zag. De kleuren waren wat minder fel en het zag er wat klinischer uit.

    De game maakte gewoon ultiem gebruik van wat de developpers toendertijd wisten over de xbox en werd later naar de pc geport.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36529928
    Ja, en wat voor port .
    Echt zo slecht.

    Overigens maybe een andere kleurenfilter gebruiken voor de PC versie? Gezien het kleurenpallet dat Halo gebruikt zou het aanzetten van digital vibrance wel eens kunnen helpen voor de looks van de game.
    pi_36533432
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:43 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie, en een game die een 10 heeft gekregen in de EDGE een van slechste games ooit noemen
    Dus omdat EDGE hem verschrikkelijk goed vond MOET ik hem ook goed vinden?

    Sinds wanneer mag ik er geen eigen mening op na houden? Als ik een spel niets vind, interesseert het mij niets wat de rest van de wereld ervan vindt, aangezien de centen om dat spel te kunnen spelen uit MIJN zak moeten komen.

    Als jij de grond waar HALO op heeft gelegen aanbidt moet jij dat helemaal zelf weten, maar mijn MENING is dat ik het spel RUK vond.

    en daggla kan dat misschien niet "objectief" vinden, en daar heeftie helemaal gelijk in. Mijn mening is namelijk SUBJECTIEF. Net als elke andere mening trouwens.

    [ Bericht 36% gewijzigd door SocialDisorder op 31-03-2006 21:13:22 ]
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36537050
    Groot gelijk SD
    pi_36537329
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 20:17 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    Dus omdat EDGE hem verschrikkelijk goed vond MOET ik hem ook goed vinden?

    Sinds wanneer mag ik er geen eigen mening op na houden? Als ik een spel niets vind, interesseert het mij niets wat de rest van de wereld ervan vindt, aangezien de centen om dat spel te kunnen spelen uit MIJN zak moeten komen.

    Als jij de grond waar HALO op heeft gelegen aanbidt moet jij dat helemaal zelf weten, maar mijn MENING is dat ik het spel RUK vond.

    en daggla kan dat misschien niet "objectief" vinden, en daar heeftie helemaal gelijk in. Mijn mening is namelijk SUBJECTIEF. Net als elke andere mening trouwens.
    Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.
    Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is.
    Das gewoon zielig man.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36539559
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 22:31 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.
    Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is.
    Das gewoon zielig man.
    aartsvijand? Welke fokking aartsvijand? Doe even normaal, het zijn gewoon twee producten. Meer niet.

    Maar goed, je mening geven mag blijkbaar al niet meer. Zeker niet als hij tegen de algemeen geldende mening in gaat.

    FYI; niet dat je daar OOIT om gevraagd hebt, maar hier zijn nog wat MENINGEN van mij die tegen de algemeen heersende mening ingaan;
    Driver vind ik OOK niet leuk. Gran Turismo 4 is grappig, maar gaat me een tijdje ook vervelen. En guess what? Die is PS2-exclusive.

    Verklaar dat even, slimpie.

    Halo en Killzone zijn twee shooters met allebei verschillende sterke en zwakke punten. Wat ik leuk vind in een shooter vind ik meer in Killzone terug dan in Halo. Dáárom vind ik Killzone leuker/beter. En dan nog iets; ik vind Ninja Gaiden beter dan Shinobi.........
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36539682
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 22:31 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.
    Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is.
    Das gewoon zielig man.
    En jij denkt natuurlijk dat alle 'topgames' ooit gemaakt geweldig zijn of niet? Ik meen dat EDGE ook een 10 gaf voor Nintendogs, wat vind je daar van?

    Imho heeft SD z'n mening voldoende beargumenteerd en is het voldoende duidelijk waarom Halo HEM niet kon boeien, en het VOOR HEM totaal geen goede shooter was.
    pi_36540026
    het was overigens het door jouw aanbeden EDGE dat Killzone een Halo-killer noemde, piet_pelle......
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540129
    Wat vindt iedereen trouwens van mijn toffe gejoepte Ken Kutaragi 4D avatar?
    pi_36540151
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:22 schreef Retuobak het volgende:
    Wat vindt iedereen trouwens van mijn toffe gejoepte Ken Kutaragi 4D avatar?
    ik vind hem vet!

    ik denk zelfs wel een mogelijke Halo-killer
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540177
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:10 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    En jij denkt natuurlijk dat alle 'topgames' ooit gemaakt geweldig zijn of niet?
    Verre van dat zou jij moeten weten.
    quote:
    Ik meen dat EDGE ook een 10 gaf voor Nintendogs, wat vind je daar van?
    Niet gespeeld zou vast wel een leuke game zijn maar niks voor mij.

    De agresieve manier waarop SC zijn 'standpunten' verdedigd en eerdere uitspraken van hem bewijzen toch echt wel dat hij iets tegen xbox heeft en als tegenargument komt ie met," ik vind GT niet leuk verklaar dat."

    Als een gerenomeerd blad als EDGE (en echt wel meerdere hoor) de game een 10 geven en hij gaat het pronkstuk van de xbox ff de grond in boren dan is dat toch wel een beetje apart los van waar je smaak ligt.
    Zo vind ik Super monkey ball bv een hele goede game maar zal ik hem niet kopen omdat het mij niet ligt, maar dan ga ik vervolgens niet zeggen dat Fusion Frenzy een veel betere party game.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36540239
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:24 schreef piet_pelle het volgende:
    Als een gerenomeerd blad als EDGE (en echt wel meerdere hoor) de game een 10 geven en hij gaat het pronkstuk van de xbox ff de grond in boren dan is dat toch wel een beetje apart los van waar je smaak ligt.
    Ik vond als FPS liefhebber Halo een matige shooter die op veel punten steekjes liet liggen, en ik vind de Xbox de beste console van de afgelopen generatie op elk vlak en ik geniet ook gewoon van het spelen van FPS games op m'n 360 nu . En het is niet alsof Halo kritiekloos is gebleven hoor, zat mensen die het niks vinden/vonden. Datzelfde heb je met Half-Life 2, allemaal 9's en 9'5jes, ik vind het een 6je waard.
    pi_36540302
    --fukking computer doet irritant--
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36540339
    piet, ik ga het je nog een keer uitleggen; ik boor het spel de grond niet, ik zeg alleen dat ik hem niet leuk vind. Ik leg uit waarom niet. Punt klaar over.

    Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou. Maar het is niet mijn ding. En ik reageer niet aggressief. Ik gebruik hoofdletters, om bepaalde dingen te accentueren, maar ik scheld nergens. Dus waar je aggressief vandaan haalt, ik weet het niet.

    En als jij kritiek leveren al de grond in boren vind..... jij hebt zeker mijn posts over (PS2-exclusive BTW) 24 The Game nog niet gelezen?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540448
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:30 schreef SocialDisorder het volgende:
    piet, ik ga het je nog een keer uitleggen; ik boor het spel de grond niet, ik zeg alleen dat ik hem niet leuk vind. Ik leg uit waarom niet. Punt klaar over.

    Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou. Maar het is niet mijn ding. En ik reageer niet aggressief. Ik gebruik hoofdletters, om bepaalde dingen te accentueren, maar ik scheld nergens. Dus waar je aggressief vandaan haalt, ik weet het niet.

    En als jij kritiek leveren al de grond in boren vind..... jij hebt zeker mijn posts over (PS2-exclusive BTW) 24 The Game nog niet gelezen?
    Ik heb weldegelijk genoten van de game ja somebody shoot me.

    edit: wacht je vind 24 the game, een ps2 exclusive niet goed, man wat zat ik er naast over je fanboyisme
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36540487
    kijk, het interesseert mij niet welke spellen jij of wie dan ook op welke console speelt, zolang je het maar niet van mijn centen doet. Capice? Vriendjes?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540547
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:34 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Ik heb weldegelijk genoten van de game ja somebody shoot me.
    Daar is niks mis mee
    Ik geniet nog steeds enorm van het spelen van SMAC, en er zijn vast zat mensen hier die die game absoluut niet kunnen waarderen .
    pi_36540606
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:34 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Ik heb weldegelijk genoten van de game ja somebody shoot me.

    edit: wacht je vind 24 the game, een ps2 exclusive niet goed, man wat zat ik er naast over je fanboyisme
    niet goed? Man, dat spel zou in de supermarkt tussen de pleerollen moeten staan. Ik heb hem gehuurd (24-fanboy I admit) vol verwachting, geen reviews gelezen om geen spoilers te hebben.

    Maar nogmaals; er zullen best mensen zijn die het leuk vinden....
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540621
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:35 schreef SocialDisorder het volgende:
    kijk, het interesseert mij niet welke spellen jij of wie dan ook op welke console speelt, zolang je het maar niet van mijn centen doet.
    quote:
    Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou.
    "enter"
    quote:
    Capice? Vriendjes?
    Ik zit nergens over in iig.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')