abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 april 2006 @ 09:35:37 #101
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_36632394
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:18 schreef Retuobak het volgende:

[..]

De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.
ah
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36633585
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen .
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_36634160
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:12 schreef Tain het volgende:
8 Channel Audio uit de RSX
Ergens best wel logisch aangezien de HDMI controller(s) direct aan RSX gekoppeld zitten of in RSX geïntegreerd zit(ten). En HDMI geeft behalve het DVI-videosignaal, ook een audio signaal (tot max 8 ongecomprimeerde kanalen). Het geluid gaat in ieder geval via RSX, maar ik geloof dat Cell de soundprocessing zelf op zich neemt.
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:23:50 #104
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_36634726
dit is het bijbehorende bericht trouwens;
quote:
RSX to provide PS3 audio capabilities?

A slide shown at the Game Developers Conference has suggested that the RSX may provide hardware accelerated, 8 channel audio.

The block diagram shows a box for the RSX with an arrow labelled “8 Ch. Audio” as well as its two Video Outs.

RSX is the nVidia-developed graphics card for the PlayStation 3.

Jen-Hsun Huang, nVidia CEO, did speak of SoundStorm 2. The original SoundStorm integrated graphics and audio on nForce2 chipsets.

"We're gonna build SoundStorm 2. It's gonna be awesome."

He was less clear on what form the next SoundStorm would take, saying that nVidia was still trying to figure out how to deliver SoundStorm as a product. Huang spoke about how the new SoundStorm "will come in a way that you won't expect."
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36635083
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:18 schreef Retuobak het volgende:

[..]

De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.
Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
pi_36635116
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:37 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.
Niet? als je schuin een heuvel afloopt zie je een meter of wat voor je eerst een kale vlakte en naarmate je er dichterbij komt komt er begroeiing tevoorschijn
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36635175
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:38 schreef Tain het volgende:

[..]

Niet? als je schuin een heuvel afloopt zie je een meter of wat voor je eerst een kale vlakte en naarmate je er dichterbij komt komt er begroeiing tevoorschijn
Waarschijnlijk omdat het praktisch altijd erg donker is dat het me nog niet opgevalleen is. Echt niet gewoon.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:57:47 #108
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_36635639
het is mij ook niet opgevallen, maar dat heeft misschien met de 4fps te maken......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:16:58 #109
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36636210
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:37 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Pop up van geluid bedoel je, daar heb je gelijk in want in het beeld zie ik geen pop up.
Beter kijken in de outdoors
Soms 10 meter voor je pas gras dat tevoorschijn komt, en dat gepaard met leuke framedrops.
Nee, het is jammer dat zowel de 360 als de PS3 maar 512MB geheugen aan boord hebben, 1GB zou een sterke verbetering zijn .
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:31:12 #110
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36638457
God of War II is PS2 only toch? Ik lees reacties van mensen die zeggen dattie PS3 launchgame wordt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_36638525
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
God of War II is PS2 only toch? Ik lees reacties van mensen die zeggen dattie PS3 launchgame wordt
GoW2 staat volgens mij nog op een release in het eerste kwartaal van 2007, dus misschien maken ze er ook een PS3-versie van
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36638682
Ik neem aan dat GoW2 alleen op de ps2 gaat komen. Daar hebben ze de engine al voor en om die nu om te bouwen naar ps3 specificaties zal meer geld gaan kosten.

En ik neem aan dat ze het spel alleen maar maken om geld af te troggelen van mensen die hem toch wel kopen. Lekker goedkoop spelletje maken en zakken vullen.

GoW3 komt wel op de ps3 als 2 weer goed genoeg verkoopt
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36638967
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
God of War II is PS2 only toch? Ik lees reacties van mensen die zeggen dattie PS3 launchgame wordt
Die mensen weten niet waar ze het over hebben.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:48:59 #114
61587 Retuobak
My oh my!
pi_36639028
Sony laat iig de PS2 niet afsterven.
FF XII, GoW2, GT4 Online etc.
Kan me heeeel goed voorstellen dat een hoop mensen prima kunnen leven met een paar maandjes later een PS3.
pi_36639086
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 13:48 schreef Retuobak het volgende:
Sony laat iig de PS2 niet afsterven.
FF XII, GoW2, GT4 Online etc.
Kan me heeeel goed voorstellen dat een hoop mensen prima kunnen leven met een paar maandjes later een PS3.
Klopt. De PS1 hebben ze ook nog héél lang in leven gehouden en als ik Sony mag geloven zijn ze van plan de PS2 nog langer te ondersteunen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:51:48 #116
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_36639108
De PS2 zal nog wel een jaartje meegaan inderdaad, het is misschien de enige console van deze generatie die in 2007 nog genoeg games zal krijgen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 4 april 2006 @ 13:53:53 #117
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_36639173
PS1-productie is ook pasgeleden pas gestopt, Xbox productie is per afgelopen november gestopt.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 4 april 2006 @ 15:00:21 #118
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_36641138
quote:
PS3 D-Day Announced
By Colin Campbell
Sony has announced its annual pre-E3 press conference, an event certain to be dominated by PlayStation 3 launch plans.
Just as last year, Sony's event will be held at Sony Pictures Entertainment Studios in Culver City, on the afternoon of the pre-E3 Monday (May 8).

Sony bigwigs and third party acolytes will sing PlayStation 3's praises will offering new demos of launch titles. The media will hope to hear a launch date, price, at-least partial launch line-up and details of the controller.

Nintendo's conference is likely to take place Tuesday while Microsoft's is also on Tuesday morning.
8 mei dus meer duidelijkheid
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:49:04 #119
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_36659766
quote:
Het Amerikaanse PlayStation Magazine heeft in haar nieuwste editie meer informatie over de PlayStation 3 openbaar gemaakt.

Zo zal de PS3-bezitter de mogelijkheid hebben om een eigen "Lifestyle Server" in te richten. Mensen van friendlists kunnen zo een blog of een forum op deze server plaatsen die ook te zien is wanneer de PS3 uit staat. Zo kan met bijvoorbeeld een video dagboek maken met behulp van de Eye-Toy camera maken. Maar ook kunnen foto's op de server geplaatst worden of replays van gespeelde games. Met behulp van de PSP kunnen foto's en video's naar de PS3 gestuurd worden van en naar vrienden.
http://www.gamer.nl/nieuws/29927

Klinkt als...........nog meer vervuiling van het net..........ach, zolang ik geen video's van opgeschoten pubers die "1337 über-n00bs gePwned" hebben door m'n strot geduwd krijg, vind ik het best.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36660551
Mweh, ik word er niet warmer of kouder van moet ik zeggen, lifestyle servers. Allemaal nutteloze features. Al die onzin kost zakken geld. Hadden ze het geld maar gestoken waar het telt. Nog 256MB extra XDR RAM en nog 256MB extra GDDR-III RAM.
pi_36662046
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 23:49 schreef SocialDisorder het volgende:
http://www.gamer.nl/nieuws/29927

Klinkt als...........nog meer vervuiling van het net..........ach, zolang ik geen video's van opgeschoten pubers die "1337 über-n00bs gePwned" hebben door m'n strot geduwd krijg, vind ik het best.
Klinkt als... Dingen die theoretisch gezien heel goed mogelijk zijn, maar waarschijnlijk toch niet in de praktijk gebracht zullen worden. Ik kan me nog heel goed de PS2-praatjes herinneren over de vele mogelijkheden zodra de HDD en netwerk-adapter beschikbaar zouden zijn... en dan heb ik het nog niet eens over Ken Kutaragi's fantasie verhalen.

Ik zit ook niet echt te wachten op die "Lifestyle Server" flauwekul. Enneh... extra RAM zou geen overbodige luxe zijn nee... (voor MMO's bijv.)
pi_36662199
quote:
Op woensdag 5 april 2006 01:21 schreef P-Style het volgende:
Enneh... extra RAM zou geen overbodige luxe zijn nee... (voor MMO's bijv.)
That's putting it mildly, kan niet zeggen dat ik vrolijker wordt van de aanschaf van een 360 als je ziet hoe hij omgaat met Oblivion in vergelijking met m'n jaar oude PC . Sure, het is deels brak programmeerwerk, maar ook een deel extreem geheugengebrek...
pi_36662502
quote:
Op woensdag 5 april 2006 01:33 schreef Retuobak het volgende:
That's putting it mildly, kan niet zeggen dat ik vrolijker wordt van de aanschaf van een 360 als je ziet hoe hij omgaat met Oblivion in vergelijking met m'n jaar oude PC . Sure, het is deels brak programmeerwerk, maar ook een deel extreem geheugengebrek...
Ik merk het al bij WoW. Speelde het eerst met 512MB ram en nu met 1GB ram. Het verschil is enórm. MMO's vreten geheugen, zeker als je met een beetje veel players tegelijk in een bepaald gebiedje bent.
pi_36663837
ik heb met een gieg al problemen als ik in Ironforge richting bank, ook bekend als hangjongeren-hangplek, wandel.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36665649
1GB is idd op de PC een aanrader, maar goed, je moet niet vergeten dat je OS ook 200MB vreet en je vaak nog wel wat programma's aan hebt staan die nog wat vreten.
Then again, de 360 moet het doen met 512MB voor main EN GPU.
Een moderne GPU gebruikt toch die 256MB wel behoorlijk vaak volledig, en tja, 256MB als system RAM is niet bepaald veel, hoe snel het ook is .
Ik snap de overweging ook niet helemaal, ja je console wordt duurder in het begin, maar RAM is wat het meest in prijs daalt op de lange termijn. Over 3 jaar kost het je geen drol extra meer en je hebt een aanzienlijk grafisch voordeel boven de concurrentie.
pi_36666027
Console OS is over het algemeen wat efficiënter dan windows, omdat het OS specifiek voor die hardware geschreven kan worden, ipv windows dat met 80 miljoen (and counting) verschillende configuraties mogelijk zijn.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36666528
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:14 schreef Retuobak het volgende:
1GB is idd op de PC een aanrader, maar goed, je moet niet vergeten dat je OS ook 200MB vreet en je vaak nog wel wat programma's aan hebt staan die nog wat vreten.
Then again, de 360 moet het doen met 512MB voor main EN GPU.
Een moderne GPU gebruikt toch die 256MB wel behoorlijk vaak volledig, en tja, 256MB als system RAM is niet bepaald veel, hoe snel het ook is .
Ik snap de overweging ook niet helemaal, ja je console wordt duurder in het begin, maar RAM is wat het meest in prijs daalt op de lange termijn. Over 3 jaar kost het je geen drol extra meer en je hebt een aanzienlijk grafisch voordeel boven de concurrentie.
Ik vind ook dat de consolebouwers altijd te veel besparen op RAM. Iedere generatie weer. Het is duidelijk dat developers steeds efficiënter met de consolehardware omgaan, naarmate de console langer op de markt is en dat games op eenzelfde console steeds mooier worden. Maar de hoeveelheid RAM lijkt toch altijd weer de bottleneck te zijn die de mogelijkheden beperkt.
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:29 schreef SocialDisorder het volgende:
Console OS is over het algemeen wat efficiënter dan windows, omdat het OS specifiek voor die hardware geschreven kan worden, ipv windows dat met 80 miljoen (and counting) verschillende configuraties mogelijk zijn.
Klopt. Maar juist omdat consoles lang mee gaan is een voorsprong (meer effectief te gebruiken RAM) mooi meegenomen.
pi_36666556
Jep, maar kijk naar de 360, hoppa 60 dollar erbij op de aanvangskostprijs. Dat willen ze niet.
Bij de PS3 zal het nog wel ietsje duurder zijn ivm het XDR RAM
pi_36666614
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:52 schreef Retuobak het volgende:
Jep, maar kijk naar de 360, hoppa 60 dollar erbij op de aanvangskostprijs. Dat willen ze niet.
Bij de PS3 zal het nog wel ietsje duurder zijn ivm het XDR RAM
Het liefst zie ik bij de PS3 gewoon 1GB unified XDR RAM, dan mogen ze van mij 1 van die HDMI-uitgangen en 2 van de gigabit ethernetpoorten schrappen om de kosten te besparen.
pi_36666644
Maar dan is dat weer zo zonde dat ze dat er niet in hebben gestopt. Ze moeten gewoon alles erin douwen en gewoon mensen laten betalen

Verder zijn ethernet poorten niet echt de kosten Maargoed.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36666715
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:55 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het liefst zie ik bij de PS3 gewoon 1GB unified XDR RAM, dan mogen ze van mij 1 van die HDMI-uitgangen en 2 van de gigabit ethernetpoorten schrappen om de kosten te besparen.
Iets zegt me dat het schrappen van die ongein niet gaat helpen
Volgens mij hadden ze beter dit kunnen doen:
-Nooit beginnen aan ontwikkeling Cell
-Met bespaarde geld 1GB unified XDR RAM en een mooie quad-core IBM PPC CPU

En natuurlijk idd 2 ethernet poorten schrappen (3 voor de Franse markt) etc.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:01:06 #132
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36666745
quote:
Op woensdag 5 april 2006 01:58 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik merk het al bij WoW. Speelde het eerst met 512MB ram en nu met 1GB ram. Het verschil is enórm. MMO's vreten geheugen, zeker als je met een beetje veel players tegelijk in een bepaald gebiedje bent.
misschien een rare vraag, maar kan hiervoor niet de HD gebruikt worden
The line is a dot to you!
pi_36666758
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:56 schreef disjfa het volgende:
Maar dan is dat weer zo zonde dat ze dat er niet in hebben gestopt. Ze moeten gewoon alles erin douwen en gewoon mensen laten betalen

Verder zijn ethernet poorten niet echt de kosten Maargoed.
Het zijn gigabitpoorten en achter die poorten zitten gigabit ethernetcontrollers. Zo vreselijk goedkoop zijn die nog niet (vergeleken met de 10/100 ethernetcontrollers tenminste). Ach, van mij mogen ze er zo veel mogelijk in stoppen hoor. Ik ben best bereid te investeren in het apparaat, zolang de games maar niet te duur worden.
pi_36666771
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:01 schreef kepler het volgende:

[..]

misschien een rare vraag, maar kan hiervoor niet de HD gebruikt worden
Veeeeeel te sloom.
pi_36666774
En dan eindigen ze dus als het broertje van MS. Ik weet niet wat erger klinkt hoor retu. Maar als ze dat hadden gedaan waren ze zo hard weggefloten door een heleboel mensen dat dat niet echt de optie zou zijn. Straks vertel je nog dat ze geen blue ray erin moeten stoppen en het gewoon een ps360 te noemen

ik reageer op kabouter 4 berichten hierboven dus. Reageer is niet zo snel
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36666806
Nee, blu-ray is best okay
En ze lijken dan op de hele concurrentie . Iedereen gebruikt nu ook al IBM PPC CPU's of erop gebaseerd in het geval van de PS3.
pi_36666876
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:59 schreef Retuobak het volgende:
Iets zegt me dat het schrappen van die ongein niet gaat helpen
Volgens mij hadden ze beter dit kunnen doen:
-Nooit beginnen aan ontwikkeling Cell
-Met bespaarde geld 1GB unified XDR RAM en een mooie quad-core IBM PPC CPU
Ik denk dat ze wel genoeg hebben nagedacht over Cell en dat Cell (mist goed geprogrammeerd) efficiënter zal zijn dan een quad-core PPC. In ieder geval een stuk zuiniger.
pi_36666917
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:05 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik denk dat ze wel genoeg hebben nagedacht over Cell en dat Cell (mist goed geprogrammeerd) efficiënter zal zijn dan een quad-core PPC. In ieder geval een stuk zuiniger.
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
pi_36666943
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
En je hebt weinig aan ontzettend veel brute kracht zonder genoeg geheugen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36666971
Tsja maar als mensen er eindelijk goed voor kunnen programeren dan zal hij een stukje krachtiger zijn dan de concurentie. En denk je niet dat dat nu is wat ze willen. Mensen programeren er zowizo wel voor
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36666987
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
Yep, maar Sony wilde een compleet nieuwe benadering van CPU's, samen met IBM en Toshiba. Bovendien is de prijs-kwaliteit-verhouding blijkbaar best in orde, aangezien Mercury systems de Cell gaat gebruiken in militaire en mediche toepassingen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36666997
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:07 schreef Retuobak het volgende:
Ja, maar het ding is moeilijker om voor te programmeren en ik neem aan dat de ontwikkelingskosten behoorlijk aanzienlijk waren.
Het (efficiënt) programmeren voor multicore processoren is sowieso moeilijk. Ik denk niet dat het optimaliseren van je code voor een quadcore PPC per se makkelijker hoeft te zijn dan het optimaliseren voor Cell.

De ontwikkelingskosten waren behoorlijk ja, maar Toshiba en IBM hebben de kosten natuurlijk geïnvesteerd.
pi_36667015
Een quad core CPU mits gelijk geklokt zal ook ietsje sneller zijn dan de triple core CPU van de 360 hoor disjfa . En ik denk dat je de Cell ook niet moet overschatten, het ding lijkt supersnel, maar het doet het alles in single precision (ipv double precision zoals bij vrijwel alle andere CPU's) en is alleen snel bij zeer specifieke taken.
pi_36667043
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:09 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Yep, maar Sony wilde een compleet nieuwe benadering van CPU's, samen met IBM en Toshiba. Bovendien is de prijs-kwaliteit-verhouding blijkbaar best in orde, aangezien Mercury systems de Cell gaat gebruiken in militaire en mediche toepassingen.
Prijs/performance boeit maar weinig bij militaire toepassingen hoor, enkel performance an sich. Ze gebruiken daar ook moederborden van een paar duizend die echt niet veel beter zijn dan gewone moederborden .
pi_36667254
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:11 schreef Retuobak het volgende:
En ik denk dat je de Cell ook niet moet overschatten, het ding lijkt supersnel, maar het doet het alles in single precision (ipv double precision zoals bij vrijwel alle andere CPU's) en is alleen snel bij zeer specifieke taken.
Nou, het is niet zozeer dat 'ie "alles in single precision doet", maar hij blinkt vooral uit in single precision berekeningen. Hij kan natuurlijk ook gewoon double precision berekeningen doen, maar daarbij ligt de performance véél dichter bij die van de "reguliere" CPU's.

Ik ben absoluut geen verstand van welk soort berekeningen het beste zijn voor verschillende game-taken. Maar ik twijfel er niet aan dat de wat meer getalenteerde developers binnen een jaar of drie aardig wat uit die Cell kunnen halen.
pi_36667316
Nou ja, het ding moet alles wel in single precision doen want anders liggen de prestaties ONDER die van reguliere CPU's. Binnenkort wil men overigens toe naar triple precision, ben benieuwd wat er dan nog over blijft van Cell prestaties .
pi_36667440
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, het ding moet alles wel in single precision doen want anders liggen de prestaties ONDER die van reguliere CPU's. Binnenkort wil men overigens toe naar triple precision, ben benieuwd wat er dan nog over blijft van Cell prestaties .
zolang de games cool zijn, interesseert mij dat eigenlijk weinig tot niets. Van de Emotion Engine blijft ook weinig over naast huidige gen PC-games. En toch blijf ik Prince of Persia leuker vinden op m'n PS2 dan op de PC......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36667492
Dat heeft niks te maken met de huidige discussie?
pi_36667614
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, het ding moet alles wel in single precision doen want anders liggen de prestaties ONDER die van reguliere CPU's. Binnenkort wil men overigens toe naar triple precision, ben benieuwd wat er dan nog over blijft van Cell prestaties .
Nou, in ieder geval nog niet "onder" hoor. De SPE's zijn dan wel geoptimaliseerd voor single precision berekeningen, maar met 8 (7 effectieve in de PS3) extra SPE's op 3,2GHz zijn de double precision prestaties ook wel wat hoger hoor.

In ieder geval heeft een "afwijkende CPU-architectuur" developers bij de PS2 ook niet afgeschrikt.
pi_36667639
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:35 schreef P-Style het volgende:
In ieder geval heeft een "afwijkende CPU-architectuur" developers bij de PS2 ook niet afgeschrikt.
Nee, maar het duurde bij de PS2 ook langer voordat developers er alles uit wisten te halen, door gewoon voor een quad core PPC te gaan verkort je die tijd aanzienlijk en loop je dus minder snel achter op de PC.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')