quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:49 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik krijg hem trouwens van me vriendin![]()
voorbewerken heet datquote:
Ach... je betaalt maar 1 ding en jullie zijn allebei blij!quote:Op woensdag 15 maart 2006 18:59 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Dus eigenlijk betaal ik de ps3 dan alsnog zelf![]()
![]()
Bron: http://www.ps3party.nl/nieuws/item/20977/quote:Sony zit in de problemen...
In 2003 klaagde Immersion Sony en Microsoft aan ivm het gebruik van "Intellectual property" in de controllers van de twee consolegiganten.
Microsoft kwam ervan af door buiten de rechtzaal Immersion een flinke som geld te betalen, maar Sony vocht door en... verloor de zaak!
Sony ging in beroep, maar nu ze dit ook verloren hebben ziet het er niet goed uit voor hen:
ze moeten de verkoop van Playstation colsoles, Dualshock controllers, en enkele games, waaronder GTA Vice City, Final Fantasy X en Metal Gear Solid 2 stopzetten.
Samen met de andere recente problemen (Blu-ray, cell,...) zou dit wel eens voor een serieuse domper op de PS3-feestvreugde kunnen zorgen.
Just to bring you up to speed: Immersion, a company specializing in haptic technology, in 2003 sued both Sony and Microsoft for patent infringement, claiming both companies used Immersion's intellectual property (IP) in their console's controllers. Microsoft settled out of court (buying a share of Immersion in the process), but Sony fought on. Sony lost, and the judge ruled that Sony must suspend the sale of "Playstation consoles, Dualshock controllers," and a few dozen games, including Vice City, Final Fantasy X, and Metal Gear Solid 2. Sony filed for appeal, and has been allowed to sell all aforementioned products while the decision is under appeal.
While I am in no way a Sony fan, I have to side with them on this one. This is an excellent example of how ridiculous "intellectual property" law has become. Seriously, Immersion is trying to claim that they (and only they) have the rights to technology involving a non-symmetric mass rotating? Have any judges ever taken a single physics course? It's based on concepts from Newtonian physics that are centuries old. Anyway, Sony is in a big mess right now. Forced through restructuring, problems with Blu-ray, problems with Cell, problems with release dates, problems with root kits, problems with rising consumer anger (mostly related to root kits), problems dealing with Korean MMORPG developers, problems with the cost of the PS3 (they have even gone on record saying the PS3 will be more of a family purchase and that they expect people to "work" for it), finally they are also currently having PR problems. Sony really needs to get it's act together.
The Wall Street Journal this morning reports that a federal judge rejected Sony's appeal and upheld the earlier decision (which also includes a $90.7 million payment by Sony to Immersion). Sony argued that Craig Thorner, a former paid consultant to Immersion, submitted testimony on Sony's behalf. However, US District Judge Claudia Wilken noted that Thorner was an "unreliable" witness, citing "strong evidence" that suggest Thorner's testimony was directly affected by the $150,000 Sony had paid him as "advance royalty" to license Thorner's patents in the future.
"It seems very ridiculous that Sony would have to halt production on its flagship console, as well as most of the company's best-selling titles, but that may very well be the case here. Could this be a reason for Sony's (conceptual) "boomerang" PS3 controller? If the PlayStation 3 cannot utilize its force feedback technology from the past, how is this going to affect backwards compatibility? Chalk this up as another issue for Sony, alongside Cell processor issues, Blu-ray issues, delay rumors, and more than a few ad campaigns that have backfired."
quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:24 schreef Strolie75 het volgende:
En toch blijft hij lijken op een broodtrommelgrill.![]()
Dan zal je dus nog wel even moeten wachten, aangezien eerst de zilvere versie zal uitkomen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:26 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik ben meer aan het kijken wat voor kleur ik zal nemen![]()
ze zijn allemaal zo leuk,denk dat ik toch maar voor een witte ga
![]()
quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:37 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Dan zal je dus nog wel even moeten wachten, aangezien eerst de zilvere versie zal uitkomen.
Ze moeten wel heel wat presteren willen ze het online gedeelte beter maken dan dat van de Xbox.quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:24 schreef nlboy het volgende:dit word echt een Xbox killer! Ik denk dat ze het online gedeelte nog beter gaan maken dan Xbox, daar heb ik wel vertrouwen in.
Ook erg vet dat je Linux kan draaien.
Dat gaat ze niet lukken, maar een online service zoals live generation one was is al een grote vooruitgangquote:Op woensdag 15 maart 2006 20:26 schreef peristilius het volgende:
[..]
Ze moeten wel heel wat presteren willen ze het online gedeelte beter maken dan dat van de Xbox.
Artifactsquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:02 schreef SocialDisorder het volgende:
ach ik koop wel wat er is, liefst een zwarte, maar een andere kleur maakt niet zo gek veel uit. Hij komt toch in een kast te staan, achter gesloten deuren.
scuse me?quote:
Ik denk dat hij bedoeld: kast>geen ventilatie>tempratuur stijgt>ps3 wordt warmer>VGA wordt warmer>artifacts.quote:
Bingoquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:47 schreef nlboy het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoeld: kast>geen ventilatie>tempratuur stijgt>ps3 wordt warmer>VGA wordt warmer>artifacts.![]()
Ja ik ook. Want de PS2 raak ik nog af en toe aan om de nieuwste games te checken en dan 1 level te spelen, maar daarna zit ik toch weer achter mijn PC.quote:Op woensdag 15 maart 2006 23:49 schreef BobbyJames het volgende:
ik ben heel benieuwd of ik nog geinteresseerd kan raken in een nieuwe console ..
had ik al verteld van m'n zelfgebouwde TV-meubel? Met open achterkantquote:Op woensdag 15 maart 2006 23:48 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Bingo
En artifacts zijn vervormingen in het beeld veroorzaakt door rekenfouten die de GPU gaat maken bij te hoge temperaturen.
dat zelfde geldt natuurlijk voor die Online-service. Of het ze gaat lukken om beter te worden dan Xbox Live is nog maar de vraag, maar ze proberen het in ieder geval welquote:Op woensdag 15 maart 2006 22:09 schreef SToRM81 het volgende:
Ach, Sony doet wel vaker dingen die we eerst niet voor mogelijk hielden, zoals nu ook de wereldwijde launch![]()
Of het ze gaat lukken is nog maar de vraag, maar ze proberen het in ieder geval wel.
Precies, een van de voordelen van een console t.o.v. een pc, alienware of niet.quote:Op donderdag 16 maart 2006 00:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat het geen lompe lelijke PC-kasten zijn!En je mag best pronken met je console.
quote:Op donderdag 16 maart 2006 03:49 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
.
De X360 heeft trouwens helemaal geen last van artifacts, die stopt er dan gewoon helemaal mee.![]()
Alienware PC's zijn JUIST lelijkquote:Op donderdag 16 maart 2006 03:49 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Precies, een van de voordelen van een console t.o.v. een pc, alienware of niet.
De X360 heeft trouwens helemaal geen last van artifacts, die stopt er dan gewoon helemaal mee.![]()
mwah, ik houd meer van een opgeruimd gezicht. Mensen die bij mij over de vloer komen zien gauw genoeg dat er serieus gegamed wordt; de DS3/Bomerang ligt gewoon ergens binnen handbereik op de salontafelquote:Op donderdag 16 maart 2006 00:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Omdat het geen lompe lelijke PC-kasten zijn!En je mag best pronken met je console.
Ik vond de Star Wars Alienware eigenlijk wel errug strak anders. En tsja, de 360 is niet mooi, maar een make over doet wonderen. Nu nog de PS3, want dat ding is ook niet om aan te zien.quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:17 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Alienware PC's zijn JUIST lelijk
Net zoals de 360 overigens
houd er rekening mee dat op elke showcase nog een bordje "Conceptual design" te bewonderen was.quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik vond de Star Wars Alienware eigenlijk wel errug strak anders. En tsja, de 360 is niet mooi, maar een make over doet wonderen. Nu nog de PS3, want dat ding is ook niet om aan te zien.
Geef mij maar een mooie Lian-Li behuizing dan, die kun je tenminste nog gewoon normaal in een kamer zetten zonder hem te verbergenquote:Op donderdag 16 maart 2006 08:50 schreef Morthill het volgende:
[..]
Ik vond de Star Wars Alienware eigenlijk wel errug strak anders.
I know, daarom juist.quote:Op donderdag 16 maart 2006 08:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
houd er rekening mee dat op elke showcase nog een bordje "Conceptual design" te bewonderen was.
het is toch allereerst de bedoeling dat jij dat ding gaat ownen lijkt mij......anders heet het diefstal.quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:09 schreef renz0r het volgende:
Ik kan niet wachten, HIER komt die DIRECT in huis....Playstation 3 gaat alles en iedereen OWNEN!
quote:Op donderdag 16 maart 2006 09:13 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
het is toch allereerst de bedoeling dat jij dat ding gaat ownen lijkt mij......anders heet het diefstal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |