abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43953181


Sony's Playstation 3

Sony's nieuwste console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf maart 2007 in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,-

Specs

Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties.
CPU
  • Cell
    GPU
  • RSX
    Geluid
  • Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-based processing)
    Geheugen
  • 256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD
  • 60GB
    I/O
  • USB 2.0 x4
  • Memory Stick / SD / Compact Flash
  • Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x1
  • WiFi (IEEE 802.11 b/g)
  • Bluetooth 2.0 (EDR)
    AV Output
  • Beeldformaten: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
  • HDMI out: HDMI 1x
  • Digital out: Optical 1x
    BD/DVD/CD Drive
  • BD 2x (BD-ROM)
  • DVD 8x (DVD-ROM)
  • CD 24x (CD-ROM)
  • SACD 2x
    Afmetingen & Gewicht
  • Afmetingen: 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm (D)
  • Gewicht: 5Kg

    De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie.
  • Een harde schijf van 20GB in plaats van 60GB.
  • Geen WiFi.
  • Geen Memory Stick / SD / Compact Flash ondersteuning.

    Controller

    Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het "boemererang" ontwerp, maar heeft "Sixaxis" de volgende eigenschappen gegeven.
  • Het ontwerp is wederom gebaseerd op de "Dual Shock" en "Dual Shock 2" controllers, die we kennen van de PS3 z'n voorgangers.
  • De analoge L2 en R2 schouderknoppen zijn een stuk dieper geworden ten opzichte van de "Dual Shock 2" om het bereik te vergroten en daarmee de nauwkeurigheid te verhogen.
  • Ook de analoge sticks hebben ook een iets groter bereik gekregen.
  • De nauwkeurigheid van de knoppen sticks registratie is vergroot van 8 bit naar 10 bit.
  • De controller zelf registreert 3D bewegingen in zes assen door de controller te kantelen.
  • Er is geen trilfunctie meer.
  • Hij maakt verbinding met de Playstation 3 via Blue Tooth of via een standaard USB kabel. Via de USB kabel kun je spelen en tegelijk de controller accu opladen.


    Games

    Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia.

    Links

  • Officiële site
  • Officiële plaatjes van de Playstation 3
  • Sony Computer Entertainment Inc.
  • Playb3yond
  • PS3 nieuws op Fok!games

    High Definition & Multichannel Audio

    Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3.
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06

    Voorgaande Topics

    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20
    21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40
    41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48

    (OP)


    [ Bericht 2% gewijzigd door P-Style op 28-11-2006 19:56:44 (OP opmaak gecorrigeerd) ]
  • "I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
    pi_43953218
    Ehm, volgens mij is die OP Wiki een beetje verkracht..
    "I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
    pi_43953253
    quote:
    500MB Limit for PS3 Downloads

    John Hight with Sony Computer Entertainment Santa Monica says that the maximum size of PS3 game downloads will be 10 times that of Xbox Live Arcade games.

    ImageHight, who is director of external development, told Firing Squad, “We’ve arbitrarily set a limit of 500MB to keep download times reasonable. Since we’ve got plenty of HD space we can accommodate even bigger games and a lot of them.”

    Microsoft currently has a 50MB limit on the size of its Xbox Live Arcade games. The policy is in place so gamers without a hard drive for the Xbox 360 can fit a download onto 64MB memory cards. Since the two versions of the PS3 include a 20GB or 60GB hard drive, the company has more freedom to increase the size of downloads.

    Although the Xbox Live Arcade size limit may appear to be restrictive, the company has said that the Arcade is meant for quick downloads that can be bought and played on an impulse. Microsoft has also expressed that once larger memory cards are released, the company would reevaluate its position on the 50MB limit.
    "I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
    pi_43953352
    quote:
    Killzone Ps3 In The News!

    The highly anticipated sequel the the Ps2 original Killzone, has been showcased in a Dutch newspaper, being touted as the most expensive media undertaking in Dutch history. Also included in the article was that there are now 120 people working on Killzone for the Ps3, which is about 3 times as much as the original game, with half the team coming from outside the Netherlands.

    The Killzone devs also hinted that new downloadable content will be released for Killzone after the game ships to retail, with the newspaper calling them "chapters", it sounds like the game will be similar to Half Life 2 and its episodic additions.

    It would seem that under the Sony umbrella, Guerilla Games are getting a huge push and a big amount of support to make Killzone for the Ps3 match the trailer that left everyone salivating after E3 2005, lets hope they are up to the task
    Iemand dat bericht gelezen?
    "I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
    pi_43953376
    Vraag me dan wel af hoe dat gaat met demo's, aangezien ze duidelijk beweren dat spellen Blu-ray nodig hebben. Er zijn nu al demo's op xbox live die de 1 gig overschrijden, zou dus betekenen dat er demo's op de PS3 komen van een gigje of 5?
    Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
    Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
    GamerTag
    pi_43953736
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 09:09 schreef masterdave het volgende:
    Vraag me dan wel af hoe dat gaat met demo's, aangezien ze duidelijk beweren dat spellen Blu-ray nodig hebben. Er zijn nu al demo's op xbox live die de 1 gig overschrijden, zou dus betekenen dat er demo's op de PS3 komen van een gigje of 5?
    ligt aan de grootte van de demo in kwestie, en hoe groot de dev het wil laten worden.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
    pi_43954455
    Moet je nou betalen voor PS3 demo's?
      dinsdag 28 november 2006 @ 10:12:58 #8
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_43954540
    Op naar Jump Festa:
    Square-Enix Jump line-up

    FF XIII
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_43954551
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef devv05 het volgende:
    Moet je nou betalen voor PS3 demo's?
    Motorstorm is alvast gratis, dus ook dat is denk ik aan de developers.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      dinsdag 28 november 2006 @ 10:57:57 #10
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43955561
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 09:09 schreef masterdave het volgende:
    Vraag me dan wel af hoe dat gaat met demo's, aangezien ze duidelijk beweren dat spellen Blu-ray nodig hebben. Er zijn nu al demo's op xbox live die de 1 gig overschrijden, zou dus betekenen dat er demo's op de PS3 komen van een gigje of 5?
    ik denk dat het gaat over de PS3 'arcade'-games en niet over de demo's
    The line is a dot to you!
    pi_43963258
    Resistance: Fall of man
    pi_43986056
    quote:
    Op dinsdag 28 november 2006 10:08 schreef devv05 het volgende:
    Moet je nou betalen voor PS3 demo's?
    Nee.

    Resistance, MotorStorm, Formula One, Blast Factor, Cash Guns Chaos en NBA07 zijn allemaal gratis.
    88mph
    pi_43986504
    Kikizo heeft z'n hebberige vingers op een nieuwe build van Motorstorm weten te leggen.

    http://games.kikizo.com/news/200611/101_p1.asp
    quote:
    It's simply the best game on PlayStation 3, and we've been playing a recent build like mad to deliver you this detailed hands-on preview ahead of its offline Japan release next month and full launch next year.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      woensdag 29 november 2006 @ 11:50:47 #14
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_43986948
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 11:33 schreef SocialDisorder het volgende:
    Kikizo heeft z'n hebberige vingers op een nieuwe build van Motorstorm weten te leggen.

    http://games.kikizo.com/news/200611/101_p1.asp
    [..]
    Hun zijn wel heel positief over het spel. Gister bij Gamekings hadden ze een interessant nieuwtje(komt niet vaak voor) over de online mode van Motorstorm. Dat je telkens een random gemaakte track krijgt en hij nooit hetzelfde zou zijn als de keer ervoor. Als dat echt zo is dat wel een vette toevoeging. En kan ook niemand een voordeel behalen door iedere track helemaal uit zijn hoofd te leren.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_43987181
    MotorStorm vond ik ook de meeste potentie hebben, mits ze de framerate fixen en grafisch het spel nog wat verder oppoetsen. Maar blijft jammer dat het geen 'vrije' racer is, soort Paris Dakar achtig waar je echt vrijheid hebt. Dat dacht ik namelijk in eerste instantie wel.
    pi_43987681
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 11:59 schreef devv05 het volgende:
    MotorStorm vond ik ook de meeste potentie hebben, mits ze de framerate fixen en grafisch het spel nog wat verder oppoetsen. Maar blijft jammer dat het geen 'vrije' racer is, soort Paris Dakar achtig waar je echt vrijheid hebt. Dat dacht ik namelijk in eerste instantie wel.
    Als je het artikel leest kun je zien dat je enorm veel vrijheid hebt, geen invisible walls a la NFS, dus leg even uit wat je precies bedoelt.
    Are you brave enough to fear?
    SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
    Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
      woensdag 29 november 2006 @ 12:21:47 #17
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_43987746
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 12:18 schreef SocialDisorder het volgende:

    [..]

    Als je het artikel leest kun je zien dat je enorm veel vrijheid hebt, geen invisible walls a la NFS, dus leg even uit wat je precies bedoelt.
    Hij had denk ik liever een track gezien van 30km lang inplaats van "rondjes" rijden.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_43989454
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 12:21 schreef Diablos79 het volgende:

    [..]

    Hij had denk ik liever een track gezien van 30km lang inplaats van "rondjes" rijden.
    Yep, grote open woestijn Ondanks dat je geen invisible walls hebt blijft het uiteindelijk bij rondjes rijden.. helaas.
    pi_43993110
    En het zou ook wel vet zijn als je wat harder dan 25 km/h kan rijden want wat ik tot nu toe gezien heb lijkt motor Stom wel in slow motion te draaien.
      woensdag 29 november 2006 @ 16:25:00 #20
    145074 Diablos79
    Fear the wrath of the devil
    pi_43995178
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 13:30 schreef devv05 het volgende:

    [..]

    Yep, grote open woestijn Ondanks dat je geen invisible walls hebt blijft het uiteindelijk bij rondjes rijden.. helaas.
    Is opzich toch niks mis met rondjes rijden, 99% van de racegames is rondjes rijden.
    Don't be afraid, be terrified!
    PSN: Diablos1979
    http://noviomagum.myminicity.com/
    pi_43998223
    Wat ik vooral vet vind aan Motorstorm is het feit dat wanneer je online gaat racen, het parcour iedere keer wijzigingen met zich meebrengt waardoor je als het ware het parcour niet uit je kop kent. Dit vind ik een simpele maar o zo nuttige bijdrage aan het genre, games als PGR en Forza missen dit helaas.
      woensdag 29 november 2006 @ 18:04:18 #22
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_43998391
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 17:58 schreef Cyberia18 het volgende:
    Wat ik vooral vet vind aan Motorstorm is het feit dat wanneer je online gaat racen, het parcour iedere keer wijzigingen met zich meebrengt waardoor je als het ware het parcour niet uit je kop kent. Dit vind ik een simpele maar o zo nuttige bijdrage aan het genre, games als PGR en Forza missen dit helaas.
    games als PGR en Forza zijn hiervoor niet gemaakt, die hoor je op vaste circuits te rijden Dat is namelijk het leuke van circuit-racen, weten waar je kan inhalen enzo

    bij games zoals MotorStorm, waar het niet perse gaat om het perfect rijden, is het een hele coole toevoeging
    The line is a dot to you!
    pi_43998447
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 17:58 schreef Cyberia18 het volgende:
    Wat ik vooral vet vind aan Motorstorm is het feit dat wanneer je online gaat racen, het parcour iedere keer wijzigingen met zich meebrengt waardoor je als het ware het parcour niet uit je kop kent. Dit vind ik een simpele maar o zo nuttige bijdrage aan het genre, games als PGR en Forza missen dit helaas.
    Gaat Motorstorm nog wel online eigenlijk? In Japan niet namelijk
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_43998535
    quote:
    Op woensdag 29 november 2006 17:58 schreef Cyberia18 het volgende:
    Wat ik vooral vet vind aan Motorstorm is het feit dat wanneer je online gaat racen, het parcour iedere keer wijzigingen met zich meebrengt waardoor je als het ware het parcour niet uit je kop kent. Dit vind ik een simpele maar o zo nuttige bijdrage aan het genre, games als PGR en Forza missen dit helaas.
    Het is idd heel cool, maar meerdere spellen hebben dit gedaan, houdt wel in dat de levels heel linear zijn, en geen stukken in zitten waar je kan zien waar de developers moeite voor hebben gedaan.
    Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
    Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
    GamerTag
    pi_43998619
    Denk er toch over na om mn 360 te verkopen en ps3 aan te schaffen in maart... alleen al puur voor pes6(als er op de ps3 wel complete versie verschijnt )Zou wel willen weten of online verbeterd is t.o.v ps2
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')