ahquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.
quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen.
Ergens best wel logisch aangezien de HDMI controller(s) direct aan RSX gekoppeld zitten of in RSX geïntegreerd zit(ten). En HDMI geeft behalve het DVI-videosignaal, ook een audio signaal (tot max 8 ongecomprimeerde kanalen). Het geluid gaat in ieder geval via RSX, maar ik geloof dat Cell de soundprocessing zelf op zich neemt.quote:
quote:RSX to provide PS3 audio capabilities?
A slide shown at the Game Developers Conference has suggested that the RSX may provide hardware accelerated, 8 channel audio.
The block diagram shows a box for the RSX with an arrow labelled “8 Ch. Audio” as well as its two Video Outs.
RSX is the nVidia-developed graphics card for the PlayStation 3.
Jen-Hsun Huang, nVidia CEO, did speak of SoundStorm 2. The original SoundStorm integrated graphics and audio on nForce2 chipsets.
"We're gonna build SoundStorm 2. It's gonna be awesome."
He was less clear on what form the next SoundStorm would take, saying that nVidia was still trying to figure out how to deliver SoundStorm as a product. Huang spoke about how the new SoundStorm "will come in a way that you won't expect."
Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:18 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.
Niet? als je schuin een heuvel afloopt zie je een meter of wat voor je eerst een kale vlakte en naarmate je er dichterbij komt komt er begroeiing tevoorschijnquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:37 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.
Waarschijnlijk omdat het praktisch altijd erg donker is dat het me nog niet opgevalleen is. Echt niet gewoon.quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:38 schreef Tain het volgende:
[..]
Niet? als je schuin een heuvel afloopt zie je een meter of wat voor je eerst een kale vlakte en naarmate je er dichterbij komt komt er begroeiing tevoorschijn
Beter kijken in de outdoorsquote:Op dinsdag 4 april 2006 11:37 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.
GoW2 staat volgens mij nog op een release in het eerste kwartaal van 2007, dus misschien maken ze er ook een PS3-versie vanquote:Op dinsdag 4 april 2006 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
God of War II is PS2 only toch? Ik lees reacties van mensen die zeggen dattie PS3 launchgame wordt
Die mensen weten niet waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
God of War II is PS2 only toch? Ik lees reacties van mensen die zeggen dattie PS3 launchgame wordt
Klopt. De PS1 hebben ze ook nog héél lang in leven gehouden en als ik Sony mag geloven zijn ze van plan de PS2 nog langer te ondersteunen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Sony laat iig de PS2 niet afsterven.
FF XII, GoW2, GT4 Online etc.
Kan me heeeel goed voorstellen dat een hoop mensen prima kunnen leven met een paar maandjes later een PS3.
8 mei dus meer duidelijkheidquote:PS3 D-Day Announced
By Colin Campbell
Sony has announced its annual pre-E3 press conference, an event certain to be dominated by PlayStation 3 launch plans.
Just as last year, Sony's event will be held at Sony Pictures Entertainment Studios in Culver City, on the afternoon of the pre-E3 Monday (May 8).
Sony bigwigs and third party acolytes will sing PlayStation 3's praises will offering new demos of launch titles. The media will hope to hear a launch date, price, at-least partial launch line-up and details of the controller.
Nintendo's conference is likely to take place Tuesday while Microsoft's is also on Tuesday morning.
http://www.gamer.nl/nieuws/29927quote:Het Amerikaanse PlayStation Magazine heeft in haar nieuwste editie meer informatie over de PlayStation 3 openbaar gemaakt.
Zo zal de PS3-bezitter de mogelijkheid hebben om een eigen "Lifestyle Server" in te richten. Mensen van friendlists kunnen zo een blog of een forum op deze server plaatsen die ook te zien is wanneer de PS3 uit staat. Zo kan met bijvoorbeeld een video dagboek maken met behulp van de Eye-Toy camera maken. Maar ook kunnen foto's op de server geplaatst worden of replays van gespeelde games. Met behulp van de PSP kunnen foto's en video's naar de PS3 gestuurd worden van en naar vrienden.
Klinkt als... Dingen die theoretisch gezien heel goed mogelijk zijn, maar waarschijnlijk toch niet in de praktijk gebracht zullen worden. Ik kan me nog heel goed de PS2-praatjes herinneren over de vele mogelijkheden zodra de HDD en netwerk-adapter beschikbaar zouden zijn... en dan heb ik het nog niet eens over Ken Kutaragi's fantasie verhalen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 23:49 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.gamer.nl/nieuws/29927
Klinkt als...........nog meer vervuiling van het net..........ach, zolang ik geen video's van opgeschoten pubers die "1337 über-n00bs gePwned" hebben door m'n strot geduwd krijg, vind ik het best.
That's putting it mildly, kan niet zeggen dat ik vrolijker wordt van de aanschaf van een 360 als je ziet hoe hij omgaat met Oblivion in vergelijking met m'n jaar oude PCquote:Op woensdag 5 april 2006 01:21 schreef P-Style het volgende:
Enneh... extra RAM zou geen overbodige luxe zijn nee... (voor MMO's bijv.)
Ik merk het al bij WoW. Speelde het eerst met 512MB ram en nu met 1GB ram. Het verschil is enórm. MMO's vreten geheugen, zeker als je met een beetje veel players tegelijk in een bepaald gebiedje bent.quote:Op woensdag 5 april 2006 01:33 schreef Retuobak het volgende:
That's putting it mildly, kan niet zeggen dat ik vrolijker wordt van de aanschaf van een 360 als je ziet hoe hij omgaat met Oblivion in vergelijking met m'n jaar oude PC. Sure, het is deels brak programmeerwerk, maar ook een deel extreem geheugengebrek...
Ik vind ook dat de consolebouwers altijd te veel besparen op RAM. Iedere generatie weer.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:14 schreef Retuobak het volgende:
1GB is idd op de PC een aanrader, maar goed, je moet niet vergeten dat je OS ook 200MB vreet en je vaak nog wel wat programma's aan hebt staan die nog wat vreten.
Then again, de 360 moet het doen met 512MB voor main EN GPU.
Een moderne GPU gebruikt toch die 256MB wel behoorlijk vaak volledig, en tja, 256MB als system RAM is niet bepaald veel, hoe snel het ook is.
Ik snap de overweging ook niet helemaal, ja je console wordt duurder in het begin, maar RAM is wat het meest in prijs daalt op de lange termijn. Over 3 jaar kost het je geen drol extra meer en je hebt een aanzienlijk grafisch voordeel boven de concurrentie.
Klopt. Maar juist omdat consoles lang mee gaan is een voorsprong (meer effectief te gebruiken RAM) mooi meegenomen.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:29 schreef SocialDisorder het volgende:
Console OS is over het algemeen wat efficiënter dan windows, omdat het OS specifiek voor die hardware geschreven kan worden, ipv windows dat met 80 miljoen (and counting) verschillende configuraties mogelijk zijn.
Het liefst zie ik bij de PS3 gewoon 1GB unified XDR RAM, dan mogen ze van mij 1 van die HDMI-uitgangen en 2 van de gigabit ethernetpoorten schrappen om de kosten te besparen.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:52 schreef Retuobak het volgende:
Jep, maar kijk naar de 360, hoppa 60 dollar erbij op de aanvangskostprijs. Dat willen ze niet.
Bij de PS3 zal het nog wel ietsje duurder zijn ivm het XDR RAM
Iets zegt me dat het schrappen van die ongein niet gaat helpenquote:Op woensdag 5 april 2006 10:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het liefst zie ik bij de PS3 gewoon 1GB unified XDR RAM, dan mogen ze van mij 1 van die HDMI-uitgangen en 2 van de gigabit ethernetpoorten schrappen om de kosten te besparen.
misschien een rare vraag, maar kan hiervoor niet de HD gebruikt wordenquote:Op woensdag 5 april 2006 01:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik merk het al bij WoW. Speelde het eerst met 512MB ram en nu met 1GB ram. Het verschil is enórm. MMO's vreten geheugen, zeker als je met een beetje veel players tegelijk in een bepaald gebiedje bent.
Het zijn gigabitpoorten en achter die poorten zitten gigabit ethernetcontrollers. Zo vreselijk goedkoop zijn die nog niet (vergeleken met de 10/100 ethernetcontrollers tenminste). Ach, van mij mogen ze er zo veel mogelijk in stoppen hoor. Ik ben best bereid te investeren in het apparaat, zolang de games maar niet te duur worden.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:56 schreef disjfa het volgende:
Maar dan is dat weer zo zonde dat ze dat er niet in hebben gestopt. Ze moeten gewoon alles erin douwen en gewoon mensen laten betalen
Verder zijn ethernet poorten niet echt de kostenMaargoed.
Veeeeeel te sloom.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:01 schreef kepler het volgende:
[..]
misschien een rare vraag, maar kan hiervoor niet de HD gebruikt worden
Ik denk dat ze wel genoeg hebben nagedacht over Cell en dat Cell (mist goed geprogrammeerd) efficiënter zal zijn dan een quad-core PPC. In ieder geval een stuk zuiniger.quote:Op woensdag 5 april 2006 10:59 schreef Retuobak het volgende:
Iets zegt me dat het schrappen van die ongein niet gaat helpen
Volgens mij hadden ze beter dit kunnen doen:
-Nooit beginnen aan ontwikkeling Cell
-Met bespaarde geld 1GB unified XDR RAM en een mooie quad-core IBM PPC CPU
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel genoeg hebben nagedacht over Cell en dat Cell (mist goed geprogrammeerd) efficiënter zal zijn dan een quad-core PPC. In ieder geval een stuk zuiniger.
En je hebt weinig aan ontzettend veel brute kracht zonder genoeg geheugenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
Yep, maar Sony wilde een compleet nieuwe benadering van CPU's, samen met IBM en Toshiba. Bovendien is de prijs-kwaliteit-verhouding blijkbaar best in orde, aangezien Mercury systems de Cell gaat gebruiken in militaire en mediche toepassingen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
Het (efficiënt) programmeren voor multicore processoren is sowieso moeilijk. Ik denk niet dat het optimaliseren van je code voor een quadcore PPC per se makkelijker hoeft te zijn dan het optimaliseren voor Cell.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
Prijs/performance boeit maar weinig bij militaire toepassingen hoor, enkel performance an sich. Ze gebruiken daar ook moederborden van een paar duizend die echt niet veel beter zijn dan gewone moederbordenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:09 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Yep, maar Sony wilde een compleet nieuwe benadering van CPU's, samen met IBM en Toshiba. Bovendien is de prijs-kwaliteit-verhouding blijkbaar best in orde, aangezien Mercury systems de Cell gaat gebruiken in militaire en mediche toepassingen.
Nou, het is niet zozeer dat 'ie "alles in single precision doet", maar hij blinkt vooral uit in single precision berekeningen. Hij kan natuurlijk ook gewoon double precision berekeningen doen, maar daarbij ligt de performance véél dichter bij die van de "reguliere" CPU's.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:11 schreef Retuobak het volgende:
En ik denk dat je de Cell ook niet moet overschatten, het ding lijkt supersnel, maar het doet het alles in single precision (ipv double precision zoals bij vrijwel alle andere CPU's) en is alleen snel bij zeer specifieke taken.
zolang de games cool zijn, interesseert mij dat eigenlijk weinig tot niets. Van de Emotion Engine blijft ook weinig over naast huidige gen PC-games. En toch blijf ik Prince of Persia leuker vinden op m'n PS2 dan op de PC......quote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, het ding moet alles wel in single precision doen want anders liggen de prestaties ONDER die van reguliere CPU's. Binnenkort wil men overigens toe naar triple precision, ben benieuwd wat er dan nog over blijft van Cell prestaties.
Nou, in ieder geval nog niet "onder" hoor. De SPE's zijn dan wel geoptimaliseerd voor single precision berekeningen, maar met 8 (7 effectieve in de PS3) extra SPE's op 3,2GHz zijn de double precision prestaties ook wel wat hoger hoor.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, het ding moet alles wel in single precision doen want anders liggen de prestaties ONDER die van reguliere CPU's. Binnenkort wil men overigens toe naar triple precision, ben benieuwd wat er dan nog over blijft van Cell prestaties.
Nee, maar het duurde bij de PS2 ook langer voordat developers er alles uit wisten te halen, door gewoon voor een quad core PPC te gaan verkort je die tijd aanzienlijk en loop je dus minder snel achter op de PC.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:35 schreef P-Style het volgende:
In ieder geval heeft een "afwijkende CPU-architectuur" developers bij de PS2 ook niet afgeschrikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |