OK, voor zijn tijd was hij de mooiste shooter op een console. Maar ik speelde hem op een PC. Zoals hij oorspronkelijk bedoeld was zeg maar.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat verbaast me niet echt.
Alleen denk ik dat de wat objectievere gamer daar iets anders tegen aankijkt.
Het feit dat je die graphics (voor toen op de consoles) achterhaald noemt zegt op zich wel een hoop over hoe objectief je bent.
Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie, en een game die een 10 heeft gekregen in de EDGE een van slechste games ooit noemenquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:29 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
OK, voor zijn tijd was hij de mooiste shooter op een console. Maar ik speelde hem op een PC. Zoals hij oorspronkelijk bedoeld was zeg maar.
Maar aangezien je het verhaal en leveldesign (voor mij de 2 belangrijkste punten van een shooter) niet noemt, ben je het wel met me eens dat Halo nou niet bepaald de shit is die MS ons wil doen laten geloven.
Ik heb de Xbox versie niet gespeeld, maar wat deed de Xbox er dan mee dat er uit is gehaald voor de PC versie?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:43 schreef piet_pelle het volgende:
Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie
Nou de precieze specs kan ik je niet geven maar ik heb beide gespeeld met enkele vervente pc gamers en we waren het er allemaal over eens dat de pc versie wat 'saaier' eruit zag. De kleuren waren wat minder fel en het zag er wat klinischer uit.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:51 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik heb de Xbox versie niet gespeeld, maar wat deed de Xbox er dan mee dat er uit is gehaald voor de PC versie?
Dus omdat EDGE hem verschrikkelijk goed vond MOET ik hem ook goed vinden?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:43 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie, en een game die een 10 heeft gekregen in de EDGE een van slechste games ooit noemen![]()
Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 20:17 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dus omdat EDGE hem verschrikkelijk goed vond MOET ik hem ook goed vinden?
Sinds wanneer mag ik er geen eigen mening op na houden? Als ik een spel niets vind, interesseert het mij niets wat de rest van de wereld ervan vindt, aangezien de centen om dat spel te kunnen spelen uit MIJN zak moeten komen.
Als jij de grond waar HALO op heeft gelegen aanbidt moet jij dat helemaal zelf weten, maar mijn MENING is dat ik het spel RUK vond.
en daggla kan dat misschien niet "objectief" vinden, en daar heeftie helemaal gelijk in. Mijn mening is namelijk SUBJECTIEF. Net als elke andere mening trouwens.
aartsvijand? Welke fokking aartsvijand? Doe even normaal, het zijn gewoon twee producten. Meer niet.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:31 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.
Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is.
Das gewoon zielig man.
En jij denkt natuurlijk dat alle 'topgames' ooit gemaakt geweldig zijn of niet? Ik meen dat EDGE ook een 10 gaf voor Nintendogs, wat vind je daar van?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 22:31 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.
Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is.
Das gewoon zielig man.
ik vind hem vet!quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:22 schreef Retuobak het volgende:
Wat vindt iedereen trouwens van mijn toffe gejoepte Ken Kutaragi 4D avatar?
Verre van dat zou jij moeten weten.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:10 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En jij denkt natuurlijk dat alle 'topgames' ooit gemaakt geweldig zijn of niet?
Niet gespeeld zou vast wel een leuke game zijn maar niks voor mij.quote:Ik meen dat EDGE ook een 10 gaf voor Nintendogs, wat vind je daar van?
Ik vond als FPS liefhebber Halo een matige shooter die op veel punten steekjes liet liggen, en ik vind de Xbox de beste console van de afgelopen generatie op elk vlak en ik geniet ook gewoon van het spelen van FPS games op m'n 360 nuquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:24 schreef piet_pelle het volgende:
Als een gerenomeerd blad als EDGE (en echt wel meerdere hoor) de game een 10 geven en hij gaat het pronkstuk van de xbox ff de grond in boren dan is dat toch wel een beetje apart los van waar je smaak ligt.
Ik heb weldegelijk genoten van de game jaquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:30 schreef SocialDisorder het volgende:
piet, ik ga het je nog een keer uitleggen; ik boor het spel de grond niet, ik zeg alleen dat ik hem niet leuk vind. Ik leg uit waarom niet. Punt klaar over.
Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou. Maar het is niet mijn ding. En ik reageer niet aggressief. Ik gebruik hoofdletters, om bepaalde dingen te accentueren, maar ik scheld nergens. Dus waar je aggressief vandaan haalt, ik weet het niet.
En als jij kritiek leveren al de grond in boren vind..... jij hebt zeker mijn posts over (PS2-exclusive BTW) 24 The Game nog niet gelezen?
Daar is niks mis meequote:Op zaterdag 1 april 2006 00:34 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ik heb weldegelijk genoten van de game jasomebody shoot me.
niet goed? Man, dat spel zou in de supermarkt tussen de pleerollen moeten staan. Ik heb hem gehuurd (24-fanboy I admit) vol verwachting, geen reviews gelezen om geen spoilers te hebben.quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:34 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ik heb weldegelijk genoten van de game jasomebody shoot me.
edit: wacht je vind 24 the game, een ps2 exclusive niet goed, man wat zat ik er naast over je fanboyisme![]()
quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:35 schreef SocialDisorder het volgende:
kijk, het interesseert mij niet welke spellen jij of wie dan ook op welke console speelt, zolang je het maar niet van mijn centen doet.
"enter"quote:Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou.
Ik zit nergens over in iig.quote:Capice? Vriendjes?
om het maar weer even on topicte krijgenquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:36 schreef Sjotime het volgende:
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3149186
ps3? Was dit niet het Killzone vs Halo topiek dan?quote:Op zaterdag 1 april 2006 00:40 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
om het maar weer even on topicte krijgen
denk het ook, maar aan de andere kant....met die gekke jappen bij square weet je het nooitquote:Op zaterdag 1 april 2006 00:41 schreef Retuobak het volgende:
Te dicht bij 1 april om er nu al uitspraken over te doen SD
Alsof je kan zien aan die 2 shots wat voor type game het is. Kan net zo goed een techdemo zijn met physics en destructable environments (dat bord in die auto). De allereerste UE3.0 shots zie je ook een "adventure look", maar dat zegt ook weinig en was ook geen game maar gewoon een setting om bepaalde aspecten te showen van de engine.quote:Ik kan je toch echt garanderen dat Paradise niet naar de PS3 komt en al helemaal dat het geen UE3 gebruikt . En ik zeg je dat die andere 2 shots erg op adventure-shots lijken, niet dat ze noodzakelijk van dezelfde game zijn.
Dream on met je renders.quote:http://www.microapp.com/exemples/paradise/nl/index.cfm
Oh en check ff daar bij de '3D-afbeeldingen', daar is het character design alweer een paar stapjes mooier
Klopt, dat kan ik bij een hoop games niet, maar hier wel omdat dit gewoon duidelijk ingame shots zijn van een adventure. Waarom is het zo moeilijk voor jou om iets aan te nemen van iemand? Wat voor baat zou ik bij liegen hebben?quote:Op zaterdag 1 april 2006 12:54 schreef LuukBes het volgende:
Wat een gelul. Ik kan jou honderden shots laten zien van games in alpha-staat of techdemo's zonder HUD en interface, waar jij niet kan uithalen wat voor type game het is. Maar goed, blijf maar eigenwijs doen, ik wacht wel het filmpje af.
Nee, dat was ik niet. Overigens vind ik Motorstorm nog steeds niet indrukwekkend. Ratchet & Clank wel erg mooi thoughquote:Was jij niet ook diegene die betwijfelde dat Warhawk zoveel fighters onscreen zou hebben zoals de TGS en E3 trailer showde op basis van die 1e crappy GDC pics van het vorige topic, alleen omdat die 'fotograaf' ze niet op beeld had kunnen krijgen ? Zat je toch behoorlijk ernaast blijkt uit de nieuwe filmpjes. Net zoals de 1e Motorstorm pics afbreuk doen aan het filmpje, t.o.v. wat daadwerkelijk in beweging te zien was.
Al zouden ze niet van Paradise zijn, 95% zeker dat ze wel van een adventure zijn, dat zie je heel erg makkelijk aan de detail-contrasten (en dan heb ik het niet eens over dat die er zijn, maar meer over hoe ze aanwezig zijn). Werkelijk elke moderne adventure gaat exact zo om met scenery. Maar hey, je hoeft me niet te geloven hoorquote:Terug naar waar om om ging met die 3 pics. Het 1e en 3e shot is in ieder geval van dezelfde demo of game, kun je zien aan het glas op de grond dat bij de auto ligt en bij dat menneke idemdito. En die 2 hebben ook een andere look dan die pic van Paradise, dus my guess is dat ze 1 foute pic erbij geplaatst hebben.
Ik denk gewoon dat je ernaast zit. Dit zijn dezelfde gasten die die hele rits goeie filmpjes geleaked hebben die ik boven gepost heb, kan me niet voorstellen dat ze het hier zo mis hebben.quote:Op zaterdag 1 april 2006 13:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Klopt, dat kan ik bij een hoop games niet, maar hier wel omdat dit gewoon duidelijk ingame shots zijn van een adventure. Waarom is het zo moeilijk voor jou om iets aan te nemen van iemand? Wat voor baat zou ik bij liegen hebben?
En dat typeert nou o.a. adventure graphicsquote:Die gast is als gamemodel anders top, kan makkelijk door voor nextgen. Scenery is minder.
quote:From TTP @ GAF: It should also be noted how, in the time frame 01:09 - 01:12, a standing soldier at the bottom of the screen falls down upon being "touched" by a ragdoll corpse flying into his legs. Pretty "articulated" stuff.
Je zou ook gewoon het filmpje kunnen kijken, daar wat van kunnen zeggen en dan TVPen met het commentaar daaropquote:
Nee, want ik ga nu weer voetbal kijken en heb er nu geen tijd voor.quote:Op zondag 2 april 2006 15:34 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je zou ook gewoon het filmpje kunnen kijken, daar wat van kunnen zeggen en dan TVPen met het commentaar daarop
Mwah, vind die andere filmpjes beter ogen dan deze. Vanuit een physics demo oogpunt is dit wel next-gen, maar het hele terrein is vrij kaal en de textures zijn ook niet up to spec, puur gericht op een bepaald aspect zonder alle toeters en bellen.quote:Op zondag 2 april 2006 15:26 schreef Retuobak het volgende:
ERG tof filmpje
Bijna zo indrukwekkend als het Cell Factor filmpje dat te bezichtigen is op de Ageia site.
Maar dit is een van de eerste non-pre-rendered PS3 filmpjes die een goede indruk bij me achterlaat, het werd ook eens tijd zeg. Snap niet dat Sony eerst alleen maar relatief matig materiaal uit heeft laten brengen (Untold Legends comes to mind)
quote:Op zondag 2 april 2006 16:25 schreef LuukBes het volgende:
[..]
.
De rest (Killzone, Heavenly Sword, Motor Storm etc) was meestal allemaal in-game engine werk, maar idd pre-rendered, omdat het immers op alpha hardware zonder FlexIO-bus, RSX en fullspeed-Cell maar op 5 fps liep. Realtime getaped dus, en vooruitsgespoeld tot aan 60 fps als showtrailer.
Dat verhaal dat een extern bedrijf de trailer heeft geproduceerd komt van een user die op Eurogamer forums post, en zegt 'friends' te hebben die claimen bij Axis Entertainment te werken. En zo is dat de wereld in gekomen, en heeft elke site en dork dat overgenomen, zelfs een jaar erna echo'ed dat kennelijk nog door bij de papagaaien...quote:Op zondag 2 april 2006 16:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Van Killzone is bevestigd dat het een render is geweest, zelf speciaal gemaakt door 1 of ander bedrijf. Het filmpje was gewoon wat de ontwikkelaar verwacht qua graphics/physics/enz op de PS3. Als er 1 ding gerenderd was dan was het de Killzone-trailer wel
Vorig jaar na de E3 al bekend geworden dit. Dus dan geloof jij toch lekker een anonieme poster van een forum, hou ik het voorlopig wel op de officiele bronnen, en zien we wel waar het op uit draait.quote:The newest issue of PSM has stated that the footages from I-8, Warhawk, and Killzone were all real-time. Killzone was running on alpha dev kits at 5FPS and post production sped them up to 60FPS.
Guerilla Games has recently fessed up to as much, but also explained themselves and given us an update on that status of Killzone PS3:
“The video shown at E3 was not in real time. It was a CGI demo sped up from 5 FPS as you said. The development team did this because we could not make a demo of that calibur at 30-60 FPS on the hardware we had at the time. Now however, the team is working the game on PS3 alpha kits, and it is looking just as impressive as the demo, at 30 FPS. The game is still in the very early stages of development, and I expect that it will release with visuals that are just as impressive as those in the E3 demo. We are planning on showing in game footage before too long, and we can’t wait to see the public’s reaction to it.”
Het zegt wel een hoop over de potentie als je met crappy alpha hardware en software al op 5 fps zit. Heavenly Sword trailer was bv singlethreaded enkel op de Cell-PPE, waar geen enkele SPE gebruikt werd (inmiddels wel, Havok physics draait bij hun op SPE's). Toch was het meeste v.d. trailer ingame-engine werk, op het closeup gezicht na. En nog niet eens omdat dat niet mogelijk zou zijn, maar omdat men te weinig tijd had om die demo inelkaar te knutselen. Uiteindelijk zou alles met de game-engine gedaan worden. Bron : lead-coder van Ninja Theory die op Beyond3D regelmatig info lekt.quote:Van de MotorStorm-trailer is bevestigd dat het soort van ingame gerenderd is, maar zonder gebruik van AI, physics, gameplay-elementen, enz.
Dan kan je wel zeggen dat het gerenderd is door de PS3, maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van de games.
ze hebben het over een CGI-demo en meestal betekent dit een pre-renderd filmpje... De enige manier om zeker te weten of het echt was is tijdens de E3 als er echte ingame-beelden komen van Killzone op de PS3quote:Op zondag 2 april 2006 17:47 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Dat verhaal dat een extern bedrijf de trailer heeft geproduceerd komt van een user die op Eurogamer forums post, en zegt 'friends' te hebben die claimen bij Axis Entertainment te werken. En zo is dat de wereld in gekomen, en heeft elke site en dork dat overgenomen, zelfs een jaar erna echo'ed dat kennelijk nog door bij de papagaaien...
Die gast schijnt echter een faker te zijn, hij was extreem pro-MS in zijn posts, en heeft daarna nooit meer iets gezegd. Lekker betrouwbare bron joh !
Guerilla zegt zelf :
[..]
Vorig jaar na de E3 al bekend geworden dit. Dus dan geloof jij toch lekker een anonieme poster van een forum, hou ik het voorlopig wel op de officiele bronnen, en zien we wel waar het op uit draait.
[..]
Het zegt wel een hoop over de potentie als je met crappy alpha hardware en software al op 5 fps zit. Heavenly Sword trailer was bv singlethreaded enkel op de Cell-PPE, waar geen enkele SPE gebruikt werd (inmiddels wel, Havok physics draait bij hun op SPE's). Toch was het meeste v.d. trailer ingame-engine werk, op het closeup gezicht na. En nog niet eens omdat dat niet mogelijk zou zijn, maar omdat men te weinig tijd had om die demo inelkaar te knutselen. Uiteindelijk zou alles met de game-engine gedaan worden. Bron : lead-coder van Ninja Theory die op Beyond3D regelmatig info lekt.
Leugenaarquote:Op zondag 2 april 2006 18:15 schreef kepler het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal met hele goede graphics komen. Maar voorlopig hebben ze nog geen enkele echte ingame-beelden laten zien.
Ach, het is SOE dat die game maakt, dus het zal niet bepaald representatief zijn voor het niveauquote:Op zondag 2 april 2006 18:37 schreef kepler het volgende:
[..]
nou als dat het niveau laat zien van de PS3-games![]()
quote:New Lair screen leaked
Recently a new screenshot of Factor 5's "Lair" was leaked onto the internet by CVG, and boy does it look good!
In case you don't know, "Lair" is a next-gen PS3 title that takes you back to the mythical world of knights and dragons. From the looks of it, the game will utilise 3rd person camera angles and you'll be able to fly your dragon through the clouds - fighting other dragons as you go. To put the graphical capabilities into perspective, the dragons are made up of 170,000 polygons and 10 different layers of texturing.
Since the screen's release, people have been discussing the credability of the image, with talks of it being photoshoped to include a fake HUD. This brings up an intresting question - if Lair already has a completed HUD wouldn't this mean the game is near completion? It seems increasingly likely that the rumor of Lair being a launch title could turn out to be true.
Either way, the game looks great and I can't wait to get my hand on it!
Ziet er strak uit ja, ik kan me alleen nog weinig voorstellen bij de gameplay. Heb jij daar wat specifiekere info over? Of maybe een shot met HUD ed.quote:
Je haalt dingen door mekaar, of snapt niet wat ze zeggen. Natuurlijk is het CGI en pre-renderen. Het realtime draaien van game-gfx-engine-code (zonder AI, Sound, physics etc) op 5 fps, en dan versnellen tot 60 fps, dat is in principe al "pre-renderen", letterlijk. Je rendert "pre", vantevoren dus, omdat het niet realtime op 60 fps lukt. Resultaat is CGI = Computer Generated Images. Met de nadruk op generated. Dat moet je niet verwarren met bv een serie aan fancy 3D ogende screens die artists tekenen op een tekenbord en aan elkaar plakken, zoals FMV in cutscenes. Met pre-renderen zoals dit, middels Maya en renderfarms die er aan te pas komen, ben je bezig met de models die vaak in de gameengine gebruikt worden (in d ehuidige generatie in versimpelde vorm).quote:Op zondag 2 april 2006 18:15 schreef kepler het volgende:
[..]
ze hebben het over een CGI-demo en meestal betekent dit een pre-renderd filmpje... De enige manier om zeker te weten of het echt was is tijdens de E3 als er echte ingame-beelden komen van Killzone op de PS3
als het ze lukt respect hoorVoorlopig geloof ik het nog niet
De MGS4 trailer is wel in-game. Je doelt op "gameplay" aspecten en interfaces, en eventuele first person of third person standaard views. Dat is iets anders. Dat heeft eerder te maken met gamedesign en in hoeverre ze kunnen spelen met camera standpunten en cinematische animatie-scenes. Want dat is het grote verschil tussen normale player-controlled gameplay en die scenes : de verbeterde animatie en het spelen met camera, in een scipted scene. De gfx zijn immers realtime haalbaar.quote:edit: en nog veel van die trailers zijn 'ingame' (zoals bijvoorbeeld MGS4 waarbij ze de camera draaien), maar hierbij zijn alle game-elementen uitgeschakeld en zijn het dus geen echte ingame-beelden.
Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal met hele goede graphics komen. Maar voorlopig hebben ze nog geen enkele echte ingame-beelden laten zien. Beelden dus waarin een speler echt rondloopt in de wereld en het spel aan het spelen is
Ik kan me idd alleen drakengard bedenken maar dat was maar een matig spe.l Ik heb deel 2 niet gespeeld maar hij krijg niet geweldig hoge cijfersquote:Op zondag 2 april 2006 19:32 schreef Retuobak het volgende:
Zeker ja, temeer omdat het zo'n origineel thema is dat zelden wordt gebruikt in games.
Oh puur drakengefocusde games zijn er niet ongelofelijk veel (al zijn er wel redelijk wat, zoals bijv. Drakan: Order of the Flame). Maar draken maken toch hun opwachting in een enorme hoeveelheid games, en ridders in nog veel meer games.quote:Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
Ik kan me idd alleen drakengard bedenken maar dat was maar een matig spe.l Ik heb deel 2 niet gespeeld maar hij krijg niet geweldig hoge cijfers
Kwestie van de zaken die men geshowed heeft aan elkaar koppelen. De particles mud, de track en vehicle physics, de vele vehicles en wilde AI, goeie crashes, in combinatie met een coole replay met veel camviews zoals die heliview.http://img450.imageshack.us/img450/9144/nottoofar0pk5wz.jpgquote:Op zondag 2 april 2006 18:09 schreef Retuobak het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat Killzone zo mooi zal zijn als de pre-render, we hebben inmiddels immers ook al gezien dat Motorstorm nog maar een fractie is van wat het zou moeten zijn.
Zelfde verhaal dan. Je weet niet in hoeverre in die demo de physics, sound en AI in werking zijn, en wat voor PC je nodig hebt.quote:Daarentegen laten developers als Crysis met real-time vloeiende beelden zien hoeveel er tegenwoordig mogelijk, en dat is toch ERG indrukwekkend (wat die Duitsers doen is zo mogelijk indrukwekkender dan waar onze landgenoten aan bezig zouden zijn)
Het feit dat het volledig speelbaar zal zijn op de E3 zegt genoegquote:Zelfde verhaal dan. Je weet niet in hoeverre in die demo de physics, sound en AI in werking zijn, en wat voor PC je nodig hebt.
Extra developmenttjidquote:Er is trouwens een fors verschil tussen de gameplay beelden van de eerste Crysis trailer een maandje terug met die matige destructable environtment physics (truck die een huis in rijdt en wat planken eruit rijdt) en de laatste trailer.
In Crysis schiet je ook met dropships over het enorme eiland waar je op speelt. En dat met een dergelijke mate van detailquote:De volumetric clouds en het mooie water uit die demo waren ook te zien Warhawk, dat bovendien een highspeed game is op 60 fps, i.p.v. op loopsnlheid door een jungle lopen.
Tja, ik vind dat dat schromelijk overdreven wordt, het enige in m'n PC dat ik niet nodig heb voor normaal windows werk en andere toepassingen is m'n videokaart. De 300 euro voor een nette videokaart valt dan ineens heel erg mee.quote:Dus is het eerst nog maar eens afwachten of die laatste Crysis trailer op dat grafische niveau draait op een betaalbare PC.
Ach, zal echt niet alleen voor SLI-bakken zijn, of je moet het in 2560x1600 gaan draaien. Ik speel gewoon in 1280x1024 en ik verwacht dat ik gewoon in een prima mate van detail zal kunnen draaienquote:Als dat detailniveau namenlijk een SLI dual core 7900GTX en X2 A64 Alienware beest vergt voor acceptabele framerates, dan heb je niks voor deze soort realtime-demo's, omdat 99% van de spelers het dan niet kan draaien.
Je realiseert je wel hoe mooi dat alsnog is he?quote:Die players zijn dan weer genoodzaakt om veel detail en extra's uit te zetten, zodat je mogelijk een FC 1.5 overhoudt.
Great. Een DX10 GPU is nog niet eens uit, van de zomer liggen ze in de winkel voor 550 euri. Dual core CPU vergt ook weer een nieuw slot/moederbord voor heel velen.quote:Op zondag 2 april 2006 20:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Het feit dat het volledig speelbaar zal zijn op de E3 zegt genoeg.
En wat je nodig hebt voor high detail is ook al bekend: dual core/2GB/high-end DX10 GPU
Heb in die extra devtijd geen betere physics gezien anders, de nieuwe trailer laat op dat terrein niks zien, dat onderdeel hebben ze eruit gelaten omdat ze denk ik inzagen dat het niet echt impressive is. Ik zou eerder zeggen : dat waren gameplay-beelden down to normal PC-spec.quote:Extra developmenttjid
Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten)quote:Op zondag 2 april 2006 20:34 schreef LuukBes het volgende:
Great. Een DX10 GPU is nog niet eens uit, van de zomer liggen ze in de winkel voor 550 euri. Dual core CPU vergt ook weer een nieuw slot/moederbord voor heel velen.
Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen.quote:Heb in die extra devtijd geen betere physics gezien anders, de nieuwe trailer laat op dat terrein niks zien, dat onderdeel hebben ze eruit gelaten omdat ze denk ik inzagen dat het niet echt impressive is. Ik zou eerder zeggen : dat waren gameplay-beelden down to normal PC-spec.
Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest. En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren.quote:maar als ik jou was zou ik hem niet zo versus de PS3 zetten omdat dat game en die engine momenteel ook geschreven wordt in multithreaded Cell taal voor de PS3. Het wordt interessant vergelijken tussen die 2.
En zonder een Agaix physics kaart in je PC zal de PS3 op dat terrein zwaar uitlopen. Dat zie je al in het aantal objects onscreen in alle demo's van Ratchet, Warhawk, Heavenly Sword etc, dat lijkt een specialisme te worden van de PS3 door de SPE's, met als gevolg veel levendigheid on screen.
Alle bladeren zeker niet. Takken die meebewegen ja. Is echter ook maar weer afwachten hoe grootschalig dat dat is, want ik zag die gast in de trailer door vele struiiken/takken rennen, en slechts een enkele tak bewoog mee.quote:Op zondag 2 april 2006 20:47 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten)
[q]
Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen.
Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance.quote:Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest.
4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren.quote:En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren.
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?quote:Op zondag 2 april 2006 21:50 schreef kepler het volgende:
waarom weet je (of doe je alsof![]()
) hier zoveel van LuukBes? Doe je zoiets voor je werk?
Wat gek dat developers dan erkennen dat de physics capaciteiten van de Ageia PhysX kaarten die overstijgen van de Cell CPU?quote:Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance.
Fillrate.quote:4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren.
Overeenkomsten?quote:RSX-power vergelijken met PC GPU's kan niet. Als je beide uit hun omgeving haalt dan en onder een microscoop legt dan zijn er idd veel overeenkomsten, qua architectuur met de 7900GT.
Vista lost deze problemen voor een erg groot deel op.quote:Ten tweede kan je het ook niet vergelijken omdat de PC vastgeroest zit aan trage WIndows XP benaderings-lagen die theoretische performance zwaar belemmeren, inclusief allerlei API's en veel te veel softwareoverhead van het OS om alles stabiel te houden. Daar verlies je enorm veel power.
DX10 wordt losgekoppeld van voorgaande versies, PCI-E is meer dan snel genoeg (zowel qua latencies als qua doorvoersnelheid). En de geheugencontroller zit bij AMD gewoon on-die hoor. Dus een moederbord heeft wat dat betreft al weer 0 impact op performance.quote:Ten derde is die prehistorische x86 architectuur en standraard moederbord-architectuur (trage PCI-E, southbridges, northbridges etc) ongeschikt om door te evolueen en te concurreren met de custom designed PS3 op dat terrein. De bestaande x86 software-base belemmert vooruitgang, omdat compatibiliteit en BC een pre is, kan het PC platform niet verder evolueren.
Dat heet gevoelig zijn voor marketingpraat ipv real-world performancequote:Cell is bovendien als game-CPU tussen de 4 en 40 keer sneller dan een 3 Ghz P4, afhankelijk van welke gametaak je hem laat doen.
Wat gek dan dat developers blijkbaar absoluut geen moeite zeggen te hebben met porten naar de PC vanaf de PS3 en dat men o.a. bij nVidia al zegt dat de PC bij release van de PS3 al weer voorop loopt. Gek zeg.quote:Wat dat aangaat is de kloof die de PS3 slaat nog lang niet overbrugt door een paar frequentieupdates en nieuwe dualcore PC-CPU's.
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelenquote:Op zondag 2 april 2006 21:55 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?![]()
Mooi ben ik niet de enigste die dat denktquote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen.
yupquote:Op zondag 2 april 2006 21:55 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?![]()
*Eenschquote:
Niet echt.quote:Op maandag 3 april 2006 18:33 schreef Retuobak het volgende:
Dus de nieuwe GDC demo's enzo vond je niet waardig?
Je gebrek aan enthousiasme wordt nog een aanstekelijkquote:Op maandag 3 april 2006 18:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet echt.Maar dat komt vooral door de matige kwaliteit van de filmpjes.
8 Channel Audio uit de RSXquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
voor de techies onder ons;
[afbeelding]
Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
bron: http://www.ps3land.com/news/article274.phpquote:New Development Tool For PS3
SN Systems has announced a new tool called "Tuner" for PS3 game developers. The company, which is a subsidiary of Sony Computer Entertainment Inc., specialises in software development tools.
"Tuner" is a profiling tool that helps developers discover bottlenecks and errors in the source code, allowing them to improve the code and save time.
Andy Beveridge, co-founder and Director of SN Systems, stated, "Tuner has already been a major product, both on the PlayStation 2 and PSP,” Andy Beveridge, co-founder and Director of SN Systems commented.
“It was a natural progression to develop it for PlayStation 3. This latest version has been tailored to the PlayStation 3’s threaded architecture which will really help developers take advantage of the new hardware.”
It has been suggested by many analysts that developing for the PS3 could be difficult, as it was with the PlayStation 2. The multi-cored architecture has never been used in games consoles, and “Tuner”, along with other middleware, should allow developers to seamlessly adjust to Sony’s next generation console.
SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten.quote:
Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid....quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
voor de techies onder ons;
[afbeelding]
Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:15 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid....
De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.quote:
Beste reply OOIT.quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen.
Ahquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten.
ahquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.
quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ergens best wel logisch aangezien de HDMI controller(s) direct aan RSX gekoppeld zitten of in RSX geïntegreerd zit(ten). En HDMI geeft behalve het DVI-videosignaal, ook een audio signaal (tot max 8 ongecomprimeerde kanalen). Het geluid gaat in ieder geval via RSX, maar ik geloof dat Cell de soundprocessing zelf op zich neemt.quote:
quote:RSX to provide PS3 audio capabilities?
A slide shown at the Game Developers Conference has suggested that the RSX may provide hardware accelerated, 8 channel audio.
The block diagram shows a box for the RSX with an arrow labelled “8 Ch. Audio” as well as its two Video Outs.
RSX is the nVidia-developed graphics card for the PlayStation 3.
Jen-Hsun Huang, nVidia CEO, did speak of SoundStorm 2. The original SoundStorm integrated graphics and audio on nForce2 chipsets.
"We're gonna build SoundStorm 2. It's gonna be awesome."
He was less clear on what form the next SoundStorm would take, saying that nVidia was still trying to figure out how to deliver SoundStorm as a product. Huang spoke about how the new SoundStorm "will come in a way that you won't expect."
Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.
Niet? als je schuin een heuvel afloopt zie je een meter of wat voor je eerst een kale vlakte en naarmate je er dichterbij komt komt er begroeiing tevoorschijnquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:37 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.
Waarschijnlijk omdat het praktisch altijd erg donker is dat het me nog niet opgevalleen is. Echt niet gewoon.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:38 schreef Tain het volgende:
[..]
Niet? als je schuin een heuvel afloopt zie je een meter of wat voor je eerst een kale vlakte en naarmate je er dichterbij komt komt er begroeiing tevoorschijn
Beter kijken in de outdoorsquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:37 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.
GoW2 staat volgens mij nog op een release in het eerste kwartaal van 2007, dus misschien maken ze er ook een PS3-versie vanquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
God of War II is PS2 only toch? Ik lees reacties van mensen die zeggen dattie PS3 launchgame wordt
Die mensen weten niet waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
God of War II is PS2 only toch? Ik lees reacties van mensen die zeggen dattie PS3 launchgame wordt
Klopt. De PS1 hebben ze ook nog héél lang in leven gehouden en als ik Sony mag geloven zijn ze van plan de PS2 nog langer te ondersteunen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Sony laat iig de PS2 niet afsterven.
FF XII, GoW2, GT4 Online etc.
Kan me heeeel goed voorstellen dat een hoop mensen prima kunnen leven met een paar maandjes later een PS3.
8 mei dus meer duidelijkheidquote:PS3 D-Day Announced
By Colin Campbell
Sony has announced its annual pre-E3 press conference, an event certain to be dominated by PlayStation 3 launch plans.
Just as last year, Sony's event will be held at Sony Pictures Entertainment Studios in Culver City, on the afternoon of the pre-E3 Monday (May 8).
Sony bigwigs and third party acolytes will sing PlayStation 3's praises will offering new demos of launch titles. The media will hope to hear a launch date, price, at-least partial launch line-up and details of the controller.
Nintendo's conference is likely to take place Tuesday while Microsoft's is also on Tuesday morning.
http://www.gamer.nl/nieuws/29927quote:Het Amerikaanse PlayStation Magazine heeft in haar nieuwste editie meer informatie over de PlayStation 3 openbaar gemaakt.
Zo zal de PS3-bezitter de mogelijkheid hebben om een eigen "Lifestyle Server" in te richten. Mensen van friendlists kunnen zo een blog of een forum op deze server plaatsen die ook te zien is wanneer de PS3 uit staat. Zo kan met bijvoorbeeld een video dagboek maken met behulp van de Eye-Toy camera maken. Maar ook kunnen foto's op de server geplaatst worden of replays van gespeelde games. Met behulp van de PSP kunnen foto's en video's naar de PS3 gestuurd worden van en naar vrienden.
Klinkt als... Dingen die theoretisch gezien heel goed mogelijk zijn, maar waarschijnlijk toch niet in de praktijk gebracht zullen worden. Ik kan me nog heel goed de PS2-praatjes herinneren over de vele mogelijkheden zodra de HDD en netwerk-adapter beschikbaar zouden zijn... en dan heb ik het nog niet eens over Ken Kutaragi's fantasie verhalen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:49 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.gamer.nl/nieuws/29927
Klinkt als...........nog meer vervuiling van het net..........ach, zolang ik geen video's van opgeschoten pubers die "1337 über-n00bs gePwned" hebben door m'n strot geduwd krijg, vind ik het best.
That's putting it mildly, kan niet zeggen dat ik vrolijker wordt van de aanschaf van een 360 als je ziet hoe hij omgaat met Oblivion in vergelijking met m'n jaar oude PCquote:Op woensdag 5 april 2006 01:21 schreef P-Style het volgende:
Enneh... extra RAM zou geen overbodige luxe zijn nee... (voor MMO's bijv.)
Ik merk het al bij WoW. Speelde het eerst met 512MB ram en nu met 1GB ram. Het verschil is enórm. MMO's vreten geheugen, zeker als je met een beetje veel players tegelijk in een bepaald gebiedje bent.quote:Op woensdag 5 april 2006 01:33 schreef Retuobak het volgende:
That's putting it mildly, kan niet zeggen dat ik vrolijker wordt van de aanschaf van een 360 als je ziet hoe hij omgaat met Oblivion in vergelijking met m'n jaar oude PC. Sure, het is deels brak programmeerwerk, maar ook een deel extreem geheugengebrek...
Ik vind ook dat de consolebouwers altijd te veel besparen op RAM. Iedere generatie weer.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:14 schreef Retuobak het volgende:
1GB is idd op de PC een aanrader, maar goed, je moet niet vergeten dat je OS ook 200MB vreet en je vaak nog wel wat programma's aan hebt staan die nog wat vreten.
Then again, de 360 moet het doen met 512MB voor main EN GPU.
Een moderne GPU gebruikt toch die 256MB wel behoorlijk vaak volledig, en tja, 256MB als system RAM is niet bepaald veel, hoe snel het ook is.
Ik snap de overweging ook niet helemaal, ja je console wordt duurder in het begin, maar RAM is wat het meest in prijs daalt op de lange termijn. Over 3 jaar kost het je geen drol extra meer en je hebt een aanzienlijk grafisch voordeel boven de concurrentie.
Klopt. Maar juist omdat consoles lang mee gaan is een voorsprong (meer effectief te gebruiken RAM) mooi meegenomen.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:29 schreef SocialDisorder het volgende:
Console OS is over het algemeen wat efficiënter dan windows, omdat het OS specifiek voor die hardware geschreven kan worden, ipv windows dat met 80 miljoen (and counting) verschillende configuraties mogelijk zijn.
Het liefst zie ik bij de PS3 gewoon 1GB unified XDR RAM, dan mogen ze van mij 1 van die HDMI-uitgangen en 2 van de gigabit ethernetpoorten schrappen om de kosten te besparen.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:52 schreef Retuobak het volgende:
Jep, maar kijk naar de 360, hoppa 60 dollar erbij op de aanvangskostprijs. Dat willen ze niet.
Bij de PS3 zal het nog wel ietsje duurder zijn ivm het XDR RAM
Iets zegt me dat het schrappen van die ongein niet gaat helpenquote:Op woensdag 5 april 2006 10:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het liefst zie ik bij de PS3 gewoon 1GB unified XDR RAM, dan mogen ze van mij 1 van die HDMI-uitgangen en 2 van de gigabit ethernetpoorten schrappen om de kosten te besparen.
misschien een rare vraag, maar kan hiervoor niet de HD gebruikt wordenquote:Op woensdag 5 april 2006 01:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik merk het al bij WoW. Speelde het eerst met 512MB ram en nu met 1GB ram. Het verschil is enórm. MMO's vreten geheugen, zeker als je met een beetje veel players tegelijk in een bepaald gebiedje bent.
Het zijn gigabitpoorten en achter die poorten zitten gigabit ethernetcontrollers. Zo vreselijk goedkoop zijn die nog niet (vergeleken met de 10/100 ethernetcontrollers tenminste). Ach, van mij mogen ze er zo veel mogelijk in stoppen hoor. Ik ben best bereid te investeren in het apparaat, zolang de games maar niet te duur worden.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:56 schreef disjfa het volgende:
Maar dan is dat weer zo zonde dat ze dat er niet in hebben gestopt. Ze moeten gewoon alles erin douwen en gewoon mensen laten betalen
Verder zijn ethernet poorten niet echt de kostenMaargoed.
Veeeeeel te sloom.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:01 schreef kepler het volgende:
[..]
misschien een rare vraag, maar kan hiervoor niet de HD gebruikt worden
Ik denk dat ze wel genoeg hebben nagedacht over Cell en dat Cell (mist goed geprogrammeerd) efficiënter zal zijn dan een quad-core PPC. In ieder geval een stuk zuiniger.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:59 schreef Retuobak het volgende:
Iets zegt me dat het schrappen van die ongein niet gaat helpen
Volgens mij hadden ze beter dit kunnen doen:
-Nooit beginnen aan ontwikkeling Cell
-Met bespaarde geld 1GB unified XDR RAM en een mooie quad-core IBM PPC CPU
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel genoeg hebben nagedacht over Cell en dat Cell (mist goed geprogrammeerd) efficiënter zal zijn dan een quad-core PPC. In ieder geval een stuk zuiniger.
En je hebt weinig aan ontzettend veel brute kracht zonder genoeg geheugenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
Yep, maar Sony wilde een compleet nieuwe benadering van CPU's, samen met IBM en Toshiba. Bovendien is de prijs-kwaliteit-verhouding blijkbaar best in orde, aangezien Mercury systems de Cell gaat gebruiken in militaire en mediche toepassingen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
Het (efficiënt) programmeren voor multicore processoren is sowieso moeilijk. Ik denk niet dat het optimaliseren van je code voor een quadcore PPC per se makkelijker hoeft te zijn dan het optimaliseren voor Cell.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:
Prijs/performance boeit maar weinig bij militaire toepassingen hoor, enkel performance an sich. Ze gebruiken daar ook moederborden van een paar duizend die echt niet veel beter zijn dan gewone moederbordenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:09 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Yep, maar Sony wilde een compleet nieuwe benadering van CPU's, samen met IBM en Toshiba. Bovendien is de prijs-kwaliteit-verhouding blijkbaar best in orde, aangezien Mercury systems de Cell gaat gebruiken in militaire en mediche toepassingen.
Nou, het is niet zozeer dat 'ie "alles in single precision doet", maar hij blinkt vooral uit in single precision berekeningen. Hij kan natuurlijk ook gewoon double precision berekeningen doen, maar daarbij ligt de performance véél dichter bij die van de "reguliere" CPU's.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:11 schreef Retuobak het volgende:
En ik denk dat je de Cell ook niet moet overschatten, het ding lijkt supersnel, maar het doet het alles in single precision (ipv double precision zoals bij vrijwel alle andere CPU's) en is alleen snel bij zeer specifieke taken.
zolang de games cool zijn, interesseert mij dat eigenlijk weinig tot niets. Van de Emotion Engine blijft ook weinig over naast huidige gen PC-games. En toch blijf ik Prince of Persia leuker vinden op m'n PS2 dan op de PC......quote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, het ding moet alles wel in single precision doen want anders liggen de prestaties ONDER die van reguliere CPU's. Binnenkort wil men overigens toe naar triple precision, ben benieuwd wat er dan nog over blijft van Cell prestaties.
Nou, in ieder geval nog niet "onder" hoor. De SPE's zijn dan wel geoptimaliseerd voor single precision berekeningen, maar met 8 (7 effectieve in de PS3) extra SPE's op 3,2GHz zijn de double precision prestaties ook wel wat hoger hoor.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, het ding moet alles wel in single precision doen want anders liggen de prestaties ONDER die van reguliere CPU's. Binnenkort wil men overigens toe naar triple precision, ben benieuwd wat er dan nog over blijft van Cell prestaties.
Nee, maar het duurde bij de PS2 ook langer voordat developers er alles uit wisten te halen, door gewoon voor een quad core PPC te gaan verkort je die tijd aanzienlijk en loop je dus minder snel achter op de PC.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:35 schreef P-Style het volgende:
In ieder geval heeft een "afwijkende CPU-architectuur" developers bij de PS2 ook niet afgeschrikt.
Klopt. Bij de PS3 zal het ook wel weer lang duren voordat ze alles eruit weten te halen, net zo goed als bij de Xbox 360 trouwens (alleen bij de Revolution denk ik dat ze'm snel onder de knie hebben omdat de architectuur zoveel op die van de Cube lijkt).quote:Op woensdag 5 april 2006 11:36 schreef Retuobak het volgende:
Nee, maar het duurde bij de PS2 ook langer voordat developers er alles uit wisten te halen, door gewoon voor een quad core PPC te gaan verkort je die tijd aanzienlijk en loop je dus minder snel achter op de PC.
Waar gaat dat nou weer over?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:39 schreef disjfa het volgende:
En komen er minder snel leukere games aangezien je die al kan maken aan het begin en nooit wat nieuws uit kan vinden in een console.
Wat een onzinquote:Ik ben het er mee eens dat het makkelijker maken voor developers leuk is maar om dan alleen op een bekende weg te gaan zitten vind ik dan een beetje zonde. Dan kan sony net zo goed samen gaan werken met MS zodat ze de leukste console kunnen maken en dan hoeven ze niets extra`s meer te doen en dan komen de games wel.
punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:30 schreef Retuobak het volgende:
Dat heeft niks te maken met de huidige discussie?
Ja, dat punt heb ik al zo vaak gezien, maar ik vind het een domme dooddoener voor een normale discussie. Net zoiets als 'graphics zijn neit belangrijk, alleen gameplay boeit'. Zo kun je nooit een discussie voeren voordat een console uit isquote:Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen.
Des te makkelijker het voor de developer is om voor je console te proggen des te meer tijd hebben ze over om aan een origineel spel te werken. Dat heeft weinig te maken met de zgn. bekende wegquote:Op woensdag 5 april 2006 11:39 schreef disjfa het volgende:
En komen er minder snel leukere games aangezien je die al kan maken aan het begin en nooit wat nieuws uit kan vinden in een console.
Ik ben het er mee eens dat het makkelijker maken voor developers leuk is maar om dan alleen op een bekende weg te gaan zitten vind ik dan een beetje zonde. Dan kan sony net zo goed samen gaan werken met MS zodat ze de leukste console kunnen maken en dan hoeven ze niets extra`s meer te doen en dan komen de games wel.
tuurlijk wel, het is veel leuker in een interactieve wereld waarin alles kapot kan. Dit kan alleen maar als je quadrouple-point berekeningen kan doet met 12.331991 miljard floating-point berekeningen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen.
Wat ik meer bedoel is dat als je het voor developers makkelijk maakt door eenzelfde architectuur te nemen als bekende waarom dan iets anders gebruiken dan wat er al op de markt is. Dat maakt het poorten nog gemakkelijker aangezien je dan 2 keer hetzelfde product hebtquote:Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat een onzin
Omdat de CPU, en dan ook alleen de CPU vergelijkbaar is is de console ineens exact hetzelfde?
Tuurlijk, want alleen de CPU boeit. Het feit dat het geheugen en de GPU volkomen anders zijn heeft 0 impact.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:45 schreef disjfa het volgende:
Wat ik meer bedoel is dat als je het voor developers makkelijk maakt door eenzelfde architectuur te nemen als bekende waarom dan iets anders gebruiken dan wat er al op de markt is. Dat maakt het poorten nog gemakkelijker aangezien je dan 2 keer hetzelfde product hebt
inderdaad, eindelijk snap je hetquote:Op woensdag 5 april 2006 11:48 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tuurlijk, want alleen de CPU boeit. Het feit dat het geheugen en de GPU volkomen anders zijn heeft 0 impact.
uiteraard, maar het kan mij niet boeien of ze het met single dual of tripple point berekeningen doen. Als ze het maar doen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:44 schreef kepler het volgende:
[..]
tuurlijk wel, het is veel leuker in een interactieve wereld waarin alles kapot kan. Dit kan alleen maar als je quadrouple-point berekeningen kan doet met 12.331991 miljard floating-point berekeningen.
ok lichtelijk overdreven, maar betere processers zorgen wel voor betere physics, AI, enz en dat zorgt zeker wel voor een betere gameplay (althans kan zorgen, want het ligt natuurlijk ook aan de ontwikkelaar)
voorlopig is er nog weinig bekend, dus dat is het enige waarover we Kabouter en andere mensen over kunnen discussierenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
uiteraard, maar het kan mij niet boeien of ze het met single dual of tripple point berekeningen doen. Als ze het maar doen.
dat en boxguy natuurlijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:52 schreef kepler het volgende:
[..]
voorlopig is er nog weinig bekend, dus dat is het enige waarover we Kabouter en andere mensen over kunnen discussieren
iets met crysis ofzoquote:Op woensdag 5 april 2006 13:29 schreef Retuobak het volgende:
Het C-woord?
En 500-600 euro is me echt te veel voor een console
Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloosquote:Op woensdag 5 april 2006 13:42 schreef masterdave het volgende:
500-600 euro, maar wel meteen blue ray speler erbij, telt voor mij ook wel om eerlijk te zijn
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef Tain het volgende:
[..]
Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloos
True, maar je hoeft ook niet direct een 1080p scherm te halen. Als je die uiteindelijk over 5 jaar wel gaat halen is sony nog altijd up to date en gebruik je nog je ps3 of koop je hem dan. Een console hoeft niet in de eerste week alle vooraden te verkopen. Ze zijn niet allemaal nintendoquote:Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef Tain het volgende:
[..]
Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloos
Meeste spellen zouden deze zomer wel klaar zijn, dus november zou makkelijk haalbaar moeten zijn voor:quote:Op woensdag 5 april 2006 13:41 schreef NutKees het volgende:
5-600 euro is nog altijd geen probleem voor mij. Moeten er wel direct wat leuke spellen te koop zijn met de release, anders ga ik misschien toch een paar weekjes wachten.
Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:47 schreef disjfa het volgende:
[..]
True, maar je hoeft ook niet direct een 1080p scherm te halen. Als je die uiteindelijk over 5 jaar wel gaat halen is sony nog altijd up to date en gebruik je nog je ps3 of koop je hem dan. Een console hoeft niet in de eerste week alle vooraden te verkopen. Ze zijn niet allemaal nintendo
Of de PS4 of de Xbox 720 kopenquote:Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu.
Jep en een ps3 voor 150 bv zodat nog een grote groep mensen in de wondere wereld van de ps komen. Of denk je dat iedereen die nu een ps2 koopt niets meer toevoegt aan sonyquote:Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu.
Waarom zou ik een PS3 kopen vlak voordat de PS4 uitkomt?quote:Op woensdag 5 april 2006 13:53 schreef disjfa het volgende:
Jep en een ps3 voor 150 bv zodat nog een grote groep mensen in de wondere wereld van de ps komen. Of denk je dat iedereen die nu een ps2 koopt niets meer toevoegt aan sony
Waarom kopen mensen nu nog een ps2quote:Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Waarom zou ik een PS3 kopen vlak voordat de PS4 uitkomt?
quote:
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Waarom zou ik een PS3 kopen vlak voordat de PS4 uitkomt?
Dat zal dus precies dezelfde reden zijn dan als dan mensen een ps3 gaan halenquote:
Dat is een perfecte reden. Elke reden is perfect om een ps3 te kopen verder hoorquote:Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
ik koop de PS3 omdat m'n PS2 kuren begint te vertonen, is dat ook een goede reden?
Waarom niet?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
ik koop de PS3 omdat m'n PS2 kuren begint te vertonen, is dat ook een goede reden?
bloemetjes met bedankjes zijn altijd welkom. (sponsorgelden om een PS3 aan te schaffen overigens ook).quote:Op woensdag 5 april 2006 14:03 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat is een perfecte reden. Elke reden is perfect om een ps3 te kopen verder hoorZolang hij maar veel verkocht word want dan gaat hij snel in de prijs zakken en dan kunnen andere mensen hem kopen
de vraag is natuurlijk: wat zit er nog meer bij behalve de console en 1 controller??? Als je voor die 500-600 euro ook een 100 gig HD, extra controller, afstandsbediening, headset, enz. krijgt dan is het opeens niet zo heel veel meer.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:29 schreef Retuobak het volgende:
En 500-600 euro is me echt te veel voor een console
je krijgt sowieso;quote:Op woensdag 5 april 2006 14:23 schreef kepler het volgende:
[..]
de vraag is natuurlijk: wat zit er nog meer bij behalve de console en 1 controller??? Als je voor die 500-600 euro ook een 100 gig HD, extra controller, afstandsbediening, headset, enz. krijgt dan is het opeens niet zo heel veel meer.
Maar dan hadden ze de prijs wel genoemdvan een kale console + controller, want dat is dan een lagere prijs en komt beter over naar de consument.
ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denktquote:Op woensdag 5 april 2006 14:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je krijgt sowieso;
PS3
PS2
PS1
BR-movie player
is voor mij voldoende om de 5-600 euro te verantwoorden.
aan de verkoper/winkel om het verschil uit te leggen.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:42 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denkt600 euro
Ik koop de 360 wel die voor 350 er naast staat, of de Revo voor 150.
't zal me worst wezen wat de 'normale consument' denkt.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:42 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denkt600 euro
Ik koop de 360 wel die voor 350 er naast staat, of de Revo voor 150.
DVD's zijn niet in HD-formaatquote:Op woensdag 5 april 2006 14:50 schreef disjfa het volgende:
Ik heb een ps2 en heb geen ps1 games. Waarom zou ik. Ik heb toch een ps2. Die ps1 games boeien me niet.
En blue ray. Spannend. Een film kopen voor 40 euro terwijl die ernaast ligt op dvd voor een tientje. Wow wat een extra`s
Mijn tv ook nietquote:Op woensdag 5 april 2006 14:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
DVD's zijn niet in HD-formaat
De "gewone consument" koopt een console doorgaans zelden vlak na de launch.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:42 schreef kepler het volgende:
ja, maar voor de normale consument dus niet.
Een dvd. Spannend. Een film kopen voor 20 euro terwijl ernaast een leisteen en beitel liggen.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:50 schreef disjfa het volgende:
En blue ray. Spannend. Een film kopen voor 40 euro terwijl die ernaast ligt op dvd voor een tientje. Wow wat een extra`s
En maar heel weinig TV's zijn dat wel in Europaquote:Op woensdag 5 april 2006 14:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
DVD's zijn niet in HD-formaat
Voor sommige mensen wel. Nou eenmaal niet iedereen stelt dezelfde (lage) eisen.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:59 schreef Retuobak het volgende:
En het toegevoegde kijkplezier van een blu-raytje tov een DVDtje zal echt niet groot zijn
graphicshoerenquote:Op woensdag 5 april 2006 15:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Voor sommige mensen wel. Nou eenmaal niet iedereen stelt dezelfde (lage) eisen.
perfectionisme is niets meer dan een ziekelijke obsessiequote:Op woensdag 5 april 2006 15:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik noem het liever... "perfectionisten".
Gamen ook...quote:Op woensdag 5 april 2006 15:10 schreef Tain het volgende:
perfectionisme is niets meer dan een ziekelijke obsessie
ik wil GVD elke haar op het mooie hoofdje van Carrie Ann Moss kunnen tellen in Bullet-Time! Met het WK zullen er trouwens wel meer HDTVs komenquote:Op woensdag 5 april 2006 14:59 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En maar heel weinig TV's zijn dat wel in Europa
En het toegevoegde kijkplezier van een blu-raytje tov een DVDtje zal echt niet groot zijn
Als je als root kan inloggen op je PS3/linux machine dan kan je alles installeren wat je maar wiltquote:Op woensdag 5 april 2006 15:14 schreef twi het volgende:
Ik hoop toch echt dat het dichter bij de 500 ligt dan bij de 600. En over al die Linux shit, dat zal echt niet zo flexibel zijn als wanneer je een PC met Linux inricht hoor. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Sony met hun belangen in de games- en muziekindustrie een apparaat op de markt brengen waarmee het peanuts is om er een hele collectie divx films (bijvoorbeeld) op af te spelen.
En je kunt straks ook Jamai's neusharen tellenquote:Op woensdag 5 april 2006 15:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik wil GVD elke haar op het mooie hoofdje van Carrie Ann Moss kunnen tellen in Bullet-Time! Met het WK zullen er trouwens wel meer HDTVs komenonder andere richting mijn woonkamer
nope, ik koop het model met beeldbuisbescherming.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
En je kunt straks ook Jamai's neusharen tellen
ik kan me echt niet voorstellen dat dit mogelijk zal zijnquote:Op woensdag 5 april 2006 15:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Als je als root kan inloggen op je PS3/linux machine dan kan je alles installeren wat je maar wilt
ik ook niet, zou de deur openzetten voor hax0rz.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:45 schreef kepler het volgende:
[..]
ik kan me echt niet voorstellen dat dit mogelijk zal zijn
Als je als n00b alles open zet wel ja. Als je het gewoon normaal instelt zal dat niet zo zijn. Maargoed gamers zijn natuurlijk vrijwel altijd n00bzorsquote:Op woensdag 5 april 2006 15:46 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
ik ook niet, zou de deur openzetten voor hax0rz.
Wedden dat je dat niet gaat lukkenquote:Op woensdag 5 april 2006 15:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Als je als root kan inloggen op je PS3/linux machine dan kan je alles installeren wat je maar wilt
och daar ben ik niet zo zeker van, de linux installatie komt neem ik aan op de hdd te staan en aangezien je die hdd gewoon kan verwisselen kan je hem ook aan een pc hangen om zo wat dingen aan te passen op de schijfquote:
Wat was de doelgroep van de Playstation 2? Wat was de doelgroep van de Playstation 1? Alle drie de Playstations hebben een ongeveer gelijke launchprijs gehad.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:59 schreef Xrenity het volgende:
600 euro voor een gaming console... Dat zijn aardig wat centjes. Wie is hier in godsnaam de doelgroep? Rijkelui's kinderen? Mensen van 20-30 jaar met een dikke baan? Ik verwacht niet dat men zoveel geld gaat betalen voor een console.
799 gulden, 1149 gulden en nu 1320 gulden... Dat is niet ongeveer gelijk hoorquote:Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat was de doelgroep van de Playstation 2? Wat was de doelgroep van de Playstation 1? Alle drie de Playstations hebben een ongeveer gelijke launchprijs gehad.
waarom zou je een regiovrije console, met regiovrije spellen, die wereldwijd gelanceerd wordt, importeren?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef speknek het volgende:
Dat was geen launchprijs, maar een importprijs toch?
Games kopen? Welke games kopen? Veel mensen willen ps3 games hebben en ps3 developers maken veel spellen voor de ps3. Spellen koop je dan op de ps3. Jij doet alsof de 360 daar roet in het eten gaat gooien. Ik denk niet dat het gros dat gaat geloven. Dat alleen met de naam playstation al.quote:Op woensdag 5 april 2006 15:59 schreef Xrenity het volgende:
En dat is veel geld. Geld dat je beter aan games kunt besteden.
Als ze het leuk aanpakken laten ze die misbruiken als server waar je vanuit huis zo je sites en dergelijke op kan beheren. Een eigen server en console in een kan voor een aantal mensen best wel aanslaan (niet een groot publikquote:Op woensdag 5 april 2006 15:59 schreef P-Style het volgende:
Tja, wat dat Linux betreft... waarschijnlijk is dat weer een of andere droom van Kutaragi om z'n eigen computerplatform op te zetten. Ik denk niet dat Linux een al te grote rol gaat spelen. Waarschijnlijk krijgt de PS3 een OS met Linux als basis, of wellicht komt er een speciale Linux-kit voor de PS3, zoals die er ook voor de PS2 was.
Heel slim.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef SocialDisorder het volgende:
interessant stukje. Overigens heeft play meerdere betekenissen, kijk maar eens naar de gemiddelde media-speler. Hoe heet het knopje om de muziek te starten?![]()
Ik had het over de PS2, ik dacht dat hij hier de eerste paar weken lag voor 1149 gulden, dat dat geen officiele prijs was. Maar ik kan het ook mis hebben, ik zou sowieso nooit zoveel geld voor een console betalen (zelfs niet als het een nintendo was). Het werd daarna in ieder geval heel snel minder.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:03 schreef SocialDisorder het volgende:
waarom zou je een regiovrije console, met regiovrije spellen, die wereldwijd gelanceerd wordt, importeren?
kijk eens goed naar de vorm van "start"quote:Op woensdag 5 april 2006 16:04 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Heel slim.
Maar op de PS3 zit geen play-knop
...rekening houdend met de inflatie.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
799 gulden, 1149 gulden en nu 1320 gulden... Dat is niet ongeveer gelijk hoor
fl.1149,- was ruim het eerste half jaar de officiële prijs... en daarna werd het niet "heel snel" minder.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:04 schreef speknek het volgende:
Ik had het over de PS2, ik dacht dat hij hier de eerste paar weken lag voor 1149 gulden, dat dat geen officiele prijs was. Maar ik kan het ook mis hebben, ik zou sowieso nooit zoveel geld voor een console betalen (zelfs niet als het een nintendo was). Het werd daarna in ieder geval heel snel minder.
wel als je inflatie meerekent.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
799 gulden, 1149 gulden en nu 1320 gulden... Dat is niet ongeveer gelijk hoor
Wat als je de daling in koopkracht verrekent?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
wel als je inflatie meerekent.
dan zouden we niet eens meer boodschappen doenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat als je de daling in koopkracht verrekent?
Ruim 250 euro meer dan de US launch dus, dan moeten we bij de PS3 op een prijskaartje van 750 tot 850 euro rekenenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:06 schreef P-Style het volgende:
fl.1149,- was ruim het eerste half jaar de officiële prijs... en daarna werd het niet "heel snel" minder.
Daling van de koopkracht!?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:07 schreef Retuobak het volgende:
Wat als je de daling in koopkracht verrekent?
De ¤500,- tot ¤600,- woorden komen van een Franse SCEE-kerel... dus het gaat in ieder geval wel over euro's.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:11 schreef speknek het volgende:
Ruim 250 euro meer dan de US launch dus, dan moeten we bij de PS3 op een prijskaartje van 750 tot 850 euro rekenen.
Dat was 'ie in ieder geval niét.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:12 schreef piet_pelle het volgende:
De ps1 was 699 gulden mannen.
Dreamcast was zeker zo bedreigend als de 360 nu is.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:11 schreef Xrenity het volgende:
Houd ook voor de gein eens rekening met Microsoft.
Sony had toen nog geen echte concurrentie. De 360 is gewoon een goedkoop alternatief op het moment dat de PS3 uitkomt.
Dat is een verbetering van de stand van de technologie, dat is heel wat anders natuurlijkquote:Op woensdag 5 april 2006 16:12 schreef P-Style het volgende:
Daling van de koopkracht!?Ten tijde van de PS1 hadden mensen nog geen GSM (abo's), had nog bijna niemand internet (abo) en hadden gezinnen nog gewoon 1 auto voor de deur staan ipv 2!
Je overschat nu de DreamCast enorm.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:15 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Dreamcast was zeker zo bedreigend als de 360 nu is.
Yeah right.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:15 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Dreamcast was zeker zo bedreigend als de 360 nu is.
Lees net dat er na de eerste 2 maanden van de PS2 zo'n 100 euro van de prijs is gegaanquote:Op woensdag 5 april 2006 16:18 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Yeah right.
En de ps1 was echt wel 700 oud hollandse florijnen, heeft er niet iemand ergens een bron ?
In Japan sowiezo.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:17 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je overschat nu de DreamCast enorm.
Of je onderschat Microsoft
Enige wat MS beter doet is een bak met geld in een bodemloze put gooien. Sega had dat geld nietquote:Op woensdag 5 april 2006 16:17 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je overschat nu de Dreamcast enorm.
Kwalitatief was de Dreamcast meer dan genoeg concurrentie voor de ps2. Maar kwaliteit alleen is niet genoeg, en marketing wel dus is het logisch dat Microsoft een grotere dreiging is.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:17 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Je overschat nu de DreamCast enorm.
Vorige generaties zeggen zo weinig.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:21 schreef InsertCredit het volgende:
In Japan sowiezo.
Europa is een beetje MS-minded, maar ook hier gaat de ps3 weer veruit de meestverkochte console worden.
Er is geen enkele indicatie dat het deze generatie anders gaat zijn dan de vorige(n).
Geweldig ding was die DreamCast idd. Om de een of andere reden helaas enorm geflopt.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef piet_pelle het volgende:
Kwalitatief was de Dreamcast meer dan genoeg concurrentie voor de ps2. Maar kwaliteit alleen is niet genoeg, en marketing wel dus is het logisch dat Microsoft een grotere dreiging is.
Zolang er pas 1 next-gen console uit is valt er ook geen zinnig woord over te zeggen wie hoeveel marktaandeel gaat krijgen.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:21 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
In Japan sowiezo.
Europa is een beetje MS-minded, maar ook hier gaat de ps3 weer veruit de meestverkochte console worden.
Er is geen enkele indicatie dat het deze generatie anders gaat zijn dan de vorige(n).
De N-64 positie, je bedoeld de console met verreweg de minste games?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vorige generaties zeggen zo weinig.
De PS3 zit min of meer in de N64 positie, als je het mij vraagt
Na de eerste 2 maanden van de PS2 was de Euro nog niet eens een wettig betaalmiddel!quote:Op woensdag 5 april 2006 16:19 schreef Xrenity het volgende:
Lees net dat er na de eerste 2 maanden van de PS2 zo'n 100 euro van de prijs is gegaan
Maar Sony is anders eigenwijs dan Nintendo. Ze kiezen immers wel voor het nieuwste opslagmedium, iets dat Nintendo destijds niet deed...quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
[..]
Geweldig ding was die DreamCast idd. Om de een of andere reden helaas enorm geflopt.
Maar idd, daarom is MS een grotere dreiging.
200 gulden dus, bijdehandjequote:Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Na de eerste 2 maanden van de PS2 was de Euro nog niet eens een wettig betaalmiddel!
Ik bedoel die console van de marktleider, die het onderspit moest delven.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef piet_pelle het volgende:
De N-64 positie, je bedoeld de console met verreweg de minste games?
Wat ze wel gelijk hebben is dat door de cartridges je veel meer betaalde voor de games, en door de BR je nu veel meer betaald voor de console.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar Sony is anders eigenwijs dan Nintendo. Ze kiezen immers wel voor het nieuwste opslagmedium, iets dat Nintendo destijds niet deed...
Nou, ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik kocht mijn PS2 in mei 2001 (half jaar na launch) en toen was net de eerste prijsverlaging van fl.1149,- naar fl.999.-quote:
We hebben het over de ps1quote:Op woensdag 5 april 2006 16:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou, ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik kocht mijn PS2 in mei 2001 (half jaar na launch) en toen was net de eerste prijsverlaging van fl.1149,- naar fl.999.-
Exact.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
De N-64 positie, je bedoeld de console met verreweg de minste games?
Vast, maar de vraag is of ze genoeg verkopenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:28 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Exact.
Games verkopen consoles.
FFVII deed het voor de ps1,
MGS, gran turismo, etc voor de ps2
En de grote franchises gaan het doen voor de ps3.
Duur dingquote:Op woensdag 5 april 2006 16:27 schreef P-Style het volgende:
Nou, ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Ik kocht mijn PS2 in mei 2001 (half jaar na launch) en toen was net de eerste prijsverlaging van fl.1149,- naar fl.999.-
Sony heeft best een obsessie om nieuwere/andere opslagmedia te gebruiken en soms pakt dat goed uit en soms niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar Sony is anders eigenwijs dan Nintendo. Ze kiezen immers wel voor het nieuwste opslagmedium, iets dat Nintendo destijds niet deed...
Zolang de franchises er zijn kopen de mensen vanzelf. Er is een periode van een berg jaar om een heleboel winst te maken. Dat hoeft niet op de eerste dagquote:Op woensdag 5 april 2006 16:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vast, maar de vraag is of ze genoeg verkopen
Iig meer dan de reeksen waar de 360 het van moet hebben.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:29 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Vast, maar de vraag is of ze genoeg verkopen
UMD is idd niet zo geslaagd...quote:Op woensdag 5 april 2006 16:29 schreef Tain het volgende:
[..]
Sony heeft best een obsessie om nieuwere/andere opslagmedia te gebruiken en soms pakt dat goed uit en soms niet.
De 360 heeft @ PS3 launch Gears of War, GRAW, Oblivion, PGR... als enkele grote titels die ik zo even opnoem.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:30 schreef InsertCredit het volgende:
Iig meer dan de reeksen waar de 360 het van moet hebben.
Enkel de Halo-franchise is de moeite waard.
Das natuurlijk onzin. Games als Oblivion, PGR3 en GRAW vallen natuurlijk in het niet bij alles wat Sony te bieden heeft.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:30 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Iig meer dan de reeksen waar de 360 het van moet hebben.
Enkel de Halo-franchise is de moeite waard.
N64 had minder games, N64 had (bijna) geen gewelddadige games, N64 gebruikte de verouderde cartridges........quote:Op woensdag 5 april 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Maar de psp is nog niet mislukt. Dus het was wel een leuk experiment.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
UMD is idd niet zo geslaagd...
GRAW draait anders fantastisch in mijn PS2......quote:Op woensdag 5 april 2006 16:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Das natuurlijk onzin. Games als Oblivion, PGR3 en GRAW vallen natuurlijk in het niet bij alles wat Sony te bieden heeft.
Oke, oke, ik was wat te stellig.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:33 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Das natuurlijk onzin. Games als Oblivion, PGR3 en GRAW vallen natuurlijk in het niet bij alles wat Sony te bieden heeft.
Dat weet je dus nog helemaaaal niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:35 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Oke, oke, ik was wat te stellig.
Maar het punt blijft dat reeksen als mgs, gran turismo, en ff nu eenmaal vele malen meer verkopen dan de titels die de 360 te bieden heeft.
Als ff13 in Japan uitkomt wordt het echt wel een systemseller, evenals mgs4 in de States.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:36 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Dat weet je dus nog helemaaaal niet.
De 360 raakt uitverkocht zonder systemseller of uberhaupt toffe gamesquote:Op woensdag 5 april 2006 16:37 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Als ff13 in Japan uitkomt wordt het echt wel een systemseller, evenals mgs4 in de States.
quote:Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De 360 raakt uitverkocht zonder systemseller of uberhaupt toffe games
quote:Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De drang om een next gen console te hebben verkocht de360. De ps3 zal dus wel leuke spellen moeten uitbrengen denk ik. Aangezien dat soort mensen al een 360 in de kast hebben liggenquote:Op woensdag 5 april 2006 16:38 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Volgens die logica zou die ene FF game op de cube dus ook moeten scoren.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:40 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens die logica zou die ene FF game op de 360 dus ook moeten scoren.
Volgens die logica zou die ene FF game op de 360 dus ook moeten scoren.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:39 schreef SocialDisorder het volgende:
de naam Final Fantasy alleen al is een seller. Kijk alleen maar naar "Spirits Within". Misschien niet het succes dat ervan verwacht werd, maar toch trokken miljoenen erop uit om het te aanschouwen.
Als hij niet al jaren op zowel de ps2 als de pc te verkrijgen zou zijnquote:Op woensdag 5 april 2006 16:40 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Volgens die logica zou die ene FF game op de 360 dus ook moeten scoren.
Crystal Chronicles voor de Gamecube dan?quote:Op woensdag 5 april 2006 16:41 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Als hij niet al jaren op zowel de ps2 als de pc te verkrijgen zou zijn
en FFXII onderhand niet alweer uit zou zijn......quote:Op woensdag 5 april 2006 16:41 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Als hij niet al jaren op zowel de ps2 als de pc te verkrijgen zou zijn
MGS4 wordt absuloot geen launchgame. Kojima neemt er rustig de tijd voor.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:55 schreef twi het volgende:
Welke systemsellers staan er als launchgames in de planning voor de PS3 eigenlijk? Alleen MGS4 toch?
DMC4, Tekken, Killzone en Motorstorm zouden bij launch klaar staan, of in elk geval de zomer.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:55 schreef twi het volgende:
Inderdaad, heel erg weinig mensen zitten te wachten op die FF voor de 360. Maar de RPG community die een X360 bezit hoor je op 't moment nauwelijks klagen, nu Oblivion uit is. Ook niet over een FF.
Welke systemsellers staan er als launchgames in de planning voor de PS3 eigenlijk? Alleen MGS4 toch?
Nee... hij was dan ook niet bijster goed.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:00 schreef twi het volgende:
Die eerste Killzone was niet bijster succesvol, geloof ik?
ik denk dat je DMC onderschat: http://www.gamerankings.c(...)evil%20may%20cry%203quote:Op woensdag 5 april 2006 17:00 schreef twi het volgende:
Waarvan eigenlijk alleen Tekken in mijn ogen een system seller is met een echt grote naam. Maar dan zou ik DMC kunnen onderschatten.
Die eerste Killzone was niet bijster succesvol, geloof ik?
Dat is gewoon een kutspel, net zoals FFXI eigenlijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:50 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Crystal Chronicles voor de Gamecube dan?
FFXI bedoel je?quote:Op woensdag 5 april 2006 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kutspel, net zoals FFIX eigenlijk.
Euh ja, typo. IX is mijn favoriet.quote:
quote:Op woensdag 5 april 2006 17:02 schreef SocialDisorder het volgende:
maar als ze de impressie van E3-2005 kunnen waarmaken
quote:Speculation over the price of Sony's Playstation 3 has been running rampent, and many supposed promises and rumors have already made the rounds. But, in a radio interview with the French program Générations Europe 1, Sony Computer Entertainment Europe vice president George Fornay stated that the PS3 would cost between 499 and 599 euros. That's 350 to 420 pounds and 612 to 735 American dollars. Fornay quickly explained that this would be cheap for a Blu-ray compatible device. Whether that's the case or not gamers have been historically reluctant to swollow so high a price, regardless of quality.
Whether this will be close to the actual price or not is still a matter of speculation. We probably won't know for sure until E3.
Voor zover ik weet hebben hardcore games en early adopters nooit moeilijk gedaan over hoge launch-prijzen.quote:Whether that's the case or not gamers have been historically reluctant to swollow so high a price, regardless of quality.
Maar wat gaat er kort daarna gebeuren als er een sterke concurrent is met een veel lagere prijs?quote:Op woensdag 5 april 2006 17:31 schreef P-Style het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben hardcore games en early adopters nooit moeilijk gedaan over hoge launch-prijzen.
Maar de naam verkoopt volgens hem.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:05 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kutspel, net zoals FFXI eigenlijk.
Als ie meer dan 400 gaat kosten laat ik um ook nog even liggen, er is dan sowieso al zat te gamen op de 360 dus ik wacht nog wel even.quote:
Idem hier, dit wordt inmiddels mijn zevende console generatie (als ik de C64 meereken), maar ik heb nooit, en ga nooit meer dan 400 euro betalen. 400 vind ik trouwens ook al best veel, het heeft me er in ieder geval tot nu toe van weerhouden de xbox te kopen.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als ie meer dan 400 gaat kosten laat ik um ook nog even liggen, er is dan sowieso al zat te gamen op de 360 dus ik wacht nog wel even.
Ik zie mezelf toch wel als hardcore gamer.. Dus iig 1 dan die um laat liggen..
Gamerankings GR:AWquote:Op woensdag 5 april 2006 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
GRAW draait anders fantastisch in mijn PS2......
400 is bij mij ook wel een soort psychologische grens.quote:Op woensdag 5 april 2006 17:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Idem hier, dit wordt inmiddels mijn zevende console generatie (als ik de C64 meereken), maar ik heb nooit, en ga nooit meer dan 400 euro betalen. 400 vind ik trouwens ook al best veel, het heeft me er in ieder geval tot nu toe van weerhouden de xbox te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |