quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:49 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik krijg hem trouwens van me vriendin![]()
voorbewerken heet datquote:
Ach... je betaalt maar 1 ding en jullie zijn allebei blij!quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Dus eigenlijk betaal ik de ps3 dan alsnog zelf![]()
![]()
Bron: http://www.ps3party.nl/nieuws/item/20977/quote:Sony zit in de problemen...
In 2003 klaagde Immersion Sony en Microsoft aan ivm het gebruik van "Intellectual property" in de controllers van de twee consolegiganten.
Microsoft kwam ervan af door buiten de rechtzaal Immersion een flinke som geld te betalen, maar Sony vocht door en... verloor de zaak!
Sony ging in beroep, maar nu ze dit ook verloren hebben ziet het er niet goed uit voor hen:
ze moeten de verkoop van Playstation colsoles, Dualshock controllers, en enkele games, waaronder GTA Vice City, Final Fantasy X en Metal Gear Solid 2 stopzetten.
Samen met de andere recente problemen (Blu-ray, cell,...) zou dit wel eens voor een serieuse domper op de PS3-feestvreugde kunnen zorgen.
Just to bring you up to speed: Immersion, a company specializing in haptic technology, in 2003 sued both Sony and Microsoft for patent infringement, claiming both companies used Immersion's intellectual property (IP) in their console's controllers. Microsoft settled out of court (buying a share of Immersion in the process), but Sony fought on. Sony lost, and the judge ruled that Sony must suspend the sale of "Playstation consoles, Dualshock controllers," and a few dozen games, including Vice City, Final Fantasy X, and Metal Gear Solid 2. Sony filed for appeal, and has been allowed to sell all aforementioned products while the decision is under appeal.
While I am in no way a Sony fan, I have to side with them on this one. This is an excellent example of how ridiculous "intellectual property" law has become. Seriously, Immersion is trying to claim that they (and only they) have the rights to technology involving a non-symmetric mass rotating? Have any judges ever taken a single physics course? It's based on concepts from Newtonian physics that are centuries old. Anyway, Sony is in a big mess right now. Forced through restructuring, problems with Blu-ray, problems with Cell, problems with release dates, problems with root kits, problems with rising consumer anger (mostly related to root kits), problems dealing with Korean MMORPG developers, problems with the cost of the PS3 (they have even gone on record saying the PS3 will be more of a family purchase and that they expect people to "work" for it), finally they are also currently having PR problems. Sony really needs to get it's act together.
The Wall Street Journal this morning reports that a federal judge rejected Sony's appeal and upheld the earlier decision (which also includes a $90.7 million payment by Sony to Immersion). Sony argued that Craig Thorner, a former paid consultant to Immersion, submitted testimony on Sony's behalf. However, US District Judge Claudia Wilken noted that Thorner was an "unreliable" witness, citing "strong evidence" that suggest Thorner's testimony was directly affected by the $150,000 Sony had paid him as "advance royalty" to license Thorner's patents in the future.
"It seems very ridiculous that Sony would have to halt production on its flagship console, as well as most of the company's best-selling titles, but that may very well be the case here. Could this be a reason for Sony's (conceptual) "boomerang" PS3 controller? If the PlayStation 3 cannot utilize its force feedback technology from the past, how is this going to affect backwards compatibility? Chalk this up as another issue for Sony, alongside Cell processor issues, Blu-ray issues, delay rumors, and more than a few ad campaigns that have backfired."
quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:24 schreef Strolie75 het volgende:
En toch blijft hij lijken op een broodtrommelgrill.![]()
Dan zal je dus nog wel even moeten wachten, aangezien eerst de zilvere versie zal uitkomen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:26 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik ben meer aan het kijken wat voor kleur ik zal nemen![]()
ze zijn allemaal zo leuk,denk dat ik toch maar voor een witte ga
![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:37 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Dan zal je dus nog wel even moeten wachten, aangezien eerst de zilvere versie zal uitkomen.
Ze moeten wel heel wat presteren willen ze het online gedeelte beter maken dan dat van de Xbox.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:24 schreef nlboy het volgende:dit word echt een Xbox killer! Ik denk dat ze het online gedeelte nog beter gaan maken dan Xbox, daar heb ik wel vertrouwen in.
Ook erg vet dat je Linux kan draaien.
Dat gaat ze niet lukken, maar een online service zoals live generation one was is al een grote vooruitgangquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:26 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ze moeten wel heel wat presteren willen ze het online gedeelte beter maken dan dat van de Xbox.
Artifactsquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:02 schreef SocialDisorder het volgende:
ach ik koop wel wat er is, liefst een zwarte, maar een andere kleur maakt niet zo gek veel uit. Hij komt toch in een kast te staan, achter gesloten deuren.
scuse me?quote:
Ik denk dat hij bedoeld: kast>geen ventilatie>tempratuur stijgt>ps3 wordt warmer>VGA wordt warmer>artifacts.quote:
Bingoquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:47 schreef nlboy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoeld: kast>geen ventilatie>tempratuur stijgt>ps3 wordt warmer>VGA wordt warmer>artifacts.![]()
Ja ik ook. Want de PS2 raak ik nog af en toe aan om de nieuwste games te checken en dan 1 level te spelen, maar daarna zit ik toch weer achter mijn PC.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:49 schreef BobbyJames het volgende:
ik ben heel benieuwd of ik nog geinteresseerd kan raken in een nieuwe console ..
had ik al verteld van m'n zelfgebouwde TV-meubel? Met open achterkantquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:48 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Bingo
En artifacts zijn vervormingen in het beeld veroorzaakt door rekenfouten die de GPU gaat maken bij te hoge temperaturen.
dat zelfde geldt natuurlijk voor die Online-service. Of het ze gaat lukken om beter te worden dan Xbox Live is nog maar de vraag, maar ze proberen het in ieder geval welquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:09 schreef SToRM81 het volgende:
Ach, Sony doet wel vaker dingen die we eerst niet voor mogelijk hielden, zoals nu ook de wereldwijde launch![]()
Of het ze gaat lukken is nog maar de vraag, maar ze proberen het in ieder geval wel.
Precies, een van de voordelen van een console t.o.v. een pc, alienware of niet.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat het geen lompe lelijke PC-kasten zijn!En je mag best pronken met je console.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 03:49 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
.
De X360 heeft trouwens helemaal geen last van artifacts, die stopt er dan gewoon helemaal mee.![]()
Alienware PC's zijn JUIST lelijkquote:Op donderdag 16 maart 2006 03:49 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Precies, een van de voordelen van een console t.o.v. een pc, alienware of niet.
De X360 heeft trouwens helemaal geen last van artifacts, die stopt er dan gewoon helemaal mee.![]()
mwah, ik houd meer van een opgeruimd gezicht. Mensen die bij mij over de vloer komen zien gauw genoeg dat er serieus gegamed wordt; de DS3/Bomerang ligt gewoon ergens binnen handbereik op de salontafelquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat het geen lompe lelijke PC-kasten zijn!En je mag best pronken met je console.
Ik vond de Star Wars Alienware eigenlijk wel errug strak anders. En tsja, de 360 is niet mooi, maar een make over doet wonderen. Nu nog de PS3, want dat ding is ook niet om aan te zien.quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:17 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Alienware PC's zijn JUIST lelijk
Net zoals de 360 overigens
houd er rekening mee dat op elke showcase nog een bordje "Conceptual design" te bewonderen was.quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik vond de Star Wars Alienware eigenlijk wel errug strak anders. En tsja, de 360 is niet mooi, maar een make over doet wonderen. Nu nog de PS3, want dat ding is ook niet om aan te zien.
Geef mij maar een mooie Lian-Li behuizing dan, die kun je tenminste nog gewoon normaal in een kamer zetten zonder hem te verbergenquote:Op donderdag 16 maart 2006 08:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik vond de Star Wars Alienware eigenlijk wel errug strak anders.
I know, daarom juist.quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
houd er rekening mee dat op elke showcase nog een bordje "Conceptual design" te bewonderen was.
het is toch allereerst de bedoeling dat jij dat ding gaat ownen lijkt mij......anders heet het diefstal.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:09 schreef renz0r het volgende:
Ik kan niet wachten, HIER komt die DIRECT in huis....Playstation 3 gaat alles en iedereen OWNEN!
quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het is toch allereerst de bedoeling dat jij dat ding gaat ownen lijkt mij......anders heet het diefstal.
Hoeft niet, hij kan er ook op spelen bij de bart smit.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het is toch allereerst de bedoeling dat jij dat ding gaat ownen lijkt mij......anders heet het diefstal.
Dan moet hij de demopod joepen om hem in huis te hebben, lijkt me ook niet de beste aanpak.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:17 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Hoeft niet, hij kan er ook op spelen bij de bart smit.
O wacht effe ja..quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:23 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dan moet hij de demopod joepen om hem in huis te hebben, lijkt me ook niet de beste aanpak.
is ook verrotte slecht voor je rug.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:23 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Dan moet hij de demopod joepen om hem in huis te hebben, lijkt me ook niet de beste aanpak.
E3 eerste demo's van PNP?quote:PS3 PNP Development Schedule Released
By Colin Campbell Print | Send to a friend | Email the editor
Sony has released a development schedule for its PlayStation Network Platform. The firm says a production environment will be ready by September.
Image A first release of the development server / client software development kit is being released this month with a follow-up available in April. By June, full functions will be completed for the development server and in July full function test starts for licensees.
The major difference between PNP and Xbox Live is that publishers and licensees are able to connect their own game servers to the network. It also looks likely that it will offer a more flexible marketplace with the potential for users to auction virtual items to one another.
Otherwise, the service offers a standard and expected array of features including matchmaking, online video chat and content downloads.
Ziet er veelbelovend uit!quote:
please, met een HDTV in je woonkamer, sluit je toch gewoon je PC op je DVI-input aan? Draadloos toetsenbord en muis en op de bank lekker WoW spelenquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:00 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Ziet er veelbelovend uit!
Ik bedacht em net eens, dat wanneer linux een beetje lekker loopt,
je ook via wine gewoon WoW kunt gaan draaien op je ps3.
Het gaat er niet om of het nuttig is, maar als het kan moet het gewoon gedaan wordenquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
please, met een HDTV in je woonkamer, sluit je toch gewoon je PC op je DVI-input aan? Draadloos toetsenbord en muis en op de bank lekker WoW spelen
hmmm, als je een toetsenbord en muis kan aansluiten op je PS3, zou het nog wel eens mogelijk kunnen zijn. Maar ik denk niet dat ik dat m'n PC-tje aan kan doenquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:08 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het nuttig is, maar als het kan moet het gewoon gedaan worden.
En kosten technisch gezien moet ik me voorlopig behelpen met een 24" widescreen tft![]()
![]()
Ben beetje bang dat de geheugencapaciteit ook niet helelmaal afdoende zal zijnquote:Op donderdag 16 maart 2006 10:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
hmmm, als je een toetsenbord en muis kan aansluiten op je PS3, zou het nog wel eens mogelijk kunnen zijn. Maar ik denk niet dat ik dat m'n PC-tje aan kan doen
bron: http://www.gamert.nl/nieuws/details_over_playstation_netwo.htmlquote:Sony gaat het met de Playstation 3, als ie uit komt in 2040, opnemen tegen de Xbox 360. Laat die Xbox 360 nu dat online gameplay als speerpunt hebben. Lastig dus voor Sony, dat niet alleen later met een PS3 komt, maar ook echt iets beters moet bieden dan dat heersende Microsoft.
In Tokyo gaf Sony vannacht uitleg aan developers over het PlayStation Network Platform. Het systeem moet het brein vormen voor pc games als EverQuest II, Star Wars Galaxies en PlanetSide, maar ook PSP games moeten gebruik kunnen maken van dit gaming netwerk.
Het 'PSNP' krijgt een gratis basisversie, daarnaast komt er een betaald abonnement met veel extra features. Maar waar Microsoft Xbox Live zoveel mogelijk op slot gooit voor eigen games en content, kunnen gamesdevelopers bij Sony wel eenvoudig aansluiting krijgen.
Verder krijgt PSNP de standaard features zoals videochatten, instant messenging, ranking en mogelijkheid tot het uploaden van zelfgemaakte gamecontent. Via een soort Marketplace kan je straks online content aanschaffen. Deze marktplaats gaat volgens Sony veel uitgebreider worden dan die van Microsoft. Er komt mogelijk een soort eBay kloon waar je kan bieden op items uit bijvoorbeeld role playing games, terwijl je het spel speelt.
Dan hier de volledige lijst van mogelijkheden zoals 'confirmed by Sony':
Communication/Community:
Account created through user registration
Lobbies/Matchmaking
Scores/Ranking
Game data upload/download
Presence/Friend List/Avatar
Voice/Video Chat
Messaging
Commerce
Shops (can be accessed from inside games)
Content Download
Game boot from HDD
Subscription
Selling item by item
Micropayment
Entitlement Management
Account
User Registration
Login ID/Handlename issue
Oke, nog 34 jaar wachten dusquote:Sony gaat het met de Playstation 3, als ie uit komt in 2040, opnemen tegen de Xbox 360.
Ik heb inderdaad (bijna) 't zelfdequote:Op woensdag 15 maart 2006 23:52 schreef nlboy het volgende:
Ja ik ook. Want de PS2 raak ik nog af en toe aan om de nieuwste games te checken en dan 1 level te spelen, maar daarna zit ik toch weer achter mijn PC. aan mn vriendin![]()
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Australie krijgt een ander design:
[afbeelding]
Zie
http://entertainment.news(...)490885-10431,00.html![]()
!
Dat is toch altijd met een wereldwijde releasequote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Australië zou best wel eens wat langer moeten wachten.
Nou ja... ik denk niet dat iemand hier daar last van zal hebben!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:09 schreef disjfa het volgende:
Dat is toch altijd met een wereldwijde releaseDaarna komen nog een paar landen maar australie kan altijd al een paar maanden langer wachten.
Niet zeiken, je kunt daar zowat naar Japan zwemmenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:09 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat is toch altijd met een wereldwijde releaseDaarna komen nog een paar landen maar australie kan altijd al een paar maanden langer wachten.
Dat is het grote probleem hé. Als je het zelf kan ervaren zeik je nietquote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja... ik denk niet dat iemand hier daar last van zal hebben!
Lijkt echt enorm op die vliegende vleugel van the Green Goblin (Spider-man) zoals iemand op GAF al zeiquote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Australie krijgt een ander design:
[afbeelding]
Zie
http://entertainment.news(...)490885-10431,00.html![]()
!
daarnaast importeert half Australië toch sowieso, omdat de gewelddadige spellen verboden worden, en de spellen die wel uitkomen meestal 4 maanden na Europa komen.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:12 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Niet zeiken, je kunt daar zowat naar Japan zwemmen![]()
Tuurlijk niet. Iedereen heeft zo hard gespaart dat ze een ps3 kopen en dan zien ze in hun ooghoeken ook nog een rev staan en die kost toch niet veel extra dus nemen ze ook gelijk even meequote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:15 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik vraag me af of de launchdate Nintendo's plannen zal wijzigen wat betreft hun launch. Twee consoles tegenlijk uitbrengen, dat wordt een bloedbad![]()
Nintendo 'kennende' zou t me niet verbazen als ze hun launch wijzigen aan de PS3 launch. Ach, k wil ze allebeiquote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:19 schreef disjfa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Iedereen heeft zo hard gespaart dat ze een ps3 kopen en dan zien ze in hun ooghoeken ook nog een rev staan en die kost toch niet veel extra dus nemen ze ook gelijk even mee
zou heel goed kunnen, de 360 wordt ook pas volgende week uitgebracht daarquote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:06 schreef P-Style het volgende:
[..]Wat een wàlgelijk "ontwerp"!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer Australië 'm krijgt, want in het persbericht hebben ze het over "early November 2006 in Japan, North America and Europe simultaneously". Australië zou best wel eens wat langer moeten wachten.
ik heb geld gebudgetteerd voor de aanschaf. Mocht ik geld overhouden, wordt uiteraard geïnvesteerd in de heerschende Revo.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:19 schreef disjfa het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Iedereen heeft zo hard gespaart dat ze een ps3 kopen en dan zien ze in hun ooghoeken ook nog een rev staan en die kost toch niet veel extra dus nemen ze ook gelijk even mee
Ik zou eerst wel eens willen weten wat Nintendo überhaupt van plan is!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 12:15 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik vraag me af of de launchdate Nintendo's plannen zal wijzigen wat betreft hun launch. Twee consoles tegenlijk uitbrengen, dat wordt een bloedbad
FF12 is niet van Sony, maar van Square-Enix, dus je kunt hier moeilijk zeggen dat Sony "hetzelfde doet" als Nintendo.quote:Balen trouwens dat FF12 in dezelfde maand uitgebracht wordt, lijkt wel of Sony het voorbeeld van Nintendo volgt (Zelda).
HIj nodigt uit om op te gaan staan.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 06:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Lijkt echt enorm op die vliegende vleugel van the Green Goblin (Spider-man) zoals iemand op GAF al zei
Maar Sony kan het wel lief vragen aan Squenixquote:Op vrijdag 17 maart 2006 14:34 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik zou eerst wel eens willen weten wat Nintendo überhaupt van plan is!Maar ik denk niet dat Nintendo zich ook maar iets aantrekt van de bekendmaking van PS3's launch.
[..]
FF12 is niet van Sony, maar van Square-Enix, dus je kunt hier moeilijk zeggen dat Sony "hetzelfde doet" als Nintendo.
http://uk.videogames.game(...)-standard-3c0925.htmquote:Our Sony representative has confirmed this morning that PlayStation 3 will come with a 60GB HDD as standard, but that can be upgraded if preferred.
Some of the larger US websites have been speculating that PlayStation 3 would be shipping with an optional 60GB hard disc drive. However we can confirm this morning that all PS3 consoles will be sold with the HDD out of the box. Sony's president of Computer Entertainment, Ken Kutaragi, announced on Wednesday that all PS3 games are being developed to take advantage of the 60GB HDD.
Tijdens de presentatie van de week werd al duidelijk gemaakt dat devs rekening moesten houden met een HDD in het systeem.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:51 schreef PandorasBox het volgende:
[..]
http://uk.videogames.game(...)-standard-3c0925.htm
Dus 60GB HDD wordt meegeleverd en spellen zullen gebruik ervan gaan maken?
Ik hoop dat het klopt.
Waarschijnlijk word het een Sony HDD. HET nieuwe medium! Je kunt em in je tv drukken & in je Sony broodrooster.quote:Op vrijdag 17 maart 2006 15:57 schreef P-Style het volgende:
Als er dan later een HDD-upgrade komt, dan zit je wel met je 60GB HDD die je dan nergens meer in kan gebruiken.
http://www.gamesradar.com/us/ps3/game/images/index.jsp?releaseId=20060216125159159044&page=1quote:Skydive in and perforate Nazis alongside the most realistic in-game characters we've yet seen
We've seen Medal of Honor: Airborne on PlayStation 3, and it looks brilliant. That's the short version of a day spent behind EA's ring of steel looking at experimental footage of their stunning PS3 engine in action. Just take a look at these screens if you want proof.
The next-gen version of Medal of Honor uses the full weight of PS3 to create not only the battlefield, but the skies above it too. And although the shots of the demo we've brought back look amazing, believe us when we say they don't convey the half of it.
If this is what EA can do with the PS3, then everybody else had better look out. We're talking hi-res detail and amazing character animation throughout. Check out the screens and try not to drool on your keyboard
Er verandert veel in 2 jaar natuurlijk LuukBes, want al die games die je noemt zijn 2 jaar oudquote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:16 schreef LuukBes het volgende:
Vind die anders wel mooi emotioneel uitzien. Ligt allemaal enkele niveautjes hoger dan het lame facial gedoe in HL2, FC of D3, wat toch een beetje de standaard was totnutoe.
Niet voor niks dat de meesten op inet denken dat dit renders zijn, maar kennelijk is het ingame volgens die gasten zelf die in in werking gezien hebben.
Is 90% niet wat overdreven?quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:30 schreef Retuobak het volgende:
Je moet immers niet vergeten dat 90% van de games sowieso al verlies draait...
Vind ik niet, die bovenste zou je je in kunnen vergissen dat het echt was, terwijl bij die onderste je duidelijk de 'plastic look' ziet.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 23:19 schreef pkwarts het volgende:
Vind die onderste dan toch een stukje mooier:
[afbeelding]
Je power consolequote:Op zondag 19 maart 2006 03:57 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Vind ik niet, die bovenste zou je je in kunnen vergissen dat het echt was, terwijl bij die onderste je duidelijk de 'plastic look' ziet.
Als de PS3 dat kan uitspuwen dan ben ik onder de indruk. PS3 gaat mn power-console worden, ben vooral benieuwd wat Square gaat doen. Die maken altijd games die ik in het begin niet mogelijk achtte kwa graphics op de PS. Kijk alleen al naar FF12, ziekelijk mooi voor de oude PS2.
90+ zelfs meen ik.quote:
Klopt, ik meen dat EA dit keer gaat voor 2x multi-platform. Een keer voor PS2/Xbox en een keer voor PC/PS3/360.quote:Op zondag 19 maart 2006 02:07 schreef piet_pelle het volgende:
Die MoH game is toch ook gewoon multiplatform. Een X360/PC versie lijkt me dus een zekerheid.
We hebben het wel over EA he. Dus wederom geen game die ps3 exclusief is en dus laat zien wat de ps3 kan itt de concurrentie.
Geen boomerang?? (aangezien bommerangs uit australie komen)quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Australie krijgt een ander design:
[afbeelding]
Zie
http://entertainment.news(...)490885-10431,00.html![]()
!
Ik verhuis naar Australie! PS3 in 2007! Victory!quote:Op vrijdag 17 maart 2006 01:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou ja... ik denk niet dat iemand hier daar last van zal hebben!
Jammer dat je niet de moeite hebt genomen die posts goed te lezen. Zoals ik toen al probeerde uit te leggen zei ik niet dat de REV net zo krachtig zou worden als de PS3, maar dat de grafische kracht tegenwoordig van dien aard is dat ie niet onder zou doen wat betreft mogelijkheden (engines) en graphics. Het gaat meer om de software de next gen, als om de hardware voor wat betreft graphics.quote:Op zondag 19 maart 2006 04:04 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je power console![]()
Ik geloof dat jij dacht dat graphics hun top hadden bereikt.
Geen directe concurrentie, maar Miyamoto kan mij niet overtuigen dat die twee geen concurrenten zijn. Films en Muziek zijn ook geen directe concurrenten, maar die twee boren ook beide dezelfde markt aan (entertainment), dus concurreren. Kun je nagaan hoe de verhouding is tussen twee spelcomputers waarbij de doelgroep nog veel dichter bij elkaar ligt.quote:@Alex4allofyou: Miyamoto liet laatst nog bij monde van Nintendo weten dat het net als de PSP/DS geen directe concurrentie wordt gezien; dat zal dus wel een eigen weggetje zijn. Sowieso moet Nintendo september/oktober zelfs nog kunnen halen.
Ik denk dat de huidige ervaringen van Xbox 360-eigenaren al wel bewijzen dat er meer dan genoeg profijt is van next-gen power op 480i toestellen. En de verschillen zijn zeker wel groot met current-gen. Games als Fight Night Round 3 en Ghost Recon: Advanced Warfighter zijn zoveel mooier dan equivalenten op de Xbox dat je moeilijk serieus kan stellen dat de Xbox 360/PS3 hun meerwaarde niet op een 480i bewijzen.quote:Op zondag 19 maart 2006 14:42 schreef alex4allofyou het volgende:
Ook stelde ik, en daar geloof ik nog steeds in, dat het verschil op 480p klein is voor het blote oog. Natuurlijk zal de PS3 grotere landschappen kunnen renderen on-the-go en zal ie meer effecten bevatten, maar het verschil zal niet van dien aard zijn die de specificaties doen vermoeden. Wat dit regeltje dus ook zegt is dat ik de HD mogelijkheden weldegelijk zie als iets dat grafisch beter is.
Maar heb je al de REV gezien in 480p? Niet appels met peren vergelijken please.quote:Op zondag 19 maart 2006 16:47 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidige ervaringen van Xbox 360-eigenaren al wel bewijzen dat er meer dan genoeg profijt is van next-gen power op 480i toestellen. En de verschillen zijn zeker wel groot met current-gen. Games als Fight Night Round 3 en Ghost Recon: Advanced Warfighter zijn zoveel mooier dan equivalenten op de Xbox dat je moeilijk serieus kan stellen dat de Xbox 360/PS3 hun meerwaarde niet op een 480i bewijzen.
Nee, maar het lijkt me sterk dat men ineens tegen een keiharde muur zou aanlopen. Het lijkt me dat de bewijslast daarvoor dan ook bij jou ligt, en niet bij mij. Het logische is namelijk dat zoals altijd dat een veelvoud van de kracht toch ruim mooiere graphics voortbrengt.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:19 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar heb je al de REV gezien in 480p? Niet appels met peren vergelijken please.
Rest my case.
Hoezo bewijslast? Jij stelt een vergelijking op tov de XBOX terwijl de REV een next gen console wordt die je dus niet met de XBOX kan vergelijken. Je zult mij niet horen dat er geen verschil is, alleen dat het verschil erg klein is.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:31 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee, maar het lijkt me sterk dat men ineens tegen een keiharde muur zou aanlopen. Het lijkt me dat de bewijslast daarvoor dan ook bij jou ligt, en niet bij mij. Het logische is namelijk dat zoals altijd dat een veelvoud van de kracht toch ruim mooiere graphics voortbrengt.
en over 7 jaar een echtscheiding aanvragen?quote:Op zondag 19 maart 2006 23:28 schreef CecilBDemented het volgende:
op de dag van de release koop ik de ps3
en de dag erna trouw ik ermee!!
Maar graphics kun je zien als het aantal berekeningen dat een machine kan doen en dat wat de zintuigen bereikt. Dat laatste is wat ik bedoel, het verschil zal niet echt zichtbaar zijn zolang het 480p betreft.quote:Op zondag 19 maart 2006 21:46 schreef Retuobak het volgende:
En ik zeg je dat je dat beter moet onderbouwen dan dat je dat tot nu toe gedaan hebt. Want het verschil in ruwe kracht dat naar alle waarschijnlijkheid zal bestaan tussen de Xbox 360 en de Revolution is van een dergelijk formaat dat het zich in het verleden ook altijd vertolkt heeft naar sterk betere graphics.
Weet je wat, we wachten even af tot de revo uit is voor je met dergelijk poeetische uitspraken komt. Is ook beter voor je hart ook.quote:Op maandag 20 maart 2006 00:56 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Maar graphics kun je zien als het aantal berekeningen dat een machine kan doen en dat wat de zintuigen bereikt. Dat laatste is wat ik bedoel, het verschil zal niet echt zichtbaar zijn zolang het 480p betreft.
Het is als een schilderij, vroeger hadden we niet alle kleuren en technieken om een realistisch potret te maken, altijd ontbrak wel iets zodat het niet levensecht werd. Terug koppelend op de consoles hebben we dit gebrek eigenlijk bij elke generatie consoles af zien nemen aangezien het tvformaat (canvas) niet veranderde.
Nu zijn we op een punt gekomen dat het verschil aanzienlijk slinkt vanwege de al enorme technologische backbone die hardware van next gen consoles hebben. Zolang het het oude formaat betreft zal het verschil niet echt meer heel erg duidelijk zijn.
Het is geen toeval dat de PS3 richting HD gaat IMO, het SD tijdperk biedt te weinig ruimte voor een krachtige console. Maar zoals ik al zei, je moet mijn woorden als 'gelijk als' niet pietje precies zien, voor het geoefend oog zal dr wel degelijk verschil te bespeuren zijn zoals dat ook is bij kunsthistorici die een echte Rembrandt van een neppe meteen zien door enkele onvolkomenheden![]()
En dat kun je dus niet bewijzen, je hebt niks om te onderbouwen dat het verschil klein zal zijn. Het is gewoon een aanname dat het verschil op SDTV's klein gaat zijn.quote:Op maandag 20 maart 2006 00:56 schreef alex4allofyou het volgende:
Nu zijn we op een punt gekomen dat het verschil aanzienlijk slinkt vanwege de al enorme technologische backbone die hardware van next gen consoles hebben. Zolang het het oude formaat betreft zal het verschil niet echt meer heel erg duidelijk zijn.
Bijna gelijk vind ik net zo goed een enorme trendbreuk. De aangenomen specificaties van de Revolution en PS3/Xbox 360 verschillen zo sterk van elkaar qua kracht op elk vlak dat het me zéér sterk lijkt dat een veelvoud van de kracht in het voordeel van de 360/PS3 zich slechts zal vertolken in een klein grafisch verschil. Ik verwacht dan ook geen trendbreuk met het verleden (en voorlopig heb je ook nog geen reden gegeven waarom ik die wel zou moeten verwachten), ik verwacht dat d e Revolution gewoon budget-gaming wordt met dus veel mindere graphics, ook in SDTV.quote:Het is geen toeval dat de PS3 richting HD gaat IMO, het SD tijdperk biedt te weinig ruimte voor een krachtige console. Maar zoals ik al zei, je moet mijn woorden als 'gelijk als' niet pietje precies zien, voor het geoefend oog zal dr wel degelijk verschil te bespeuren zijn zoals dat ook is bij kunsthistorici die een echte Rembrandt van een neppe meteen zien door enkele onvolkomenheden![]()
En daar zitten we nog lang niet.quote:Op maandag 20 maart 2006 11:07 schreef P-Style het volgende:
Verder verwacht ikzelf ook nog steeds een aardig verschil. Een DVD is immers ook opgenomen in slechts SD-resolutie en ik denk dat dàt toch wel de bovengrens is van realisme in SD-resoluties!
http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=view&id=2529&Itemid=2quote:Following up on a Yahoo Games UK & Ireland report that apparently confirmed that the hard drive would be included with the PS3, SCEE told Next-Gen.biz that it had been confirmed all along.
A Sony spokesperson said, "We [SCEE] didn't confirm it, but it was confirmed at the media briefing by Ken Kutaragi. It's a fully upgradable, 60 gig hard drive that will come pre-packaged with the system."
Although the rep did say that the inclusion of the hard drive was confirmed at the recent PlayStation Business Briefing, it was unclear whether or not Kutaragi's comments about the hard drive being "mandatory" equated to the hard drive being "included".
Kutaragi told developers at the briefing to develop games under the assumption that a hard drive would be integral for all games.
Ik uiteraard ook!quote:
...quote:Op maandag 20 maart 2006 17:42 schreef Retuobak het volgende:
Het komt vast goed, heeft Ken ons ooit teleurgesteld?
Laten we eerst de prijzen maar even afwachten... èn we weten ook nog niet hoe het zit met de game-regio's. Aangezien er toch een wereldwijde release is en er een (kleine) kans bestaat dat games niet meer regio-gebonden zijn, kun je er misschien net zo goed hier eentje aanschaffen. Tenzij je graag VS-versie van BD-video's en DVD-video's wilt kijken natuurlijk.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:47 schreef NutKees het volgende:
Kan iemand al adviseren via welke webwinkel ik straks het beste aan een Amerikaanse ps3 kan komen? Mijn Ps2 kwam toendertijd van Dvdboxoffice, maar ik ben de laatste jaren niet echt meer te spreken over hun prijzen en service.
Als spellen EN BD-video's niet regio gebonden zijn, koop ik hem zeker hier. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat zowiezo de BD video's eraan moeten geloven, dus ik ga me maar alvast een beetje oriënteren.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:51 schreef P-Style het volgende:
Laten we eerst de prijzen maar even afwachten... èn we weten ook nog niet hoe het zit met de game-regio's. Aangezien er toch een wereldwijde release is en er een (kleine) kans bestaat dat games niet meer regio-gebonden zijn, kun je er misschien net zo goed hier eentje aanschaffen. Tenzij je graag VS-versie van BD-video's en DVD-video's wilt kijken natuurlijk.
Zou ik niet aan beginnen, ooit heb ik een Japanse PS2 gekocht toen ie hier nog niet uit was. Is mooi klote wat betreft films. En t duurt minstens een jaar voordat er iets op gevonden wordt.quote:Op maandag 20 maart 2006 17:47 schreef NutKees het volgende:
Kan iemand al adviseren via welke webwinkel ik straks het beste aan een Amerikaanse ps3 kan komen? Mijn Ps2 kwam toendertijd van Dvdboxoffice, maar ik ben de laatste jaren niet echt meer te spreken over hun prijzen en service.
psstquote:Op dinsdag 21 maart 2006 11:51 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Zou ik niet aan beginnen, ooit heb ik een Japanse PS2 gekocht toen ie hier nog niet uit was. Is mooi klote wat betreft films. En t duurt minstens een jaar voordat er iets op gevonden wordt.
Koop eerst een Revolution voor weinig en wacht dan op de Europese release. Dat is wat ik ga doen.
Bron: http://www.gamer.nl/nieuws/29809quote:Sony heeft bevestigd dat Phil Harrison in zijn speech, later vandaag tijdens de Game Developers Conference, de PlayStation 3 zal tonen. In een officiële aankondiging liet Sony weten dat er een PlayStation 3 kiosk zal zijn waarin de laatste hardware en ontwikkelingstools voor de next-generation console getoond zal worden waaronder de Unreal Engine, COLLADA en de PlayStation Graphics Library (PSGL).
Ook zullen op de booth demonstraties worden gegeven van games die de nieuwe features van de PlayStation 3 goed laten zien. Welke games dit zullen zijn werd er niet bij verteld.
Naast al het PS3 nieuws liet Sony ook weten de PSP Spot download service te laten zien en nieuwe accesoires voor de handheld zoals een PSP headset.
De speech van Phil Harrison, directeur van Sony Worldwide Studios, belooft een hoogtepunt van de Game Developers Conference te worden. Opvallend is dat de titel van de speech, 'PlayStation 3: Beyond the Box' een duidelijke sneer is naar Microsoft. Om half 8 (onze tijd) vanavond vindt de speech plaats.
Dit is het grootste wat ook een beetje tof is:quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:25 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik zoek eigenlijk nog een paar hi-res pics van de ps3 voor mijn achtergrond![]()
Juist wel, de HELE wereld zelfs.quote:Op woensdag 22 maart 2006 20:32 schreef Deacon_Tigra het volgende:
and that the November launch includes Australia and Asia-outside-Japan, as expected.
is het nu geen europa......of nou juist wel
![]()
Mijn avatar, wat doe jequote:Op woensdag 22 maart 2006 20:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dit is het grootste wat ook een beetje tof is:
[afbeelding]
Allemaal leuk en aardig maar ziet het eruit als de filmpjes op de E3? En over die vergelijking blijft het verassend stil.quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:00 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Sony Worldwide Studios head Phil Harrison is currently delivering his Game Developers Conference keynote, entitled "PlayStation 3: Beyond the Box", revealing more of Sony's plans for PlayStation 3, which is due to launch worldwide in November.
We understand he began by making a reference to digital distribution, so there should be more on that soon. He started by, in the words of our correspondent, "banging on about PlayStation 2" - and David Jaffe joined him on stage to talk about God of War 2 (we've heard of it...) and show off a video. It's going to be playable at E3, and will be one of the games that ensures people play PS2 for ages after PS3 is out, says Harrison.
Moving onto PSP, Harrison reiterates what company head Ken Kutaragi said in Japan last week - that the next update will include RSS feeds and Shockwave Flash support, and that video messaging and a camera adapter are due in October. Also this October, PSP network downloads - as in games, although UMD releases will continue. So that's PSone content, as promised by Big Ken, downloadable from the Internet, but also original content too.
AdvertisementHarrison also talks about connecting PSP to PS3 wirelessly, and how the former will be able to view PS3 content - video being a safe bet (and something our finger-frenzied San Franciscan correspondent might've done well to clarify for us eh?). LocoRoco video shown, too.
Now he's onto the PS3. And he's apologised for all that LOD/Loads of Ducks stuff from last year. To make up for it, he has a new demo from the team that did the ducks one - thousands of fish moving around underwater in shoals, with accurately modelled water, sunrays penetrating the surface, and so on. Moving on, he says PS3 production will ramp up faster than either PSone or PS2, and that the November launch includes Australia and Asia-outside-Japan, as expected. We've also heard that there'll be full 1080p resolutions for those who can handle them in both NTSC and PAL regions.
Continuing to intersperse the info we all want with demos and things, Harrison's now introducing a video of soldiers getting blown up and ragdolled around. There's also a demo from the SCEE London team of a highly detailed car model, which then gets mercilessly shot to pieces with all the bits modelled accurately. Apparently the bullet holes have realistically flaking paint, windows shatter, parts fall off as their bolts are shot out - and all this is from an unannounced game, he says.
And now he's onto Blu-ray, which many susp(wait a second! No time for commentary-commentary!)... for which he reckons the storage to system ratio is perfectly balanced. Presumably that's a dig at Microsoft's use of DVDs. Ducks! Ducks are funny! Blu-ray will allow publishers to launch games on a single disc for every global market, so one SKU for the whole world, Harrison adds.
ZOMG, a PS3 game! WarHawk is being demoed in real-time, according to our correspondent, with shots of flying through clouds, over the ocean, as hundreds of ships and missiles cluster around capital ships in the sky (WarHawk was one of the games shown in pre-rendered sequences at last year's E3, obviously). Naturally the producer then gets up and says how easy it was to develop for PS3, and that WarHawk will be playable at E3.
With WarHawk back on its perch, Harrison's moving on to "PlayStation Network Platform", which is an internal name. Starts by reiterating details announced in Tokyo last week, of how Sony is building a massive network and publishers can do their own thing if they really want to. Moving onto clarification of last week's info, he says that game applications can be launched direct from the hard disk - no disc required. Total digital distribution is possible.
Then the crowd's shown work-in-progress pictures of the network system, with video chat windows overlaid on games - much like the stuff shown at E3, by the sound of it. Emails and so on can be sent without leaving a game, like on Xbox 360. Next up it's online shops within MotorStorm and F1, integrated with the graphical style of those games so that people can download new cars, tracks and so on. There's a lot of Xbox Live esque functionality being shown, including pop-up notification windows.
This ought to be a good acid test for crowd reaction - apparently a real-time MotorStorm demo is on display. MotorStorm was one of the most controversial of the E3 videos last year, but early reports from our man (yes, it is a man) suggest that there's plenty of mud flying around and dust going everywhere, HDR effects and highly detailed visuals. Hmm, mud-slinging... Wheels leave wet mud trails which are persistent, says Harrison; as they dry out, they change the contours of the ground and mess with your suspension realistically. Vehicles get dirty from the mud, with wet spray that dries over time (it's all very hair-drier-fun-time, isn't it?), and, naturally, we're to expect more at E3.
Then it's onto a new Insomniac Games FPS, Resistance: Fall of Man, featuring lots of aliens, clever weapons (our man says), although not a lot of environmental physics apparently. We'll see. At E3. Whee. "One thing that's interesting," says our man as we FOOLISHLY start to quote him directly, "is having some weapons which use physics stuff on the SPUs." What?
[Waves at Gaming Age Forum] Hi guys!
Another Insomniac demo, non-interactive. A fantasy world - "very like the city in Fifth Element" says our man despite our pleas for him not to editorialise. "Flying cars, huge baroque skyscrapers." Baroque eh? Ooh I read a book once la-di-dah! And then a ship floats past with the Ratchet & Clank logo on it, apparently.
Digital distribution is a major change for our industry, says Harrison, and talking about it will be a big deal at GDCs for years to come. There's a new initiative afoot to launch online-only PSP and PS3 content developed by SCE Studios. There's even a website for it: www.playstation.com/beyond. Ooh look, so there is! "Partnerships resulting from EDI [E-Distribution Initiative] will allow the developers' downloadable games to be published for individual purchase or subscription over SCE's direct distribution methods," it says.
Singstar's next on the agenda, and finally there's talk of downloadable tracks via the Internet; also customisable backdrops, the ability to store videos and photos within Singstar and share with the community - it's all about turning Singstar PS3 into "a next generation experience".
And that's your lot! Following a video of Singstar PS3, Harrison leaves the stage. Thanks for reading/putting up with all this/hi Mum.
wat ik zo hier en daar lees is de kwaliteit redelijk in orde, maar lang niet zo mooi als die filmpjes. Ook de framerate schijnt niet echt op orde te zijn. Er zijn ook alleen maar real-time demo laten zien, dus nog geen in game beelden helaas...quote:Op woensdag 22 maart 2006 22:02 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar ziet het eruit als de filmpjes op de E3? En over die vergelijking blijft het verassend stil.
Bron: http://www.ps3party.nl/nieuws/item/21191/quote:De samenvatting van de keynote van Phil Harrison.
Lees hieronder snel wat er allemaal bekend is gemaakt in de Sony Keynote van de GDC.
- De PSone en de PS2 zijn nog steeds sterke consoles, ze verkopen nog steeds goed
- Een filmpje van God of War 2 voor de PlayStation 2, zodra hij te vinden is wordt hij hier gepost
- PSP is het snelst groeiende game-product van Sony ooit. Lagere prijzen voor PSP dev tools ($5000), verder vertelt Harrison de dingen die we al gehoord hadden
- LocoRoco voor de PSP werd laten zien
- Een voorbeeld van wat de PS3 heeft:
Full PS2 backcompat
Full BD support
Legacy SD to FUll HD support
Latest HDMI
Broadband net connection
Wireless connections
HDD
PS3 production capacity will ramp up faster than PS/PS2. 1m units/month
- Een technische demonstratie die er een beetje uitziet als een game introduceert Dylan Jobe (WarHawk). Ambient warfare: Combat Simulation wordt de hele tijd getoond op de achtergrond, HD-achtige simulatie. Zo te zien wordt er veel van het systeem gevraagd om deze animatie te weergeven. De zee wordt zo laten zien dat het lijkt of er veel kracht in zit. Veel maps en point lights zijn allemaal in HD kwaliteit en dat allemaal vier keer geäntilaniseerd. De Playstation 3 is complex maar heel erg krachtig, maar wanneer de ontwikkelaar om het hoekje komt kijken zal alles gewoon mogelijk moeten zijn.
- PlayStation Network Platform is een werktitel, sommige downloadbare content is gratis en sommige niet. Ook is sommige content niet verkrijgbaar in de winkels
- Voor ontwikkelaars komen nieuwe business-modellen van de PS3 voor abonnement-making en inkomsten. Zo ongeveer zoals MMO's
- Episodic Content moet een rage gaan worden voor de PS3
- Regiovrije PlayStation 3 is goed mogelijk
..vond ik nog het meest opmerkelijke trouwens!quote:PSP is het snelst groeiende game-product van Sony ooit.
Gemeten gisteren, van 11:00 tot 11:30quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:34 schreef P-Style het volgende:
Dit...
[..]
..vond ik nog het meest opmerkelijke trouwens!
geen marketplace, maar voor de rest is het beter goed gejat dan slecht bedachtquote:Op donderdag 23 maart 2006 00:42 schreef Fliepke het volgende:
Dus uhm er is dus niks meer bekend en het is duidelijk dat ze ms kopieren op het gebied van online gebeuren.
Tien punten voor sony
Niet?quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:43 schreef kepler het volgende:
[..]
geen marketplace, maar voor de rest is het beter goed gejat dan slecht bedacht
Tsja maar de patenten oorlog kan er dan niets van maken aangezien het geheel andere inkijken zijn op dezelfde mogenlijkhedenquote:
De donald duck mopjes kunnen het ":')"-gehalte niet eens overtreffen van de software patenten in de VS, dus daar hecht ik al helemaal geen waarde aan.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:50 schreef disjfa het volgende:
[..]
Tsja maar de patenten oorlog kan er dan niets van maken aangezien het geheel andere inkijken zijn op dezelfde mogenlijkhedenEn dat is net iets belangrijker dan hetelfde hebben.
nee dat is het niet. Op de 360 kun je alle content downloaden via het centrale Marketplace. Zoals ik het nu begrijp zul je voor game-content de game moeten opstarten om content te downloaden op de PS3.quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:45 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Niet?
"In games kunnen speciale in-game shops komen vanwaar de speler extra content kan downloaden. Games zoals MotorStorm en F1 zullen zulke in-game shops bevatten. Volgens Phil zal in-game advertising erg belangrijk worden voor de PS3."
Dat noem ik marketplace.
Gamasutraquote:In a small press Q&A after his keynote speech at the Game Developers Conference on Wednesday, Sony’s Phil Harrison answered a number of major questions about Sony’s entire suite of products, from PSP to PlayStation 3 and beyond.
Responding to questions on the hard disc for the PS3, Harrison indicated: “Every game is being created as though there were a hard drive”, putting to rest possible confusion over the HD not being compulsory, as occurred in the Xbox 360. It is, however, not know if the disc will be included in the box itself, or an expanded peripheral.
Next, after being asked: “What are you doing to make sure there are enough units?”, Harrison answered simply: “You can see from our history that SCE has been good at meeting consumer demand with supply. It’s inevitable that some consumers will be disappointed, but our ramp-up of 1 million units per month [for a worldwide simultaneous release] is the biggest ramp-up we’ve ever had.”
On being asked for his take in terms of the PlayStation 3, in November, being a year after the Xbox 360’s launch, Harrison noted: “It doesn’t put us at a competitive disadvantage at all. Throughout our history, we’ve never been the first platform to market, in terms of the generation shifts. It’s an interesting debate, though, as to where our competitors sit in that generation shift.” He added: “We have a tremendously powerful hardware with great tools to develop them, and now we’re seeing great creativity. I have no concerns about the competition.”
Harrison was also asked about optimization for both the PS1 titles running on PSP and the PS2 titles running on PS3, indicating that, for PS3 backwards compatibility, there will be some kind of optimization. Technically, he suggested it’s possible on PSP, “although the headroom is obviously smaller than what we can do on PS3.”
The Sony exec was also bullish about user-created content, noting: “The power of a network is a construct of the people who are in that network. What makes places like eBay and Amazon powerful is that contributors are also adding content, and we see that model continuing on the PS3.”
Harrison was then taken to task for the difficulty in programming on the PS2. He replied by saying that “One of the reasonable criticisms of the PS2 was that it was a powerful machine, but was fairly complex to program for - though that didn’t affect our ability to sell millions of units. That was down to the proprietary nature of some of the chips in the PS2.” He extrapolated that the PS3 will have higher level, more efficient chips. “That’s coupled with all the great work that the tools companies are bringing. It should be an easier experience for developers,” he concluded.
A question was then broached in regard to downloadable game content – would that service be open to full-scale games that would otherwise take up a full Blu-Ray disc?
In response, Harrison began: “There’s no restriction as to what you could download to your PS3. There are clearly some differences in the rollout of broadband around the world, and in some countries, for a long time, the most efficient way of getting 50 gigs of content into consumers’ homes will be a Blu-Ray disc,” adding that as broadband use gets more widespread, so too will e-distribution. “We don’t think that’ll happen over night,” he admitted, “Blu-Ray will continue to be the major method of distribution. It’s more the consumer’s choice.” And indeed, it behooves Sony to keep Blu-Ray as a primary format, if they want it to win in the next generation media wars.
Harrison was then asked about the PS3 network – whether it would be restricted to delivery of content just to PS3, or if it would also service other Sony and non-Sony products.
His response was that the focus is around the launch of the Ps3, but shortly that kind of downloadable content will branch out to PSP and other formats, adding that “As for other formats that aren’t SCE formats, that’s not currently on the plan, but I don’t see any reason why it couldn’t be.”
Another question asked if the controller design would be finalized in the E3 timeframe, as Harrison had alluded. More specifically, with the immersion lawsuit regarding the dual shock controls, it was questioned whether this was a reason why the controller wasn’t showed today.
“That has no impact on why we didn’t show the controller.” Harrison simply stated, adding that the controller will be revealed at E3 as planned.
A final, rather revealing question was asked by Gamasutra, to the effect of whether the PS3 would have regional lockouts. Harrison had mentioned that the console would support multiple display formats, and so we pressed him on whether all formats, from HD, to traditional displays, to PAL, SECAM and NTSC, would be supported out of box.
Harrison responded in a rather interesting way – “The things that make a console region free are different from what makes games region free.” Voltage differences, plug styles and that sort of thing mean that there will naturally be different SKUs for different regions. But at the same time, software will be region free. It’s possible for developers to enforce whatever encoding and format limitations they want. “If they want to divide it, that’s their choice. But the concept is that content is region free.”
It’s a very impressive statement for a company of this size, and we can only hope that it means a more global market for games in the near future.
Héél erg goed nieuws!quote:Op donderdag 23 maart 2006 01:50 schreef speknek het volgende:
Compleet regiovrij! Nooit meer op lokalisatie wachten.
Neverquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:33 schreef Tain het volgende:
Mooi, als dit ook betekend dat de prijzen in Europa gaan dalen
met de volgende Xbox misschienquote:Op donderdag 23 maart 2006 09:00 schreef Dr.Daggla het volgende:! Regiovrij.
!
Hopen dat MS dat nu ook gaat doen! Kan je eindelijk gewoon normaal je games importeren.
Jammer, al heb ik toch nooit echt veel spellen in Nederland gekochtquote:
quote:Op de Game Developers Conference in het Amerikaanse San Jose heeft Sony Entertainment-topman Phil Harrison diverse geruchten over de PlayStation 3 bevestigd. Zo maakte hij duidelijk dat gebruik van het PlayStation Network Platform gratis is voor diensten als chatten en winkelen, maar dat er voor online gaming betaald zal moeten worden. De opzet van 'PNP' lijkt hiermee vergelijkbaar met die van Xbox Live, dat in eerste instantie gratis is maar online-gamers rond de vijftig dollar per jaar kost.
Sony wil de tarifering echter afhankelijk van de gespeelde games maken; wie meer dan één game online wil spelen, is dus meer geld kwijt. Ook zullen nieuwe levels of karakters slechts tegen betaling beschikbaar worden gemaakt. Volgens Harrison zullen op deze wijze 'game player communities' ontstaan, wat 'de meest fundamentele verandering is die de gamewereld ooit heeft gezien.' Hij illustreerde dat met cijfers over de Xbox 360: waar Xbox-gebruikers gemiddeld zes maal per week online spelen, doen Xbox 360-gamers dat liefst 25 keer per week.
Toch zou Sony de online-functionaliteit vooral als klantenbinding zien, waar bij Microsoft de winstgevendheid van Live belangrijker is. Terwijl er nog steeds geen duidelijkheid is over de vraag of er standaard een harde schijf met de console meegeleverd zal worden, is opslag volgens Harrison een 'key feature'. Zo moet het PlayStation-netwerk volgens hem voor alle mogelijke vormen van dataverkeer gebruikt gaan worden: 'We willen dat films, muziek, televisie en ook mengvormen van dergelijke media met de PlayStation 3 gedownload gaan worden.' Ook World of Warcraft zette Sony aan het denken: naast een grote en succesvolle community laat deze MMORPG ook zien dat er een markt is voor het betaald downloaden van zogeheten 'episodic' content.
Nieuwe Sony-controller: artist impression Verder wist Harrison te bevestigen dat games voor de PS3, zoals verwacht, geen regiocodering zullen kennen. Blu-ray biedt volgens hem meer dan genoeg ruimte om alle regionale varianten op één schijfje te zetten; een gamedisk zou bijvoorbeeld zowel PAL-, Secam- als NTSC-video kunnen bevatten. Interessant is ook dat Sony, in navolging van Nintendo, met een volledig vernieuwde controller op de proppen zal komen worden. Hoewel er nog geen definitief uiterlijk is vastgelegd, lijkt het einde van de boemerangvorm een zekerheidje.
Hmmm, toch wel een redesign dus...quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:36 schreef Tain het volgende:
Interessant is ook dat Sony, in navolging van Nintendo, met een volledig vernieuwde controller op de proppen zal komen worden. Hoewel er nog geen definitief uiterlijk is vastgelegd, lijkt het einde van de boemerangvorm een zekerheidje.
Ik vind het ook jammer. Zonde dat Sony niet genoeg ballen heeft om de boomerang gewoon door te voerenquote:Op donderdag 23 maart 2006 13:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm, toch wel een redesign dus... [afbeelding]
Ach, welk design ze ook doen, zolang het maar beter is dan de dual shock. Alst gewoon een dual shock wannabe ding is dan hoef ik iig al geen PS3.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer. Zonde dat Sony niet genoeg ballen heeft om de boomerang gewoon door te voeren
Wat denk je dat die boomerang is. Enige wat anders is is dat hij er anders uit ziet. Hij lijkt mij verder hetzelfde tot iets beter in de hand liggen. Maar verder was het dezelfde controller.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ach, welk design ze ook doen, zolang het maar beter is dan de dual shock. Alst gewoon een dual shock wannabe ding is dan hoef ik iig al geen PS3.
of ze komen met een nog beter doordacht ontwerp. Een ergonomisch verantwoorder ontwerp.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik vind het ook jammer. Zonde dat Sony niet genoeg ballen heeft om de boomerang gewoon door te voeren
ik denk dat hij ergens tussen de DS en de Boomerang in zal komen te liggen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:58 schreef P-Style het volgende:
Hij zal vast geen DS/DS2 design hebben. Hoewel ik daar ook geen problemen mee zou hebben trouwens.
FAKEquote:
Mwoh, ik vond de boomerang er al stukken fijner uit zien.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:57 schreef disjfa het volgende:
[..]
Wat denk je dat die boomerang is. Enige wat anders is is dat hij er anders uit ziet. Hij lijkt mij verder hetzelfde tot iets beter in de hand liggen. Maar verder was het dezelfde controller.
Maargoed we zullen zienIk hoop iig wel op een nieuw uiterlijk.
quote:
Hij lijkt een beetje op de Dragon Quest controller en daarmee is NIET te gamenquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:04 schreef Tain het volgende:
[..]
neeeee!
Leek me zo lekker in de hand liggen
Zelfde probleem had MS ook geloof ik en die heeft ook nog gewoon een trilfunctie in de controllers zittenquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:04 schreef NutKees het volgende:
Was er bij Sony geen kak aan de knikker met die 'Shock' toestand? Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen...
Immersion Corporation heeft Sony aangeklaagd vanwege een patent wat zij hebben op de rumble technologie zoals die in de Dual Shock controller gebruikt wordt. Sony heeft daar vet voor moeten betalen (zo'n US$90,7 miljoen) In ruil daarvoor hebben ze nu wel de licentierechten voor de rumble-technologie, dus ze hoeven wat dat betreft niets aan te passen.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:04 schreef NutKees het volgende:
Was er bij Sony geen kak aan de knikker met die 'Shock' toestand? Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen...
Ik niet, ik vind kilometerheffing ook wel een goed plan namelijkquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:12 schreef Tain het volgende:
Vind het trouwens wel een slechte zaak van die tarifering per online game die je wilt gaan spelen.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:50 schreef P-Style het volgende:
Hmmm, toch wel een redesign dus... [afbeelding]
MS heeft een aanzienlijk belang genomen in het bedrijf met het patent op de technologie.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:08 schreef Tain het volgende:
[..]
Zelfde probleem had MS ook geloof ik en die heeft ook nog gewoon een trilfunctie in de controllers zitten
Ik denk niet dat de ps3 dualshock gaat krijgen. Dus Geen trill modules in de uiteinde aan beide kanten van de controller.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:14 schreef Retuobak het volgende:
[..]
MS heeft een aanzienlijk belang genomen in het bedrijf met het patent op de technologie.
Als straks Sony royalties gaat betalen verdient MS dus aan elke PS3
Immersion had een systeem ontwikkeld waarbij software die motortjes kon aanspreken, en ook op verschillende sterktes.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:18 schreef NutKees het volgende:
Blij om te horen dat Sony de technologie kan blijven gebruiken, jammer dat ze toch flink wat geld hebben moeten ophoesten. Ik begrijp die hele zaak trouwens niet helemaal... dat trillen is toch gewoon een gewicht dat uit balans op de as van een motortje is geplaatst(?). Werkt 99% van de trillende controllers (en ook sex-speeltjes) niet op die manier?
Volgens mij naai je daarmee juist de hardcore gamer, je trouwste klantquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:12 schreef Tain het volgende:
Vind het trouwens wel een slechte zaak van die tarifering per online game die je wilt gaan spelen.
Nou?quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als je per game moet gaan betalen dan is dat echt een heel slechte zaak imo.
Maar zo dom zal Sony niet zijn..
Toevallig net de doelgroep die het meest bereid is uit te geven.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:32 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Volgens mij naai je daarmee juist de hardcore gamer, je trouwste klant
It better..quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:33 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nou?
Ik denk dat de meeste games wel gratis zullen zijn
Per game verwacht ik niet. Meerdere abonnementen zou logischer zijn. Eigenlijk zoiets als bij Live. Hoe meer/vaker je gebruik maakt van de online diensten, hoe duurder het abo zal worden.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als je per game moet gaan betalen dan is dat echt een heel slechte zaak imo.
Maar zo dom zal Sony niet zijn..
quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:33 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nou?
Ik denk dat de meeste games wel gratis zullen zijn
quote:Zo maakte hij duidelijk dat gebruik van het PlayStation Network Platform gratis is voor diensten als chatten en winkelen, maar dat er voor online gaming betaald zal moeten worden.
de 360-console is in principe ook regiovrij, alleen de publishers kiezen ervoor om hun games niet regiovrij te maken. Je kunt namelijk sommige games importeren uit Japan/Amerika omdat die niet regio-gebonden zijn. Als ik het zo lees gaat Sony dus op dezelfde manier de PS3 "regiovrij" maken. Klinkt leuk in de theorie, maar in de praktijk kiezen veel publishers ervoor om hun game regio-gebonden te maken. (reclame-campagnes, vertalingen, extra content, aangepaste content, enz)quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:00 schreef Dr.Daggla het volgende:! Regiovrij.
!
Hopen dat MS dat nu ook gaat doen! Kan je eindelijk gewoon normaal je games importeren.
Hmm, je hebt idd gelijk.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:41 schreef kepler het volgende:
[..]
de 360-console is in principe ook regiovrij, alleen de publishers kiezen ervoor om hun games niet regiovrij te maken. Je kunt namelijk sommige games importeren uit Japan/Amerika omdat die niet regio-gebonden zijn. Als ik het zo lees gaat Sony dus op dezelfde manier de PS3 "regiovrij" maken. Klinkt leuk in de theorie, maar in de praktijk kiezen veel publishers ervoor om hun game regio-gebonden te maken. (reclame-campagnes, vertalingen, extra content, aangepaste content, enz)
Je zal na die 3 jaar niet alle online spellen meer spelen, maar voor oudere games is het gewoon funest. Als je weer een keer een 1 jaar oud spel online wilt spelen dan moet je daar waarschijnlijk gewoon een maand voor betalen en dan blijkt het dat niemand het spel meer speelt ->quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:45 schreef piet_pelle het volgende:
Dat betalen per game vind ik echt een slechte zaak. Nu op de 360 kun je voor een bedrag gewoon alles doen, met elk spel online, voor elke game shit downloaden. Als je dan na 3 jaar 14 spellen hebt die online kunnen zal je voor de ps3 dus veel meer moeten betalen en dat doe je niet en dus kan je met de helft van je collectie niet meer online.
.quote:Op de Game Developers Conference in het Amerikaanse San Jose heeft Sony Entertainment-topman Phil Harrison diverse geruchten over de PlayStation 3 bevestigd. Zo maakte hij duidelijk dat gebruik van het PlayStation Network Platform gratis is voor diensten als chatten en winkelen, maar dat er voor online gaming betaald zal moeten worden. De opzet van 'PNP' lijkt hiermee vergelijkbaar met die van Xbox Live, dat in eerste instantie gratis is maar online-gamers rond de vijftig dollar per jaar kost.
Sony wil de tarifering echter afhankelijk van de gespeelde games maken; wie meer dan één game online wil spelen, is dus meer geld kwijt. Ook zullen nieuwe levels of karakters slechts tegen betaling beschikbaar worden gemaakt. Volgens Harrison zullen op deze wijze 'game player communities' ontstaan, wat 'de meest fundamentele verandering is die de gamewereld ooit heeft gezien.' Hij illustreerde dat met cijfers over de Xbox 360: waar Xbox-gebruikers gemiddeld zes maal per week online spelen, doen Xbox 360-gamers dat liefst 25 keer per week.
Toch zou Sony de online-functionaliteit vooral als klantenbinding zien, waar bij Microsoft de winstgevendheid van Live belangrijker is. Terwijl er nog steeds geen duidelijkheid is over de vraag of er standaard een harde schijf met de console meegeleverd zal worden, is opslag volgens Harrison een 'key feature'. Zo moet het PlayStation-netwerk volgens hem voor alle mogelijke vormen van dataverkeer gebruikt gaan worden: 'We willen dat films, muziek, televisie en ook mengvormen van dergelijke media met de PlayStation 3 gedownload gaan worden.' Ook World of Warcraft zette Sony aan het denken: naast een grote en succesvolle community laat deze MMORPG ook zien dat er een markt is voor het betaald downloaden van zogeheten 'episodic' content.
Verder wist Harrison te bevestigen dat games voor de PS3, zoals verwacht, geen regiocodering zullen kennen. Blu-ray biedt volgens hem meer dan genoeg ruimte om alle regionale varianten op één schijfje te zetten; een gamedisk zou bijvoorbeeld zowel PAL-, Secam- als NTSC-video kunnen bevatten. Interessant is ook dat Sony, in navolging van Nintendo, met een volledig vernieuwde controller op de proppen zal komen worden. Hoewel er nog geen definitief uiterlijk is vastgelegd, lijkt het einde van de boemerangvorm een zekerheidje
Triple Shockquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:25 schreef disjfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de ps3 dualshock gaat krijgen. Dus Geen trill modules in de uiteinde aan beide kanten van de controller.
Wel een andere trilmoduleMaar niet die. Dat zou zo ontiegelijk dom zijn
Of gewoon net als Nintendo met één trilding.quote:
...en draait bij iedereen even soepel!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:54 schreef SocialDisorder het volgende:
OK, maar Crysis.....hoeveel mensen zullen dat nu op die manier gaan spelen? UT2007 gaat er gewoon zo uitzien op de PS3.
ook niet geheel onbelangrijk iddquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
...en draait bij iedereen even soepel!
Haiquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:54 schreef SocialDisorder het volgende:
OK, maar Crysis.....hoeveel mensen zullen dat nu op die manier gaan spelen?
En mensen die geen 2 maandsalarissen elk half jaar uitgeven aan hun PC?quote:
Dat doe ik niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En mensen die geen 2 maandsalarissen elk half jaar uitgeven aan hun PC?
Ik kan amper Oblivion spelen!
Hier pak je meteen een groot voordeel van console gaming.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
...en draait bij iedereen even soepel!
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:52 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk dat UT2007 zoals het er daar uit zag bij een hoop PC users ook wel soepel draait
Alle plaatjes vallen tegen, want ze zijn zo moeilijk te beoordelen op deze manier.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:07 schreef Retuobak het volgende:
F1 is mooi, Warhawk valt tegen imho, Motorstorm valt me erg tegen (het doet erg kaal aan allemaal), R&C is erg mooi.
Hierrrquote:Op zondag 26 maart 2006 13:31 schreef kepler het volgende:
Formule 1-spel![]()
waar kan ik de PS3 bestellen?
Wat zit er in de verpakkingquote:
Dat zou je toch al doen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:50 schreef nlboy het volgende:
[..]
Jaik bestel meteen ook de Revolution.
Nieuwe. Lijkt mij ook logisch eigenlijk.quote:Op maandag 27 maart 2006 09:30 schreef SocialDisorder het volgende:
Hmmm, als je dat stukje artistieke technologie nu bestelt, en de prijs gaat omhoog, betaal je dan de huidige Lik-Sang prijs, of de nieuwe?
was er al bang voor. Ik bestel hem wel gewoon bij m'n broertje dan. Scheelt me weer 's morgens in de kou voor de winkel liggen te wachten, teleurstellingen, etc etc.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:03 schreef magnifor het volgende:
[..]
Nieuwe. Lijkt mij ook logisch eigenlijk.
Anders zou bijna iedereen een gratis PS3 hebben.
Veelbelovend?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:35 schreef SocialDisorder het volgende:
nice nice nice......ziet er veelbelovend uit....
Heb ik ongelijk dan?quote:Op maandag 27 maart 2006 11:51 schreef SocialDisorder het volgende:
ik dacht al, waar blijft daggla........
Pardonquote:Op maandag 27 maart 2006 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Ten derde, het succes van Playstation is nooit afhankelijk van graphics geweest, waarom zou dat nu ineens wel zijn?
Het ziet er 'okay' uit, maar niet omgwtf mooi zoals de E3 trailer, verre van.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Ten eerste, MotorStorm vind ik niet lelijk, ook niet op de nieuwe screenshots. Hij haalt het idd niet met de pre-render van de E3, maar in vergelijking met current-gen dirt-racetitels ziet dit er goed uit.
Wat raar dat van de opnames van schermen elders op de GDC wel goed de grafische kwaliteit te beoordelen valt dan.quote:Ten tweede, de kwaliteit van de screenshot is gewoon kut. Het is een foto van een scherm waar het beeld op geprojecteerd is.
Dat is het ook niet, maar waarom zouden wij dat niet belangrijk mogen vinden? Je mag toch verwachten dat een console dat ook reflecteert in een toename qua hardware power? ATi en nVidia verdubbelen (vaak zelfs meer) hun performance elk jaar...quote:Ten derde, het succes van Playstation is nooit afhankelijk van graphics geweest, waarom zou dat nu ineens wel zijn?
Gameplay. Always has been, always will.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:01 schreef disjfa het volgende:
[..]
PardonWaarvan dan? Een groot deel zeker graphics. Waarmee proberen ze nu MS de das mee om te doen?
Dat bedoel ik. Maar vergelijk het eens met dit:quote:Op maandag 27 maart 2006 12:06 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Het ziet er 'okay' uit, maar niet omgwtf mooi zoals de E3 trailer, verre van.
Vind ik ook wel meevallen, met uitzondering van Ratchet & Clank.quote:[..]
Wat raar dat van de opnames van schermen elders op de GDC wel goed de grafische kwaliteit te beoordelen valt dan.
Vib Ribbon. Maakte maar van 20% van de PS1 gebruik, maar was wel één van de beste en meest verslavende games op de PS1.quote:[..]
Dat is het ook niet, maar waarom zouden wij dat niet belangrijk mogen vinden? Je mag toch verwachten dat een console dat ook reflecteert in een toename qua hardware power? ATi en nVidia verdubbelen (vaak zelfs meer) hun performance elk jaar...
Ik vond de GDC trailer van Crysis anders erg goed te doen qua beeldkwaliteit, daar was duidelijk aan te zien dat het WEL de hype waard is wat graphics betreft.quote:Vind ik ook wel meevallen, met uitzondering van Ratchet & Clank.
quote:PS3 Will Still Lead Market: Report
By Colin Campbell Print | Send to a friend | Email the editor
A new report from In-Stat says Sony's global lead will be cut during the next console generation, but it'll still stay ahead of the competition - chart inside.
Image The firm points towards Sony's knack of shipping a disproportional amount of units during the latter phase of a console generation, giving it ample opportunity to catch up with Microsoft's early lead.
Sony shipped its second-largest volume of PS2 consoles in 2005 - 20 million, over eight million more than its 2004 total. In-Stat says PS3 will remain strong through 2011, matching the 11-year life of PS1.The firm says Xbox will cease shipping within the next year or so.
The company has released a chart of overall hardware shipments over the next console cycle.
Hij is in ieder geval vaker verkocht op de Playstationquote:Op maandag 27 maart 2006 12:31 schreef SocialDisorder het volgende:
Ah, dus Sony is wereldwijd marktleider door de graphics.......weet ik dat ook weer. Ik vind het in elk geval een erg leuke opmerking, ik en m'n collega's hebben er hard om kunnen lachen. Heb je er nog meer?
Kom op, ik zal hem voorzetten, hoef jij hem alleen maar in te koppen; Resident Evil 4 is gewoon beter op de PS2 want...
Genoeg andere redenen te bedenken hoor!quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:43 schreef HassieBassie het volgende:
Als graphics niet de reden zijn een PS3 te kopen, wat is de reden dan wel?
Noem eens watquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Genoeg andere redenen te bedenken hoor!
Zoals? En dan graag iets wat de X360 niet heeftquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Genoeg andere redenen te bedenken hoor!
Wat dacht je van de typische Playstation franchises die de PS3 z'n voorgangers grootgemaakt hebben.quote:
quote:Op maandag 27 maart 2006 11:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Motorstorm waar iedereen gek van werd:
[afbeelding]
Motorstorm "ingame"
[afbeelding].
Thanks P-Stylequote:Op woensdag 29 maart 2006 18:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat dacht je van de typische Playstation franchises die de PS3 z'n voorgangers grootgemaakt hebben.Het feit dat het een goedkope BD-video speler is. Het feit dat 'ie PS & PS2 games kan draaien.
Wat ik daarvan dacht? Ehm.. Ik ben alleen geinterreerd in GT5 als ie bijzonder veeel mooier eruitziet dan deeltje 4quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat dacht je van de typische Playstation franchises die de PS3 z'n voorgangers grootgemaakt hebben.
Wat noem jij goedkoop? En waar heb ik een BD-video speler voor nodig? (Behalve dan om films er MOOIER uit te laten zien?)quote:Het feit dat het een goedkope BD-video speler is. Het feit dat 'ie PS & PS2 games kan draaien.
Voor mij welquote:Dat 'ie mooie plaatjes op het (HD)scherm kan toveren is héél mooi meegenomen maar (voor mij) echt niet de hoofdreden om 'm aan te schaffen.
Mooi! Scheelt jou weer duiten!quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:16 schreef Retuobak het volgende:
Thanks P-Style. Ben eindelijk overtuigd van het feit dat ik geen PS3 wil
.
Tuurlijk. Maar er zijn genoeg andere franchises die een vervolg krijgen. Behalve dat ze er mooier uit gaan zien (wat zeker een pluspunt is), kun je ook verbeteringen in gameplay verwachten en een nieuwe verhalen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:55 schreef HassieBassie het volgende:
Wat ik daarvan dacht? Ehm.. Ik ben alleen geinterreerd in GT5 als ie bijzonder veeel mooier eruitziet dan deeltje 4![]()
Goedkoper dan de eerste stand-alone spelers zullen worden. En of jij een BD-video speler nodig hebt weet ik natuurlijk niet, maar voor veel mensen (lees: HDTV-bezitters) is dit wel een handige optie.quote:Wat noem jij goedkoop? En waar heb ik een BD-video speler voor nodig?
Hmmm... daar heb je een punt!quote:(Behalve dan om films er MOOIER uit te laten zien?)
Ik mag hópen dat we op álle platvormen vernieuwende gameplay zullen blijven zien!quote:Voor mij welVoor vernieuwende gameplay heb ik mn DS
![]()
Zonder HDTV kun je het net zo goed bij DVD laten ja. Tenzij je per se 7.1 discrete geluidskanalen wilt, i.p.v. de hooguit 6.1 maar meestal 5.1 discrete geluidskanalen van DVD.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:06 schreef piet_pelle het volgende:
Wat ik me afvraag, heb je om de meerwaarde van Blu ray t.o.v. DVD te kunnen zien ook een HD-TV nodig?
Nou, die franchises wil je toch ook alleen maar mooier spelen?quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wat dacht je van de typische Playstation franchises die de PS3 z'n voorgangers grootgemaakt hebben.
Ik wil ze zeker mooier spelen!quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:53 schreef Xrenity het volgende:
Nou, die franchises wil je toch ook alleen maar mooier spelen?Anders kan je beter een PS2 kopen
Probleem is dat die franchises alleen op de PS3 uit zullen komen. God of War 2 was een verassing dat die op zowel PS2 als PS3 uit zou komen, als de PS3 de lente zou halen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:53 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Nou, die franchises wil je toch ook alleen maar mooier spelen?Anders kan je beter een PS2 kopen
Gek he? Zet even het aantal Gamecube-bezitters af tegen het aantal PS2-bezitters.quote:Hij is in ieder geval vaker verkocht op de Playstation
Laatste HDMI-specs, 1080p display-support: True HD-movies. Zal misschien niet voor iedereen weggelegd zijn (nog), maar alstie het ondersteunt, zal hij één van de eersten én één van de goedkoopste zijn met deze specs.quote:Als graphics niet de reden zijn een PS3 te kopen, wat is de reden dan wel? Playstation 1 had de mooiste graphics, Playstation 2 was iets minder dan de Xbox maar toch veel vaker verkocht, en met de PS3 wil Sony weer de mooiste graphics hebben. Waarom anders wachten op de laatste HDMI specs en lopen trippen op een muliticorecellprocessor die alles zo geil kan berekenen?
Klopt, maar alleen GT5 vind ik daarvan interressant.. Ik snap sowieso niet goed wat mensen zien in de nieuwe Killzone, deel 1 vond ik toch echt 1 van de meest tegenvallende shooters ooit..quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:24 schreef SocialDisorder het volgende:
Probleem is dat die franchises alleen op de PS3 uit zullen komen. God of War 2 was een verassing dat die op zowel PS2 als PS3 uit zou komen, als de PS3 de lente zou halen.
Verder; Volgende spel in het Jak & Daxter-universum, Tekken 6, Devil May Cry 4, GT5, Killzone 3, Ratchet & Clank, etc etc allemaal PS3-exclusives.
Natuurlijk niet, maar dat spel was ook geoptimaliseerd voor de Cube. Een port van God of War op de xbox zou er ook slechter uitzien dan op de PS2.quote:Gek he? Zet even het aantal Gamecube-bezitters af tegen het aantal PS2-bezitters.
Maar geef eens antwoord op de vraag; vond jij RE4 er echt beter uitzien op de PS2?
Dussss koop ik hem toch welquote:Laatste HDMI-specs, 1080p display-support: True HD-movies. Zal misschien niet voor iedereen weggelegd zijn (nog), maar alstie het ondersteunt, zal hij één van de eersten én één van de goedkoopste zijn met deze specs.
Ubergeile multicoreprocessor kan naast betere graphics ook ingezet worden voor:
grotere levels
complexere puzzels
betere AI
physics
beter/mooier geluid
etc etc
dussss.....
Hier heb je echt gelijk in. Deel 1 zoog zwaar kont, wat beloofd deel 2 nou in hemelsnaam meer?quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:45 schreef HassieBassie het volgende:
[..]Ik snap sowieso niet goed wat mensen zien in de nieuwe Killzone, deel 1 vond ik toch echt 1 van de meest tegenvallende shooters ooit..
[..]
Vaderlandsliefde denk ikquote:Op woensdag 29 maart 2006 20:45 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Klopt, maar alleen GT5 vind ik daarvan interressant.. Ik snap sowieso niet goed wat mensen zien in de nieuwe Killzone, deel 1 vond ik toch echt 1 van de meest tegenvallende shooters ooit..
OK, vergelijk dan SSX (ontwikkeld voor PS2, later naar Gamecube en Xbox geport) even. Ziet er echt veel beter uit op de cube (christus, dat ik de grafische kracht van dat vierkantje zit te verdedigen zeg!)quote:[..]
Natuurlijk niet, maar dat spel was ook geoptimaliseerd voor de Cube. Een port van God of War op de xbox zou er ook slechter uitzien dan op de PS2.
En dusssssssssssss ik ookquote:[..]
Dussss koop ik hem toch wel![]()
Die PS3 ook hequote:Op donderdag 30 maart 2006 14:47 schreef Strolie75 het volgende:
Damn, Kingdom Hearts 2 krijgt matige reviews. Zelfs maar een 7.6 van IGN.
http://ps2.ign.com/articles/698/698697p1.html
quote:Op donderdag 30 maart 2006 14:47 schreef Strolie75 het volgende:
Damn, Kingdom Hearts 2 krijgt matige reviews. Zelfs maar een 7.6 van IGN.
http://ps2.ign.com/articles/698/698697p1.html
Je moet ook verder kijken dan je neus lang is: http://www.gamerankings.com/htmlpages2/915410.aspquote:Op donderdag 30 maart 2006 14:47 schreef Strolie75 het volgende:
Damn, Kingdom Hearts 2 krijgt matige reviews. Zelfs maar een 7.6 van IGN.
http://ps2.ign.com/articles/698/698697p1.html
Dan zou je verwachten dat het er juist mooier uitzag ipv deze PlayStation 2,5 beelden.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:24 schreef LuukBes het volgende:
Motor Storm is compleet gestripped van gameelementen om louter enkele aspecten te laten zien, op E3 wordt de game pas echt revealed.
360-Troll-Dork ?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 15:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dan zou je verwachten dat het er juist mooier uitzag ipv deze PlayStation 2,5 beelden.
Maar later showcasen ze weer juist het modderopspatten en de particles-code, in combinatie met motion blurr.quote:The first section of the GDC demo showed off a yellow buggy doing doughnuts in--what else?--a bunch of mud. The car was obviously well detailed, with tiny elements, like individual welding points, visible. As the car circled around and around, it kicked up so much dirt that it actually deformed the ground underneath it, and it appears that this deformation actually does have an impact on gameplay, since the suspension and wheels of the car bounced over the ruts that were being created. It'll be interesting to see how this effect impacts gameplay. In a multilap race, you could conceivably wind up having to stick to the ruts worn into the turns if you want maximum speed, whereas pristine mud would slow you down.
Je moet niet zo snel oordelen over een leaked lowres cam-foto van 1 aspect van een game, dit is een GDC voor devvers, niet bedoeld voor publiek, waar technerds bepaalde code-aspecten showen i.p.v. full games te pronken. Daar komt nog eens bij dat het geen final devkits zijn (juni pas uit). Terugdenkend aan het crappy E3 en TGS gebeuren van de 360, heeft de PS3 nog alle tijd om zich te bewijzen, en kan je pas voor het eerst oordelen op de komende E3 als alles playable is en het meeste geintegreerd is.quote:The second section of the demo was of an off-road motorcycle, which would seem to be confirmation that Motor Storm is going to feature multiple types of vehicles. (The E3 footage showed off ATVs, motorcycles, buggies, and rally cars of various types.) This was effectively a "mud demo," where the bike's wheels would kick up huge amounts of dirt and mud into the air, all accompanied by some slick motion-blur effects and the requisite particle overload.
Mag jij mij nu laten zien waar Eurogamer zegt dat het bijna lijkt op de presentatie..quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:01 schreef LuukBes het volgende:
[..]
360-Troll-Dork ?
Eurogamer, IGN, Gamespot etc schrijven allemaal in hun verslag dat Motor Storm behoorlijk close begon te raken met de E3 presentatie van vorig jaar. Maar jij gaat weer de slechtste pic eruit pakken (die met die gele buggy) waar louter 1 gameplay-aspect omtrent het vervormen van de grond geshowed werd, en hoe die modder dan weer de physics beinvloeden.
Nog steeds niet in de buurt van E3 graphs.quote:Maar later showcasen ze weer juist het modderopspatten en de particles-code, in combinatie met motion blurr.
http://static.flickr.com/46/117907304_8a3bdd1908.jpg?v=0
Niks mis mee qua looks.
Ik oordeel nergens over. Het lijkt me sowieso een rukgame, moddercrossen trekt me niet.quote:Je moet niet zo snel oordelen over een leaked lowres cam-foto van 1 aspect van een game, dit is een GDC voor devvers, niet bedoeld voor publiek, waar technerds bepaalde code-aspecten showen i.p.v. full games te pronken. Daar komt nog eens bij dat het geen final devkits zijn (juni pas uit). Terugdenkend aan het crappy E3 en TGS gebeuren van de 360, heeft de PS3 nog alle tijd om zich te bewijzen, en kan je pas voor het eerst oordelen op de komende E3 als alles playable is en het meeste geintegreerd is.
Sinds ze een ERG mooi pre-rendered filmpje af hebben geleverd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wanneer is Guerilla opeens een grote jongen geworden?.
Sinds ze gekocht zijn door Sony?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 16:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wanneer is Guerilla opeens een grote jongen geworden?.
Omscholingscursus gehad? Volgens mij waren er alleen devvertjes....quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:01 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Sinds ze een ERG mooi pre-rendered filmpje af hebben geleverd.
Iedereen vergat direct de middelmatige shooter die Killzone was
Overigens vraag ik me af waarom al die journalisten op de GDC zo slecht waren in het timen van hun foto's. Telkens alleen stukjes die er niet geweldig uitzagen. Warhawk zonder de fighters, die motocross game op het minste moment etc. Leer fotograferen ofzo.
Ik denk dat hij met groot kwalitatief bedoelt, je weet wel, dat waar developmenthuizen als Firaxis, Blizzard, Bethesda, Square Enix etc. bekend om staan.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:02 schreef SocialDisorder het volgende:
Sinds ze gekocht zijn door Sony?
Nope, 1up was bijv. gewoon op de GDCquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Omscholingscursus gehad? Volgens mij waren er alleen devvertjes....
Ah, dus als je als studio wordt overgekocht nadat je één matige game hebt gemaakt ben je meteen een grote jongen.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:02 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Sinds ze gekocht zijn door Sony?
Sony Computer Entertainment schijnt een vrij grote speler te zijn......
Een 7,3 noem ik middelmatig, niet gewoon matigquote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ah, dus als je als studio wordt overgekocht nadat je één middelmatige game hebt gemaakt ben je meteen een grote jongen.
Okay, weer wat geleerd..
Er werd een "HALO-killer" aangekondigd.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:09 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Een 7,3 noem ik middelmatig, niet gewoon matig.
Matig denk ik meer bij aan een 5.
je kan zeggen wat je wilt, maar ik vond Killzone beter dan Halo. Halo vind ik persoonlijk dan ook één van de slechtste games ooit gemaakt. Slecht leveldesign, ongeïnspireerd verhaal, achterhaalde graphics.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Er werd een "HALO-killer" aangekondigd..
Zelfs een 7.3 is dan matigjes.
Iets minder hoog van de toren blazen is misschien een optie, dan is de teleurstelling wat minder groot als er weer een belofte niet wordt waargemaakt.
Halo was ook geen grensverleggend wereldspel, maar gewoon goed.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:16 schreef Retuobak het volgende:
Heeft Guerilla ooit zelf gezegd bezig te zijn aan een 'Halo-killer'?
Overigens kan het maken ervan nooit zomoeilijk zijn, tis niet alsof Halo goed was. (Bring on the Xbot flames
)
Ik vond beide ruk, mag dat ook?quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:18 schreef SocialDisorder het volgende:
je kan zeggen wat je wilt, maar ik vond Killzone beter dan Halo.
Overdrijven is ook een vak, bij slechtste games ooit denk ik aan big rigs en consorten (overigens zijn je kritiekpunten wel 100% terecht imho)quote:Halo vind ik persoonlijk dan ook één van de slechtste games ooit gemaakt. Slecht leveldesign, ongeïnspireerd verhaal, achterhaalde graphics.
Dat verbaast me niet echt.quote:Op vrijdag 31 maart 2006 17:18 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je kan zeggen wat je wilt, maar ik vond Killzone beter dan Halo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |