quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:33 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nou?
Ik denk dat de meeste games wel gratis zullen zijn
quote:Zo maakte hij duidelijk dat gebruik van het PlayStation Network Platform gratis is voor diensten als chatten en winkelen, maar dat er voor online gaming betaald zal moeten worden.
de 360-console is in principe ook regiovrij, alleen de publishers kiezen ervoor om hun games niet regiovrij te maken. Je kunt namelijk sommige games importeren uit Japan/Amerika omdat die niet regio-gebonden zijn. Als ik het zo lees gaat Sony dus op dezelfde manier de PS3 "regiovrij" maken. Klinkt leuk in de theorie, maar in de praktijk kiezen veel publishers ervoor om hun game regio-gebonden te maken. (reclame-campagnes, vertalingen, extra content, aangepaste content, enz)quote:Op donderdag 23 maart 2006 09:00 schreef Dr.Daggla het volgende:! Regiovrij.
!
Hopen dat MS dat nu ook gaat doen! Kan je eindelijk gewoon normaal je games importeren.
Hmm, je hebt idd gelijk.quote:Op donderdag 23 maart 2006 14:41 schreef kepler het volgende:
[..]
de 360-console is in principe ook regiovrij, alleen de publishers kiezen ervoor om hun games niet regiovrij te maken. Je kunt namelijk sommige games importeren uit Japan/Amerika omdat die niet regio-gebonden zijn. Als ik het zo lees gaat Sony dus op dezelfde manier de PS3 "regiovrij" maken. Klinkt leuk in de theorie, maar in de praktijk kiezen veel publishers ervoor om hun game regio-gebonden te maken. (reclame-campagnes, vertalingen, extra content, aangepaste content, enz)
Je zal na die 3 jaar niet alle online spellen meer spelen, maar voor oudere games is het gewoon funest. Als je weer een keer een 1 jaar oud spel online wilt spelen dan moet je daar waarschijnlijk gewoon een maand voor betalen en dan blijkt het dat niemand het spel meer speelt ->quote:Op donderdag 23 maart 2006 15:45 schreef piet_pelle het volgende:
Dat betalen per game vind ik echt een slechte zaak. Nu op de 360 kun je voor een bedrag gewoon alles doen, met elk spel online, voor elke game shit downloaden. Als je dan na 3 jaar 14 spellen hebt die online kunnen zal je voor de ps3 dus veel meer moeten betalen en dat doe je niet en dus kan je met de helft van je collectie niet meer online.
.quote:Op de Game Developers Conference in het Amerikaanse San Jose heeft Sony Entertainment-topman Phil Harrison diverse geruchten over de PlayStation 3 bevestigd. Zo maakte hij duidelijk dat gebruik van het PlayStation Network Platform gratis is voor diensten als chatten en winkelen, maar dat er voor online gaming betaald zal moeten worden. De opzet van 'PNP' lijkt hiermee vergelijkbaar met die van Xbox Live, dat in eerste instantie gratis is maar online-gamers rond de vijftig dollar per jaar kost.
Sony wil de tarifering echter afhankelijk van de gespeelde games maken; wie meer dan één game online wil spelen, is dus meer geld kwijt. Ook zullen nieuwe levels of karakters slechts tegen betaling beschikbaar worden gemaakt. Volgens Harrison zullen op deze wijze 'game player communities' ontstaan, wat 'de meest fundamentele verandering is die de gamewereld ooit heeft gezien.' Hij illustreerde dat met cijfers over de Xbox 360: waar Xbox-gebruikers gemiddeld zes maal per week online spelen, doen Xbox 360-gamers dat liefst 25 keer per week.
Toch zou Sony de online-functionaliteit vooral als klantenbinding zien, waar bij Microsoft de winstgevendheid van Live belangrijker is. Terwijl er nog steeds geen duidelijkheid is over de vraag of er standaard een harde schijf met de console meegeleverd zal worden, is opslag volgens Harrison een 'key feature'. Zo moet het PlayStation-netwerk volgens hem voor alle mogelijke vormen van dataverkeer gebruikt gaan worden: 'We willen dat films, muziek, televisie en ook mengvormen van dergelijke media met de PlayStation 3 gedownload gaan worden.' Ook World of Warcraft zette Sony aan het denken: naast een grote en succesvolle community laat deze MMORPG ook zien dat er een markt is voor het betaald downloaden van zogeheten 'episodic' content.
Verder wist Harrison te bevestigen dat games voor de PS3, zoals verwacht, geen regiocodering zullen kennen. Blu-ray biedt volgens hem meer dan genoeg ruimte om alle regionale varianten op één schijfje te zetten; een gamedisk zou bijvoorbeeld zowel PAL-, Secam- als NTSC-video kunnen bevatten. Interessant is ook dat Sony, in navolging van Nintendo, met een volledig vernieuwde controller op de proppen zal komen worden. Hoewel er nog geen definitief uiterlijk is vastgelegd, lijkt het einde van de boemerangvorm een zekerheidje
Triple Shockquote:Op donderdag 23 maart 2006 14:25 schreef disjfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de ps3 dualshock gaat krijgen. Dus Geen trill modules in de uiteinde aan beide kanten van de controller.
Wel een andere trilmoduleMaar niet die. Dat zou zo ontiegelijk dom zijn
Of gewoon net als Nintendo met één trilding.quote:
...en draait bij iedereen even soepel!quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:54 schreef SocialDisorder het volgende:
OK, maar Crysis.....hoeveel mensen zullen dat nu op die manier gaan spelen? UT2007 gaat er gewoon zo uitzien op de PS3.
ook niet geheel onbelangrijk iddquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
...en draait bij iedereen even soepel!
Haiquote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:54 schreef SocialDisorder het volgende:
OK, maar Crysis.....hoeveel mensen zullen dat nu op die manier gaan spelen?
En mensen die geen 2 maandsalarissen elk half jaar uitgeven aan hun PC?quote:
Dat doe ik niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2006 22:11 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
En mensen die geen 2 maandsalarissen elk half jaar uitgeven aan hun PC?
Ik kan amper Oblivion spelen!
Hier pak je meteen een groot voordeel van console gaming.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 21:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
...en draait bij iedereen even soepel!
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:52 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk dat UT2007 zoals het er daar uit zag bij een hoop PC users ook wel soepel draait
Alle plaatjes vallen tegen, want ze zijn zo moeilijk te beoordelen op deze manier.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:07 schreef Retuobak het volgende:
F1 is mooi, Warhawk valt tegen imho, Motorstorm valt me erg tegen (het doet erg kaal aan allemaal), R&C is erg mooi.
Hierrrquote:Op zondag 26 maart 2006 13:31 schreef kepler het volgende:
Formule 1-spel![]()
waar kan ik de PS3 bestellen?
Wat zit er in de verpakkingquote:
Dat zou je toch al doen.quote:Op zondag 26 maart 2006 13:50 schreef nlboy het volgende:
[..]
Jaik bestel meteen ook de Revolution.
Nieuwe. Lijkt mij ook logisch eigenlijk.quote:Op maandag 27 maart 2006 09:30 schreef SocialDisorder het volgende:
Hmmm, als je dat stukje artistieke technologie nu bestelt, en de prijs gaat omhoog, betaal je dan de huidige Lik-Sang prijs, of de nieuwe?
was er al bang voor. Ik bestel hem wel gewoon bij m'n broertje dan. Scheelt me weer 's morgens in de kou voor de winkel liggen te wachten, teleurstellingen, etc etc.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:03 schreef magnifor het volgende:
[..]
Nieuwe. Lijkt mij ook logisch eigenlijk.
Anders zou bijna iedereen een gratis PS3 hebben.
Veelbelovend?quote:Op zaterdag 25 maart 2006 17:35 schreef SocialDisorder het volgende:
nice nice nice......ziet er veelbelovend uit....
Heb ik ongelijk dan?quote:Op maandag 27 maart 2006 11:51 schreef SocialDisorder het volgende:
ik dacht al, waar blijft daggla........
Pardonquote:Op maandag 27 maart 2006 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Ten derde, het succes van Playstation is nooit afhankelijk van graphics geweest, waarom zou dat nu ineens wel zijn?
Het ziet er 'okay' uit, maar niet omgwtf mooi zoals de E3 trailer, verre van.quote:Op maandag 27 maart 2006 11:59 schreef SocialDisorder het volgende:
Ten eerste, MotorStorm vind ik niet lelijk, ook niet op de nieuwe screenshots. Hij haalt het idd niet met de pre-render van de E3, maar in vergelijking met current-gen dirt-racetitels ziet dit er goed uit.
Wat raar dat van de opnames van schermen elders op de GDC wel goed de grafische kwaliteit te beoordelen valt dan.quote:Ten tweede, de kwaliteit van de screenshot is gewoon kut. Het is een foto van een scherm waar het beeld op geprojecteerd is.
Dat is het ook niet, maar waarom zouden wij dat niet belangrijk mogen vinden? Je mag toch verwachten dat een console dat ook reflecteert in een toename qua hardware power? ATi en nVidia verdubbelen (vaak zelfs meer) hun performance elk jaar...quote:Ten derde, het succes van Playstation is nooit afhankelijk van graphics geweest, waarom zou dat nu ineens wel zijn?
Gameplay. Always has been, always will.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:01 schreef disjfa het volgende:
[..]
PardonWaarvan dan? Een groot deel zeker graphics. Waarmee proberen ze nu MS de das mee om te doen?
Dat bedoel ik. Maar vergelijk het eens met dit:quote:Op maandag 27 maart 2006 12:06 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Het ziet er 'okay' uit, maar niet omgwtf mooi zoals de E3 trailer, verre van.
Vind ik ook wel meevallen, met uitzondering van Ratchet & Clank.quote:[..]
Wat raar dat van de opnames van schermen elders op de GDC wel goed de grafische kwaliteit te beoordelen valt dan.
Vib Ribbon. Maakte maar van 20% van de PS1 gebruik, maar was wel één van de beste en meest verslavende games op de PS1.quote:[..]
Dat is het ook niet, maar waarom zouden wij dat niet belangrijk mogen vinden? Je mag toch verwachten dat een console dat ook reflecteert in een toename qua hardware power? ATi en nVidia verdubbelen (vaak zelfs meer) hun performance elk jaar...
Ik vond de GDC trailer van Crysis anders erg goed te doen qua beeldkwaliteit, daar was duidelijk aan te zien dat het WEL de hype waard is wat graphics betreft.quote:Vind ik ook wel meevallen, met uitzondering van Ratchet & Clank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |