Je zou ook gewoon het filmpje kunnen kijken, daar wat van kunnen zeggen en dan TVPen met het commentaar daaropquote:
Nee, want ik ga nu weer voetbal kijken en heb er nu geen tijd voor.quote:Op zondag 2 april 2006 15:34 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je zou ook gewoon het filmpje kunnen kijken, daar wat van kunnen zeggen en dan TVPen met het commentaar daarop
Mwah, vind die andere filmpjes beter ogen dan deze. Vanuit een physics demo oogpunt is dit wel next-gen, maar het hele terrein is vrij kaal en de textures zijn ook niet up to spec, puur gericht op een bepaald aspect zonder alle toeters en bellen.quote:Op zondag 2 april 2006 15:26 schreef Retuobak het volgende:
ERG tof filmpje
Bijna zo indrukwekkend als het Cell Factor filmpje dat te bezichtigen is op de Ageia site.
Maar dit is een van de eerste non-pre-rendered PS3 filmpjes die een goede indruk bij me achterlaat, het werd ook eens tijd zeg. Snap niet dat Sony eerst alleen maar relatief matig materiaal uit heeft laten brengen (Untold Legends comes to mind)
quote:Op zondag 2 april 2006 16:25 schreef LuukBes het volgende:
[..]
.
De rest (Killzone, Heavenly Sword, Motor Storm etc) was meestal allemaal in-game engine werk, maar idd pre-rendered, omdat het immers op alpha hardware zonder FlexIO-bus, RSX en fullspeed-Cell maar op 5 fps liep. Realtime getaped dus, en vooruitsgespoeld tot aan 60 fps als showtrailer.
Dat verhaal dat een extern bedrijf de trailer heeft geproduceerd komt van een user die op Eurogamer forums post, en zegt 'friends' te hebben die claimen bij Axis Entertainment te werken. En zo is dat de wereld in gekomen, en heeft elke site en dork dat overgenomen, zelfs een jaar erna echo'ed dat kennelijk nog door bij de papagaaien...quote:Op zondag 2 april 2006 16:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Van Killzone is bevestigd dat het een render is geweest, zelf speciaal gemaakt door 1 of ander bedrijf. Het filmpje was gewoon wat de ontwikkelaar verwacht qua graphics/physics/enz op de PS3. Als er 1 ding gerenderd was dan was het de Killzone-trailer wel
Vorig jaar na de E3 al bekend geworden dit. Dus dan geloof jij toch lekker een anonieme poster van een forum, hou ik het voorlopig wel op de officiele bronnen, en zien we wel waar het op uit draait.quote:The newest issue of PSM has stated that the footages from I-8, Warhawk, and Killzone were all real-time. Killzone was running on alpha dev kits at 5FPS and post production sped them up to 60FPS.
Guerilla Games has recently fessed up to as much, but also explained themselves and given us an update on that status of Killzone PS3:
“The video shown at E3 was not in real time. It was a CGI demo sped up from 5 FPS as you said. The development team did this because we could not make a demo of that calibur at 30-60 FPS on the hardware we had at the time. Now however, the team is working the game on PS3 alpha kits, and it is looking just as impressive as the demo, at 30 FPS. The game is still in the very early stages of development, and I expect that it will release with visuals that are just as impressive as those in the E3 demo. We are planning on showing in game footage before too long, and we can’t wait to see the public’s reaction to it.”
Het zegt wel een hoop over de potentie als je met crappy alpha hardware en software al op 5 fps zit. Heavenly Sword trailer was bv singlethreaded enkel op de Cell-PPE, waar geen enkele SPE gebruikt werd (inmiddels wel, Havok physics draait bij hun op SPE's). Toch was het meeste v.d. trailer ingame-engine werk, op het closeup gezicht na. En nog niet eens omdat dat niet mogelijk zou zijn, maar omdat men te weinig tijd had om die demo inelkaar te knutselen. Uiteindelijk zou alles met de game-engine gedaan worden. Bron : lead-coder van Ninja Theory die op Beyond3D regelmatig info lekt.quote:Van de MotorStorm-trailer is bevestigd dat het soort van ingame gerenderd is, maar zonder gebruik van AI, physics, gameplay-elementen, enz.
Dan kan je wel zeggen dat het gerenderd is door de PS3, maar dat zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van de games.
ze hebben het over een CGI-demo en meestal betekent dit een pre-renderd filmpje... De enige manier om zeker te weten of het echt was is tijdens de E3 als er echte ingame-beelden komen van Killzone op de PS3quote:Op zondag 2 april 2006 17:47 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Dat verhaal dat een extern bedrijf de trailer heeft geproduceerd komt van een user die op Eurogamer forums post, en zegt 'friends' te hebben die claimen bij Axis Entertainment te werken. En zo is dat de wereld in gekomen, en heeft elke site en dork dat overgenomen, zelfs een jaar erna echo'ed dat kennelijk nog door bij de papagaaien...
Die gast schijnt echter een faker te zijn, hij was extreem pro-MS in zijn posts, en heeft daarna nooit meer iets gezegd. Lekker betrouwbare bron joh !
Guerilla zegt zelf :
[..]
Vorig jaar na de E3 al bekend geworden dit. Dus dan geloof jij toch lekker een anonieme poster van een forum, hou ik het voorlopig wel op de officiele bronnen, en zien we wel waar het op uit draait.
[..]
Het zegt wel een hoop over de potentie als je met crappy alpha hardware en software al op 5 fps zit. Heavenly Sword trailer was bv singlethreaded enkel op de Cell-PPE, waar geen enkele SPE gebruikt werd (inmiddels wel, Havok physics draait bij hun op SPE's). Toch was het meeste v.d. trailer ingame-engine werk, op het closeup gezicht na. En nog niet eens omdat dat niet mogelijk zou zijn, maar omdat men te weinig tijd had om die demo inelkaar te knutselen. Uiteindelijk zou alles met de game-engine gedaan worden. Bron : lead-coder van Ninja Theory die op Beyond3D regelmatig info lekt.
Leugenaarquote:Op zondag 2 april 2006 18:15 schreef kepler het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal met hele goede graphics komen. Maar voorlopig hebben ze nog geen enkele echte ingame-beelden laten zien.
Ach, het is SOE dat die game maakt, dus het zal niet bepaald representatief zijn voor het niveauquote:Op zondag 2 april 2006 18:37 schreef kepler het volgende:
[..]
nou als dat het niveau laat zien van de PS3-games![]()
quote:New Lair screen leaked
Recently a new screenshot of Factor 5's "Lair" was leaked onto the internet by CVG, and boy does it look good!
In case you don't know, "Lair" is a next-gen PS3 title that takes you back to the mythical world of knights and dragons. From the looks of it, the game will utilise 3rd person camera angles and you'll be able to fly your dragon through the clouds - fighting other dragons as you go. To put the graphical capabilities into perspective, the dragons are made up of 170,000 polygons and 10 different layers of texturing.
Since the screen's release, people have been discussing the credability of the image, with talks of it being photoshoped to include a fake HUD. This brings up an intresting question - if Lair already has a completed HUD wouldn't this mean the game is near completion? It seems increasingly likely that the rumor of Lair being a launch title could turn out to be true.
Either way, the game looks great and I can't wait to get my hand on it!
Ziet er strak uit ja, ik kan me alleen nog weinig voorstellen bij de gameplay. Heb jij daar wat specifiekere info over? Of maybe een shot met HUD ed.quote:
Je haalt dingen door mekaar, of snapt niet wat ze zeggen. Natuurlijk is het CGI en pre-renderen. Het realtime draaien van game-gfx-engine-code (zonder AI, Sound, physics etc) op 5 fps, en dan versnellen tot 60 fps, dat is in principe al "pre-renderen", letterlijk. Je rendert "pre", vantevoren dus, omdat het niet realtime op 60 fps lukt. Resultaat is CGI = Computer Generated Images. Met de nadruk op generated. Dat moet je niet verwarren met bv een serie aan fancy 3D ogende screens die artists tekenen op een tekenbord en aan elkaar plakken, zoals FMV in cutscenes. Met pre-renderen zoals dit, middels Maya en renderfarms die er aan te pas komen, ben je bezig met de models die vaak in de gameengine gebruikt worden (in d ehuidige generatie in versimpelde vorm).quote:Op zondag 2 april 2006 18:15 schreef kepler het volgende:
[..]
ze hebben het over een CGI-demo en meestal betekent dit een pre-renderd filmpje... De enige manier om zeker te weten of het echt was is tijdens de E3 als er echte ingame-beelden komen van Killzone op de PS3
als het ze lukt respect hoorVoorlopig geloof ik het nog niet
De MGS4 trailer is wel in-game. Je doelt op "gameplay" aspecten en interfaces, en eventuele first person of third person standaard views. Dat is iets anders. Dat heeft eerder te maken met gamedesign en in hoeverre ze kunnen spelen met camera standpunten en cinematische animatie-scenes. Want dat is het grote verschil tussen normale player-controlled gameplay en die scenes : de verbeterde animatie en het spelen met camera, in een scipted scene. De gfx zijn immers realtime haalbaar.quote:edit: en nog veel van die trailers zijn 'ingame' (zoals bijvoorbeeld MGS4 waarbij ze de camera draaien), maar hierbij zijn alle game-elementen uitgeschakeld en zijn het dus geen echte ingame-beelden.
Begrijp me niet verkeerd, de PS3 zal met hele goede graphics komen. Maar voorlopig hebben ze nog geen enkele echte ingame-beelden laten zien. Beelden dus waarin een speler echt rondloopt in de wereld en het spel aan het spelen is
Ik kan me idd alleen drakengard bedenken maar dat was maar een matig spe.l Ik heb deel 2 niet gespeeld maar hij krijg niet geweldig hoge cijfersquote:Op zondag 2 april 2006 19:32 schreef Retuobak het volgende:
Zeker ja, temeer omdat het zo'n origineel thema is dat zelden wordt gebruikt in games.
Oh puur drakengefocusde games zijn er niet ongelofelijk veel (al zijn er wel redelijk wat, zoals bijv. Drakan: Order of the Flame). Maar draken maken toch hun opwachting in een enorme hoeveelheid games, en ridders in nog veel meer games.quote:Op zondag 2 april 2006 19:37 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
Ik kan me idd alleen drakengard bedenken maar dat was maar een matig spe.l Ik heb deel 2 niet gespeeld maar hij krijg niet geweldig hoge cijfers
Kwestie van de zaken die men geshowed heeft aan elkaar koppelen. De particles mud, de track en vehicle physics, de vele vehicles en wilde AI, goeie crashes, in combinatie met een coole replay met veel camviews zoals die heliview.http://img450.imageshack.us/img450/9144/nottoofar0pk5wz.jpgquote:Op zondag 2 april 2006 18:09 schreef Retuobak het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat Killzone zo mooi zal zijn als de pre-render, we hebben inmiddels immers ook al gezien dat Motorstorm nog maar een fractie is van wat het zou moeten zijn.
Zelfde verhaal dan. Je weet niet in hoeverre in die demo de physics, sound en AI in werking zijn, en wat voor PC je nodig hebt.quote:Daarentegen laten developers als Crysis met real-time vloeiende beelden zien hoeveel er tegenwoordig mogelijk, en dat is toch ERG indrukwekkend (wat die Duitsers doen is zo mogelijk indrukwekkender dan waar onze landgenoten aan bezig zouden zijn)
Het feit dat het volledig speelbaar zal zijn op de E3 zegt genoegquote:Zelfde verhaal dan. Je weet niet in hoeverre in die demo de physics, sound en AI in werking zijn, en wat voor PC je nodig hebt.
Extra developmenttjidquote:Er is trouwens een fors verschil tussen de gameplay beelden van de eerste Crysis trailer een maandje terug met die matige destructable environtment physics (truck die een huis in rijdt en wat planken eruit rijdt) en de laatste trailer.
In Crysis schiet je ook met dropships over het enorme eiland waar je op speelt. En dat met een dergelijke mate van detailquote:De volumetric clouds en het mooie water uit die demo waren ook te zien Warhawk, dat bovendien een highspeed game is op 60 fps, i.p.v. op loopsnlheid door een jungle lopen.
Tja, ik vind dat dat schromelijk overdreven wordt, het enige in m'n PC dat ik niet nodig heb voor normaal windows werk en andere toepassingen is m'n videokaart. De 300 euro voor een nette videokaart valt dan ineens heel erg mee.quote:Dus is het eerst nog maar eens afwachten of die laatste Crysis trailer op dat grafische niveau draait op een betaalbare PC.
Ach, zal echt niet alleen voor SLI-bakken zijn, of je moet het in 2560x1600 gaan draaien. Ik speel gewoon in 1280x1024 en ik verwacht dat ik gewoon in een prima mate van detail zal kunnen draaienquote:Als dat detailniveau namenlijk een SLI dual core 7900GTX en X2 A64 Alienware beest vergt voor acceptabele framerates, dan heb je niks voor deze soort realtime-demo's, omdat 99% van de spelers het dan niet kan draaien.
Je realiseert je wel hoe mooi dat alsnog is he?quote:Die players zijn dan weer genoodzaakt om veel detail en extra's uit te zetten, zodat je mogelijk een FC 1.5 overhoudt.
Great. Een DX10 GPU is nog niet eens uit, van de zomer liggen ze in de winkel voor 550 euri. Dual core CPU vergt ook weer een nieuw slot/moederbord voor heel velen.quote:Op zondag 2 april 2006 20:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Het feit dat het volledig speelbaar zal zijn op de E3 zegt genoeg.
En wat je nodig hebt voor high detail is ook al bekend: dual core/2GB/high-end DX10 GPU
Heb in die extra devtijd geen betere physics gezien anders, de nieuwe trailer laat op dat terrein niks zien, dat onderdeel hebben ze eruit gelaten omdat ze denk ik inzagen dat het niet echt impressive is. Ik zou eerder zeggen : dat waren gameplay-beelden down to normal PC-spec.quote:Extra developmenttjid
Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten)quote:Op zondag 2 april 2006 20:34 schreef LuukBes het volgende:
Great. Een DX10 GPU is nog niet eens uit, van de zomer liggen ze in de winkel voor 550 euri. Dual core CPU vergt ook weer een nieuw slot/moederbord voor heel velen.
Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen.quote:Heb in die extra devtijd geen betere physics gezien anders, de nieuwe trailer laat op dat terrein niks zien, dat onderdeel hebben ze eruit gelaten omdat ze denk ik inzagen dat het niet echt impressive is. Ik zou eerder zeggen : dat waren gameplay-beelden down to normal PC-spec.
Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest. En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren.quote:maar als ik jou was zou ik hem niet zo versus de PS3 zetten omdat dat game en die engine momenteel ook geschreven wordt in multithreaded Cell taal voor de PS3. Het wordt interessant vergelijken tussen die 2.
En zonder een Agaix physics kaart in je PC zal de PS3 op dat terrein zwaar uitlopen. Dat zie je al in het aantal objects onscreen in alle demo's van Ratchet, Warhawk, Heavenly Sword etc, dat lijkt een specialisme te worden van de PS3 door de SPE's, met als gevolg veel levendigheid on screen.
Alle bladeren zeker niet. Takken die meebewegen ja. Is echter ook maar weer afwachten hoe grootschalig dat dat is, want ik zag die gast in de trailer door vele struiiken/takken rennen, en slechts een enkele tak bewoog mee.quote:Op zondag 2 april 2006 20:47 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tja, ik heb al geheugen/CPU en DX10 videokaarten komen er zoals altijd weer in alle smaken (en pas eind dit jaar hoor, in de zomer eerst een 2e refresh, de laatste serie DX9 kaarten)
[q]
Dus jungles die je overhoop kunt schieten, alle bladeren die op je reageren etc. is niks nieuws? Show me something more impressive zou ik zeggen.
Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance.quote:Tja, maar met een PhysX kaart loopt de PC weer rondjes om de rest.
4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren.quote:En daar komt nog eens bij dat de RSX ruwweg gelijk is aan een 7900GT. Je kunt veel optimaliseren, maar er is geen substituut voor ruwe fillrate. Met een verdubbeling in kracht elke generatie zitten high-end PC's tegen de release van de PS3 dus al op 4x de ruwe hardwarekracht. En daar is erg moeilijk tegen te optimaliseren.
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?quote:Op zondag 2 april 2006 21:50 schreef kepler het volgende:
waarom weet je (of doe je alsof![]()
) hier zoveel van LuukBes? Doe je zoiets voor je werk?
Wat gek dat developers dan erkennen dat de physics capaciteiten van de Ageia PhysX kaarten die overstijgen van de Cell CPU?quote:Eerder andersom. Enkele SPE's dedicated voor physics-werk draaiende op 3,2 Ghz met een goed stuk geschreven software, lopen rondjes om de vrij trage PhysX kaart en zijn magere performance.
Fillrate.quote:4 x van wat. Theoretische BS ? Appels en peren.
Overeenkomsten?quote:RSX-power vergelijken met PC GPU's kan niet. Als je beide uit hun omgeving haalt dan en onder een microscoop legt dan zijn er idd veel overeenkomsten, qua architectuur met de 7900GT.
Vista lost deze problemen voor een erg groot deel op.quote:Ten tweede kan je het ook niet vergelijken omdat de PC vastgeroest zit aan trage WIndows XP benaderings-lagen die theoretische performance zwaar belemmeren, inclusief allerlei API's en veel te veel softwareoverhead van het OS om alles stabiel te houden. Daar verlies je enorm veel power.
DX10 wordt losgekoppeld van voorgaande versies, PCI-E is meer dan snel genoeg (zowel qua latencies als qua doorvoersnelheid). En de geheugencontroller zit bij AMD gewoon on-die hoor. Dus een moederbord heeft wat dat betreft al weer 0 impact op performance.quote:Ten derde is die prehistorische x86 architectuur en standraard moederbord-architectuur (trage PCI-E, southbridges, northbridges etc) ongeschikt om door te evolueen en te concurreren met de custom designed PS3 op dat terrein. De bestaande x86 software-base belemmert vooruitgang, omdat compatibiliteit en BC een pre is, kan het PC platform niet verder evolueren.
Dat heet gevoelig zijn voor marketingpraat ipv real-world performancequote:Cell is bovendien als game-CPU tussen de 4 en 40 keer sneller dan een 3 Ghz P4, afhankelijk van welke gametaak je hem laat doen.
Wat gek dan dat developers blijkbaar absoluut geen moeite zeggen te hebben met porten naar de PC vanaf de PS3 en dat men o.a. bij nVidia al zegt dat de PC bij release van de PS3 al weer voorop loopt. Gek zeg.quote:Wat dat aangaat is de kloof die de PS3 slaat nog lang niet overbrugt door een paar frequentieupdates en nieuwe dualcore PC-CPU's.
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelenquote:Op zondag 2 april 2006 21:55 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?![]()
Mooi ben ik niet de enigste die dat denktquote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen.
yupquote:Op zondag 2 april 2006 21:55 schreef Renzokuken het volgende:
[..]
Jij hebt ook moeite met de discussie te volgen?![]()
*Eenschquote:
Niet echt.quote:Op maandag 3 april 2006 18:33 schreef Retuobak het volgende:
Dus de nieuwe GDC demo's enzo vond je niet waardig?
Je gebrek aan enthousiasme wordt nog een aanstekelijkquote:Op maandag 3 april 2006 18:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet echt.Maar dat komt vooral door de matige kwaliteit van de filmpjes.
8 Channel Audio uit de RSXquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
voor de techies onder ons;
[afbeelding]
Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
bron: http://www.ps3land.com/news/article274.phpquote:New Development Tool For PS3
SN Systems has announced a new tool called "Tuner" for PS3 game developers. The company, which is a subsidiary of Sony Computer Entertainment Inc., specialises in software development tools.
"Tuner" is a profiling tool that helps developers discover bottlenecks and errors in the source code, allowing them to improve the code and save time.
Andy Beveridge, co-founder and Director of SN Systems, stated, "Tuner has already been a major product, both on the PlayStation 2 and PSP,” Andy Beveridge, co-founder and Director of SN Systems commented.
“It was a natural progression to develop it for PlayStation 3. This latest version has been tailored to the PlayStation 3’s threaded architecture which will really help developers take advantage of the new hardware.”
It has been suggested by many analysts that developing for the PS3 could be difficult, as it was with the PlayStation 2. The multi-cored architecture has never been used in games consoles, and “Tuner”, along with other middleware, should allow developers to seamlessly adjust to Sony’s next generation console.
SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten.quote:
Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid....quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:11 schreef SocialDisorder het volgende:
voor de techies onder ons;
[afbeelding]
Let ook even op de output, rechtsboven, van de RSX......
quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:15 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ws. dus niet de geheugenbandbreedte problemen die de 360 lijken te nekken, jammer alleen van de hoeveelheid....
De hoeveelheid geheugen, enorme werelden moeten veel tegelijk kwijt kunnen in het RAM. Kijk maar naar Oblivion op de 360, die pop-up is gewoon niet leuk meer.quote:
Beste reply OOIT.quote:Op zondag 2 april 2006 21:57 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik snap er helemaal niks van en het interesseert me ook niks, als ik straks maar leuke games kan spelen.
Ahquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:14 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
SoundStorm 2, nVidia heeft ook al video en audio op de nForce-chips zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |