abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36529182



Sony's Playstation®3

Sony's volgende console/media-apparaat. Wereldwijd verkrijgbaar vanaf november!

Specs

Sony heeft met de hulp van onder andere IBM, Toshiba, Nvidia en Rambus het volgende in de PS3 weten te proppen!

CPU "Cell"
  • PowerPC-base Core @3.2GHz
  • 1 VMX vector unit per core
  • 512KB L2 cache
  • 7 x SPE @3.2GHz (1 of 8 SPEs reserved for redundancy)
  • 7 x 128b 128 SIMD GPRs
  • 7 x 256KB SRAM for SPE
  • Total floating point performance: 218 GFLOPS

    GPU "RSX"
  • 550MHz
  • 1.8 TFLOPS floating point performance
  • Full HD (up to 1080p) x 2 channels
  • Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

    Sound
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing)

    Memory
  • 256MB XDR Main RAM @3.2GHz
  • 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

    System Bandwidth
  • Main RAM 25.6GB/s
  • VRAM 22.4GB/s
  • RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
  • SB 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

    System Floating Point Performance
  • 2 TFLOPS

    Storage
  • HDD Detachable 2.5" HDD slot x 1

    I/O
  • USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
  • Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
  • SD standard/mini x 1
  • CompactFlash (Type I, II) x 1

    Communication
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
  • Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
  • Bluetooth 2.0 (EDR)

    Controller
  • Bluetooth (up to 7)
  • USB2.0 (wired)
  • Wi-Fi (PSP®)
  • Network (over IP)

    AV Output
  • Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI: HDMI OUT x 2
  • Analog: AV MULTI OUT x 1
  • Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

    Disc media
  • PlayStation®: CD-ROM
  • PlayStation®2: CD-ROM, DVD-ROM
  • PLAYSTATION®3: DVD-ROM, BD-ROM
  • CD-DA: CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW
  • SACD: SACD Hybrid (CD layer), SACD HD
  • DualDisc: DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
  • DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
  • BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE

    Features

  • De PS3 gaat tot de resolutie van 1920x1080p, de PS3 ondersteunt zèlfs twee schermen met deze resolutie! Hier heb je een HD-Ready tv voor nodig (of twee), maar de PS3 heeft nog steeds de analoge uitgang die de PS1 en PS2 ook hadden, zodat je je huidige tv (èn scartkabel) nog gewoon kunt blijven gebruiken.
  • Hij wordt backward compatible met PS1 en PS2 games en ook deze games zijn allemaal speelbaar in high definition resoluties.
  • Het wordt een regiovrije console.
  • De standaard HDD is 60GB en HDD upgrades zijn mogelijk.
  • De controllers zijn draadloos en de PS3 kan er maximaal 7 aansturen.
  • Er worden meerdere opslagmedia ondersteund, zoals een harde schijf en drie grote flash memory standaards.
  • Naast een DVD-video speler, wordt het ook een Blu-Ray-video speler. Hiernaast krijgt 'ie nog vele andere media toepassingen.
  • De PS3 ondersteunt WiFi, dus draadloos internet evenals draadloze communicatie met de PSP.

    Games

    Er zijn inmiddels al vele games in ontwikkeling en het lijkt erop dat de Playstation 3 dezelfde grote developers-steun krijgt als z'n voorgangers. Je kunt gerust verwachten dat alle grote franchises van de Playstation 1 en Playstation 2 zullen terugkeren naar de Playstation3! Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, een nieuwe Final Fantasy en Tekken 6 zijn al aangekondigd, om maar wat namen te noemen.

    Links

  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Officiëel persbericht over de PS3 van SCEI
  • Officiële plaatjes van de PS3
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot
  • Eurogamer

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

    (OP)


    [ Bericht 1% gewijzigd door SocialDisorder op 31-03-2006 22:17:34 ]
  • Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36529230
    Wat ik dus wilde zeggen, ik postte die crysis trailer om aan te geven dat er wel devs waren die gewoon wat lieten zien waar ook de gewone man wat aan had .
    pi_36529243
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Dat verbaast me niet echt.
    Alleen denk ik dat de wat objectievere gamer daar iets anders tegen aankijkt.
    Het feit dat je die graphics (voor toen op de consoles) achterhaald noemt zegt op zich wel een hoop over hoe objectief je bent .
    OK, voor zijn tijd was hij de mooiste shooter op een console. Maar ik speelde hem op een PC. Zoals hij oorspronkelijk bedoeld was zeg maar.
    Maar aangezien je het verhaal en leveldesign (voor mij de 2 belangrijkste punten van een shooter) niet noemt, ben je het wel met me eens dat Halo nou niet bepaald de shit is die MS ons wil doen laten geloven.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36529292
    Verhaal en leveldesign het belangrijkste van een shooter?
    Leveldesign okay, maar verhaal? .
    Jij speelt dus nooit shooters?

    Ik geef vooral over de responsiveness van de controls, hoe de guns 'aanvoelen', het mapdesign en in het geval van SP zijn sfeer en AI erg belangrijk voor mij. Laatste shooter die aan al die voorwaarden voldeed voor mij was F.E.A.R. .
    pi_36529600
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:29 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    OK, voor zijn tijd was hij de mooiste shooter op een console. Maar ik speelde hem op een PC. Zoals hij oorspronkelijk bedoeld was zeg maar.
    Maar aangezien je het verhaal en leveldesign (voor mij de 2 belangrijkste punten van een shooter) niet noemt, ben je het wel met me eens dat Halo nou niet bepaald de shit is die MS ons wil doen laten geloven.
    Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie, en een game die een 10 heeft gekregen in de EDGE een van slechste games ooit noemen
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36529792
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:43 schreef piet_pelle het volgende:
    Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie
    Ik heb de Xbox versie niet gespeeld, maar wat deed de Xbox er dan mee dat er uit is gehaald voor de PC versie?
    pi_36529863
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:51 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Ik heb de Xbox versie niet gespeeld, maar wat deed de Xbox er dan mee dat er uit is gehaald voor de PC versie?
    Nou de precieze specs kan ik je niet geven maar ik heb beide gespeeld met enkele vervente pc gamers en we waren het er allemaal over eens dat de pc versie wat 'saaier' eruit zag. De kleuren waren wat minder fel en het zag er wat klinischer uit.

    De game maakte gewoon ultiem gebruik van wat de developpers toendertijd wisten over de xbox en werd later naar de pc geport.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36529928
    Ja, en wat voor port .
    Echt zo slecht.

    Overigens maybe een andere kleurenfilter gebruiken voor de PC versie? Gezien het kleurenpallet dat Halo gebruikt zou het aanzetten van digital vibrance wel eens kunnen helpen voor de looks van de game.
    pi_36533432
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 17:43 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Man de pc versie van Halo was minder mooi dan de xbox versie, en een game die een 10 heeft gekregen in de EDGE een van slechste games ooit noemen
    Dus omdat EDGE hem verschrikkelijk goed vond MOET ik hem ook goed vinden?

    Sinds wanneer mag ik er geen eigen mening op na houden? Als ik een spel niets vind, interesseert het mij niets wat de rest van de wereld ervan vindt, aangezien de centen om dat spel te kunnen spelen uit MIJN zak moeten komen.

    Als jij de grond waar HALO op heeft gelegen aanbidt moet jij dat helemaal zelf weten, maar mijn MENING is dat ik het spel RUK vond.

    en daggla kan dat misschien niet "objectief" vinden, en daar heeftie helemaal gelijk in. Mijn mening is namelijk SUBJECTIEF. Net als elke andere mening trouwens.

    [ Bericht 36% gewijzigd door SocialDisorder op 31-03-2006 21:13:22 ]
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36537050
    Groot gelijk SD
    pi_36537329
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 20:17 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    Dus omdat EDGE hem verschrikkelijk goed vond MOET ik hem ook goed vinden?

    Sinds wanneer mag ik er geen eigen mening op na houden? Als ik een spel niets vind, interesseert het mij niets wat de rest van de wereld ervan vindt, aangezien de centen om dat spel te kunnen spelen uit MIJN zak moeten komen.

    Als jij de grond waar HALO op heeft gelegen aanbidt moet jij dat helemaal zelf weten, maar mijn MENING is dat ik het spel RUK vond.

    en daggla kan dat misschien niet "objectief" vinden, en daar heeftie helemaal gelijk in. Mijn mening is namelijk SUBJECTIEF. Net als elke andere mening trouwens.
    Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.
    Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is.
    Das gewoon zielig man.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36539559
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 22:31 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.
    Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is.
    Das gewoon zielig man.
    aartsvijand? Welke fokking aartsvijand? Doe even normaal, het zijn gewoon twee producten. Meer niet.

    Maar goed, je mening geven mag blijkbaar al niet meer. Zeker niet als hij tegen de algemeen geldende mening in gaat.

    FYI; niet dat je daar OOIT om gevraagd hebt, maar hier zijn nog wat MENINGEN van mij die tegen de algemeen heersende mening ingaan;
    Driver vind ik OOK niet leuk. Gran Turismo 4 is grappig, maar gaat me een tijdje ook vervelen. En guess what? Die is PS2-exclusive.

    Verklaar dat even, slimpie.

    Halo en Killzone zijn twee shooters met allebei verschillende sterke en zwakke punten. Wat ik leuk vind in een shooter vind ik meer in Killzone terug dan in Halo. Dáárom vind ik Killzone leuker/beter. En dan nog iets; ik vind Ninja Gaiden beter dan Shinobi.........
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36539682
    quote:
    Op vrijdag 31 maart 2006 22:31 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Je hoeft niet zo wild te reageren hoor. Je beweegredenen zijn duidelijk genoeg.
    Omdat het de grote game van je aardsvijand de xbox is boor je het de grond in en doe je alsof een matige game als Killzone beter is.
    Das gewoon zielig man.
    En jij denkt natuurlijk dat alle 'topgames' ooit gemaakt geweldig zijn of niet? Ik meen dat EDGE ook een 10 gaf voor Nintendogs, wat vind je daar van?

    Imho heeft SD z'n mening voldoende beargumenteerd en is het voldoende duidelijk waarom Halo HEM niet kon boeien, en het VOOR HEM totaal geen goede shooter was.
    pi_36540026
    het was overigens het door jouw aanbeden EDGE dat Killzone een Halo-killer noemde, piet_pelle......
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540129
    Wat vindt iedereen trouwens van mijn toffe gejoepte Ken Kutaragi 4D avatar?
    pi_36540151
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:22 schreef Retuobak het volgende:
    Wat vindt iedereen trouwens van mijn toffe gejoepte Ken Kutaragi 4D avatar?
    ik vind hem vet!

    ik denk zelfs wel een mogelijke Halo-killer
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540177
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:10 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    En jij denkt natuurlijk dat alle 'topgames' ooit gemaakt geweldig zijn of niet?
    Verre van dat zou jij moeten weten.
    quote:
    Ik meen dat EDGE ook een 10 gaf voor Nintendogs, wat vind je daar van?
    Niet gespeeld zou vast wel een leuke game zijn maar niks voor mij.

    De agresieve manier waarop SC zijn 'standpunten' verdedigd en eerdere uitspraken van hem bewijzen toch echt wel dat hij iets tegen xbox heeft en als tegenargument komt ie met," ik vind GT niet leuk verklaar dat."

    Als een gerenomeerd blad als EDGE (en echt wel meerdere hoor) de game een 10 geven en hij gaat het pronkstuk van de xbox ff de grond in boren dan is dat toch wel een beetje apart los van waar je smaak ligt.
    Zo vind ik Super monkey ball bv een hele goede game maar zal ik hem niet kopen omdat het mij niet ligt, maar dan ga ik vervolgens niet zeggen dat Fusion Frenzy een veel betere party game.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36540239
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:24 schreef piet_pelle het volgende:
    Als een gerenomeerd blad als EDGE (en echt wel meerdere hoor) de game een 10 geven en hij gaat het pronkstuk van de xbox ff de grond in boren dan is dat toch wel een beetje apart los van waar je smaak ligt.
    Ik vond als FPS liefhebber Halo een matige shooter die op veel punten steekjes liet liggen, en ik vind de Xbox de beste console van de afgelopen generatie op elk vlak en ik geniet ook gewoon van het spelen van FPS games op m'n 360 nu . En het is niet alsof Halo kritiekloos is gebleven hoor, zat mensen die het niks vinden/vonden. Datzelfde heb je met Half-Life 2, allemaal 9's en 9'5jes, ik vind het een 6je waard.
    pi_36540302
    --fukking computer doet irritant--
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36540339
    piet, ik ga het je nog een keer uitleggen; ik boor het spel de grond niet, ik zeg alleen dat ik hem niet leuk vind. Ik leg uit waarom niet. Punt klaar over.

    Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou. Maar het is niet mijn ding. En ik reageer niet aggressief. Ik gebruik hoofdletters, om bepaalde dingen te accentueren, maar ik scheld nergens. Dus waar je aggressief vandaan haalt, ik weet het niet.

    En als jij kritiek leveren al de grond in boren vind..... jij hebt zeker mijn posts over (PS2-exclusive BTW) 24 The Game nog niet gelezen?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540448
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:30 schreef SocialDisorder het volgende:
    piet, ik ga het je nog een keer uitleggen; ik boor het spel de grond niet, ik zeg alleen dat ik hem niet leuk vind. Ik leg uit waarom niet. Punt klaar over.

    Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou. Maar het is niet mijn ding. En ik reageer niet aggressief. Ik gebruik hoofdletters, om bepaalde dingen te accentueren, maar ik scheld nergens. Dus waar je aggressief vandaan haalt, ik weet het niet.

    En als jij kritiek leveren al de grond in boren vind..... jij hebt zeker mijn posts over (PS2-exclusive BTW) 24 The Game nog niet gelezen?
    Ik heb weldegelijk genoten van de game ja somebody shoot me.

    edit: wacht je vind 24 the game, een ps2 exclusive niet goed, man wat zat ik er naast over je fanboyisme
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36540487
    kijk, het interesseert mij niet welke spellen jij of wie dan ook op welke console speelt, zolang je het maar niet van mijn centen doet. Capice? Vriendjes?
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540547
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:34 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Ik heb weldegelijk genoten van de game ja somebody shoot me.
    Daar is niks mis mee
    Ik geniet nog steeds enorm van het spelen van SMAC, en er zijn vast zat mensen hier die die game absoluut niet kunnen waarderen .
    pi_36540606
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:34 schreef piet_pelle het volgende:

    [..]

    Ik heb weldegelijk genoten van de game ja somebody shoot me.

    edit: wacht je vind 24 the game, een ps2 exclusive niet goed, man wat zat ik er naast over je fanboyisme
    niet goed? Man, dat spel zou in de supermarkt tussen de pleerollen moeten staan. Ik heb hem gehuurd (24-fanboy I admit) vol verwachting, geen reviews gelezen om geen spoilers te hebben.

    Maar nogmaals; er zullen best mensen zijn die het leuk vinden....
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540621
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:35 schreef SocialDisorder het volgende:
    kijk, het interesseert mij niet welke spellen jij of wie dan ook op welke console speelt, zolang je het maar niet van mijn centen doet.
    quote:
    Kijk, je reacties bij de post over het uitstellen van Halo 3 doen mij vermoeden dat je een Halo-fanboy bent. Swah, lekker belangrijk, als jij het een leuk spel vind, prima. Fijn voor jou.
    "enter"
    quote:
    Capice? Vriendjes?
    Ik zit nergens over in iig.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36540638
    quote:
    om het maar weer even on topicte krijgen
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36540682
    Te dicht bij 1 april om er nu al uitspraken over te doen SD
    pi_36540864
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:40 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    om het maar weer even on topicte krijgen
    ps3? Was dit niet het Killzone vs Halo topiek dan?
    Neeh, ik geloof het best dat de nieuwe FF exclusief wordt voor de ps3. Was FF niet al jaren exclusief? Op die oude port van deel 10 op de 360 na dan.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_36540869
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 00:41 schreef Retuobak het volgende:
    Te dicht bij 1 april om er nu al uitspraken over te doen SD
    denk het ook, maar aan de andere kant....met die gekke jappen bij square weet je het nooit
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_36541952
    Italiaanse website heeft video's online gegooid van de GDC, handig die phones met cam tegenwoordig. Filmer gebruikte een crappy lowres mobilephone-cam die volgens hem niet verder komt dan 10 fps, en dus een hoop frames mist. Dat maakt het highspeed werk nogal crappy, vooral te zien bij Warhawk.

    Voordat de Xbots dus gaan whinen over frameratetroubles, de maker van deze filmpjes en de gamesite-GDC-reports over al die demo's maken geen enkele melding maken van big framerate-issues. Zit ook geen sound bij deze filmpjes trouwens. Resolutie is minder dan de photo's, maar de bewegende beelden maken een hoop goed. E3 moet maar snel komen. En als ik Sony was, gooide ik nu zelf een hires versie het Net op, want crappy leaked beelden doen geen recht aan hun 1080P presentatie.

    http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=2AK7XUQRM6B8Y0FHS3Q62NG889
    GDC movie van o.a. Warhawk, Lair, Getaway, Heavenly Sword physics demo, Ratchet en de Cardemolishdemo.

    2 maal Motor Storm, 1 maal buggy, 1 maal bike.
    http://s48.yousendit.com/d.aspx?id=01TNXWIXHD7KM0263J78JE4S24
    http://rapidshare.de/files/16905000/Motorstormbike.avi.html

    Ik vind de Lair en Ratchet demo het meest veelbelovend.
    pi_36543837
    4 torrents met uitgebreidere en betere kwaliteit cam-movies (hogere resolutie, hogere framerate) + sound met technische presentatie-uitleg en gamesounds.

    http://www.mininova.org/get/268977
    Warhawk.
    http://www.mininova.org/get/268971
    Lair.

    http://www.mininova.org/get/268972
    MotorStorm.
    http://www.mininova.org/get/268974
    Ratchet.

    Vind ze alle 4 cool, maar de Ratchet en Lair engines roelen de pan uit.

    /edit

    Nog 2 iets hogere res versie's (betere kleuren en nog iets beter detail en sound) van Lair en Warhawk zijn te downloaden bij crappy Megaupload. Ze zijn 44 MB i.p.v. in de 20MB. Je moet bij beide links 45 seconden wachten, dan download klikken (eventueel megaupload linkswindow wegklikken met kruisje rechtsboven), dan die klote popup sexcam-ad wegklikken, en dan wordt de file aangeboden.

    http://www.megaupload.com/fi/?d=JM0LINQ3
    Warhawk.
    http://www.megaupload.com/fi/?d=M563HRRJ
    Lair.
    Met een beetje mazzel doen deze direct-links hieronder het ook weer (was down door teveel downloads), dan hoef je geen shitty megaupload te proberen.
    http://www.shinyidol.com/?dl=warhawk_GDC.zip
    http://www.shinyidol.com/downloads/lair_GDC.zip

    [ Bericht 22% gewijzigd door LuukBes op 01-04-2006 09:47:15 ]
    pi_36543844




    3 screens van de Unreal 3.0 engine demo die 'behind closed doors' werd geshowed (en een stuk beter schijnt te zijn geweest dan die wat op de showfloor te zien was met die gun die op tonnen zat te schieten).

    Van deze tech-demo is ook inmiddels een video van opgedoken, maar die is momenteel alleen voor premium-members op een betaalaccount zichtbaar. Zal nog wel opduiken vandaag of een dezer dagen.
    pi_36546203
    Die shots zijn bullshit LuukBes, iig een ervan. De 2e shot is van een game waar ik enorm naar uitkijk en en die exclusief voor de PC is . Namelijk Paradise. En ik kan je garanderen dat ze bij een Point & Click adventure geen UE3 gebruiken .

    Mooie sfeervolle shot wel trouwens he?

    Denk overigens ook dat de eerste en derde shot onzin zijn, want ze lijken erg op adventure-settings. Geen behind closed doors UE3 demo dus
    pi_36547034
    Hmm, misschien is het game wel niet PC exclusive en komt ie ook op de PS3. Of misschien is dat shot waar jij op doelt fout erbij gezet in het artikel, omdat die qua design heel anders is dan die andere 2.

    Paradise op de PC ziet er qua charachterdesign stuk slechter uit kijkende naar die pic hieronder, dus die andere 2 shots hierboven (vooral die met dat menneke) zijn zeker niet van hetzelfde soort game.


    En het zou anders een verademing zijn om die UE3.0 eens te gebruiken voor andere gamegenre's dan monkey-fps-shooters, ze zouden er geweldig interactieve adventures mee kunnen maken, inclusief de cutscenes.

    Even afwachten wanneer het filmpje ergens opduikt om te weten hoe de vork in de steel zit met die screens, of laat je even subscipten als je geld over hebt en down het filmpje van 13 MB zelf :

    http://files.multiplayer.it/scheda_file.php?id=23056
    pi_36547126
    Ik kan je toch echt garanderen dat Paradise niet naar de PS3 komt en al helemaal dat het geen UE3 gebruikt . En ik zeg je dat die andere 2 shots erg op adventure-shots lijken, niet dat ze noodzakelijk van dezelfde game zijn.

    http://www.microapp.com/exemples/paradise/nl/index.cfm
    Oh en check ff daar bij de '3D-afbeeldingen', daar is het character design alweer een paar stapjes mooier .

    [ Bericht 37% gewijzigd door Retuobak op 01-04-2006 12:24:28 ]
    pi_36547388
    Dat ziet er dus zo uit:

    En dat loopt vrijwel in de pas met die shot van je .
    pi_36547399
    quote:
    Ik kan je toch echt garanderen dat Paradise niet naar de PS3 komt en al helemaal dat het geen UE3 gebruikt . En ik zeg je dat die andere 2 shots erg op adventure-shots lijken, niet dat ze noodzakelijk van dezelfde game zijn.
    Alsof je kan zien aan die 2 shots wat voor type game het is. Kan net zo goed een techdemo zijn met physics en destructable environments (dat bord in die auto). De allereerste UE3.0 shots zie je ook een "adventure look", maar dat zegt ook weinig en was ook geen game maar gewoon een setting om bepaalde aspecten te showen van de engine.

    http://www.unrealtechnology.com/screens/TerrainShot.jpg

    Heb gewoon de 3 pics gepost die bij de link v.h. filmpje horen. Ik neem aan dat die site weet wat ze secretively bezocht hebben en welke foto's erbij horen, als blijkt dat ze un adventure demosetting bezocht hebben en verwarren met een UE3.0 demo zijn het dorks.
    quote:
    http://www.microapp.com/exemples/paradise/nl/index.cfm
    Oh en check ff daar bij de '3D-afbeeldingen', daar is het character design alweer een paar stapjes mooier
    Dream on met je renders.

    Dat game komt over een maand uit. Er zijn allang trailers en teasers van uit, en die komen nog niet eens in de buurt komen van dat soort charachter-detail. Het is van de makers van Syberia hoor, gemaakt voor een magere PC. Met dat soort designs zijn ze meteen op Crysis niveau, dromerd.

    http://pc.gamezone.com/gamesell/p27954.htm

    [ Bericht 18% gewijzigd door LuukBes op 01-04-2006 12:35:41 ]
    pi_36547468
    Die terrain shot heeft totaal geen adventure look . En ik speel meer dan genoeg adventures om de typische look te herkennen.
    En ze verwarren het niet, ze faken zodat ze views krijgen.


    Hier de screenshot direct van de Paradise website af
    pi_36548148
    Wat een gelul. Ik kan jou honderden shots laten zien van games in alpha-staat of techdemo's zonder HUD en interface, waar jij niet kan uithalen wat voor type game het is. Maar goed, blijf maar eigenwijs doen, ik wacht wel het filmpje af.

    Was jij niet ook diegene die betwijfelde dat Warhawk zoveel fighters onscreen zou hebben zoals de TGS en E3 trailer showde op basis van die 1e crappy GDC pics van het vorige topic, alleen omdat die 'fotograaf' ze niet op beeld had kunnen krijgen ? Zat je toch behoorlijk ernaast blijkt uit de nieuwe filmpjes. Net zoals de 1e Motorstorm pics afbreuk doen aan het filmpje, t.o.v. wat daadwerkelijk in beweging te zien was.

    Terug naar waar om om ging met die 3 pics. Het 1e en 3e shot is in ieder geval van dezelfde demo of game, kun je zien aan het glas op de grond dat bij de auto ligt en bij dat menneke idemdito. En die 2 hebben ook een andere look dan die pic van Paradise, dus my guess is dat ze 1 foute pic erbij geplaatst hebben.
    pi_36548339
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 12:54 schreef LuukBes het volgende:
    Wat een gelul. Ik kan jou honderden shots laten zien van games in alpha-staat of techdemo's zonder HUD en interface, waar jij niet kan uithalen wat voor type game het is. Maar goed, blijf maar eigenwijs doen, ik wacht wel het filmpje af.
    Klopt, dat kan ik bij een hoop games niet, maar hier wel omdat dit gewoon duidelijk ingame shots zijn van een adventure. Waarom is het zo moeilijk voor jou om iets aan te nemen van iemand? Wat voor baat zou ik bij liegen hebben?
    quote:
    Was jij niet ook diegene die betwijfelde dat Warhawk zoveel fighters onscreen zou hebben zoals de TGS en E3 trailer showde op basis van die 1e crappy GDC pics van het vorige topic, alleen omdat die 'fotograaf' ze niet op beeld had kunnen krijgen ? Zat je toch behoorlijk ernaast blijkt uit de nieuwe filmpjes. Net zoals de 1e Motorstorm pics afbreuk doen aan het filmpje, t.o.v. wat daadwerkelijk in beweging te zien was.
    Nee, dat was ik niet. Overigens vind ik Motorstorm nog steeds niet indrukwekkend. Ratchet & Clank wel erg mooi though . Warhawk was ook nice en lair kende ik al (en ziet er strak uit).
    quote:
    Terug naar waar om om ging met die 3 pics. Het 1e en 3e shot is in ieder geval van dezelfde demo of game, kun je zien aan het glas op de grond dat bij de auto ligt en bij dat menneke idemdito. En die 2 hebben ook een andere look dan die pic van Paradise, dus my guess is dat ze 1 foute pic erbij geplaatst hebben.
    Al zouden ze niet van Paradise zijn, 95% zeker dat ze wel van een adventure zijn, dat zie je heel erg makkelijk aan de detail-contrasten (en dan heb ik het niet eens over dat die er zijn, maar meer over hoe ze aanwezig zijn). Werkelijk elke moderne adventure gaat exact zo om met scenery. Maar hey, je hoeft me niet te geloven hoor .
    pi_36549327
    quote:
    Op zaterdag 1 april 2006 13:01 schreef Retuobak het volgende:

    [..]

    Klopt, dat kan ik bij een hoop games niet, maar hier wel omdat dit gewoon duidelijk ingame shots zijn van een adventure. Waarom is het zo moeilijk voor jou om iets aan te nemen van iemand? Wat voor baat zou ik bij liegen hebben?
    Ik denk gewoon dat je ernaast zit. Dit zijn dezelfde gasten die die hele rits goeie filmpjes geleaked hebben die ik boven gepost heb, kan me niet voorstellen dat ze het hier zo mis hebben.

    Wat wel nog kan, is dat dit een fake april-joke is, en idd random pics van een andere game gepost zijn. Maar die kans is klein, filmpje is al sinds 29 maart erop. Bovendien beschrijft de text erbij iets van een Unreal demo, de speler, en het bewegen van een arm, wat denk ik verband houdt met die 2 pics en dat jochie die die steen in zijn hand houdt.

    Het is bevestigd dat de UE3.0 op een vrij indrukwekkende manier voor de PS3 geshowed is achter gesloten deuren, en ik neem aan dat dit het bewuste filmpje daarvan is. Dus ik zie het wel wanneer die het net op lekt wie er gelijk heeft, maar denk nog steeds dat het met physics en destruction te maken heeft.
    pi_36549761
    Ik vind het eigenlijk weinig indrukwekkend, en je moet toegeven dat ook shot 1 en 3 er erg statisch uitzien. Vooral het 3e shot maakt dat erg duidelijk. Kijk bijvoorbeeld eens naar de plaatsing van de vuilnisbak, hij is perfect zo geplaatst zodat je er nog ietsje in kunt kijken en ook de objecten zijn te perfect geplaatst, totaal niet door physics zooi gebeurt. Ook zit het ding er te low-res uit om gebruikt te zijn voor een demo van een next-gen console overigens.
    pi_36550874
    UE3.0 staat ten eerste niet per definitie voor topkwaliteit in looks, resolutie en poly's. Heb je ooit het crappy 360 game Framecity Killer bekeken, dat draait ook op de UE3.0. Dat game is in geen velden of wegen te vergelijken met de demo kwaliteit die Epic er doorgaans mee laat zien. Super crap textures, low poly count en geen advanced shading.

    UT2007 liet vorig jaar al puur draaiend op de RSX veel betere gfx zien, dus 'coole slick looks' showcasen is waarschijnlijk helemaal niet het doel van deze demo, hadden ze beter die demo van vorig jaar weer kunnen draaien.

    Ik vind het juist wel een opgeplakt karakter hebben qua objects. Die vuilnisemmer en al die andere zaken lijken juist op apart te manipuleren objecten die in de scenery 'gezet zijn' na manipulatie van een speler. De matige shading eromheen is wat mij betreft niet goed genoeg om als adventure-pre-render door te gaan.

    Physics en destructable scenery is niet in stilstaande pics te capturen. Ik wil beelden zien. En te lowres voor next-gen ? Die gast is als gamemodel anders top, kan makkelijk door voor nextgen. Scenery is minder.
    pi_36550990
    quote:
    Die gast is als gamemodel anders top, kan makkelijk door voor nextgen. Scenery is minder.
    En dat typeert nou o.a. adventure graphics

    En in officiele tech demo's van Sony zullen geen low-res objecten te zien zijn, ga daar maar vanuit. Sowieso is er veel te weinig op het shot te zien om van een echt indrukwekkende demo te spreken, dit is gewoon niet wat ze hebben gedemonstreerd.

    En het heeft inderdaad een opgeplakt karakter. Dat komt omdat men bij adventures eerst netjes de erg statische omgeving maakt en er vervolgens non-interactieve objecten in plaatst die iets uitsteken uit de omgeving zodat het makkelijker te zien is met wat je wat kunt in de game en de characters komen er als laatste in en bewegen vaak wat over een klein kort pad .
    pi_36551159
    Eigenwijze pipo.
    pi_36551196
    Sorry, maar ik ben gewoon enorm zeker van mijn zaak . Ik speel veel adventures en weet inmiddels best hoe dergelijke omgevingen er uit zien .
      zondag 2 april 2006 @ 13:21:33 #47
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_36574776
    Luukbes heeft ze ook al gepost geloof ik, maar hier wat snellere links:

    Eerste PS3-filmpjes van de GDC
    The line is a dot to you!
    pi_36578697
    Mijn links zijn iets hogere res en kleurrijker.

    En de volgende "betere" leaked movie is het Net op, ditmaal de Heavenly Sword Physics demo en de Car-demolish physics demo, met sound en uitleg. Als ie niet werkt, later nog eens proberen, link wordt flink gehammered en is nog geen torrent.

    http://s37.yousendit.com/d.aspx?id=0ER2Q60Y7MBN20VNSKRTOPILRF

    Leuk detail dat bediscussieerd wordt in de forums over dit filmpje :
    quote:
    From TTP @ GAF: It should also be noted how, in the time frame 01:09 - 01:12, a standing soldier at the bottom of the screen falls down upon being "touched" by a ragdoll corpse flying into his legs. Pretty "articulated" stuff.
    pi_36579071
    ERG tof filmpje
    Bijna zo indrukwekkend als het Cell Factor filmpje dat te bezichtigen is op de Ageia site.

    Maar dit is een van de eerste non-pre-rendered PS3 filmpjes die een goede indruk bij me achterlaat, het werd ook eens tijd zeg. Snap niet dat Sony eerst alleen maar relatief matig materiaal uit heeft laten brengen (Untold Legends comes to mind)
      zondag 2 april 2006 @ 15:33:19 #50
    100496 H.Flick
    Turn-based
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')