Klopt. Bij de PS3 zal het ook wel weer lang duren voordat ze alles eruit weten te halen, net zo goed als bij de Xbox 360 trouwens (alleen bij de Revolution denk ik dat ze'm snel onder de knie hebben omdat de architectuur zoveel op die van de Cube lijkt).quote:Op woensdag 5 april 2006 11:36 schreef Retuobak het volgende:
Nee, maar het duurde bij de PS2 ook langer voordat developers er alles uit wisten te halen, door gewoon voor een quad core PPC te gaan verkort je die tijd aanzienlijk en loop je dus minder snel achter op de PC.
Waar gaat dat nou weer over?quote:Op woensdag 5 april 2006 11:39 schreef disjfa het volgende:
En komen er minder snel leukere games aangezien je die al kan maken aan het begin en nooit wat nieuws uit kan vinden in een console.
Wat een onzinquote:Ik ben het er mee eens dat het makkelijker maken voor developers leuk is maar om dan alleen op een bekende weg te gaan zitten vind ik dan een beetje zonde. Dan kan sony net zo goed samen gaan werken met MS zodat ze de leukste console kunnen maken en dan hoeven ze niets extra`s meer te doen en dan komen de games wel.
punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:30 schreef Retuobak het volgende:
Dat heeft niks te maken met de huidige discussie?
Ja, dat punt heb ik al zo vaak gezien, maar ik vind het een domme dooddoener voor een normale discussie. Net zoiets als 'graphics zijn neit belangrijk, alleen gameplay boeit'. Zo kun je nooit een discussie voeren voordat een console uit isquote:Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen.
Des te makkelijker het voor de developer is om voor je console te proggen des te meer tijd hebben ze over om aan een origineel spel te werken. Dat heeft weinig te maken met de zgn. bekende wegquote:Op woensdag 5 april 2006 11:39 schreef disjfa het volgende:
En komen er minder snel leukere games aangezien je die al kan maken aan het begin en nooit wat nieuws uit kan vinden in een console.
Ik ben het er mee eens dat het makkelijker maken voor developers leuk is maar om dan alleen op een bekende weg te gaan zitten vind ik dan een beetje zonde. Dan kan sony net zo goed samen gaan werken met MS zodat ze de leukste console kunnen maken en dan hoeven ze niets extra`s meer te doen en dan komen de games wel.
tuurlijk wel, het is veel leuker in een interactieve wereld waarin alles kapot kan. Dit kan alleen maar als je quadrouple-point berekeningen kan doet met 12.331991 miljard floating-point berekeningen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen.
Wat ik meer bedoel is dat als je het voor developers makkelijk maakt door eenzelfde architectuur te nemen als bekende waarom dan iets anders gebruiken dan wat er al op de markt is. Dat maakt het poorten nog gemakkelijker aangezien je dan 2 keer hetzelfde product hebtquote:Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat een onzin
Omdat de CPU, en dan ook alleen de CPU vergelijkbaar is is de console ineens exact hetzelfde?
Tuurlijk, want alleen de CPU boeit. Het feit dat het geheugen en de GPU volkomen anders zijn heeft 0 impact.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:45 schreef disjfa het volgende:
Wat ik meer bedoel is dat als je het voor developers makkelijk maakt door eenzelfde architectuur te nemen als bekende waarom dan iets anders gebruiken dan wat er al op de markt is. Dat maakt het poorten nog gemakkelijker aangezien je dan 2 keer hetzelfde product hebt
inderdaad, eindelijk snap je hetquote:Op woensdag 5 april 2006 11:48 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Tuurlijk, want alleen de CPU boeit. Het feit dat het geheugen en de GPU volkomen anders zijn heeft 0 impact.
uiteraard, maar het kan mij niet boeien of ze het met single dual of tripple point berekeningen doen. Als ze het maar doen.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:44 schreef kepler het volgende:
[..]
tuurlijk wel, het is veel leuker in een interactieve wereld waarin alles kapot kan. Dit kan alleen maar als je quadrouple-point berekeningen kan doet met 12.331991 miljard floating-point berekeningen.
ok lichtelijk overdreven, maar betere processers zorgen wel voor betere physics, AI, enz en dat zorgt zeker wel voor een betere gameplay (althans kan zorgen, want het ligt natuurlijk ook aan de ontwikkelaar)
voorlopig is er nog weinig bekend, dus dat is het enige waarover we Kabouter en andere mensen over kunnen discussierenquote:Op woensdag 5 april 2006 11:51 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
uiteraard, maar het kan mij niet boeien of ze het met single dual of tripple point berekeningen doen. Als ze het maar doen.
dat en boxguy natuurlijk.quote:Op woensdag 5 april 2006 11:52 schreef kepler het volgende:
[..]
voorlopig is er nog weinig bekend, dus dat is het enige waarover we Kabouter en andere mensen over kunnen discussieren
iets met crysis ofzoquote:Op woensdag 5 april 2006 13:29 schreef Retuobak het volgende:
Het C-woord?
En 500-600 euro is me echt te veel voor een console
Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloosquote:Op woensdag 5 april 2006 13:42 schreef masterdave het volgende:
500-600 euro, maar wel meteen blue ray speler erbij, telt voor mij ook wel om eerlijk te zijn
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef Tain het volgende:
[..]
Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloos
True, maar je hoeft ook niet direct een 1080p scherm te halen. Als je die uiteindelijk over 5 jaar wel gaat halen is sony nog altijd up to date en gebruik je nog je ps3 of koop je hem dan. Een console hoeft niet in de eerste week alle vooraden te verkopen. Ze zijn niet allemaal nintendoquote:Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef Tain het volgende:
[..]
Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloos
Meeste spellen zouden deze zomer wel klaar zijn, dus november zou makkelijk haalbaar moeten zijn voor:quote:Op woensdag 5 april 2006 13:41 schreef NutKees het volgende:
5-600 euro is nog altijd geen probleem voor mij. Moeten er wel direct wat leuke spellen te koop zijn met de release, anders ga ik misschien toch een paar weekjes wachten.
Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:47 schreef disjfa het volgende:
[..]
True, maar je hoeft ook niet direct een 1080p scherm te halen. Als je die uiteindelijk over 5 jaar wel gaat halen is sony nog altijd up to date en gebruik je nog je ps3 of koop je hem dan. Een console hoeft niet in de eerste week alle vooraden te verkopen. Ze zijn niet allemaal nintendo
Of de PS4 of de Xbox 720 kopenquote:Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu.
Jep en een ps3 voor 150 bv zodat nog een grote groep mensen in de wondere wereld van de ps komen. Of denk je dat iedereen die nu een ps2 koopt niets meer toevoegt aan sonyquote:Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu.
Waarom zou ik een PS3 kopen vlak voordat de PS4 uitkomt?quote:Op woensdag 5 april 2006 13:53 schreef disjfa het volgende:
Jep en een ps3 voor 150 bv zodat nog een grote groep mensen in de wondere wereld van de ps komen. Of denk je dat iedereen die nu een ps2 koopt niets meer toevoegt aan sony
Waarom kopen mensen nu nog een ps2quote:Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Waarom zou ik een PS3 kopen vlak voordat de PS4 uitkomt?
quote:
quote:Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Waarom zou ik een PS3 kopen vlak voordat de PS4 uitkomt?
Dat zal dus precies dezelfde reden zijn dan als dan mensen een ps3 gaan halenquote:
Dat is een perfecte reden. Elke reden is perfect om een ps3 te kopen verder hoorquote:Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
ik koop de PS3 omdat m'n PS2 kuren begint te vertonen, is dat ook een goede reden?
Waarom niet?quote:Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
ik koop de PS3 omdat m'n PS2 kuren begint te vertonen, is dat ook een goede reden?
bloemetjes met bedankjes zijn altijd welkom. (sponsorgelden om een PS3 aan te schaffen overigens ook).quote:Op woensdag 5 april 2006 14:03 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat is een perfecte reden. Elke reden is perfect om een ps3 te kopen verder hoorZolang hij maar veel verkocht word want dan gaat hij snel in de prijs zakken en dan kunnen andere mensen hem kopen
de vraag is natuurlijk: wat zit er nog meer bij behalve de console en 1 controller??? Als je voor die 500-600 euro ook een 100 gig HD, extra controller, afstandsbediening, headset, enz. krijgt dan is het opeens niet zo heel veel meer.quote:Op woensdag 5 april 2006 13:29 schreef Retuobak het volgende:
En 500-600 euro is me echt te veel voor een console
je krijgt sowieso;quote:Op woensdag 5 april 2006 14:23 schreef kepler het volgende:
[..]
de vraag is natuurlijk: wat zit er nog meer bij behalve de console en 1 controller??? Als je voor die 500-600 euro ook een 100 gig HD, extra controller, afstandsbediening, headset, enz. krijgt dan is het opeens niet zo heel veel meer.
Maar dan hadden ze de prijs wel genoemdvan een kale console + controller, want dat is dan een lagere prijs en komt beter over naar de consument.
ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denktquote:Op woensdag 5 april 2006 14:25 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
je krijgt sowieso;
PS3
PS2
PS1
BR-movie player
is voor mij voldoende om de 5-600 euro te verantwoorden.
aan de verkoper/winkel om het verschil uit te leggen.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:42 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denkt600 euro
Ik koop de 360 wel die voor 350 er naast staat, of de Revo voor 150.
't zal me worst wezen wat de 'normale consument' denkt.quote:Op woensdag 5 april 2006 14:42 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denkt600 euro
Ik koop de 360 wel die voor 350 er naast staat, of de Revo voor 150.
DVD's zijn niet in HD-formaatquote:Op woensdag 5 april 2006 14:50 schreef disjfa het volgende:
Ik heb een ps2 en heb geen ps1 games. Waarom zou ik. Ik heb toch een ps2. Die ps1 games boeien me niet.
En blue ray. Spannend. Een film kopen voor 40 euro terwijl die ernaast ligt op dvd voor een tientje. Wow wat een extra`s
Mijn tv ook nietquote:Op woensdag 5 april 2006 14:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
DVD's zijn niet in HD-formaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |