abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36667744
En komen er minder snel leukere games aangezien je die al kan maken aan het begin en nooit wat nieuws uit kan vinden in een console.

Ik ben het er mee eens dat het makkelijker maken voor developers leuk is maar om dan alleen op een bekende weg te gaan zitten vind ik dan een beetje zonde. Dan kan sony net zo goed samen gaan werken met MS zodat ze de leukste console kunnen maken en dan hoeven ze niets extra`s meer te doen en dan komen de games wel.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36667769
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:36 schreef Retuobak het volgende:
Nee, maar het duurde bij de PS2 ook langer voordat developers er alles uit wisten te halen, door gewoon voor een quad core PPC te gaan verkort je die tijd aanzienlijk en loop je dus minder snel achter op de PC.
Klopt. Bij de PS3 zal het ook wel weer lang duren voordat ze alles eruit weten te halen, net zo goed als bij de Xbox 360 trouwens (alleen bij de Revolution denk ik dat ze'm snel onder de knie hebben omdat de architectuur zoveel op die van de Cube lijkt).

Maar ik zie het probleem niet. Ik vind het alleen maar leuk dat je op een enkel apparaat toch steeds mooiere games krijgt, zonder 'm te hoeven opgraden.
pi_36667779
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:39 schreef disjfa het volgende:
En komen er minder snel leukere games aangezien je die al kan maken aan het begin en nooit wat nieuws uit kan vinden in een console.
Waar gaat dat nou weer over?
quote:
Ik ben het er mee eens dat het makkelijker maken voor developers leuk is maar om dan alleen op een bekende weg te gaan zitten vind ik dan een beetje zonde. Dan kan sony net zo goed samen gaan werken met MS zodat ze de leukste console kunnen maken en dan hoeven ze niets extra`s meer te doen en dan komen de games wel.
Wat een onzin
Omdat de CPU, en dan ook alleen de CPU vergelijkbaar is is de console ineens exact hetzelfde?
pi_36667782
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:30 schreef Retuobak het volgende:
Dat heeft niks te maken met de huidige discussie?
punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_36667819
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

punt is dat spellen leuk worden door gamplay, niet door singlepoint, dualpoint, triplepoint of 1,2 miljoenpoint berekeningen.
Ja, dat punt heb ik al zo vaak gezien, maar ik vind het een domme dooddoener voor een normale discussie. Net zoiets als 'graphics zijn neit belangrijk, alleen gameplay boeit'. Zo kun je nooit een discussie voeren voordat een console uit is . Tuurlijk boeit gameplay het meest, maar dat gaat puur over voorkeur, dat eindigt altijd met agreeing to disagree.
pi_36667835
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:39 schreef disjfa het volgende:

Des te makkelijker het voor de developer is om voor je console te proggen des te meer tijd hebben ze over om aan een origineel spel te werken. Dat heeft weinig te maken met de zgn. bekende weg
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:44:56 #157
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36667889
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

tuurlijk wel, het is veel leuker in een interactieve wereld waarin alles kapot kan. Dit kan alleen maar als je quadrouple-point berekeningen kan doet met 12.331991 miljard floating-point berekeningen.

ok lichtelijk overdreven, maar betere processers zorgen wel voor betere physics, AI, enz en dat zorgt zeker wel voor een betere gameplay (althans kan zorgen, want het ligt natuurlijk ook aan de ontwikkelaar)
The line is a dot to you!
pi_36667905
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Wat een onzin
Omdat de CPU, en dan ook alleen de CPU vergelijkbaar is is de console ineens exact hetzelfde?
Wat ik meer bedoel is dat als je het voor developers makkelijk maakt door eenzelfde architectuur te nemen als bekende waarom dan iets anders gebruiken dan wat er al op de markt is. Dat maakt het poorten nog gemakkelijker aangezien je dan 2 keer hetzelfde product hebt

Wat dan nog makkelijker is voor developers is als er maar een platform tussen MS en sony zou zitten aangezien je dan niets meer hoeft te poorten en het een keer kan uitbrengen en een groot platform kan maken. Met de spellen van sony en de marktplaats en live van MS.

Dat zou pas makkelijk zijn voor developers.

Ik begrijp niet meer waar we over discusieren dus veel plezier
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_36667981
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:45 schreef disjfa het volgende:
Wat ik meer bedoel is dat als je het voor developers makkelijk maakt door eenzelfde architectuur te nemen als bekende waarom dan iets anders gebruiken dan wat er al op de markt is. Dat maakt het poorten nog gemakkelijker aangezien je dan 2 keer hetzelfde product hebt
Tuurlijk, want alleen de CPU boeit. Het feit dat het geheugen en de GPU volkomen anders zijn heeft 0 impact.
pi_36668028
Het zijn al allemaal PowerPC CPU's dus dat maakt het poorten al een stuk makkelijker, jammer dat de rest van de hardware nog compleet verschilt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:49:40 #161
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36668030
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:48 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Tuurlijk, want alleen de CPU boeit. Het feit dat het geheugen en de GPU volkomen anders zijn heeft 0 impact.
inderdaad, eindelijk snap je het
pi_36668081
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:44 schreef kepler het volgende:

[..]

tuurlijk wel, het is veel leuker in een interactieve wereld waarin alles kapot kan. Dit kan alleen maar als je quadrouple-point berekeningen kan doet met 12.331991 miljard floating-point berekeningen.

ok lichtelijk overdreven, maar betere processers zorgen wel voor betere physics, AI, enz en dat zorgt zeker wel voor een betere gameplay (althans kan zorgen, want het ligt natuurlijk ook aan de ontwikkelaar)
uiteraard, maar het kan mij niet boeien of ze het met single dual of tripple point berekeningen doen. Als ze het maar doen.
  woensdag 5 april 2006 @ 11:52:55 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36668112
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:51 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

uiteraard, maar het kan mij niet boeien of ze het met single dual of tripple point berekeningen doen. Als ze het maar doen.
voorlopig is er nog weinig bekend, dus dat is het enige waarover we Kabouter en andere mensen over kunnen discussieren
pi_36668401
quote:
Op woensdag 5 april 2006 11:52 schreef kepler het volgende:

[..]

voorlopig is er nog weinig bekend, dus dat is het enige waarover we Kabouter en andere mensen over kunnen discussieren
dat en boxguy natuurlijk.
pi_36668539
Boxguy
Hun website:
"Never before seen graphics"
"Brilliant SFX"
"vibrant environments"
"Highly detailed creatures"
"Beautifully rendered characters"

Boxguy saves the day
pi_36668784
ik heb het C-woord trouwens nog niet gehoord vandaag, valt me tegen van je Kaboutertje.......of is het enthousiasme geminderd?
pi_36671010
PS3 gaat tussen de 500 en 600 euro kosten

http://www.gamer.nl/nieuws/29959
pi_36671260
Het C-woord?
En 500-600 euro is me echt te veel voor een console
pi_36671354
was al begroot, dus laat maar komen. Het budget is er
pi_36671379
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:29 schreef Retuobak het volgende:
Het C-woord?
iets met crysis ofzo
pi_36671715
5-600 euro is nog altijd geen probleem voor mij. Moeten er wel direct wat leuke spellen te koop zijn met de release, anders ga ik misschien toch een paar weekjes wachten.
  woensdag 5 april 2006 @ 13:42:00 #172
46727 masterdave
Topic Killer
pi_36671747
500-600 euro, maar wel meteen blue ray speler erbij, telt voor mij ook wel om eerlijk te zijn
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_36671844
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:42 schreef masterdave het volgende:
500-600 euro, maar wel meteen blue ray speler erbij, telt voor mij ook wel om eerlijk te zijn
Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloos
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36671891
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef Tain het volgende:

[..]

Blu-ray is leuk alleen ben ik niet van plan om in de nabije toekomst een 1080p scherm te halen, dus dan wordt het voor mij vrij zinloos
  woensdag 5 april 2006 @ 13:46:57 #175
46727 masterdave
Topic Killer
pi_36671920
720p draaien is al 10 x beter als via je breedbeeld tvtje, dus ja...voor mij telt het echt wel dus
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_36671922
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:45 schreef Tain het volgende:
[..]
True, maar je hoeft ook niet direct een 1080p scherm te halen. Als je die uiteindelijk over 5 jaar wel gaat halen is sony nog altijd up to date en gebruik je nog je ps3 of koop je hem dan. Een console hoeft niet in de eerste week alle vooraden te verkopen. Ze zijn niet allemaal nintendo
www.indiegamer.nl
pi_36672017
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:41 schreef NutKees het volgende:
5-600 euro is nog altijd geen probleem voor mij. Moeten er wel direct wat leuke spellen te koop zijn met de release, anders ga ik misschien toch een paar weekjes wachten.
Meeste spellen zouden deze zomer wel klaar zijn, dus november zou makkelijk haalbaar moeten zijn voor:
Lair
Killzone
DMC4
Tekken 6
Darkness

en in november is de stortvloed aan jaarlijkse EAsports full-price upgrades weer beschikbaar.
pi_36672071
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:47 schreef disjfa het volgende:

[..]

True, maar je hoeft ook niet direct een 1080p scherm te halen. Als je die uiteindelijk over 5 jaar wel gaat halen is sony nog altijd up to date en gebruik je nog je ps3 of koop je hem dan. Een console hoeft niet in de eerste week alle vooraden te verkopen. Ze zijn niet allemaal nintendo
Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu.
pi_36672097
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Over 5 jaar kun je natuurlijk ook gewoon een strontgoedkope blu-ray speler halen die je tegen die tijd gratis bij een pakje boter krijgt net zoals DVD spelers nu.
Of de PS4 of de Xbox 720 kopen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36672160
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:50 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Jep en een ps3 voor 150 bv zodat nog een grote groep mensen in de wondere wereld van de ps komen. Of denk je dat iedereen die nu een ps2 koopt niets meer toevoegt aan sony

Een console gaat jaren mee en kan jaren winst maken. Zoals ik al zei dat hoeft niet alleen in de eerste week. Ik koop ook absoluut geen ps3 in het begin hoor. Dat laat ik wel aan andere mensen over. Ik koop er ook gewoon een als hij een mooie prijs heeft en leuke spellen hebben.
www.indiegamer.nl
pi_36672181
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:53 schreef disjfa het volgende:
Jep en een ps3 voor 150 bv zodat nog een grote groep mensen in de wondere wereld van de ps komen. Of denk je dat iedereen die nu een ps2 koopt niets meer toevoegt aan sony
Waarom zou ik een PS3 kopen vlak voordat de PS4 uitkomt?
pi_36672208
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Waarom kopen mensen nu nog een ps2
www.indiegamer.nl
pi_36672210
WK ==> HDTV
Vroege Kerst ==> PS3

pi_36672260
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef disjfa het volgende:

[..]

Beats me
pi_36672309
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef disjfa het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:54 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36672334
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:55 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Beats me
Dat zal dus precies dezelfde reden zijn dan als dan mensen een ps3 gaan halen

Over het algemeen is het trouwens kosten en games aanbod. Om een console in het begin te kopen is over het algemeen een statussymbool en veel te veel extra luxe (en leuk als er een leuke launchgame komt )

Tain ik vraag niets aan jouw En ik had het over het algemene marketing marktaanbod en niet over kabouter. Niet de hele wereld draait om kabouters, kabouters draaien om de wereld.
www.indiegamer.nl
pi_36672517
ik koop de PS3 omdat m'n PS2 kuren begint te vertonen, is dat ook een goede reden?
pi_36672558
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
ik koop de PS3 omdat m'n PS2 kuren begint te vertonen, is dat ook een goede reden?
Dat is een perfecte reden. Elke reden is perfect om een ps3 te kopen verder hoor Zolang hij maar veel verkocht word want dan gaat hij snel in de prijs zakken en dan kunnen andere mensen hem kopen
www.indiegamer.nl
pi_36672569
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
Waarom niet?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_36672660
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:03 schreef disjfa het volgende:

[..]

Dat is een perfecte reden. Elke reden is perfect om een ps3 te kopen verder hoor Zolang hij maar veel verkocht word want dan gaat hij snel in de prijs zakken en dan kunnen andere mensen hem kopen
bloemetjes met bedankjes zijn altijd welkom. (sponsorgelden om een PS3 aan te schaffen overigens ook).
pi_36672955
Zo. geld staat apart.

Kan niet wachten
  woensdag 5 april 2006 @ 14:23:38 #192
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36673303
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:29 schreef Retuobak het volgende:

de vraag is natuurlijk: wat zit er nog meer bij behalve de console en 1 controller??? Als je voor die 500-600 euro ook een 100 gig HD, extra controller, afstandsbediening, headset, enz. krijgt dan is het opeens niet zo heel veel meer.

Maar dan hadden ze de prijs wel genoemdvan een kale console + controller, want dat is dan een lagere prijs en komt beter over naar de consument.
pi_36673376
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:23 schreef kepler het volgende:

[..]

de vraag is natuurlijk: wat zit er nog meer bij behalve de console en 1 controller??? Als je voor die 500-600 euro ook een 100 gig HD, extra controller, afstandsbediening, headset, enz. krijgt dan is het opeens niet zo heel veel meer.

Maar dan hadden ze de prijs wel genoemdvan een kale console + controller, want dat is dan een lagere prijs en komt beter over naar de consument.
je krijgt sowieso;
PS3
PS2
PS1
BR-movie player

is voor mij voldoende om de 5-600 euro te verantwoorden.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:42:48 #194
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36674068
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

je krijgt sowieso;
PS3
PS2
PS1
BR-movie player

is voor mij voldoende om de 5-600 euro te verantwoorden.
ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denkt 600 euro Ik koop de 360 wel die voor 350 er naast staat, of de Revo voor 150.
pi_36674347
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:42 schreef kepler het volgende:

[..]

ja, maar voor de normale consument dus niet. Dus ziet alleen een nieuwe PS3 staan en denkt 600 euro Ik koop de 360 wel die voor 350 er naast staat, of de Revo voor 150.
aan de verkoper/winkel om het verschil uit te leggen.

X360: speelt X360 games, sommige Xbox games, DVD films
PS3: speelt PS1, PS2, PS3-games, BR-film, DVD-films, leest foto's van geheugenkaarten
pi_36674361
Of ze denken, 600 euro, so he die is goed, die moeten we hebben Sjonnie.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36674400
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:42 schreef kepler het volgende:

[..]

't zal me worst wezen wat de 'normale consument' denkt.
Het feit dat er linux op gedraait kan worden is voor mij al zat om er 1 in huis te halen.

De meesten zullen em wel gaan halen als de prijs iets gezakt is en de grote franchise-exlusives gaan verschijnen.
pi_36674402
Ik heb een ps2 en heb geen ps1 games. Waarom zou ik. Ik heb toch een ps2. Die ps1 games boeien me niet.

En blue ray. Spannend. Een film kopen voor 40 euro terwijl die ernaast ligt op dvd voor een tientje. Wow wat een extra`s
www.indiegamer.nl
pi_36674608
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:50 schreef disjfa het volgende:
Ik heb een ps2 en heb geen ps1 games. Waarom zou ik. Ik heb toch een ps2. Die ps1 games boeien me niet.

En blue ray. Spannend. Een film kopen voor 40 euro terwijl die ernaast ligt op dvd voor een tientje. Wow wat een extra`s
DVD's zijn niet in HD-formaat
pi_36674633
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
DVD's zijn niet in HD-formaat
Mijn tv ook niet
www.indiegamer.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')